انگیزه داشتن در زندگی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار


ماموریت ما در زندگی بی مشکل زیستن نیست بلکه با انگیزه زیستن است. « آندره متیوس »مرد جوانی خود را به دکتر وینسنت پیل رساند و گفت : « دکتر کمکم کنید من از پس مشکلات زندگی ام بر نمی آیم.»دکتر پیل گفت :من اکنون باید پشت تریبون بروم اما اگر منتظر بمانید، پس از پایان سخنرانی، جایی را به شما نشان خواهم داد که در آن جا هیچ کس، هیچ مشکلی ندارد.»
مرد جوان گفت : اگر این کار را بکنید به هر قیمتی که شده خود را به آنجا خواهم رساند.
سخنرانی به پایان رسید.دکتر پیل مرد جوان را به قبرستانی در آن حوالی برد و گفت: مطمئنی که می خواهی به اینجا بیایی؟ نگاه کن ۱۵۰ هزار نفر در اینجا اقامت دارند.هیچکدامشان کوچکترین مشکلی ندارند.

▪ مشکل ها را بپذیرید :

شرکت کنندگان دوبا مانع؛ تمام فکرشان این است که چگونه از مانع ها حین مسابقه عبور کنند.آنان مانع ها را به عنوان جزئی از مسابقه پذیرفته اند.زندگی یک مسابقه دوبامانع است و مانع ها و مشکل ها جزء تفکیک ناپذیر زندگی هستند.این جا بهشت نیست بلکه سیاره ای است که در آن سرشار از شرایط و موقعیت های دشواری می باشد که آرامش و امنیتمان را به چالش می طلبند.
صحبت از ساختن زندگی ایده آل است.زندگی بدون مسائل بغرنج و بحران ها نیست بلکه حاصل مبارزه دلیرانه با مشکل ها و بحران ها و حل موفقیت آمیز آن هاست.

▪ مشکل ها پیام ها هستند :

هیچ چیز مانند مشکل ها انسان را با خودش آشنا نمی سازد.سختی های زندگی مانند آیینه ایست که در آن می توانیم نقاط ضعف و قوت خود را ببینیم.اگر شرایط دشوار و اتفاق های ناگوار ما را به هراس می اندازند تاب و توانمان را از ما می گیرند و رفتارمان را با دیگران تحت تاثیر قرار می دهند.باید بپذیریم که هنوز آنطور که باید و شاید به رشد مطلوب نرسیده ایم و دارای ضعف هایی هستیم که باید برطرف شوند.
مشکل های زندگی ناشی از بدبیاری و اقبال نامساعد نیست بلکه آنها در زندگی ما حضور دارند تا از طریق فائق آمدن بر آنها به درجه های بالاتری از کمال برسیم.با حل هر مشکل شما به قدرتی بزرگتر از آن مسئله دست میابید.
اگر می خواهید بدانید که چقدر بزرگ هستید و تا چه اندازه پیشرفت کرده اید به مسائل و مشکل های زندگی خود بیندیشید.نگاه کنید چه حوادثی شما را می آزارد.چه شرایطی آرامش شما را تهدید می کند؟چه اتفاقهایی شما را عصبانی ناراحت یا خشمگین می کند؟اگر کسی با کارها و گفتارش خشمگینتان میکند به جای مقصرشمردن او به این فکر کنید که چرا چنین شرایطی به این راحتی روحیه تان را خراب می کند؟

▪ همیشه به یاد داشته باشید که :

اوضاع و شرایط زندگی انسان را نمی سازد بلکه نقاط ضعف و قوت او را آشکار می سازد.
اگرچه دنیا پر از رنج است پر از راههای غلبه بر آن رنج ها نیز هست.خداوند هرگز مسئله ای را بزرگتر از توانایی و قدرتتان پیش روی شما نمی گذارد .
همیشه با این باور با مسائل و موقعیت های مختلف زندگی روبرو شوید که از آن بزرگترید.به طور حتم راهی هست.کافیست ناامید و نگران نشوید و آرامش خود را از دست ندهید.
راه حل به زودی آشکار خواهد شد..

کد:
http://shafa۷۷.blogfa.com
 

20112

عضو جدید
مرسی شما مطالب جالبی می نویسید من خوشحالم که دوستانی مثل شما توی این سایت هست بازم ممنون
 

meysam_sky

عضو جدید
تشکر

تشکر

مرسی از اینکه مطالبه جالب رو در اختیار کاربران می گذارین .
امیدوارم این فعالیت ها ادامه داشته باشه .

:gol::heart::gol:
 

arashlolos

عضو جدید
همیشه با این باور با مسائل و موقعیت های مختلف زندگی روبرو شوید که از آن بزرگترید.به طور حتم راهی هست.
 

Similar threads

بالا