انتقال مادلینگ آرشیکد به نرم افزار تری دی مکس و انجام رندرینگ

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
برای تایلینگش هم به بیتمپ DIFFUSE نقش TILE میدیم با تنظیماتی که در عکسهای زیر مشخص کردیم.






16.jpg





17.jpg



چون اندازه UVW MAP رو 120*120 دادیم و تقسیم بندی تایل رو 2*2 تنظیم کردیم اندازه تایل هامون 60 *60 سانتیمتر شد.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
متریال دیوار پشت تی وی:

برای متریال دیوار پشت تی وی من چوب رو انتخاب کردم.کاغذ دیواری هم میشد در نظر گرفت.البته میشه بعدا عوضش هم کرد.باید ببینید تو رندر نهایی چطور میشه.

خب متریال این دیوار رو با مشخصات زیر تنظیم میکنیم:

رفلکت رو 100 دادم.عکس سیاه و سفیدش رو هم دادم و نسبت تاثیرش رو رو عدد 30 قرار دادم.

رفلکت گلسینس رو روی 0.75 قرار دادن و اون عکس سیاه و سفید رو اینجا هم کپی (INSTANCE) کردم.با نسبت تاثیر 30

عکس سیاه و سفید رو تو قسمت FRESNEL IOR هم کپی کردم با نسبت تاثیر 50.



21.jpg



22.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
رندر تست: (پنجره رو عوض کردم و از یه مدل با جزئیات استفاده کردم)






23.jpg



متریال دیوار پشت تی وی بعلاه عکس سیاه و سفید و عکس بامپش رو ضمیمه میکنم.(نحوه بدست آوردن عکس سیاه و سفید و عکس بامپ در فتوشاپ رو جدا میگم.تو خود مکس هم میشه که من بلد نیستم)




مشاهده پیوست New folder.rar




 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
برای متریال قاب پشت شیشه هم به ترتیب عکس زیر عمل میکنیم.فقط به اون قاب باید یه UVW MAP تو حالت BOX بدیم.اندازه هاش رو دست نزنید.

به شیشه جلوی قاب هم همون شیشه ای که قبلا ساختیم رو کپی کنید و اسمش رو تغییر بدید.رفلکتش رو کم کنید تا عدد 40 و رفرکتش رو بزارید رو حداکثر.




24.jpg






ArchInteriors_12_05_photo2.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
متریال میز زیر تی وی:



میز زیر تی وی از دو قسمت تشکیل شده.یکی بدنش و دیگری درب هاش.
واسه بدنش من یه متریال سفید براق رو در نظر گرفتم.
متریال سفید براق با رفلکت 175 و سایر مشخصاتی که در عکس زیر موجوده.





25.jpg



متریال قسمت نشون داده شده در عکس زیر رو مد نظرمه:




29.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
برای قسمت درب های میز هم عکس مناسب رو انتخاب میکنیم.
رفلکت رو روی 130 تنظیم میکنیم.و عکس سیاه و سفید هم به بیتمپش میدیم و نسبت تاثیر گذاری رو روی 70 میزاریم.(به نظرم خوب بود)
سایر تنظیماتش هم طبق عکس زیر.




26.jpg



27.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلاممم.
هر وقت دیدید یه مسئله ای درست نمیشه(مثلا نورتون یه متریال یه قسمت خاصی) یه مدت بزارید کنار کار رو.خیلی تاثیر داره.
من چون مبلمان خوبی پیدا نکردم رفتم یه مبلمان از داخل یه آرپ اینتریوروز پیدا کردم که فقط رنگ مشکلی بهش میاد.به همین دلیل مجبور شدم بعضی از متریال هارو تغییر بدم.که در ادامه توضیحشون میدم.از بعضی متریال های آماده استفاده کردم که روش ساختشون رو میگم.
یه تاپیک موازی هم میزارم که دوستانی که به مشکل بر میخورن اونجا سوالاتشون رو مطرح کنن تا من بتونم با ارائه عکس و فایل بهشون توضیح بدم.

تاپیک رفع اشکال


رندر تست:



34.jpg


یه سری تغییراتی انجام شده که در پست های بعدی توضیح میدم.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تغییرات:

1-حذف وی ری سان و اضافه کردن یک وی ری لایت صفحه ای با شدت نور 0.3 و حالت اینویزیبل و با خاموش برداشتن تیک افکت اسپکولار و افکت رفلکشن.



35.jpg

2-مقدار وی ری لایتی که پشت پنجره گذاشته بودیم شدتش رو تا عدد 5 بالا بردیم که محیطمون روشن تر بشه.

3-متریال دیوار پشت تی وی رو برای اینکه با مبلمون هماهنگ بشه رو به کاغذ دیواری تغییر دادم.
رفلکتش رو روی 70 تنظیم کردم و همزمان عکس سیاه و سفید رو با تاثیر 50 درصد به رفلکت دادم.
سایر تنظیمات هم در عکس مشخصه.


36.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
ادامه تغییرات:

4-متریال درب کمد زیر تی وی رو یه متریال شیشه مشکی بدون عبور نور(یعنی رفرکت 0) دادم با رفلکت 200 و سایر مشخصاتی که در عکس میبینید.



37.jpg


5-نور مخفی رو ه قبلا تو مدل اصلی مدلش کرده بودم و یه میله با مقطع دایره ای رو براش در نظر گرفته بودم و دور تا دور چرخونده بودم رو بهش یه متریال وی ری ام تی ال لایت با شدت 2 و رنگ آبی روشن دادم.نووری که تولید کرده رو در رندر تست قبلی دیدید.اگه مناسب نیست حتما بگید.



38.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
ادامه تغییرات:


6-برای مبل یه چرم مشکی با برجستگی های پوست ماری در نظر گرفتم که متریالش آمادست ولی خب من تنظیماتش رو میگم.

رفلکت رو 154 دادم با یه عکس و تاثیر 50 درصد.همون عکس رو به رفلکت گلسینس با تاثیر 100 درصد و همچنین به بامپ با عدد 30 دادم.اون عکس رو ضمیمه این پست میکنم.



39.jpgAS2_leather_02.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلاممم.
یادم رفت بگم که مبل رو از vol.12 آرچ اینتریورز برداشتم شماره 6.

میخواستم آپلودش کنم که نشد.




 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
کار بعدی که باید انجام بدیم اینه که برای آبجکت های هالوژنی که گذاشتیم نور v-ray ies بزاریم.برای هر هالوژن یه نور وی ری آی ای اس باید بزاریم.

برای اینکار در نمای جانبی قرار میگیریم و به مانند عکس زیر از 30 سانت (حدودی) پایینتر از هالوژن نورمون رو میزاریم و تارگتش رو تا وسط ارتفاع اتاق پایین میاریم.




43.jpg


بعد از اینکه نورمون رو تو نمای جانبی گذاشتیم به نمای بالا یا تاپ میریم و نور رو دقیقا زیر هالوژن قرار میدیم.


در تنظیمات نور فقط رنگ نور رو کنترل میکنیم که من رنگ زرد خیلی روشن رو انتخاب کردم.کار بعدی اینه که ies مناسب رو برای نور انتخاب میکنیم.
Ies ها الگوی پخش نور هستن که من یه فایل حاوی چندین ies رو در پست بعد براتون آپلود میکنم.بیرون پوشه فایل یه عکسی هست که شکل الگو های پخش نور رو داخلش داره که بالای هر عکس یه عدد موجوده که اون عدد ies مورد نظره که تو تنظیمات نور انتخابش میکنیم.


44.jpg

تو عکس بالا و تو کادر بالا کلیک میکنیم و میریم به مسیر ies ها و آی ای اس مورد نظر خودمون رو انتخاب میکنیم.
تو کادر پایین هم رنگ نور رو انتخاب میکنیم.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
خب با نور وی ری آی ای اس هایی که گذاشتیم دیگه به اون نور صفحه ای که تو کف گذاشتیم نیاز نداریم و اونو پاک میکنیم.



نمای کارمون تا اینجا:




45.jpg


رندر تست:






42.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
کار دیگه ای که باید انجام بدیم اینه که یه فرش مدرن درست کنیم.برای اینکار اول یه plan با تقسیمات نسبتا زیاد درست میکنیم.بعد انتخابش میکنیم و بهش وی ری فر میدیم.





49.jpg



50.jpg

تنظیمات وی ری فر مطابق با عکس باشه.
طولش 5 تا 7 سانت.
ضخامتش 0.2
اثر جاذبه زمین حدود -8 باشه.
taper رو روی عدد 0.00 تنظیم کنید.
و per face رو هم روی عدد 10 تا 50 تنظیم کنید.این عدد بستگی به تقسیم بندی های شما داره.


در انتهای کار به ویری فر و خود اون plan یک متریال مناسب بدید.

توجه کنید که وی ری فر خیلی کار رو سنگین میکنه.بعد از اینکه اعمال کردیم و یکبار رندر تست گرفتید انتخابش کنید و راست کلیک کنید و hide ش کنید تا رندر نهایی تون.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
یه کار دیگه ای که انجام دادم این بود که دیوار روبروی تی وی و پشت مبل رو دیتچ کردم و بهش همون متریال دیوار پشت تی وی رو دادم.

یه کاری که خیلی زیبا میکنه کار داخلی و اینه که از آینه استفاده کنید.آینه ای جایی کار بشه که پشت دوربین شما و اونجایی که تو رندر دیده نمیشه رو نشون بده.
برای اینکار بعد از قرار دادن آینه قطعا پشت دوربینتون باید یه سری آبجکت هایی باشه که آینه اونارو نشون بده.من چند تا کمد و میز ناهارخوری گذاشتم.چند تا از هالوژن هارو هم کپی کردم واسه پشت دوربین.





51.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
خب فایل من دیگه آمادست برای رندر نهایی.
من هم رندر روز میگیم و هم شب.روزش رو که تا اینجا نورپردازیش رو گفتیم.تفاوتش در تنظیمات رندره با رندر شبی که میخوایم بگیریم و یه حرکت دیگه.اونم اینکه اون ویری لایت پشت پنجره رو باید برداریم و به جاش یه plan عمدی ترسیم کنیم و بهش متریال ویری ام تی ال لایت بدیم که به اون وی ری ام تی ال لایت یه عکس شب شهری بدیم.


موقعیتش نسبت به اتاقمون به شکل زیره:




54.jpg



57.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
حالا که واسه رندر شبمون اون وی ری لایت پشت پنجره رو حذف کردیم یکم محیطمون تاریک شده.

برای روشن کردنش سه تا نور ویری لایت کروی با شدت 0.5 در موقعیت های زیر در پلان و در ارتفاع متوسط میزاریم که یکم روشن کنه فضامون رو.





58.jpg



59.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تنظیمات رندر:


اول از همه اندازه پنجره رندر خود مکس رو یه اندازه حداقلی میدیم.
این تنظیم رو همون اول انجام میدیم و ربطی به تست و نهایی نداره.


61-1.jpg


بعد اندازه پنجره رندر وی ری بافر ور تنظیم میکنیم.من برای تست عدد 600*800 رو انتخاب میکنم و برای نهایی 1536*2048 .

در کادر آبی رنگ هم مسیر ذخیره عکس رندرمون رو وارد میکنیم.



61.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
بعد در قسمت گلوبال سوئبتچ و در همه رندر ها گزینه قرار گرفته در کادر قرمز رو روی off قرار میدیم.




62.jpg


در قسمت امیج سمپلر و در رندر های تست به تریتب از بالا به پایین روی گزین های fixed و area قرار داده بشه و در رندر نهایی روی گزینه های adaptive dmc و catmallrom تنظیم بشه.




63.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
اما تو قسمت انوایرنمنت تفاوت رندر روز و شب داخلی مطرح میشه.اگه رندر روز بود رنگ انوایرنتمت رو روی آبی روشن قرار بدید و در صورت رندر شب رنگ رو روی بنفش کاملا سیر و تیره تنظیم کنید.عدد انوایرنمت رو هم در هر همه رندر های داهخلی روی 3 تنظیم کنید.




64.jpg




در قسمت کالر مپینگ هم نوع رو روی expotional (چه روز و چه شب) قرار بدید و عدد dark رو bright (کادر سبز) رو تا رقم 3 در رندر روز میتونید تنظیم کنید.دقت کنید dark همیشه یکم از bright کمتر باشه.
در رندر شب این دو رو روی عدد 1 تنظیم کنید.گاما رو هم در رندر های داخلی روی 2.2 تنظیم کنید.

کادر قرمز رو هم حتما تیک هاش رو بزنید.




65.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
اما در قسمت جی آی موتور های رندر رو روی حالت های زیر تنظیم کنید.در همه رندر ها چه تست و چه نهایی و چه روز و چه شب و چه داخلی و چه خارجی.از همون اول هم تنظیم بشه.





66.jpg



در عکس زیر و کادر قرمز رو در رندر های تست روی very low قرار بدید و در رندر نهایی روی medium یا high تنظیم کنید.اگه روی گزینه high بزارید زمان رندتون خیلی میره بالا.معمولا نیازی نیست.

کادر سبز رو در رندر های تست روی عدد 50 و 20 از بالا به پایین تنظیم کنید و در رندر نهایی روی 100 و 60 تنظیم کنید.این گزینه باعث میشه روی سقفتون لکه نیفته.

کادر نارنجی هم از همون اول تیکدار بشه.

کادر بنفش رو هم در رندر نهایی فعال کنید
.





67.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
در قسمت زیر هم در کادر قرمز و در رندر های تست عدد 500 و در رندر های نهایی از 1000 تا 2000 رو انتخاب کنید.عدد 1500 در رندر نهایی مناسبه.
قسمت سبز رو هم از همون اول تیکدار کنید.






68.jpg



اما در قمست ستینگ و در کادر قرمز و در رندر های تست عدد 0.02 رو انتخاب کنید و در رندر نهایی عدد 0.002 تا 0.005 رو انتخاب کنید.

در کادر آبی و در رندر های تست عدد 6 تا 8 و در رندر های نهایی 12 تا 16 رو تنظیم کنید.

در کادر آبی و در رندر های تست 0.5 تا 1 و در رندر های نهایی 2 تا 4 رو انتخاب کنید.اگه سابدیو متریال هاتون رو عدد بالا مثلا 30 تا 50 دادید اینجا همون عدد 2 مناسبه.ولی اگه اونجا سابدیو روی همون عدد پیش فرض یعنی 8 هست اینجا عدد 4 رو برای گلوبال سابدیو تنظیم کنید.


کادر بنفش هم و در قسمت بالا عدد 80 رو بدید.اگه رندر تون تو مرحله لایت کچ گیر میکنه اینحا تا 60 بیارید پایین و در عدد پایین اندازه ظرفیت رمتون یکم کمتر میتونید عدد بدید.مثلا من رمم 16000 هستش ولی تا 4000 بیشتر نمیدم.



69.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
اما قسمت رندر المنت هارو هم میتونید تنظیم کنید.البته لازم نیست ولی یه سری تغییراتی رو بعدا تو فتوشاپ میتونیم با داشتن این المنت ها داشته باشیم و تغییراتی رو اونجا بدیم.

در کادر آبی گزینه add رو بزنید و اون مواردی که در عکس زیر مشخصه رو انتخاب کنید.بقیشون خیلی کارای نداره.فقط همین موارد نشون داده شده در عکس زیر رو انتخاب کنید.
این المنت ها بعد از اتمام رندر در همون مسیر ذخیر رندر اصلی ذخیره میشن.




70.jpg




دلتون بسوزه ما رفتیم واسه رندر نهایی:):):gol::gol:

شب بخیر.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
سلامم.

رندر ما تموم شد.




11.jpgتو پست های بعد کاربرد رندر های المنت رو تو فتوشاپ توضیح میدیم.خیلی اصلاح میکنه کارمون رو.
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
رندر المنت هامون در اون مسیری که پایین تنظیمات فریم بافر دادیم ذخیره میشه.
با عکس آلفا کاری نداریم.من این مورد رو در عکس زیر ضربدر زدم.میشه تیکش رو تو همون قسمت ذخیر برداشت که سیو نشه ولی بزارید ذخیره شه شاید بدرد بخوره.




90.jpg






عکسی که عنوان rgb color داره که من داخل کادر قرمز نشون دادم رو تو فتوشاپ باز میکنیم.دقت کنید قبل از رندر که میخواید مسیر ذخیره رو بدید با پسوند png ذخیره کنید رندر هاتون رو.
بعد که این عکس رو تو فتوشاپ باز کردید اون پوشه المنت هارو بیارید بالا و همه عکس هارو انتخاب کنید و درگ کنید داخل فتوشاپ.و یکی یکی اینتر بزنید تا بیفتن رو عکس اصلی و بعد همه لایه هارو خاموش کنید(بجز عکس اولی) و لایه اولی که افتاده روی عکس اصلی رو روشن کنید.







71.jpg
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
تاثیر المنت vray global illumination

تاثیر المنت vray global illumination

وقتی لایه اول روی عکس اصلی رو روشن کردید باید مود هاش رو تغییر بدید ببینید چه اتفاقی میفته.اون بهترین حالتی که فکر میکنید تاثیر خوبی داشته و نقصی رو برطرف کرده رو انتخاب کنید و با تنظیم opacity به حالت ایده آل برسید.

مثلا من در رندر المنت گلوبال ایلومینیشن ، مود screen رو انتخاب کردم.چون نور محیطم رو روشن تر میکنه و اون نقصی تاریکی محیط رو برطرف میکنه.چون خیلی روشن کرده محیط رو opacity رو تا مقدار 50 درصد کم کردم.





72.jpg
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
S انتقال نقشه از اتوکد به آرکی کد ArchiCAD 24
D آموزش آرشیکد - تصویری ArchiCAD 3

Similar threads

بالا