انتخاب گرایش کارشناسی برق(علوم و تحقیقات)

overlord

عضو جدید
سلام ودرود به همگی:gol:
این تاپیک رو شروع میکنم،چون وقتی خودم میخواستم برای دانشگاه ازاد امتحان بدم.کل سایت ها و فروم هایی رو که اون موقع در مورد این دانشگاه و رشته مورد علاقه ام وجود داشت زیر و رو کردم.(مطمین هستم که به درد کسانی هم که میخوان تازه امتحان بدن میخوره)

اول از همه یه توضیح در مورد علوم وتحقیقات

لفظ علوم و تحقیقات به واحدهایی گفته میشه که در اون ها دوره های عالی تدریس میشه(ارشد و دکترا).و علوم و تحقیقات فارس سومین شهری هست که به این منظور تاسیس شده.بعد از علوم وتحقیقات تهران و اهواز;)
این روند ادامه داره و اصفهان و اذربیجان و... در حال پیوستن به این مجموعه هستن،خوب میرسیم به تاریخچه دانشگاهمون.

تا سال ۱۳۸۴ به دلایل نا معلوم این واحد فعالیت خود را آغاز نکرد . در سال 1384 در زمینی به مساحت 120 هکتار و با مساحت آموزشی ۳۰۰۰۰ متر مربع و تحت نظر واحد مرودشت با امکاناتی شامل خوابگاه دانشجویی برای پسرها و دخترها ، سلف سرویس فعال ، یک زمین چمن ، یک ورزشگاه سر پوشیده چند منظوره ، دو زمین تنیس ، یک سایت کامپیوتر با چیزی نزدیک به 10 یا 12 کامپیوتر و ... با 7 رشته مهندسی در مقطع لیسانس بصورت تمام وقت و 6 رشته کارشناسی ارشد آغاز بکار کرد. آدرس این دانشگاه : از طرف شیراز : 35 کیلومتری شیراز - بعد از پل خان 18 کیلومتر به سمت جاده پتروشیمی از طرف مرودشت : 18 کیلومتری سددرودزن نشانه های دیگر : از طرف جاده پتروشیمی ، بعد از پتروشیمی و بعد از مجتمع گوشت

در ابتدا دانشگاه تحت نظر دانشگاه مرودشت و بصورت مرکز فعالیت می کرد با ریاست دکتر بوستانی . در فروردین ماه 1385 با سفر دکتر جاسبی ریاست محترم کل دانشگاه های آزاد و تغییر ریاست به دکتر اسدی ، دانشگاه رسماً فعالیت خود را بصورت مستقل و با جدا شدن از دانشگاه مرودشت آغاز نمود .
این مطالب از سایت ویکی پدیا نقل شده،برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید

کل رشته ها کارشناسی که تا امسال داشتیم مهندسی بود که شامل
مهندسی فناوری اطلاعات
مهندسی کامپیوتر نرم افزار
مهندسی برق - الکترونیک
مهندسی برق - قدرت
مهندسی برق - کنترل
مهندسی برق - مخابرات
مهندسی عمران - آب
مهندسی عمران - خاک
مهندسی عمران - راه
مهندسی عمران - سازه
مهندسي نفت مخازن نفت
مهندسي نفت حفاري و استخراج نفت
مهندسي نفت بهره برداري از منابع نفت
مهندسي متالورژي و مواد متالورژي صنعتي
اما امسال در اولین رشته غیر مهندسی پذیرش دانشجو داریم.
مديريت بازرگاني

زمزمه هایی هم از اضافه شدن رشته مهندسی پزشکی به عنوان پنجمین گرایش برق وجود داره:que:

در این پست هم میتونید رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه رو ببینید.
 

overlord

عضو جدید
میدونیم که دانشگاه ازاد بر اساس رشته/شهر آزمونش رو برگزار میکنه.که این اولویت ها برای افراد مختلف فرق میکنه.من استان فارس و گرایش های برق رو بررسی میکنم.

مهندسی برق - الکترونیک (فسا*و تحقیقات فارس)

مهندسی برق - مخابرات(جهرم*.فسا. کازرون.تحقیقات فارس)

مهندسی برق - کنترل(فقط علوم و تحقیقات فارس)

مهندسی برق - قدرت(کازرون.علوم و تحقیقات. و جالبه بدونیدسروستان و نی ریز امسال به این لیست اضافه شدن)

حتما میدونید که علامت ستاره* یعنی اینکه حتما باید انتخاب اولتون اون رشته باشه:)

میخوام تجربه خودمو از دانشگاه شرح بدم.با توجه به علاقه ام به رشته که در اون تحصیل میکنم در مورد استاتید .محیط اموزشی و کتابخونه و دانشجو های براتون توضیح میدم.

استاد
با توجه به توضیحاتی که دادم،دانشگاه سیاستی رو که در مورد جذب استاد های مختلف دنبال میکنه یه جورایی مرتبط میشه به این که بزودی رشته های کارشناسی ارشد برق در دانشگاه ما دایر خواهد بود.;)
مثال هاشم میتونم از اساتیدی که هر سال به دانشگاه میان بگم
مثلا از جهرم(که دانشگاه مخابراتی محسوب میشه اساتیدی مثل دکتر معصومی،مهندس حسنلی،مهندس رحمانیان و...)از فسا(مهندس فردوسیان و..)از کازرون (مهندس قیصری ،بهنامی ...) وحتی دانشگاه شیراز(مثل دکتر روستا که به دلایلی این اتفاق صورت نگرفته)و در پایان اساتیدی که فارغ التحصیل از دانشگاه شریف(مهندس فلاحی و...)
بشتر اساتید قدیمی اینجا هم که از دانشگاه شیراز مدرک دارن(مهندس کریمی،دکتر جمشیدی،مهندس اقتصاد،..
هر چند نقایصی وجود داره و در گرایش قدرت و الکترونیک خلاء استاد حس میشه ولی در گرایش کنترل و مخابرات استادهای خوبی داریم این نقص به سرعت در حال برطرف شدنه و میتونم بگم از نظر استاد چیزی از دانشگاه های ازاد و حتی خیلی از دانشگاه های سراسری دیگه کم نداریم:biggrin:

محیط آموزشی

در حال حاضر 7 تا ساختمون بزرگ مخصوص اموزش داریم که هر کدوم 5 تا کلاس با ظرفیت تقریبا 50 نفر داره و در حال ساخت دو تا ساختمان چند طبقه آموزشی در ورودی دانشگاه هستیم.(نقشه دانشگاه رو میتونید اینجا ببینید)
از این ترم هم تقریبا همه ازمایشگاه های که باید در طول دوره تحصیل بگذرونید ارایه میشه(کلیه وسایل جدید هستن. ولی در این بخشم نقایصی وجود داره دربعضی موارد استاد با تجربه و در بعضی دیگه متقاضی زیاد،که امیدوارم این موضوع به زودی حلشه:smile:

کتابخانه و کافی نت
و اما کافی نت(من چون دسترسی به اینترنت پر سرعت دارم زیاد به کافی نت مراجعه نمکنم.ولی اخرین باری که دانلود کردم از اونجا 15_16K سرعت داشتم که معادل user 256K محسوب میشه.اگر اشتباه میکنم دوستان تصحیح کنن
کتابخونه دانشگاه با اینکه 2 سالی از افتتاحش نمیگزه دارای منابع واقعا خوبیه(لاتین فارسی .نرم افزار های رایانه ای و...) میتونی کتابی رو میخوای به صورت اینترنتی سرچ کنی.اگرم کتابی در امانت باشه ،باید رزروش کنید تا نهایتا یک هفته بعد برید ابگرید.مسیولین کتابخانه دانشگاه هم از بهترین و خوش اخلاق ترین کارمندان هستن.:biggrin:

و در اخر میرسیم به دانشجویان
با این که توی دفترچه ذکر میشه 50 نفر پذیرش میشه ولی عملا متاسفانه و یا خوشبختانه همچین چیزی نیست و دانشگاهی مثل دانشگاه ما بیشتر از 150 نفر رو در هر گرایش پذیرش میکنه.
من این موضوع رو با مدرک ثابت میکنم(اما الان به اسکنر دسترسی ندارم تا اطلاعات رو رو وب قرار بدم.در اولین فرصت این کار رو انجام میدم.
بیشتر مشکلات از همین مسله به وجود میاد(چون بدون هیچ ظرفیت و اطلاعت جامعی شخص پذیرش میشه. ومشکلاتی رو که خودتون بهتر میدونید به وجود میاره
امیدوارم مطالب بالا مفید واقع بشه:cool:
 

محمد فرزانه

عضو جدید
سلام
کارتون قابل ستایشه
خیلی هم منظم نوشتین
خوشهالم با دانشجوهایی توی یه دانشگاه هستم که فقط به فکر خودشون نیستن
موفق باشین
 

arash250

عضو جدید
سلام overlord جان

سلام overlord جان

سلام overlord جان:gol::gol:

ممنون از توضیحات جامع تون .

به نظر شما من که ساکن کازرون هستم انتخاب اولم رو بزنم مخابرات علوم تحقیقات فارس یا کازرون ؟
به نظر شما اساتید کدوم دانشگاه بهتره ؟
به نظر شما امکان پیشرفت علمی بیشتر تو کدوم یک از این دو دانشگاه بیشتر است ؟ لطفا دلیل خودتون رو هم بفرمایید.

:heart::heart::heart::heart:
 

overlord

عضو جدید
جناب فرزانه شما خیلی لطف دارید. تلاش ها شما واسه این فرم قابل تحسین هست.منم خوشحالم که دوستی مثل شما دارم.به هر حال ما اینجا هستیم تا بتونیم کمکی هرچند کوچیک به دوستان بکنیم:biggrin:
و در جواب شما arash250 عزیز،اول در مورد رشته انتخابی شما(مخابرات)

شهر
اگر درست به خاطرم مونده باشه فسا همراه با دانشگاه ما و دانشگاه کازرون یک سال بعد از دانشگاه ما رشته مخابرات رو به لیست گرایش ها اضافه کردن.اما الان جهرم به عنوان بهترین و با سابقه ترین دانشگاه در استان واسه این رشته پذیرش دانشجو داره همنطوری که میبینید این گرایش ستاره داره*(یعنی حداقل تراز سال قبلش 5600 به بالا بوده)
در صورتی که برای دانشگاه ما این تراز 4500 بوده:surprised:یادآور میشم که اگه 50 نفر پذیرش شده بودن مطمینا این تراز کمتر 5500 نبود،بگذریم.این در مورد سطح پذیرش دانشجو واسه شهر..

استاد
توضیح دادم که الان ما بیشتر از 3 تا از استاد هایی رو که در جهرم درس میدن و هر کدوم سابقه مدیر گروه بودن رو تو کارنامه دارن(اقایان رحمانیان،حسنلی،معصومی و...داریم و دانشگاه ما از نظر اساتید مخابراتی در سطح قابل قبولیه.این غیر از اساتید خوبی همچون مهندس عباس پور،مهندس اقتصاد، مهندس ابراهیمی و...
ولی فراموش نکنین دانشگاه کازرون دارای اساتید واقعا با تجربه و فنی کاریه و همنطور که میدونید رشته قدرت سال هاست که اونجا تدریس میشه)توصیه من این که از بچه ها اونجا در مورد اساتید بیشتر تحقیق کنید.
این نکته رو تذکر میدم که درسته استاد مهمه ولی بیشتر 70% مسولیت آموزشی بر عهده خودتونه.

پیشرفت علمی
این نکته رو گفتم که دانشگاه ما همنطوری که از اسمش پیداست خیلی سریع داره پیشرفت میکنه، وآینده خوبی در انتظارشه.(چون کلیه گرایش ها ارشد کم کم به اینجا منتقل میشه)ولی منظورم این نیست که دانشگاه کازرون پیشرفتی نداره( این خود ما هستیم که باعث پیشرفت میشیم)

همه این نکات رو گفتم ولی یه نکته اساسی میمونه.شما ساکن کازرون هستید،و به راحتی میتونید در شهری که زندگی میکنید به تحصیلتون ادامه بدید.من بهتون پیشنهاد میکنم دانشگاه کازرون رو اولین انتخاب قرار بدید،و بعد علوم و تحقیقات رو انتخاب کنید.چون شاید دانشگاه ما اینده بهتری رو داشته باشه ولی اصلا به دوری از خانواده،هزینه های اضافی و خطرات رفت و آمدش،نمی ارزه:warn:
این تجربه شخصی من بود.
براتون آرزوی موفقیت دارم:)
 

Similar threads

بالا