افزایش تعداد دانشگاههای ایران در اتحادیه بین المللی دانشگاه‌ها

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
افزایش تعداد دانشگاههای ایران در اتحادیه بین المللی دانشگاه‌ها معاون طرح و برنامه دانشگاه علم و فرهنگ گفت: با اضافه شدن دانشگاه علم و‌ فرهنگ در اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها، ایران با داشتن 25 دانشگاه در این اتحادیه بالاترین رتبه را در منطقه خاورمیانه به دست آورده است. به گزارش خبرنگار مهر، عباس نامجو افزود: اتحادیه بین المللی دانشگاهها ( International Association of Universities) را می توان معتبرترین سازمان بین المللی دانشگاهی قلمداد کرد که زیر مجموعه سازمان فرهنگی آموزشی ملل متحد یونسکو است از مهمترین اهداف مجمع ایجاد همسویی و هماهنگی جهانی در آموزش عالی کشورهای مختلف در راستای گسترش امکانات و ارتقای اهداف آموزش عالی و بهره‌برداری عالی و بهینه از امکانات نرم‌افزاری آموزش عالی در سطح جهان است.
وی اظهار داشت: ازمهمترین خدمات (IAU) به دانشگاههای عضو، برگزاری کنفرانس ها و نشست هایی در زمینه آموزش عالی و پ‍‍‍ژ‍وهش در ارتباط با مسائل جهانی و منطقه ای است شرکت دانشگاههای عضو در این کنفرانسها زمینه آشنایی بیشتر روسای دانشگاههای کشور با آخرین دستاوردها و چالش های پیش روی آموزش عالی در سطح جهان را فراهم می آورد.
معاون طرح و برنامه دانشگاه علم و فرهنگ گفت: تاکنون دانشگاه‌های بسیاری از سراسر جهان به عضویت این اتحادیه درآمده‌اند. از میان 650 دانشگاه عضو، 40 درصد اروپایی، 23 درصد آسیایی و از اقیانوسیه، 13 درصد خاورمیانه، 11 درصد از آفریقا، 8 درصد از آمریکای شمالی و 5 درصد از آمریکای لاتین و جزایر کارائیب است.
 
بالا