اعمال قانون تعزیرات حکومتی بر محصولات و مواد دخانی قاچاق

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
با تصمیم وزیران عضو کمیسیون فرهنگی دولت، محصولات و مواد دخانی قاچاق مشمول قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز شدند.
به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در هیات وزیران، محصولات و مواد دخانی قاچاق مشمول قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز ـ مصوب 1374 مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ و آیین‌نامه اجرایی و اصلاحات بعدی آن خواهد شد.
بر این اساس ، با تصویب وزیران عضو کمیسیون فرهنگی دولت ، تبصره‌های (3) و (4) ماده (16) آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات اصلاح شد و بر اساس آن مواد دخانی قاچاق، مشمول مجازاتهای قانون تعزیرات حکومتی می شود..



بر اساس این مصوبه، ماده (26) آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات اصلاح شد و بر اساس ماده اصلاحی تعداد اعضاء ترکیب، وظایف و سایر مقررات مربوط به کارگروههای تخصصی در چارچوب وظایف ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات مطابق دستورالعملی است که با رعایت قوانین و مقررات مربوط به تصویب ستاد می‌رسد.

گفتنی است در مصوبه قبلی، تبصره های (3) و (4) ماده (16) آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را موظف کرده بود محصولات و مواد دخانی قاچاق را در هر نقطه از کشور ضبط و تحویل شرکت دخانیات ایران دهد. در صورت موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت دخانیات ایران محصول را با مشخصات ماده (16) این آیین‌نامه بسته‌بندی و مانند سایر محصولات به فروش می رساند و درآمد حاصله را به حساب درآمدهای عمومی واریز می کرد و همچنین از محل درآمد حاصله، حق‌ کشف کارکنان نیروی انتظامی، بازرسان و هزینه مربوط به فروش شرکت دخانیات پرداخت می شد.

این مصوبه پس از تایید رئیس جمهوری از سوی دکتر پرویز داودی برای اجرا ابلاغ شده است"

منبع:دادخواهی دات نت
 
بالا