اطلاعات مختصر و پایه لازم در ارتباط با عایق الاستومری

fagoli754

عضو جدید



هر آنچه که باید در رابطه با این عایق دانست در مطالب زیر دنبال کنید

عایق الاستومری فوم های لاستیکی شکل هستند که ارزش و مقاومت عایق های حرارتی را بالا می برند به همین سبب بتعث میشود با وجود این فوم های لاستیکی شکل در برابر بخار وآب مقاوم و قوی باشند و همیمن طور در مقابل اشعه های ماورا بنفش، محیط های که دارای آب و هوای سخت هستند ونیز روغن ها مقاومت بسیار بالایی داشته باشند با استفاده از این عایق ها یا همان عایق الاستومری فومی شکل پلاستیکی این امکان را به شما برای نصب و استفاده با انعطاف پذیری بسیار بالایی را به وجود می آورد و در نهایت باعث می شود قارچ را روی خود تشکیل ندهد و از ان جلوگیری کند.


یکی دیگر از مزایا و ویژگی های عایق الاستومری ضریب بسیار بالای نفوذ پذیری گرما است به همین دلیل نگه داشتن یا حبس کردن هوای پایدار در سلول های بسته شده ی عایق الاستومری و فرستادن گرمای کم این عایق در انتقال گرما کاهش مقبولی ایجاد کرده و همین طور دمای سطح با استفاده کردن از مقدار کم عایق الاستومری به مقدار مورد نظر خود رسید این عایق جهت تنظیم گرما نیز هم استفاده میشود. برای اطلاع از قیمت عایق الاستومری وارد سایت فراعایق شوید.


ساختتار و مواد موجودی که در سلول های این عایق وجود دارد باعث کارایی طولانی مدت عایق الاستومری میشود و همچنین ان را تضمین میکند و همین طور این عایق در مقابل نفوذ پذیری بخارآب بسیار مقاوم است.


لازم به ذکر است این عایق در مقابل آتش هم نیز بسیار مقاوم بوده و با مواجه شدت آتش سوزی اجازه نمیدهد شعله های آتش در جهت های مختلف عمودی و افقی عایق الاستومری پیش برود و یا پیشرفت کند.طبق این مزایا و ویژگی در عایق الاستومری همه ی مقدارهای ذکر شده برای ایمن بودن در مقابل آتش را فراهم می سازد ودر نهایت میتوان با اطمینان خاطر در خانه ها و ساختمان ها و تاسیسات خود از این عایق استفاده نمود.


این عایق برای کارهای گوناگون و مختلف به روش ورق و لوله تولید می شود مهم تریت فاکتور های اساسی و کلیدی این عایق ضخیم بودن آن،ابعاد وسایز و انتخاب صحیح آن است، انتخاب درست در خصوص تعیین ضخامت عایق برای جلوگیری از فشرده شدن اندازه های لوله ،دمای کار ،دمای اطراف محیط، سرعت باد و رطوبت نسبتا کم.برای پوشش دادن و محافظت کردن میتوان بر ضخامت عایق الاستومری مورد نیاز تاثیر بگذارد.

عامل دیگری که باعث مننتشر شددن انعکاس گرما توسط تابش میشود در انتخاب و تعیین عایق الاستومری یرای جلوگیری از فشرده شدن به ویژه برای کار های بیرونی باشد. هدف اصلی استفاده از این عایق پر کاربرد برای محافظت کردن سطح عایق بالای نقطه شبنم توسط کاربرد های کنترل چگالی نیز است که در این شرایط رنگ عایق سیاه شده و این یک مزیت است.


به دلیل انعطاف پذیری مناسب محصول های این عایق برای بحران کم در درزهای زیاد و طولانی در هنگام انقاض و انبساط سیستم در حین چرخش از گرما تا سرمابه روشی عالی یرای برنامه های تهویه مرغوب مناسب است. بهتر است مطلب مزایا و معایب عایق الاستومریک را نیز بخوانید.
یکی دیگر از مزایا و دلایل استفاده این محصول این است: این عایق میتواند در مقابل نفوذ هوای خارجی و همین طور توانایی اب بندی سیستم را به عهده بگیرد و همین طور با موفق بودن در سیستم های گرمایی اب گرم استفده شده واین خود یک مزایا برای این عایق به شمار می آید. لازم به ذکر است که این عایق انعطاف پذیری بهتر و بیشتری نسبت به عایق پلی الیفین را دارد.

مواد هایی که در استفاده با این عایق به کار میرود درحدود30 درجه فارنهایت سفت شده و قابلت یک نقطه شکنندگی -40درجه فارنهایت هستند.
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

فوم/اسفنج

فوم و اسفنج عموماً در یک گروه دسته بندی می شوند، و در خانواده مشابهی همان مواد فوم عایق الاستومری /پلاستیکی قرار می گیرند. زیرا ساختار سلولی یکسانی دارند. بعلاوه، معمولاً تحت مشخصات صنعتی مشابهی دسته بندی می شوند. (FMVSS/UL/MIL/ASTM و …).

فوم یک محصول سبک وزن سلول باز/ بسته است. که عموماً برای عایق کاری ، فیلتراسیون و منعطف سازی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً، این مواد سلولی دارای چگالی کمی هستند تا به هوا اجازه دهند، در ساختار سلولی آنها حرکت کند. بعلاوه اینکه از گذشته فوم های دارای چگالی بیشتر برای عایقکاری رطوبتی مورد استفاده قرار می گرفته اند. محصولات دارای چگالی بیشتر دارای تراکم سلولی بیشتری هستند. فوم های دارای چگالی کم و متوسط دارای تراکم سلولی کمتری هستند.

اسفنج یک ماده پلاستیکی منبسط شده است. اسفنج می تواند ماحصل پروسس موادی با فرمولاسیون چندگانه و متنوع باشد. در مقایسه با فوم ها، اسفنج ها ویژگی های مکانیکی پیشرفته تری دارند. هم اسفنج و هم فوم به اشکال ورقه ای، رولی و سایر شکل های خاص طراحی شده وجود دارند.
آنها می توانند بر اساس نیاز و سفارش روکش دار یا بدون روکش ، پشت چسب دار بودن یا نبودن حساس به فشار (PSA) باشند.
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

لاستیک

لاستیک غالباً به عنوان یک ماده الاستومریک جامد معرفی شده است. عموماً دو نوع معمول لاستیک وجود دارد، لاستیک طبیعی و لاستیک سنتتیک. لاستیک طبیعی از درخت لاستیک به دست می آید. سایر مواد شبه لاستیکی که از منابعی به غیر از درخت لاستیک به دست می آیند غالباً به عنوان لاستیک سنتتیک شناخته می شوند.
هر چند که دقیقاً بیش از 36 نوع ترکیب لاستیکی سنتتیک وجود دارد، اما جمله آن ها بطور معمول مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ترکیبات لاستیکی حاصل تحقیقات، توسعه و مهندسی به منظور برآورد هم سازی بسیاری از نیازهای کاربردی شامل مقاومت در برابر مایعات، دما و فشار هستند. همچنین بسیاری از مواد لاستیکی صنعتی با درجات مختلف مقاومتی می توانند برای استفاده در ساخت پارچه های مقاوم مورد استفاده قرار گیرند.
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

محافظ (EMI (Electromagnetic Interference​

محافظ EMI جزو محصولاتی است که طی سالیان اخیر به منظور کمک به افزایش راندمان تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که استفاده و کاربرد وسایل الکترونیکی بطور چشمگیری در حال افزایش است، به طبع آن گستره وسیعی از فرکانس ها ایجاد می شود.

در خلال سال های تحقیق و توسعه، تولید کنندگان مشخص کردند که عایق های الکتریکی، محل قرار گیری تجهیزات الکتریکی و کابل ها می توانند به شکلی موثر از بروز عوارض ناشی از این فرکانس ها جلوگیری کنند.

سازمان هایی مانند CE و FCC راهکارهایی را به شکل نیازهای قانونی برای جلوگیری از ایجاد و انتشار نویز (EMI) تهیه کرده و بسط داده اند. بر همین اساس، محافظ EMI در صنایع الکترونیکی به صورت یک الزام در آمده است.
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

سیر تکاملی فوم الاستومریک​

سیر تکاملی فوم الاستومری سلول بسته در سال های اولیه قرن بیستم روی داد، و تأثیر شگفت آوری بر صنایع عایق گذاشت.

مهمترین دلیل این مسأله مقاومت رطوبتی بسیار بالای فوم الاستومری بود که ماه عسل ساختاری سلولی متشکل از میلیون ها سلول است. که سدهای کوچکی با خاصیت مقاومت در مقابل عبور مایعات ایجاد می کنند. این خصیصه نه تنها پیامدهای ناشی از رطوبت (مانند کپک زدگی) را به حداقل می رساند، بلکه ثبات و افزایش عمر عملکرد دمایی را تضمین می کند.

فوم الاستومری سلول بسته نفوذ پذیری بسیار کمی در مقابل بخار آب داشته و در مقابل جذب رطوبت مقاوم است، بنابراین وجود رطوبت در سیستم های تهویه مطبوع (HVAC)، لوله کشی و برودتی سبب کاهش و تضعیف عملکرد آن نمی شود.
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

کاربردهای معمول​

عایق الاستومری سلول بسته از زمان اختراعش در سال 1954 به شکلی موفقیت آمیز به عنوان عایق لوله مورد استفاده قرار گرفته است. عایق الاستومری در گستره وسیعی از اشکال و ضخامت ها وجود دارد. عایق الاستومری می تواند به سادگی برای پوشش اطراف انواع تجهیزات برش کاری شود، از لوله های معمولی گرفته تا چیلرهای صنعتی بزرگ. فوم الاستومری سلول بسته متنوعی وجود دارد. که دارای تمامی کدها و استانداردهای مورد نیاز، مقاوم در برابر حریق و ضد صدا بوده و استانداردهای عملکردی لازم برای گستره وسیعی از کاربردها را دارا می باشند. که شامل موارد زیر است:

  • لوله های سیستم تبرید، خطوط آب سرد و گرم و لوله های آب سرد چیلر
  • اجزای سیستم های تهویه مطبوع (HVAC)
  • سیستم های کانال کشی در فضاهای بسته یا باز
  • چیلرها
  • سیستم های مکانیکی در صنایع، صنایع داروسازی، صنایع دریایی و کشتی سازی و زیردریایی
  • تأسیسات خورشیدی
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عایق کاری صوتی و حرارتی برودتی ، علی الخصوص با عایق الاستومری از افراد، تجهیزات و سیستم های شما حفاظت کرده و هزینه ها به میزان چشم گیری کاهش می دهد.

  • کاهش هزینه های انرژی
  • جلوگیری از تقطیر رطوبت
  • کاهش ظرفیت و اندازه تجهیزات مکانیکی
  • افزایش ضریب عملکرد
  • کاهش انتشار آلاینده ها
  • ایمنی و محافظت از افراد
  • عملکرد صوتی (کاهش میزان نویز)
  • حداکثر بازگشت سرمایه
  • ایجاد ظاهر بهتر
  • محافظت در برابر حریق
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
طراحی و نصب دقیق و مناسب عایق حرارتی برودتی به سرعت نیاز به انرژی را کاهش می دهد. و سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. عایق الاستومری می تواند در لوله ها و سطوح گرم، اتلاف گرما را تا %95 کاهش یابد. که متقابلا با کاهش اتلاف گرما، هزینه های انرژی به شدت کاهش پیدا میکند.

همچنین عایق الاستومری سبب حفاظت از محیط زیست می شود. مقادیر بسیار زیادی انرژی از شیرآلات و لوله های بدون عایق حرارتی و برودتی یا عایق معیوب تلف می شود.
 
بالا