اطلاعاتی در مورد بنزین زدن (یک لیتر هم یک لیتر)

~Alchemist~

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
4 . اگر پولتون نرسید و باک پر نشد بقیه اش رو با الکل پر کنید ! هم ارزونتره هم شتاب ماشین میره بالا :|

داداش ما که شیمیستیم الکل بخوایم بخریم پدرمون درمیاد، کلی مدرک نشان میدیم که ثابت کنیم عاغا ما اینو واسه کار میخوایم نه خوردن :w15:
مگه اینکه متانول استفاده کنی. اونم داستان خودشو داره.
 

elham1985

عضو جدید
سلام ممنون از مطلب کاربردیتون حتما استفاده میکنیم اگه نکته دیگه ای بلد بودید بازم بذارید
 

ninjamore

عضو جدید
با توجه به طرح دوم هدفمندی یارانه و به طبع ان بالا رفتن قیمت بنزین گفتم بد نباشه یه مطلبی رو در مورد روش صحیح بنزین زدن بهتون آموزش بدم.

1. با توجه به اینکه مخزن سوخت تمام پمپ بنزین ها در زیر زمین قرار دارد فقط در زمانی بنزین بزنید که حرارت زمین در پایین ترین حد خود قرار دارد. بهترین زمان برای بنزین زدن صبح زود است که بنزین به صورت غلیظ تر و متراکم تر است. در هنگام ظهر یا شب با توجه به اینکه بنزین منبسط است یک لیتر بنزینی که شما میزنید واقعا یک لیتر نیست و کمتر است.

2. همه شیلنگ ها دارای محل برگشت بخارات هستند. در هنگام بنزین زدن وقتی دستگیره را تا اخر فشار میدهید در اثر پمپ شدن سریع بنزین مقدار بخار شدن بنزین نیز بیشتر است. این بخارات وارد مخزن زیر زمینی شده و شما به مقداری که دستگاه نشان داده کمتر بنزین زده اید پس سعی کنید دستگیره را بسیار آرام فشار دهید که بنزین کمتری بخار شود.

نکته: اینقدر دستگیره را آرام فشار ندهید تا زمان پر شدن باک بنزین خودروی شما به قدری طولانی شود تا داد راننده های که در صف بنزین قرار دارن در بیاد!

3. زمانی که تانکر در حال تخلیه بنزین در مخزن است و شما هم در جایگاه سوخت می باشید بنزین نزدید. چون بنزینی که وارد مخزن شده اشغال های ته نشین شده را بالا می اورد و ممکن است نصیب خودری شما شود.
ممنون دوست عزیز یه نکته هم من بگم کارت سوخت رو همینجوری نکشید در این صورت یک لیتر از حساب کارت شما برداشته می شه اول دکمه خروج رو بزنید بعد کارت رو خارج کنید تا جمعا بشه دو لیتر صرفه جویی
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ممنون استارتر ... خیلی هم خوب :) بعد این موارد ذکر شده رعایت میشه : دی
 

Similar threads

بالا