اصول طراحی رادار SAR

MMB5146

عضو جدید
در سامانه هاي تصوير برداري راداري،به منظور شناسایی محیط، پروفايل سطح مقطع راداری (Radar Cross Section یا RCS)استخراج می گردد (RCS نسبت سیگنال بازتاب شده نسبت به سیگنال تابیده شده در واحد سطح است). معمولاً پس از استخراج پروفايل RCS ، اطلاعات RCS المانها سطح مورد نظر بصورت سطوح خاکستري در يک صفحه نمايش دو بعدي در اختيار کاربر قرار مي گيرد و بعنوان تصوير راداری شناخته شده و مورد بررسي قرار مي گيرد.
بنابراین تصويري که از رادار بدست مي آيد پروفايل ضريب انعکاس پيکسلهاي سطح در فرکانس ماکروويو است اما تصويري که با دوربين بدست مي آيد، پروفايل ضريب انعکاس سطح در طول موج نور مرئي است.در ابزارهایاشاره شده (دوربین و رادار) هر چه ابعاد حسگر (مثل لنز يا آنتن) بزرگتر باشد، قدرت ديد و قابليت بهبود می یابد. در واقع کليد بهتر ديدن، بزرگتر بودن حسگر يا روزنه ورودي ابزار مي باشد.
از گذشته در سيستمهاي راداري نيز به منظور دستيابي به قدرت تفکيک بالا در برد از سيگنالي با پهناي باند بالا و براي رسیدن به حد تفيکيک بالا در زاویه از آنتني بزرگ (براي باريک کردن پهناي پرتو در راستاي سمت) استفاده مي شده است. متأسفانه استفاده از آنتنهایی با ابعاد فیزیکی بزرگ به منظور دستیابی به حد تفکیک بالادر زاویه در بعضي کاربردها دشوار و غير عملي مي باشد.
اين مشکل تا سال 1950 حل نشده بود. در اين زمان Wily با طرح خود انقلاب بزرگي در ابزار تصويربرداري موجود (از جمله رادار) ايجاد کرد. بر اساس اين ايده آنتني کوچک که توسط يک سيستم پرنده حمل مي شود، در موقعیت های مشخص، منطقه مورد نظر جهت تصوير برداري را تحت تابش الکترومغناطيسي قرار داده و بازتاب محیط را دریافت می کند. سپس سيگنال هاي بازگشتي در موقعیت های مختلف آنتن همگي به صورت یکجا مورد پردازش قرار گيرند و پروفایلRCSمنطقه با
 

Similar threads

بالا