اصلاح شيميايي قير با پلي فسفريك اسيد

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
براي اصلاح شاخص نفوذ ناپذيري و نقطه نرمي قير تا كنون تلاشهاي زيادي شده از جمله اين روشها عبارتند از 1- دميدن قير و يا 2- استفاده از پليمرهاي ترمو پلاست الاستو مر و يا انواع پلي اولفين ها ، اما موضوع اصلاح شيميايي قير تا كنون در ايران مورد توجه قرار نگرفته در حالي كه مقالات زيادي در اين زمينه تهيه شده است به پيوست يكي از مقالات را جهت اطلاع عموم تقديم ميدارم اميدوارم پس از مطالعه بتوانيد در خصوص چگونگي مكانيزم واكنش و علت شكست پيوندهاي هيدروژني نظرات خود را اعلام داريد.
 
آخرین ویرایش:

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
اصلاح خواص قیر

اصلاح خواص قیر

همان طور که جناب مهندس در بالا عرض کردنند قیر در حال حاظر به همان روش قدیمی و سنتی که فرمولاسیون قبلی را دارد تهیه می شود که امروزه مقالات زیادی برای اصلاح خواص قیر پیشنهاد شده است. اما همه این ها به چه دلیل است؟

قير به عنوان يک بايندر، تا حد بسيار زيادي در سنگفرش خيابانها مورد استفاده است . عليرغم کاربرد بسيار بالاي آن محدود بودن دماي سرويس استفاده از آن را تا اندازه ای محدود کرده است . دو مورد rutting در دماي بالا و شکست حرارتي در دماي پائين، کاربرد قير را در شرايط سخت دمايي محدود می کند. بنابراين اصلاح قير امري ضروري به نظر مي رسد. در اين راستا تلاش هاي بسياري صورت گرفته است . پليمرهاي مختلفي به منظور حل اين مشکلات به کار گرفته شده ا ند. پلاستيک ها، الاستومرها و ترموپلاستيک الاستومرها از مهمتري اصلاح کننده هايي هستند که به قير افزوده مي شوند . پلاستيک ها به علت دماي انتقال حرارت شيشه اي Tg بالا ، خواص قير را در دماي بالا بهبود مي بخشند و سختي آن را در دماي سرويس بالا افزايش مي دهند. الاستومرها به علت دماي انتقال شيشه اي پائين، خاصيت الاستيسيته قير را در دماي سرويس پائين افزايش مي دهند و در نهايت ترموپلاستيک الاستومرها، خواص قير را در کليه محدوده دماي سرويس بهبود مي بخشند.
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلاح قير

اصلاح قير

بعضي از اعضاي محترم سايت خواهان مطالب بيشتري در مورد اصلاح قير شده اند و برخي هم عنوان مينمايند كه فايل اصلاح شيميايي قير خراب شده كه آنرا دوباره آپلود خواهم كرد اما در خصوص اطلاعات بيشتر بايد عرض كنم كه دو جلد كتابدستي عايق رطوبتي دارم كه ميتوانيد از نشريه عايق دريافت كنيد ولي اغلب مقالاتم در نشريه عايق وجود دارند.
در كتابدستي عايق رطوبتي با مطالب زير آشنا خواهيد شد :
-اجزا سازنده عايق
- شيمي قير
- اصلاح قير از طريق دميدن هوا به آن
- معرفي پليمرهاي اصلاح كننده قير
- اصلاح قير با پليمرها
- آشنايي با مشخصات فيزيكي قيرها
-آزمون هاي قير
-آزمون هاي عايق رطوبتي
-فرمولهاي ساخت عايق
- معرفي روشهاي نصب عايق
و چندين مطلب خواندني ديگر كه به علت حجيم بودن فايل امكان نصب آنرا در سايت ندارم
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
شما می توانید در سایت های دیگر فایل ها رو آپلود کنید و بعد آدرس لینکش رو در اینجا قرار دهید.
 

hr.kh

عضو
دوست عزیز سلام می شه بگی چه طور می شه این اطلاعات رو گرفت؟
 

saba_r_j

عضو جدید
salam aghaye mohandes .man fekr mikonam shoma aghaye mohandes heydary hastid.man maghalehaye shoma ra khandeam.va barha be savade shoma ghebte khordam.....man dar zamine BITUMEN va ayegh kar mikonam.dar hale hazer baraye start roye mavade avaliye ISOGAM azmayesh mikonam . ba yek ghoti konserv va garmkon va IPP va GHIR
.MITONAM BA SHOMA TAMAS BEGIRAM. shomaretan ra daram

ba tashakor
 

pzd

عضو جدید
لطفا در مورد اصلاح قير به روش پلي فسفريك اسيد اطلاعات بيشتر بفرستيد
متشكرم PZ
 
بالا