از راه دور دانشجوی MIT شوید

Sarp

مدیر بازنشسته
دانشگاه MIT که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا است در خبری اعلام کرد که قصد دارد با استفاده از یک سامانه آنلاین دوره‌های درسی خود را به صورت رایگان در اختیار همه افراد مستعد از سراسر دنیا قرار دهد. این دانشگاه از ۱۰ سال پیش در غالب برنامه OpenCourseWare دروس خورد را به صورت رایگان در اختیار همه علاقه‌مندان قرار داده است. تا به حال بیش از ۲۱۰۰ دوره ارائه شده است که توسط بیش از ۱۰۰ میلیون نفر استفاده شده است.

حال که OCW دهمین سال خود را می‌گذراند٬ MIT اعلام کرده است که در بهار ۲۰۱۲ با استفاده از پلت‌فرم جدیدی اقدام به ارائه این دوره‌ها خواهد کرد. نکته قابل توجه این‌ است که علاقه‌مندان می‌توانند به گذراندن این دوره‌ها مدارک مربوطه را هم از MIT دریافت کنند. اما این پلت فرم دارای ویژگی‌های بسیار جالبی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.


MIT

این دوره که فعلا به MITx معروف است دارای ویژگیهای زیر است:

  • ارائه و طبقه‌بندی دوره‌های آنلاین به گونه‌ای که دانشجویان بتوانند خودشان دورس را مطالعه کنند.
  • ارائه محیط Interactive ٬ آزمایشگاه‌های آنلاین و برقراری ارتباط بین دانشجویان.
  • فراهم کردن امکان بررسی کار هر دانشجو و همچنین ارائه مدرک از سوی MIT به دانشجویان موفق
  • استفاده از نرم‌افزار متن‌باز برای فراهم کردن امکان بهینه‌سازی این پلت‌فرم

علاوه‌بر اینکه دوره‌ها رایگان عرضه خواهند شد٬ نرم‌افزاری هم که از آن برای ارائه این دروس در غالب محیطی Interactive استفاده می‌شود به صورت رایگان در اختیار محیط‌های آموزشی قرار خواهد گرفت تا بتوانند با استفاده از آن اقدام به عرضه دوره‌های آنلاین کنند.

http://iclub.ir/
 
بالا