اخبار گوگل : Google News

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه خبرها و معرفي ابزارهاي جديد گوگل بزرگترين موتور جستجو دنيا

اگه دوستانم چيز جديدي ديدند خواهشا توي اين تايپك قرار بدن

ممنون
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
جیمیل پنج ساله شد

جیمیل پنج ساله شد

امروز، روز مهمی برای پست الکترونیک محسوب می شود. پنج سال پیش در چنین روزی جیمیل متولد شد. سرویس جدیدی که دنیای ارتباطات ایمیلی را متحول کرد.​

به یاد دارید قبل از دوران جیمیل، سرویس ایمیل یاهو با چهار مگابایت فضا و هات میل با دو مگابایت فضا چگونه به کاربران خود فخر فروشی می کردند؟ ناگهان جیمیل مثل بمب یک گیگابایت فضا به کاربران خود هدیه کرد. با آن محیط کاربری دوست داشتنی و سریع.​

به یاد دارید که جیمیل در ابتدا به صورت دعوت نامه ای بود. یادتان هست دعوت نامه جیمیل در وبلاگستان فارسی خرید و فروش می شد؟ تبلیغ هایش را به یاد دارید؟ "دعوت نامه جیمیل فقط 5000 تومان"​

انقلاب جیمیل باعث شد که خدمات دهندگان دیگر نیز مجبور شوند امکانات و فضای کاربری شان را افزایش دهند. برچسب ها، فییلترها، جستجوی سریع و ده ها امکان جدید، هدیه جیمیل به دنیای ارتباطات الکترونیک بود.​

تولدت مبارک جیمیل!​

در همین رابطه: امروز اول آوریل است و اینترنت با خبرهای دروغ اول آوریل فرش شده است! دروغ اول آوریل امسال جیمیل را هم ببینید. در مورد راه اندازی سیستم پاسخگویی هوشمند ایمیل ها در جیمیل

Narenji.ir​
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
درآمد گوگل براي نخستين بار كاهش يافت

درآمد گوگل براي نخستين بار كاهش يافت

انتشار نتايج مالي سه ماهه نخست 2009 غول اينترنتي گوگل نشان داد اين شركت همچنان سوددهي دارد اما فروشش در ركود كاهش يافته است.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سود گوگل با 8.9 درصد افزايش از 1.31 ميليارد دلار به 1.42 ميليارد دلار در سه ماهه نخست سال 2009 درآمد رسيد اما درآمد گوگل براي نخستين بار از زماني كه اين شركت وارد بازار بورس شد، سه درصد كاهش يافته و به 5.51 ميليارد دلار رسيد؛ اين آمار همچنين نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزايش نشان مي‌دهد.
اريك اشميت، مدير اجرايي گوگل، در اين زمينه اظهار كرد: گوگل با توجه به شدت ركود سه ماهه خوبي را داشت در حالي كه درآمدها سه ماه به سه ماه كمتر شدند به دليل ادامه رشد قوي، تقاضا شش درصد رشد سال به سال داشت.
اشميت مدعي شد گوگل هزينه‌ها را به كنترل درمي‌آورد و استخدام كارمندان جديد را كاهش مي‌دهد. اين شركت در ماه مارس براي نخستين بار به اخراج كارمندان در ابعاد گسترده دست زد و بيش از 200 موقعيت شغلي را در فروش و بازاريابي حذف كرد.
بر اساس اين گزارش گوگل همچنين اعلام كرد اميد كردستاني، مديرفروش اين شركت مشاور ارشد اشميت خواهد شد.
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
درگيري ناشران روزنامه ها با گوگل

درگيري ناشران روزنامه ها با گوگل

خبرگزاري فارس: پس از بالاگرفتن درگيري گوگل و ناشران كتب بر سر لزوم حفظ حقوقشان توسط اين موتور جستجوي اينترنتي، اين بار ناشران روزنامه ها و نشريات به انتقاد از گوگل پرداخته اند.


به گزارش فارس به نقل از بتانيوز، روزنامه نگاران معتقدند گوگل براي انتشار آنلاين محتواي آنها در سرويس هاي مختلف خود و به خصوص گوگل نيوز بايد به ناشران روزنامه ها پول پرداخت كند.
در مقابل مقامات گوگل مي گويند با انتشار محتواي روزنامه ها در فضاي مجازي به رشد و پيشرفت آنها كمك مي كند، به خصوص كه عدم حضور در دنياي مجازي در حال حاضر بي معنا به نظر مي رسد.
اريك اشميث از بنيانگذاران گوگل در اين مورد مي گويد: در نهايت مصرف كنندگان و كاربران در مورد محتواي مورد علاقه و مطالعه آن تصميم مي گيرند و ايجاد مانع بر سر راه دسترسي آنلاين به محتوا كاربران را از تعقيب مطالب نشريات منصرف خواهد كرد.
عليرغم تاكيد گوگل بر ضرورت به اشتراك گذاري آنلاين محتوا بر روي وب انتظار مي رود ظرف هفته هاي آينده اتحاديه روزنامه نگاران آمريكا موسوم به NAA در اين مورد موضع تندي اتخاذ كند.
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
به روز رساني جيميل و تقويم گوگل براي كاربران همراه

به روز رساني جيميل و تقويم گوگل براي كاربران همراه

خبرگزاري فارس: گوگل روز گذشته نسخه هاي همراه جديدي از سرويس تقويم خود يا Google Mobile Web Calendarو همين طور سرويس پست الكترونيك جيميل را عرضه نمود.


به گزارش فارس به نقل از مك ورلد، هر دو سرويس تازه بر مبناي نيازهاي كاربران اينترنت همراه بهينه سازي شده اند و امكانات مختلفي از طريق آنها در دسترس است.
با استفاده از نسخه همراه سرويس تقويم كاربران مي توانند به راحتي براي انجام فعاليت هاي روزمره خود برنامه ريزي كنند و ساعات دقيق قرارها و برنامه هاي كاري خود را به حافظه اين نرم افزار بسپارند. ويرايش، افزودن و حذف اطلاعات به اين نرم افزار از اين پس به سادگي ممكن است. علاقمندان به اين سرويس مي توانند به آدرس google.com/calendar/gp مراجعه كنند.
نسخه جديد همراه جيميل نيز در عين كارآيي و بهره مندي از قابليت هاي مختلف سبك و سيال بوده و با امكانات گوشي هاي همراه و نيازهاي كاربران آنها مطابقت بيشتري دارد. انتخاب و مديريت سريع پيام ها، امكان دسترسي بهتر به امكانات بخش label و ... از جمله قابليت هاي نسخه جديد جيميل همراه است.
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعلام جزييات بيشتر از سرويس تلفن اينترنتي گوگل تحول در زمينه خدمات تلفن اينترنتي

اعلام جزييات بيشتر از سرويس تلفن اينترنتي گوگل تحول در زمينه خدمات تلفن اينترنتي

خبرگزاري فارس: گوگل به تازگي با خريد يك شركت فعال در حوزه خدمات تلفن اينترنتي موسوم به گرندسنترال خدمات تازه اي به نام Google Voice راه اندازي كرده است و انتظار مي رود به بازيگري فعال در دنياي VoIP مبدل شود.


به گزارش فارس به نقل از dastneveshteha.com بر طبق اعلام مسئولان گوگل استفاده از اين سرويس در حال حاضر فقط براي مشتركان سابق گرندسنترال ممكن است، اما در چند هفته آينده عموم كاربران گوگل خواهند توانست از آن استفاده كنند.
هر كاربر پس از عضويت در اين سرويس ابتدا موظف به انتخاب رايگان يك شماره تلفن خواهد بود. البته در حال حاضر فقط امكان انتخاب پيش‌شماره‌هاي موجود در كشور آمريكا وجود دارد. كاربر در ادامه مي تواند تمامي شماره تلفن‌هاي خود را اعم از شماره هاي خانه، تلفن همراه و محل كار را در اين سيستم وارد كرده و يكي از شماره‌هاي خود را به عنوان شماره اصلي انتخاب كند. از اين پس افرادي كه با شماره Google Voice هر كاربر تماس بگيرند به موبايل وي متصل خواهند شد.
اين سيستم براي تماس‌هايي كه با كاربر برقرار مي‌شود هيچ هزينه‌اي دريافت نمي‌كند و هزينه تماس از اين طريق نسبت به سرويس‌هاي ديگر كمتر است. تماس با تمام نقاط آمريكا با استفاده از اين سيستم رايگان بوده و تماس با كانادا و ايران به ترتيب دقيقه‌اي يك سنت و دقيقه‌اي يازده سنت هزينه دربرخواهد داشت. گوگل به كاربرانش در زمان عضويت يك دلار اعتبار هم هديه مي‌دهد كه براي صد دقيقه مكالمه در داخل آمريكا و كانادا كافي است.
ارسال رايگان پيامك و Voice Mail از جمله ديگر امكانات اين سرويس جديد است. كاربر مي‌تواند تنظيمات را طوري تغيير دهد تا تلفن‌هاي‌ وي مستقيماً به Voice Mail منتقل شود يا اگر گوشي را برنداشت ديگران براي او پيغام بگذارند. پيغام‌هاي هر كاربر در فضايي شبيه جيميل براي هميشه قابل نگهداري است. همينطور اگر تماسي با موبايل كاربر گرفته شده و وي در حال رسيدن به خانه بوده‌، مي تواند در حين مكالمه با فشار دادن يك دكمه بدون ايجاد وقفه بقيه صحبت را از طريق تلفن منزل ادامه دهد. همينطور با فشردن عدد 4 در زمان مكالمه مي‌توان آن را ضبط كرد و بعدها به آن دسترسي پيدا كرد. در محيط كاربري اين سرويس تمامي آدرس‌هاي شما از جيميل در دسترس خواهد بود و با اضافه كردن شماره تلفن به هر ايميلي دفترچه تلفن كاملي هم خواهيد داشت.
يكي ديگر از خصوصيات جالب اين سيستم تماس از طريق وب است. شما مي‌توانيد نرم افزار كوچك اين سيستم را به وب سايت خود اضافه كنيد و بازديدكنندگان از سايت شما بدون اينكه شماره تلفنتان را بدانند تلفن خود در اين نرم افزار وارد مي كنند. گوگل ابتدا با آنها تماس مي‌گيرد و بعد آنها را به تلفن شما وصل مي‌كند. و اين تماس نه براي شما و نه براي تماس‌گيرنده هيچ هزينه‌اي نخواهد داشت.
 
بالا