فقط پاسخ!
من چه تهمتی به عقاید شیعیان زدم؟
من مگر برای تغییر احکام قران به احکام ثانویه اشاره نکردم؟ مگر این احکام بر مبنای عقل تنظیم نشده؟ مگر در قران بارها ذکر نشده در این کتاب نشانه هایی است برای انانکه میاندیشند!؟
به جایگاه کدام عالم اهانت کردم؟ چه تهمتی به فقها زدم؟
مگر خلاف است که میگویم تقلید چشم و گوش بسته کار اشتباهی است ؟
در مورد عقل توضیح دادید؟ بله ولی توضیحات شما پر از اشکال است و اشکالات انرا برای شما گفتم!
کجا به فتاوای مراجع ایراد گرفتم؟ من که با اشاره به همین فتاوا سعی میکنم به شما بگویم حتی تغییر در احکام قران نیز ممکن است! ( ارث و دیه)
فرمودید عقل ناقص! علم من هرگز ادعا نکردم کامل است! بله میتواند ناقص باشد ولی عقل من کامل است و ایرادی ندارد ! در مورد عقل خودتان مختارید! باز هم اختار میکنم توهین نکنید!
بحث رو از متعه به کفر و الحاد کشاندید!
شما به جای استدلال و بحث مدام پشت دامان توهین و افترا پنهان میشوید!
توهین توهین توهین! و باز هم افترا! فقط جواب چند سوال بالا را بدهید و بگویید من در چه پستی به شیعیان و علما توهین کردم و یا افترا زدم!
اولا که یک توصیه اکید به شما دارم که هر کسی را که با منطق شما صحبت نمیکند و صحبت او با شما جور در نمیاید را توهین کننده نگویید. چون توهین کننده قصد توهین دارد ولی بنده قصد توهین ندارم.ولی موضع گیری های تند و بیباکانه شما طبیعتا جواب های شبیه به ان دارد.
تمام صحبت های شما جواب داده شده حتی چند بار این خوب است که شما جواب دهید که با وجود جواب های متعددچرا دوباره سوالات خود را تکرار میکنید چون عموما حرفهای شما دارای یک چرخه ثابت است. مثلا با وجود اینکه ارتباط قبول داشتن احکام با کفر بارها گفته شده و در اخرین نوشته از المیزان هم شاهد ثبات و استحکام احکام را از دانشمند کم نظیرومعاصر جهان اسلام علامه طباطبایی اورده شده باز شما انرا قبول ندارید و حرفهای بی اساس خود را مطرح میکنید.
مقداری خوب است بیشتر در باره صحبت خود فکر کنید عقل کامل فقط اختصاص به پیامبر اکرم ص اختصاص دارند چرا که پیامبران عقل بیرونی هستند و عقول سایرین به تناسب افراد ناقص است والبته خداوند در روز قیامت به نسبت عقل افراد به اعمال انها رسیدگی میکند.پس الان متوجه شدید که وقتی میگویم عقل ناقص شما توهین نیست.
توهین شما اینست که تقلید را که از ائمه به شیعه رسیده است قبول ندارید و انرا کاری سخیف و ضد عقل میدانید!! در صورتی که قبلا گفته شد که چطور تقلید کاری است کاملا اگاهانه و عاقلانه.
اطلاعات شما در مورد احکام دین ضعیف است و در این موارد حق اظهار نظر ندارید یعنی خداوند به کسی علم ندارد حق اظهار نظر نداده است شما هر وقت با علم فقه توانستید با یک عالم وفقیه کامل مباحثه کنید و او را مجاب کنید که بر خلاف قران حکمی داده است ان وقت من وامثال من حرف شما رو قبول دارند .
اینکه شما گفتید که علما بر خلاف قران حکم میدهند ...توهینی از این بلاتر هم مگر به علما وجود دارد اگر میگفتید زنا میکنند توهین شما کمتر بود.
خلاصه اینکه دنبال ظن و گمانهای خود نروید که گمراهی اشکار است.
البته قبلا هم به شما پاسخ داده شده ولی چون شما فکر میکنید میخواهم به شما توهین کنم بی توجه از ان میگذرید و در همین مساله هم عقل خود را بکار نبستید و با گمان واحساس پاسخ داده اید.
به نظرم این کاری غیر عاقلانه است که وقتی از شما میپرسم کجای قران احکام صادر شده از طرف خداوند را به قضاوت عقلی بشر گذاشته و انجام دادن یا ندادن انرا به عهده عقل بشری گذاشته ... وشما باز به جای جواب توجه و تفکر در ایات الهی را در قران یاد اوری میکنید متوجه هستید که داریم از احکام صحبت میکنیم!!!!