آی‌ او‌ اس 10 روی ۸۷ درصد از موبایل های اپل اجرا می‌شود

محصولات مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‎اس از نظر کمیت، محدود هستند و همین موضوع باعث شده است تا اپل، پشتیبانی نرم‏‌افزاری خوبی از محصولات خود داشته باشد. در یک صفحه از وب‌سایت اپل، این سازنده بخشی را به اعلام نتایج توزیع نسخه‎های مختلف سیستم‌عامل آی‌او‎اس اختصاص داده است و آمار ارائه شده، حاکی از این موضوع است که سیستم‎عامل آی‌او‎اس ۱۰، آخرین نسخه از پلت‏فرم موبایلی اپل، روی ۸۷ درصد از تمامی دستگاه‌های فعال و مجهز به سیستم‌عامل iOS اجرا می‌شود.
تاریخ آخرین به‌روزرسانی آمار ارائه شده توسط شرکت اپل، مربوط به یک هفته پیش و ۶ مرداد است. نزدیک به ۹ درصد از تبلت‌های آیپد و گوشی‌های آیفون اپل نیز از سیستم‎عامل آی‌او‎اس ۹ استفاده می‌کنند. سایر نسخه‌ها، تنها روی ۳ درصد از آی‌دیوایس‎های اپل با سیستم‏‌عامل آی‎او‎اس اجرا می‌شود.

آمار توزیع نسخه‌های مختلف آی‌او‎اس - ۲۸ جولای
در حالی‌که بخش عمده‌ای از آیفون‌ها و آیپدهای اپل به آخرین نسخه رسمی از سیستم‌عامل آی‌او‌اس یعنی iOS 10 مجهز شده است، تنها ۱۱.۵ درصد از دستگاه‌های فعال اندرویدی در سراسر جهان، از آخرین نسخه رسمی سیستم‎عامل اندروید یعنی اندروید نوقا استفاده می‌کنند. بخش عمده‎ای از محصولات اندرویدی و نزدیک به ۳۱.۸ درصد از آن‎ها، با سیستم‎عامل اندروید مارشمالو همراه شده است.
آنچه که شاید بیشتر اهمیت داشته باشد، امنیت کاربران است که گوگل با عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه تلاش می‌کند تا کاربران را راضی نگه‎دارد اما به هرحال، چندان خوشایند نیست که یک سیستم‌عامل قدیمی با عمر دو ساله، روی طیف گسترده‎ای از محصولات اکوسیستم اندروید اجرا شود. هرچند، نباید فراموش کرد که تعداد محصولات مجهز به سیستم‌عامل اندروید، به‎طور قابل‎توجهی بیشتر از محصولات مجهز به سیستم‌عامل آی‌اواس است و هنگامی‌که نقش سازندگان را نیز در نظر بگیرید، به‌‏روزرسانی تمامی محصولات اندرویدی به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید تقریباْ دشوار خواهد بود.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
پسر بهاری نرم افزاری برای کنترل ماشین های داری جی پی اس ! مهندسی کامپیوتر 4

Similar threads

بالا