آیا میدانید جالب و خواندنی

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترفندی برای شارژ سریع گوشی

ترفندی برای شارژ سریع گوشی

فرض کنید که نیم‌ساعت بیشتر فرصت ندارید و اگر از خانه بیرون بروید ممکن است تا چند ساعت به منبع برق دسترسی نداشته باشید که گوشی را شارژ کنید. در چنین شرایطی می‌توان از شارژ سریع استفاده کرد
فرقی نمی‌کند چه سیستم عاملی دارد، هر گوشی هوشمندی که در دست داشته باشید مسئله تبدیل به دغدغه اصلی شما می‌شود. باتری در تمام گوشی‌ها معضلی است که هر چقدر هم قدرتمند باشد بالاخره شما را تنها می‌گذارد.

به نوشته فرهیختگان، در این گوشی‌های هوشمند نمی‌توان از کیفیت بالای صفحه نمایش تمام اچ‌دی، با رزولوشن‌های بالا استفاده کرد و لذت برد، از کیفیت و قدرت اسپیکرها استفاده کرد و در تمام مدتی که بیرون از خانه و محل کار هستند از اینترنت همراه استفاده کرد و در اوقات فراغت هم بازی‌های مختلف را انجام داد و در عین حال توقع داشت که باتری سرحال و با مقاومت بالا شارژ را در خود نگه دارد.

شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند با معرفی گوشی‌های جدید قدرت باتری‌های تازه ساخته شده را امتحان کنند اما هیچ‌کدام از این باتری‌ها با توان‌های اعلام شده نتوانسته آن‌طور که باید کاربر را راضی نگه دارد. فرض کنید باتری موبایل شما در مرز هشدار قرمز قرار گرفته و مدام به شما یادآوری می‌کند که اگر می‌خواهید از گوشی استفاده کنید باید آن را شارژ کنید.

باز هم فرض کنید که نیم‌ساعت بیشتر فرصت ندارید و اگر از خانه بیرون بروید ممکن است تا چند ساعت به منبع برق دسترسی نداشته باشید که گوشی را شارژ کنید. در چنین شرایطی می‌توان از شارژ سریع استفاده کرد. به این صورت که تمام اپلیکیشن‌های باز را که در زمینه گوشی مشغول فعالیت هستند، ببندید. بعد از آن گوشی را در حالت پرواز قرار دهید و سپس آن را به برق وصل کنید. در چنین حالتی حداکثر نیم‌ساعت زمان لازم است تا گوشی شما شارژ شود چراکه حالت پرواز تمام ارتباطات رادیویی گوشی را قطع می‌کند، بنابراین باتری در کمترین حالت فعالیت قرار می‌گیرد.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که شارژ سریع باتری در درازمدت در صورتی که به شکل مداوم استفاده شود می‌تواند به باتری شما آسیب بزند. بنابراین تنها در شرایط اضطراری از این قابلیت استفاده کنید. این روش شارژ میان سیستم‌عامل‌های همراه مشترک است و فرقی میان iOS، اندروید و ویندوز نیست. اخبار علمی - فرهیختگان
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زندگی های بادوام ستاره های هالیوودی!

زندگی های بادوام ستاره های هالیوودی!


تام هنکس و ریتا ویلسون
این زوج دوست داشتنی هالییودی سال هاست که در هالیوود به عنوان یک زوج بامزه و شوخ طبع شناخته شده اند. این دو 25 سال است که ازدواج کرده اند و دو پسر دارند.


هریسون فورد و کالیستا فلاکهارت
شاید عشق بین ستاره "ایندیانا جونز" و ستاره "الی مک بیل" تازه باشد، ولی بر اساس استانداردهای هالیوود، زندگی مشترک ده ساله هم چیز کمی نیست و هنوز هم ادامه دارد.


دیوید و ویکتوریا بکهام

این دو ستاره خوش پوش بریتانیایی که همیشه در صدر اخبار دنیا قرار دارند در سال 1999 با هم ازدواج کردند و 4 فرزند دارند.


سارا جسیکا پارکر و متیو برادریک
سارا جسیکا پارکر در سال 1997 با متیو برادریک ازدواج کرد. این زوج مشهور هالیوودی خلاق و متفاوت از همان ابتدا تفاوتشان را به همه نشان دادند: سارا روز عروسی اش لباس عروس مشکی به تن داشت! این دو یک پسر و دو دختر دوقلو دارند.


ویل اسمیت و جیدا پینکت-اسمیت

ویل و جیدا ستاره های هالیوودی ,همیشه مجبور بودند با شایعات اختلاف در زندگی مشترک شان دست و پنجه نرم کنند، ولی آنها به این شایعات وقعی نگذاشته و به زندگی خود ادامه دادند. آنها 13 سال است که ازدواج کرده اند و دو فرزند دارند.

جان تراولتا و کلی پرستون


زندگی این زوج هالیوودی دستخوش اتفاقات زیادی شد، از جمله اینکه آنها فرزند 17 ساله شان را از دست دادند. ولی زندگی مشترک 22 ساله آنها هنوز ادامه دارد.


دنزل و پائولتا واشینگتن


دنزل واشینگتن زوج معروف هالیوودی در طول دوره حرفه ای زندگی اش همواره در کنار همسرش بوده است. آنها از سال 1983 تابحال با هم هستند و 4 فرزند دارند.
 
آخرین ویرایش:

Tybe Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان شباهت ژنتیکی به هم دارند!

دوستان شباهت ژنتیکی به هم دارند!

پژوهش صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، دوستان از لحاظ ژنتیکی شباهت زیادی به هم داشته و ساختار دی‌ان‌ای آنها بسیار نزدیک‌تر از افراد غریبه است.

محققان دانشگاه ییل ساختار دی‌ان‌ای با هدف بررسی مشابهت‌های موجود بین گروه دوستان، دی‌ان‌ای آنها را مورد ارزیابی قرار داده و دریافتند، ساختار ژنتیکی دوستان شباهت زیادی به اعضای خانواده فرد دارد.
... بررسی 1.5 میلیون نشانگر تنوع ژن نشان می‌دهد، افراد دوستان خود را بر اساس همین مشابهت‌های ژنتیکی انتخاب می‌کنند.
چند مطالعه اخیر نیز نشان می‌دهد، افراد دوستان خود را بر اساس تفاوت در سیستم ایمنی انتخاب می‌کنند؛ یعنی گروه‌های اجتماعی با قابلیت مقاومت در برابر پاتوژن‌های مختلف شکل می‌گیرند که این مسئله خطر گسترش بیماری را کاهش و شانس سلامت و طول عمر را افزایش می‌دهد.
این مطالعه نشان می‌دهد، دو فرد بر اساس ساختار دی‌ان‌ای خود با یکدیگر دوست می‌شوند و بنابراین محققان می‌توانند با انجام آزمایش و بررسی دی‌ان‌ای، احتمال دوست شدن افراد با یکدیگر را پیش‌بینی‌ کنند!
نتایج این مطالعه این هفته در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) منتشر شده است:
http://www.pnas.org/content/early/2014/07/10/1400825111
منبع خبر: ایسنا





 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هدیه شب قدر***هزینه های جراحی دختر۲۲ساله

هدیه شب قدر***هزینه های جراحی دختر۲۲ساله

در آستانه شهادت ت امیرالمومنین علیه السلام و شب قدر؛ فراخوان دیگری با موضوع درمان منتشر می شود.
دختر خانمی ۲۲ ساله که دانشجوی شهر قزوین بوده چندی پیش در مسیر بازگشت به تهران در یک سانحه تصادف به شدت مصدوم می شود.
در اثر این تصادف آسیب های فراوانی به ایشان وارد می شود از جمله آسیب به مهره اول کمر، خرد شدگی استخوان هر دو ران راست و چپ، شکستگی استخوان ترقوه، آسیب جدی ساعد و تاندون دست چپ و همچنین فک و صورت و دندان.( موارد فوق به تایید پزشکی قانونی رسیده است)
برای درمان موارد بالا ایشان باید تحت چند عمل جراحی قرار بگیرند که هزینه تهیه پروتزهای مورد نیاز حدود۲۰۰میلیون ریال برآورد شده است.
پدر ایشان بازنشسته بوده و از نظر شرایط مالی در مضیقه برای تهیه هزینه های درمانی ایشان هستند.
ساکن خانه ای هفتادمتری در غرب تهران هستند.
امیدواریم در آستانه شب قدر بتوانیم گام موثر دیگری برای حل مشکل یک عزیز دیگر برداریم.
همت کنید
توجه:
ایشان راننده خودرو بوده و مقصر نیز نبوده است ؛ لذا همانطور که در بعضی نظرات ذکر شده ایشان می توانند از خدمات بیمه استفاده کنند لکن تشکیل دادگاه و تکمیل معاینات و ارسال گزارش های پزشکی قانونی برای تعیین میزان صدمات و طول درمان بیش از شش ماه زمان می برد و این خانواده در حال حاضر برای انجام هزینه ها مجبور به پرداخت آنها هستند.
مقرر گردیده است پس از صدور حکم دادگاه و پرداخت بیمه؛ مبالغ مذکور به خیریه بازگردانده شود.

منبع و لینک اصلی
 

parmehr

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کشف بزمجه غول‌پیکر در اصفهان عکس

کشف بزمجه غول‌پیکر در اصفهان عکس



به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، رئیس اداره محیط زیست شاهین شهر و میمه در این باره گفت: گزارش کشته شدن این بزمجه به این اداره ارسال شده است و طی هماهنگی با معاونت محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اکیپی از کارشناسان اداره کل و محیط بانان شهرستان جهت بررسی این موضوع عازم منطقه شده اند.

مهران شنتیانی افزود: در حال تحقیق برای شناسایی محل احتمالی نگهداری یا رها نمودن لاشه بزمجه هستیم و به محض روشن شدن ابعاد ماجرا جزئیات تکمیلی از طریق این اداره اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: عرصه های بیابانی حوزه شهرستان شاهین شهر از زیستگاه های بزمجه به شمار می‌رود اما بزمجه ای با این جثه تاکنون مشاهده یا گزارش نشده است.

روستای جهاد آباد در ۸ کیلومتری غرب شهرستان شاهین شهر و در حاشیه پناهگاه حیات وحش قمیشلو واقع شده است.



 

m.sabri

عضو جدید
لب‌تاپ و رُژ لَب از عوامل افزایش ناباروری!... حتما مطالعه کنید

لب‌تاپ و رُژ لَب از عوامل افزایش ناباروری!... حتما مطالعه کنید

[h=2]قراردادن لب‌تاپ‌ها روی پاها که از جمله عادات زندگی ما شده است بر اثر اشعه‌های الکترومغناطیس می‌تواند موجبات کاهش باروری و ناباروری را ایجاد کند.[/h] تسنیم: میزان ناباروری در کشور ما به میزان سال‌های گذشته و در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست، آمارها نشان می‌دهند که نرخ شیوه ناباروری در کل کشور 20.2 درصد است که با میانگین جهانی که 12 تا 15 درصد است فاصله زیادی دارد، هرچند از لحاظ پیشرفت علم پزشکی و در درمان ناباروری، ایران جزو کشورهای پیشگام بوده و متخصصان روش‌های متنوعی را در این خصوص ابداع نموده و با موفقیت هم مواجه بوده‌اند ولی هزینه‌های درمانی ناباروری در حال حاضر بسیار بالا بوده و مشمول انواع بیمه‌ها نیز نیست، البته در طی چندروز گذشته قول‌ و قرارهایی در این رابطه داده شده است اما اینکه این ماجرا کی به تحقق برسد خدا می‌داند.

طبق نظر کارشناسان ازدواج دیرهنگام، تمایل به تأخیر در فرزندآوری و استفاده از روش‌های پیشگیری از حاملگی به مدت طولانی می‌تواند موجب ناباروری شود. به همین دلیل هرچه بارداری و زایمان زودتر اتفاق بیتفد، احتمال نازایی ثانویه، سرطان‌های تخمدان و پستان، یائسگی زودرس و عوارض مربوط به آن از قبیل پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و ... کمتر خواهد شد.

در عین حال باید توجه داشت حق مادرشدن با توجه به تفاوت‌های فردی و موقعیت و شرایط جغرافیایی، نژادی، تغذیه، آداب و رسوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین تعیین محدوده سنی برای ازدواج و بارداری، مغایر با حقوق مادری و تشکیل خانواده است؛ آنچه مسلم است تغییرات جدی و محسوس در ابعاد مختلف سبک زندگی در ایجاد و گسترش دامنه این مشکل نه تنهایی تأثیر نبوده بلکه تحقیقات علمی نشان می‌دهد که تغییر در نحوه پوشش و لباس، مسکن، اغذیه، تفریح، بهداشت، کشاورزی و ... همگی نقش قابل ملاحظه‌ای در ایجاد زمینه‌های ناباروری و البته سایر مشکلات جسمی و روحی انسان امروز دارند.

آنچه در این بین به شدت به ان احساس نیاز وجود دارد ارائه‌ الگوی صحیح و متناسب با معیارهای اسلامی است که می‌تواند مصالح زندگی خانوادگی را تأمین کند و در حفظ سلامت روحی و روانی اعضای خانواده نقش قابل توجهی داشته باشد اما الگوگیری خواسته یا ناخواسته ما از مدل زندگی جهان غرب بدون بررسی و آسیب شناسی موجب شده است که عوارض و مشکلات ناشی از آنها نیز به جامعه ما وارد شده و با سرعت گسترش یابد.

متأسفانه در برخی ابعاد، این عوارض و پیامدهای منفی به دلیل عدم بومی سازی و تناسب با بستر فرهنگی اجتمای کشور ما حتی بیش از آن‌چه در خود کشورهای غربی بروز یافته، دیده می‌شود. موارد ذیل که همگی برگرفته از تحقیقات مستقل علمی و دانشگاهی است نشان می‌هد که چگونه تغییر سبک زندگی، جداشدن از سنت‌ها و عادات فرهنگی و بومی و استفاده از برخی پدیده‌ها و ابزارهای مدرن، سلامت جسمی و روحی نسل آینده و از جمله سلامت باروری را تحت‌الشعاع قرار داده است.

مواردی چون آلاینده‌های زیست محیطی آب، خاک و هوا که تحقیقات علمی به دست آمده حاکی از آن است که این ترکیبات در جلوگیری از تشکیل نطفه، سقط جنین، عدم رشد مناسب جنین، ایجاد ناباروری و ... مؤثر شناخته شده‌اند و جذب سرب از راه هوا و آب و غذا موجب عقیمی بزرگسالان، زایمان زودرس، سردرد، خستگی، بی‌قراری و عدم تمرکز کافی می‌شود، در افراد مسن لخته شدن خون در مغز و سکته‌های مغزی را در پی دارد و در کودکان باعث کاهش توان فکری و ضریب هوشی خواهد شد یکی از این موارد است.
مصرف مواد مخدر که علاوه بر تخریب روحی و روانی، بر انسان به علت تأثیر شدید بر روی سیستم تولید مثل هر دو جنس در صورت مصرف هر چند اندک آن می‌تواند موجب ناباروری شود.

شاید کم‌تر کسی باور کند که محصولات آرایشی بهد اشتی در ناباروری مؤثرند؛ کارشناسان معتقدند باریم که عنصری از گروه فلزات قلیایی است و بسیاری ترکیبات و املاح آن به شدت در انسان ایجاد مسمومیت می‌کند کاربرد وسیعی در ساخت پلاستیک‌ها، صابون‌ها و همچنین برخی از محصولات آرایشی از جمله رژ لب مورد استفاده قرار می‌گیرد که مستقیما از طریق منافذ پوست و یا دهان و تنفس وارد بدن می‌شوند. تأثیرات منفی این ترکیبات در جلوگیری از لانه گزینی جنین در رحم، سقط جنین و انواع بیماری‌های قلب و عروق به اثبات رسیده است. همچنین فتالات‌ها(یک استروژن محیطی یا مختل کننده آندوکرینی) که در واقع حالت دهنده لاستیک‌های قابل انعطاف می‌باشد کاربرد وسیعی تهیه لوازم آرایشی از جمله در لاک ناخن، ضد آفتاب، مرطوب کننده‌ها، اسپری مو و شامپوها و دیگر موارد مصرفی دارند. این ترکیبات که محلول در چربی و نسبت به متابولیسم مقاوم هستند سبب اختلال‌هایی در هورمون‌های تولید مثل طبیعی بدن می‌شوند.

چاقی و تغذیه نامناسب هم دیگر عامل ناباروری است همان‌طور که آمارهای سازمان غذا و دارو نشان می‌دهد چاقی در ایران 10 برابر آمار جهانی است و قابل توجه این‌که چاقی یکی از مهم‌ترین عوامل ناباروری است، استفاده از رژیم‌های نامناسب غذایی، غذاهای صنعتی همراه با انواع نگهدارنده، فست فودها در زندگی امروز بسیار رواج یافته است که همگی از عوامل ناباروری هستند.

همچنین، استفاده از انواع هورمون‌ها و داروهای گوناگون در پرورش دام و طیور نیز موجب شده است که انواع گوشت قرمز و حتی گوشت سفید مرغ و ماهی نیز از سلامت کافی برخوردار نباشد و بقایای این هورمون‌ها در محصولات لبنی هم دیده شود که موجب اختلال‌های هورمونی، افزایش موهای زائد، ایجاد انواع کیست‌ها و امثال آن به ویژه در دختران می‌شود که تمام این موارد از جمله موارد موثر در ایجاد ناباروری هستند.

پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان به ویژه شلوارهای جین در مردان و زنان هردو موجب اختلال در خون‌رسانی به اعضای تولید مثل می‌شود که در زنان موجب انواع عفونت‌ها، تولید کیست‌های تخمدانی و بیماری‌های قارچی دستگاه تناسلی و نهایت کاهش قدرت باروری می‌شود، همچنین در زنان با تغییر حجم لگن زایمان طبیعی را دشوار یا غیرممکن می‌سازد. در عین حال ثابت شده است قراردادن لب‌تاپ‌ها روی پاها که از جمله عادات زندگی ما شده است بر اثر اشعه‌های الکترومغناطیس می‌تواند موجبات کاهش باروری و ناباروری را ایجاد کند.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زن انگلیسی ماجراجوئی که دو ماه ایران را با موتور گشت

زن انگلیسی ماجراجوئی که دو ماه ایران را با موتور گشت

یک زن موتور سوار انگلیسی در دو سال گذشته به مدت دو ماه تمام مناطق ایران را از طریق موتور سیکلت پیموده است.
لوییز پریس موتور سوار حرفه ای ، گردشگر و نویسنده انگلیسی در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ دو بار و در مجموع ۶۰ روز ، مسافتی معادل ۳ هزار مایل ( ۴۸۰۰ کیلومتر) را از شمالی ترین نقاط تا کویر مرکزی و شهرهای اصفهان، شیراز و یزد و.. را با موتور پیموده است.
این موتور سوار انگلیسی در گزارش هایی که درباره سفر به ایران نوشته ، مردم ایران را مردمی بسیار مهربان و میهمان نواز خوانده و تصویری که از ایران دیده است را کاملا مغایر با آنچه که در تبلیغات منفی از ایران در رسانه های جهان تصویر می شود، دانسته است.
پریس در گزارش های خود بر رانندگی زنان در ایران ولی عدم صدور گواهی نامه موتور سواری برای آنان و نیز به مساله بالا بودن آمار مرگ و میر در جاده های ایران تاکید کرده است.
تصاویر زیر را لوییز پریس از نقاط مختلف ایران در سایت خود منتشر کرده است .

پریس در کویر مرکزی “دشت لوت ” ایران به سمت شهر قدیمی یزد




دیدار پریس با “عیسی امیدوار” موتور سوار حرفه ای ایران که در دهه ۱۹۵۰ دور دنیا را با موتور پیموده است




استقبال گرم در یک هتل در شیراز؛ پریس می نویسد علیرغم دولت افراطی مردم ایران همواره دوستانه و مهمان نواز بودند




پریس در میدان فلسطین تهران و در کنار نقاشی دیواری در بزرگداشت یاد و خاطره جنگ تحمیلی




این موتور سوار انگلیسی می نویسد: در جاده های ایران بیشتر تابلوها تنها به زبان فارسی است و این برای جهانگردان مساله زا است




رشته کوههای برفی البرز در شمال تهران




نقاشی های دیواری، پوستر و آگهی ها از مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در طول خیابان ها، پارک ها و ساختمان های عمومی مشاهده میشود




هرآنچه شما نیاز دارید در بازارهای تودرتو ایران یافت میشود




چادرها در مناطق عمومی ایران مورد استفاده قرار میگیرد




خیابان ایران با نقاشی های دیواری تزئین شده، از موضوعات نظامی تا موضوعات جهانی.




دو چیزی که در در ایران بسیار دیده میشود:

تصاویر شهدای جنگ در دیوارها و پیکان، وسیله نقلیه ای که بعنوان ارابه ایرانی شناخته میشود




فروشندگان دوره گرد که بساط خود را در خیابان های خاکی یزد پهن میکنند

یزد در مرکز ایران و احاطه شده توسط کویر میباشد جائیکه برای صنایع دستی نفیسش مشهور است.



 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پاسخهایی منطقی به اظهاراتی غیر منطقی

پاسخهایی منطقی به اظهاراتی غیر منطقی

چند ساله که مبارزه با تمام آثار و علایمی که مربوط به اسلام و اعراب باشه تو کشور ما مد شده متاسفانه. اخیرا برخی با طرح چند جمله ی بسیار پیش پاافتاده سعی در اغفال و ایجاد ذهنیت منفی برای کسانی دارند که تنها منبع اطلاع رسانی و مطالعشون نت و فیس بوک و موارد اینچنینی هست. این چند جمله ی غیر منطقی رو در ادامه میارم و جوابهایی رو که بهشون میشه داد رو جلوشون مینویسم:

1- عربها به ما آموختند بجای خوراک بگوییم غذا که خودشان به ادرار شتر می گویند!!!
جواب: خیر، ابدا. غِذا در عربی به معنی همان خوراک می باشد که خود اعراب هم به کار میبرند و به جمع غذا هم میگویند اغذیه که خیلی هم در میان اعراب رواج دارد. ادرار شتر در عربی یعنی غَذا که این مشکل ما هست این کلمه رو درست تلفظ نمیکنیم. مثل : شَفا یعنی مرگ! و شِفا تلفظ صحیح هست.

2- عربها به ما آموختند برای شمارش خودمان بگوییم نفر در حالی که خودشان برای شتر بکار می برند!!!
جواب: در عربی نفر برای شمارش انسان استفاده می شود و برای شمارش هر انسانی چه عرب و چه غیر عرب از نفر استفاده میکنند، پس اینگونه نیست که بگیم خودشان فقط برای شتر استفاده می کنند و فقط به ما میگویند نفر.غیر از ان برای شمارش شتر هم از نفر استفاده می کنند و این یک تشابه لغوی هست که در تمام زبانها وجود دارد مثلا در فارسی چند نوع شیر وجود دارد: شیر لبنی، شیر جنگل، شیر آب و ...

3- عربها به ما آموختند که بجای واق واق سگ از پارس استفاده کنیم در حالی که پارس نام سرزمینمان است!!!
جواب: اولا که اصلا در عربی پ وجود ندارد که بخواهند پارس را به ما یاد بدهند، ثانیا در فارسی به پارس کردن سگ عو عو می گویند و نه واق واق. در ضمن یکی از معانی پارس کردن به معنی خبر دادن است که در اینجا برای سگ بکار می رود.

4- عربها به ما آموختند که بگوییم شاهنامه آخرش خوش است ، در حالی که در پایان شاهنامه ایرانیان از اعراب شکست خورده اند!!!
جواب: در پایان شاهنامه هیچ خبری از اعراب نیست. لطفا یکبار شاهنامه را بخوانید...

و همینطور عربها و عربها و عربها که بعدش تعمیم داده میشه به اسلام و اینکه ایرانی نیستی اگه با اشتراک نذاری و دین اصلی تو زرتشتی هست و ایرانیا ال بودن و بل بودن.
پیشنهاد میکنم کسانی که نظرات اینچنینی رو خیلی زود باور میکنن کمی مطالعه در این باره داشته باشند و با دلیل و مدرک و منطق حرفی رو قبول کنند. ممنون
 

bahar_cve

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
یادداشت پر احساس مهران مدیری درباره خسرو شکیبایی

یادداشت پر احساس مهران مدیری درباره خسرو شکیبایی




من همیشه یک بازی به تو بدهکارم



یادداشت پر احساس مهران مدیری درباره زنده‌یاد خسرو شکیبایی
:


مهران مدیری در یادداشتی که در کتاب مرحوم خسرو شکیبایی منتشر شده به تمجید از مرحوم شکیبایی پرداخته است . مدیری دراین یادداشت نوشته است :



از روزی که او را شناختم و از اولین باری که او را دیدم ، حالش خوب نبود . اصولا هیچ وقت حالش خوب نبود . منظورم بدحالی جسمانی اش نیست . احساس خوشبختی درونی نداشت . از آن آدم های غمگینی بود که ذاتا اندوه را در خود داشت . این در صدایش بود . در لحن گفتارش بود ، در چشمانش بود و در حرکت دستانش . شاید با همین اندوه درون ، احساس شادی داشت و با همین دلمشغولی های درون ، خودش را زنده نگه می داشت . دوست داشت تنها باشد . دوست داشت خلوت باشد . دیگران را به خود راه نمی داد . هرگز نفهمیدم چه چیزی خوشحالش می کند و چه زمانی حالش خوب است .
برای بازی در پاورچین به او تلفن زدم . رفتم خانه اش و نشستیم به درد دل . در همه جای خانه بود . مجسمه اش، عکس هایش، نقاشی هایی که از چهره او کشیده بودند، جوایزی که گرفته بود . تصویر آدم های مهمی که با او کار کرده بودند . و نقطه درخشان کارنامه اش، هامون . همه جا پر از او بود و او غمگین، مثل کودکی بود که توسط خداوند تنبیه شده باشد . یک بغض نهفته که در گلوی او بود و نمی دانم چرا . گفت که می آید و در پاورچین بازی می کند . فردا به محل فیلمبرداری ما آمد و حرف زدیم . می دانستم که نمی آید. حوصله نداشت، حقیقت را نمی گفت که دل مرا نشکند حوصله نداشت و رفت. چند سال گذشت .

برای بازی در مرد هزار چهره به او تلفن زدم و در یک روز برفی دوباره به محل فیلمبرداری ما آمد . غمگین تر، شکسته تر و بی حوصله تر .

باز هم می دانستم که نمی آید . با هم حرف زدیم . حوصله نداشت . باز هم نمی خواست که دل مرا بشکند . بهانه آورد و باز هم حوصله نداشت و رفت. نزدیک درب خروجی برگشت، مرا بوسید و گفت : من همیشه یک بازی به تو بدهکارم، و رفت، برای همیشه رفت . روزی که برای خاکسپاری رفتم، و هزاران نفر آمده بودند تا این پیکر غمگین را به خاک بسپارند و مردم فراوانی که دوستش داشتند و می گریستند. و مردم فراوان دیگری که آمده بودند با هنرمندان مورد علاقه شان عکس بگیرند و عده فراوان هنرمندانی که سعی داشتند به دیگران بفهمانند که ما بیشتر از شما با ایشان دوست بودیم، و در این هیاهوی عظیم ، آخرین جمله او را دوباره شنیدم که می گفت : من همیشه یک بازی به تو بدهکارم ......... مطمئنم در بهشت ، روزی با او کار خواهم کرد . احتمالا در یک تئاتر مشترک که آنجا دیگر، حوصله دارد، حالش خوب است و غمگین نیست .


تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1393 ساعت 16:28
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
لرستان رکورددار بیکاری شد+جدول

لرستان رکورددار بیکاری شد+جدول

لرستان با 20.3 درصد بالاترین نرخ بیکاری را در بین استان های کشور دارا است و در نقطه مقابل تهران و مرکزی با 7.2 درصد؛ کمترین نرخ بیکاری را دارند. با این حساب، اختلاف نرخ بیکاری در بین استان های کشور به 13.1 درصد رسید.

بررسی وضعیت نرخ بیکاری در استان ها طی بهار سال جاری نشان می دهد که این نرخ در 9 استان تک رقمی و زیر 10 درصد و در 22 استان نیز دورقمی و بالای 10 درصد است. کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان های کرمان با 7.4، مرکزی 7.2 و یزد با 7.3 درصد است. همچنین بالاترین میزان بیکاری نیز مربوط به استان های لرستان با 20.3 درصد، سمنان 17.4 درصد و چهارمحال و بختیاری با 16.9 درصد است.
در زمستان سال گذشته 16 استان دارای نرخ بیکاری تک رقمی بودند که طبق اعلام جدید مرکزی آمار، تعداد استان های با نرخ بیکاری دورقمی 7 مورد اضافه شده است که نشان دهنده باقی ماندن مسائل و مشکلات مربوط به بیکاری در کشور و بدتر شدن اوضاع در برخی استان ها است.

اختلاف نرخ بیکاری در تهران و مرکزی با کمترین و لرستان با بیشترین نرخ بیکاری در بهار امسال به 13.1 درصد رسید.
جدول تغییرات نرخ بیکاری در بهار 93 و مقایسه آن با زمستان و بهار 92
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امکان نداره آزربایجان غربی 8 درصد باشه. مگه میشه؟؟؟
یعنی اینجا بیکاری غوغا میکنه
 

amirhosein20

اخراجی موقت
آمار به احتمال زیاد اشتباهه
خوزستان رو ببینید بهار 92 نرخ 20.8 و زمستان نرخ 6.8 می باشد.چنین چیزی چگونه امکان پذیر است؟؟
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
10 نکته که حق اظهار ننظر در مورد آنها را نداریم...

10 نکته که حق اظهار ننظر در مورد آنها را نداریم...

اصطلاح عجیب و کمی هم دور از ادبی است که مبدع آن نامشخص است این عبارت" حرف نشخوار آدمیزاد است " را می گویم. سخن گفتن وجه تمایز انسان و حیوان است و علاوه بر مزیت برقراری ارتباط بین انسان ها می تواند برمعرفت، فرهنگ و شعور ما بیفزاید اما حقیقت آن است که هر حرفی گفتن ندارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، حال که ما می توانیم حرف بزنیم دلیل ندارد هرچه به مغزمان خطور کرد فورا به زبان بیاوریم. گاهی وقت ها سکوت فریاد معرفت می شود و اظهار نظر در برخی موارد که ربطی به ما ندارد کاری دور از اخلاق و ادب خواهد بود بیایید تمرین کنیم وقتی حرفی برای گفتن نداریم سکوت کنیم.

در این گزارش به 10 نکته که اظهار نظر در مورد آن نشانه بی ادبی است اشاره می کنیم:

1. وزن افراد

عادت خیلی بدی است که وقتی به هر کس می رسیم سریع در مورد وزنش اظهار نظر می کنیم. جالب این جاست که بعضی ها اگر دستشان به مانکن ها و بازیگران مطرح جهان هم که برسد حتما به آنها می گویند وا چقدر لاغر شدی،شدی پوست و استخون! بعد 10 قدم آن طرف تر به دیگری می گویند وا چرا خودت رو ول کردی چند وقت دیگه از در تو نمی آی!!! بعضی ها هم سعی می کنند شیک و مجلسی به وزن دیگران بتازند و مثلا با ایما و اشاره می گویند خیلی بدم میاد از این آدمای استخونی که از روی لباس می شه دنده هاشون رو شمرد!

وزن یک مساله کاملا شخصی است حق اظهار نظر در خصوص سایز، وزن و اندام دیگران را نداریم مگر اینکه از ما سوال کنند یا متخصص تغذیه یا مربی بدن سازی باشیم!!

2. سلیقه شخصی

سلیقه واژه ای بسیار کلی است اما دقیقا واژه مناسبی برای این امر است. اگر کاری در فضای عمومی انجام می گیرد که به ماهم مربوط می شود باید در موردش نظر بدهیم اما اینکه مردم در خانه و در حریم خصوصی شان موسیقی سنتی دوست دارند یا پاپ، دوست دارند جوراب قرمز را با لباس مشکی بپوشند، حیوان خانگی داشته باشند یا نه، غذای فرنگی دوست دارند یا ایرانی ، همسرشان را جو جو صدا می کنند یا غزیزم، بچه شان را چند بار در هفته به پارک می بردند به ما ربطی ندارد.

نه با خودشان نه دوستانشان و نه حتی دشمنانشان حق نداریم در مورد سلایق دیگران حرف بزنیم، قضاوت کنیم و یا اظهار نظر نماییم.

3. عشق و علاقمندی آدم ها

اینکه چه کسی با چه کسی تناسب دارد یا ندارد، فلانی با کسی سن مادر بزرگ یا پدر بزرگش قصد ازدواج دارد، تحصیلاتش به چه کسی می خورد یا نه، دنبال پول چه کسی است، در زندگی خصوصی شان دعوا دارند یا نه به ما ربطی ندارد.

اینکه حدس می زنید بین دو نفر احساسی به وجود آمده خیلی خوب است که حواستان به دیگران هست اما نباید در این خصوص با دیگران حرف بزنید و یا اینکه حدس تان را قضاوت کنید!!

زندگی خصوصی آدم ها به خودشان ربط دارد. تاوقتی از شما کمک نخواستند حق دخالت نداریم.

3. خصوصیات اخلاقی آدم ها

اینکه کسی پر حرف و ناراحت کننده است خیلی بد است اما بهتر است موقعیت ارتباط با او را محدو دکنید،مغرور و متکبر است خوب طرفش نروید. نه اینکه هر جا از زیاد حرف زدن ، احساسی بودن و سایر خصوصیات اخلاقی دیگران صحبت کنید .

یاد بگیریم بعضی چیزها ربطی به ما ندارد.

4. دوستان و آشنایان

اینکه همنشین بد زندگی افراد را به مخاطره می اندازد حقیقت انکار ناپذیری است اما اینکه در مورد دوستان، اقوام و آشنایان دیگران قضاوت کنیم و نقل محافل مان باشد کار زشتی است اگر نگران کسی هستید مستقیما به او هشدار بدهید اگر انقدر صمیمی نیستید که با او حرف بزنید پس حق هم داریم با دیگران در خصوص روابط اطرافیان و آشنایانمان صحبت کنیم.

5. وضعیت مالی

کنجکاوی و دخالت در وضعیت مالی دیگران بی ادبانه و ورود به حریم خصوصی ایشان است ما حق اینکه در مورد این مسائل سوال هم بکنیم نداریم چه برسد که زندگی دیگران را مورد کنجکاوی قرار بدهیم.

6. جراحی زیبایی

در جهان مردم دو دسته اند طرفداران عمل زیبایی و مخالفان آن. شما می توانید جزء هر کدام از این گروه ها باشید در این مورد کاملا آزاد هستید اما اینکه در مورد اینکه سایرین از نظر شما پیروی کنند یا نکنند، عمل زیبایی برایشان خوب بوده یا نه . یا اینکه باید عمل زیبایی بکنند یا نه ربطی به شما و من ندارد.

7. چیدمان منزل

وقتی وارد منزل و یا فضایی می شوید لازم نیست در مورد سلیقه صاحب خانه تعریف کنید برخی نشانه ادب می دانند که در مورد سلیقه صاحب خانه و زیبایی منزلش صحبت کنند و بعد از خروج از مکان به انتقاد ، تمسخر و بد گویی از آنچه دیده اند بپردازند. لطفا به سلیقه هم احترام بگذاریم.

خانه محل آرامش و استراحت اعضای یک خانواده است پس اجازه دهیم هر طور دوست دارند زندگی کنند.

8. آرایش و لباس پوشیدن

شاید شما علاقمند به رنگ های شاد باشید ،کسی رنگ های تیره را دوست دارد، شما کرم ضد آفتاب فاقد رنگدانه استفاده می کنید دیگری دوست دارد تیره و به اصطلاح برنزه باشد، هستند افرادی که به شدت علاقمند هستند کفش های اسپرت بپوشند برخی هم کفش های رسمی دوست دارند. عینک آفتابی بعضی ها وقتی آفتابی نیست روی سرشان است بعضی آن را به لباسشان آویزان می کنند برخی هم آن را داخل پوشش قرار داده و در کیفشان می گذارند.

اینکه در این موارد اظهار نظر کنیم و با ورود به هرمهمانی کنفرانسی بدون حضورافراد تشکیل بدهیم و در مورد آنچه پوشیده اند حرف بزنیم دور از ادب و شخصیت ماست.

9. عادات غذایی

تصویر ژله بر روی باقلی پلو شاید خیلی هم زیبا و چشم نواز نباشد ولی خوب شاید کسی هم پیدا بشود که از این تست غذا خوشش بیاید. بعضی ها دوست دارند شیر سرد بخورند بعضی ها در کافی شاپ کیک شکلاتی ،بستنی شکلاتی به همراه هات چاکلت سفارش می دهند و از این همه شکلات بدشان که نمی آید لذت هم می برند.

خوش به حال کسی که به سلیقه غذایی افراد احترام بگذارد. نه تمسخر کند و نه بدگویی نماید.

10. اموال شخصی

شاید کسی دوست داشته باشد مالش را آتش بزند، ببخشد به کسی که برایش مهم است و یا اینکه صرف امور خیریه کند اینکه ما در این مورد اظهار نظرکنیم منوط به این است که ازما نظر بخواهد در غیر اینصورت هرکسی می تواند در این موارد خودش تصمیم بگیرد.

با گسترش شبکه های اجتماعی و حضور گسترده مردم در فضای مجازی و اینترنت مفهوم حریم خصوصی دستخوش تغییر شده و نیاز به باز تعریف دارد با این وجود این به آن مفهوم که ما می توانیم در همه موارد اظهار نظر کنیم نیست.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دختر بکام مشهورترین دختر بریتانیا

دختر بکام مشهورترین دختر بریتانیا

سایت خبری سیبنا: یک مجله انگلیسی دختر بکهام را به عنوان یکی از مشهورترین و جنجالی‌ترین کودکان دنیا معرفی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هارپر دختر دیوید بکهام که تنها سه سال دارد این روزها سوژه رسانه ها و مجله‌های انگلیس شده است.

مجله انگلیسی ok از دختر بهکام به عنوان مشهورترین و جنجالی‌ترین دختر دنیا نام برده است.

این مجله در خصوص قیمت کفش‌های او و اتومیل اسباب بازی وی و مسائل دیگری در مورد هایپر مطرح کرده است.

هایپر سال گذشته نیز به عنوان خوش تیپ‌ترین دختر بریتانیا لقب گرفت اما بکهام از این مسئله رضایت ندارد وی گفته است که دلش می‌خواهد دخترش همانند کودکان معمولی بزرگ شود.


 

TOM-CAT

عضو جدید
کاربر ممتاز
کمال انسان!!!

کمال انسان!!!

http://baharan186.blogfa.com/post/81انسان های بزرگ/ انسان های متوسط/ انسان های کوچک

انسان هاي بزرگ درباره ی عقاید سخن مي گويند
انسان هاي متوسط درباره ی وقایع سخن مي گويند
انسان هاي كوچك پشت سر ديگران سخن مي گويند
انسان هاي بزرگ درد ديگران را دارند
انسان هاي متوسط درد خودشان را دارند
انسان هاي كوچك بي دردند
انسان هاي بزرگ عظمت ديگران را مي بينند
انسان هاي متوسط به دنبال عظمت خود هستند
انسان هاي كوچك عظمت خود را در تحقير ديگران مي بينند
انسان هاي بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند
انسان هاي متوسط به دنبال كسب دانش هستند
انسان هاي كوچك به دنبال كسب سواد هستند
انسان هاي بزرگ به دنبال طرح پرسش هاي بي پاسخ هستند
انسان هاي متوسط پرسش هایي مي پرسند كه پاسخ دارد
انسان هاي كوچك مي پندارند پاسخ همه ی پرسش ها را مي دانند
انسان هاي بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند
انسان هاي متوسط به دنبال حل مسئله هستند
انسان هاي كوچك مسئله ندارند

انسان های بزرگ سکوت را برای سخن گفتن برمی گزینند
انسان های متوسط گاه سکوت را بر سخن گفتن ترجیح می دهند
انسان های کوچک با سخن گفتن بسیار، فرصت سکوت را از خود می گیرند
/
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
امکان نداره آزربایجان غربی 8 درصد باشه. مگه میشه؟؟؟
یعنی اینجا بیکاری غوغا میکنه
سلام......آمار رسمی مر کز آمار در دولت یازدهم است
آمار به احتمال زیاد اشتباهه
خوزستان رو ببینید بهار 92 نرخ 20.8 و زمستان نرخ 6.8 می باشد.چنین چیزی چگونه امکان پذیر است؟؟
سلام........اتفاقا برای خود بنده هم سوال است .....اگر دولت یازدهم واقعا همچین موفقیتی بدست اورده واقعا قابل تقدیر است .......ولی جای سوال این است چه کرده اند که آمار انقدر تغییر کرده .منظورم اینه بنگاه جدید اقتصادی در خوزستان ایجاد شده؟....
و البته شاید هم اشباه تایپی چیزی باشه که بعید است ولی محال نیست که البته اگر بود خبرگزاری خود خوزستان لااقل در این باره مطلبی مینوشت

........
ضمن اینکه خبرگزاری دولتی ایسنا هم طبق گزارش مرکز امار از افزایش نرخ بیکاری خبر داده است



http://isna.ir/fa/news/93043017529/افزایش-نرخ-بیکاری-به-10-7-درصد-وجود-2-5
 

Moonlight3311

عضو جدید
دختر نابغه کامپیوتر

دختر نابغه کامپیوتر

ای کسانیکه پست ضد دختر درباره بلد نبودن مسائل سخت افزاری و نرم افزاری میذارید ! این متنو بخوانید . باشد که باندیشید و دیگه از این پستای تبعیض آمیز نذارید ! :cool:

*ارفع کریم رنضاوه *نابغه کامپیوتری است که در سن 9 سالگی موفق شد گواهی " حرفه ای " (MCP) شرکت مایکروسافت را که تنها به کسانی اعطا می شود که نقش مستقیم در ارائه خدمات این شرکت داشته اند را دریافت کند. وی کم سن ترین دارنده این گواهی شناخته می شود.
هوش و استعداد بی مثالش باعث شد تا بیل گیتس او را به آمریکا دعوت کند و به تماشای تمام قسمت های مایکروسافت بپردازد.
این دختر با استعداد باعث افتخار کشور و شهرش است و قرار است مرکز فناوری اطلاعات شهر کراچی به نام این دختر نامگذاری شود.

marg0.jpg
marg2.jpg
 
آخرین ویرایش:

m.sabri

عضو جدید
راهپیمایی روز قدس، نماد حمایت از مردم مظلوم غزه است

راهپیمایی روز قدس، نماد حمایت از مردم مظلوم غزه است

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در بیانیه‌ای که جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس صادر کرد، آمده است: روز قدس، روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوز و ظلمی است که به صورت برنامه ریزی شده و سازمان یافته از سوی نظام استکباری غرب و ر‍ژیم غاصب و خونریز صهیونیستی در منطقه جریان دارد. ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام روح الله(قدس الله نفسه زکیه) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، موقعیتی منحصر به فرد برای نمایش قدرت و عظمت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام نفرت و برائت همیشگی از ظالمین جهان به ویژه رژیم جعلی، جنایتکار و منفور صهیونیستی برای تبلور حقانیت حق و حقیقت از سنن الهی است که خداوند تبارک و تعالی فرمود: “جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ اللباطِلُ اِنََّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً” و البته پر واضح است که این غلبه با یاری خداوند متعال همراه خواهد بود که فرمود:”اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم”.



این بیانیه می‌افزاید: روز جهانی قدس، روز جهانی استقامت و ایستادگی، روز جهانی پایداری حق در برابر باطل و روز مقابله با زور و زر و تزویر است. جهان امروز بر خود می‌بالد که گروهی اگر چه به ظاهر اندک، اما با همتی بلند و استوار ندای پیروزی حق را سر می دهند و همه جهانیان را به بیداری فرا می‌خوانند. امروز جهان اسلام بیدار است و دشمن بر خود می‌لرزد. امروز ابر قدرت ها از ندای بلند پیروزی، از بیداری مظلومان و مستضعفان و از تحقق پیروزی خون بر شمشیر به هراس افتاده‌اند. آری به فضل خدا و به همت والای رزمندگان و مجاهدان راه خدا سرنگونی آنان نزدیک است و چه زیبا فرمود: ” ألیَس الصُبح بقریبٍ”.


این بیانیه تصریح می‌کند: امسال در شرایطی جهان اسلام خود را مهیای برگزاری هرچه با شکوه تر روز جهانی قدس می‌کند که رژیم پلید و تا بن دندان مسلح صهیونیستی با حمایت و همراهی وقیحانه حامیان بین‌المللی خود به خصوص شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و هم چنین سکوت و چشم پوشی مدعیان به اصطلاح حقوق بشری! فجیع ترین جنایات ضد انسانی و وحشیانه را در سرزمین غزه با به خاک و خون کشیدن صدها زن و بچه بی‌گناه و معصوم مرتکب می‌شوند. نمایش وحشتناک از نسل کشی و جنایت جنگی که انعکاس و بازتاب بخشی از آن در رسانه‌ها، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. اکنون موقع آن رسیده که آتش خشم و اعلام نفرت و انزجار ملت‌های مسلمان و همه آزادی خواهان جهان در روز جهانی قدس با ضربه‌ای محکم تر و با صلابت تر از گذشته بر پیکر متزلزل و نیمه جان دول غربی و رژیم منحوس و نجس صهیونیستی وارد شود و بفهمند که مسلمانان جهان قدس شریف و ملت شجاع فلسطین و غزه را هرگز تنها نخواهند گذاشت.


جمعیت ایثارگران در این بیانیه تاکید می‌کند: با توجه به شرایط خونبار غزه و ضرورت هرچه بیشتر حمایت از زنان و کودکان مظلوم و رزمندگان غیور فلسطینی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات میهمانان ماه رحمت و ضیافت الهی و گرامی داشت روز جهانی قدس به منظور اعلام خشم و انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی، استکبار جهانی و سران روبه زوال برخی از کشورهای اسلامی منطقه، ضمن اعلام حضور خود در صفوف به هم فشرده امت مسلمان ایران از علمای اعلام، اساتید معظم، فضلا و طلاب، خانواده محترم و معزز شهدا، جانبازان، نخبگان و فرهیختگان دانشگاه‌ها، اقشار و اصناف مختلف، بسیجیان، کارکنان محترم دولت، عموم مردم فهیم و همیشه در صحنه و هم‌چنین آزادگان سراسر گیتی، دعوت می‌نماید تا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام راحل و لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله تعالی)، با حضوری گسترده و عزمی راسخ در مراسم روز جهانی قدس، مراتب مخالفت خود را با زیاده خواهی ها و تجاوزات رژیم سفاک صهیونیستی در جنایت و حملات بی امان علیه مردم بی دفاع غزه و کشتار زنان و بچه‌های آنان و نیز هویت سازی جعلی برای قدس شریف و مسجد الاقصی، اعلام نمایند و برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذارند.


در پایان این بیانیه آمده است: امید است این مبارزه حق طلبانه و دفاع خداپسندانه از حرمت و شرف مظلومان فلسطین، مورد رضایت خداوند تبارک و تعالی قرار گرفته و به عنوان عمل صالح در پرونده اخروی همگی ما ثبت شود. انشاء الله. و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم الائمه ونجعلهم الوارثین
 

دیپلمات

عضو جدید
ناصر پورپیرار {دشمن فرهنگ ایران باستان +تجزیه طلب وهابی}این بار در تلویزیون وهابی ها

ناصر پورپیرار {دشمن فرهنگ ایران باستان +تجزیه طلب وهابی}این بار در تلویزیون وهابی ها

ناصر پورپیرار عضو سابق حزب توده و از جاعلان تاریخ به تازگی همکاری جدیدی را با وهابیون ضد شیعه و ضد ایرانی آغاز کرده است. به گزارش سایت خبری-تحلیلی آذری ها ناصر بناکننده (پورپیرار) مصاحبه های هدفمند و مستمری را با شبکه "وصال" متعلق به افراطیون وهابی که خون شیعیان را حلال می دانند آغاز نموده است. این در حالی است که وی در ده سال گذشته با انتشار کتاب هایی در حوزه تاریخ در صدد کسب شهرت بر آمد که با بی اعتنایی جامعه دانشگاهی کشور روبرو گردید.
او قبل از انتشار این کتاب ها به حروفچینی (تایپ) و گهگاه به ویرایش کتاب اشتغال داشت ولی با انتشار سلسله کتاب هایی پیرامون تاریخ ایران مورد توجه حزب بعث عراق و حزب حاکم در جمهوری باکو(آذربایجان نوین) قرار گرفت و در زمان صدام حسین کتاب های وی به عربی ترجمه شد. همچنین مراکز دولتی در جمهوری باکو دست به انتشار و ترجمه کتاب های وی زدند.یکی از کتاب این فرد با کوشش احمد اوبالی مدیر تلویزیون تجزیه طلب گوناز در باکو به چاپ رسیده است.
به نظر می رسد پورپیرار بعد از سرخوردگی و بدنامی در محافل ایرانی و بی توجهی دانشکده های تاریخ به نظریات وی (با توجه به اینکه پورپیرار فاقد مدرک تحصیلی در رشته تاریخ و اصولا هر رشته دانشگاهی دیگر و هم چنین فاقد مقالات علمی گرید دار می باشد) به گروه های سلفی و وهابی پناه برده است.





 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
شکاف طبقاتی ایران بهتر از آمریکا و روسیه/جدیدترین گزارش سازمان ملل

شکاف طبقاتی ایران بهتر از آمریکا و روسیه/جدیدترین گزارش سازمان ملل

براساس این گزارش برخی از کشورهای صنعتی و توسعه یافته، شکاف درآمدی بیشتری نسبت به ایران دارند که از جمله آنها آمریکاست. ضرب جینی آمریکا ۴۰.۸ اعلام شده که نشان می دهد نابرابری درآمدی در این کشور بسیار بیشتر از ایران است.

سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های توسعه انسانی ۲۰۱۴، نمره ایران به لحاظ ضریب جینی را همانند سال گذشته ۳۸.۳ درصد اعلام کرد و رتبه آن را از نظر نابرابری درآمدی بین ۱۳۶ کشور جهان ۶۸ و بالاتر از کشورهایی نظیر آمریکا، قطر، روسیه و ترکیه قرار داد.

سال گذشته، گزارش توسعه انسانی سازمان ملل نمره ایران از این نظر را در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ برآورد کرده بود.

در گزارش توسعه انسانی سازمان ملل در سال ۲۰۱۴، متوسط ضریب جینی ایران بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۲ مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به گزارش قبلی این سازمان که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، تغییری نداشته است.

در عین حال ایران میان ۱۳۶ کشوری که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند از نظر میزان ضریب جینی در رتبه ۶۸ قرار گرفته است که به این ترتیب شکاف درآمدی در ایران کمتر از ۶۸ کشور مورد بررسی در این گزارش بوده است.

در میان کشورهای جهان سوئد کمترین نابرابری درآمدی را دارد و نمره ضریب جینی این کشور ۲۵ اعلام شده است. اوکراین با نمره ۲۵.۶ در جایگاه دوم و نروژ با نمره ۲۵.۸ در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.

براساس این گزارش برخی از کشورهای صنعتی و توسعه یافته، شکاف درآمدی بیشتری نسبت به ایران دارند که از جمله آنها آمریکاست. ضرب جینی آمریکا ۴۰.۸ اعلام شده که نشان می دهد نابرابری درآمدی در این کشور بسیار بیشتر از ایران است.

برخی دیگر از کشورها که شکاف درآمدی بیشتری نسبت به ایران دارند، عبارتند از: قطر با نمره ۴۱.۱، شیلی با نمره ۵۲.۱، آرژانتین با نمره ۴۴.۵، روسیه با نمره ۴۰.۱، مالزی با نمره ۴۶.۲، برزیل با نمره ۵۴.۷، ترکیه با نمره ۴۰ و چین با نمره ۴۲.۱.

نابرابری زن و مرد در ایران بالاتر از ۴۲ کشور جهان

در ادامه این گزارش به بررسی نابرابری جنسیتی در کشورهای جهان پرداخته است.

ایران میان ۱۵۱ کشور جهان رتبه ۱۰۹ از نظر شاخص نابرابری جنسیتی را کسب کرده و بالاتر از ۴۲ کشور جای گرفته است.

بر اساس برآورد گزارش توسعه انسانی سازمان ملل، نمره ایران در شاخص نابرابری جنسیتی ۰.۵۱۰ اعلام شده است.

شاخص نابرابری جنسیتی ارقامی از صفر تا یک را دربرمی گیرد که هر چه این رقم بیشتر باشد، دلالت بر نابرابری بیشتر میان مرد و زن در یک کشور دارد.

برخی کشورها که در آنها نسبت به ایران نابرابری بیشتری بین زن و مرد وجود دارد، عبارتند از: قطر با رتبه ۱۱۳، مصر با رتبه ۱۳۰، سوریه با رتبه ۱۲۵، عراق با رتبه ۱۲۰، هند با رتبه ۱۲۷ و پاکستان با رتبه ۱۲۷.

رتبه نخست جهان از نظر شاخص نابرابری جنسیتی را اسلونی با نمره ۰.۰۲۱کسب کرده است و سوئیس با نمره ۰.۰۳۰ در جایگاه دوم و آلمان با نمره ۰.۰۴۶ در رتبه سوم جای گرفته است.

رتبه برخی دیگر از کشورها در این شاخص، عبارت است از: نروژ ۹، هلند ۷، ژاپن ۲۵، اتریش و دانمارک ۵، بلژیک ۹، فرانسه ۱۲، اسپانیا ۱۶، ایتالیا ۸، لبنان ۸۰ و ترکیه ۶۹.

به گزارش فارس ، آمریکا نیز با کسب نمره ۰.۲۶۲رتبه ای بهتر از ۴۷ به دست نیاورده است

http://jahannews.com/vdcdjx0s9yt05z6.2a2y.html
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کودکان غزه رو با اینا به اتیش می کشند؟ (بمب فسفری)

کودکان غزه رو با اینا به اتیش می کشند؟ (بمب فسفری)

بمب فسفر سفید چیست و چگونه قربانی می گیرد
بمب فسفر سفید که اسراییل رو سر مردم بیچاره فلسطین مصرف کرد در اصل این بمب توسط آمریکا ساخته شده و اسراییل هم بهش تجهیز شده تا غزه رو آزمایشگاه این بمب بکنه.

فسفر سفید ماده ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار میگیرد شروع به سوختن میکند و دود سفیدی هم دارد .
این ماده با آب خاموش نمیشود و همچنان در آب میسوزد . اگر روی اعضای بدن کسی بیفتد تا عمق بدن وی را می سوزاند و خاموش نمی شود و حتی استخوان هم میسوزاند !
همچنین جزء رده تسلیحات کشتار جمعی WMD یا WEAPON OF MASS DESTRUCTION قرار میگیرد.
ضمن اينكه دود تقريبا سمي اي هم داره و ايجاد مشكلات حاد تنفسي در حد خفگي يا سوختن ريه ها ميكنه . تقريبا اين ماده هم مشابه ناپالم است با اين تفاوت كه اگر از ناپالم بشه جون سالم بدر برد از اين يكي نميشه .

اگر قربانی شانس بیاره و مواد روی سر و یا سینه هاش بریزه خیلی زود فاتحه رو می خونه(کمتر از 2 ثانیه) و می ره اون دنیا ولی اگر رو پاهاش یا دست هاش ریخته باشه اونقدر می سوزه که خونش به جوش بیاد و هنگام برگشتن به قلب اول تمامی اندام های نزدیک به خودش رو می سوزونه تا به قلب برسه .

فسفر سفید بسیار فعال می‌باشد، یعنی انرژی فعالسازی آن خیلی پایین است و به همین دلیل ، در هوا خود به خود آتش می‌گیرد. بنابراین فسفر سفید را در زیر آب نگهداری می‌کنند تا از تماس با هوا مصون بماند . این ماده تنها در صورتی خاموش میشه که یا اکسیژن بهش نرسه یا ماده اش تموم بشه .

هیچ راه دیگری برای خاموش کردنش نیست . اگرم روش آب بریزی اون مواد حاصل از سوختن فسفر تبدیل می شه به اسید فسفریک . کاری که این بمب انجام می دهد این است که در چند ۱۰ متری بالای هدف منفجر می شود و فسفر مشتعل و بسیار داغ را روی سر مردم می ریزد و فکرش را می تونید بکنید چه بلایی سر دشمن میاره و آنچنان آنها را می سوزانه که تشخیص جسد عملا غیرممکن میشه


با هر بمبی که بر سر بچه های غزه می افته اینا پا می شن و دست و جیغ و هورا
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مشکل راه رفتن این خانواده روی چهار دست و پا

مشکل راه رفتن این خانواده روی چهار دست و پا



راه رفتن روی چهار دست و پا برای کودکان امری عادی است و گاهی اوقات در بزرگسالی هم می تواند جذاب باشد اما این مورد برای اعضای یک خانواده ترکیه ای دیگر جذاب نیست و آن ها سال هاست که به همین صورت زندگی می کنند. 5 نفر از اعضای خانواده “اولاس” از یک مشکل خاص رنج می برند که باعث شده است هیچوقت توانایی ایستادن روی دو پا را نداشته باشند و همیشه باید روی دست و پاهای خود حرکت کنند. مشکل این خانواده برای اولین بار در سال 2005 بیان شد و آزمایشات مختلفی روی این افراد و دیگر اعضای خانواده انجام شد که احتمال می داد یک سری بهم خوردگی های ژنتیکی باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.


تا به حال از این خانواده عجیب چند مستند هم ساخته شده است و دانشمندان و پزشکان بسیاری آن ها را معاینه کرده اند که تقریبا تمامی آن ها بی نتیجه بوده است. این مشکل برای خانواده آن ها نیز سخت شده است جرا که همیشه یکی باید از آن ها مراقبت کند. نکته مهم در مورد این خانواده حل نشدن و پیدا نشدن ریشه بیماری است. در حال نزدیک به 9 سال از کشف بیماری آن ها میگذرد اما علم دانشمندان توانایی اثبات این مشکلات را ندارد. به تازگی تحقیقاتی انجام شده است که فرضیه جدید را وارد کار می کند. این فرضیه بر این اساس بنا شده است که مشکلات مخچه و اختلالات ناشی از آسیب های این قسمت باعث بروز بیماری شده است.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آسانسوری جالب برای دوچرخه سواران

آسانسوری جالب برای دوچرخه سواران



همه ما خاطراتی از دوچرخه سواری داریم که بخشی از آن را می توان به سختی های عبور از یک خیابان سربالایی ربط داد. شاید بدترین بخش از دوچرخه سواری زمانی باشد که مجبورهستید یک سربالایی طاقت فرسا را رکاب بزنید و در انتهای دیگر توانی در بدنتان نمانده است. در شهر “تروندهیم” از نروژ یک دستگاه جالبی استفاده می شود که حتما هر دوچرخه سواری را عاشق می کند. این دستگاه به مانند یک آسانسور یا تله کابین رفتار می کند و دورچرخه سوار را به بالای شبی جاده منتقل می کند و تنها در همین شهر از تمام دنیا، این دستگاه وجود دارد.



این دستگاه برای اولین بار در سال 1993 به صورت کاملا ابتدایی افتتاح شد و در آن زمان تنها محلی بود که سوارکاران پای خود را بگذارند و استراحت کنند اما در سال 2013 تغییرات اساسی یافت و به حالت آسانسوری حال حاضرش رسید. این دستگاه تا به حال به بیش از 200 هزار دوچرخه سوار کمک کرده است تا از سراشیبی 130 متری وحشتناک بالا بروند و حتی یکبار هم دچار تصادف یا خستگی نشده اند. هزینه استفاده از این آسانسور هم بسیار پایین است و هر کسی می تواند از آن بهره مند شود.



تنها کار لازم برای استفاده از این آسانسور این است که هزینه ابتدایی را در کیوسک اول مسیر پرداخت کنید و سپس یک جای پای مناسب برای شما ازاد می شود به محض آنکه آماده شدید دستگاه شروع به حرکت می کند و تنها کافی است پای خود را حایل کنید تا بدون کمترین خستگی به بالای شیب برسید. دوچرخه سواران این شهر نروژی بیش از 41 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و البته سالانه توریست های عاشق دوچرخه سواری نیز به این شهر می آیند و حداقل یکبار از دستگاه اسانسور استفاده می کنند.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


یکی از موضوعاتی که شاید همیشه در ذهن شما وجود داشته باشد نحوه انتخاب نام یک کشور است. این نکته همیشه یک سوال است که چگونه می شود نام یک کشور را انتخاب کرد و چه کسانی مسئول این کار هستند. شاید در برخی کشورها گروه های خاصی از سران این نام را انتخاب کنند اما برخی کشورها داستان های جالبی از نحوه انتخاب نامشان دارند.

چین


پرجمعیت ترین کشور دنیا یکی از ساده ترین نام ها را در اختیار دارد که به گفته عده بسیاری از مورخین این نام از سوی امپراطور اول این کشور انتخاب شده است اما در طول تاریخ نام های بسیاری برای این کشور انتخاب شده است. اولین نام را مارکوپلو به این کشور داد و آن را “cathay” نامید. پس از آن نام “zhongguo” به این کشور اطلاق شد که معنی آن “کشور مرکزی” می شود. بر این اساس مردم چین تا چندین قرن فکر می کردند که کشورشان در مرکز زمین قرار دارد. پس از آن باردیگر نام چین به این کشور داده شد.

ارمنستان

این کشور در شمال ایران و در همسایگی آذربایجان قرار گرفته است. ارمنستان به عنوان اولین کشوری شناخته میشود که مسیحیت را دین رسمی خود اعلام کرد و پس از آن دیگر دین کشور تغییر نکرد اما جالب است بدانید که نام این کشور از کلمه فارسی “ارمینا” گرفته شده است. البته نام دیگری برای این کشور استفاده می شود که بیشتر در میان مردم این کشور رواج دار و آن “hayk” است. این نام از روی نوه نوه نوه حضرت نوح گرفته شده است. دلیل این نامگذاری احتمال به خشکی نشستن کشتی نوح در ارمنستان است.

اسپانیا

3000 سال پیش که ساکنان مدیترانه به سمت سرزمینی حرکت کردند که هیچ اطلاعی از آن نداشتند و تنها به قصد مهاجرت به این منطقه رفتند اما در نهایت توانستند یک کشور را کشف و به ثبت برسانند. آن ها با ورود به این سرزمین با موجوداتی روبرو شدند که بسیاز شبیه به موش بودند اما پیش از این دیده نشده بودند. مردم مدیترانه نام این سرزمین را از روی موش ها انتخاب کردند و آن را “i-shapan-im” نامیدند که به معنای سرزمین موش هاست. چند قرن بعد رومی ها به این منطقه رفتند و نام کشور را به “Hispania” تغییر دادند. اما در این میان یک موضوع جالب توجه قرار دارد و آن نوع موشی است که برای اولین بار دیده شد. در اصل این موجودات خرگوش های خاصی بودند که در این سرزمین زندگی می کردند و باعث شدند تا نام اسپانیا بر اساس یک کلمه کاملا غلط ساخته شود.

ونزوئلا


با نام کشور اسپانیا آشنا شدیم اما همانطور که می دانید این مردم از جمله بزرگترین کاشفان تاریخ بوده اند و تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی را آن ها کشف کرده اند. “آلونسو دی اوخدا” در سال 1499 در حال گشت زنی در اقیانوس بود که سرزمینی ناشناخته رسید. او مشاهده کرد که مردم این سرزمین خانه های خود را به سبک ایتالیایی ها و بر روی آب بنا کرده اند از این رو آن منطقه را “ونزوئلا” نامید. این نام به معنی “ونیز کوچک” است.

کانادا

نام این کشور دو داستان جالب و مختلف دارد. ابتدا داستانی که بیشتر نقل می شود را بررسی میکنیم. به گفته مورخین زمانی که کاشفان فرانسوی به این منطقه رسیدند با مردم بومی روبرو شدند که روستای کوچک خود را “Kanata” میخواندند. این نام بعدها دستخوش تغییراتی شد و به حالت امروزی در آمد.
اما داستان دوم بازهم شامل اسپانیایی ها می شود. به گفته گروهی اسپانیایی ها به این منطقه آمدند ولی نتوانستند در آن چیزی یافت کنند و تنها طبیعتی خالی از هر نوع زندگی را مشاهده کردند از این رو نام “aca nada” را روی آن نهادند. این کلمه که به صورت “Canada” هم نوشته می شود به معنای سرزمینی بدون هیچ چیز است که اشاره به نبود زندگی در این کشور دارد.
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
داستان از این قرار است که مادر این کودک سال گذشته بر اثر اصابت رعد و برق در منطقه آلبوکرک ایالت نیومکزیکو فورا به بیمارستان منتقل شده و در آن زمان پزشکان با عمل سزارین این کودک را به دنیا آوردند تا از خطر مرگ نجاتش دهند اما این برخورد صاعقه یک بدشانسی برای این نوزاد به همراه آورده است و آن سیخ بودن موهای سرش می باشد که محصول برخورد صاعقه به مادرش است!



 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مسن‌ترین فرد در قید حیات جهان

مسن‌ترین فرد در قید حیات جهان




پیرمرد 126 ساله برزیلی مدعی است که عنوان مسن‌ترین فرد در قید حیات جهان به او اختصاص دارد.
جوز آگوئینلو که در سال 1888 میلادی متولد شده هیچ وقت ازدواج نکرده و صاحب فرزند نیست و می تواند بدون استفاده از عصا راه برود و هیچ مشکل جسمی او را تهدید نمی کند.
این پیرمرد 126 ساله به بیماری های دیابت، فشارخون بالا و کلسترول مبتلا نیست و تنها از قرص های ویتامین و اشتهاآور استفاده می کند.
آگوئینلو تمام طول عمرش را بدون داشتن شناسنامه گذرانده و ماه گذشته بود که توانست شناسنامه خود را تحویل بگیرد. وی که به آواز خواندن و گفتن لطیفه علاقه دارد از خوردن روزانه برنج و لوبیا غفلت نکرده و راز طول عمر خود را حمام نکردن می داند.
 

hamids47

عضو جدید
سوال: دریافت کد پستی برای پرداخت آنلاین تلفن همراه

سوال: دریافت کد پستی برای پرداخت آنلاین تلفن همراه

خونه ما چند تا کد پستی داره.هر کدومو که به سیستم پرداخت آنلاین تلفن همراه میدم قبول نمیکنه. تا حالا هم چند بار با ارسال پیامک خالی به یه شماره که تو نت پیدا کرده بودم
http://www.ictna.ir/id/040958/
اون کد رو دریافت کردم ولی گم کردم. خالا هر چی می خوام بگیرم موفق نمیشم.. چند بار به این شماره 9963000 پیامک
خالی فرستادم جواب میاد که بطور صحیح پیامک بفرستید ! باید چکار کرد ؟
 

hamids47

عضو جدید
مشکل بدون پرداخت هزینه حل شد:D

رفتم به سایت مورد نظر
https://billing.mci.ir/billing/
گفتم شاید تو حافظه ویندوز هنوز باشه.2 رقم اول کدو شانسی نوشتم... دیدم کد کامل اومد.:biggrin: عجب مصیبتی شده بود ها چقدر وقت گرفت.
فکر کنم هر ارگانی برای خودش کد پستی درست کرده... تو هر کدوم از قبض های آب و برق و گازو تلفن... یه جور کد نوشته شده که با کدی که دم در خونه گذاشتن فرق داره !

به هر حال از توجهتون تشکر میکنم:gol:
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
معروف شدن این خانم با کتک خوردنش

معروف شدن این خانم با کتک خوردنش

همه با سعی و تلاش و تحمل رنج و سختی های روزگار معروف می شوند اما این خانم با کتک خوردن زیاد معروف شده است.خانم لسی لاند ۱۹ ساله از بس کتک خورد معروف شد.او شش ماهی بود با “دین کمپبل “۲۲ ساله اشنا شده بود.

مدتی پس از اشنایی رفتار نامزدش تغییر می نماید تا جایی که او را مورد فحاشی و کتک کاری قرار می دهد و از ناحیه صورت وی را به شدت مجروح می نماید.خانم لسی که جراحات زیادی به صورت وی وارد امده است می گوید چند ماه پس از اشنایی چنین رفتاری وحشتناک است.وی می افزاید مدت یک سال در نوبت عمل جراحی بیمارستان شهرشان “گریمزبی”بوده است.
بیرون رفتن و روبرو شدن با دوستانش عذاب اور بود.وی می افزاید به شدت از سوی شوهرش با محدودیت هایی روبرو بوده است.وی اجازه ملاقات کردن با دوستانش را نداشته و به قولی برای اب خوردن هم می بایست از نامزدش کسب اجازه می نموده است.خانم لسی سال گذشته به شدت با نامزدش درگیر می شود و در پی از ناحیه صورت به شدت صدمه می بیند و روانه بیمارستان می گردد.درمان ابتدایی صورت می گیرد و وی مجبور می گردد برای جراحی بینی یک سال پشت نوبت بایستد.خانم لسی اهل گریمزبی می افزاید هر چند یک سال با سختی سپری شد اما نتیجه ان فوق العاده بود.




پس از اینکه وی عمل جراحی بینی انجام می دهد و به همراه دوستانش به خیابان می رود دختران و زنان زیادی از وی می پرسند ایا قبلا در کار مدل بوده است یا خیر؟خانم لسی از این سخنان به وجد می اید به طوری که اکنون عزم خود را جزم نموده که در کار مدل فعالیت نماید.اما در کنار مدل بودن وی داستان زندگیش را برای سایر هم سن و سالهای خود تعریف می نماید تا از زندگی سخت او درس عبرت بگیرند.
 

mehdi.chem

مدیر تالار شیمی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
حلقه‌های خُلق‌نما (Mood Rings)

حلقه‌های خُلق‌نما (Mood Rings)

حلقه‌های خُلق‌نما (Mood Rings)



حلقه خُلق‌نما، انگشتری نگین‌دار است که نگین آن مطابق با حالت احساسی فرد تغییر رنگ می‌دهد . این حلقه‌ که در سال 1975 توسط دو نیویورکی به نام‌های جاشوا رینولدز و ماریس آمبتس اختراع شده‌ ، مُد روز دهه 70 میلادی بوده‌است .
حلقه خُلق‌نما چگونه حالت احساسی شما را تشخیص می‌دهد ؟!
نگین این حلقه از کوارتز یا شیشه توخالی ساخته‌شده‌است و حاوی بلورهای مایع گرماگرا (thermochromic) می‌باشد . بلورهای مایع موادی هستند که با تغییر دما ، تغییر رنگ می‌دهند ؛ به عبارتی طول موج نور جذب یا نشر شده توسط آن‌ها تغییر می‌کند . علت هم این است که ساختار مولکولی این مواد با تغییر دما تغییر می‌کند . از این بلورها امروزه در ساخت تلویزیون‌هایLCD نیز استفاده می‌شود .
حال با تغییر حالت احساسی فرد ، دمای بدنش تغییر می‌کند و این تغییر منجر به تغییر رنگ نگینحلقه خُلق‌نما می‌شود . در شکل زیر ، رنگ‌های ایجاد شده متناسب با حالت احساسی فرد را می‌بینید :






امروزه نگین‌ها به صورت بلورهای مایع مسطح با یک لایه محافظ ساخته می‌شوند .
در فیلم کوتاه زیر می‌توانید ، تغییر رنگ حلقه خُلق‌نما را مشاهده کنید .
دانلود فیلم حلقه خُلق‌نما (11 مگابایت)
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا