آموزشspss16 در کنترل کیفیت آماری

kopoll

عضو جدید
ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام

در این تاپیک قصد دارم نگاه اجمالی داشته باشیم درباره ی کاربرده spssدر کنترل کیفیت آماری
هر کس مطلبی داره بزاره تا بقیه استفاده بکنه
با تشکر
ابتدای کار یک نگاه کلی به spss16 بکنیم بد نیست
راستی این مطالب را که می زارم اینجا تو هیچ سایتی پیدا نمی کنید الکی وقتتنو تلف نکنید جای دیگه:razz:
 

kopoll

عضو جدید
نگاهي اجمالي به نرم افراز Spss16

نگاهي اجمالي به نرم افراز Spss16

شروع كار Spss16
با اجرای برنامه کادر محاوره شکل 1 باز شده و نوع کاری که کاربر از SPss انتظار دارد ، سوال می شود .


شكل(1)

اگر مبتدی هستید اولین دکمه رادویی را انتخاب کرده و دکمه اُکی را کلیک کنید تا نحوه کار با نرم افزار spss را به شما آموزش دهد . اگر می خواهید داده های جدیدی را وارد کنید دکمه رادیويی دوم را انتخاب کنید اگر می خواهید از فایل های داده ای مخصوص spss که جزئی از مجموعه spss هستند استفاده کنید دکمه رادیویی پنجم را انتخاب کنید اگر می خواهید از سایر فایل های داده ای که جزیی از مجموعه spss هستند استفاده کنید ، گزینه رادیویی ششم را انتخاب کنید .
 

kopoll

عضو جدید
انواع پنجره ها درSpss16

انواع پنجره ها درSpss16

انواع پنجره ها درSpss16
پنجره های spss viewer و spss Draft viewer برای نمایش دادن خروجی ها و نتیجه اجرای فرامین است . در این پنجره ها نیز می توان اکثر فرمان ها را از طریق نوار منو صادر کرد . تفاوت هایی بین این دو پنجره وجود دارد . در پنجره spss viewer می توان جداول را به صورت کامل و خط کشی شده ملاحظه کرد . همچنین می توان خروجی های این پنجره را به فرمت power point , Excel , word , text . html ذخیره نمود . اما پنجره spss Draft viewer را به صورت متن ساده نمایش می دهد . هر بار که spss را اجرا و فرمانی را انتخاب می کنید ، نتیجه اجرای آن فرمان در پنجره spss viewer ثبت می شود اما اگر بخواهید خروجی ها در پنجره spss Draft viewer ثبت شوند . کافی است با فرمان File /new / Draft out put این پنجره را باز کنید و پنجره spss viewer را ببندید تا بعد از آن ، هر گونه خروجی در پنجره spss dreft viewer ثبت شود . در واقع هر کدام از این دو پنجره فعال باشند ، خروجی ها در آن نوشته می شوند .
پنجره script Editor برای نوشتن فایل های نوع script یا باز کردن و اصلاح آن ها مورد استفاده قرار می گیرد برای باز کردن یک فایل script فرمان File / open / script ….. را انتخاب کنید و از پوشه scripts فایل را انتخاب و باز کنید . چنین فایل در پنجر ه script باز می شود .
پنجره spss pivot table Editor برای ویرایش و ایجاد تغییرات روی جداولی که در پنجره spss viewer هستند مورد استفاده قرار می گیرد . برای باز کردن پنجره pivot table Editor روی یک جدول در پنجره spss viewer کلیک راست کرده و فرمان spss pivot table object / open را انتخاب کنید پس از اعمال تغییرات دلخواه، فقط کافی است این پنجره را ببندید تا اصلاحات انجام گرفته به جدول متناظر در پنجره spss viewer منعکس شود
پنجره spss chart Editor برای ویرایش و ایجاد تغییرات روی نمودارهایی که در پنجره spss viewer هستند مورد استفاده قرار می گیرد برای باز کردن پنجره spss chart Editor روی یک نمودار در پنجره spss viewer کلیک راست کرده و زبان spss chart object / open را انتخاب کنید پس از اعمال تغییرات دلخواه فقط کافی است این پنجره را ببندید تا اصلاحات انجام گرفته به نمودار متناظر در پنجره spss viewer منعکس شود .
پنجره spss Text output که یک ویرایشگرمتن است برای ایجاد تغییرات روی متن هایی که در پنجره spss viewer هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد . برای باز کردن پنجره spss text output روی یک متن در پنجره spss viewer کلیک راست کرده و فرمان spss Rtf Do cument object /open را انتخاب کنید پس از اعمال تغییرات دلخواه فقط کافی است این را پنجره را ببندید تا اصلاحات انجام گرفته به متن متناظر در پنجره spss viewer اعمال شود .
 

kopoll

عضو جدید
شناسايي پنجره spss Data Editor

شناسايي پنجره spss Data Editor

شناسايي پنجره spss Data Editor
اين پنجره برای وارد کردن داده های جدید یا خواندن فایل داده ای موجود به کار می رود ( شكل2 ) .


شكل(2)


در این پنجره می توان اکثر فرمان ها را از طریق نوار منو یا خط فرمان صادر کرد . برخی فرمان ها در spss وجود دارند که نمی توان آنها را از طریق نوار منو اجرا کرد . اجرای چنین دستوراتی در پنجره دوم امکان پذیر است . در پایین پنجره spss Data Editor دو زبانه با نام های Data View و Variable View دیده می شوند . با کلیک روی زبانه Variable View پنجره spss Data Editor به شکل ( 3 ) در می آید .




شکل(3)



 

zavary

عضو جدید
تحلیل واریانس

تحلیل واریانس

سلام
من آموزش تحلیل واریانس دو متغیره رو می خوام
خیلی فوری
zavary@yahoo.com
 

nikoo1308

عضو جدید
سلام اگه میشه نرم افزار spss رو اپلود کنین تا همه بتونن استفاذه کنن
 

milad.nsh

عضو جدید
سلام به همه، من برنامشو دارم ولی هجمش زیاده اگه راهی بلدی بگو برات بفرستم;)
 
بالا