آموزش کامل آپدیت بایوس مادربرد های اسوس

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
ابتدا نرم افزار ASUS UPDATE را از CD Motherboard یا از سایت ASUS دانلود کنید .
در قدم اول باید مدل مادربرد و ورژن BIOS مورد نظر را شناسایی کنیم ، تا در هنگام دانلود آخرین ورژن BIOS از سایت کمپانی سازنده دچار مشکل نشویم .
برای این منظور برنامه ASUS UPDATE رو بعد از دانلود و نصب ، اجرا میکنیم .
سپس از منوی کشویی برنامه قسمت Check Bios Information را انتخاب کرده و Next رو انتخاب میکنیم.شروع آموزش :
در پنجره جدید ، در سطر اول مدل مادربرد ، در سطر دوم ورژن BIOS حال حاضر نصب شده ، در سطر سوم Cod Name چیپست مادربرد ، در سطر چهارم تاریخ نصب Bios ، در سطر پنجم نوع Bios و در سطر ششم حجم Bios را مشاهده می کنید .
به خاطر داشتن اطلاعات سطر های اول ، دوم و چهارم در دانلود آخرین ورژن از سایت سازنده حیاتی می باشد .
در این مرحله ، باید برای اطمینان بیشتر از Bios حال حاضر نصب شده یک نسخه پشتیبان تهیه کنیم .
برای این منظور پس از اجرای برنامه ASUS UPDATE قسمت Save Current Bios To File را انتخاب کرده و bios رو در هارددیسک سیستم یا هر وسیله ذخیره سازی دیگر مثل فلش دیسک ذخیره میکنیم .
در مرحله بعدی باید برای دانلود آخرین ورژن Bios مورد نظر به سایت رسمی کمپانی ASUS به نشانی www.asus.com رفته و در قسمت Search سایت مدل مادربرد خودتان رو وارد کنید .پس از پیدا کردن مشخصات مدل مورد نظر ، در صفحه جاری قسمت Download رو انتخاب میکنیم .
در صفحه جدید ، از قسمت های موجود ، BIOS را انتخاب میکنیم :
همیشه لینک آخرین ورژن در بالاترین قسمت لیست قرار دارد . قبل از دانلود همیشه ورژن را چک کنید ، در صورتی که از ورژن کنونی نصب شده بالاتر بود ، اقدام به دانلود bios کنید .نکته : برای دانلود بهتر هست از لینک Global استفاده کنید .
مرحله نصب Bios دانلود شده : ( آپدیت بایوس )
پس از دانلود ، ابتدا فایل مورد نظر را از حالت فشرده خارج کنید و نرم افزار Asus Update را اجرا نمایید .سپس از منوی کشویی برنامه قسمت Update Bios From File را انتخاب کنید و Next را انتخاب کنید .
در این مرحله آدرس فایل مورد نظر را به برنامه داده و برنامه پس از چک کردن فایل طی درخواستی ادامه کار را طلب میکند که با تایید این درخواست عملیات آپدیت شروع شده و پس از حدود 1 دقیقه پس از تکمیل عملیات ، برنامه از شما برای restart سیستم سوال می کند و شما در این مرحله اجازه restart سیستم را بدهید .
بعد از RESTART شدن ، سیستم رو خاموش کنید و تا مدت 2 دقیقه سیستم را از برق شهر جدا کنید .
در این لحظه update Bios با موفقیت انجام می شود .
چند نکته مهم :
1- در هنگام آپدیت Bios هر گونه آنتی ویروس و firewall و هرگونه برنامه در حال اجرا را ببندید .

2- به هیچ وجه در هنگام آپدیت نباید تغذیه سیستم قطع شود ! قبل از این کار ، وضعیت برق محل را چک کنید .3- اگر احساس می کنید که سیستم شما ویروسی هست ، توصیه می شود قبل از پاکسازی ، این کار را انجام ندهید .
4- حتمآ فایلی که برای UPDATE Bios استفاده میکنید ، با فرمت ROM باشد .

روش دوم : آپدیت BIOS ، از طریق: EZ- FLASH
برای شروع کار ابتدا در هنگام بوت شدن سیستم ( مراحل POST ) با فشردن کلید Delete وارد SETUP سیستم شوید ، سپس در صورتی که تنظیمات BIOS رو برای اعمال مختلف از جمله اورکلاکینگ تغییر داده اید آن رو به حالت Default برگردانید . برای این کار کلید F5 را انتخاب فشار دهید .
در این مرحله Floppy Disk یا USB Flash Disk حاوی فایلی را که از طریق آموزش قبلی دانلود کرده اید را به سیستم متصل کنید .
سپس کلید F10 را فشار دهید تا تنظیماتی را که به حالت Default برگرداندیم ذخیره شوند .
پس از ریستارت شدن سیستم دوباره با فشار دادن دکمه Delete وارد ستاپ شده و از زیر منو Tools قسمت ASUS EZ-FLASH 2 را انتخاب کنید.
پس از انتخاب گزینه مورد نظر تقریبآ 20 ثانیه طول می کشد تا برنامه درایو های مورد نظر را چک کند پس در این حین صبر کنید .در این مرحله از قسمت سمت چپ برنامه درایو مورد نظر را انتخاب کنید ( برای اینکار از Tab و دکمه های چپ و راست و بالا و پایین استفاده کنید ) . سپس پس از انتخاب فایل مورد نظر ENTER را بزنید . در این مرحله پس از چک شدن فایل ، طی پیغامی برنامه از شما تاییدی می خواهد که شما بعد از تایید آن ، برنامه شروع به فلش کردن فایل میکند.

پس از اتمام فلش کردن ، برنامه به صورت خودکار سیستم را ریستارت می کند و بعد از ریستارت شدن سیستم رو خاموش کنید و تا مدت 2 دقیقه سیستم را از برق شهر جدا کنید .
در این لحظه آپدیت با موفقیت انجام شده است !

منبع
 

Similar threads

بالا