آموزش نوشتن خط نستعلیق در فتوشاپ

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
1- متن مورد نظر را درون برنامه چلیپا تایپ کرده .توجه کنید که کار با برنامه خیلی خیلی ساده و راحت هست و شما به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

2- حال از نوار ابزار بالا
بر رویه شکل فلش موس را انتخاب کنید و با موس کل متن نوشته شوده را به حالت انتخاب در آورید یعنی متن را با استفاده از موس انتخاب کنید.

3- صحفه ای جدید باز کرده و با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + V متنی را که در محیط چلیپا کپی کرده بودید رو در محیط فتوشاپ پیست کرده. حال با استفاده از ابزار
بر رویه نقاط خالی و سفید عکسی که از محیط چلیپا آمده است کلیک کرده و با استفاده از کلید Delete بر رویه صحفه کلید تان محل سفید را پاک کرده حال یک بار کلید ترکیبی Ctral + D را فشار داده تا تصویر از حالت انتخاب در بیاید. متن شما آماده است می توانید ان را به عکس های مد نظر انتقال داده و یا آن را به سلیقه خود تزیین کنید.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
فونت نستعلیق یونیکد

فونت نستعلیق یونیکد


فونت فوق با نام Iran Nastaliq عرضه گردیده و به صورت استاندارد یونیکد طراحی شده است و می توان از آن در تمامی نرم افزارهایی که یونیکد را پشتیبانی میکنند مانند (اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت آفیس، اتوکد، فتوشاپ خاور میانه و ...) همانند دیگر فونت های فارسی به راحتی استفاده نمود.
 

پیوست ها

  • Downloads.rar
    423.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد

این خط تقریبا بهترین و زیباترین خط قرآنی است. شما با استفاده از این فونت می توانید در محیطهای مختلف از این نوع خط استفاده کنید. بعد از خارج کردن فایل از حالت فشرده فایل فونت را در مسیر Windows\Fonts و یا در کنترل پانل و قسمت Fonts کپی کنید. سپس در برنامه Word یا هر برنامه دیگری باید فونت Scheherazade را انتخاب کنید.
 

پیوست ها

  • OsmanTaha_1332.rar
    97.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا