آموزش نرم افزار عجیب وغریب deep freez

آموزش نرم افزار عجیب وغریب deep freez

  • عالی

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 3 100.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • ضعیف

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    3
  • نظرسنجی بسته .

امین خلعتبری

عضو جدید
آموزش نرم افزار انجماد رایانه با . . . .
Deep Freeze
مقدمه: این نرم افزار میتواند رایانه را در حالت منجمد نگاه دارد بنحوی که هرگونه تغییر اعمال شده روی سیستم با اولین Reset رایانه از بین رفته و رایانه به حالت قبلی خود باز میگردد .
کاربرد های نرم افزار : 1- در کارگاه رایانه مدارس برای اینکه معلم با خیال راحت به دانش آموزان اجازه دهد هرکار میخواهند انجام دهند و نگران از بین رفتن اطلاعات نباشد . 2- در کافی نت ها برای جلوگیری از نیاز به تعمیرات سیستم و نصب برنامه هایی که توسط کاربر حذف و یا اضافه شده . 3- جلوگیری از ویروس ها و تاثیرات مخرب ویروس بر رایانه .
هدف های یادگیری :
خواننده عزیز باید بتواند در پایان این مقاله نرم افزار مدیریت Deep Freeze را نصب کرده تنظیم کند و با استفاده از آن یک برنامه Work station تولید کرده و آن را برای رایانه های مورد نظر نصب کند .

بزارهای مورد نیاز : رایانه – ویندوز 98 یا XP - نرم افزار DeepFreezeEnt.exe
فعالیتهای مقدماتی :
نرم افزار فوق را تهیه و روی رایانه نصب میکنیم برای نصب این نرم افزار هیچگونه Crack ویا شماره سریال نیاز نمی باشد .
لیست برنامه هایی که ممکن است بخواهیم با انها کار کنیم:
برنامه هایی که آیکن آنها قرمز است باید روی رایانه Administrator نصب شوند و حاوی ابزار مدیریتی هستند . برنامه اصلی برای نصب نرم افزار برنامه Deep freeze administrator برنامه ای که توان تنظیم و تولید نرم افزارهای زیر را دارد .
کنسول مشاهده و تنظیم workstation ها از طریق Administrator .
برنامه هایی که آیکن آنها زرد است بهتر است روی رایانه های Workstation نصب گردند . Deep freeze Workstation برنامه ای که آن را روی رایانه Workstation نصب میکنیم تا منجمد شود وجود آیکن خرس قطبی در گوشه Taskbar رایانه Workstation نشانه نصب بودن و انجماد آن رایانه است اگر بخواهیم موقتا آن رایانه را از انجماد خارج کنیم باید کلید Shift را گرفته و دوبار روی این آیکن کلیک کنیم و با دادن رمز وارد تنظیمات آن شویم و با انتخاب گزینه Boot Thawed و زدن ok و reset کردن رایانه انجماد را موقتا غیر فعال کنیم .
برای عزل ( Uninstall) کردن این برنامه باید اول آن را موقتا غیر فعال کرده سپس سعی کنیم نرم افزار را نصب کنیم این کار باعث عزل نرم افزار خواهد شد .( هیچ یک از روشهای متداول برای Uninstall این برنامه قابل استفاده نیست.) Deep freeze seed از این برنامه روی رایانه Workstation استفاده میشود تا رایانه Administrator بتواند با استفاده از کنسول آنرا مشاهده و مدیریت کند .
با نصب این برنامه روی رایانه Administrator امکان نصب و عزل تنظیمات Workstation ها برای رایانه Administrator فراهم میشود.
مرحله اول :
از طریق آدرس: Start à All Programs à Faronics à Deep Freeze Enterprise à
برنامه را اجرا می کنیم در ابتدای ورود یک کد دلخواه Customization Code از ما میخواهد تا در مراجعات بعدی با دادن همان کد تنظیمات انجام شده توسط ما را برایمان ظاهر کند البته این کد باید حداقل 8 حرفی باشد ولی دلخواه است.
زبانه اول Welcome:
با ورود با برنامه در صفحه اول خوشامد گویی خواهیم داشت و برای تنظیمات باید از زبانه های موجود در بالا و گاهی پایین فرم استفاده کنیم .
زبانه دوم Configuration :
با انتخاب این زبانه در پایین صفحه تعدادی زبانه جدید ظاهر میشود که هرکدام نقش جداگانه ای در تنظیمات دارند که به ترتیب آنها را شرح میدهیم .
1- configuration à Passwords در این زبانه امکان تعیین Password وجود دارد که کافی است رمز را تعیین کنیم در ضمن مدت زمان اعتبار رمز را نیز می توان در این ناحیه تنظیم کرد بدیهی است اگر تاریخ اعتبار رمز تعیین شده توسط شما روی رایانه کاربر تمام شود باید به هنگام ورود به برنامه Workstation به یک کد ( Token ) توجه کنید آن کد را در زبانه One Time Pasword در برنامه Administrator وارد کنید تا به شما یک رمز یکبار مصرف بدهد .
توجه: کلید میان بر برای ورود به تنظیمات در رایانه Workstation گرفتن همزمان Ctrl +Alt+Shift+ F6 است ویا اینکه کلید Shift را نگه داشته سپس روی آیکون Deep Freeze در گوشه Taskbar کنار ساعت دوبار کلیک کنیم .
2- Configuration à Frozen drives در این برگه که در شکل زیر مشاهده می کنید می توان تعیین کرد کدام درایو ها در حالت انجماد باشند این حالت حتی به شما اجازه خواهد داد درایو منجمد را Format کنید ولی با Reset کردن کامپیوتر اطلاعات باز میگردند .
در این برگه میتوان حتی هارد دیسکهای متصل به رایانه از طریق USB و یا IEEE را نیز منجمد کرد ولی هشدار داده شده که رایتر و فلاپی و حافظه های متصل از طریق USB منجمد نخواهند شد . 4- Configuration à Restart / Shutdow در این قسمت تنظیمات مربوط به خاموش شدن اتوماتیک و یا Restart شدن اتوماتیک رایانه ها در زمانهای مشخص وجود دارد . مثلا در کلاس درس شما روزهای یکشنبه ساعت 9:15 صبح گروه سوم رایانه کارگاه را تخلیه کرده و گروه دوم رایانه از کارگاه استفاده خواهند کرد و شما نگران این هستید که گروه قبلی تنظیماتی انجام داده و یا برنامهای اضافه و کم کرده که روی کار گروه دوم اثر خواهد داشت با تنظیم این قسمت میتوان رایانه ها را Restart کرد تا همه چیز به جای اول باز گردد .
همچنین هنگام ترک کارگاه در پایان روز نیازی نیست چک کنید که تمام رایانه ها خاموش شدند یا خیر چون هم میتوان تنظیم کرد که رایانه ها در زمان مشخصی خاموش شوند و هم اینکه اگر مدت مشخصی با این رایانه ها کار نشود خود به خود خاموش میشوند . البته این مقدار روی یک دقیقه تنظیم شده که توصیه میشود آن را روی 20 دقیقه تنظیم کنید . 5- Configuration à Maintenancبا استفاده از این قسمت میتوان زمانهای خاصی از هفته را در نظر گرفت که سیستم در آن زمانها از حالت انجماد خلاص شده و ما اجازه داریم در آن زمان مستقیم و یا از طریق شبکه برنامه های موجود در رایانه هایWorkstation را بروز آوری کنیم .
6- Configuration à Advanced Maintenance در این زبانه تنظیمات بیشتری برای زمانهای آزاد بودن رایانه از حالت انجماد وجود دارد که در صورت اتصال رایانه به اینترنت اجازه بروز آوری ویندوز را بطور اتوماتیک فراهم می کند .
7- Configuration à Thaw Space در این بخش میتوان یک درایو مجازی با نام T: ایجاد کرد که کاربر می تواند از ان برای ذخیره پروژه ها و برنامه های مورد نیاز خود استفاده کند این اطلاعات در هنگام Reset کردن رایانه از بین نخواهند رفت .
8- Configuration àWin9X در این برگه دو گزینه وجود دارد که گزینه سمت چپ به نرم افزار اجازه میدهد بدون توجه به نرم افزارهای باز شده در زمانهای تنظیم شده سیستم را خاموش و یا Restart کند حتی اگر برنامه ها ضروری باشند و اطلاعات از بین برود . و گزینه سمت راست در مورد رایانه هایی که دارای Win9x هستند و دارای Autoexec.bat می باشند کلید Ctrl+c را از کار می اندازد چون کاربران این سیستمها می توانند در هنگام اجرای Autoexec.bat با زدن کلید Ctrl+c اجرای ان را قطع کرده سپس به آسانی به سیستم که منجمد نشده دست یابی داشته باشند این گزینه جلوی این اتفاق را می گیرد . 9- configuration à Misc در این برگه نیز گزینه هایی برای تنظیم وجود دارد در بخش Display Options امکان نمایش ایکن مربوط به حالت انجماد و نمایش آیکن حالت آزاد وجود دارد . همچنین در قسمت allow User to change the clock امکان تنظیم اینکه کاربر بتواند ساعت و تاریخ را عوض کند وجود دارد البته فعال کردن این گزینه توصیه نمی شود چون اگر کاربر تنضیمات ساعت رایانه را تغییر دهد تنظیمات قبلی موجود که قرار است سیستم را در زمانهای خاص Reset و یا خاموش کند از تنظیم خارج می شوند . همچنین در بخش disable command line options امکان نصب برنامه از طریق خط فرمان از بین میرود چون از این طریق امکان دارد با استفاده از سوییچ های هنگام نصب رمز اصلی برنامه را عوض کنند .
زبانه سوم One Time Password :
در این برگه این امکان وجود دارد که به هنگام ورود به برنامه Workstation به یک کد ( Token ) توجه کنید و آن کد را در زبانه One Time Pasword در برنامه Administrator وارد کنید تا به شما یک رمز یکبار مصرف بدهد. این رمز تا نیمه شب اعتبار خواهد داشت ، این رمز را میتوان برای اصلاح موقت در اختار بعضی از کاربران قرار داد .
زبانه چهارم Create Programs :
همانطور که از اسم این زبانه مشخص است مرحله تولید نرم افزار می باشد در این مرحله با توجه به تنظیمات انجام شده شما هریک از محصولات مورد نیاز را تولید کرده میتوانید از طریق شبکه و یا مستقیما روی رایانه مقصد نصب کنید . توجه داشته باشید که کد Customization code که در ابتدای ورود داده اید به شما کمک خواهد کرد که در اینده تغییرات لازم را در نرم افزار ها بدهید . در غیر اینصورت باید برنامه قبلی را عزل ( uninstall) کرده برنامه جدید را نصب کنید .توجه : برای عزل ( uninstall) کردن این برنامه کافی است سعی کنید ابتدا آن را از حالت Freeze خارج کنید سپس با نصب مجدد برنامه برنامه قبلی Uninstall میشود . منبع : amirvedaei.blogsky.com
 

ehsanstr

عضو جدید
آفرین

آفرین

آفرین مطلب خوبیه.
اما این برنامه برای کافی نت ها و دانشگاهها و اماکن عمومی خوبه.
 

Similar threads

بالا