آموزش مهندسی نرم افزار (RUP) به همراه نمودار های UML

www.bitasoft.ir

عضو جدید
سلام
این بنده حقیر سراپا تقصیر می خوام در این تاپیک تجربیات خودم در زمینه آموزش مهندسی نرم افزار (البته روش RUP به همراه نمودارهای UML) رو در اختیار کاربران عزیز قرار بدهم.
(البته متن ها رو هم سعی میکنم از وب سایتهایی که معتبر هستند براتون جمع و جو کنم و اگر هم وقت شد براتون از مقالات جدید ترجمه می کنم.)


! تنها خواهشی که دارم در این بخش نظر ندین و سوالی هم در این بخش نپرسین. چون می خوام این آموزش به صورت تناوبی ادامه داشته باشه و ممکنه اگر از هم گسیختگی در آموزش پیش بیاد افراد نتونن آموزش رو دنبال کنن.

! سعی می کنم مختصر و مفید فقط اصل مطلب ر توضیح بدم. ضمنا ادامه آموزش منوط به درخواستهای کاربران می باشد.

! خواهشا فقط از دکمه تشکر استفاده کنین.


RUP به چه دردی می خوره؟
فرایند انجام یک پروژه تعریف می‌کند که چه کسی ، چه کاری را در چه هنگام و چگونه برای رسیدن به هدف (انجام پروژه) انجام می‌دهد.

Rational Unified Process: RUP ، متدولوژی ارائه شده توسط شرکت Rational ، پرکاربردترین فرآیند تولید و توسعه نرم افزاری در دنیای کنونی است و به عنوان یک استاندارد صنعتی بالفعل در دنیای IT پذیرفته شده است.

این متدولوژی ، برای انواع پروژه‌های نرم‌افزاری در دامنه‌های مختلف ( مانند سیستم‌های اطلاعاتی، سیستم‌های صنعتی، سیستم‌های بلادرنگ، سیستم‌های تعبیه شده، ارتباطات راه دور، سیستم‌های نظامی و …) و در اندازه‌های متفاوت، از پروژه‌های بسیار کوچک (یک نفر در یک هفته) تا پروژه‌های بسیار بزرگ (چند صد نفر تولید کننده با پراکندگی جغرافیایی)، کاربرد دارد.

مزیت بزرگ این متدولوژی، استفاده از روش تکرار در تولید و مدیریت تولید نرم‌افزار است که این امر، امکان تولید مبتنی بر کاهش ریسک و مواجه با مشکلات اصلی در ابتدای کار و در نتیجه احتمال موفقیت بیشتر را فراهم می‌کند. از محاسن دیگر این متدولوژی مبنا قرار دادن نرم‌افزار و تولید یک معماری پایدار در ابتدای کار است، که در نتیجه امکان کشف مشکلات عمده ساختاری، تست و مجتمع سازی ممتد را از ابتدای کار فراهم می‌کند. از دیگر مزایای این روش این است که افراد تیم همزمان با پیشرفت پروژه، مطالب جدیدی فرا می‌گیرند و کیفیت فرآیند تولید نیز به طور مرتب افزایش می‌یابد.

این فعلا از درس اول
 

shima aghmasheh

عضو جدید
سلام ممنون از توضیحاتتون درسته نوشته بودید چیزی ننویسیم اما ببخشید می خواستم بدونم این مطلبتون ادامه ای هم داره که من نمی بینم یا فعلا همین قسمت اول فقط نوشته شده ؟
ممنون از زحمتی که می کشید
من خودم الان کار مدلسازی می کنم و تمام Use Caseها و نمودارهای فعالیت سیستم ها رو با ابزار EA طراحی می کنم اگر نیاز به کمک جهت تکمیل مطالبتون داشتید من در خدمتم.:smile:
 

Similar threads

بالا