آموزش حذف رمز عبور بایوس

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
یکی از موارد امنیتی که کاربران بر روی سخت افزار سیستم به جهت بالا بردن امنیت اطلاعات انجام میدهند قرار دادن رمز عبور بر روی بایوس کامپیوتر می باشد . Bios رابطی است برای اتصال بین نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر شما .

وقتی رمز عبور بر روی بایوس قرار میدهید اگر بر روی کامپیوتر باشد ، حذف آن زیاد زمان بر نبوده و کار راحتی است ولی اگر بر روی لپ تاپ باشد ، حذف رمز عبور قرار داده شده بر روی بایوس کار مشکلی می باشد و باید حتما لپ تاپ باز شده و رمز عبور بایوس حذف شود .

در این آموزش میخواهم حذف رمز عبور بایوس از روی کامپیوتر خانگی را به صورت تصویری آموزش بدهم تا با روش انجام اینکار آشنا شوید . البته به این نکته دقت داشته باشید که اگر پشت کیس شما برچسب ضمانت از طرف شرکت خورده باشد اینکار را انجام ندهید .

1. فرض را بر این می گیریم که کیس شما از تاریخ ضمانت آن گذشته شده است . درب کیس را باز کنید . کابل برق را به آرامی در بیاورید .




2. باید باتری مادربرد را از سر جای خودش در بیاورید . برای انجام اینکار به تصویر زیر دقت کنید .
ابتدا باید جامپر (پلاستیک های زرد رنگ) را از جای خود در بیاورید و در قسمت کناری آن قرار بدهید . ببینید CLEAR CMOS دارای 3 خار می باشد(جامپرها مربوط به CLEAR CMOS می باشد متن زیر 3 خار CLEAR CMOS نوشته شده است ) . فرض کنید جامپری که الان بر روی آن نصب شده است بر روی 2 و 3 قرار دارد . شما باید این پلاستیک را از سر جای خودش در بیاورید و بین شماره های 1 . 2 قرار بدهید . در تصویر زیر مشخص شده است .






به این تصویر دقت کنید که با انگشت به جامپرهای CLR-CMOS اشاره شده است . یک مادربرد دیگر با جامپرهای آبی رنگ









نوبت میرسه به باتری مادربرد . باتری ها را به آرامی در بیاورید و چند ثانیه ای مثلا 20 ثانیه در حالتیکه بیرون از جای خودش هست نگاه دارید . سپس باتری را جا بزنید. جامپر را به جای خود برگردانید و کابل برق را به کیس متصل کنید .
اگر وارد بایوس شوید مشاهده می کنید که رمز عبور از شما نمی خواهد .




منبع
 

Similar threads

بالا