[آموزش] - آموزش نقاشی دیواری با رنگ اکریلیک

n*@*f*@*s

عضو جدید
کاربر ممتاز
رنگ های اکریلیک به دلیل این که به سرعت خشک می شوند، بهترین گزینه برای نقاشی های دیواری به شمار می آیند. در مورد این نقاشی های دیواری نیز به مانند رنگ های روغنی، اقدامات آماده سازی بسیار حائز اهمیت است و اگر اقدامات اولیه لازم را انجام ندهید ممکن است مجبور باشید کل کار را دوباره از اول انجام دهید.





سطوح و کف ها




دیوارها: دیوارهای نوساز و گچ کاری شده را بگذارید کاملا خشک شوند. معمولا خشک شدن دیوارها در یک خانه نوساز 6 ماه طول می کشد. سپس روی پوشش گچی را با چسب یا خمیر کاغذ دیواری بپوشانید. پوشش دیوارهای قدیمی را باید جدا کرد و فقط پوشش گچی آن باقی بماند. حتما لایه‌های روغنی را از روی دیوار بردارید، زیرا اکریلیک به خوبی به آنها نمی چسبد. در صورتی که روکش‌های دیوار، محلول در آب (غیر روغنی) هستند و برای رنگ اکریلیک مشکلی به وجود نمی آورند، به جای این کار دیوار را سمباده بکشید. دیوار نباید نمدار یا شکننده باشد. مشکل نم دیوار را باید در ساخت برطرف کرد اما در مورد دیوارهای شکننده، باید از پوشش DIY استفاده کرد. پس از آماده‌سازی دیوار، آن را باید با ماده زیرسازی پوشاند. "جسوی اکریلیک" (بتونه‌ای مخصوص اکریلیک) بسیار مات است، به سرعت خشک می شود و سطحی یکدست و مناسب را برای نقاشی فراهم می‌کند.




در داخل ساختمان بهتر است برای دیوارهای داخلی از نقاشی های دیواری استفاده کنید زیرا دیوارهای داخلی نسبت به دیوارهای خارج ساختمان گرم تر و خشک تر باقی می مانند. آماده سازی نقاشی های دیوارهای خارج ساختمان نیازمند دقت و توجه بیشتری است. هر گونه شوره زنی را باید اصلاح کرد، زیرا این شوره ها در نهایت به لایه اکریلیک نفوذ می کند.




تخته ها: بهترین تخته برای استفاده، ام دی اف است، زیرا مثل تخته سه‌لا نیازی به جدا کردن روکش های آن نیست و ارزان تر است. تا جایی که می توانید تخته را ضخیم انتخاب کنید اما مواظب باشید وزن آن زیاد نشود. با استفاده از چند پیچ، تخته را از پشت به یک بسط جداگانه وصل کنید.
جلو و لبه های تخته را با جسو بپوشانید. اگر اندازه دیوار کوب از 244 *122 سانتی متر بزرگتر است، بهترین کار این است که نقاشی دیواری را تکه تکه رنگ کنید و سپس آن ها را با هم نصب کنید. پوشاندن محل اتصالات اغلب دشوار است و جابجایی دیوارکوب هایی که از یک تخته بزرگتر هستند، بی شک با خطر همراه است.




بوم نقاشی: ایده جالبی است که نقاشی دیواری را روی بوم نقاشی رنگ کرد و بعد به محل نصب فرستاد. متاسفانه محصول این روش، چندان مناسب نیست. زیرا اگرچه از انعطاف پذیری لازم برای رول کردن برخوردار است اما ایجاد کشش مجدد در بوم و فلت کردن آن دشوار است. موفقیت شما به این بستگی دارد که در ایجاد کشش مجدد تا چه حد مهارت داشته باشید. چسباندن بوم روی دیوار پس از رنگ کردن آن بسیار دشوار است و در عمل راهی برای از بین برندن حباب هایی که ایجاد می شود، وجود ندارد.




چند کار می توانید انجام دهید:



• ابتدا در بوم کشش لازم را ایجاد و آن را پوشش گذاری کنید. یا



• ابتدا بوم را با استفاده از ماده صیقلی اکریلیک یا یونیباند (Uniband) روی ام دی اف بچسبانید یا با جسو اکریلیک بپوشانید. یا



• پیش از استفاده بوم را روی دیوار آماده شده بچسبانید. یونیباند بهترین راه است اما انجام این روش، دشوار است.




تذکر ویژه در مورد استخرها:

رنگ کردن نقاشی های دیواری در استخرهای داخل ساختمان، همیشه متداول بوده و هست. دلیل آن این است که رنگ کردن نقاشی های دیواری نسبت به استفاده از طراحی های هنرمندانه در قالب موزاییک یا تایل به مراتب هزینه کمتری دارد. توصیه می شود که به مشتری توضیح دهید در چنین فضاهایی نمی توان انتظار رنگ آمیزی دائمی داشت.




اگر داخل ساختمان را رنگ می کنید، برای آماده سازی دیوارها تمام تلاش خود را بکنید. در صورتی که از روکش های ضد آب به عنوان چسب استفاده شده باشد، می تواند برای کار شما مشکل ساز باشد. پیش از رنگ آمیزی مطمئن شوید که دیوارها کاملا خشک شده اند.



اگر خارج ساختمان را رنگ می کنید، همان طور که شرح داده شد از تخته ام دی اف استفاده کنید اما دو طرف آن را کاملا پوشش گذاری کنید. این نقاشی های دیواری را جلا ندهید زیرا این کار نه تنها چیزی را حل نمی کند بلکه ممکن است مشکل ساز نیز شود. از قبل با مشتری در مورد مواد اولیه، روش ها و مسئولیت خود توافق کنید.



رنگ ها و قواعد



در مورد کارهای مهم، باید از رنگ های با کیفیت و تکنیک های درست و صحیح استفاده کرد. نقاشی های دیواری نادرست، باعث به وجود آمدن بحث و جدل می شوند. خوشبختانه در مورد رنگ های اکریلیک در مقایسه با رنگ های روغنی قواعدی وجود دارد:



• به میزان دوام و بقای آن توجه کنید.



• با یک ماده دیگر و آب آن را رقیق کنید.



محافظت



از نقاشی های دیواری باید در برابر آلودگی و چربی محافظت کرد. به شرط آن که تصویر روی نقاشی خراب نشود، می‌توان روی نقاشی های دیواری فضاهای داخلی، از لاک و الکل استفاده کرد، این جلا را در آینده می‌توان جدا کرد و درآورد. در مورد دیوارکوب های فضاهای خارجی، جلا های جدا شدنی، بیش از حد نرم هستند.



پلی یورتان خارجی، قدیمی است اما از آن جا که زرد رنگ است، توناژ تصویر را کمی تیره می کند. جلا های خارجی آبی دای نیز در دسترس هستند، اما اگر زرد نشدنی باشند، تثبیت آن ها دشوار است. این قبیل جلاهای خارجی قابل جداسازی نیستند. 48 ساعت قبل از جلا دهی، رنگ را بگذارید خشک شود.


منبع : boomeabi
 

Similar threads

بالا