[ آموزشی ] مرکز آموزش Learning Hub در سنگاپور

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
آرشیتکت : Heatherwick Studio
موقعیت مکانی : سنگاپور
مساحت : 14000.0 متر مربع
سال ساخت : 2015
عکس : Hufton and Crow

Learning Hub در دانشگاه صنعتی نانیانگ ( NTU سنگاپور ) ، توسط استودیو Heatherwick طراحی شده است ، این مرکز آموزش نقطه عطف آموزشی جدید برای سنگاپور است که به عنوان بخشی از طرح توسعه مجدد NTU برای دانشگاه طراحی شده است و یک ساختمان چند منظوره جدید برای 33،000 دانش آموز میباشد .
به جای استفاده از فرمت های سنتی برای یک ساختمان آموزشی طراحی ساختمان به این صورت در نظر گرفته شد که اتاق ها مانند جعبه قرار گرفته اند که به وسیله راهرو ها به هم مرتبط میشوند و این امکان را فراهم می آورد که دانشجویان و اساتید از رشته های مختلف می توانند باهم ملاقات کنند ، جایی که پیش بینی می شود دانش آموزان شریک کسب و کار آینده خود را پیدا کنند و یا با کسی که برای آنها ایده ای شگفت انگیز داشته باشد رو به رو شوند ، در نتیجه ساختمان ساختاری ایجاد میکند که هر دو فضای اجتماعی و یادگیری با ایجاد محیطی پویا برای تعامل گاه به گاه و اتفاقی بین دانشجویان و اساتید میسر شود ، دوازده برج ، هر یک شامل اتاق آموزش گرد به صورت مخروطی در اطراف یک دهلیز مرکزی عمومی قرار دارند به ارائه پنجاه و شش اتاق آموزشی بدون گوشه نسل جدید کلاس های درس هوشمند توسط NTU به نمایش گذاشته شده اند و برای حمایت از تکنیکهای آموزشی یادگیری جدید خود که ترویج بیشتر تعاملی آموزش گروه های کوچک و یادگیری فعال است استفاده شده اند . فرمت انعطاف پذیر اتاق ها اجازه می دهد تا استادان بتوانند از آن برای تعامل بهتر دانش آموزان استفاده کنند و برای دانش آموزان به راحتی با یکدیگر همکاری داشته باشند .
موسس و مدیر eatherwick Studio می گوید ، در عصر اطلاعات مهم ترین ویژگی در محوطه دانشگاه فضای اجتماعی برای دیدار و درس آموختن از یکدیگر است . Learning Hub مجموعه ای از برج های بتنی دست ساز است که اطراف یک فضای مرکزی قرارگرفته اند ، در این ساختمان بالکن ها و باغ هایی برای یادگیری مشارکتی رسمی طراحی شده اند و ما مفتخر به کار کردن چنین پروژه ای با آینده نگری و نهاد علمی بلند پروازانه برای تحقق بخشیدن به طراحی غیر معمول پروژه داشته ایم . "
همچنین در این پروژه فرصت برای به چالش کشیدن کنوانسیون با معرفی چند راه حل از نوع خود سازگار با محیط زیست امکانات و ابتکاری است که تجسمی از روحیه یادگیری مدرن بوده است ، "ترکیبی از کدهای ساختمان های محلی و آرمان های زیست محیطی بالا به معنای که ساخت و ساز بتن لازم بود . چالش طراحی اولیه بود که چگونه این مواد فروتن احساس زیبایی منتقل میکنند .
61 ستون بتن زاویه دار با بافت موج دار متمایز برای این پروژه استفاده شده است ، پانل های نما به صورت منحنی و با الگوی افقی منحصر به فرد ساخته شده اند که از ده قالب سیلیکون قابل تنظیم برای ایجاد یک بافت پیچیده سه بعدی و در نتیجه ساخت قسمت های مختلف ساختمان از بتن بکار رفته است که بنظر می رسد پروژه از خاک رس مرطوب دست ساز ساخته شده است
استفاده از بتن برای حفظ آرامش دانش آموزان با توجه به درجه حرارت سنگاپور بین 25 درجه سانتی گراد و 31 درجه سانتی گراد در طول سال و دستیابی به انرژی پایدار استفاده شده است .

منبع:iranarchitects.com
 

Similar threads

بالا