آماده‌باش بیمارستان‌های کشور برای پذیرش مصدومان چهارشنبه‌سوری

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

آماده‌باش بیمارستان‌های کشور برای پذیرش مصدومان چهارشنبه‌سوری

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی حداکثری مراکز درمانی کشور برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.​



به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاریتسنیم، حسن واعظی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد: با توجه به احتمال بروز حوادث در چهارشنبه پایان سال تمام مراکز درمانی از تاریخ 18 اسفندماه با آمادگی حداکثری و تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات بهینه و به موقع به مصدومان احتمالی حوادث غیرمترقبه اقدام می‌کنند.
وی افزود: همه مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات درمانی سوختگی، تروما، چشم پزشکی، جراحی و ارتوپدی موظفند تیم‌های ارزیابی سریع، پشتیبان و کمیته مدیریت بحران تشکیل داده و از شیفت‌های عصر و شب جهت اطمینان از آمادگی بیمارستان‌ها و نحوه ارائه خدمات، بازدیدهای میدانی انجام دهند.
واعظی در خصوص تامین نیروی انسانی در این ایام گفت: متخصص مقیم در رشته‌های تخصصی در مراکز تک تخصصی چشم پزشکی، مراکز تروما، سوختگی، جراحی، ارتوپدی و زنان به صورت 24ساعته حضور خواهند داشت.
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: دپوی دارو و مواد مصرفی مورد نیاز در بخش اورژانس بیمارستان‌ها با اولویت بیمارستان‌های معین تروما و سوختگی و تمامی بیمارستان‌های عمومی واجد بخش‌های بستری مرتبط صورت گرفته است.

اجرای طرح سلامت نوروزی از 24 اسفند

واعظی درباره طرح سلامت نوروزی گفت: طرح سلامت نوروزی سال 1403 نیز از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 24 اسفند 1402 شروع و در ساعت 8 صبح روز شنبه 18 فروردین 1403 به پایان می‌رسد.
وی افزود: ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه با مدیریت رئیس دانشگاه و با حضور معاونان بهداشت، درمان، توسعه و غذا و دارو جهت پایش و نظارت بر کیفیت ارایه خدمات مراکز درمانی و بیمارستان های کشور و ارائه خدمت مؤثر و به هنگام تشکیل خواهد شد.
واعظی گفت: همچنین تیم‌های ویژه ارزیابی طرح سلامت نوروزی در ستاد دانشگاه‌ها تشکیل شده و بازدیدهای میدانی و روزانه از مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها انجام می‌شود.
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با تأکید بر این که براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان هرگونه تعطیلی بخش های بستری در تعطیلات نوروزی، ممنوع است، ادامه داد: متخصصان طب اورژانس، بیهوشی و سایر متخصصان مقیم، در بیمارستان‌های عمومی دانشگاهی، مطابق برنامه شیفت کاری باید در مرکز باید حضور یابند. همچنین حضور و یا دسترسی سریع به متخصصان سایر رشته‌ها تخصصی از جمله داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی مورد تاکید است.
وی گفت: بخش اورژانس و تمامی بخش‌های ویژه و دیالیز در تمام بیمارستان‌ها بایستی با تمامی ظرفیت به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه دهند. پذیرش و پاسخگویی بیماران با سکته حاد قلبی و مغزی مطابق دستورالعمل کد 247 و 724 در تمام بیمارستان‌های مجری برنامه باید صورت پذیرد.
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت تصریح کرد: دسترسی به خدمات با کیفیت و به هنگام در انجام آزمایش‌های اورژانس در کلیه آزمایشگاه‌های بیمارستانی و بخش‌های تصویربرداری همه بیمارستان‌های دانشگاهی به صورت شبانه‌روزی انجام و امکان ارائه این خدمات با هماهنگی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های محلی هر دانشگاه‌ها به هموطنان صورت می‌پذیرد.
وی درباره نوبت‌دهی و ارجاع الکترونیک گفت: در راستای تکریم بیماران و مراجعان درمانگاه‌های تخصصی در خصوص نحوه وقت دهی و پذیرش، همچنین کاهش هزینه‌های مربوط به ترددهای غیر ضروری بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مدیریت ویزیت مراجعه کنندگان، طی اقدام مشترک با حوزه مدیریت اطلاعات و فناوری وزارت بهداشت، ضرورت نوبت‌دهی الکترونیکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تجهیز بیمارستان‌ها به نرم‌افزار نوبت‌دهی الکترونیکی، مورد تأکید است.
واعظی افزود: بر اساس آخرین گزارش تبادل داده در سرویس نوبت‌دهی از مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت (مافا)، 575 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت و 38 کلینیک ویژه مستقل در 64 دانشگاه و دانشکده در حال تبادل داده هستند
 

Similar threads

بالا