آشنایی با گرایش مدیریت صنعتی

anoeil

کاربر فعال تالار مدیریت ,
کاربر ممتاز

حضور يک کارشناس مديريت صنعتي که مسوليت نيروي انساني را بر عهده بگيرد، در هر واحد صنعتي ضروري است تا وي بتواند با استفاده از دانش خويش، مشارکت، مهارت و انگيزه نيروي انساني واحد صنعتي مورد نظر را افزايش دهد. يکي از علل عدم موفقيت صنايع ما اين است که اکثر مسولين واحدهاي صنعتي، فارغ التحصيل مديريت صنعتي نيستند. مديريت صنعتي داراي سه بعد اصلي فني و تکنيکي، بعد مالي و بعد رفتاري و اجتماعي مي باشد. در رشته مهندسي صنايع دانشجويان شتر به مطالعه بعد فني و تکنيکي صنايع مي پردازند اما رشته مديريت صنعتي به دو بعد مالي و رفتاري صنايع تاکيد شتري دارد.
دروس اصلي و تخصصي گرايش مديريت صنعتي:
مديريت مالي، روانشناسي صنعتي، حسابداري صنعتي، بازاريا و مديريت بازار، کنترل کيفيت آماري، سيستم هاي خريد و انبارداري و توزيع، تحقيق در عمليات، کنترل پروژه، طرح ريزي و تعميرات و نگهداري، کارسنجي و روش سنجي، مديريت کارخانه، حفاظت صنعتي، بررسي اقتصادي طرحهاي صنعتي، روابط صنعتي، فنون تجزيه و تحليل و طراحي سيستم، بازاريا ن المللي، بهره وري و تجزيه و تحليل آن در سازمان، پروژه.
 

anoeil

کاربر فعال تالار مدیریت ,
کاربر ممتاز
اهداف شغلي:
منظور از تربيت مدير در دوره كارشناسي رشته مديريت صنعتي تربيت رئيس نيست بلكه تربيت افرادي است كه بتواند در حوزه كار خود داراي استقلال فكري بوده و عوامل مهمتر و موثر در جريان كار خود را مورد تحليل قرار داده و در جهت رفع مشكلات قادر به تصميمگيري مناسب و مطلوب باشند . بنابراين فارغ التحصيل رشته با آگاهي و شناختي كه از ساخت سازماني ، تئوريهاي مديريت و سازماندهي و تكنيكهاي مختلف رفع مشكلات پيدا مي كنند قابليت جذب در تشكيلات و سازمانهاي مختلف بازرگاني و صنعتي با وظايف گوناگون در سطوح كارشناسي را دارا مي شوند و ميتوانند در بهبود و ثمربخشي و كارآيي سازمان موثر باشند.

به عبارت ديگر فارغ التحصيلان دوره كارشناسي مديريت صنعتي الزاما مديريت موسسات صنعتي را كه براي احراز آن شرايط خاصي لازم است عهده دار نخواهند شد و فقط پس از كسب تجربيات مي توانند مسئوليتهاي بيشتري در سطوح مختلف مديريت عهده دار گردند. فارغ التحصيلان مديريت صنعتي مي توانند در قسمتهاي مديريت توليد ، كنترل كيفيت و مرغوبيت كالا و قسمت تجزيه و تحليل كمّي مسائل صنعتي و توليدي بكار اشتغال پيدا كنند
 

Similar threads

بالا