آشنایی با هواده اسپلش و ایرجت پروش ماهی

shahini58

عضو جدید
هوادهی چیست و چه فایده ای دارد؟

هوادهی روشی است که از آن طریق اکسیژن محلول در آب با هوا در حالت تعادل ( اشباع) در می‌آید . این کار به کمک دستگاههای مکانیکی انجام می‌شود .هر وسیله ای که بتواند آب و هوا را مخلوط کند نوعی هواده است ولی چون راندمان کار و مصرف انرژی و هزینه اجرا خیلی اهمیت دارند ما برای هوادهی از دستگاه مخصوص واده استفاده می کنیم بطور کلی دو روش برای هوادهی وجود دارد .یکی تزریق هوا یا اکسیژن خالص در آب ( مثل پمپ هوا ـ بلوور و غیره ) دوم همزدن آب یا فواره کردن آن برای ایجاد تعادل اکسیژن

بنابراین هوادهی علاوه بر تولید اکسیژن نوعی همزدن آب و یکنواخت کردن لایه های حرارتی و غذایی آن هم هست. ضمناً هوادهی به خروج ضایعات سمی که به شکل گاز در آب محلول هستند کمک می‌کند .

هواده اسپلش

اين دستگاه با فواره كردن آب علاوه بر اكسيژن رساني مي تواند گازهاي مضري همانند co2 را از سطح استخر تخليه نموده و باعث كاهش دماي آب ميگردد.

موارد مورد استفاده دستگاه اسپلش

کاربرد
دستگاه هواده اسپلش
در استخرهای پیش ساخته با عرض بیش از 2 متر قابل استفاده میباشد.

برای استخر های پرورش ماهی های گرمابی همچون کپور آمور و…. معمولا از ارتفاع های کمتر از 2 متر قابل استفاده میباشد .هواده سوپر میتواند آب استخر را از 3 متری استخر پرتاب میکند و این امر موجب خالی شدن گازهایی که میتواند به ماهی آسیب برساند میشود .دستگاه های هواده اسپلش ابزار مناسبی برای میزان نپه داشتن دمای آب های استنخر در فصول تابستان میباشد. زیرا برای این که از زیر اب و عمق استخر پمپاژ میکند آب های گرم روی آب با آب های زیرین مخلوط میشود و آب استخر به تعادل میرسد .

از مزاياي اين دستگاه مي توان به موارد ذيل اشاره نمود.

:1 نصب و نگهداري و راه اندازي آسان

:2مصرف برق پایین نسبت به دستگاه های همنوع

:3 قابليت تنظيم ارتفاع فواره براي استخرهايي كه عرض كانالي آنها زير 3متر است

:4 داراي شناور عايق از جنس pvc كه مقاومت بالايي در برابر ضربه و خوردگي و نور ماورا بنفش خورشيد دارند

:5يكسال گارانتي و 5سال خدمات پس از فروش

دستگاه هواده ایرجت پرورش ماهی

دستگاه هواده ایرجت
یکی دیگر از دستگاه هایی است که استفاده از آن در صنعت پرورش آبزیان جریان دار است.دستگاه یاد شده از جمله ابزار های موثر در پرورش اصولی آبزیان می باشد. این دستگاه به عنوان یکی از دستگاه های جریان دهی شناخته می شود که با ایجاد جریان هایی دائمی و جدید در آب مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه هواده ایرجت پرورش ماهی

دستگاه هواده ایرجت یکی دیگر از دستگاه هایی است که استفاده از آن در صنعت پرورش آبزیان جریان دار است.دستگاه یاد شده از جمله ابزار های موثر در پرورش اصولی آبزیان می باشد. این دستگاه به عنوان یکی از دستگاه های جریان دهی شناخته می شود که با ایجاد جریان هایی دائمی و جدید در آب مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای بالای ایرجت در مقابل دیگر هواده ها

در خصوص کارایی هواده ایرجت باید این نکته را بدانید که هواده ایرجت فرایند جریان سازی و هوادهی را به صورت عمودی و افقی انجام می دهد که این نوع انتقال هوا به داخل آب باعث عدم تشکیل لایه های حرارتی در آب استخر می شود. لایه های مانند لایه های غذای و لایه های فضولات، لایه های حرارتی به مرور زمان باعث عدم رسیدن اکسیژن به داخل آب شده که باعث اتلاف انرژی و سرمایه اولیه مزرع دار خواهد شد و در صورت عدم توجه به آن مرگ و میر آبزیان را در بر خواهد داشت.
 
بالا