آشنایی با زانویی سینی کابل

sinicabl

عضو جدید
یکی از تجهیزات مهم در سینی کابل، زانویی سینی کابل است که تغییر مسیر سیم ها و کابل ها در انواع پروژه ها را آسانتر می کند. تغییر جهت در مسیر هدایت باید اصولی و صحیح انجام شود.

قبل از اینکه بیان کنیم که زانویی سینی کابل چیست و چه کاربردهایی دارد بدانیم که سینی کابل چیست؟ هدایت سیم ها در یک مسیر مشخص قطعا نیازمند یک وسیله برای مدیریت صحیح آن ها دارد. از این رو برای هدایت تعداد فراوانی سیم از سینی کابل استفاده می شود.

اما شاید این سوال پیش بیایید که در چه محیط هایی نیاز به سینی کابل پیدا می شود؟ در پروژه های عمرانی و ساختمانی نیاز به این محصول به وفور دیده می شود و برای محافظت و مراقبت از کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد اما گاها کابل ها باید تغییر مسیر دهند که این تغییر مسیر از طریق زانویی سینی کابل که یکی از ملزومات سینی کابل است استفاده می شود.

موارد استفاده از زانویی سینی کابل​

این زانویی بیشتر جهت ارتباط بین سینی کابل های سایزهای مختلف، در گوشه ها کاربرد دارد. زانویی ها در درجه های مختلف و زاویه های متفاوت عرضه می شوند که عبارتند از:

زانویی های 45 درجه
زانویی های 90 درجه
زانویی داخلی
زانویی خارجی
آبشاری

زانوهای زاویه ۴۵ درجه و ۹۰ درجه تحت عنوان زانوی افقی هستند که برای کابل کشی افقی طراحی و تولید می شوند. برای مسیرهای عمودی از زانویی های داخلی و خارجی و آبشاری استفاده می شود که عمدتا ظاهری T و یا + دارند.

جنس زانویی سینی کابل​

از رایج ترین مدل های جنس زانویی سینی کابل می توان به مدل های استیل، گالوانیزه و آلومینیوم اشاره نمود.

زانویی آلومینیومی​

در پروژه هایی که تعداد کابل ها زیاد است و نیاز است که از یک زانویی با استحکام بالا استفاده شود قطعا محبوب ترین نمونه مدل آلومنیومی است که وزن بسیار کم و استحکام و توان بالایی دارد.

زانویی گالوانیزه​

اگر طول عمر و مدت زمان استفاده از زانویی ملاک انتخاب باشد قطعا مدل گالوانیزه چون با ورق گالوانیزه گرم تولید شده طول عمر بالا دارد و به راحتی قابل استفاده در پروژه های مختلف بدون

زانویی استیل​

این مدل با ویژگی های متفاوت تری عرضه می شود که تقاضا برای آن تا حدودی بالاتر است. زانویی استیل در انواع ضخامت ها تولید می شود تا قابلیت پوشش دهی و مراقبت از سیم و کابل های زیاد را داشته باشد. ساختار این مدل به نحوی است که به آسانی تغییر شکل می دهند و برای زاویه های مختلف مناسب هستند. این زانویی در نوع عمودی و افقی و داخلی و خارجی عرضه می شود.

از ویژگی ها و مزایای این زانویی به صورت خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد

نتیجه اینکه:​

1- عرضه و تولید در ضخامت های 1 میل، 1.25 میل، 1.5 میل، 2 میل و 2.5 میلیمتر .

2- ارتفاع لبه زانویی متنوع و در سایزهای ارتفاع 3 سانت، 4 سانت، 5 سانت و 6 سانت است.

3- ورقی که برای درب زانویی استفاده می شود کمتر از خود ورق زانویی سینی است..

4- تولید شدن در زوایای مختلف 45 درجه و 90 درجه

5- در مدل های مختلف زانویی عمودی و افقی و همچنین داخلی و خارجی تولید و عرضه می شود.

6- رایج ترین موارد استفاده از این مدل در گوشه ها و ارتباط بین سینی کابل های مختلف است.

برای مطالعه ادامه مقاله کلیک کنید.
 
بالا