آشنایی با خدمات پس از ثبت شرکت

Sepide.khooshnaa

عضو جدید
فعالیت تجاری و بازرگانی شرکت‌ها در بازار امروز بیشتر از گذشته درگیر معادلات محیطی است، به طوری که باید علاوه بر رصد و دنبال کردن رقبا و توجه به خواست مشتریان، مواردی را که می تواند به فعالیت های شرکت ضربه بزند را در نظر گرفت. اقداماتی که از بدو شروع فعالیت کمپانی شروع می شود و شاید تا پایان نیز همراه او باشد.



همانطور که در مطالب گذشته گفته شد، فعالیت ها و ساختارهای شرکت به دسته های مختلفی تقسیم می شود و حوزه هایی که شاید در نظر اول مستقل باشد اما پیکره مستقلی را تشکیل می دهد، سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا تمام شرکت ها می توانند خود وارد عرصه های گوناگون شوند یا باید با در نظر گرفتن منافع خود این فعالیت ها را به شرکت ها متخصص و دارای تبحر واگذار کنند.
اما در این مقاله فرض را بر این می گذاریم که ثبت شرکت و کمپانی خود را انجام داده اید پس قصد داریم تا به خدمات پس از ثبت بپردازییم. این موارد که بر اساس حوزه فعالیت و تولیدات شرکت متفاوت و متماییز می باشد شامل موارد زیر می شود:

  • اخذ کد اقتصادی شرکت
  • موارد انحلال
  • ثبت‌نام مالیات ارزش افزوده
  • اخذ کد ارزش‌افزوده
  • اخذ کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی
  • اخذ کارت بازرگانی
  • افتتاح حساب بانکی
  • اخذ دسته‌چک شرکت
  • ثبت لوگو و نام تجاری شرکت


همه ی موارد ذکر شده از جمله اقدامات ضروری بوده و انجام ندادن آن ها می تواند عواقبی را برای شرکت داشته باشد که شامل جریمه نیز می شود.
یکی از مهمترین دفاتر قانونی شرکت ها می باشد. این دفاتر مخصوص درج حساب‌های مالی شرکت از بدو تأسیس تا پایان سال مالی شرکت می‌باشد. این دفاتر که شامل یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل می‌باشد، توسط شرکت درخواست می شود و با مراجعه به این دفاتر توسط اداره دارایی و ثبت شرکت‌‌ها پلمپ شده و به‌اصطلاح ورق شماری و منگوله‌دار می‌گردد. نکته ای که وجود دارد این است که بعد از تأسیس نیز قبل از شروع سال مالی باید این دفاتر اخذ گردد.
در سال های اخیر از این کد در معاملات استفاده می شود، در واقع یکی از شرایط فاکتور رسمی و قابل‌قبول برای دارایی اخذ کد اقتصادی در فاکتورها می‌باشد؛ این موضوع را می توان توسط همان حوزه مالیاتی به شرکت شما تعلق می‌گیرد و سپس با پست به آدرس اعلامی ارسال خواهد شد.


درصورتی‌که شرکت دارای کارمند باشد، باید حتماً کد کارگاهی بیمه را دریافت نمود. سپس لیست بیمه افراد را تهیه‌کرده و به بیمه تأمین اجتماعی ارائه نماید. براساس قانون باید ۳۰ درصد مبلغ حقوق کارمند باشد که ۲۳ درصد آن را کارفرما و ۷ درصد آن را کارمند پرداخت می‌نماید. در غیر این صورت هر ذینفعی می‌تواند به وزارت کار شکایت نموده و درخواست بیمه نماید که برای شرکت با جریمه های سنگین همراه می باشد. از طرف دیگر که شرکت ها باید با کارمندان خود قرارداد انعقاد نموده و یک نسخه از آن را به وزارت کار تحویل نماید تا ثبت شود.

یکی دیگر از خدماتی است که این شرکت ها به مشتریان خود ارائه می دهند؛ این موارد برای شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی و هم چنین شرکت تضامنی متفاوت است، برای نمونه برای انحلال شرکت سهامی به مدارک زیر نیازمندیم، اصل صورت جلسه انحلال شرکت، آخرین روزنامه رسمی شرکت، فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه اما در آخر صورت جلسه انحلال شرکت باید با سایر مدارک پس از 5 روز از تاریخی که جلسه تشکیل شده است و به اداره ثبت شرکت ها ارائه شده شود.
این خدمات تنها گوشه ای از فعالیت ها و کارهایی است که باید برای شرکت و کمپانی های خود انجام دهیم که زمان و هزینه قابل توجهی را به خاطر عدم آشنایی ما از مراحل آن اخذ می کند، با سپردن این موارد با خیالی آسوده می توانیم به فعالیت های اقتصادی و تولیدی خود بپردازییم.
 
بالا