آثار خواندن دعای فرج

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام به همه دوستان گلم
در این تایپیک می خواهیم آثاری که خواندن دعای فرج برای ما دارد و نام ببریم

اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْكَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ


خدايا بلاء عظيم گشته و درون آشكار شد و پرده از كارها برداشته شد و اميد قطع شد


وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَيْكَ


و زمين تنگ شد و از ريزش رحمت آسمان جلوگيرى شد و تويى ياور و شكوه بسوى تو است


الْمُشْتَكى وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى


و اعتماد و تكيه ما چه در سختى و چه در آسانى بر تو است خدايا درود فرست بر


مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ


محمد و آل محمد آن زمامدارانى كه پيرويشان را بر ما واجب كردى و بدين سبب مقام


وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ


و منزلتشان را به ما شناساندى به حق ايشان به ما گشايشى ده فورى و نزديك مانند


الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِيانى


چشم بر هم زدن يا نزديكتر اى محمد اى على اى على اى محمد مرا كفايت كنيد


فَاِنَّكُما كافِيانِ وَانْصُرانى فَاِنَّكُما ناصِرانِ يا مَوْلانا يا صاحِبَ


كه شماييد كفايت كننده ام و مرا يارى كنيد كه شماييد ياور من اى سرور ما اى صاحب


الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى السّاعَةَ


الزمان فرياد، فرياد، فرياد، درياب مرا درياب مرا درياب مرا همين ساعت


السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ بِحَقِّ


همين ساعت هم اكنون زود زود زود اى خدا اى مهربانترين مهربانان به حق


مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرينَ


محمد و آل پاكيزه اش
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسم الله
اولیشو خودم میگم
خواندن دعای فرج سبب زیاد شدن نعمت ها میشود
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواندن دعای فرج سبب زنده کردن امر ائمه اطهار است
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواندن دعای فرج سبب نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان میشود
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواندن دعای فرج سبب میشود حضرت صاحب الزمان در حق او دعا کند
 

M.Reza2008

عضو جدید
این دعا بعضی جاها شرک و کفر داره
خدايا بلاء عظيم گشته و درون آشكار شد و پرده از كارها برداشته شد و اميد قطع شد
اطلاع رسانیه خوبیه، خدا اصلا متوجهش نبود

به حق ايشان به ما گشايشى ده فورى و نزديك مانند چشم بر هم زدن يا نزديكتر
برای خدا تعیین تکلیف میکنی یا بهش دستور میدی؟!!!

اى محمد اى على اى على اى محمد مرا كفايت كنيد كه شماييد كفايت كننده ام و مرا يارى كني
تا حالا داشت با خدا صحبت میکرد. خدا جوابشو نداد رو کرد به پیامبر (ص) و اماما
کفر محض. خدا رو ول کرده چسبیده به بنده اش.
توی دوتا عبارت یه بار اسم حضرت محمد (ص) رو اول آورده و یه بار اسم حضرت علی (ع) رو و دیگری رو بعدش که بعدا هیچکدوم گله نکنن و محمد(ص) نگه چرا اسم منو اول آوردی و علی(ع) بگه چرا اسم منو بعدا آوردی. شاید هم اصلا نمیدونه که حضرت محمد افضل تر از حضرت علیه.
میگه منو کفایت کنید که کاملا متضاد با ایه 36 سوره زمره
علاوه بر اون طبق آیات صریح قران کسی که میمیره و از دنیا میره دیگه از امور دنیا بیخبره و اسثنایی هم وجود نداره (مثلا برای پیامبر و ائمه)
مرا يارى كنيد كه شماييد ياور من اى سرور ما اى صاحب الزمان فرياد، فرياد، فرياد، درياب مرا درياب مرا درياب مرا همين ساعت همين ساعت هم اكنون زود زود زود
فقط این آیات رو تو جواب میتونم قرار بدم: "هود 57" "نسا 80" "انعام 107"

نتیجه آخر:
قبل از اینکه دعایی رو که از مفاتیح یا هرجای دیگه پیدا میکنید بخونید و ورد زبونتون کنید یا با دیدن ثواب و منافعش دهنتون اب بیافته به این موارد دقت کنید:
1- تو کلمه به کلمه اون فکر کنید تا مبادا با آیات قران متناقض باشه
2- جعلی و دروغین بودن دعاهایی (حتی اگه ایه قرآن باشه) که ثواب مبالغه آمیز دارن یا نقض عدالت خدا میکنن کاملا مشخصه
 
  • Like
واکنش ها: sh85

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواندن دعای فرج سبب شفاعت ان حضرت در قیامت شامل حال او می شود
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
این دعا بعضی جاها شرک و کفر داره

اطلاع رسانیه خوبیه، خدا اصلا متوجهش نبود


برای خدا تعیین تکلیف میکنی یا بهش دستور میدی؟!!!


تا حالا داشت با خدا صحبت میکرد. خدا جوابشو نداد رو کرد به پیامبر (ص) و اماما
کفر محض. خدا رو ول کرده چسبیده به بنده اش.
توی دوتا عبارت یه بار اسم حضرت محمد (ص) رو اول آورده و یه بار اسم حضرت علی (ع) رو و دیگری رو بعدش که بعدا هیچکدوم گله نکنن و محمد(ص) نگه چرا اسم منو اول آوردی و علی(ع) بگه چرا اسم منو بعدا آوردی. شاید هم اصلا نمیدونه که حضرت محمد افضل تر از حضرت علیه.
میگه منو کفایت کنید که کاملا متضاد با ایه 36 سوره زمره
علاوه بر اون طبق آیات صریح قران کسی که میمیره و از دنیا میره دیگه از امور دنیا بیخبره و اسثنایی هم وجود نداره (مثلا برای پیامبر و ائمه)

فقط این آیات رو تو جواب میتونم قرار بدم: "هود 57" "نسا 80" "انعام 107"

نتیجه آخر:
قبل از اینکه دعایی رو که از مفاتیح یا هرجای دیگه پیدا میکنید بخونید و ورد زبونتون کنید یا با دیدن ثواب و منافعش دهنتون اب بیافته به این موارد دقت کنید:
1- تو کلمه به کلمه اون فکر کنید تا مبادا با آیات قران متناقض باشه
2- جعلی و دروغین بودن دعاهایی (حتی اگه ایه قرآن باشه) که ثواب مبالغه آمیز دارن یا نقض عدالت خدا میکنن کاملا مشخصه

عزیز انگار شما معتقد به تحریف قرآن هستی(خط آخر)
می شه بفرمایید کجاش شرک داشت مگر توسل به ائمه شرک محسوب می شود
در جمله ُ وَاِلَيْك الْمُشْتَكى وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّء غیر از توحید چیز دیگری می بینید
در ضمن آیه 62 سوره انفال را چه می گویید" وَإِن يُرِيدُواْ أَن يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللّهُ هُوَ الَّذِيَ أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ"
برای بی خبر ماندن پیامبر از این دنیا هم شماره آیه قرار دهید
سند دعا را هم اگر خواستارید تا قرار دهم(البته از علمای شیعه)
بقیه سخنانتان هم که نظر شخصی است وبس :gol::gol::gol:
 

M.Reza2008

عضو جدید
عزیز انگار شما معتقد به تحریف قرآن هستی(خط آخر)
می شه بفرمایید کجاش شرک داشت مگر توسل به ائمه شرک محسوب می شود
در جمله ُ وَاِلَيْك الْمُشْتَكى وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّء غیر از توحید چیز دیگری می بینید
در ضمن آیه 62 سوره انفال را چه می گویید" وَإِن يُرِيدُواْ أَن يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللّهُ هُوَ الَّذِيَ أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ"
برای بی خبر ماندن پیامبر از این دنیا هم شماره آیه قرار دهید
سند دعا را هم اگر خواستارید تا قرار دهم(البته از علمای شیعه)
بقیه سخنانتان هم که نظر شخصی است وبس :gol::gol::gol:

1-احتمالا با این جور دعاها روبرو نشدی (من یه زمانی توشون غرق بودم) یارو نوشته بعد فلان کار این آیه رو بخونید مثل برق از پل صراط میگذری و تو مواقف حساب نگرت نمی دارن و مستقیم میری بهشت پیش پیامبر و .... دیگه این تابلوئه که اشتباس و نقض عدالت خدا
2-اون جایی که مخاطبش از خدا به پیامبر و ائمه تغییر میکنه و از اونا کمک و یاری میخواد.
اگه اینو در نظر بگیری که اونا از این دنیا و شما و حرفا و دعاهاتون بیخبرند بله و شاید کفر هم محسوب بشه اگه به کلی به اونا "نوسل" کنی
3-اگه چیزی غیر از توحید میدیدم تو پستم میاوردمش
در ضمن آیه 62 سوره انفال را چه می گویید" وَإِن يُرِيدُواْ أَن يَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللّهُ هُوَ الَّذِيَ أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ"
از این آیه قراره چه نتیجه ای بگیریم؟
برای بی خبر ماندن پیامبر از این دنیا هم شماره آیه قرار دهید
"مائده 35" "جن 18" "جن 20" "الاحقاف 5-6" "سبا 22" "نحل 21-20" "اسراء 56-57" "مائده 109"
فکر میکنم براتون کافی باشه. مخصوصا "مائده 109" که علنا این موضوع رو بیان می کنه

سند دعا را هم اگر خواستارید تا قرار دهم(البته از علمای شیعه)
کار خوبی میکنید ولی علاوه بر سند معتبر باید اینو هم در نظر بگیریم که چون قرآن معیاری برای درستی یا نادرستی احادیث و ادعیه است باید با اون هم هماهنگی داشته باشه و همدیگه رو نقض نکنن

بقیه سخنانتان هم که نظر شخصی است وبس
بله ولی وقتی نظر شخصی باشه نشون دهنده اشتباه بودنشه؟ ببینید بزارید یکیشو براتون توضیح بدم:

خدايا بلاء عظيم گشته و درون آشكار شد و پرده از كارها برداشته شد و اميد قطع شد
اطلاع رسانیه خوبیه، خدا اصلا متوجهش نبود
ما تو روایات داریم که از مراحل دعا یکیش هم اعتراف به گناهانمون و توبه از اوناست. دلیلش هم مشخص نباشه اثرش مشخصه. خضوع و خشوع و احساس نزدیکی به خدا و .... با اینکه خدا همشونو میدونه باز هم بهش توصیه شده
ولی اعتراف به وضع جامعه چی؟ اون چه تاثیری رو شما داره؟ جز اینه که شما احساس جدا بودن از این جامعه و بیگناهی خودتون در مورد این وضع می کنید؟
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
توی عقاید شیعیان توسل به اهل بیت شرک محسوب نمیشه اما اهل سنت و بویژه وهابیان این را شرک و کفرمیدانند.
شما شیعه هستید؟
 

M.Reza2008

عضو جدید
توی عقاید شیعیان توسل به اهل بیت شرک محسوب نمیشه اما اهل سنت و بویژه وهابیان این را شرک و کفرمیدانند.
شما شیعه هستید؟

شیعه هستم ولی این دلیل نمیشه این مواردو چشم بسته قبول کنم و بگم چون شیعه ها قبول دارن منم همین کارو می کنم.
شیعه حضرت علی (ع) رو امام اول میدونه در حالی که سنی کلا ائمه رو قبول ندارن. خود نفس این اعتقاد چندان اهمیتی نداره، یه موضوعی بود 1400 سال پیش حالا هم تموم شده رفته، اونی که مهمه دلیل این اعتقاده که تا امروز شیعه و سنی رو از هم جدا نگه داشته.
علاوه بر اون چون این عقیده سنی هاست (با وهابی فعلا کاری نداریم) پس اشتباهه؟
یا چون شیعه این اعتقادو داره پس 100% درسته و شکی توش نیست. خرافات توی شیعه خیلی بیشتر از سنیه. 90% مفاتیح خرافات و بدعته.
خود خدا میگه همه حرفهارو بشنوید (از شیعه، سنی، مسیحی، یهودی...) و بهترینشونو انتخاب و بقیه رو رها کنید.
ما هم می خوایم همین کارو بکنیم. نه اینکه بگیم نه این حرفو سنی ها زدن من قبولش ندارم
یه موضوع دیگه اینکه ما با سنی ها به جز امامت حضرت علی (ع) در بقیه مواردی که اختلاف داریم جزئی و بی اهمیته؛ ما تو وضو دست رو از بالا به پایین میشوریم اون از پایین به بالا. این خرده اختلافات هم بیشتر از لج و لجبازی بین شیعه و سنی به وجود اومده که اگه ندید بگیریمشون هر دو مسلمونیم و فرقی نداریم
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینجا جای کل کل و دعوا نیست از دوستی که اعتقاد به این دعا ندارند خواهش میشه مطالب تایپیکو نخونن تا ناراحت نشن
از دیده من دعای فرج دعای توسل به اقا امام زمان است
نظرات شخصیتونم در مورد نقض کردن دعا داخل تایپیک قرار ندهید
اینجا رو زدم که آثار این دعارو بگم نه اینه روش بحث کنم
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواندن دعای فرج سبب مشود فرج مولای ما زودتر واقع شود
 

M.Reza2008

عضو جدید
اینجا جای کل کل و دعوا نیست از دوستی که اعتقاد به این دعا ندارند خواهش میشه مطالب تایپیکو نخونن تا ناراحت نشن
از دیده من دعای فرج دعای توسل به اقا امام زمان است
نظرات شخصیتونم در مورد نقض کردن دعا داخل تایپیک قرار ندهید
اینجا رو زدم که آثار این دعارو بگم نه اینه روش بحث کنم

مسئله ناراحتی من نیست عزیز من. چرا نمیخوای قسمت روشنفکر و فهمیده مملکت (همین دانشجوها) بفهمن که یه عده سرشون کلاه گذاشتن.
من نمیخوام دیگران تجربه منو داشته باشن.
من همونطور که یه بارم گفتم زمانی تا خرخره تو این دعاها بودم، تا اونجایی که فکر میکردم اون دنیامو بیمه کردم؛ حالا هم به خاطر اون روزا حسرت میخورم و احساس گناه می کنم.
فقط میخوام همه بدونن بیشتر این دعاها کذب محضه و خودندنش شما رو به کفر نزدیک می کنه.
طرف آشکارا تو دعا داره کف و شرک می گه. حرفایی میزنه که 180درجه با قرآن فرق داره.
خلاصه من حیفم میاد جوونی که دنبال هدایته تو بیراهه های این ادعیه انرژیشو تلف کنه.
اصلا مگه شما هدفتون رو از یه دعای به خصوص (مثلا همین فرج) نمیدونین؟ چرا دنبال این وردها میگردین؟ نمیتونین اونچه که تو قلبتونه مستقیما به خدا بگین؟
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسئله ناراحتی من نیست عزیز من. چرا نمیخوای قسمت روشنفکر و فهمیده مملکت (همین دانشجوها) بفهمن که یه عده سرشون کلاه گذاشتن.
من نمیخوام دیگران تجربه منو داشته باشن.
من همونطور که یه بارم گفتم زمانی تا خرخره تو این دعاها بودم، تا اونجایی که فکر میکردم اون دنیامو بیمه کردم؛ حالا هم به خاطر اون روزا حسرت میخورم و احساس گناه می کنم.
فقط میخوام همه بدونن بیشتر این دعاها کذب محضه و خودندنش شما رو به کفر نزدیک می کنه.
طرف آشکارا تو دعا داره کف و شرک می گه. حرفایی میزنه که 180درجه با قرآن فرق داره.
خلاصه من حیفم میاد جوونی که دنبال هدایته تو بیراهه های این ادعیه انرژیشو تلف کنه.
اصلا مگه شما هدفتون رو از یه دعای به خصوص (مثلا همین فرج) نمیدونین؟ چرا دنبال این وردها میگردین؟ نمیتونین اونچه که تو قلبتونه مستقیما به خدا بگین؟

ببین دوست عزیز
این عقیده شماست که این دعا رو کفر میدونین اما نظر من اینه عکس این قضیه است
من تایپیکو پیش میبرم
به قول شما قشر دانشجو خودشون میدونن که این ادعیه شرک است یا نه اگه گفتن شرکه پس طرفش نمیرن اگرم قبول کردن که حرفی نیست
سعی نکن نظراتتو به دیگران دیکته کنی یه بارم گفتم اینجا جای بحث نیست
اگرم با ادعیه مخالفی برو یه تایپیک بزن به نقض این ادعیه بپرداز
بحث تایپیکو هم منحرف نکن
ممنون
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
فقط میخوام همه بدونن بیشتر این دعاها کذب محضه و خودندنش شما رو به کفر نزدیک می کنه.
طرف آشکارا تو دعا داره کف و شرک می گه. حرفایی میزنه که 180درجه با قرآن فرق داره.
اگر اینطور باشه که احتمالا بیشتر عمرتو صرف بررسی صحت دعاها کردی که فهمیدی بیشترش کذبه-خوشحال می شم منابعتون را در این مورد ببینم
چیزی که من درباره شما فهمیدم این است که شما به فلسفه خیلی علاقه دارید که با هم در این علاقه مشترک هستیم اما هدفتان از این علاقه را با خود مرور کنید چون خطر بزرگ فلسفه ماندن در خود آن است
ملاصدرا که بلاشک یکی از بزرگترین فیلسوفین اسلام است فلسفه اش از راه ائمه جدا نبود بطوری که برای حل مسئله اتحاد عاقل و معقول متوسل و متحصن به حرم حضرت معصومه(س) شد
 

M.Reza2008

عضو جدید
به قول شما قشر دانشجو خودشون میدونن که این ادعیه شرک است یا نه اگه گفتن شرکه پس طرفش نمیرن اگرم قبول کردن که حرفی نیست
برای اینکه بدونن و بسنجن باید حرف هر دو مارو بشنون و ارزیابیشون کنن
سعی نکن نظراتتو به دیگران دیکته کنی یه بارم گفتم اینجا جای بحث نیست
ولی به نظر من این شمایی که داری نظرتو دیکته می کنی:
این عقیده شماست که این دعا رو کفر میدونین اما نظر من اینه عکس این قضیه است
فکر می کنی آوردن این دعا و به به و چه چه ازش دیکته نظرت نیست. تو می خوای اینو به دیگران بگی:
"به نظر من دعای فرج دعای بزرگیه و چون من ازش خوشم میاد پس شما هم باید خوشتون بیاد؛ هیچ نظر مخالفی رو هم نمی خوام بشنوم"
در حالی که اگه هم نظرات موافق و هم نظرات مخالف تو تاپیک باشه میتونه دیگران رو در انتخاب یا رد مسئله بیشتر کمک کنه.
بهتره تو کلماتی هم که برای صحبت با من و دیگران انتخاب می کنی بیشتر دقت کنی
 
آخرین ویرایش:

M.Reza2008

عضو جدید
اگر اینطور باشه که احتمالا بیشتر عمرتو صرف بررسی صحت دعاها کردی که فهمیدی بیشترش کذبه-خوشحال می شم منابعتون را در این مورد ببینم
چیزی که من درباره شما فهمیدم این است که شما به فلسفه خیلی علاقه دارید که با هم در این علاقه مشترک هستیم اما هدفتان از این علاقه را با خود مرور کنید چون خطر بزرگ فلسفه ماندن در خود آن است
ملاصدرا که بلاشک یکی از بزرگترین فیلسوفین اسلام است فلسفه اش از راه ائمه جدا نبود بطوری که برای حل مسئله اتحاد عاقل و معقول متوسل و متحصن به حرم حضرت معصومه(س) شد

فعلا تکلیفمون با صاحب تاپیک مشخص نیست. اگه اجازه فرمودن چشم
مطلبی هم که درمورد ملاصدرا نوشتید درست نیست (سندی هم داره؟) و اگه اینکارو کرده باشه اونم...
ببینید شما برای صحت توسل میری سراغ تاریخ؛ شما اول ببین تو حرفای من از نظر منطقی ایرادی میبینی؟ عقل و منطق شما باید براتون معیار باشه نه عمل یه فردی که چند صد سال قبل زندگی میکرده
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
فعلا تکلیفمون با صاحب تاپیک مشخص نیست. اگه اجازه فرمودن چشم
مطلبی هم که درمورد ملاصدرا نوشتید درست نیست (سندی هم داره؟) و اگه اینکارو کرده باشه اونم...
ببینید شما برای صحت توسل میری سراغ تاریخ؛ شما اول ببین تو حرفای من از نظر منطقی ایرادی میبینی؟ عقل و منطق شما باید براتون معیار باشه نه عمل یه فردی که چند صد سال قبل زندگی میکرده

نخیر بعضی چیزها از عقل ما خارج است در مورد دعاها اصلا این حرف شما را قبول ندارم.ما علوم حدیث داریم مانند علم رجال که صحت اینگونه دعاها را باید با آن سنجید
اگر قرار بود همه کارهای خود را بر اساس عقل و منطق انجام دهیم که دیگر دین و وحی بی معنا می شد
صدرا را به خاطر این مثال زدم چون به فلسفه علاقه داشتید
ملاصدرا (حکیم مذکور ) هرگاه درمطالب علمی به مشکلات پیچیده برخورد می کرد ازروستای کهک به زیارت حضرت معصومه (علیهاالسلام ) می آمد وبا توسل به آن بی بی دو عالم ، مشکلات علمیش حل می شد واز منبع فیض وجود مبارک حضرت معصومه (علیهاالسلام ) مستفیض می گردید .( فواید الرضویه ص379)
مرحوم آیه الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی (ره ) مکرر می فرمود: هر وقت برای ملاصدرا مشکل علمی یا مطلب مبهمی پیش می آمد درحرم مطهر حضرت معصومه (علیهاالسلام ) به بی بی مکرمه متوسل شده وبا استمداد از آن بانوی دوعالم مشکلش حل وآسان می شد . (گنجینه دانشمندان ج1 ص39)
 

M.Reza2008

عضو جدید
نخیر بعضی چیزها از عقل ما خارج است در مورد دعاها اصلا این حرف شما را قبول ندارم.ما علوم حدیث داریم مانند علم رجال که صحت اینگونه دعاها را باید با آن سنجی

علم رجال همونطور که میدونی صحت راوی دعا رو تعیین می کنه. صحت راوی که دلیل به صدق گفته ش نیست.
فرض کن فردی به نام x که در زمان حضرت علی (ع) زندگی میکرد اومده از خودش یه چیزی درآورده و برای اعتبار دادن بهش بگه شخصا از حضرت علی (ع) یاد گرفتم.
شما هم بهتره به جای "این است و جز این نیستت" گفتن یکم رو این چیزا فکر کنی.
اینکه ملاصدرای "فیلسوف" اومده به حضرت معصومه (س) توسل کرده که دلیل درستی کار نمیشه. منم میگم ابوریحان بیرونی هیچوقت توسل نمی کرد؛ حالا حق با کدومشون بوده؟
شما اگه میتونی یه مثال بیار از شخصی که در زمان پیامبر یا ائمه به اونا توسل می کرده و اونا تاییدش کردن. البته چون پیامبر یا ائمه خودشون اونموقع زنده بودن توسل معنی نداشت. پس نتیجه میگیریم که توسل مربوط به بعد از امام یازدهم میشه.
یه حدیثی هم از حضرت علی (ع) هست که میفرمایند:"سنت آن است که رسول خدا (ص) آورده و بدعت چیزی است که پس از رسول خدا (ص) ایجاد و اضافه شده است"
حالا شما باید یکی از این دو موضوع رو قبول کنی و اون یکی رو رد و هیچکدوم رو نمیشه باهم قبول کرد؛ من خودم حدیث امیرالمومنین رو قبول کردم، شما خودت میدونی
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
علم رجال همونطور که میدونی صحت راوی دعا رو تعیین می کنه. صحت راوی که دلیل به صدق گفته ش نیست.
فرض کن فردی به نام x که در زمان حضرت علی (ع) زندگی میکرد اومده از خودش یه چیزی درآورده و برای اعتبار دادن بهش بگه شخصا از حضرت علی (ع) یاد گرفتم.
پس نمیدونی چون تا آن مرد مورد تایید ائمه نباشد و حرف او مخالف قرآن باشد که تایید نمی شود.اصولا این صحت راوی را تایید کردن منظور همان تایید ائمه است.شما که انتظار نداری ائمه تمام حرفهای خود را کتاب می کردند بعد زیر آن را امضا می کردند که آری این حرف از ماست.اگر علما می خواستند که چنین شکهایی بکنند دیگر اسلامی وجود نمی داشت
یه حدیثی هم از حضرت علی (ع) هست که میفرمایند:"سنت آن است که رسول خدا (ص) آورده و بدعت چیزی است که پس از رسول خدا (ص) ایجاد و اضافه شده است"
منظور مشخص است به چه کسانی است.آنهایی که بدعت در دین وارد می کنند به نام سنت
در ضمن بر فرض پیامبر از این عالم بی خبر باشد.اشکال شما زمانی وارد است که ما حاجات خود از خود پیغمبر بخواهیم.اما توسل معنایش معلوم است یعنی وسیله قرار دادن مقام پیغمبر پیش خدا
 

M.Reza2008

عضو جدید
پس نمیدونی چون تا آن مرد مورد تایید ائمه نباشد و حرف او مخالف قرآن باشد که تایید نمی شود.اصولا این صحت راوی را تایید کردن منظور همان تایید ائمه است.شما که انتظار نداری ائمه تمام حرفهای خود را کتاب می کردند بعد زیر آن را امضا می کردند که آری این حرف از ماست.اگر علما می خواستند که چنین شکهایی بکنند دیگر اسلامی وجود نمی داشت

منظور مشخص است به چه کسانی است.آنهایی که بدعت در دین وارد می کنند به نام سنت
در ضمن بر فرض پیامبر از این عالم بی خبر باشد.اشکال شما زمانی وارد است که ما حاجات خود از خود پیغمبر بخواهیم.اما توسل معنایش معلوم است یعنی وسیله قرار دادن مقام پیغمبر پیش خدا

ما چقدر در مورد کمیل بحث کردیم؟ یکی از اصحاب و مورد اعتماد حضرت علی(ع) بود؛ ولی این دعا حتی از طرف حضرت علی به کمیل یاد نداده شده و با کمی حدس میتونیم بگیم این دعا به طور کلی از طرف کمیل نیست، بلکه یکی دیگه از خودش ساخته و برای اعتبار دادن بهش این قصه رو ساخته.
علاوه بر اینا من دلایلی از تضاد این دعا با قرآن آوردم، شما اگه میتونی اونارو رد کن
علم رجال هم همونطور که گفتم فقط صحت و اعتبار گوینده رو بررسی می کنه.
اگر علما می خواستند که چنین شکهایی بکنند دیگر اسلامی وجود نمی داشت
عذر می خوام ولی اسلام از نظر شما این اراجیفه؟!!! قران، پیامبر و ائمه همه کشک!!!!!!
منظور مشخص است به چه کسانی است.آنهایی که بدعت در دین وارد می کنند به نام سنت
توسل سنت نشده هنوز؟!! "ملاصدرا میرفت حرم بی بی معصومه توسل می کرد"
در ضمن بر فرض پیامبر از این عالم بی خبر باشد.اشکال شما زمانی وارد است که ما حاجات خود از خود پیغمبر بخواهیم.اما توسل معنایش معلوم است یعنی وسیله قرار دادن مقام پیغمبر پیش خدا
این دقیقا دیدگاه مسیحی و یهودیه که برای ارتباط و جواب گرفتن از خدا باید واسطه داشته باشیم؛ درحالی که اسلام اولین دینیه که اومده و میگه باید بدون واسطه با خدا صحبت کرده و حاجاتمونو بخوایم. پارتی قرار دادن پیامبر و ائمه کاملا اشتباهه.
طرف میره مشهد ضریحو دودستی چنگ میزنه میگه امام رضا شفام بده؛ این توسله؟ ملاصدرا میره حرم بی بی معصومه میگه جوابمو بده؛ این توسله؟
اگه از خدا می خواد و می خواد مقام کسی رو واسطه قرار بده چرا میره حرمش؟ به قول شما از همون شهر خودش بگه خدایا به حق فلانی من اینو می خوام. شما وقتی میری حرم فلان معصوم منظورت اینه که حاجتتو از اون می خوای دیگه. غیر از اینه؟ شما بشین خونت بگو ای خدا به حق امام رضا شفام بده. ولی اینکارو نمی کنی و فکر می کنی حتما باید بری مشهد.
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما چقدر در مورد کمیل بحث کردیم؟ یکی از اصحاب و مورد اعتماد حضرت علی(ع) بود؛ ولی این دعا حتی از طرف حضرت علی به کمیل یاد نداده شده و با کمی حدس میتونیم بگیم این دعا به طور کلی از طرف کمیل نیست، بلکه یکی دیگه از خودش ساخته و برای اعتبار دادن بهش این قصه رو ساخته.
علاوه بر اینا من دلایلی از تضاد این دعا با قرآن آوردم، شما اگه میتونی اونارو رد کن
علم رجال هم همونطور که گفتم فقط صحت و اعتبار گوینده رو بررسی می کنه.

عذر می خوام ولی اسلام از نظر شما این اراجیفه؟!!! قران، پیامبر و ائمه همه کشک!!!!!!

توسل سنت نشده هنوز؟!! "ملاصدرا میرفت حرم بی بی معصومه توسل می کرد"

این دقیقا دیدگاه مسیحی و یهودیه که برای ارتباط و جواب گرفتن از خدا باید واسطه داشته باشیم؛ درحالی که اسلام اولین دینیه که اومده و میگه باید بدون واسطه با خدا صحبت کرده و حاجاتمونو بخوایم. پارتی قرار دادن پیامبر و ائمه کاملا اشتباهه.
طرف میره مشهد ضریحو دودستی چنگ میزنه میگه امام رضا شفام بده؛ این توسله؟ ملاصدرا میره حرم بی بی معصومه میگه جوابمو بده؛ این توسله؟
اگه از خدا می خواد و می خواد مقام کسی رو واسطه قرار بده چرا میره حرمش؟ به قول شما از همون شهر خودش بگه خدایا به حق فلانی من اینو می خوام. شما وقتی میری حرم فلان معصوم منظورت اینه که حاجتتو از اون می خوای دیگه. غیر از اینه؟ شما بشین خونت بگو ای خدا به حق امام رضا شفام بده. ولی اینکارو نمی کنی و فکر می کنی حتما باید بری مشهد.

نباید این قدر درمورد دعا ها نظر داد
شما از روی یک کتاب میگید این .......... در حالی که باید از روشهای غلمی(علوم نقلی) با مدرک وسند بررسی کرد
اصلا این جوری که شما میگید
چگونه میشه به سخنان ائمه استناد کرد همهشون مشکوکه و هیچ کدوم قابل استناد نیست واصلا چگ.نه خود امامت ائمه ثابت میکنید و.........
حتی باید در سندیت قرآن هم شک کرد چرا که جز نقلیاته
شما هم که عربی یاد نداری که معجزه بودن اون راهم ثابت کنید معجزات علمی وئ عددی قران را هم که ........ پس ..............
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما چقدر در مورد کمیل بحث کردیم؟ یکی از اصحاب و مورد اعتماد حضرت علی(ع) بود؛ ولی این دعا حتی از طرف حضرت علی به کمیل یاد نداده شده و با کمی حدس میتونیم بگیم این دعا به طور کلی از طرف کمیل نیست، بلکه یکی دیگه از خودش ساخته و برای اعتبار دادن بهش این قصه رو ساخته.
علاوه بر اینا من دلایلی از تضاد این دعا با قرآن آوردم، شما اگه میتونی اونارو رد کن
علم رجال هم همونطور که گفتم فقط صحت و اعتبار گوینده رو بررسی می کنه.

عذر می خوام ولی اسلام از نظر شما این اراجیفه؟!!! قران، پیامبر و ائمه همه کشک!!!!!!

توسل سنت نشده هنوز؟!! "ملاصدرا میرفت حرم بی بی معصومه توسل می کرد"

این دقیقا دیدگاه مسیحی و یهودیه که برای ارتباط و جواب گرفتن از خدا باید واسطه داشته باشیم؛ درحالی که اسلام اولین دینیه که اومده و میگه باید بدون واسطه با خدا صحبت کرده و حاجاتمونو بخوایم. پارتی قرار دادن پیامبر و ائمه کاملا اشتباهه.
طرف میره مشهد ضریحو دودستی چنگ میزنه میگه امام رضا شفام بده؛ این توسله؟ ملاصدرا میره حرم بی بی معصومه میگه جوابمو بده؛ این توسله؟
اگه از خدا می خواد و می خواد مقام کسی رو واسطه قرار بده چرا میره حرمش؟ به قول شما از همون شهر خودش بگه خدایا به حق فلانی من اینو می خوام. شما وقتی میری حرم فلان معصوم منظورت اینه که حاجتتو از اون می خوای دیگه. غیر از اینه؟ شما بشین خونت بگو ای خدا به حق امام رضا شفام بده. ولی اینکارو نمی کنی و فکر می کنی حتما باید بری مشهد.

شما خیلی دارید تند میرید. ببینید لازمه هر بحثی اینه که اول طرفین بگن چی رو قبول دارند به عنوان سند و منبع.
حقیقت اینه که برای فهم سنت پیامبر چاره ای نیست جز اینکه به سراغ تاریخ و احادیثشون بریم چون قران را هرکسی میتواند به میل خودش تفسیر کند.
اما این خودش تخصص میخواد .

شما که رشته تون عمرانه و به اعتراف خودتون حتی عربی رو هم خوب نمیدانید چطور اینجا نشسته اید و همه چیز را خرافات میدونید اون هم با ارجاع دادن به کتاب یک شخص گمنام.
البته گمنام بودن دلیل بر غلط بودن حرفهای اون فرد نیست اما انصافا شما استدلالهای طرف مقابل را هم خوانده اید؟یا فقط نظرات اون مخالف رو خوندید؟
رفتید ببینید کسانی که مثلا توسل را قبول دارند دلایلشون چیه؟ به هر حال امثال علامه طباطبایی و ملاصدرا فیلسوف بودند .
یعنی حرفهاشون بر پایه استدلال است نه صرف نقل حدیث.پس کارهاشون هم رو حساب بوده نه خرافات.

اگر خوانده اید لطفا استدلالشان را بیاورید و زیرش نقد خودتون رو هم بنویسید.
البته از یک فرد معتبر که بشه بهش استناد کرد .
مثلا از علامه طباطبایی.

اما اگر نخوانده اید تحقیقتان ناقص است و زود نتیجه گیری کرده اید.
چون انصاف این است
که انسان نظرات هر دو گروه را بخواند و استدلالشان را گوش دهد بعد نظر بدهد.

من اینجا یک ادرس از نوشته های علامه عسگری قرار میدم .
ایشون رشته شون تاریخ اسلامه و ویژگی کتابهاشون اینه که به کمک منابع مورد قبول اهل سنت اعتقادات شیعه را ثابت میکنند.
من از یکی از اساتیدمان شنیدم که حدود چهار میلیون سنی در دنیا با مطالعه کتابهای ایشون شیعه شده اند.

پیشنهاد میکنم حتما این فایل را مطالعه کنید:
http://www.alaskari.info/gostareh.htm

http://www.alaskari.info/pdf/19.pdf



 

Similar threads

بالا