آبیاری در کشاورزی با هیدروفلوم

mousa mp

عضو جدید
از سریع ترین ، آسان ترین و با صرفه ترین راه آبیاری میباشد .هیدرو فلوم لوله های آبیاری دریچه دار میباشد .که عدم نیاز به حفاری ،قابل انعطاف بودن ،داشتن دریچه ی قابل تنظیم برداشت آب ،قابل دسترس بودن و خشک بودن سر مزرعه و عدم نیاز به سد از جمله ویژگی های بارز آن میباشد .
هیدروفلوم لوله بدون درزی است که به سادگی روی زمین قرار گرفته و به هر منبع آب اعم از حوضچه ، سر چاه ،و یا کانال های آب و .... وصل شده و نیاز به فشار کاری بسیار کم دارد . نوع آب از نظر وجود املاح و با غیر محلول تاثیر در کار نداشته و با هیدرو فلوم حتی میتوان از آبها ی گل آلود نیز در آبیاری استفاده کرد .این لوله از مواد درجه یک با افزودنی های لازم جهت مقاومت در برابر تابش مستقیم آفتاب با کیفیت بالا تولید میگردد . و در سخت ترین شرایط آب و هوایی و باد های تند کارایی خود را به اثبات رسانده است .
هیدرو فلوم یعنی صرفه جویی و راحتی کار!
کانالهای درجه 4 آبیاری :
دیگر نیازی به احداث کانال های درجه 4 آبیاری و در نتیجه بکار گیری ماشین آلات و کارگر و صرف هزینه های سنگین که گاهی خود یک پروژه خواهد بود نیست !
سد و آب بند:
نیازی به نصب آب بند در طول نهر های آبیاری بواسطه تغییرات اندک شیب نیست . هزینه های آن قابل صرفه جویی است.
لوله های سیفون :
نیازی به خرید سیفون ، هواگیری و نصب و جابجایی سیفون ها نیست هزینه های آن قابل صرفه جویی است .
مراقبت شبانه روزی :
نیازی به شب بیداری و مراقبت از جویهای گل آلود و قطع آب نیست .با هیدرو فلوم بدون نیاز به قطع آب میتوان در طول شبانه روز به آبیاری ادامه داد .به این لحاظ هیدروفلوم تطابق کامل با شبکه های مدرن توزیع آب داشته امکان حد اکثر بهره گیری از آب را فراهم می سازد . بعلاوه در این حال یک آبیار قادر خواهد بود کاری را که عموما" سه نفر انجام میدهند انجام دهد .
با توجه به مقاومت بالا هیدرو فلوم در برابر مواد شیمیایی کلیه مواد شیمیایی و کود های محلول در این روش ابیاری قابل استفاده است .بدون آنکه چیزی از آن در اثر تبخیر و یا نفوذ در زمین در حین انتقال هدر شود .
نصب و راه اندازی سریع و آسان :
لوله های هیدرو فلوم بصورت رول عرضه می شود که توسط تراکتور ، خودرو و یا کارگر بسادگی در طول مزرعه باز میشود لوله ها به سادگی قابل قطع و یا اتصال است بنحوی میتواند در هر طولی مورد استفاده قرار گیرد .برای جلوگیری از غلطیدن لوله در اثر وزن آب جهت استقرار کامل مناسب است .لوله را در شیاری به عمق 5 تا 10 سانتی متر روی زمین قرار داد . انتهای لوله را میتوان روی پشته خاک به ارتفاع تقریبی یک متر قرار داد .که به این ترتیب فشار وارد به لوله کنترل می گردد. نصب و راه اندازی هیدرو فلوم در زمانی کمتر از نصف روز امکان پذیر است.
هیدروفلوم برای آبیاری انواع کشت های ردیفی و کرتی از قبیل نیشکر ،چغندر ،گوجه فرنگی ،ذرت ،....ویا یونجه ،برنج،....همچنین انتقال بدون اتلاف آب از یک نقطه به نقطه دیگر به کار برده میشود .
هیدرو فلوم از دو راه مصرف آب را کاهش میدهد:
1- با قرار گرفتن به جای جوی سر مزرعه همزمان در هر نقطه دسترسی به آب وجود دارد و با توجه به قابلیت تنظیم دریچه ها آبیار میتواند بدقت مقدار آب لازم را با توجه شرایط کشت برداشت نموده و از هدر رفتن آب از انتهای شیارها جلوگیری نماید همچنین پس از اتمام آبیاری باقیمانده آب در جوی سر مزرعه تلف نمی شود .
2- با هیدروفلوم میتوان با مقدار آب موجود بدلایل زیر سطح زیر کشت آبی را در مقایسه با روش های سنتی افزایش داد.
سایر مزایا :
- کمترین سرمایه گذاری در مقاسه با سایر روش ها ی مدرن آبیاری به میزان یک دهم تا یک دوازدهم سیستم های موجود .
- عدم نیاز به مصرف انروی واستفاده از موتور و پمپ در امر آبیاری و در نتیجه حد اقل هزینه تعمیر و نگهداری و عدم نیاز به پرسنل متخصص در مزرعه .
- تقلیل کارگران مورد نیاز آبیاری به یک سوم همچنین توجیه سریع کارگران و سهولت نصب و جمع آوری و استفاده مجدد.
- حفاظت از خاک و عدم ایجاد رطوبت ناخواسته و در نتیجه ایجاد قارچ وهمچتین علف های هرز.





 
بالا