آبياري گياهان آپارتماني به هنگام سفر

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر
در صورتی که می توانند با به کارگیری یکی از چند راهکار زیر با خیالی آسوده به سفر بروند.



- گلدان ها را کف حمام یا آشپزخانه بچینید و سطلی حاوی آب را در کنار هر گلدان و در سطحی بالاتر از آن قرار دهید. پارچه ای نخی به اندازه یک متر یا بیشتر و به عرض حدود پنج سانتی متر آماده کنید و یک سر آن را از کنار گلدان به داخل خاک فرو کنید. سر دیگر را در سطل پر از آب قرار دهید.

به این ترتیب دستمال پارچه ای همواره آب را به خود جذب می کند و آب کم کم به داخل خاک گلدان منتقل می شود.

- در داخل وان حمام یا در یک لگن بزرگ، کمی آب بریزید و چند آجر در کف آن و در داخل آب قرار دهید. سپس گلدان ها را بر روی آجرها بچینید. توجه داشته باشید، گلدان ها به طور مستقیم درون آب قرار نگیرند و در ضمن در کف هر یک از گلدان ها نیز حداقل چند سوراخ وجود داشته باشد.

- یک تکه حوله یا پتوی کوچک مستعمل را در کف وان یا لگن بزرگ قرار دهید. داخل وان یا لگن را به ارتفاع دو الی سه سانتی متر آب بریزید. گلدان ها را بر روی حوله یا پتوی مرطوب قرار دهید یا آن که نیمی از یک تکه حوله بزرگ را درون لگن و یا سینی بزرگی قرار داده و گلدان ها را روی آن بچینید. سر دیگر حوله را در داخل ظرف گود دیگری که با آب پر شده است بگذارید. توجه داشته باشید ظرف دوم باید در سطحی بالاتر از ظرف اول قرار گیرد. در ضمن اندازه ظروف را با توجه به ابعاد گلدان ها و گیاه درونشان انتخاب کنید.



منبع:http://ake.blogfa.com/
 

z_kahdouei

عضو جدید
من وقتی مسافرت می رم داخل شیشه های آب معدنی بزرگ و یا کیسه فریزر را پر از آب میکنم و در پایین آن با سوزن یک سوراخ خیلی خیلی کوچک ایجاد می کنم به صورتی که آب قطره قطره ازش خارج بشه. بعد اون رو داخل گلدان به خصوص گلدانهای مستطیلی که فضای بیشتری دارند قرار میدم. اینطوری تا زمان برگشت گیاهام سالم می مونند.
 

سبزانگشتی

عضو جدید
من گلدون های کوچیکم رو با کیسه های پلاستیکی می پوشونم طوری که گیاه بیرون از پلاستیک باشه ولی پلاستیک تمام سطح خاک و گلدون رو بپوشونه اینطوری تبخیر تقریبا به صفر می رسه و تموم ذخیره آبی خاک صرف تعرق میشه! البته قبلش باید مطمئن بشیم آب اضافی خارج شده و خطر گندیدن وجود نداره. در کل خیلی روش راحتیه.
 

deremel400

عضو جدید
اگر زیاد مسافرت می روید و مشکل دارید با مقداری و سایل آبیاری قطره ای و ظرف 20لیتری آب و یک تایمر آبیاری میشه یک آبیاری قطره ای خانگی عالی درست کرد حتی میشه به صورت دائمی ازش استفاده کنید .هزینش هم برای مثلا30تا گلدون حدود 40تومن حداکثر میشه
 

Similar threads

بالا