[آموزش] - ایجاد افکت های ویژه به وسیله آبرنگ یا مواد اکریلیکی

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
برای ایجاد افکت های ویژه از آبرنگ یا مواد اکریلیکی استفاده کنید:


استفاده از بافت اکریلیکی ژل ها و رنگ ها
از مواد اکریلیک تار و پود دار، خمیر مدلسازی و رنگ های اکریلیک، می توان به عنوان پوشش زیرین نقاشی پاستل استفاده کرد. تار و پود اضافی که به این ترتیب ایجاد می شود، باعث می شود که سطح رنگ شکسته شکسته به نظر برسد و پاستل به آن می چسبد.


برای این که این تکنیک را در عمل امتحان کنید، می توانید پاستل را با مواد خیس دیگر مخلوط کنید تا مثل چسب عمل کند. به یاد داشته باشید این مخلوط وقتی خشک می شود، بی رنگ است و فقط تار و پود دارد. پس اگر می خواهید مخلوط حاصل هم تار و پود داشته باشد و هم رنگی باشد، قبل از خشک شدن، رنگ اکریلیک را نیز به آن اضافه کنید.


استفاده از آب و صمغ عربی
با استفاده از آب می توانید، پاستل را روی کاغذ پخش کنید. قلم موی خیس، ذرات پاستل را به داخل کاغذ می فرستد و افکت ترکیبی حاصل، بعد از خشک شدن آب ظاهر می شود.


اگر می خواهید از لایه های ضخیم تر پاستل استفاده کنید، یک قطر صمغ عربی در آب بریزید. به این ترتیب بعد از خشک شدن آب، لایه ضخیم پاستل به کاغذ می چسبد. از صمغ به مقدار خیلی زیاد استفاده نکنید زیرا در این صورت پاستل بعد از خشک شدن صیقلی می شود.


ترکیب کردن مواد
پاستل را با هر ماده یا رنگ آبکی می توان ترکیب کرد. برای ایجاد افکت رنگی، روی کاغذ آبرنگ سنگین، ابتدا با رنگ و سپس روی آن با پاستل کار کنید.
اگر متوجه شدید که پاستل خوب نمی چسبد، از لایه های ضخیم اکریلیک استفاده نکنید. برای حل این مشکل، رنگ اکریلیک را ابتدا با ماده پایه از جنس بتونه شفاف ترکیب کنید، با این کار زمینه آن دندانه دار می شود و پاستل بهتر به آن می چسبد.
 

Similar threads

بالا