zhsaffar
پسندها
437

ارسال های پروفایل آخرین فعالیت ارسال ها درباره

  • سلام عزيزم
    منم دلم برا همتون تنگ شده بود ...:crying2:
    دارم برا كنكور مي خونم برا همين نا مرئي ام :w25:
    ايشالا بعد بهمن مرئي مي شويم مهندس جون:love:
    سلام دوست خوبم .
    نشریه تالار معماری فعالیت خودش رو شروع کرد . از شما به عناون یکی از اعضای محترم تالار معماری دعوت می کنم در صورت تمایل به همکاری و اطلاع از روند پیشرفت نشریه به ما ملحق بشید .
    نشریه الکترونیک معماری باشگاه
    مقصود من این نیست که سعی کنید در حال حاضر خط معمارانه بکشید ، منظورم اینه که باید همه سعی کنیم تا خودمون رو از حالا آماده کشیدن خطوطی بکنیم که که هیچ کس نتونه به راحتی تغییرشون بده .
    مطمئن باشید اکثر اساتید ما به خوبی به این موضوع آگاه هستن که خط امثال ما هنوز خط معمارانه نیست ولی این دلیل نمی شه که روند و فرآیند این تعالی رو بر یک دانشجوی معماری ببندن و به خاطر نداشتن خط معمارانه اون رو سرزنش کنن. چه بسا اساتیدی هستند که هنوز در این فرآیند قرار دارند و همینطور افرادی هستند که هیچ وقت فرصت تکمیل این فرآیند رو پیدا نمی کنن.
    معماری کردن کاری متفاوت از نقشه کشیدنه . معماری کردن روح دادن به فضاست . معماری هویت بخشیدن و ارزش بخشیدن به تمام فضاهای پرو خالیه . می دونم که شما هم می دونید ولی یک معمار کسی هست که همزمان با کشیدن خطوطش در فضا حرکت می کنه و تمام جوانب چه معنوی و چه فیزیکی رو می سنجه و بعد شروع به خط کشیدن می کنه .
    اما خواسته بود جسارت رو در معماری تشریح کنم . جسارت تعاریف خاصی داره ولی لازمه یک مقدمه در ابتدا داشته باشم .
    مطمئن هستم قبول دارید که هویت شخصی و تربیت خانوادگی در نوع برخورد یک مدیر ، یک کار گر و یا یک کارمند نقش اصلی و عمده رو ایفا می کنه . یعنی اینکه یک نفر به صرف داشتن بالاترین رتبه در یک شرکت یا کارخونه نمی تونه محبوب و یا لایق باشه . و یا اینکه مورد اعتماد بقیه قرار بگیره . مادامیکه یک مدیر کار آمد اخلاق خوبی نداشته باشه همیشه در کارش شکست میخوره یا حداقل در ظاهر پیروزه . همینطور یک مدیر ترسو هیچ وقت جای پیشرفت و بزرگ شدن نداره . گامهای متزلزل و بی هدفی رو بر می داره که در نهایت منجر به نابودیش میشه .
    یک حرکت مهم در یک شرکت باید از طرف یک نفر و اونهم رئیس اون شرکت برداشته بشه و یا اینکه اهداف اصلی و مهم باید توسط مدیر برنامه ریزی بشه تا یک مجموعه بتونه به موفقیت برسه و ...
    یک معمار باید قدرت و جسارت خارج شدن از حصار های خطوطی رو که با تمام علوم محصور کننده در قفس محدویتها گرفتار میشه رو بشکنه و با خطوطی آمیخته با هنر و احساس و منطبق بر منطق ، زیبایی فضایی رو خلق کنه که بدل به یک شاهکار تندیس وار بشه . جسارت خطوط تادائو آندو منو همیشه به همین سمت می بره . حرکاتی ساده ام خطوطی با جسارت و مفاهیمی که از آندو بی تحصیلات آکادمیک ، یک استاد دانشگاه برجسته در دنیا می سازه و این یعنی جسارت ...
    درک این موضوع به قدری در پیشرفت هر علم ، صنعت و هنری موثره که در صورتی که با اعتماد به نفس ، علم و خودباوری تلفیق بشه می تونه دنیایی و عوض کنه چه رسد به وضعیت آشفته و در گیر بحران معماری یک کشور رو ...

    ببخشید که سرتون رو درد اوردم ...
    سلام دوست عزیزم
    امیدوارم حرفهای من باعث سوءتفاهم نشده باشه و من از این بابت که حرفهام رو گنگ زدم عذر می خوام .
    اما اونچه در اون پست یاد آوری شد ، گوشزد به دوست عزیزی بود که از تمرینات پایه ای و مقدماتی اسکیس به تمرینات ساده و ابتدایی و سطح پایین نام برده بود و این در حالی بود که طرز فکر اشتباه ایشون و نمرات غلطی که در مبنای مقایسه گرفته بود ، مسیر اشتباهی رو برای ایشون روشن می کرد .
    همونطور که همه دوستان من در این تالار خبر دارن ، من ارادت بسیار زیادی نسبت به همه اساتید بزرگواری دارم که با تمام توان قصد آموزش اصول پایه ای معماری رو دارن و معمارانی تحویل جامعه بزرگ ما می دن که باعث تعویض ساختار نظام ساختاری معماری ما میشه .
    اما اونچه حائز اهمیته اینه که معمار و معمار در حال حاظر از مفاهیم اصلی خودش دوره . از علتهای این موضوع همین بس که دوره معاصر به دوره انتقال معروفه و این به دلیل نبود سبک خاص ، تقلید های عینی از نمونه های سایر فرهنگها و از بین رفتن هویت اصلی معماری ایرانی در کشور ماست که با نگاه کوتاهی به ساختار شهر ها و سیمای کلی شهر سازی میشه این موضوع رو به خوبی فهمید .
    هدف من از عنوان خط معمارانه ، خط اگاهانه ایی که توسط هیچ نرم افزاری نمی شه اونو کشید. خط معمارانه فقط وفقط توسط یک معمار کشیده میشه . خطی که با علوم هندسه ، اقلیم شناسی ، فرهنگ شناسی ، بوم شناسی ، هویت دینی ، هویت اجتماعی و حتی سازه ایی و در پاره ایی از مصادیق هزینه ای کشیده میشه و جابجا کردنش غیر ممکن و یا متحمل تعویض کل خطوط وابسته به اون میشه .
    اساتید بزرگواری که در دانشگاهها مشغول به تدریس هستند مطمئنا خودشون روزی دانشجو بودن و در این فرآیند قرار گرفتن ولی یادتون باشه معماران بزرگ دنیا خط معمارانشون رو در اتمام دوران دانشجویی نکشیدن و حتی خیلی لز معمار های بزرگ دنیا بدون تحصیلات آکادمیک تونستن به این درجه و مقام برسن که خودش دنیای کاملا جدایی داره .

    ادامه داره
    حالا چرا جواب نمي دي مثلا؟
    شايدم مسافرتي؟
    شايدم قهري
    شايدم ناراحني
    شايدم زيادي خوشحالي
    شايدم ريادي مهمون دارين
    شايدم خداي نكرده مريضي
    شايدم كيبردت خرابه
    شايدم نت ت قطع شده

    شايدم ممنوع المصاحبه
    سلام دوست عزیزم
    امیدوارم حرفهای من باعث سوءتفاهم نشده باشه و من از این بابت که حرفهام رو گنگ زدم عذر می خوام .
    اما اونچه در اون پست یاد آوری شد ، گوشزد به دوست عزیزی بود که از تمرینات پایه ای و مقدماتی اسکیس به تمرینات ساده و ابتدایی و سطح پایین نام برده بود و این در حالی بود که طرز فکر اشتباه ایشون و نمرات غلطی که در مبنای مقایسه گرفته بود ، مسیر اشتباهی رو برای ایشون روشن می کرد .
    همونطور که همه دوستان من در این تالار خبر دارن ، من ارادت بسیار زیادی نسبت به هم
  • بارگذاری...
  • بارگذاری...
  • بارگذاری...
بالا