[گفتگو] بهترین کتابی که تا به حال خوانده اید ؟

Takesh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ما که فعلا چسبیدیم به اثرات دارن شان
لامصب مثل ویروس میمونه وقتی یه جلد رو شروع میکنی دیگه تا آخر باید بری
 

shokoufe_67

عضو جدید
متاسفانه نه اسم كتابو يادمه نه اسم نويسندشو
اما بهترين كتابي بود كه در مورد نحوه زندگي كردنو تغيير ديد خوندم
كاش يادم بياد....
 

لیمویی

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا بود و دیگر هیچ نبود...نوشته های شهید چمرانه.دید فوق العاده ای نسبت به زندگی برام ایجاد کرد.
 

homeyra khaledi

عضو جدید
اینها واقعا بهترین کتاب هایی بود که خوندم پیشنهاد میکنم حتما بخونید

پروین دختر ساسان از صادق هدایت
دنیای سوفی از یوستین گرودر
پندار خدا از ریچارد داوکینز
تاریخ فلسفه از ویل دورانت
تاریخ فلسفه غرب از برتراند راسل
 

m.mansourpour

عضو جدید
مجموعه آثار دکتر یثربی از جمله قلندر وقلعه که روایتی رمان گونه از زندگانی سهروردیه ومجموعه تفسیر کاربردی قرآن وکتاب عرفان عملی وزبانه شمس زبان مولوی
کتابهای دکتر سروش از جمله کتاب قمار عاشقانه وصراطهای مستقیم و...کلیه کتابهای دکتر مجتهد شبستری از جمله کتاب نقدی بر قرائت رسمی از دین وکتاب هرمنوتبک کتاب وسنت.
در موضوع فلسفه کتابهای خوب زیادی خوندم از جمله کتاب لذات فلسفه ویل دورانت.کتاب نگاهی به فلسفه دونالد پامر.تسلی بخش های فلسفه دوباتن.فاسفه دین جان هیک
کتاب عقل واعتقاد دینی مایکل پترسون و... (طرح نو)متافیزیک بوئتیوس (فلسفه مسیحی)دکتر ایلخانی کتاب اقتدا به مسیح (توماس ا.کمپیس).خاستگاه آگاهی در فروپاشی ذهن دو جایگاهی (جولیان جینز)کتاب از سقراط تا سارتر(ت.ز.لاوین).در ستایش دیوانگی اراسموس(دکتر صفاری).کلا در زمینه فلسفه وعرفان کتابهای انتشارات طرح نو رو توصیه میکنم.
در زمینه رمان هم رمان مرشد ومارگریتا بولگاکف.وداع با اسلحه همینگوی.عقاید یک دلقک هاینریش بل.خشم وهیاهو فاکنر
 

m.mansourpour

عضو جدید
خداوند الموت (حسن صباح)





نويسنده: پل آمير
مترجم:
ذبیح الله منصوری

کتاب خداوند الموت نوشته شده توسط پل آمیر فرانسوی و ترجمه بی نظیر ذبیح الله منصوری کتابی
بسیار جذاب و زیباست
مطمئن باشید با شروع کردن مطالعه صفحات اول این کتاب قطور نمی توانید تا انتهای کتاب مطالعه
نکنید .

البته جای تاسف دارد که بزرگترین و کامل ترین کتاب درباره الموت را یک نویسنده فرانسوی باید بنویسد .


البته اینجا جای نقد کتاب نیست.ولی در مورد خط آخر فرمایشتون با توجه به نظر اکثر بزرگان علم وادب ونظر به شواهد ومدارک مستند که موجوده پل آمیر اصلا وجود خارجی نداره وساخته و پرداخته ذهن نویسنده است.ایشون بیشتر رمان نویس هستن وکتابهاشون از نظر تاریخی مشکل دارن."برای نمونه در مورد قتل خواجه نظام‌الملک در کتاب خداوند الموت می‌خوانیم:«وقتی محمد طبسی به نهاوند رسید به او گفتند خواجه در شکارگاه است و او به قرق رفت و تقاضای ملاقات کرد. در محضر خواجه وی ناگهان دید که یکی از دو غلام‌بچه با خنجر به وی حمله کرد و او را به قتل رساند.
اما در واقع خواجه نظام‌الملک در شب جمعه دوازدهم ماه رمضان سال ۴۸۵ هجری قمری در راه بغداد در محلی به نام صحنه توسط یک از فدائیان حسن صباح به نام بوطاهر ارانی به قتل رسیده‌است"یا"حسینقلی مستعان در مصاحبه با سیروس آموزگار درباره ذبیح الله منصوری می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که نیمی از آنچه ذبیح‌الله منصوری به اسم ترجمه می‌نوشت، نوشته خود او بود. حتی به نظر من «نیم» هم برآورد کمی است. خود شما یکبار برای من تعریف کردید که امیرانی یک جزوه سی چهل صفحه‌ای را برای ترجمه به وی داد و او آن را در سی چهل شماره خواندنیها ترجمه کرد و بعداً هم به صورت یک کتاب قطور در ایران چاپ شد.» و سیروس آموزگار پاسخ می‌دهد: «بله، درست است. من خودم آنروز حضور داشتم. یکبار دیگر نیز در همین فرانسه، یک روز دکترمحمدعلی امیرمعزی را که به یقین یکی از نامداران ایرانی معاصر است، دیدم و به وی گفتم که در ایران کتاب خداوند الموت ذبیح‌الله منصوری را که ترجمه از یک نویسندة فرانسوی بنام پل آمر است خوانده‌ام و خیلی خوشم آمده‌است و می‌خواهم اصل کتاب را به فرانسه بخوانم. دکتر معزی غش غش خندید و گفت آن کتاب در واقع مقاله‌ای بیش نیست و ملحقات خود منصوری آنرا به صورت آن کتاب قطور در آورده‌است.»
علی اناری در مصاحبه با خبر آنلاین می‌گوید: کتاب «سینوهه پزشک مخصوص فرعون» نوشته «میکا والتاری» نویسنده فنلاندی در حالی توسط ذبیح‌الله منصوری در دو جلد و ۹۸۹ صفحه ترجمه شد که اصل کتاب بیش از ۶۰ صفحه بیشتر نیست. خلاصه نظر اکثر منتقدین اینه که"منصوری به اصل متن‌ها به هیچ شکل وفادار نیست. این ایرادها از آنجا مهم جلوه می‌کنند که هیچ یک از کارهای منصوری به ظاهر تالیف نیست؛ همه در ظاهر ترجمه‌اند. چرا باید نویسنده‌ای با سرنوشت حرفه‌ای خود چنین کند؟ چرا لااقل آن گروه کارها را که نویسنده مشخصی ندارند تالیف اعلام نکرده است؟ خود او گفته‌است به دو دلیل؛ اول اینکه از منتقدان سختگیر و بی رحم می‌ترسیده و دوم اینکه تصور می‌کرده گذاشتن نام یک نویسنده غربی بر روی کتاب‌ها حاصل کار را معتبرتر جلوه می‌دهد.

البته من خودم نه منتقد حرفه ای هستم نه صاحب نظر وتمام نقل قولها رو هم از ویکی پدیا آوردم.فقط این تکته رو خواستم توجه بدم با توجه به مطالعه تاریخی محدودی که دارم دوستان در مطالعه آثار آقای منصوری به عنوان یک اثر تاریخی به این آثار نگاه نکنند.بیشتر جنبه ادبی رو مد نظر قرار بدن."آثار منصوری در حوزه مذهب، فلسفه و تاریخ اسلام را یا می‌شود کنار گذاشت یا با این توضیح چاپ کرد که این آثار قابل استناد نیستند و فقط برداشت‌های منصوری هستند."
 

portgirl

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم کتاب استاد عشق بود.

اینها واقعا بهترین کتاب هایی بود که خوندم پیشنهاد میکنم حتما بخونید

پروین دختر ساسان از صادق هدایت
دنیای سوفی از یوستین گرودر
پندار خدا از ریچارد داوکینز
تاریخ فلسفه از ویل دورانت
تاریخ فلسفه غرب از برتراند راسل


استاد عشق و دنیای سوفی هم فوق العادست....
 

Beat

متخصص محیط زیست
کاربر ممتاز
معمای مدرنیته از بابک احمدی
مصاحبه تروفو با هیچکاک
فیلمنامه اردت اثر درایر

ترس و لرز سورن کیر کگارد
تاریخ جنون میشل فوکو
 

parya_88

عضو جدید
دنياي سوفي از يوستين گردر
ما در كدام جهان زندگي مي كنيم از دكتر سروش
عشق هرگز كافي نيست از ارون تي بك
از هوا و اينه ها شاملو
و ...
 

AMMARIYA

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتابی که عاشقشم و هیچ وقث واسم تکراری نمیشه تاریخ هرودوته.....
 

challenger_69

عضو جدید
کتاب جک و لوبیای سحرآمیز از تمام کتابایی که تا حالا خوندم هم قشنگتر بوده هم آموزنده تر
 

Lady Neo

عضو جدید
قلعه حیوانات اورول

برادران شیردل از آسترید لیندگرن

شازده کوچولو سنت اگزوپری

سه گانه ارباب حلقه های تالکین

جهانی که من می شناسم از برتراند راسل

تازگی هم راز فال ورق
یوستین گردر رو خودم جالب بود.​
 

مریمs

عضو جدید
خیلی کتابا هستن که به دل میشینه ولی من وقتی 9 سالم بود مادرم یه کتاب بهم هدیه داد که خیلی دوستش دارم ,منم گذاشتم یه جای امن که بعدن بدم به دخترم . اسم کتاب دختران آینه پوش بود خیلی ماجرای جالبی داشت تمام چیزهایی رو که من باید تو اون سن می دونستم در قالب یه قصه تخیلی بهم یاد داد هنوزم خیلی از قسمت های قصه اش یادمه
 

s_aa

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
کتاب من او از رضا امیرخانی هم جالبه، داستان یه عاشقانه ی تکراری هست ولی شیوه ی نوشتنش واقعا برام تازه و جالب بود، خیلی خوشم اومد;)
سلام دوست عزیز
تعریفش روشنیدم ولی متاسفانه پیداش نکردم...خیلی دوست دارم بخونمش...
مرسی از این حسن سلیقه...
 
بالا