لعنت به زلزله که انگار فقط از ما می کشد

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری / زلزله در روستاهای اطراف اهر
تبریز - خبرگزاری مهر : امداد رسانی به زلزله زده گان در روستاهای اطراف اهر توسط نیرو های امدادی ادامه دارد.




حامد نظری
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
نماينده تبريز عنوان كرد:

كمبود آب براي غسل ميت جانباختگان زلزله/پيشبيني خسارت هزار ميلياردتوماني


» سرویس: سياسي - مجلس
کد خبر: 91052213914
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳




نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد بر لزوم بسيج كمكهاي مردمي براي زلزلهزدگان در روستاهاي تابعه اهر، هريس و ورزقان گفت كه در برخي از اين روستاها براي غسل ميت جانباختگان آب كافي وجود نداشته است.



عليرضا منادي سفيدان در گفتوگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: در اكثر مناطقي كه اجساد از زير آورها بيرون كشيده شدهاند، به دليل كمبود آب نتوانستند جانباختگان را غسل ميت دهند و آنها را با تيمم دفن و كفن كردند.



وي افزود: وضعيت امدادرساني تا حدودي قابل قبول است اما نياز است كه كمكهاي بيشتري به منطقه اعزام شود چراكه وضعيت به گونهاي نيست كه با كمكهاي فعلي مشكلات زلزلهزدگان رفع شود.


اين عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در برخي روستاها مواد غذايي و آب به زلزله زدگان نرسيده است از جمله در يكي از روستاها آب آشاميدني براي مردم وجود ندارد و البته اين مشكل متعلق به روستايي است كه خيلي هم دسترسي سختي ندارد و كنار جاده است.



نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: راه دسترسي به همه روستاها باز است اما كمكها به زلزلهزدگان كافي نيست، ما انتظار داريم در شرايط فعلي و ماه رمضان رسانهها بيش از اين به موضوع زلزله توجه كنند. متاسفانه صداوسيما خيلي خوب به عمق فاجعه نميپردازد و درخواست كمكهاي مردمي از رسانه ملي در حد انتظار نبوده است.



منادي، با پيشبيني خسارت هزار ميلياردتوماني زلزله اهر، هريس و ورزقان خاطرنشان كرد: اين خسارت احتمالي غير از پلها و زيرساختهايي است كه در اثر زلزله تخريب شدهاند.
وي با اشاره به فرو ريختن ساختمانهاي خوابگاه و دانشكده فني دانشگاه آزاد اهر و همچنين سردر دانشگاه آزاد ورزقان، گفت كه خوشبختانه با توجه به نبود دانشجو در دانشگاه آزاد، اين مساله تلفات جاني به دنبال نداشته است.



اين نماينده استان آذربايجان شرقي كه در حال سركشي به مناطق زلزلهزده است گفت كه زلزلهزدگان ورزقان در چادرهاي امداد اسكان داده شدهاند.



انتهاي پيام
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
یمارستان ورزقان، از وعدههای اولین سفر استانی احمدینژاد، هنوز افتتاح نشده/ مجروحان زلزله آوارهاند


شهرستان ورزقان، کانون زلزله دیروز، بیمارستان ندارد و به همین علت حدود هزار تن از مجروحان این زلزله پس از ساعت ها معطلی به شهرهای اطراف منتقل شده اند. این در حالی است که ساخت این بیمارستان، از وعده های استانی احمدی نژاد در اولین دور سفرهای استانی بود
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
بيانيه وزارت خارجه تركيه براي كمك به زلزله زدگان ايراني
وزارت خارجه تركيه در ادامه اين بيانيه آورده است: تركيه از طريق كنسولگري خود در تبريز و تماس تلفني با مقامات ايراني آمادگي خود را براي كمك به زلزلهزدگان اعلام كرده است و منتظر درخواست ايران براي ار سال لوازم و مايحتاج براي زلزله زدگان است.
وزارت خارجه تركيه در بيانيهاي آمادگي خود را براي كمك به زلزلهزدگان شمال غرب كشورمان اعلام كرد.


به گزارش ايسنا، به نقل از سايت خبري هابر ايكس، وزارت خارجه تركيه پس از وقوع زلزله در آذربايجان شرقي طي بيانيهاي ضمن ابراز همدردي با كشته شدگان اعلام كرد: با روي دادن زلزله در آذربايجانشرقي و كشته شدن صدها نفر از ايرانيان، وزارت خارجه تركيه آمادگي كمك خود را به حادثه ديدگان زلزله اعلام ميكند.


وزارت خارجه تركيه در اين بيانيه آورده است: تركيه به هنگام روي دادن حوادثي مانند فقر، جنگ، درگيريهاي بزرگ و بلاياي طبيعي به كشورهايي كه با مشكلات فراواني به دليل اين حوادث روبهرو هستند، به عنوان يك وظيفه انساني در حد توان، تمام تلاش خود را انجام ميدهد.


وزارت خارجه تركيه در ادامه اين بيانيه آورده است: تركيه از طريق كنسولگري خود در تبريز و تماس تلفني با مقامات ايراني آمادگي خود را براي كمك به زلزلهزدگان اعلام كرده است و منتظر درخواست ايران براي ار سال لوازم و مايحتاج براي زلزله زدگان است.


در همين راستا احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه تركيه نيز با علياكبر صالحي وزير امور خارجه ايران گفتوگوي تلفني داشته و پيام تسليت كشورش را اعلام كرد.


وي در اين گفتوگوي تلفني اعلام كرد: تركيه در صورت لزوم آمادگي خود را براي كمك اعلام ميكند. مردم تركيه با مردم ايران به خاطر روي دادن زلزله در آذربايجان شرقي همدردي كرده و از خداوند رحمت براي كشته شدگان و صبر براي بازماندگان و آرزوي بهبودي هرچه زودتر براي مجروحشدگان ميكند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنوز ۲۴ ساعت از زلزله در آذربایجان جنوبی نگذشته٫ وزیر کشور ایران دستور خاتمه جستجو داد

تبریز سسی : "معمولا" در مناطق زلزله زده عملیات نجات تا چند روز ادامه پیدا میکند تا آنهایی را که زیر آوار مانده اند به سلامت بازیابند. "معمولا" دستور خاتمه جستجو را زمانی صادر میکنند که تمامی افراد حاضر در منطقه مصیبت دیده٫ زنده یا مرده پیدا شده اند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
سفیر ژاپن در تهران پیام همدردی و همبستگی دولت و مردم کشورش بهمناسبت وقوع زلزله در ایران را ابلاغ کرد.
کین ایچی کومانو روز یکشنبه در دیدار با محمد مهدی آخوندزاده، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه همچنین با ابراز تاسف از این حادثه دردناک، آمادگی کشورش را برای ارائه کمکهای انسان دوستانه فوری اعلام کرد.

معاون حقوقی و بینالمللی وزارت امورخارجه نیز با ابراز تشکر، به فعالیتهای ستاد بحران در انجام عملیات نجات، کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان با حضور و نظارت مستقیم دو تن از اعضای کابینه اشاره کرد و تاکید کر که اوضاع تحت کنترل است.

به دنبال وقوع حادثه زلزله روز گذشته، سفیران کشورهای خارجی و نمایندگان سازمانهای بینالمللی مستقر در ایران در تماس با مسوولان وزارت امورخارجه کشورمان، ضمن ابراز تاسف و همدردی، نسبت به ارائه کمکهای انسان دوستانه ابراز آمادگی کردهاند.
منبع: ایسنا
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایرانیان مقیم لندن با زلزله زدگان آذربایجان شرقی ابراز همدردی كردند

به دنبال وقوع زلزله در مناطقی از استان آذربایجان شرقی جمعی از ایرانیانی كه روز یكشنبه به منظور تماشای مسابقات كشتی ازاد در ورزشگاه اكسل لندن حضور یافته بودند با هموطنان زلزله زده خود ابراز همدردی كردند.


عده ای از ایرانیان با ابراز ناراحتی از كشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان ما در زلزله عصر دیروز، گفتند: اینجا دور از وطن با شنیدن اینگونه اخبار واقعا شوكه می شویم خصوصا اینكه به واسطه دوری از كشورمان كمك مستقیمی از دست ما بر نمی آید.
كرمی از ایرانیانی كه در لندن دوره كارشناسی رایانه را می گذراند در این خصوص گفت: ما در اینجا و در دیار غربت مشكلات زیادی داریم، اما شنیدن خبر درگذشت صدها نفر از عزیزان هموطن بر اثر زلزله بسیار ناراحت كننده است .وی افزود : ما در انتظار اعلام راه های ارسال كمك برای هموطنان خسارت دیده ناشی از زلزله هستیم و در صورتی كه مسوولان بتوانند چاره ای برای این كار پیدا كننند مطمئنا خیلی از ایرانیان مقیم انگلیس در كمك مالی به زلزله زدگان مشاركت خواهند كرد.​
سعید بیگی از هموطنان آذری مقیم لندن نیز گفت: امیدوارم مسوولان بتوانند هرچه سریعتر به وضعیت همه مجروحان و آسیب دیدگان رسیدگی كنند.
وی افزود : در اوج مدال آوری ورزشكاران المپیكی ما خبر زلزله همه چیز را تحت الشعاع قرار داد و ما الان بیش از هر چیزی اخبار زلزله را دنبال می كنیم.
امید محمدی از پزشكان مقیم لندن نیز در گفت و گویی اعلام كرد : امیدوارم كه ابعاد مساله از این كه اعلام شده بیشتر نشود و سریعا به مصدومیت ها رسیدگی شود.
وی افزود : بسیاری از مسایل زلزله به زمان پس از آن برمی گردد و مدیریت پس از زلزله می تواند بسیار اثر گذار باشد البته من می دانم كه ایران از نظر پزشكی و امدادی دارای تجربیات ارزنده و تجهیزات پیشرفته ای است و مشكلی از نظر تخصصی ندارد.
محمدی گفت: تحریمها مانع از آن می شود كه بتوانیم كمكهای خود را اعم از مالی و تجهیزاتی به ایران ارسال كنیم اما تمام ایرانیان خارج از كشور در این گونه موارد آماده مشاركت هستند.

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: به فاصله اندکی پس از وقوع زلزله در مناطقی از آذربایجان شرقی، کارگروه تخصصی ستاد بحران شرکت توزیع نیروی برق تبریز به مناطق زلزله زده اعزام شد.
به گزارش بی باک به نقل از مهر ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز امروز یکشنبه در این باره گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله و اعلام آماده باش از سوی ستاد بحران استان، اکیب ۲۵ نفری شرکت توزیع نیروی برق تبریز به همراه تجهیزات مربوطه به سمت منطقه بحران زده ورزقان حرکت کردند.

علی اکبر برقی مقدم افزود: این گروه پس از استقرار در محل حسب وظایف محوله نسبت به تامین برق اضطراری بیمارستان صحرایی هلال احمر، فرمانداری ورزقان، ستاد بحران و اماکن نظامی این شهرستان اقدام کرد.

وی از انتقال تجهیزات لازم به منطقه خبر داد و تشریح کرد: سه دستگاه ژنراتورkvA ۵۰ با برج روشنایی، دو دستگاه پست سیارkvA ۱۰۰۰، چهار دستگاه جرثقیل ، یک دستگاه تریلر با کفی و چهار دستگاه خودروی سواری عملیاتی از طرف ستاد بحران این شرکت در محل حادثه دیده حضور دارند.

وی تصریح کرد: نیرو رسانی و تامین برق با اولویت بندی ستاد بحران استان در منطقه ادامه دارد و دو اکیپ سرکابل زن و تعمیر کلید نیز آماده کار در منطقه حضور دارند.

رئیس ستاد بحران شرکت توزیع نیروی برق تبریز در مورد خسارات وارده به شبکه برق رسانی تبریز توضیح داد: عمده ترین خسارت متوجه روستای اولی کندی از توابع تبریز بود که با حضور به موقع اکیپ های بحران، روشنایی معابر و شبکه ۲۰kv به طور کامل برقرار شد.

همچنین وی تصریح کرد: تعدادی از فیدرهای کلان شهر تبریز از مدار خارج شده بود که بعد از نیم ساعت برقدار شد و بیشترین آسیب دیدگی در فیدر ۲ ستارخان بود که روستاهای اسپیران، اولی کندی را تغذیه می کرد و این نیز به خاطر مجاورت با کانون زمین لرزه اتفاق افتاده بود که به سرعت بازسازی شد.

زلزله ای به بزرگی ۲/۶ ریشتر شمال غرب کشور را لرزاند و به برخی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی از جمله اهر ، ورزقان و هریس خسارات جانی و مالی قابل توجهی وارد آورد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای من ترک زبان زلزله ای که نشان از قدرت لایزال الهی است تحملش آسانتر است از تحمل به خواب زدن مسئولین شماره یک کشور و مخصوص

برای من ترک زبان زلزله ای که نشان از قدرت لایزال الهی است تحملش آسانتر است از تحمل به خواب زدن مسئولین شماره یک کشور و مخصوص

ابراز همدردی و تسلیت اعضای تیم ملی فوتبال با زلزله زدگان


خبرگزاری فارس: اعضای تیم ملی فوتبال ایران که هم اکنون در اردوی تدارکاتی مجارستان بسر می برند در پیامی با زلزله زدگان شمال غرب کشور ابراز همدردی کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، خسرو والیزاده مدیر رسانهای تیم ملی گفت: از زمان شنیدن خبر زمین لرزه در شمال غرب کشور غم و اندوه فراوانی بر اعضای تیم ملی مستولی گشت.
خسرو والی زاده افزود: کادر فنی، بازیکنان و کلیه همراهان تیم ملی در پیامی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با کلیه عزیزان زلزله زده و آسیب دیدگان این حادثه دردناک در استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی برای از دست رفتگان، شفای مجروحان و آسیب دیدگان و همچنین صبر جمیل برای بازماندگان این حادثه را مسالت میکنند.
زلزله شدیدی دیروز استانهای شمال غرب کشور را لرزاند و متاسفانه باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیام کاروان المپیک به زلزلهزدگان آذربایجان

کاروان ورزشی ایران در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن حادثه و مصیبت زلزله شمال غرب کشور را تسلیت گفت.

به گزارش سایت کمیته ملی المپیک، در بیانیه کاروان اعزامی به بازیهای المپیک لندن آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و اذا اصابتکم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون

برای جمعی که می کوشند "سرفرازی و ظفر" به ارمغان بیاورند، شادی و سرور بیافرینند و حامل اخبار شیرین و امیدبخش شوند؛ چه چیز دردناک تر، تلخ تر و تکان دهنده تر از آنچه در آذربایجان مان گذشته می توان آورد؟

حلاوت این پیروزی ها به حیات مردمان ماست، به زندگی توام با شادمانی ست، به امید است و ...

آنچه بر آذربایجان مان گذشت را هنوز نمی توانیم باور کنیم، تصاویر زلزله و نتایج آن دائم مقابل دیدگان مان است و این ماییم، فرزندان همین ملت که از آوردگاه المپیک، از این مسافت دور برای رفتگان طلب مغفرت، برای بازماندگان آرزوی صبر و برای مردم مان درخواست کمک و یاری برای بازسازی نقاط آسیب دیده ارسال می کنیم.

این غم بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم بزرگ ایران زمین تسلیت می گوییم، هرچند که تسلیت انصافاً واژه کوچکیست در برابر این غم بزرگ.

"کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به المپیک ٢٠١٢ - لندن
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرماندهی عملیات امداد و نجات'ورزقان'به گروه امداد و نجات آذربایجان غربی واگذار شد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اعلام كرد: فرماندهی عملیات امداد نجات شهرستان ' ورزقان ' در آذربایجان شرقی به گروه امداد و نجات آذربایجان غربی واگذار شد.​
یحیی زینالپور روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از وقوع زمین لرزه شدید عصر شنبه در آذربایجان شرقی، نخستین گروه امدادی ساعت 18 همان روز، بلافاصله پس از هماهنگی های لازم به محل حادثه اعزام و تا ظهر یكشنبه پنج گروه امدادی فرماندهی عملیات امداد و نجات در كانون زلزله را بر عهده گرفته اند.

وی اضافه كرد: گروه های اعزامی بلافاصله كار جستجو را در ورزقان و روستاهای اطراف را آغاز كردند و پس از آن با اسكان اضطراری عملیات توزیع مواد غذایی در بین زلزله زدگان آغاز شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: نیروهای امدادی پس از رسیدن به ورزقان بلافاصله بیمارستان صحرایی این جمعیت را در منطقه دایر كرده كه در این بیمارستان سه پزشك، دو پرستار، یك ماما، یك كارشناس بهداشت محیط و چهار نیروی پشتیبانی حضور دارند.

وی افزود: برای امداد رسانی مطلوب به حادثه دیدگان تاكنون 590 تخته چادر، 100 تخته موكت، یكهزار و 180 تخته پتو ، 50 عدد والور، 104 عدد كلمن آب، بیش از 18 هزار انواع كنسرو، 600 دفترچه خواربار و 200 كیسه جسد به ورزقان آذربایجان شرقی ارسال شده است.

زمین لرزه شدید عصر روز شنبه به قدرت 2/6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین 'ریشتر' شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را تكان داد كه خسارتهای سنگین جانی و مالی بر جای گذاشته است.

فرهاد مجیدی کاپیتان محبوب و پیشین باشگاه استقلال، پیام تسلیتی به مناسبت زلزله اخیر در شمالغرب کشور منتشر شد. در متن این پیام آمده است:
فاجعه زلزله در استان آذربایجان تمام دلهای پاک را به درد آورد. به ملت بزرگ ایران تسلیت گفته برای حادثهدیدگان داغدار، تحمل و صبر و طاقت مسئلت دارم.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اطلاع رسانی صداو سیما در ارتباط با زلزله آذربایجان شرقی بسیار ضعیف است
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: روا نبود که صدا و سیما در ارتباط با انعکاس اخبار زلزله اهر، ورزقان و هریس اینگونه رفتار کند و پوشش خبری ضعیفی داشته باشد.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایلنا، گفت: متاسفانه اطلاع رسانی صداوسیما در ارتباط با زلزله آذربایجان شرقی بسیار ضعیف است و روا نبود که صدا و سیما اینگونه رفتار کند. وی افزود: مردم آذربایجان هم مسلمان هستند، انقلابی هستند و در همه صحنه ها حضور داشتند و همیشه در شادی ها با همه مردم و غم ها با ملت ایران شریک بودند اما صدا و سیما خبری از زلزله پخش نکرد و نباید اینگونه عمل می کرد.

وی ادامه داد: هنوز اطلاعاتی دقیقی از میزان کشته ها و محروحان زلزله در دست نیست و هنوز از روستاهای دورتر اخباری به دست نیامده و آنچه که تخمین زده می شود حدود 300نفر کشته های این زلزله است. وی افزود: هم اکنون وزیر کشور و بهداشت در تبریز و در مناطق زلزله زده حضور یافتند و در حال بررسی اوضاع مردم زلزله زده هستند و بنده نیز در منطقه حضور دارم و نماینده اهر نیز حضور فعالی برای پیگیری مشکلات مردم دارد. وی گفت: هم اکنون هلال احمر چادرهای امداد را مستقر کرده است و سازمان انتقال خون نیز در حال کمک رسانی است.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیش از تمرین امروز پرسپولیس رخ داد
همدردی مانوئل ژوزه با زلزلهزدگان شمال غرب کشور
خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ابتدای تمرین امروز با زلزلهزدگان آذربایجان شرقی ابراز همدردی کرد.







به گزارش خبرگزاری فارس، در پی وقوع زلزله 6 ریشتری آذربایجان و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان، ژوزه مانوئل سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قبل از شروع تمرین امروز بازیکنان و مسئولان تیم را در میانه زمین دور یکدیگر جمع کرد و گفت: اتفاق بسیار تلخی در یکی از استانهای ایران افتاده و جان عدهای از ایرانیها از دست رفته است. شاید این اتفاق برای من و شاید روزی برای شما بیفتد به همین دلیل ما امروز تمرین خود را با یک دقیقه سکوت برای همدردی با مردم آذربایجان برگزار میکنیم.پس از صحبت های مانوئل بازیکنان پرسپولیس و مسئولان یک دقیقه سکوت کردند و با فرستادن فاتحه به روح درگذشتگان زلزله تمرین خود را آغاز کردند.ژوزه گفت: در طول مدتی که در ایران هستم این یکی از بدترین خبرهایی است که دیده و شنیدهام. به مردم ایران علاقه خاصی پیدا کردهام و امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقها نباشیم.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیام تسلیت پوتین به احمدی نژاد/
روسیه برای كمك به زلزله زدگان ایران اعلام آمادگی كرد


مسكو - 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه در پیامی به دكتر 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران، آمادگی آن كشور را برای كمك به زلزله زدگان آذربایجان شرقی را اعلام كرد.


به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین روز یكشنبه پیام تلگرام رییس جمهوری روسیه در ارتباط با زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی را منتشر كرد.
در این پیام، پوتین ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران بر آمادگی كشورش برای ارائه كمك های لازم به زلزله زدگان جمهوری اسلامی ایران تاكید كرده است.
بعد از ظهر روز گذشته( شنبه) زلزله ای با قدرت 2/6 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) مناطق از شهرستانهای اهر و ورزقان واقع در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجوز دفن 149 متوفی زلزله آذربایجان شرقی صادر شد


تهران - طبق آخرین آمار اداره كل پزشكی قانونی استان آذربایجان شرقی؛ تاكنون برای 149 متوفی زمین لرزه این استان، جواز دفن صادر شده است.



به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سازمان پزشكی قانونی كشور، 'بهرام صمدی راد' در تشریح تعداد متوفیان زمین لرزه یاد شده افزود: متوفیان هریس 10 نفر، اهر 26 نفر و ورزقان 76 نفر بوده است.
این مقام مسوول در پزشكی قانونی همچنین شمار متوفیان منتقل شده به بیمارستانهای امام رضا(ع) 21 نفر، شهدا پنج نفر، سینا سه نفر و وادی رحمت را هشت نفر (جمعا 37 نفر) اعلام كرد.
صمدی راد یادآور شد: آوار برداری منازل در روستاها همچنان ادامه دارد و امكان اضافه شدن به آمار متوفیان وجود دارد.
پزشكی قانونی پیش از این شمار فوتیهای زمین لرزه آذربایجان شرقی را حدود 250 تا 300 نفر تخمین زده بود.
عصر دیروز (شنبه) دو زمین لرزه به بزرگی شش و 2 دهم و 6 ریشتر به ترتیب شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.
بر اثر این زمین لرزه 133 روستا در سه شهرستان یاد شده آسیب دید و بیش از 2 هزار نفر مجروح شدند.
شمار كشته شدگان این حادثه تاكنون بیش از 250 نفر اعلام شده است.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمک پاشی به زخم زلزله زدگان مظلوم آذربایجان
محمد حسین زاده، 22 مرداد 91

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۱
وقوع زلزله و کشته شدن جمعی از هم وطنان آذربایجانی در شب قدر، داغی بود بر دل مردم ایران اسلامی، اما داغ دیگر، نمک پاشی منافقین و عده ای از فریب خوردگان داخلی در شبکه های اجتماعی بر زخم های تازه ی زلزله زدگان و مردم کشور بود. دروغ پراکنی، تهمت زنی اتفاقی است که از همان ساعت اول بعد از زلزله در شبکه های اجتماعی از سوی این افراد کلید زده شد از جمله ی این شگردها می توان به این چند مورد اشاره کرد:

ایجاد بد بینی به نهاد های تامین امنیت نظام:
در حالی که بعد از وقوع زلزله وظیفه ی نیروی انتظامی به دلیل خروج مردم از خانه ها و پرداختن به امور کشته شدگان و مجروحان در جهت تامین امنیت منازل شهروندان سنگین تر می شود ، فردی از قول رفیق اش که در تبریز زندگی می کند نوشته است در حالی که مردم از ترس زلزله در پارک ها شب را به صبح رساندند، گشت ارشاد زنان بد حجاب زلزله زده را بازداشت می کرده است.

کوبیدن بر طبل انگلیسی تفرقه
با اینکه مردم مسلمان ایران اسلامی که اگر برای مردمی غیر همکیش و هم قوم خودشان اتفاقی پیش آید تا کنون از کمکی مضایقه نکرده اند عده ای به دنبال سو استفاده از احساسات مردم آذربایجان و پیاده کردن شگرد انگلیسی ها در تفرقه ی قومی در این حادثه اند. برای مثال فردی در گوگل پلاس پست گذاشته است که: «مطمئنا اگر در یک شهر فارس زبان چنین فاجعه ای رخ می داد، تلویزیونها جور دیگر پوشش می دادند»

مقایسه ی نابجای مباحث داخلی و خارجی برای زیر سئوال بردن سیاست های خارجی جمهوری اسلامی:
کاریکاتور نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست ضد انقلاب هم که جمهوری اسلامی را متهم به فراموشی زلزله زدگان و پرداختن به موضوع سوریه کرده بود نیز یکی دیگر از مطالبی بود که در شبکه های اجتماعی توسط این طیف فکری بازنشر داده شده بود. یکی از مطالبی که در گوگل پلاس بارها بازنشر شده بود مطلبی توهین آمیز به مسئولین کشور بود که آنها را در حال پایکوبی و شادی معرفی کرده بود:« شما کماکان به پایکوبیهایتان برسید. مردم آذربایجان، نه مثل مردم فلسطیناند و نه سوریه و نه میانمار، اینها از کرهی دیگری آمدهاند و قطعا نیازهای اولیهشان را از جای دیگری تامین میکنند. شما نگران نباشید.»
آنچه از بعد از زلزله در شبکه های اجتماعی می گذرد تمام ماجرا نبود و گروهی از کاربران با بیان پاسخ هایی قاطع به توهمات شایعه پراکنان پاسخ دادند از جمله:
یکی از کاربران گوگل پلاس در جواب شایعه پراکنی های عده ای در مورد عملکرد صدا و سیما در مورد ابعاد زلزله و تلفات آن این چنین واکنش نشان می دهد که :

- عدم سرقت اموال / قطع دست بانوان فوت شده به دلیل داشتن زیورآلات / تملک اراضی خانوادههای کامل فوت شده و ...
- به دلیل تخریب زیرساختهای ارتباطی و عدم اطلاع دقیق از کمیت قطعی حادثه که سبب بروز نگرانی مضاعف میشود و ممکن از برخی خانواده ها را روانه محل کند
- بخش گسترده ای مردم در مراسم احیاء هستند و امکان دریافت اطلاعرسانی را ندارند. این امر باعث بروز شایعات میشود و نگرانیها را مضاعف میکند لذا احتمالا اولین اطلاع رسانی سحر خواهد بود
- عدم تثبیت موقعیت زلزلهها و امکان رخ دادن پسلرزههای بیشتر و عمیقتر و همزمانی آن با حضور عموم مردم و امکان افزایش تلفات
- عدم استقرار کامل نیروهای امنیتی / امدادی و مدیرتی»

کاربر دیگری هم در جواب توهم پراکنی عده ای دیگر نوشته است:
- امداد رسانیاش به عهده کیه؟ بسیج و هلال احمر
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- تأمین امنیتاش با کیه؟ سپاه و بسیج و ناجا
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- جمعآوری کمکهای مردمیاش با کیه؟ کمیته امداد و بسیج و هلال احمر
- غُرش واسه کیه؟ [...]
- بازسازی و نوسازیاش با کیه؟ بسیج سازندگی و اردوهای جهادی و تا حدودی دولت
- پُزش واسه کیه؟ [...]

این گزارش کوتاه از وضعیت شبکه های اجتماعی بیانگر این است که عده ای حاضرند با هر چیز و دست آویزی به هدف خود برسند، فرقی نمی کند آن خون هم وطنان اش باشد یا دل های داغ دیده ی مادران گریان.
به هر حال نباید هم از این موضوع گذشت که علاوه بر این سیاه نمایی ها و دروغ پردازی ها، عده ای دیگر در این مدت در فضای مجازی به عنوان یک رسانه استفاده کرده اند و بنا بر نیاز سازمان خون به تشویق و ترغیت هم وطنان به خون دادن کرده اند، آزمونی که ملت ایران باز هم سربلند از آن بیرون خواهد آمد چه دشمنان و فریب خوردگان داخلی اشان را خوش بیاید یا نه؟!!

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
در پیامی اعلام شد:
ابراز همدردی علی کریمی با زلزله زدگان شمال غرب کشور
کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در پیامی کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در واقعه زلزله در شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس آذربایجان شرقی را تسلیت گفت.
علی کریمی در این پیام که در اختیار گروهی ورزشی خبرگزاری مهر قرار گرفته است، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیب دیدگان این حادثه تلخ، شفای عاجل مجروحان و صبر و شکیبایی بازماندگان و آسیب دیدگان این زلزله را از درگاه خداوند متعال خواستار شد. عصر روز یکشنبه زلزله 6 ریشتری در اهر و یک زلزله 2/6 ریشتری در 20 کیلومتری ورزقان، استان آذربایجان شرقی را لرزاند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
تنم لرزید............

دلم هزاران ترک برداشت.........

من آزربایجانم.............


 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
دکتر اسماعیلی: محموله کمک های پرسپولیس فردا به مناطق زلزله زده اعزام می شود

مرجع خبری پرسپولیس : مسئول کمیته فرهنگی و اجتماعی باشگاه پرسپولیس گفت: محموله کمک های باشگاه پرسپولیس برای حادثه دیدگان زلزله آذربایجان شرقی تا فردا ارسال خواهد شد. دکتر علیرضا اسماعیلی گفت: محموله ای در قالب یک کامیون متشکل از اقلام زیستی مانند مواد غذایی، پتو، چادر و لوازم بهداشتی در حال تهیه است و تا فردا از طرف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس برای زلزله زدگان ارسال خواهد شد. وی ادامه داد: نظر به اینکه در حال حاضر مردم عزیزی که با این حادثه روبرو شده اند با شرایط اضطراری روبرو هستند و با توجه به اعلام مسئولان امر مبنی بر لزوم انجام اقدامات سریع باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت در اولین اقدام نسبت به تهیه برخی اقلام حیاتی و ارسال آن اقدام نمایند. مسئول کمیته فرهنگی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: بدون تردید این اقدام حرکتی کوچک در مقابل مصیبتی بزرگ است ولی ما قصد داشتیم در این شرایط سخت این پیام را به برادران، خواهران و بچه های این آب و خاک بدهیم که باشگاه پرسپولیس و میلیون ها هوادار آن به فکر آنها هستند. شاید کمی مایه قوت قلب آنها شود. دکتر اسماعیلی در پایان افزود: در حال حاضر در منطقه زلزله زده، اقدامات امدادی در دستور کار قرار دارد و برای مراحل بعد امکان کمک های معنوی فرهنگی و ورزشی به آسیب دیدگان بررسی خواهد شد.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیاخ تلویزیون دییردی ترکیه اعلام آمادگی الده برای کمک و امداد رسانی اما ایران رد الده و دده کی نیاز یوخده !!!


اما اینده :

انتقاد نماینده تبریز از عدم امدادرسانی به دهستان زلزلهزده اسپیران
روستاهای تبریز نیارمند کمکرسانی است/ کمکرسانیها کافی نیست
خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از عدم امدادرسانی به دهستان زلزلهزده "اسپیران" در تبریز انتقاد کرد و گفت: روستاهای تبریز نیارمند کمکرسانی هستند.



رضا رحمانی در جریان بازدید از روستاهای "اسپیران"، اظهار کرد: انتظار میرفت مسئولان استانی با برنامهریزی و هماهنگی بیشتری عملیات امدادرسانی به مناطق زلزلهزده را انجام میدادند.
وی افزود: متاسفانه دهستان "اسپیران" با چند روستا در اطراف خود از زمین لرزه روز گذشته شهرستانهای اهر و ورزقان تاثیر پذیرفته، ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولان ذیربط برای کمک رسانی و امداد به زلزله زدگان این منطقه انجام نشده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مسئولان مدیریت بحران و وزیر کشور خواست تا هر چه سریعتر با اعزام نیرو به این منطقه، به داد مردم بیپناه روستاهای زلزله زده برسند.
وی عنوان کرد: مردم این منطقه در حال حاضر نیازمند چادرهای نجات هستند و هرچه سریعتر باید امکان اسکان اضطراری برای آنها فراهم شود.
روستاهای سپیدان جدید، آغاج اوغلو، اولو کندی، کمانج علیا و سفلی از جمله روستاهای آسیب دیده از زمین لرزه روز گذشته در این منطقه هستند.




تورکینین نچه دا کامیونی اهرده آما گئنه چوخ آزدی سو چادیر غذا پتو میلتین وضعی قولایدی نچه دادا کنده یول خرابدی گئدنمییبلر هلیکوپتر ایستیپلر دولت وئرمییب
 

shamira

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام اول تسلیت میگم به همه هم وطنای عزیزم. بچه ها زشته ما همه مال ایرانیم همه خون آریایی داریم. پس ترکو و فارس و لرو.... معنا نداره.الان همه عزاداره هم وطنامون هستن. دوم این که من زمان زلزله بم اونجا دانشگاه میرفتم شب زلزله اونجا بودم. واقعا وحشناک بود. الان عکسارو دیدم اون صحنه ها برام تکرار شد. شاید باور نکنین ولی اونجا مردم وضعشون هزار برابر بدتر بود. شهر با خاک یکسان شده بود. هیچ کس آمادگی نداشت به زخمیای امداد برسونه. چون باورشون نمیشد عمق فاجعه این قد زیاد باشه. خیلی سخته کنارت مردم جون بدن ولی ندونی باید چکار کنی. خیلی سخته روز قبلش با همکلاسیات سر یه کلاس باشی فردا بری دانشگاه ببینی جسد همشونو اوردن که تحویل خانوادهاشون بدن.تا ظهر که من بم بودم همه شوکه بودن فقط آمده بودن تماشا اجسادی که تو بلوارای شهر گذاشته بودن. من همش میگفتم انگار هیچ کس دیگه تو شهر نیست. خلاصه کنم اجسادو جمع کردن حالا بماند که چقد از مردم بی نامو و نشان دفن شدن. زخمیای رفتن بیمارستان. قرار شد شهرو دوباره بسازن. گذشته تا این که سال پیش رفتم بم شاید باور نکنین فقط اونجاهایی که تو دید بود بازسازی شده بود. تعجب کردم اون همه حرف.......... حالا این نتیجه. تنها چیزی که اصولی ساخته شده بود بازار شهر بم بود. بچه ها برید خدا رو شکر کنید بعد از دو تا زلزله بد 1ـ بم2ـ زرند حالا تجربه پیدا کردن چه جوری به مردم کمک کنن. خدا رو شکر کنین تعداد کشتها بیشتر از این نبوده. باور کنین از پس جمع کردن مردم بر نمیومدن. میشد عین بم شبا حیوانات اجساد درمیاوردن. امیدوارم تعداد کشتاها همین قد باشه. به خانوادهاشون خدا صبر بده.
 

landscapedesigne

عضو جدید
سلام اول تسلیت میگم به همه هم وطنای عزیزم. بچه ها زشته ما همه مال ایرانیم همه خون آریایی داریم. پس ترکو و فارس و لرو.... معنا نداره.الان همه عزاداره هم وطنامون هستن. دوم این که من زمان زلزله بم اونجا دانشگاه میرفتم شب زلزله اونجا بودم. واقعا وحشناک بود. الان عکسارو دیدم اون صحنه ها برام تکرار شد. شاید باور نکنین ولی اونجا مردم وضعشون هزار برابر بدتر بود. شهر با خاک یکسان شده بود. هیچ کس آمادگی نداشت به زخمیای امداد برسونه. چون باورشون نمیشد عمق فاجعه این قد زیاد باشه. خیلی سخته کنارت مردم جون بدن ولی ندونی باید چکار کنی. خیلی سخته روز قبلش با همکلاسیات سر یه کلاس باشی فردا بری دانشگاه ببینی جسد همشونو اوردن که تحویل خانوادهاشون بدن.تا ظهر که من بم بودم همه شوکه بودن فقط آمده بودن تماشا اجسادی که تو بلوارای شهر گذاشته بودن. من همش میگفتم انگار هیچ کس دیگه تو شهر نیست. خلاصه کنم اجسادو جمع کردن حالا بماند که چقد از مردم بی نامو و نشان دفن شدن. زخمیای رفتن بیمارستان. قرار شد شهرو دوباره بسازن. گذشته تا این که سال پیش رفتم بم شاید باور نکنین فقط اونجاهایی که تو دید بود بازسازی شده بود. تعجب کردم اون همه حرف.......... حالا این نتیجه. تنها چیزی که اصولی ساخته شده بود بازار شهر بم بود. بچه ها برید خدا رو شکر کنید بعد از دو تا زلزله بد 1ـ بم2ـ زرند حالا تجربه پیدا کردن چه جوری به مردم کمک کنن. خدا رو شکر کنین تعداد کشتها بیشتر از این نبوده. باور کنین از پس جمع کردن مردم بر نمیومدن. میشد عین بم شبا حیوانات اجساد درمیاوردن. امیدوارم تعداد کشتاها همین قد باشه. به خانوادهاشون خدا صبر بده.

خیلی درده که بعد اون زلزله ها اقدامی برای بازسازی روستا ها و محکم ساختنشون نکردن ... الان باید جواب کوتاهی آقایون رو خون ملت بده ... خیلی درده
 

shamira

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها کی گفته زلزله بلای آسمونیه. مگه مردم بم بد بودن مگه مردم زرند بد بودن.اگه اونا بد بودن به اون دانشجوای بیچاره که تو این شهرا بودن چه ربطی داشته .
خیلی داشتن نماز میخوندن کشته شدن. بعد از زلزله بم همه میگفتن اینا کفر نعمت کردن. اینا فلان کردن .......این جوری شده. تو رو خدا منطقی باشین کشور ما زلزله خیزه باید یه فکری برا ساختمان هامون بکنیم نه این که دنبال این باشیم کی چه خلافی کرده خدا زلزله سرش آورده.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 9653

شاید مادر و پسری هستید، شاید نو عروس و دامادی... شاید خواهر برادری که مرهم درد هم بودید. نمی دانم... همدیگر را سخت در آغوش کشیده اید، چنانکه دو مرد نمی تواند شما را از هم برهاند، حتی پس از مرگی سرد... شما چنان هم آغوش شده اید که با مرگتان برای ما بفهمانید که پناهی جز آغوش هم نداریم، کسی جز هم نداریم...اندکی دورتر ........


 

parselearn

عضو جدید
اول تسلیت

دوم: زلزله، زلزله هست
دنبال دلیل نگردید ، زمین هرساله چندین هزار نفر رو می‌کشه
و فقط کشورهای با انسانهای مسئولیت پذیر مثله ما نمی‌شوند!
 

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
الله تمام گدننره رحمت السین، اگر بورداکی اوشاخلارین تانیشلارینان فوت الیب اللاهدان بیله لرینه صبر آرزو الیرم

چخ چتین درتدی، الله کمه لری اولسون
 
بالا