[دانلود] طرح توجيهی و مطالعات امكان‌سنجی [مربوط به طرح و اقتصاد كارخانه]

(sara_h)

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان
من دنبال طرح اسید بنزوییک هستم
خیلی حیاتی هست لطفا کمکم کنین:(
بیشتر دنبال بازار واطلاعات صادرات و واردات هستم
ممنون میشم

خدمت شما :
banzo asid.docx
ولی فکر نکنم شامل اطلاعات مورد نیازتون باشه
 

webcam

عضو جدید
طرح تولید کاندوم

طرح تولید کاندوم

خلاصه طرح توجیهی تولید کاندوم
 

پیوست ها

  • candom.pdf
    78.7 کیلوبایت · بازدیدها: 1

webcam

عضو جدید
طرح اسید کلریدریک

طرح اسید کلریدریک

دوستان کسی درباره ی اسیدکلریدریک چیزی نداره؟
اینم خلاصه طرح توجیهی اسید کلریدریک امیدوارم به دردت بخوره.
 

پیوست ها

  • acid coloridric.pdf
    71.8 کیلوبایت · بازدیدها: 1

(sara_h)

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پودر گوشت و روغن صنعتی

مطالعات امکان سنجی مقدماتی طرح تولید پودر گوشت و روغن صنعتی

 

aznavarta

اخراجی موقت
یک زمانی یک هزار طرح توجیهی در وب سایت سازمان صنایع کوچک ایران در لینک زیر بود

www.iraniec.ir

ولی مثل اینکه سایتشان جمع شده و ادرس شان عوض شده است.

جستجو کردم و انها را در ادرس زیر پیدا کردم:

http://isipo.ir/?part=menu&inc=menu&id=47

اگر روی گزینه سازمان صنایع کوچک کلیک کنید طرح های توجیهی را به ترتیب موضوع در هر صفحه می اورد
لینک زیر:

http://isipo.ir/?part=menu&inc=menu&id=179

و اگر مثلا روی صنایع شیمیائی کلیک کنید صفحه زیر باز میشود:

http://isipo.ir/?part=menu&inc=menu&id=246

که شامل بیش از 150 طرح توجیهی میباشد.


در قسمت استانها هم
هر استانی یک سایتی زده و در هر استان به طور متوسط پنجاه شصت تا طرح توجیهی مخصوص ان استان گنجانیده شده است
بعنوان مثال در لینک زیر متعلق به استان تبریز (اذربایجان شرقی)

http://www.tabriziec.ir/main.asp?id=169

در لینک زیر فهرست طرح های آذربایجان غربی

http://www.waiec.ir/portal/index.php/1389-06-02-05-37-30.html


و غیره که با گوگلیده کردن میتوانید پیدایشان کنید.

همچنین حدود 156 طرح توجیهی وزارت تعاون در لینک زیر درجیده شده است:

http://www.icm.gov.ir/pattern-industry-fa.html

ولی من جای شما باشم یک طرح را از اول تحقیق و مینویسم کپی کردن یک طرح به خصوص وقتی میخوای اجرا کنی چند برابر وقتت را هدر میدهد!
 
آخرین ویرایش:

bera

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طرح توجیهی وروش تولید اسید نیتریک

طرح توجیهی وروش تولید اسید نیتریک

روشهای تولید وشناخت اسید نیتریک
 

پیوست ها

  • nitric-acid-[www.prozhe.com].zip
    1.1 مگایابت · بازدیدها: 1

webcam

عضو جدید
تکنولوژی GTL و انتقال گاز

تکنولوژی GTL و انتقال گاز

سلام

کسی در مورد طرح توجیهی جی تی ال میعانات گازی اطلاعاتی داره ؟

ممنون پیشاپیش
سلام دوست عزیز
اگه تونستی یه سر به این وبلاگ بزن شاید بدردت بخوره.
www.webcam5681.blogfa.com

انتقال گاز به نقاط دوردست، همواره با مشکلات فراوانی روبه روبوده است. امروزه فناوری ال.ان.جی به عنوان راهکاری بسیار اقتصادی و قابل اطمینان در این زمینه مطرح است، اما پیشرفت های اخیر در زمینه استفاده از سایر فناوری ها نیز سبب شده است که استفاده از روش هایی نظیر CNG(گاز طبیعی فشرده شده) و هیدرات هم به عنوان راه حلی برای انتقال گاز به مناطق طولانی مطرح شوند.


بدون شک گاز طبیعی منبع مهم تامین انرژی در قرن جدید است. امروزه فناوری های بسیاری برای استحصال، انتقال و به کارگیری از منابع گازی رشد یافته اند. توسعه سریع صنعت گاز نیز از فناوری های مهمی تأثیرپذیرفته است که از اواسط قرن بیستم مطرح شده اند. انتقال گاز طبیعی به واسطه ماهیت گازی آن با دشواری روبه رو است و حتی استفاده از ساده ترین روش انتقال یعنی خطوط لوله در فواصل طولانی با مشکلات زیادی روبه رو می شود. با توجه به توانایی های موجود فناوری برای انتقال گاز به مناطق دوردست، روش ال.ان.جی یا گاز طبیعی مایع شده به عنوان یک روش اقتصادی، توانسته است دشواری حمل گاز را تا حد زیادی برطرف سازد. برخی از کارشناسان تبدیل گاز به فرآورده های مایع (GTL) را نیز راهکاری مناسب برای انتقال گاز به بازارهای دوردست بیان می کنند، زیرا معتقدند با این که هنوز فناوری یا تبدیل گاز به فرآورده های مایع به طور گسترده مورد استفاده کشورهای دارنده گاز قرار نگرفته ، اما حمل فرآورده های مایع به بازارهای مصرف بسیار ساده تر و کم هزینه تر از روش تبدیل ال.ان.جی است.
در فناوری GTL، گاز طبیعی در یک رشته فعل و انفعالات شیمیایی به مایعات میان تقطیر هیدروکربوری مانند نفتا، سوخت جت، دیزل و پایه های روغنی و ... تبدیل می شود. در این روش، گاز طبیعی نخست به گازهای سنتز منوکسید کربن و هیدروژن تبدیل می شود، سپس در یک رشته واکنش های شیمیایی تحت تاثیر بستر کاتالیستی محصولات هیدروکربوری مایع که در حال حاضر دارای بازار خوبی هستند، تولید می شوند.
علاوه بر آن، فرآورده های مایع گاز را به آسانی می توان در بازار مصرف به فروش رساند، ولی به دلیل نوع خاص تقاضای ال.ان.جی که به تاسیسات دریافت خاصی نیازمند است، فروش ال.ان.جی همواره با دشواری بیشتری روبه رو است. به واسطه هزینه های بالا برای انتقال گاز طبیعی در هر یک از فناوری های گفته شده، تحقیق و پژوهش برای یافتن راهکارهای دیگر همواره ادامه دارد. اگر چه هنوز استفاده از فناوری GTL در جهان گسترش زیادی نیافته، سرمایه گذاری قابل توجه کشورهای صاحب منابع گاز همانند قطر، برای استفاده از این فناوری، نشانگر توسعه و سودآوری این فناوری در آینده ای نزدیک است.


فناوری GTL با پیشینه بیش از 70 سال، در مقیاس تجاری هنوز در آغاز راه توسعه قرار دارد. فناوری تبدیل گاز به فرآورده های مایع گرچه برای بسیاری از توسعه دهندگان عمده این فناوری، مانند شل، ساسول، اکسون موبیل و سنترلیوم شناخته شده است، اما تعداد واحدهای بزرگ تجاری در جهان در این زمینه بسیار محدود و امروزه مقدار کمی از منابع مالی موسسه های بزرگ به این امر اختصاص یافته است.
علاوه بر فناوری های ال.ان.جی و GTL، فناوری CNG و هیدرات نیز ممکن است بتوانند به عنوان راهکاری مناسب و ارزان برای انتقال گاز مطرح شوند. فناوری CNG ، برای انتقال گاز طبیعی در مسافت های طولانی، قابلیت مهمی به شمار می روند. CNG را می توان در کشتی های مخصوصی ذخیره، سپس به مقاصد مورد نظر حمل کرد. اگر چه یک کشتی حامل CNG نمی تواند گاز را به مقادیر بارگیری شده در کشتی های LNG انتقال دهد، ولی روش مایع سازی همچنین تبدیل مجدد به گاز در فناوری CNG آسان تر و بسیار کم هزینه تر از ال.ان.جی است. ذخیره سازی گاز در کشتی های CNG به صورت نگهداری گاز در لوله های با تحمل فشار 3000-1500 پی.اس.آی و به قطر 18 تا 36 اینچ است.
این لوله ها که به صورت افقی و عمودی در کشتی تعبیه شده اند، توانایی ذخیره سازی مقادیر زیادی گاز را در خود دارند. برای کاهش خطرهای احتمالی، دمای این لوله‌ها در 20- درجه سانتی‌گراد حفظ می‌شود. به دلیل فشار بالای CNG در مخازن لوله‌ای شکل، بالابودن احتمال خطر انفجار، از مشکلات اساسی عملی‌نشدن کاربرد وسیع فناوری CNG در جهان است. امروزه استفاده از تکنیک های جدید در ساخت کشتی های CNG یعنی به کارگیری لوله هایی به قطر 6 اینچ که به صورت قرقره های بزرگ درون کشتی تعبیه می شوند، پیشنهاد شده است. این کشتی ها توانایی ذخیره سازی بیشتری از گاز را در خود دارند. فناوری CNG برای انتقال گاز مخازن آب های عمیق که انتقال گاز آنها با استفاده از خط لوله به ساحل با دشواری و هزینه بالا روبه رو است، می تواند کاربرد یابد. سادگی فرآیند تولید CNG و فناوری ساده تر ساخت کشتی های حمل آن نسبت به ال.ان.جی، طرح های CNG را به عنوان گزینه ای بالقوه برای انتقال گاز مطرح کرده است. با توجه به شرایط موجود فناوری CNG، استفاده از آن تنها برای انتقال گاز تا فواصل 2500 مایل مطمئن به نظر می رسد. تحقیقات در زمینه استفاده از فناوری CNG برای انتقال گاز طبیعی در کشورهای آمریکا و استرالیا همچنان ادامه دارد.


فناوری CNG در صورت کاهش دادن خطر انفجار در هنگام انتقال آن، می تواند رقیبی برای فناوری LNG در فواصل کوتاه تر باشد. برای کشورهایی همانند کشور ما که دارای ذخایر عظیم گازی است، تحقیق و توسعه در زمینه طرح های GTL و CNG به عنوان راهکارهای جدید انتقال گاز، در تحقیق و پژوهش صنعت گاز می تواند به شمار رود. توسعه و توجه بیشتر به این فناوری ها و به ویژه فناوری GTL در کشور می تواند بازارهای صادراتی گاز را به همراه داشته باشد. یکی از عوامل موثر در میزان سرمایه گذاری در بخش GTL در ایران، وجود توانمندی های فنی و مهندسی بالقوه در صنایع نفت و گاز این کشور، به لحاظ مدیریتی و فنی است. در حدود دو سوم ماشین آلات و مخازن مورد کاربرد در یک واحد تولیدی GTL را در صنایع نفت و گاز ایران می توان یافت. از طرفی از لحاظ نیروی انسانی ماهر و متخصص، شرکت های مهندسان مشاور ایران تاکنون دو واحد تولیدی متانول و یک واحد تولیدی MTBE را بدون کمک شرکت های خارجی به پایان رسانده اند و یا در حال تکمیل آنها هستند. به همین دلیل، این اعتقاد که انجام مهندسی تفصیلی پروژه های GTL در ایران با قیمتی کمتر از نصف عرف جهانی امکان پذیر است، دور از ذهن نخواهد بود. در ضمن وجود نیروی انسانی آموزش دیده در ایران می تواند هزینه های عملیاتی یک واحد تولیدی GTL را به میزان قابل ملاحظه ای در قیاس با دیگر نقاط جهان کاهش دهد.
وجود مخازن عظیم گازی یکی ازعوامل اساسی در اقتصادی بودن یک طرح GTL است. برای مثال میزان گاز مورد نیاز برای یک واحد تولیدی GTL به ظرفیت 70 هزار بشکه در روز و به مدت 25 سال حدود 5/5 تریلیون فوت مکعب است. منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در بندر عسلویه و میدان های، نار و کنگان در نزدیکی پارس جنوبی، یکی از مناسب ترین مراکز برای ساخت واحد تولیدی GTL است.


ویژگی های فناوری GTL برای ایران
در دهه اخیر، مخازن گازی متمرکز، عظیم و متعددی در آب های خلیج فارس و در مناطق جنوبی ایران کشف شده اند. بسیاری از این میدان ها، هنگام فعالیت های اکتشافی شرکت ملی نفت ایران و شرکت های بین المللی خارجی برای یافتن میدان های نفتی جدید به اثبات رسیده اند. هم اکنون احتمال اکتشاف های جدید دیگری از مخازن گازی متمرکز در نواحی خشک و در آب های دریای خزر و خلیج فارس، وجود دارد.
بهره گیری از فناوری GTL برای تحرک بخشیدن به صادرات گاز و تولید محصولات سوختی با کیفیت بالا از جمله هدف هایی است که ایران نباید حتی یک لحظه از آن غافل باشد. واقع شدن این میدان های گازی نزدیک به آبراه ها و در فاصله کمی از خشکی یکی از عواملی است که پروژه های صادراتی گاز طبیعی را به شکل GTL و LNG اقتصادی می کند. یکی دیگر از ویژگی های اجرای پروژه های GTL در ایران این است که صرف نظر از سهم ایران در سازمان کشورهای صادرکننده(اوپک) می توان از مایعات میان تقطیری برای مصارف داخلی به جای نفت خام بهره برد؛ از این رو به همان میزان، نفت خام صادراتی و درآمد ملی افزایش می یابد. سهم تخصیصی از سوی اوپک بر اساس تولیدات کشورهای عضو اوپک تعیین می شود؛ از این رو اگر ایران بتواند تولیدات نفت خام خود را از این طریق افزایش دهد، سهم آن نیز بیشتر از میزان صادرات کنونی خواهد بود. از لحاظ مقدار، تولید هر بشکه محصولات فناوری GTL دو بشکه نفت خام برای صادرات را در پی دارد. بنابراین با توجه به روند روبه رشد مصرف آینده محصولات سوختی برای ایران، استفاده از GTL لازم و ضروری به نظر می رسد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

m3164

کاربر فعال تالار مهندسی شیمی
کاربر ممتاز
اکرولئین

اکرولئین

سلام دوستان درمورد تولید آکرولین کسی اطلاعاتی داره؟ به خصوص توجیه اقتصادی
ممنونم

ACROLEIN

خواص عمومی: مایعی بی رنگ یا زرد رنگ، فرار، سمی، اشک آور و قابل اشتعال است. به سرعت واکنش می دهد. حلالیت اکرولئین در آب محدود است. در بسیاری از حلالهای آلی مثل الکلها، اترها و هیدروکربنهای آروماتیک یا آلیفاتیک قابل حل است.

کاربردها: آکرولئین به عنوان یک عامل ضد آفت، مورد استفاده تجاری وسیعی دارد، که البته غلظت این آفت کشها بسیار کم و حدود 10 ppm است. به طور مثال از این ماده برای کنترل رشد جلبکهای آبزی در مسیرهای آبیاری یا جلبک و حلزون در سیستم های آبی چرخان استفاده می شود. یکی از کاربردهای اکرولئین که بسیار حائز اهمیت است استفاده از آن در میدانهای نفتی است، همچنین برای پاک کردن آب میدانهای نفتی از هیدروژن سولفید که بسیار بدبوست به کار می رود.
اکرولئین در تولید مواد زیر به کار می رود:
D,L- Methionine (یک آمینو اسید که به عنوان مکمل غذای حیوانات به کار می رود)، آکریلیک اسید، گلوتار آلدهید، پیریدین ها، تترا هیدرو بنزآلدهید، اسانسها و عطرها، علف کشها، پلیمرهای آکرولئین و مواد دارویی.

روش تولید:
اکسیداسیون پروپن
CH2CHCH3 + O2 -------------------- CH2CHCHO + H2O ∆H= -340 kj/mol

شرکتهای صاحب لیسانس:

Daicel ، SumitomoChem ، AtoChem

فایل ضمیمه؛ مطالعه امکان سنجی مقدماتی طرح تولید اکرولئین
 

پیوست ها

  • Acrolein.pdf
    468.9 کیلوبایت · بازدیدها: 1

bera

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همگی
من این ترم برای درس طرح و اقتصاد پروژه ام در مورد طراحی مقدماتی و شبیه سازی شیرین سازی گاز و تخمین قیمت هاست هرکی مطلبی , pfd, یا هر کمکی میتونه بکنه خواهشا دریغ نکنه ، مرسی

سلام دوست عزیز

یه سری از فایلها و گزارش کاراموزی رو براتون اینجا قرار دادم امیدوارم مفید باشه
http://www.4shared.com/office/nxvOh4k5/GAS_SWEETENING1.html

گزارش پالایشگاه فجر جم http://www.4shared.com/office/vhVJvIyz/gozaresh.html

فراورش گاز با امین http://www.4shared.com/document/v5buo016/2_online.htm
 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه ی دوستان گرامی سال نو رو خدمت همه تبریک میگم
امیدوارم سال پربرکتی پیش رو داشته باشید
پروژه ی طرح اقتصاد من در باره ی تولید قطعات کامپوزیتی که باید با کارخانه ی مربوطه در تماس باشم و ازشون اطلاعات مورد نظرم رو بگیرم ولی همه من رو به شدت ترسوندن که که اعتماد نمی کنن وبهمون اطلاعات مورد نیاز رو نمی دن
اگه راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم
چند تا سوال هم دارم
وقتی با کارخانه تماس میگیرم باید ازشون بخواهم من رو به چه کسی وصل کنن و با کی صحبت کنم؟
چه طور سوالاتی باید بپرسم ؟که اطلاعات کامل رو دریافت کنم؟
از چه سوالاتی باید استفاده کنم؟
برای این که اعتمادشون رو جلب کنم چه راهی رو پیشنهاد میکنید
ممنون میشم از این که من رو راهنمایی کنید
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همه ی دوستان گرامی سال نو رو خدمت همه تبریک میگم
امیدوارم سال پربرکتی پیش رو داشته باشید
پروژه ی طرح اقتصاد من در باره ی تولید قطعات کامپوزیتی که باید با کارخانه ی مربوطه در تماس باشم و ازشون اطلاعات مورد نظرم رو بگیرم ولی همه من رو به شدت ترسوندن که که اعتماد نمی کنن وبهمون اطلاعات مورد نیاز رو نمی دن
اگه راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم
چند تا سوال هم دارم
وقتی با کارخانه تماس میگیرم باید ازشون بخواهم من رو به چه کسی وصل کنن و با کی صحبت کنم؟
چه طور سوالاتی باید بپرسم ؟که اطلاعات کامل رو دریافت کنم؟
از چه سوالاتی باید استفاده کنم؟
برای این که اعتمادشون رو جلب کنم چه راهی رو پیشنهاد میکنید
ممنون میشم از این که من رو راهنمایی کنید


سلام
کامپوزیت دنیای گسترده ای داره یه کمی دقیقتر بگید چه نوع کامپوزیتهائی میخواین
مواد تشکیل دهنده شان چه باید باشند
کامپوزیتهای تولیدی کاربردشان در چه چیزی باید باشد.

در نتیجه به جواب سوال شما میتوانیم نزدیک تر راهنمائی کنیم.

کامپوزیتهای الیاف کربن ، الیاف پلیمری، کامپوزیتهای ساخته شده از فلزات، کامپوزیتهای غیر فلزی و هزار جورکامپوزیت مختلف...


اونائی که گفته اند راست گفته اند این مسائل جزء اسرار کاری و محرمانه شرکتها هست و حوزه تحقیق اکثر موارد اجازه ورود به
حوزه صنعت را نداره ...

فرمولهای حوزه تحقیق با فرمولهای حوزه صنعت همیشه فرق میکنه...

این را میگویند دانش فنی که در ایران ارزش نداره و راحت کپی میشه ولی فقط در سال 2008 کشور امریکا
به اندازه 80 میلیارد دلار معادل فروش نفت خام خود دانش فنی به خارج از کشورش صادر کرده
که این صادرات از همین اطلاعاتی که شما دنبالش هستید تشکیل میشه
مثلا اینکه کامپوزیت مورد استفاده در بدنه هواپیمای مسافربری بوئینگ جدید
ویا کامپوزیت مورد استفاده در نسل جدید موشکها
ویا کامپوزیت مورد استفاده در موتور های جدید جت جنرال الکتریک
و هزاران مسئله دیگه که فناوری فوق پیشرفته هستند...
و یک جمله از یکی از این کامپوزیتها برای بعضی شرکتها میلیارد ها تومان قیمت داره ...
 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
کامپوزیت دنیای گسترده ای داره یه کمی دقیقتر بگید چه نوع کامپوزیتهائی میخواین
مواد تشکیل دهنده شان چه باید باشند
کامپوزیتهای تولیدی کاربردشان در چه چیزی باید باشد.

در نتیجه به جواب سوال شما میتوانیم نزدیک تر راهنمائی کنیم.

کامپوزیتهای الیاف کربن ، الیاف پلیمری، کامپوزیتهای ساخته شده از فلزات، کامپوزیتهای غیر فلزی و هزار جورکامپوزیت مختلف...


اونائی که گفته اند راست گفته اند این مسائل جزء اسرار کاری و محرمانه شرکتها هست و حوزه تحقیق اکثر موارد اجازه ورود به
حوزه صنعت را نداره ...

فرمولهای حوزه تحقیق با فرمولهای حوزه صنعت همیشه فرق میکنه...

این را میگویند دانش فنی که در ایران ارزش نداره و راحت کپی میشه ولی فقط در سال 2008 کشور امریکا
به اندازه 80 میلیارد دلار معادل فروش نفت خام خود دانش فنی به خارج از کشورش صادر کرده
که این صادرات از همین اطلاعاتی که شما دنبالش هستید تشکیل میشه
مثلا اینکه کامپوزیت مورد استفاده در بدنه هواپیمای مسافربری بوئینگ جدید
ویا کامپوزیت مورد استفاده در نسل جدید موشکها
ویا کامپوزیت مورد استفاده در موتور های جدید جت جنرال الکتریک
و هزاران مسئله دیگه که فناوری فوق پیشرفته هستند...
و یک جمله از یکی از این کامپوزیتها برای بعضی شرکتها میلیارد ها تومان قیمت داره ...
سلام خیلی ممنون از اطلاعاتتون
من درباره ی کامپوزیت هایی که به روش RTMتولید میشن اطلاعات میخواهم
استادم درباره ی نوع قطعه محدودمون نکردن ولی توی ایران قطعات خودرو رو با این روش میسازن مثلا سپر ماشین
بیشتر از الیاف شیشه و رزین پلی استر مد نظرمون هست به فایبر گلاس گفته میشه
من نمی دونم چه گریدی پلی استر و چه نوع الیاف شیشه ای رو باید در نظر گرفت
وخیلی چیزای دیگه
ممنون میشم اگه کمکم کنید
علاوه بر این تنها این چیزی که میگید نیست
من چی کار خیلی از سوال ها رو نمی شه پرسید حتی اگه سری هم نباشه
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام خیلی ممنون از اطلاعاتتون
من درباره ی کامپوزیت هایی که به روش RTMتولید میشن اطلاعات میخواهم
استادم درباره ی نوع قطعه محدودمون نکردن ولی توی ایران قطعات خودرو رو با این روش میسازن مثلا سپر ماشین
بیشتر از الیاف شیشه و رزین پلی استر مد نظرمون هست به فایبر گلاس گفته میشه
من نمی دونم چه گریدی پلی استر و چه نوع الیاف شیشه ای رو باید در نظر گرفت
وخیلی چیزای دیگه
ممنون میشم اگه کمکم کنید
علاوه بر این تنها این چیزی که میگید نیست
من چی کار خیلی از سوال ها رو نمی شه پرسید حتی اگه سری هم نباشه

سلام
شش سال پیش یه دوستی داشتم که میگفت با قالبگیری گچ سپر انواع خود رو ازب فایبر گلاس درست میکرد
ولی چند سالی هست هیچ خبری ازش ندارم و تلفنی چیزی هم نیست
باید بگردم و اگر تونستم پیدا کنم بهتون خبر میدم.

ولی این کامپوزیت که شما میگین فکر کنم خیلی پیچیده نباشه
درباره روش تولید هم اطلاعی ندارم ولی تحقیق میکنم چیزی بود پیدا میکنم.

برای شروع پیشنهاد میکنم یک تاپیک درباره فایبر گلاس ایجاد بشه یا اگر هست انتخاب بشه
و توی اون تاپیک اگر مطالبی گیر آوردم گرد آوری کنیم و به مرور دانش فنی را تدوین کنید.

موفق باشید.
 

mary90

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
شش سال پیش یه دوستی داشتم که میگفت با قالبگیری گچ سپر انواع خود رو ازب فایبر گلاس درست میکرد
ولی چند سالی هست هیچ خبری ازش ندارم و تلفنی چیزی هم نیست
باید بگردم و اگر تونستم پیدا کنم بهتون خبر میدم.

ولی این کامپوزیت که شما میگین فکر کنم خیلی پیچیده نباشه
درباره روش تولید هم اطلاعی ندارم ولی تحقیق میکنم چیزی بود پیدا میکنم.

برای شروع پیشنهاد میکنم یک تاپیک درباره فایبر گلاس ایجاد بشه یا اگر هست انتخاب بشه
و توی اون تاپیک اگر مطالبی گیر آوردم گرد آوری کنیم و به مرور دانش فنی را تدوین کنید.

موفق باشید.
من یه سری اطلاعات در ان باره جمع کنم
ولی هنوز خیلی محدود من برام خیلی مهمه که بدونم از چه گرید پلی استری استفاده کنم
یا الیاف شیشه ای
ونحوه ی ارتباط با مسوئلین کارخانه
اصلا اگه بخواهم زنگ بزنم اید باکی صحبت کنم؟
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من یه سری اطلاعات در ان باره جمع کنم
ولی هنوز خیلی محدود من برام خیلی مهمه که بدونم از چه گرید پلی استری استفاده کنم
یا الیاف شیشه ای
ونحوه ی ارتباط با مسوئلین کارخانه
اصلا اگه بخواهم زنگ بزنم اید باکی صحبت کنم؟


ببینید مسئولین اکثر کارخانه ها درباره فوت و فن کارتون بهتون هیچی نخواهند گفت
اگر هم بگند اطلاعات غلط برای گمراه کردن شما خواهند گفت.

برای اینکه بتوانید در این باره اطلاعات موثق جمع کنید دو جا را برای شما پیشنهاد میکنم:

1- مرکز استاندارد ایران

2- وزارت صنایع و معادن


وزارت صنایع و معادن کارشناسانی مخصوص هر نوع مواد تولیدی داره که انها تمامی جزئیات طرح های تولیدی را در آرشیو خود دارند
و چون دولتی هستند بنابر این با یک درخواست و یا معرفی از دانشگاه هر اطلاعاتی را به شما خواهند داد
معمولا وقتی کسی کارخانه میزند برای گرفتن وام طرح توجیهی نوشته و به وزارت صنایع مراجعه میکند که در انجا طرح ایشان ارشیو میشود.
و شما میتوانید یک کپی از طرح را گرفته ا ان استفاده کنید.

ولی کلا کارخانه ها را بیخیال بشید در ضمن اگر کارخانه ها کارمندان هم اطلاعاتی بدهند ممکنه مدیر کارخانه به خاطر افشای اسرار طبق قانون انها را اخراج کنه
و یا حتی به دادگاه مراجعه کرده علیه انها حکم زندانی و غیره بگیره
چون این مسائل سری قانونا افشای انها غیر قانونی است.

و چون تفاوت بین اسرار محرمانه و غیر محرمانه دقیق روشن نشده است بنابر این در این زمینه نمیتوان دقیق گفت که شما چه نوع اطلاعاتی ممکنه به دست بیارید.


یک موضوع دیگه این هست که تعمیر کاران خودرو که به اصطلاح صافکاری هم به انها میگویند برای تعمیر سپر و غیره از قالبگیری فایبر گلاس استفاده میکنند که
میتوانید در اطراف شهرها به انها مراجعه کنید و از انها اطلاعات بگیرید و اینکه انها مواد اولیه فایبر گلاس را از کجا تهیه میکنند و چگونه قالب میسازند
و با چه روشهائی قطعات کامپوزیتی را تولید میکنند و غیره ...
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
امكان سنجي فني و اقتصادي استفاده از مبدل حرارتي

امكان سنجي فني و اقتصادي استفاده از مبدل حرارتي

امكان سنجي فني و اقتصادي استفاده از مبدل حرارتي صفحه اي در سيستم هاي حرارت مركزي

سعيد عالم ورزنه اصفهاني – رامين ميرزا طلوعي – اميد شاكري - اميد جلالي – مهدي اشجعي
دانشكده فني دانشگاه تهران - دانشكده فني دانشگاه تهران – شركت بهينه سازي مصرف سوخت كشور –
شركت بهينه سازي مصرف سوخت كشور - دانشكده فني دانشگاه تهران​

چكيده
در اين مقاله امكان استفاده از مبدل حرارتي صفحه اي در سيستم حرارت مركزي بجاي منبع كويل دار و يا منبع دوجداره از دو ديدگاه فني و اقتصادي مورد مطالعه قرار گرفته است. هدف از انجام اين جايگزيني بهبود عملكرد سيستم حرارت مركزي و در نتيجه صرفه جويي در مصرف گاز طبيعي مي باشد. در بخش فني امكان سنجي، انواع مختلف مبدل حرارتي صفحهاي و امكان استفاده از آنها در سيستم حرارت مركزي بررسي شده است. بر اساس نتايج، از ميان انواع مبدل هاي حرارتي صفحه اي، دو نوع مبدل صفحه اي لحيم شده و مبدل صفحه و فريم نسبت به ساير انواع آن، در سيستم حرارت مركزي بيشتر مورد استفاده قرار ميگيرند. مزايا و معايب عملكرد آنها در اين سيستم ها مورد مطالعه قرار گرفته است. در بخش اقتصادي، سرمايه گذاري در سيستمهاي حرارت مركزي موجود و سيستم هاي حرارت مركزي در دست احداث، از ديدگاه مصرف كننده و ديدگاه ملي بطور مجزا بررسي شده و نتايج ارائه گرديده است. از آنجا كه بخش خانگي حدود 94 درصد از استفاده كنندگان از سيتم حرارت مركزي را شامل مي شود، نتايج تحليل اقتصادي با توجه به تعرفه هاي مربوط به اين بخش ارائه شده است. به منظور ارائه نتايج حاصل از تحليل اقتصادي، از معيارهاي ارزش فعلي و دوره بازگشت سرمايه استفاده شده است. بر (NPV) خالص اساس اين نتايج، استفاده از مبدل حرارتي صفحه اي در ساختمان هاي در دست احداث از هر دو ديدگاه مصرف كننده و ملي داراي توجيه اقتصادي است. اين موضوع در حالي است كه جايگزيني اين مبدل ها در سيستم هاي حرارت مركزي موجود بجاي منبع كويلدار و يا منبع دوجداره مقرون به صرفه نيست. آناليز حساسيت انجام شده بر روي نت ايج نشان مي دهد كه دوره بازگشت سرمايه در سيستم هاي حرارت مركزي موجود با افزايش قيمت گاز مصرفي در بخش خانگي كاهش مي يابد.
 

پیوست ها

  • امكان+سنجي+فني+ا&#.rar
    263.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

(sara_h)

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بالا