سلام دوست گرامی
نور باید ازسمت چپ به تابلو بتابه
یکی از اصولهای طراحی اینه که شما توجه ای به روحیه سنین مختلف در طرح میکنید مثلا"نوع نگاه یه پدر بزرگی که امده درس نوشو بپرسه در نگاه اول چه تصوری از مدرستون داره یا اینکه بچه ای پاش شکسته و میخواد بره سر کلاس اگه رمپ نباشه چی کنه و... ما در هر طرحی باید به چند نکته توجه کنیم یک افرادی که دربنا زندگی میکنن که ممکنه کارفرمات باشه یا شخص ثالث که ازش استفاده میکنه دوکسی که به صورت مهمان ازبنا دیدن میکنه سوم ناظری که به عنوان بیننده از بنات دیدن میکنه
اول شما باید پویت بودنو برای خودتون تعریف کنید بعد بنویسید اگه من ازت بپرسم فرق بین سیالیت وپویایی چیه چی جواب میدی
درب کلاسها به طرف بیرونه اما نمیزاریم چند وقت دیگه منم یه طرح5کلاسه میکشم نگاه کنی متوجه میشی
ببین دوست گرامی ما چند نوع دیاگرام داریم که یکی ازاونها دیاگرام بومی باشد ما باید بعضی ازفضاهایی که بوهای مزاحم داریم اونارو جایی طراحی کنیم که ایجاد مزاحمت نکند شما باید برای سرویس یک پیش فضا طراحی کنیدکه هم ایجاد مانع دید کنه همون محرمیت هم سلسله مراتب حفظ شه و...حال فهمیدی هم ارزش شدن سرویس با بقیه فضاهات در چیه
در طراحی امفی تئاتر اگه تونستی یه نگاه بندازبه اکوستیک درمعماری/ویلی فورد،آنسلم لائوبر/غلامعلی لیاقتی-کتاب مبانی فیزیک ساختمان1(آکوستیک)/زهراقیابکلوکتاب مبانی اکوستیک درساختمان(نشریه201 )پروین نصیری اونموقعه میفهمی منطورم از طراحی امفی تئاتر چیه
شکستگیهای پلانت در اصطلاح کوره یعنی با حجم بنات مطابقت نداره منظور از معتاد در فضای شهریه ومقیاس بزرگه در چنین فضاهایی رفتارهای ناهنجاری رخ میدهد
شما اول پلان طراحی نمی کنید که بعدا"بیاید نماشو طراحی کنید چیزی که امروزباب شده شما درحین طراحی پلان باید نمارو درنظر بگرید وهردورو باهم پیش ببرید
درمورد سقف شیبدار با دونفرازدوستانم که نفرات برتر کنکور بودن صحبت کردم که مطمئن شم یکی شون گفت که برای هتلها وجنگلبانیها ومراکز ستنی خوبه شیبدارباشه اما درکل بهتره نباشه امادوست بعدیم گفت که شیبدار باشه اماباید نوآوری داشته باشه که منم با حرفش موافقم بهتره درشیبدارشدن بام کار تکراری نکنیم ونوآوری خلاقیت داشته باشیم
نور باید ازسمت چپ به تابلو بتابه
یکی از اصولهای طراحی اینه که شما توجه ای به روحیه سنین مختلف در طرح میکنید مثلا"نوع نگاه یه پدر بزرگی که امده درس نوشو بپرسه در نگاه اول چه تصوری از مدرستون داره یا اینکه بچه ای پاش شکسته و میخواد بره سر کلاس اگه رمپ نباشه چی کنه و... ما در هر طرحی باید به چند نکته توجه کنیم یک افرادی که دربنا زندگی میکنن که ممکنه کارفرمات باشه یا شخص ثالث که ازش استفاده میکنه دوکسی که به صورت مهمان ازبنا دیدن میکنه سوم ناظری که به عنوان بیننده از بنات دیدن میکنه
اول شما باید پویت بودنو برای خودتون تعریف کنید بعد بنویسید اگه من ازت بپرسم فرق بین سیالیت وپویایی چیه چی جواب میدی
درب کلاسها به طرف بیرونه اما نمیزاریم چند وقت دیگه منم یه طرح5کلاسه میکشم نگاه کنی متوجه میشی
ببین دوست گرامی ما چند نوع دیاگرام داریم که یکی ازاونها دیاگرام بومی باشد ما باید بعضی ازفضاهایی که بوهای مزاحم داریم اونارو جایی طراحی کنیم که ایجاد مزاحمت نکند شما باید برای سرویس یک پیش فضا طراحی کنیدکه هم ایجاد مانع دید کنه همون محرمیت هم سلسله مراتب حفظ شه و...حال فهمیدی هم ارزش شدن سرویس با بقیه فضاهات در چیه
در طراحی امفی تئاتر اگه تونستی یه نگاه بندازبه اکوستیک درمعماری/ویلی فورد،آنسلم لائوبر/غلامعلی لیاقتی-کتاب مبانی فیزیک ساختمان1(آکوستیک)/زهراقیابکلوکتاب مبانی اکوستیک درساختمان(نشریه201 )پروین نصیری اونموقعه میفهمی منطورم از طراحی امفی تئاتر چیه
شکستگیهای پلانت در اصطلاح کوره یعنی با حجم بنات مطابقت نداره منظور از معتاد در فضای شهریه ومقیاس بزرگه در چنین فضاهایی رفتارهای ناهنجاری رخ میدهد
شما اول پلان طراحی نمی کنید که بعدا"بیاید نماشو طراحی کنید چیزی که امروزباب شده شما درحین طراحی پلان باید نمارو درنظر بگرید وهردورو باهم پیش ببرید
درمورد سقف شیبدار با دونفرازدوستانم که نفرات برتر کنکور بودن صحبت کردم که مطمئن شم یکی شون گفت که برای هتلها وجنگلبانیها ومراکز ستنی خوبه شیبدارباشه اما درکل بهتره نباشه امادوست بعدیم گفت که شیبدار باشه اماباید نوآوری داشته باشه که منم با حرفش موافقم بهتره درشیبدارشدن بام کار تکراری نکنیم ونوآوری خلاقیت داشته باشیم
آخرین ویرایش: