اخبار کامپیوتر

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
متخصصان امنيت شبكه سال 2012 ميلادي را از لحاظ حملات سايبري «سال جهنمي» توصيف مي‌كنند.


حملات هكرها به سايت‌هاي دولتي و شركت‌هاي خصوصي هر روز در سراسر جهان در حال وقوع است و تقلب در كارت‌هاي اعتباري و دزدي از طريق اينترنت مسأله جديدي محسوب نمي‌شود.

بر اساس تحقيقات شركت نورتون، جرايم سايبري در سال 2011 ميلادي بيش از 388 ميليارد دلار به اقتصاد جهاني زيان وارد كرد كه اين رقم بيش از جرايم ديگر از جمله قاچاق كوكائين و هروئين بوده است.

متخصصان امنيت شبكه فرضيه‌هاي مختلفي درباره افزايش حملات سايبري در سال 2012 مطرح مي‌كنند؛ برخي معتقدند بروز مشكلات اقتصادي باعث بيكار شدن برنامه‌نويسان رايانه‌يي شده و به تبع آن اين گروه‌ها به سمت حملات سايبري سوق پيدا كرده‌اند.

دسترسي آسان به رايانه در مناطق فقيرنشين جهان و شمار زياد جوانان مستعد و جوياي كار و گرايش اين افراد به سمت سرقت‌هاي اينترنتي، از ديگر دلايل افزايش حملات سايبري عنوان مي‌شود.

حملات DDoS و بوت‌نت‌ها (botnets) از اصلي‌ترين جرايم سايبري محسوب مي‌شوند. حملات DDoS‌ بسيار ساده بوده و از طريق يك نرم‌افزار و بدون نياز به اطلاعات برنامه‌نويسي يا دانش IT صورت مي‌گيرد. بوت‌نت‌ها نيز شبكه‌اي از رايانه‌ها متصل به اينترنت هستند كه توسط ويروس آلوده شده و تحت كنترل رايانه واحد يا «بوت مستر» درمي‌آيند و هكر با استفاده از سيستم‌هاي تحت كنترل خود مي‌تواند حملات سايبري انجام دهد.

زماني كه يك رايانه در معرض خطر قرار مي‌گيرد، هكرها مي‌توانند علاوه بر سرقت داده‌ها و اطلاعات حتي سايت را نيز از دسترس خارج كنند.

به گفته «كارل هربرگر» متخصص امنيت شبكه، انگيزه هكرها از انجام حملات سايبري تغيير يافته است و به تبع انگيزه هاي جديد يا «هكتيويسم»، ابزار و تكنيك‌هاي تازه براي حملات ابداع شده است.

اما در كنفرانس سايبري كه به تازگي برگزار شد، مدير عامل لابراتور كاسپرسكي هكرها را با افراط‌گرايان كه به حملات انتحاري و انفجار بمب دست مي‌زنند، مقايسه كرد.

روزنامه نيويورك تايمز فهرستي از شركت‌هاي آمريكايي كه احتمالا مورد حملات سايبري از سوي هكرهاي چيني قرار خواهند گرفت را منتشر كرده است.

برخي متخصصان شبكه ادعا كرده‌اند كه در حملات سايبري عليه شركت‌هاي آمريكايي هكرهايي از روسيه، فرانسه، تايوان و رژيم صهيونيستي نيز مشاركت دارند.

استفاده از ويروس، تروجان‌ و كرم‌هاي اينترنتي بدون وقفه ادامه دارد؛ اما اصلي‌ترين تهديد در سال 2012 جنگ‌هاي سايبري خواهد بود.

تنش سياسي ميان انگليس و آرژانتين، مشكلات روسيه با برخي كشورهاي همسايه، جنگ‌افروزي رژيم صهيونيستي در خاورميانه از دلايلي است كه متخصصان امنيت شبكه سال جاري ميلادي را «سال جهنمي» از حيث حملات سايبري توصيف كرده‌اند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
مایکروسافت با حمله به گوگل به خاطر کنترل کاربران سافاری، اپل را به خاطر ضعف امنیتی این مرورگر مورد انتقاد قرار داد و اینترنت اکسپلورر را کلید حل مشکلات در این شرایط دانست.


سافاری عنوان برنامه وب مرورگر اپل است و بنابراین روی تمام دستگاههای مک، "آی- فن" و "آی- پد" نصب شده است.
روزنامه وال استریت ژورنال در روزهای اخیر فاش کرده است که گوگل از طریق یک کد ویژه تنظمیات حریم خصوصی این مرورگر، رفتار آنلاین کاربران اپل را از طریق "کوکی ها" ردیابی و ذخیره می کند. کوکی ها فایلهای کوچک متنی محتوی اطلاعات مربوط به مرورهای در وب هستند.

اکنون مایکروسافت با انتقاد از اپل به خاطر ضعف سیستم امنیتی مرورگر سافاری به گوگل به خاطر کنترل غیرقانونی کاربران این مرورگر حمله کرد.

"رایان گاوین"، مدیر کل بخش تجاری و بازاریابی اینترنت اکسپلورر در این خصوص گفت: "این نوع ردیابیها توسط گوگل مسئله تازه ای نیست. اما تازگی این اقدام جدید در اینجا است که ظاهرا گوگل حفاظتهای حریم شخصی را که در مرورگر سافاری اپل ساخته شده اند در یک عملیات عمدی به دام انداخته و در نهایت به موفقیت رسیده است."

به گفته مایکروسافت، هرچند این قبیل مسائل نمی توانند به یک هشدار تبدیل شوند اما برای کاربرانی که نگران حریم شخصی خود هستند یک راه حل ممکن وجود دارد و آن استفاده از نسخه 9 اینترنت اکسپلورر است.

به طوریکه اندازه های حفاظتی که در IE9 در نظر گرفته شده اند بسیار قویتر از سایر رقبای موجود در بازار است.

"رایان گاوین" افزود: "مایکروسافت از این شعار حمایت می کند که روی کسانی که در تلاشند تا فعالیتهای آنلاین تو را ردیابی کنند کنترل دارد. نه گوگل و نه تبلیغات چی ها. تنها خود تو!"

به بیانی ساده، اینترنت اکسپلورر 9 قادر است کاربران را از جاسوسی های گوگل و ضعف سافاری نجات دهد.

براساس گزارش وب نیوز، اظهارات مایکروسافت در شرایطی گفته شد که "راچل وتستون"، معاون ارشد رئیس گوگل در بخش ارتباطات و سیاستگذاریهای عمومی در این خصوص گفت: "ما هرگز انتظار آنچه را که رخ داد نداشتیم و اکنون حذف این کوکی های تبلیغاتی را از مرورگرهای سافاری آغاز کرده ایم."

همچنین شرکت مانتین ویوو در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال نوشت: "ژورنال از آنچه که رخ می دهد و اینکه چرا رخ می دهد برداشت بد داشته است.

ما به صورت کاربردی از مرورگر سافاری برای ارائه برخی مشخصه ها به کاربران گوگل استفاده می کنیم. اما تاکید بر این نکته ضروری است که این کوکی های تبلیغاتی اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کنند."
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
سال 2008 گوگل تصمیم گرفته بود پروژه جدیدی را تحت عنوان گوگل‌درایو (google drive) راه‌اندازی كند كه بنا به دلايلي متوقف شد، اما حالا به نظر مي‌رسد كه پس از گذشت چند سال، تصميم براي آغاز به كار اين سرويس جدي شده است.



گوگل‌درایو این امكان را به شما می‌دهد تا از وب به عنوان یك حافظه آنلاين مانند فلش‌مموري‌ها استفاده كنید و هرگونه اطلاعات مدنظرتان را روي شبكه جهاني ذخيره كنيد. استفاده از این سرویس جدید بسیار ساده است.

تنها كافی است فایل موردنظرتان را با استفاده از موس كامپیوتر كشیده (drag) و در داخل پنجره این سرویس رها كنید (drop) تا این فایل روی درایو اختصاصی و شخصی شما روی وب ذخیره شود. به این ترتیب می‌توان گفت از این پس سرویس اسناد گوگل یا همان google document ـ كه از مدت‌ها پیش، بسیاری از كاربران كار با آن را آغاز كرده بودند ـ به یكی از زیرمجموعه‌های جدید گوگل‌درایو تبديل خواهد شد.

به عبارت دیگر، گوگل‌درایو سرویس جدیدی است كه امكاناتی شبیه به اسناد گوگل اما در محدوده وسیع‌تری را در اختیار كاربران قرار می‌دهد. بسیاری از كاربران براین باورند كه با این كار، سرویس اسناد گوگل به گوگل‌درایو تغییر خواهد یافت و به این ترتیب بدون هیچ محدودیتی می‌توان انواع فایل‌ها را روی این سرویس جدید بارگذاری كرده و در محیط وب به آنها دسترسی داشت.

با این امكان جدید مي‌توانيد براي هميشه از نگراني درباره ايميل فايل‌هاي بزرگ و حجیم كه اغلب با مشكلات بسیار زیادی همراه است، دست بكشيد.

اين سرويس به كاربر اجازه مي‌دهد فایل‌هایی تا حجم 259 مگابایت را براحتی (اين راحتي صدالبته به سرعت اينترنت شما هم بستگي دارد) در فضاي آنلاين بارگذاری كرده و حتي به اشتراك بگذارد. حالا مي‌توان تنها با ارسال آدرس اين فايل برای شخص مورد نظر از ارسال پيوست‌هاي حجيم روي ايميل اجتناب كرد.

در سرویس google doc برای به اشتراك‌گذاری فایل‌ها محدودیت‌هایی وجود داشت و هر فايلي را نمي‌شد ارسال كرد، اما با انجام تغییرات جديد و راه‌اندازی سرویس گوگل‌درایو، مي‌توان از هر نوع فایلي‌ كه مايليد یك نسخه پشتیبان آنلاین تهیه كنید.

ویژگي منحصر به فرد گوگل‌درایو در مقایسه با دیگر سرویس‌های مشابه مانند dropbox این است كه كاربر برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار ندارد و می‌تواند لینك دانلود مستقیم را برای فرد مورد نظر ارسال كند.

محاسبات ابری
محاسبات ابری امكانی است كه به كمك آن می‌توانید امور روزمره مانند ذخیره‌سازی و ایجاد اسناد مختلف را از طریق مجموعه نرم‌افزاری office كه به صورت آنلاین در اختیارتان قرار می‌گیرد، انجام دهید.

این اطلاعات كه به شكل ابری شناور روی فضایی در اینترنت بارگذاری می‌شود از طریق هر كامپیوتری كه به اینترنت متصل باشد قابل دسترسی است.

از آنجا كه بسیاری از سرویس‌هایی كه تحت عنوان زیرمجموعه cloud ارائه می‌شوند از طریق مرورگر وب اجرا می‌شوند جستجوگرهای گوگل، موزیلا و مایكروسافت تلاش می‌كنند تا مرورگرهایی توانمندتر و سریع‌تر را در اختیار كاربران قرار دهند تا آنها بتوانند نرم‌افزارهای cloud را براحتی و بدون وجود هرگونه محدودیتی اجرا كنند.سرویس‌های مبتنی بر محاسبات ابری علاوه بر نرم‌افزارهای كاربردی، فضایی را نیز برای برای ذخیره‌سازی ایجاد می‌كنند تا كاربران از آن برای ذخیره فایل‌ها و اطلاعات موردنظرشان استفاده كنند.

به این ترتیب یك پوشه جدید به كامپیوترها اضافه می‌شود كه می‌توانید هر گونه اطلاعاتی را در آنجا كپی كنید تا در وب ذخیره شود. icloud، google doc، office365، dropbox و google drive از انواع مختلف سرویس‌های مبتنی بر محاسبات ابری هستند.

در حقیقت این سرویس‌ها از ضروریات دنیای امروز است. به كمك این سرویس‌ها دسترسی به اطلاعات شخصی در تمامی‌ این ابزارها امكان‌پذیر است و تنها كافی است كه ارتباط با دنیای اینترنت برقرار باشد تا بتوانید در هر مكانی و در هر زمانی به كمك یكی از این ابزارها به اطلاعات موردنظرتان كه روی وب ذخیره شده است دسترسی داشته باشید.

به‌این ترتیب دیگر هیچ‌گاه نگران از دست رفتن اطلاعات به‌علت آسیب‌دیدن حافظه اصلی كامپیوتر نخواهید بود. حالا سازندگان هم مي‌توانند ابزارهاي سبك‌تر و جمع و جورتر بسازند كه ماموريت اصلي‌شان اتصال به اينترنت است و نه‌محاسبه و ذخيره‌سازي اطلاعات.

البته باید پذیرفت سرویس‌های به اشتراك‌گذاری ابری نیز به نوبه خود با محدودیت‌هایی مانند عدم‌امكان دسترسی به اینترنت یا ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای مجازی و امكان سوءاستفاده از این اطلاعات مواجه هستند.

اما بر اساس اطلاعات منتشرشده در وبلاگ رسمی‌ سیستم‌عامل گوگل، این سرویس هنوز به طور كامل در اختیار تمام كاربران قرار نگرفته است و به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد از این سرویس و امكان جدیدی كه به آن اضافه كرده است تنها برای فرستادن فایل‌های بزرگ از طریق ایمیل یا به اشتراك‌گذاری فایل‌ها با دوستان و همكاران یك مجموعه استفاده كند.

به‌این ترتیب می‌توان گفت گوگل می‌خواهد حجم محدودی را به طور رایگان در اختیار كاربران قرار دهد و از این رو نمی‌تواند رقیبی جدی برای سرویس sky drive مایكروسافت باشد كه 25 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار كاربران قرار می‌دهد.

به گفته كارشناسان، اگر گوگل بخواهد این سرویس را به یك سرویس مناسب برای به اشتراك‌گذاری فایل‌ها تبدیل كند باید تغییراتی را در ساختار آن ایجاد كند. بی‌شك با توجه به عملكرد سیستم‌عامل گوگل كروم لازم است این جستجوگر بزرگ اینترنتی، یك سرویس به اشتراك‌گذاری را در اختیار كاربران خود قرار دهد.

از آي‌کلود تا گوگلدرايو
icloud سرویس به اشتراك‌گذاری ارائه‌شده توسط اپل است كه حدود یك سال قبل توسط استیو جابز، مدیر عامل اسبق اپل در كنفرانس wwdc (كنفرانس جهانی برنامه‌نویسان) رونمایی شد.

ویژگی منحصر به فرد این سرویس این است كه قابلیت همگام‌سازی اطلاعات به روش بی‌سیم و برای انواع مختلفی از كامپیوترها و ابزارهای مبتنی بر سیستم‌های‌عامل ios و mac را دارد.

سرویس به اشتراك‌گذاری icloud كه تصور می‌شود گوگل‌درایو برای رقابت با آن راهی طولانی را پیش رو داشته باشد می‌تواند اطلاعات مختلف مانند فهرست تماس‌ها، تقویم، ایمیل و... را در میان ابزارهای مختلف همگام‌سازد.

برای مثال اگر هرگونه تغییری را در فهرست تماس‌ها در گوشی تلفن همراه آیفون خود ایجاد كنید این تغییرات با icloud همگام شده و در دیگر ابزارهای مشابه كه از آنها استفاده می‌كنید، اعمال خواهد شد.

از آنجا كه هرگاه گوگل همیشه در هر عرصه‌ای قدم نهاده به رقیبی جدی برای دیگر سرویس‌های مشابه تبدیل شده است، دور از انتظار نخواهد بود اگر در آینده‌ای نه‌چندان دور، گوگل‌درایو بتواند همه توجهات را به خود جلب كند.

گوگل درايو همچنين بسيار ارزان است. بنابر آنچه اعلام شده، گوگل به ازاي هر 20 گيگابايت فضاي اضافي، سالانه 5 دلار از كاربران دريافت مي‌كند.

با توجه به تنوع خدمات گوناگون گوگل مي‌توان پیش‌بینی كرد كه گوگل‌درایو تنها یك فضای مجازی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در دنیای وب نباشد و امكاناتی فراتر از آن را نیز برای كاربران خود به همراه خواهد آورد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدیر اجرایی اپل سرانجام از نسخه سوم تبلت کوپرتینو که اولین محصول این شرکت پس از درگذشت استیو جابز است رونمایی کرد اما برخلاف انتظار این محصول را "آی- پد جدید" نامید.


عصر "پسا- رایانه ای" اپل از 10 سال قبل، با حضور استیو جابز و با عرضه "آی- پاد" آغاز شد و موفقیت کوپرتینو را در طول یک دهه اخیر رقم زد به طوریکه با نگاهی به آمار و ارقام می توان دریافت که تنها در سال 2011 این شرکت 172 میلیون دستگاه برپایه سیستم عامل iOS" را به فروش رسانده است.

سومین مدل تبلت اپل سرانجام پس از ماهها انتشار شایعات و اخبار تائید نشده درباره جزئیات و ویژگیهای این محصول در سالن "مرکز هنرهای یربا بوئنا" با عنوان "آی- پد جدید" (New iPad) و نه با عناوینی چون "آی- پد 3" یا "آی پد HD" توسط "تیم کوک"، مدیر اجرایی کوپرتینو رونمایی شد.

ویژگیهای "آی- پد جدید"

در مراسم رونمایی، اولین نکته ای که تیم کوک درخصوص ویژگیهای این محصول به آن اشاره کرد، فناوری Retina Display است که موجب شده است وضوح تصویر نمایشگر این تبلت به بیش از 2048 در 11536 پیکسل با تراکم 264 پیکسل در اینچ نسبت به مدل قبلی برسد.

روشنایی، کنتراست و اشباع مغناطیسی نیز در این نمایشگر بهبود یافته است و به بیانی ساده نمایشگر "آی- پد جدید" بالاترین وضوح تصویری را که هرگز یک دستگاه موبایل داشته است ارائه می کند و بنابراین روی این تبلت می توان جزئیات شگفت انگیزی از عکس و فیلم را مشاهده کرد.

پردازشگر "آی- پد جدید" دارای پردازشگر جدید A5X است که با چهار هسته برای "جی. پی. یو" و دو هسته برای "سی. پی. یو" 4 برابر کارآمدتر و 2 برابر سریعتر از پردازشگر "تگرا 3" محصول Nvidia است.

دوربین "آی- پد جدید" 5 مگاپیسکل است و توانایی تشخیص چهره، سیستم تثبیت فیلم، توانایی پخش فیلم با سرعت 1080p، فناوری iSight، نوردهی خودکار و اتوفوکوس را دارد.
اتصال فناوری نسل چهارم موبایل

جواهر جدید اپل با شبکه جدید نسل چهارم LTE (تکامل بلند مدت) سازگار است که می تواند سرعت انتقال اطلاعات را در مناطق تحت پوشش LTE به 73 مگابیت برثانیه و در شبکه های DC-HSDPA به 42 مگابیت برثانیه برساند.

سایر ویژگیهای فنی

به خاطر یک سیستم دیکته صوتی و یک میکروفن جدید می توان به دستگاه متنها را برای تبدیل کردن به یک نوشته دیجیتالی دیکته کرد. باتری "آی- پد جدید" 10 ساعت در حالت عادی و 9 ساعت در حال استفاده از شبکه نسل چهارم شارژ می ماند. قطر این تبلت جدید 9.4 جدید (کمی بیشتر از نسخه آی- پد 2) و وزن آن 635 گرم است.

قیمت و مدلها

"آی- پد جدید" از 16 مارس در آمریکا و از 23 مارس در 25 کشور عرضه می شود. این "آی- پد" نیز برپایه گنجایش حافظه و امکان اتصال به شبکه نسل چهارم در مجموع به شش مدل تقسیم می شود که عبارتند از:

مدل 16 گیگابایتی (499 دلار بدون نسل چهارم، 629 دلار با نسل چهارم)، مدل 32 گیگابایتی (599 دلار بدون نسل چهارم و 729 دلار با نسل چهارم) و مدل 64 گیگابایتی (699 دلار بدون نسل چهارم 829 دلار با نسل چهارم).

تیم کوک در این مراسم رونمایی تاکید کرد که "آی- پد 2" در نسخه 16 گیگابایتی (وای- فای+ نسل سوم و وای- فای تنها) با تخفیف 100 دلار در بازار باقی خواهد ماند.

سطح نرم افزاری جدید

"آی- پد جدید" نه تنها در سطح سخت افزاری بلکه در سطح نرم افزاری نیز بهبود یافته است. علاوه بر نسخه جدید سیستم عامل iOS 5.1، نرم افزارهای دیگری برای صرفه جویی در مصرف انرژی ارائه شده است.

همچنین، GarageBand عنوان نرم افزاری برای ساخت موسیقی است که مجهز به عملکرد جدیدی با عنوان Smart Strings شده است. این عملکرد جدید در واقع نوعی ویرایشگر نُت موسیقی است.

امکان استفاده از iCloud (فضای ابری اپل) برای ذخیره اطلاعات در "آی- پد جدید" به علاوه راه حلهای جدیدی برای اشتراک گذاری فایلها میان دستگاههای با نشان "سیب گاز زده" وجود دارد.

تداخل گرافیکی iMovie نیز در این محصول برای استفاده آسانتر از نمایشگر لمسی مجهز به یک "استوری بورد" جدید شده است.

با نرم افزاری به نام "آی- فوتو" می توان عکسها را مستقیماً روی این تبلت جدید ساماندهی و ویرایش کرد. برنامه های جانبی "گاراژ باند"، iMovie و "آی- فوتو" در فروشگاه مجازی اپل (App Store) در دسترس قرار دارند.




 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]
بررسی پنج ویژگی اصلی اپل آی پد جدید
[/h]


هفت مارس به پایان رسید و اپل رسما از نسل جدید آی پد رونمایی کرد و همانطور هم که در مراسم دیشب مشخص شد نام این محصول، آی پد جدید است و پیش بینی ها در مورد نام آی پد ۳ یا آی پد اچ دی عملی نشد.

مشخصاتی که در مورد آی پد جدید در مراسم دیروز و همچنین در وبسایت رسمی اپل اعلام شد بسیار عالی می باشد. بدون شک گرافیک ۴ هسته ای بر روی صفحه نمایشی با رزولوشن بسیار بالا می تواند تجربه بسیاری متفاوتی را در مقایسه با آی پد ۲ به شما بدهد. اما اگر وقت کافی نداشته اید که مراسم و پوشش خبری پی سی وار و بررسی های بعد از آن را دنبال کنید نگران نباشید! در اینجا سعی خواهیم کرد ۵ قابلیت برجسته آپید جدید را اعلام کنیم.

صفحه نمایش Retina

صفحه نمایش Retina بدون شک بزرگترین و بهترین قابلیت ویژه آی پد جدید است که دارای رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل می باشد که مشابه آن است که شما یک تلویزیون اچ دی در کیف خود حمل کنید. جدا از تجربه متفاوتی که در هنگام کار کردن, بازی کردن و یا تماشای فیلم به شما منتقل خواهد شد قدرت و کیفیت تصویر آن غیر قابل مقایسه با دیگر دستگاه ها می باشد. بدون شک Super AMOLED Plus بسیار عالی و فوق العاده می باشد اما به اندازه کافی برای رقابت با صفحه نمایش آی پد جدید خوب نیست.

پشتیبانی از ۴G LTE

شاید این بخش از قابلیت آی پد جدید برای ما ایرانیان اهمیت خاصی نداشته باشد اما اگر بازار جهانی را در نظر بگیریم بدون شک این همان چیزی است که خیلی ها منتظر آن بودند. آی پد جدید حالا قابلیت اتصال به شبکه های فوق سریع ۴G LTE را دارا می باشد. مطمئنا شما هم با من هم عقیده هستید که تجربه کارکردن با اینترنت پر سرعت می تواند لذت گردش در دنیای مجازی و استفاده از سرویس های مختلف اینترنتی را افزایش دهد. فراموش نکنیم قابلیت اشتراک گذاری اینترنت با دیگر دستگاه ها از طریق WIFI قابلیت دیگری است که در مواردی می تواند بسیار کاربردی باشد.

آی پد جدید همچنین از شبکه های HSPA+ و HSDPA پشتبانی می کند که این به معنای قابلیت استفاده از هر یک از سیستم های اتصال از طریق ۳G یا ۴G میباشد. به طور کلی آی پد جدید از باند های زیر پشتیبانی می کند :

Wi Fi /۸۰۲.۱۱a/b/g/n
Bluetooth ۴.۰ technology

Wi Fi + ۴G for AT&T model: LTE (۷۰۰, ۲۱۰۰ MHz); UMTS/HSPA/HSPA+/DC HSDPA (۸۵۰, ۹۰۰, ۱۹۰۰, ۲۱۰۰ MHz); GSM/EDGE /۸۵۰, ۹۰۰, ۱۸۰۰, ۱۹۰۰ MHz
Wi Fi + ۴G for Verizon model: LTE (۷۰۰ MHz); CDMA EV DO Rev. A (۸۰۰, ۱۹۰۰ MHz); UMTS/HSPA/HSPA+/DC HSDPA (۸۵۰, ۹۰۰, ۱۹۰۰, ۲۱۰۰ MHz); GSM/EDGE /۸۵۰, ۹۰۰, ۱۸۰۰, ۱۹۰۰ MHz



گرافیک ۴ هسته ای
اپل آی پد جدید از چیپ ست A۵X دو هسته ای به همراه گرافیکی ۴ هسته ای بهره میبرد و این به معنای پشتیبانی از بازی هایی خواهد بود که شاید کمتر از بازی های یک کنسول مخصوص بازی نباشد. انودیا نیز دارای بازی هایی با چنین کیفیتی می باشد که همراه با پردازنده تگرا ۳ این شرکت و گرافیک ۱۶ هسته آن تحسین بر انگیز است اما در حال حاضر فکر میکنم اپل موفق تر ظاهر شود چرا که از نظر تعداد بازی های با کیفیت بالا وضعیت بهتری دارد.


در این بخش تصمیم نداریم پیش داوری کنیم و یا احساسی اظهار نظر کنیم و منتظر خواهیم ماند تا نتیجه رقابت گرافیک ۴ هسته ای اپل و تگرا ۳ را در عمل ببینیم.

دوربین ۵ مگاپیکسل با قابلیت ضبط با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل

تعداد خیلی زیادی از گجت ها قبلا با دوربین ۵ مگاپیکسل عرضه شده اند و یا حتی ۸ مگاپیکسل هایی با قدرت ضبط ۱۰۸۰ پیکسل، اما با توجه به این دوربین، این بخش یکی دیگر از ویژگی های برجسته آی پد جدید می باشد. چرا که اپل قبلا با آیفون ۴S این موضوع را ثابت کرده است و میتوان گفت امروز ۴S بهترین دوربین را در بین اسمارت فون ها دارا می باشد. البته شاید نیاز باشد به جای استفاده از واژه بهترین، بررسی و مقایسه ای بین آیفون ۴S و مدل جدید نوکیا با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی انجام شود. با این حال در مورد قدرت و کیفیت تصاویر اپل آی پد جدید به خود شک راه ندهید.

قدرت باطری

اپل از باطری42,5 وات بر ساعت lithium polymer در آی پد جدید استفاده کرده است که با وجود اضافه شدن صفحه نمایشی با روزلوشن بالا, گرافیک بهتر, پردازنده سریع تر و قابلیت ۴G ما شاهد کاهش در مدت زمان استفاده ۱۰ ساعت نیستیم، زمانی که برابر با مدت زمان قابل استفاده با یک بار شارژ کردن آی پد ۲ می باشد. مدت زمانی که باطری با استفاده از قابلیت ۴G شارژ نگه میدارد ۹ ساعت می باشد.

پیش فروش اپل آی پد جدید از امروز آغاز شده است و از تاریخ ۱۶ مارس رسما وارد بازار چندین کشور می شود. شروع قیمت از ۴۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایت WiFi می باشد تا ۸۲۹ دلار برای ورژن ۶۴ گیگابایتی WiFi + ۴G. با عرضه و ورود آی پد جدید به بازار اطلاعات بیشتر و دقیق تری از عملکرد و کارایی های آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس اگر به اخبار, بررسی و مقایسه آی پد جدید علاقمند هستید فراموش نکنید پی سی وار را روزانه چک کنید.




گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا
-
:نویسنده​
pcwar.com:منبع
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]نگاهی به راهکار Silverdraft در ارائه توان پردازشی بسیار بالا در سر صحنه فیلم‌برداری[/h]



«توان‌پردازشی»‌؛ این یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازندگان فیلم‌های امروزی است. فیلم‌هایی که بهره‌گیری از جلوه‌هاي بصری دیجیتال (چه محسوس و چه نامحسوس) در بسیاری از آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است‌؛ استفاده از جلوه‌هاي بصری دیجیتال هم در بسیاری از موارد مترادف است با دسترسی به انعطاف‌پذیری و توان‌پردازشی.
از جمله ویژگی‌هاي چنین تولیداتی نیاز به در دست داشتن تجهیزات جلوه‌هاي بصری در سر صحنه است که در صورت تحقق چنین نیازی کیفیت یک فیلم حاوی جلوه‌هاي بصری دگرگون خواهد شد. تجهیزات مورد استفاده در یک پروژه جلوه‌هاي بصری در بيشتر موارد بسیار مفصل و دست و پاگير هستند و به طورمعمول (اگر استثناءهایی نظیر آواتار و تن تن را کنار بگذاریم.) حجم عظیمی از کار جلوه‌هاي بصری دیجیتالی و حتی Pre viz در سر صحنه فیلم‌برداری صورت نمی‌گیرد. در این حالت بدیهی‌ترین مشکلی که پیش‌مي‌آید صرف زمان و هزینه زیاد در چنین پروژه‌هايي است.
بسیار عالی مي‌شد اگر فیلم‌ساز همه تجهیزات و توان‌پردازشی مورد نیاز خود را سر صحنه فیلم‌برداری در اختیار داشت‌؛ نماهای مجازی و حقیقی را سر صحنه در هم ادغام مي‌کرد، نماهای سه‌بعدی را بازبینی مي‌کرد و بر کارها نظارت داشت. Silverdraft راهکاری ارائه کرده است که بر‌اساس آن فیلم‌سازان، امکانات یک استودیوی حرفه‌اي جلوه‌هاي بصری را در پشت یک کامیون در اختیار خواهند داشت: تریلی Mobileviz.
Silverdraft با کنار هم قرار‌دادن سریع‌ترین و نوآورانه‌ترین ابزارهای فیلم‌سازی دیجیتال و فناوری بهینه‌سازی شده کامپیوتری، سیستمی متشکل از واحدهای پردازشی و ارتباطی را چنان گرد‌هم آورده است که همه آن‌ها را مي‌توان سوار بر یک کامیون کرد و در هر نقطه‌اي از کره زمین مورد استفاده قرار داد. در حقیقت Mobile viz نخستین استودیوی متحرک جلوه‌هاي بصری و visualization مجهز‌به ابر کامپیوتر است که قابل استفاده در تولید فیلم مي‌باشد و با کمک آن هر یک از بخش‌های درگیر در کار تولید فیلم سینمایی یا تلویزیونی مي‌توانند سر صحنه و در اسرع وقت به محتوای فیلم‌برداری شده با وضوح کامل دسترسی داشته باشند.
به این ترتیب در هر لوکیشن فیلم‌برداری توان بی‌سابقه‌اي در اختیار فیلم‌سازان قرار مي‌گیرد و این امر به آن‌ها اجازه مي‌دهد با کارآیی بیشتری نسبت به قبل کار کنند. هر یک از تریلی‌هاي Mobile viz را مي‌توان طوری پیکربندی کرد که تا 350 ترافلاپس (350 تریلیون عملیات ممیز شناور در ثانیه) را پوشش دهد که این امر آن‌را در بین پنجاه ابرکامپیوتر برتر جهان قرار مي‌دهد. برای ایجاد تصوری از سرعت این سیستم مي‌توان گفت با چنین توانی قادر خواهیم بود تمام یک دیسک Blue Ray را در یک ثانیه کپی کنيم. توان الکتریکی این مجموعه به کمک یک ژنراتور 125KVA تأمین مي‌شود و در پیکربندی کنونی آن هفت ایستگاه کاری وجود دارد که هریک مجهز به نمایشگرهای HP Dreamcolor به همراه مانیتور سه‌بعدی JVC هستند. پردازنده‌ها در 36 رک جای‌داده شده‌اند که هریک 48 هسته و هر کدام از آن‌ها 128 گیگابایت رم دارد و بیش از 30 ترافلا پس توان پردازشی این مجموعه است. پردازنده‌هاي گرافیکی Nvidia، بیست ترابایت توان ذخیره‌سازی SSD و ارتباط‌شبکه با استفاده از روتر 48X48، از دیگر امکانات Mobileviz است.
Mobileviz در کنار صحنه پارک مي‌کند و فیلم با وضوح بالا (4k، 2k و HD) را از دوربین‌ها و ابزارهای ضبط دریافت مي‌کند. از این طریق تمام کسانی که در روند تولید درگیر هستند مي‌توانند بلافاصله محتوای موجود را بازبینی و کار خود را در طول تولید مدیریت کنند. مدیریت داده‌ها سر صحنه، مدیریت رنگ، پشتیبانی کامل از استریوی سه بعدی، سینک صدا و تصویر، امکان Pre Viz و Pre post برای عناصر جلوه‌هاي بصری؛ ثبت Performance capture و Motion capture و Visualization بلادرنگ در یک محیط استودیویی حرفه‌اي از دیگر ویژگی‌هاي Moblieviz است.
MobileViz را مي‌توان بنابر نیاز مشتری پیکربندی کرد و ترکیبی سفارشی شده از برندها و تجهیزات را به کار برد. از جمله اين تجهيزات مي‌تواند به موارد زير اشاره كرد:
ARRI - Alexa، Codex ¬– Lab and Studio، On-Set Dailies، DVS – Clipster، FilmLight – Baselight color grading, and Trulight color calibration، Autodesk – MotionBuilder, Maya, 3DS Max، Mental Images – Mental Ray، Chaos Group - VRay، PipelineFX – Qube!، Deadline، Apple Final Cut Pro & Avid editing، AMD – accelerated-core computing, at up to 30 teraflops per second، Micron – SSD Storage، Utah Scientific – Audio, Video, TC sync routing
به نقل از :::‌مجله شبکه
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پرسرعت ترین رم DDR3 جهان با سرعت 2.66GHz

پرسرعت ترین رم DDR3 جهان با سرعت 2.66GHz

شرکت G.Skill ، شرکتی تایوانی که محصولاتی مخصوص کسانی می سازد که به اورکلاک کردن علاقه دارند و به ساخت رم های پر سرعت مشهور است. حالا این شرکت می گوید سریع ترین رم DDR3 چهار کاناله جهان را ساخته است.

آنها همیشه در تلاش اند که مرزهای سرعت DDR3 را پشت سر بگذارند و این مجموعه رم ۱۶ گیگابایتی آنها دارای سرعت 2666MHz است.

اگر هر کدام از رم های ۴ گیگابایتی این شرکت واقعا بتوانند با سرعت 2666MHz کار کنند آن وقت می توانیم این ادعا را قبول کنیم که با سریع ترین رم های Quad-Channel DDR3 جهان روبرو هستیم.

این مجموعه روی یک مادربورد ایسوس Rampage IV Extreme تست شده و با یک پردازشگر اینتل Core i3-3960X کار می کرد. اما به مشخصات ولتاژ این دمو که در نمایشگاه CeBIT ارایه شده، اشاره ای نشده است.

فعلا DDR3 در حال جلو رفتن با گشودن مرزهای جدید سرعت است اما تا چند سال آینده DDR4 نسل جدیدی است که قابلیت های جدید سرعت خودش را به رخ نیاکان می کشد.​
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
گفتگو با جف بزوس بنیانگذار سایت آمازون

گفتگو با جف بزوس بنیانگذار سایت آمازون

[h=1][/h]


سایت اینترنتی «Amazon.com» نامی آشنا برای کاربران اینترنتی در تمام دنیاست جایی که تنها با چند کلیک می شود به گنجینه ای از کتاب ها دست پیدا کرد و آن ها را به صورت آنلاین خریداری کرد. در این سایت قبل از خرید کتابی خاص، می توان تحلیل و نقدهایی که در مورد کتاب وجود دارد را بخوانید و با اطمینان کتاب مورد نظر را سفارش داد. تمامی این تکنولو ژی پیشرفته مدیون مردی است به نام «جف بزوس»، مردی که برای رسیدن به این جایگاه داستان جالبی برای تان دارد. این مصاحبه بخشی از صحبت های بزوس در مسیر رسیدن به هدف بزرگی بود که او را به اینجا کشاند.


▪ کودکی جف بزوس چگونه گذشت؟ آیا از همان کودکی به کامپیوتر علاقه مند بودید؟
جف بزوس: کودکی من هیچ ربطی به فعالیتی که در حال حاضر دارم ندارد. پدربزرگ من یک گله دار بود که در روستا زندگی می کرد. یکی از تفریحات من؛ گذراندن ساعات بیکاری ام با پدربزرگم بود. من ساعت ها با گوسفندها سرگرم می شدم و احساس می کنم کار گله داری موجب شد روحیه و اعتماد به نفسم خیلی بیشتر از دیگر هم سن و سال هایم شود. تجربیات آن روزها تاثیری بزرگ را در روحیه من داشت که موفقیت امروزم را مدیون آن هستم اما در سال های کودکیم مثل خیلی دیگر از بچه ها شغل های زیادی مدنظرم بود. وقتی ۶ سالم بود دلم می خواست معمار بشوم و یک زمان دیگر آرزوی ستاره شناس شدن داشتم. در دوران دبیرستان رویای فیزیکدان شدن را در ذهن داشتم اما دانشگاه همه چیز را تغییر داد و فهمیدم به کامپیوتر بیشتر از هر چیز دیگری علاقه مند هستم و دلیل موفقیت حالا را مدیون پیگیری همان چیزی هستم که به آن علاقه مند بودم.



▪ هرکسی در دوران کودکی اش برای خودش قهرمان یا الگویی خاص دارد که می خواهد مثل آن نمونه شود. شخصیت مورد علاقه شما چه کسی بوده است؟
جف بزوس: خانواده ام همیشه برای من بهترین الگو بودند اما پدربزرگم کسی بود که من چیزهای خوبی از او یاد گرفتم. در بین دانشمندان توماس ادیسون فرد مورد علاقه من بود و همین طور والت دیزنی. من در همان دوران کودکی به خوبی می دانستم کاری که ادیسون انجام داده، توانسته به همه مردم جهان کمک کند و همیشه آرزو داشتم مانند او کاری خارق العاده انجام دهم. من همیشه برای مخترعان احترام خاصی قائل هستم.



▪ از دوران دانشگاه بگویید؟ گفته بودید آنجا تصمیم گرفتید که کامپیوتر را ادامه دهید؟
جف بزوس: البته از همان ابتدا نه! رشته ای که ابتدا شروع به مطالعه آن کردم فیزیک بود اما خیلی زود فهمیدم که من هیچ استعدادی برای فیزیکدان شدن ندارم. در همان دوران، به صورت همزمان روی کامپیوتر هم مطالعاتی داشتم. در سال ۱۹۷۴ هنوز کامپیوتر شخصی وجود نداشت. در دانشگاهی که من درس می خواندم یکی از آن مدل های قدیمی کامپیوتر بود که تنها استادان دانشگاه طرز کار با آن را می دانستند. یکی از سرگرمی های مورد علاقه من و دوستانم این بود که در ساعات بیکاری مان روی آن مطالعه می کردیم و می خواستیم برایش برنامه بریزیم. هفته ها روی آن کامپیوتر کار می کردیم و من لذت بخش ترین ساعات دانشگاهم را در آن ساعاتی می دانم که با کامپیوتر، خودم را سرگرم می کردم.



▪ چرا به کامپیوتر تمایل پیدا کردی؟
جف بزوس: توضیحش کمی مشکل است اما گاهی اوقات شما به صورت غریزی به سوی چیزی تمایل پیدا می کنید که نسبت به آن مهارت یا استعدادی خاص دارید. فکر می کنم طبیعت، همه ما را کاملا معنادار به سوی هدفی خاص هدایت می کند. من وقتم را برای یاد گرفتن هک کردن نگذراندم بلکه کارهای مفیدتری را با کامپیوتر می کردم.



▪ بعد از دانشگاه چه اتفاقی افتاد؟
جف بزوس: بعد از دانشگاه این فکر به سراغم آمد که یک شرکت کوچک برای خودم دست و پا کنم. آن زمان ۲۳ یا ۲۴ سالم بیشتر نبود و خوب می دانید که در این سن خیلی تجربه زیادی از محیط اطراف تان ندارید و دست زدن به هرکاری برای تان با ریسک بیشتری همراه است. این فکر فقط در حد یک ایده باقی ماند و بعد از آن در یک شرکت مشغول به کار شدم. کار این شرکت کمک به شرکت هایی بود که ورشکسته شده بودند. کلیت کار خیلی جالب نبود اما بخشی که من در آن فعالیت می کردم بسیار جالب بود و من از کار کردن با افراد لذت می بردم. من توانستم مهارتم را در آن دوران بالا ببرم و این مقدمه ای برای شروع کار حرفه ای در وال استریت شد. ما در وال استریت برنامه هایی را برای انجام معاملات سهام طراحی می کردیم.



▪ فکر ایجاد سایتی مانند آمازون از کجا شروع شد؟
جف بزوس: سال ۱۹۹۴ رشد بی سابقه ای در فضای اینترنتی به وجود آمد و این جرقه ای برای شروع فعالیت های من شد. به فعالیتی فکر می کردم که بتواند در این محیط کارایی لازم را داشته باشد. یادم می آید با رئیس بخشی که در آن کار می کردم در این مورد صحبت کردم. به او گفتم؛ می خواهم یک سایت فروش کتاب اینترنتی راه بیندازم. رئیس به من گفت بهتر است با یکدیگر قدم بزنیم و قدری بیشتر در موردش حرف بزنیم. پارک مرکزی نیویورک، جایی بود که من و رئیس در مورد ایده ام صحبت کردیم. او به من گفت ایده خوبی است اما نه برای کسی که شغلی به این خوبی دارد. بهتر است قبل از شروع این کار ۴۸ ساعت در موردش فکر کنی. به خانه آمدم و تصمیم را با همسرم در میان گذاشتم. او گفت در این کار می توانی ۱۰۰درصد روی من حساب کنی. همسرم مشوق قوی برای من بود و من تصمیم گرفتم هرطور شده این ایده را عملی کنم.



▪ چه کسی در شروع حمایت مالی اش را در اختیارتان گذاشت؟
جف بزوس: پدر و مادرم بدون این که شناختی از کار من داشته باشند قول همکاری با من را دادند. آن ها همه سرمایه شان را که سال ها پس انداز کرده بودند را در اختیارم گذاشتند. آن ها روی کاری شرط بسته بودند که هیچ اطلاعی از پایان آن نداشتند. به آن ها گفتم که شانس موفق شدن این پروژه ۳۰درصد است اما آن ها کاملا به من و تصمیمی که گرفته بودم اعتماد داشتند.



▪ از شکست نترسیدید؟
جف بزوس: در شروع هرکاری اگر بتوانید واقع بین باشید دیگر از شکست نمی ترسید. من به این جمله که فقط باید در زمان حال زندگی کرد اعتقادی ندارم، بلکه معتقد هستم که باید برای آینده یک برنامه ریزی بلندمدت در نظر گرفت تا از همه جوانب کار باخبر شد و بهتر روی شرایط کنترل داشت. در حال حاضر شاید سایت آمازون سایتی شناخته شده باشد اما در آغاز مدیریت این سایت همراه با ریسک هایی بود که باید آن ها را در برنامه ریزی بلندمدتی که برایش داشتم، در نظر می گرفتم و همان دورنمای بلندمدت، توانست مرا موفق کند.



▪ پیشنهادت برای کسانی که می خواهند حرفه ای را شروع کنند چیست؟
جف بزوس: من همان چیزی را پیشنهاد می کنم که در زندگی شخصی ام به آن پای بند هستم. بزرگ فکر کنید و برای هرکاری برنامه ریزی بلندمدت در نظر بگیرید. من در شروع کار روی کاغذ ۳۰ صفحه ای برای هدفم برنامه ریزی کردم و تمام جوانب کار را در نظر گرفتم. داشتن افقی چند ساله و بلندمدت می تواند رمز موفقیت در هرکاری باشد.



▪ نسبت به کاری که می کنید آیا هرگز احساس نگرانی و فشار هم داشته اید؟
جف بزوس: به نظر من تنها زمانی می توانید نسبت به کاری نگران باشید که در مورد آن اقدامی انجام ندهید و بی تفاوت باشید. آدم هایی نگران هستند که دست روی دست می گذارند و به جای این که اقدامی موثر برای اصلاح کارها انجام دهند، فقط نگران می شوند و برای همین از استرس و فشار رنج می برند. هر زمانی که نگران می شوم برای من مثل یک زنگ هشداری است که به من می گوید مراقب باش؛ باید کاری انجام دهی وگرنه استرس دست از سرت برنخواهد داشت.




گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا
-
:نویسنده​
مجله تپش:منبع
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]
همه آنچه از نسل سوم آیپد اپل باید بدانید
[/h]


پس از معرفی آیپد در چهارشنبه هفته گذشته، به بسیاری از سوالات و گمان‌های مشتاقان در قالب شایعاتی که جمله آنها به حقیقت پیوستند٬ پاسخ داده شد و البته نه به همه آنها. حالا دیگر احتیاجی به حدث و گمان نداریم و به یقین می دانیم که ایپد نسل سوم اپل از یک نمایشگر جذاب و خارق‌العاده، پردازنده گرافیکی قدرتمندتر، دوربین بهتر، شبکه نسل چهار و دستیار صوتی بهره می‌برد. همانطور که احتمالا با زومیت در پوشش زنده (به صورت نوشتاری و عکس) همراه بوده‌اید اطلاعات خوبی از آیپد جدید به دست آورده‌اید. اما ما تصمیم داریم در این مقاله تمامی اطلاعاتی را که در مورد آیپد نسل سوم از منابع مختلف و مطمئن بدست آورده ایم را یکجا و بصورت طبقه بندی شده در اختیارتان قرار دهیم. تا آخر مقاله با ما همراه باشید.


همه آنچه از نسل سوم آیپد باید بدانید
علیرغم خبرهایی که تا چند روز پیش در خصوص این محصول در اینترنت منتشر می‌شد، این آیپد به جای iPad 3 و یا iPad HD فعلا بدون هیچ نام خاصی و با عنوان New iPad شناخته می شود. پس فعلاً ما هم آن را با نام آیپد جدید می شناسیم. البته هنوز بسیاری معتقدند که در زمان ورود کالا به بازار اپل نسل سوم آیپد را با نام iPad HD روانه بازار می کند.


رزولوشن صفحه نمایش آیپد جدید چقدر است؟
اولین و مهمترین تغییری که در آیپد جدید نسبت به آیپد 2 مشهود است، صفحه نمایش آن است. همانطور که اکثر پیش‌بینی‌ها از صفحه نمایش Retina حکایت داشت، اپل در آیپد جدید خود از این صفحه نمایش و با رزولوشن بسیار بالا استفاده کرد. اپل تلاش کرد از فلسفه خود در آیفون 4 مبنی بر آنکه پیکسل‌های تصویر آنقدر کوچک باشند که از نگاه کاربران قابل تمایز نباشند در آیپد نسل جدید هم استفاده کند. حقیقتا صفحه نمایشی ۹.۷ اینچی Retina با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل و چگالی پیکسلی 264ppi (پیکسل بر اینچ) مانند الماسی بر پهنه این تبلت می‌درخشد.


حتی تصور داشتن وسیله‌ای با این چگالی پیکسلی و کیفیت بالای همیشگی اپل و البته به بزرگی 9.7 اینچ ساعت‌ها توجه و علاقه من را به سمت خود کشانده بود. برای اینکه دید بهتری داشته باشید به تلویزیون های 40 اینچی یا حتی بالاتر ولی با رزولوشن تصویر 1920 در 1080 فکر کنید از آن طرف تصور کنید که وسیله ای فقط با اندازه تقریبی 10 اینچ، رزولوشنی 1.5 برابر تلویزیون های HDTV داشته باشد، اینجاست که فناوری به رخ کشیده می‌شود. صفحه نمایش Retina آیپد جدید 3.1 میلیون پیکسل را در خود جای داده است و این رقم حتی از یک تلویزیون Full HD یک میلیون پیکسل بیشتر است.


البته در کنار همه این ها اپل ادعا کرده است که آیپد جدید از نظر اشباع رنگی 44 درصد بهتر از آیپد 2 عمل می‌کند و این بدین معناست که کیفیت تصویر و دقت نمایش رنگ‌ها نیز در این نمایشگر ارتقاء چشم گیری داشته‌اند.


همانطور که گفته شد چگالی پیکسلی نمایشگر آیپد جدید 264ppi (پیکسل در اینچ) است که اندکی از آیفون‌4 با چگالی پیکسلی 326ppi کمتر است ولی شک نکنید که این مقدار تفاوتی در تجربه استفاده از این دو نمایشگر برای شما نخواهد داشت. تازه به دلیل آنکه کاربران معمولا تبلت‌ها را در فاصله دورتر نسبت به تلفن نگاه می کنند، برتری به سمت آیپد جدید سنگینی می‌کند. به نظر من، نگاه به نمایشگری با چگالی حتی کمتر از این ولی در سایز 10 اینچ بسیار جذاب‌تر از یک صفحه نمایش 3.7 اینچی ولی با چگالی پیکسلی بالاتر است. بی شک اپل در صفحه نمایش آیپد جدید سنگ تمام گذاشته و توانسته دقیقا خاطره نمایشگرهای AMOLED سامسونگ را در بدو پیدایش و استفاده در گوشی‌های این شرکت برای من زنده کند.

سامسونگ در آن زمان به درستی فهمیده بود که صفحه نمایش یک وسیله همراه تاثیر دوچندانی در جذب مخاطبان دارد و این کار را با روش خودش به خوبی انجام داد. اپل نیز با استفاده از رتینای خود در آیفون 4 بر این فرضیه صحه گذاشت. البته اپل افتخاراتش را به همین جا ختم نکرده و اعلام داشته است که صفحه نمایش آیپد جدید بهترین صفحه نمایش موبایل است که تاکنون عرضه شده است! هر چند که این ادعا در مورد تبلت های دیگر صحیح است اما در مقایسه با نمایشگر تلفن‌های هوشمند هم اکنون صفحه نمایش‌های با تراکم و کنتراست بالاتر وجود دارد.


آیا برنامه‌های کنونی آیپد می‌توانند با این رزولوشن تصویر به درستی کار کنند؟
اپل گفته است برنامه‌های فعلی آیپد به خوبی با این صفحه نمایش کار می‌کنند و اگر به روز شوند که بهتر هم می‌شود. به همین منظور اپل تمامی برنامه‌های خود که در آیپدهای قبلی استفاده می‌شدند را برای این نمایشگر به روز کرده است از جمله : iWork، iMovie، Remote و همچنین برنامه محبوب و کاربردی iPhoto که در کنفرانس چهارشنبه به خوبی به آن پرداخته شد. با اینکه به اندروید و گوگل بسیار علاقه دارم ولی راز موفقیت اپل دقیقا در همین اکوسیستم و پشتیبانی صحیح نرم افزاری است. اندروید با سعی و خطا و عوض کردن هزار راه رفته و نرفته نتوانست تا قبل از اندروید 4، سیستم عاملش را به درستی برای تبلت‌ها بهینه کند، برنامه‌ها که پیشکش. تازه بدتر آنکه خیلی از تبلت‌ها به اندروید 4 به روز نمی شوند.


آیا صفحه نمایش آیپد جدید به حساسیت فشار یا بازخورد لمسی مجهز است؟
خیر٬ بر خلاف تعداد زیادی از شایعات مطرح شده، هیچ یک از این ویژگی‌ها درآیپد جدید استفاده نشده است. با همه این‌ها آیپد جدید همانند آیپد 2 از شتاب‌سنج خود برای اندازه گیری میزان فشار وارده بر روی صفحه نمایشش بهره می‌برد و از این اطلاعات به منظور بالا بردن کارایی برنامه‌هایی مثل GarageBand استفاده می‌کند.


آیا دوربین آیپد جدید نسبت به دوربین ضعیف و ناکارآمد آیپد 2 پیشرفتی داشته است؟
دوربین جلویی که بیشتر برای ویدیو-چت کاربرد دارد و کیفیت VGA آن تغییری نکرده است. اما دوربین پشت دستگاه دچار تغییرات محسوسی شده است. با آنکه از نظر ظاهری آیپد جدید با نسل قبلی‌اش تفاوتی نکرده ولی سنسور 5 مگاپیکسلی آن زلزله ای در پشت دستگاه ایجاد کرده است.



اپل دوربین جدید آیپد را iSight نام گذاری کرده است. این دوربین قدرتمند ۵ مگاپیکسلی از همان تکنولوژی ۵ عنصری که پیش از این در iPhone 4S استفاده شده‌ بود بهره می‌برد. دوربین آیپد 2 قادر بود عکس و ویدیو با کیفیت 720p شکار کند حال آنکه آیپد جدید قادر است عکس‌ با کیفیت 5 مگاپیکسل را به کاربرانش هدیه کند. البته کیفیت عکس‌های گرفته شده با آیپد جدید به خوبی دوربین ۵ مگاپیکسلی آیفون 4 نیست. بنا بر ادعای اپل دوربین آیپد جدید دارای قابلیت‌های جدید از جمله ***** هیبریدی اینفرارد، قابلیت تشخیص چهره ، Exposure ، فوکوس اتوماتیک ، لرزش گیر خودکار، کاهنده نویز تصاویر در حالت نور کم و ویژگی‌های دیگری که امروزه در هر گوشی هوشمندی یافت می شوند٬ است.

ولی آنچه که از عکس های گرفته شده با این دوربین مشخص است، کیفیت بسیار بالای آن ها در مقایسه با دوربین‌های 5 مگاپیکسلی رایج است. اپل توانسته به یک روش پایدار و مدرنی در نحوه پردازش تصاویر دست یابد که کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط محصولاتش را در سطح بالاتری نسبت به دیگر رقبایش نگاه می دارد و همه این‌ها بدون صرف اعتبار از برندهایی مثل کارل زایس و... صورت می گیرد.


حافظه RAM آیپد جدید چقدر است؟
در صفحه مشخصات این محصول و همچنین معرفی چهارشنبه شب حرفی از حافظه رم آیپد زده نشد. البته از منابع موثقی شنیده‌ایم که قرار است اپل از حافظه یک گیگابایتی برای محصول جدیدش استفاده کند به خاطر داشته باشید که آیپد ۲ دارای 512MB حافظه RAM است. به هر حال به زودی این مهم روشن خواهد شد.


آیپد جدید از چه پردازنده ای استفاده می کند؟ پردازنده گرافیکی چه تغییری کرده است؟
آیفون 4S و آیپد 2 هر دو مجهز به تراشه A5 هستند ولی در نسل سوم آیپد٬ به لطف پردازنده A5X تغییرات بزرگی در زمینه سرعت پردازش ایجاد شده است. A5X در واقع ترکیبی از یک پردازنده دو هسته‌ای برای محسابات غیرگرافیکی و یک واحد پردازش گرافیک 4 هسته ای است.



بنا بر نتایج ارایه شده توسط اپل، A5X از تراشه مشهور و رایج Tegra 3 نزدیک به چهار برابر سریع تر عمل می کند. البته این نتایج فعلا فقط در حد ادعا است و اصلا مشخص نیست که اپل با چه معیاری این آمار را به دست آورده است. جالب اینکه در همایش معرفی آیپد جدید به جز Tegra 3، اندروید و سامسونگ نیز از کنایه های غرور آمیز اپل در امان نماندند. علاوه بر این‌ها افزایش قدرت پردازنده گرافیکی آیپد جدید به توسعه دهندگان نرم افزاری اجازه می‌دهد تا جزییات گرافیکی بیشتری را در نرم افزارهای خود بگنجانند و بدین ترتیب٬ لذت استفاده از نمایشگر فوق العاده این وسیله را در اختیار کاربران قرار دهند.


آیا آیپد جدید از شبکه های 4G/LTE پشتیبانی میکند؟
همانند قبل، آیپد جدید در مدل‌های مختلفی شامل مدل‌های Wi-Fi تنها و یا Wi-Fi+4G به همراه شبکه های ارتباطی مختلف عرضه می شود. آیپد جدید قادر است در مدل های مجهز به شبکه‌های ارتباطی از 4G/LTE در کنار 3G حمایت کند.


باتری آیپد جدید با اضافه شدن شبکه 4G/LTE و نمایشگر Retina چگونه عمل می کند؟
آنچنان که اپل می گوید باتری این وسیله می‌تواند هنگام کار با Wi-Fi، تماشای فیلم و گوش دادن به موزیک نزدیک به 10 ساعت و همچنین هنگام استفاده از 3G نزدیک به 9 ساعت دوام بیاورد. پس به دلیل تجهیز آیپد جدید به نمایشگر بهتر و پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی پر مصرف‌تر و پردازنده قویتر و پرمصرف تر، می توان نتیجه گرفت که باتری قدرتمندی بر روی تبلت جدید اپل نصب شده است. اما چگونه اپل توانسته با ثابت نگاه داشتن طول و عرض و افزایش اندک ضخامت آیپد جدید (حدود 0.6 میلیمتر) نسبت به آیپد 2 ٬ اینچنین در زمینه باتری دستگاه موفق عمل کند؟


شاید به نظر نرسد ولی باتری آیپد جدید فضای بیشتری را در داخل دستگاه اشغال کرده است که همین باتری بزرگتر موجب شده که آیپد جدید نزدیک به 50 گرم سنگینتر از نسل پیشینش شود. اپل گنجایش این باتری را 42.5 وات بر ساعت در مقایسه با باتری 25 وات بر ساعت آیپد 2 اعلام کرده است. به هر حال افزایش شارژ باتری از آنجایی که یک پردازنده چندهسته ای و صفحه نمایشی به این بزرگی در این گجت وجود دارد و مخصوصاً به علت شبکه 4G یک نگرانی هواداران اپل برای آیپد جدید بود که اپل خیال همه را راحت کرد.


اپل در زمینه hotspot شخصی چگونه عمل کرده است؟
آیپد جدید به نرم افزاری مجهز شده تا بتواند یک شبکه شخصی را ایجاد و تنظیم کند درست همانند قابلیتی که در آیفون 4 و 4S و تمام ابزارهای اندرویدی وجود دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا اینترنت آیپد را با پنج وسیله دیگر به طور همزمان به اشتراک بگذارند.


آیا همانند قبل برای استفاده از FaceTime به شبکه Wi-Fi نیاز است؟
اپل از تغییر خاصی در این برنامه خبر نداده و به نظر می‌رسد همانند قبل کاربران برای برقراری یک مکالمه تصویری به استفاده از Wi-Fi محدود می‌شوند.


آیا اپل اقدامی در استفاده از بلوتوث 4 انجام داده است؟
آنچنان که انتظار می‌رفت شاهد نسخه چهارم فناوری بلوتوث در آیپد جدید خواهیم بود، کاری که اپل آن را قبلا در آیفون 4S انجام داده بود. بلوتوث 4 از تمام ویژگی‌های بلوتوث 2.1 که در آیپد 2 استفاده شده بود پشتیبانی می کند٬ به همین منظور می توان از تمام لوازم جانبی سازگار با بلوتوث 2.1 در این وسیله نیز استفاده کرد. بلوتوث 4 پروتکل جدیدی به نام Bluetooth Low Energy ( بلوتوث با مصرف پایین) به نسخه‌های قبلی اضافه کرده که به دیگر وسایل سازگار اجازه می‌دهد با صرف انرژی بسیار کمتری به تبادل اطلاعات بپردازند. این ویژگی در محصولات ورزشی و پزشکی مثل اندازه‌گیر ضربان قلب یا اندازه گیر قند خون بسیار مفید است.


آیا می توان اسپیکر آیپد جدید را بهتر از قبل دانست؟
متاسفانه فرصت آنکه اسپیکرهای این وسیله را از نزدیک امتحان کنیم پیش نیامد، ولی بر اساس آنچه که تا به حال شنیده‌ایم، قدرت خروجی اسپیکرهای آیپد جدید به آنچه که در آیپد 2 دیده بودیم بسیار نزدیک است.


آیا باز هم از داک چند منظوره در این آیپد استفاده شده است؟
بله دقیقا آیپد جدید نیز مثل دیگر محصولات همراه اپل به سوکت 30 پین مجهز است و استفاده از کابل‌های مجهز به این سوکت تنها راه ممکن به منظور اتصال به آیپد است.


آیا تغییر سخت افزاری دیگری به جز مواردی که ذکر شد در آیپد جدید رخ داده است؟

حقیقتا نه. آیپد جدید در موارد دیگر بسیار به آیپد 2 شبیه است. از نظر طراحی ظاهری٬ ابعاد و وزن نیز بسیار شبیه به نسخه های قبلی است. ولی صفحه نمایش جدید آن٬ هوش و حواس من را به خود مشغول کرده است. به قولی ندیده عاشقش شده ام.


از نظر نرم‌افزاری چه تغییراتی صورت گرفته است؟ آیا دستیار دوست داشتنی Siri هم‌نشین کاربران آیپد جدید خواهد شد؟
پس از آیفون 4S و معرفی دستیار مجازی Siri که همگان را به تحسین واداشت٬ انتظار داشتیم اپل در نسل جدید آیپد خود نیز از سیری استفاده کند اما تنها چیزی که از سیری برای آیپد جدید قرار داده شده است یک دکمه میکروفون مانند در کی‌برد مجازی آیپد است که وظیفه تبدیل گفتار به نوشتار را به عهده دارد که البته کار تایپ را بسیار راحت‌تر می‌کند. سیری از زبان‌های انگلیسی امریکایی، انگلیسی بریتانیایی، استرالیایی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی پشتیبانی می‌باشد. به نظر می رسد به دلیل آنکه Siri به اتصال دائم به اینترنت نیاز دارد و این مورد بیشتر در تلفن‌های همراه قابل تحقق می‌باشد اپل فعلا از به کارگیری آن در آیپد جدید صرف نظر کرده است.


آیا تغییر نرم افزاری خاص دیگری صورت گرفته است؟
تغییرات صورت گرفته بیشتر جزیی و در راستای بهبود و تکامل نرم افزارها بوده اند و تفاوت مشهودی دیده نمی شود. این تغییرات هم بیشتر در قالب iOS 5.1 که بر روی آیپد جدید نصب شده صورت گرفته اند. امکان حذف عکس‌ها در Photo Stream، مشخص کردن چهره‌ها و علامت‌گذاری آن با فناوری تشخیص چهره، طراحی دوباره رابط کاربری دوربین، پلی لیست هوشمند برای iTunes، بهبود صدا برای پخش فیلم ، کنترل سرعت پخش و رفع مشکلاتی که موجب مصرف زیاد باتری می‌گردید، از جمله تغییرات نرم افزاری صورت گرفته می باشد.


آیا امکان استفاده از پوشش هوشمند (Smart Cover) در آیپد جدید میسر است؟
بله در آیپد جدید نیز از ویژگی‌های مغناطیسی لازم برای انطباق با کاور هوشمند استفاده شده و به همین منظور مدل‌های جدیدی از این کاور توسط اپل طراحی و آماده عرضه می‌باشند. البته با اینکه اپل کاورهای هوشمند جدید را متفاوت از کاورهای عرضه شده برای آیپد 2 اعلام کرده است ولی در وب‌سایت اپل اعلام شده که امکان استفاده از کاورهای جدید برای هر دو آیپد محیا است. به نظر می‌رسد کاورهای قبلی اپل می تواند برای آیپد جدید نیز مورد استفاده قرار گیرد.


آیا در نهایت آیپد جدید با نام آیپد 3 عرضه می‌شود؟


در حقیقت نه. به هر دلیلی اپل نام این وسیله را علنا آیپد جدید (The New iPad) نامید و این دقیقا همان نامی است که برای اولین بار به تبلت این شرکت اطلاق گردید. به نظر می‌رسد تعدادی با این نحوه نام گذاری مشکل دارند و آن را گیج کننده و فاقد یک روند مشخصی می‌دانند. البته اپل برای متمایز کردن آیپد جدید از اولین آیپد در صفحات اینترنتی خود، از آن به عنوان نسل سوم آیپد یاد می کند ولی به هر حال فعلا این دستگاه با نام عمومی آیپد شناخته می شود.


آیپد جدید با چه مشخصات سخت افزاری و با چه قیمتی عرضه می شود؟

پس از پرحرفی ما در بیان ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری این وسیله٬ نوبت به اعلام قیمت و زمان عرضه رسیده است. آیپد جدید قرار است در ۱۶ مارس یعنی ۲۵ اسفند (البته دیروز اپل اعلام کرد که ۳ روز عرضه آیپد را به عقب انداخته و در ۱۹ مارس وارد بازار می‌شود) با همان قیمت سابق آیپد 2 وارد بازار شود؛ بنابراین آیپد جدید مدل WiFi تنها، با قیمت‌های 499، 599 و 699 دلار به ترتیب برای مدل‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی و مدل WiFi+4G با قیمت‌های 629، 729 و 829 دلار به ترتیب برای مدل‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. ضمناً همان طور که انتظار می رفت آیپد 2 مدل 16 گیگابایتی با 100 دلار کاهش قیمت به قیمت 399 دلار برای مدل WiFi و 529 دلار برای مدل WiFi + 3G در دسترس قرار خواهد گرفت.


از AppleCare+ جدید اپل برای آیپد چه خبر؟
AppleCare+ که در پاییز گذشته به همراه آیفون 4S معرفی شد٬ در واقع بیمه برای پوشش خسارت‌های تصادفی را پوشش می دهد. پیش از این سرویس AppleCare بدون + برای محصولات اپل وجود داشت اما این گارانتی از خسارت ناشی از ضربه خوردن به ابزار پشتیبانی نمی کرد.

همراه با AppleCare+ کاربران می توانند دستگاه خود را در برابر خسارات ناشی از ریختن آب برروی آن یا خیس شدن، افتادن و اختلال در عملکرد سخت‌افزار برای مدت ۲ سال بیمه نمایند. کاربر می تواند ۲ نمونه از خسارت را برای پشتیبانی انتخاب کند که قیمت هر کدام ۴۹ دلار خواهد بود. در واقع سرویس AppleCare+ برای کاربر ۹۹ دلاری هزینه اضافی به همراه دارد و کاربر فقط ۳۰ روز پس از خرید آیپد، فرصت دارد تا این سرویس را خریداری کند.


در پایان به ذکر چند نکته بسنده می کنم و آن اینکه بیشترین تغییرات صورت گرفته در آیپد جدید تغییرات سخت افزاری بوده است و آنچنان که قبلا شاهد بودیم احتمال نزدیک به یقین می رود تغییرات صورت گرفته در آیپد به آیفون سرایت می‌کند و ممکن است بسیاری از این تغییرات را در نسل بعدی آیفون با اندکی تفاوت شاهد باشیم. همچنین بسیاری از پیش بینی ها در مورد آیپد جدید درست از آب درآمد، حتی خیلی از پیش بینی ها آیپد جدید را با نام آیپد 3 معرفی نکردند و از اسم های دیگری استفاده کردند که باز هم می توان با کمی دید مهندسی بر درستی آنها صحه گذاشت. شاید اپل در نامگذاری این وسیله مردد بوده و همانگونه که علاقه‌ای به نام گذاری این وسیله به نام آیپد 3 نداشته، با کمی لجاجت تلاش کرده نامی جز آنچه که در گمان‌های خبرنگاران وجود داشته را انتخاب کند.


نزدیک بودن پیشنهادات به واقعیت می تواند حاکی از آن باشد که محصول جدید اپل به نهایت به سلیقه و خواسته مخاطبانش نزدیک شده باشد و بی‌شک اپل با روند کنونی که در پیش گرفته پیشوای مطلق تکنولوژی وسایل ارتباطی همراه باقی خواهد ماند. اگر کمی انصاف داشته باشیم به راحتی متوجه می شویم که چون اپل از یک روند درست و منطقی در تولید و بهینه سازی محصولاتش به خصوص نسل‌های بعدی آنها پیروی می‌کند، توانسته است مخاطبانش را برای سال‌ها راضی نگاه دارد و حتی آن ها را برای خرید محصولات جدیدش ترغیب کند.

ولی این موارد را اصلا نمی توان با آشفتگی دیگر شرکت‌های مطرح در زمینه تولید تبلت یعنی سامسونگ مقایسه کرد. شرکت سامسونگ در زمینه تبلت‌ها آنچنان آشفته عمل کرده است که نمی‌توان پیش بینی درست و منطقی از محصولات آینده اش داشت و این بدین معنا است که هنوز این شرکت برای شناخت سلیقه بازار به زمان بیشتری احتیاج دارد. هر چند که درست نیست که تمام کاسه کوزه ها را سر این شرکت بشکنیم. اندروید قبل از نسخه چهار مشکلات عدیده ای را در سازگاری با تبلت ها داشت. به هر حال امیدوارم این سیستم‌عامل که بسیار برای من قابل احترام و دوست داشتنی است هر چه زودتر به روند پایداری برسد.


نکته دیگر آنکه اپل توانسته است با مجموعه راهبردهای خود، کاربران یک محصولش را به خرید دیگر محصولاتش مجاب کند و البته که همه این‌ها در قبال انحصار طلبی و یکپارچه سازی های نرم افزاری این شرکت صورت گرفته و برخلاف خیلی از پیش بینی‌های اولیه توانسته است نبض بازار را در اختیار بگیرد.

pcworld-cnet




گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا
-
:نویسنده​
زومیت:منبع
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]
مایکروسافت صحبت هایتان را با صدای خودتان به زبانی دیگر ترجمه می‌کند
[/h]


رویای ساخت نرم‌افزاری که بتواند انسان را از یادگیری زبان‌ها‌ی خارجی بی‌نیاز کند، همواره برای بشر جالب بوده‌است. خصوصا اگر نرم‌افزار بتواند با لحن و صدای خودمان، سخنانمان را به زبان دیگر ترجمه کند. مایکروسافت در یکی از آزمایشگاه‌ها‌ی نرم‌افزاریش در چین توانسته یک نمونه اولیه از چنین نرم‌افزاری را تولید کند تا کاربران بتوانند به صورت طبیعی‌تری با افرادی با ملیت‌ها‌ی متفاوت، مکاتبه کنند.



محققین مایکروسافت یک نمونه اولیه از نرم‌افزار مترجم بین‌المللی ساخته‌اند که سخنان شما را به زبان‌ها‌ی خارجی ترجمه می‌کند و جالب این که از صدای خود شما برای ارائه نتیجه ترجمه استفاده می‌کند. این نرم‌افزار لهجه، طنین و آهنگ صدای شما را ذخیره کرده و از آن در ترجمه به 26 زبان زنده دنیا استفاده می‌کند.

نرم‌افزار جذاب مایکروسافت در یک لابراتوار نرم‌افزاری در پکن تولید شده و در نمایشگاه TechFest 2012 با حضور ریک رشید، رئیس تیم تحقیقاتی و یکی از محققین مایکروسافت به نام فرانک سونگ، پرده برداری شده‌است.

سونگ به منظور تشریح کاربرد این نرم‌افزار گفت:
هدف ما این است که برای یک سخنران تک زبانه که در یک کشور خارجی در حال سفر است، فرایند تشخیص صحبت، سپس ترجمه، و در نهایت فرایند تبدیل متن به صحبت را به زبان مقصد، و با صدای خود شخص، انجام دهیم.

این نرم‌افزار علاوه بر حل محدودیتها‌ی زبانی مسافران خارجی، می‌تواند در یادگیری زبان خارجی خصوصا برای کودکان موثر باشد.

در این نمونه اولیه، تقریبا یک ساعت زمان برای تمرین لازم است تا نرم‌افزار، ریزه‌کاری‌ها‌ی صدای کاربر را یاد بگیرد تا بتواند با صدای کاربر، خروجی را بخواند. اما هدف مایکروسافت این است تا زمان عرضه نسخه اصلی این نرم افزار، ترجمه کاملا همزمان صورت گیرد. در بین 26 زبان پشتیبانی شده توسط این نرم‌افزار، انگلیسی، چینی، اسپانیایی و ایتالیایی وجود دارند.

منبع: slashgear




گردآوری:پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا
-
:نویسنده​
زومیت:منبع
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کرنل لینوکس نسخه 3.3 ارایه شد: ادغام با کد اندروید

کرنل لینوکس نسخه 3.3 ارایه شد: ادغام با کد اندروید

android-linux.jpg

ساعاتی پیش جدید ترین نسخه از هسته لینوکس ارایه شد. نکته جالب در مورد نسخه جدید، اضافه شدن کد اندروید به هسته لینوکس است. احتمالا می دانید که سیستم عامل محبوب اندروید بر پایه هسته لینوکس ساخته شده و در واقع فرزند لینوکس به حساب می آید.

حالا با اضافه شدن کد این پروژه جانبی به هسته اصلی لینوکس می توان روی کارکرد اپلیکیشن های اندروید از طریق لینوکس حساب ویژه ای باز کرد.

ضمن اینکه وعده داده شده در نسخه بعدی روی بهینه سازی مصرف انرژی و دیگر زیرساخت های مورد نیاز کار خواهد شد.

تغییرات ریز و درشت دیگری هم مانند مدیریت بهتر حافظه، شبکه، بهبود امنیت و پشتیبانی از درایورهای بیشتر نیز در این نسخه جدید صورت گرفته است.

هسته لینوکس پایه اصلی بسیاری از توزیع های فعلی لینوکس را تشکیل می دهد و حالا با نزدیک تر شدن این پدر و پسر، شاید یک دلیل خوب دیگر برای استفاده از لینوکس پیدا کرده باشید.


به نقل از نارنجی
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
لپ تاپ های کاغذی یک بار

لپ تاپ های کاغذی یک بار

بچه ها نمی دونستم این تایپیک رو کدوم قسمت تالار بنویسم
بازم اگه اشتباه بود من رو از بزرگواریتون ببخشید


لپ تاپ های کاغذی یک بار مصرف در راهند



احتمالا تا به حال نام دوربین عکاسی یکبار مصرف و شاید هم تلفن همراه یک بار مصرف را شنیده یا از آن استفاده کرده اید اما آیا می توانید این تصور را کنید که روزی لپ تاپ های یکبار مصرف را هم در بازار ببینید؟ روزی که به یک کامپیوتر قابل حمل برای کاری نیاز مبرم دارید و به سادگی و با قیمتی پایین یکی را تهیه کنید.
Je Sung Park بر اساس ایده و طرحی که ارایه داده این امر را محقق کرده و جالب است بدانید جنس بدنه این لپ تاپ از خمیر کاغذهای بازیافتی می باشد و تمام اجزاء آن قابل بازیافت می باشد که می توان بعنوان یک رایانه دوستدار طبیعت از آن یاد کرد. حال باید دید با این شتاب تکنولوژی کی شاهد تولید انبوه و به قول معروف به فعلیت درآمدن این طرح خواهیم بود.









 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
معرفی و بررسی وب سایت کافه بازار برای سیستم عامل اندروید

معرفی و بررسی وب سایت کافه بازار برای سیستم عامل اندروید

سلام...
53a-520.jpg
بعد از معرفی اندروید در سال 2005 جهان پیش به سوی استفاده از این سیستم عامل نوین پرداخت . البته طبق روال گذشته کشور عزیزمان بار دیگر مورد کم لطفی قرار گرفت که در بخش فروشگاه آندروید ( مارکت ) و توسعه اندروید شهروندان فارسی زبان ایرانی مورد تحریم قرار گرفتند. البته بار دیگر جوانان ایران زمین با وجود تحریم ها به تولید و توسعه این سیستم عامل پرداختند. ما هم وظیفه خودمان می دانستیم که از این حرکت پویا و موفق پشتیبانی کنیم. به احتمال قوی نام برنامه بازار را شنیده اید, یک فروشگاه اندروید کاملا فارسی که تلاش مهندسین شرکت همراه همزبان ایرانیان است. کاربر با نصب یک برنامه 0.556 مگابایت بروی تلفن همراه یا تبلت خود می تواند به صورت رایگان از تمام قابلیت های آن استفاده کند.
53a-520.jpg
به غیر از یک مارکت یا فروشگاه برای ارائه برنامه های آندروید ،نکته جالب دیگری که در مهندسی ساخت بازار مد نظر بوده ،با تولید این برنامه دریچه ای برای ارائه شفاف ، راحت و ایمن برنامه های طراحی شده برنامه نویسان فارسی زبان در پلت فرم آندروید باز شده است. که کاربران دیگر این سیستم عامل به راحتی بتوانند از این محصولات ایرانی استفاده کنند. جغرافیای برنامه را می توان اینظور بیان کرد که ظاهر برنامه بسیار ساده و جذاب است . می توان به جرات گفت رنگ بندی آن کاملا حساب شده است. رنگ سفید نه چندان براق کنار سبز چمنی و رنگ خاکی محیطی آرام را برای کاربرانش خلق کرده است. همچنین قسمت لود یا بارگذاری آن آیکون برنامه به صورت جالبی در حال حرکت است که این نکته باعث جلوگیری از یکنواختی در هنگام دریافت اطلاعات است.
ادامه مطلب::::
باتشکر...

 

تورج پوربهرام

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی از عناصری که در شبکه ملی اطلاعات تعریف می‌شود موتورهای جست‌وجوی داخلی است، اما برای راه‌اندازی چنین موتور جست‌وجویی، چالش‌ها و مشکلاتی بر سر راه وجود دارد، در این زمینه با مهندس غلامرضا انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرده‌ایم


آیا در قانون برنامه پنجم توسعه به صراحت در باره راه‌اندازی موتور جست‌وجوی ملی چیزی ذکر شده است؟

در قانون نیامده ولی به اقتضای نیاز، کلمه اینترنت در قانون آمده است و ما باید کاربران را به اینترنت وصل کنیم. البته غیر از این خیلی از کشورهای دنیا مثل چین، روسیه و ایتالیا موتورهای جست‌وجوی ملی خودشان را دارند. حتی گوگل را خودشان مدیریت می‌کنند. در چین، گوگل بعد از «بایدو» است در روسیه، کره‌جنوبی و اروپا موتورهای جست‌وجوی داخلی مقام اول را دارا هستند.


آنطور که در نمایشگاه سبیت آلمان ارائه شده بود، مصری‌ها هم موتور جست‌وجوی مستقلی دارند و کشورهای اسلامی خیلی از این موضوع استقبال کرده‌اند.

بله دقیقا، در نروژ با یک مدیر‌ آی‌تی این کشور ملاقات داشتم او می‌گفت در آن کشور اینترنت فامیلی دارند یعنی به خانواده‌ها اینترنت باز نمی‌دهند. اینترنت فامیلی می‌دهند. همان موقع با عربستانی‌ها جلسه داشتیم که اسپانسر کل نمایشگاه مذکور، عربستان بود. آنها گفتند، وایت‌لیست داریم البته ما بلک‌لیست داریم پس در همه کشورها محدودیت‌ها و ملاحظات وجوددارد.


راه‌اندازی موتور جست‌وجوی ملی الان به کجا رسیده است؟

در بحث موتور جست‌وجو چند فعالیت در حال انجام است یکی اینکه فراخوانی دادیم تا کسانی که می‌خواهند اپراتور موتور جست‌وجو شوند، بیایند که تعدادی مراجعه کرده‌اند. اینها به‌عنوان فراهم‌کنندگان جست‌وجوی رایانه‌ای (فجر) نامیده می‌شوند، تصمیم داریم چند اپراتور را در این زمینه در کشور معرفی کنیم، البته دیگران هم اگر فعالیت کنند مانعی ندارد، ولی آنها باید تعهدات و سطوحی را رعایت کنند، مثلا در بحث خط و زبان فارسی، رعایت مسائل قابل پالایش و موارد شبیه به این. یکی از کارهایی که باید وزارت ارتباطات انجام دهد، تهیه بسته حمایتی و ارجاع کار به اپراتورهای خصوصی است که عنوانش را فجر گذاشتیم.


چند شرکت از این موضوع استقبال کردند؟

حدود 10 شرکت توانمند پیشنهادهای خود را ارائه داده‌اند، منتها کمی در کارشان نقص دارند که در حال بازنگری هستیم.


پیش‌بینی شما برای راه‌اندازی این موتور جست‌وجوی ملی چه زمانی است؟

ما می‌خواهیم همه موتورهای جست‌وجوگر را حمایت کنیم. الان تمام موتورهای جست‌وجوگر داخلی و پروژه‌های مرتبط با آن را شناسایی کرده‌ایم و بعضا در سال 91 فاز 1 و 2 آن به بهره‌برداری می‌رسد بنابراین امسال در حوزه ساماندهی کار می‌کنیم و سال 91 مرحله گذر است و حداقل یکی دو موتور جست‌وجوگر عملیاتی می‌شود.


طی 10 تا 15 سالی که اینترنت وارد ایران شده هیچ کس از خدمات دهندگان محتوا و سرویس‌های اینترنتی مانند بلاگ سرویس‌ها و موتورهای جست‌وجوی فارسی حمایت نکرده است و در واقع دولت هیچ کمکی به آنها نکرده است این نخستین‌بار است که از زبان یک مسئول دولتی می‌شنویم که دولت می‌خواهد کمک کند.

حالا باید دید کمک چه هست، اگر منظورتان کمک مالی است که آنهم شرایطی دارد الان در وزارتخانه از محل وجوه اداره شده و اختیاراتی که قانون بودجه می‌دهد وام و تسهیلات می‌دهیم و وام‌های کم بهره با مدت بازپرداخت طولانی به 10 گروه تعلق می‌گیرد که در حوزه وب فعال هستند و منتفع هم شده‌اند، هر مجموعه‌ای که به وام نیاز دارد و اگر شرکت حقیقی باشد دعوت می‌کنم حتما مراجعه کنند.
الان معاونت علمی و فناوری هم کمک‌های خیلی خوبی می‌کند. این در حالی است که در طرح تکفا، شرکت‌های متعددی برای گرفتن وام ایجاد و بعدا هم منحل شدند یعنی وام را گرفتند و بعد منحل شدند. البته اقبال مردم و کاربران به این محصولات خیلی مهم است، یعنی اگر بخواهیم موتور جست‌وجو راه‌اندازی کنیم و کاربران اقبال نداشته باشند جزو سرمایه‌گذاری بدون عایدی می‌شوند. سیاست وزارت ارتباطات این است که از بخش خصوصی حمایت کند و حمایت در حدی باشد که بخش خصوصی روی پای خودش بایستد و خودگردان باشد. شرایطی که ما به‌وجود می‌آوریم باعث خواهد شد که کاربران به آنها اقبال داشته باشند.
 

تورج پوربهرام

عضو جدید
کاربر ممتاز
شرکت موزیلا با ارائه برنامه افزودنی برای مرورگر فایرفاکس خود به کاربران این امکان را می دهد تا برای مقابله با سیاست جنجالی و جدید حفظ حریم خصوصی گوگل، شرکتهایی که در حال مشاهده فعالیتهای آنلاین آنها هستند را ردیابی کنند.
این شرکت برنامه افزودنی ویژه مرورگر مشهور فایرفاکس خود ارائه کرده است که می تواند به صورت آنی شرکتهایی که در حال کنترل جستجوهای کاربران هستند را به کاربر معرفی کند. شرکت موزیلا بلافاصله پس از اینکه شرکت گوگل سیاست حفظ حریم خصوصی خود را با وجود نارضایتی های فراوان اجرایی کرد، این برنامه جانبی را ارائه کرده است.
سیاست جدید گوگل می تواند دریایی از اطلاعات مرتبط با جستجوهای کاربران را به تجارت 28 میلیون دلاری تبلیغات گوگل بیافزاید بدون توجه به این موضوع که ذخیره سازی چنین حجمی از اطلاعات خصوصی می تواند در بسیاری از کشورها غیرقانونی به حساب بیاید.
برنامه افزودنی Collusion به معنی "تبانی" به کاربران اجازه می دهد که پرده ها از چهره شرکتهای تبلیغات در اینترنت که حرکات آنلاین آنها را ردیابی می کنند بردارند. فایرفاکس دومین مررگر محبوب جهان پس از اینترنت اکسپلورر است، جایگاهی که به شدت در معرض تهدید مرورگر کروم شرکت گوگل قرار دارد.
تجارت گوگل بر مبنای تبلیغات ساخته شده است و این شرکت در سال 2010 توانست از این راه 28 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. سیاست جدید حفظ حریم خصوصی گوگل به این شرکت اجازه می دهد اطلاعات گوشی های اندرویدی، وب سایت یوتیوب، سرویس جی میل، و موضوعات جستجو شده در مرورگر کروم را در راستای اهداف تبلیغاتی خود مورد استفاده قرار داده و در مسیر ایجاد تبلیغات شخصی سازی شده برای کاربران قدمی به جلو بردارد.
برنامه جدید موزیلا می تواند به کاربر نشان دهد که دقیقا چه شرکتی در حال کنترل موضوعات جستجو شده در مرورگر و موتور جستجوی گوگل است و همچنین می تواند در زمان حقیقی شبکه ای تار عنکبوتی از تعاملات میان شرکتهای تبلیغاتی و دیگر ردیابهای فعالیتهای کاربران را به دقت نمایش دهد.
این شرکت همچنین در نظر دارد پایگاه داده هایی از بدترین مزاحمان اینترنتی را فراهم آورده و اطلاعات آن را در اختیار مخالفان سیاست جدید گوگل قرار دهد. به گفته موزیلا زمانی که نسخه نهایی این برنامه ارائه شود کاربر می تواند اطلاعات شرکتهایی که وی را کنترل می کنند بر روی پایگاه داده های جهانی قرار دهد. سپس تمامی این اطلاعات با یکدیگر ترکیب شده و در اختیار محققان، خبرنگاران و دیگر تحلیل گران قرار خواهند گرفت.
گوگل بدون کوچکترین توجه به اعتراضات بین المللی که نسبت به سیاست جدید حفظ حریم خصوصی این شرکت به وجود آمده بود، این سیاست را در سرتاسر جهان اجرایی کرد. مقامات اتحادیه اروپا نیز طی ایمیلی به "لری پیج" مدیر اجرایی گوگل، این سیاست را تخلفی آشکار از قوانین اروپایی اعلام کرده اند.
از سویی دیگر متخصصان آژانس حریم خصوصی CNIL که وظیفه بررسی عملکرد گوگل را به عهده دارد می گویند توضیح این شرکت درباره چگونگی استفاده این شرکت از اطلاعات خصوصی کاربران به اندازه ای پیچیده و غیر قابل درک است که حرفه ای ترین متخصصان حریم خصوصی نیز در درک آن مشکل دارند.
چنین استفاده ای از اطلاعات خصوصی کاربران در بسیاری از کشورها، از جمله اتحادیه اروپا، ژاپن و کره غیر قانونی به شمار می رود و این کشورها نیز اعتراضات خود را به گوگل اعلام کرده اند.
 

c#2010

عضو جدید
ژیروسکوپ چیست؟

ژیروسکوپ چیست؟

به نام خدای که نو آوری سنت اوست

تکنولوژی بعضی مفاهیم را در علوم مختلف تغییر داده است. یکی از این مفاهیم ژیروسکوپ است که وسیله‌ای برای اندازه‌گیری و یا حفظ جهت است.

این مفهوم اما، در سال‌های اخیر و با هجوم دستگاه‌های دیجیتال شخصی هوشمندی مانند تبلت‌های چند رسانه‌ای و موبایل‌های هوشمند شکل جدیدی به خودش گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات پروتاپ و به نقل از دنیای اقتصاد، اولین بار که نام ژیروسکوپ در دنیای محصولات دیجیتال شخصی شنیده شد زمانی بود که استیو جابز گوشی iPhone 4 را در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ رونمایی کرد. ژیروسکوپ یکی از نقاط قوت موبایل جدید Apple بود.
شتاب سنج که در موبایل‌های هوشمند امروزی تعبیه می‌شوند، می‌توانند مکان گوشی‌های موبایل را در هر نقطه‌ای از کره زمین و جهت‌گیری آن را نسبت به قطب شمال نشان دهند.

این حسگرها حرکت به سمت بالا یا پایین و جلو یا عقب را هم حس می‌کنند، با این حال اما همیشه جای حسگری به نام ژیروسکوپ در این بین خالی بود.

نیک بلک یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌نویس‌های برنامه‌های مکان‌یابی می‌گوید: شتاب‌سنج تعیین می‌کند که تلفن همراه در کدام جهت در سه بعد حرکت کرده، اما نمی‌تواند تشخیص دهد که تلفن همراه حول محور خود در کدام جهت چرخیده است. در واقع حسگر ژیروسکوپ می‌تواند تکان‌ها و ارتفاع گوشی موبایل و یا تبلت‌ها را تشخیص دهد.

این حسگر در بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی جدید، بسیار به کار می‌آید. حالا این حسگر به یکی از پر طرفدارترین قطعات به‌کار رفته در موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها تبدیل شده است، تا جایی که در سال ۲۰۱۱ فروش جهانی این حسگرها از مرز ۶۵۵ میلیون دلار گذشته است.
 

venus4164

عضو جدید
اولین لب تاپ دنیا

اولین لب تاپ دنیا

اولین لب تاپ دنیا با نام Osborne 1 با وزن 11 کیلوگرمی در سال 1981 ساخته شد.به گزارش مشرق، این لب تاپ دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی و وزن آن نیز در حدود 11 کیلوگرم است. در آن زمان هزینه تولید این لب تاپ چیزی برابر با 1800 دلار بوده است.
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آیپد

آیپد

سلام
سلامی دیگر به همه ی کاربران و دوستداران آیپد جدید و قدیم...
در این سایت باز کردن جعبه آيپد و دیدن محتویات اون و همچنین سقوط آزاد و مقایسه ۲ آیپد در ارتفاع های متفاوت رو می تونید ببینید...
باتشکر...
 

c#2010

عضو جدید
نخستین تبلت گوگل تیرماه رونمایی می شود

نخستین تبلت گوگل تیرماه رونمایی می شود

شرکت گوگل که تاکنون چندین بار رونمایی از تبلت هفت اینچی خود را در تلاش برای کاهش قیمت و رقابت بهتر با کیندل فایل ۱۹۹ دلاری آمازون به تأخیر انداخته قصد دارد این تبلت را در ماه ژوئیه رونمایی کند.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات پروتاپ و به نقل از مهر، نخستین تبلت گوگل که انتظار می رود ماه ژوئیه برابر با تیرماه رونمایی شود به این کمپانی اجازه می دهد تا قیمتها را کاهش داده و این دستگاه را با قیمت کمتری به فروش برساند. براساس طرحهای اصلی گوگل قرار بود این دستگاه با قیمتی حدود ۲۴۹ دلار به فروش برسد.
اگرچه این تبلت نخستین دستگاهی است که در این عرصه با برند گوگل ارائه می شود اما این شرکت تبلت خود را که دارای صفحه لمسی هفت اینچی است با همکاری شرکت ایسوزتک (Asustek) به بازار ارائه می کند و قرار است که از پردازشگر Nvidia Tegra 3 و “بستنی نانی “ورژن ۴ اندروید برخوردار باشد.
براساس گزارش اپل اینسایدر، اما مسئله اصلی اینجاست که قیمت ۲۴۹ دلاری مدل کنونی بیشتر از تبلت هفت اینچی آمازون است، تبلتی که گفته می شود نخستین و اصلی ترین رقیب گوگل محسوب می شود.
اگرچه کیندل فایل، تبلت آمازون نیز با سیستم عامل اندروید گوگل کار می کند اما آن را به شدت تغییر داده تا کاربر بتواند محتوای مورد نظر خود را مستقیم از سایت آمازون خریداری کند.
درجریان تلاشهای گوگل برای ارائه یک تبلت هفت اینچی با قیمت کمتر در شرایطی صورت می گیرد که شنیده ها حاکی از این است که شرکت اپل به ارائه یک آی پد ۸۵/۷ اینچی است.
در حال حاضر آی پد شرکت آپل دارای صفحه نمایش ۷/۹ اینچی است که با داشتن ۱۶ گیگابایت حافظه با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می رسد
 

emreh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نکات مهم جستجو کردن در گوگل را یاد بگیرید

نکات مهم جستجو کردن در گوگل را یاد بگیرید

نکات مهم جستجو کردن در گوگل را یاد بگیرید



آیا پس از چند سال کار با اینترنت و بودن در فضای وب فکر می کنید در ابتدایی ترین موضوع، یعنی سرچ گوگل حرفه ای هستید؟ توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید.

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد. تا جایی که “گوگل کردن” به فعل تبدیل شده و معادل سرچ کردن در اینترنت به حساب می آید.
اما به راستی چقدر با ریزه کاری های سرچ کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با سرچ به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید سرچ خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.

۱- در ابتدا لازم است بگوییم که جستجوی گوگل بر مبنای کلمات کلیدی است که وارد می کنید. هر چه این کلمات دقیق تر باشند، موتور گوگل شما را زودتر به محتوای مورد نظرتان می رساند. وقتی عبارت information and communications technology را در تایپ می کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که این سه عبارت در آن وجود داشته باشد. در این حالت ترتیب برای گوگل اهمیتی ندارد.

چیزی که در بین عموم جا افتاده این است که استفاده از کلمات زیاد برای سرچ بد است. این باور درست نیست. چون استفاده از کلمات محدود هم گستره سرچ شما را بسیار بزرگ می کند. به نظر من برای جستجو استفاده از سه تا پنج واژه مناسب است.

اگر می خواهید این عبارت را دقیقا به همین ترتیب جستجو کنید کافی ست آن را در کوتیشن قرار دهید.

information and communications technology”

دقت کنید در گوگل عباراتی که میان کوتیشن قرار می گیرند نباید بیشتر از ده کلمه باشد. گوگل بیشتر از ده کلمه را نمی پذیرد.
نکاتی که در مورد سرچ گوگل نمی‌دانید



2- حالا فرض کنید می خواهید به دنبال صفحاتی بگردید که یا دارای عبارات information باشند یا communication و یا technology. در این حالت از عملگر OR استفاده می کنیم. عملگرهای منطقی در گوگل دقیقا بر همان مبنای ریاضی کار می کنند.

Information OR communications OR technology

همچنین می توانید به جای عبارت OR از ععلامت مخصوص آن | (پایپ نامیده می شود) استفاده کنید.

۳- در جستجوهای گوگل، عبارتی مانند to، a، the و مانند اینها دور ریخته می شود و به حساب نمی آید. اگر می خواهید این عبارت ها حتما در سرچ لحاظ شوند کافیست از علامت + استفاده کنید.

۴- علامت – (منفی) نیز کاربرد جالبی دارد و بسیار کارآمد است. فرض کنید به دنبال محتوایی هستید که دارای عبارت information and communications technology باشد ولی از شرکت apple در آن حرفی زده نشده باشد. برای این کار کافی ست مانند نمونه زیر سرچ کنید.

information and communications technology”‌ – “apple”‌

با این کار، گوگل تمام محتواهایی که عبارت information and communications technology را دارد پیدا می کند و آنهایی که کلمه apple در آنها ذکر شده را ***** می کند و سپس نتایج را به شما نشان می دهد.

۵- ترفند دیگری که نیاز دارید، * است. فرض کنید دنبال محتوایی هستید که دقیقا نمی دانید برای سرچ کردن ان باید از چه واژه ای استفاده کنید. کافیست به جای واژه ای که نمی دانید از علامت * استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.

microsoft * windows

6- اگر بخواهید به دنبال عنوان های یک سایت مشخص بگردید چه می کنید؟ با تایپ کردن عبارت INTITLE در مقابل اسم سایت، عناوین برایتان به نمایش در خواهد آمد. البته این در شرایطی ایت که برای صفحات آن وبسایت اینتایتل تعریف شده باشد.

iranvij :INTITLE

7- فرض کنید می خواهید دوربین دیجیتالی بخرید و محدوده قیمت برای تان اهمیت دارد. چه طور سرچ می کنید؟ برای این منظور کافیست از “…” استفاده کنید. برای مثال:

Camera digital $800…۱۰۰۰

8- اگر به دنبال موضوعی در سایت خاصی هستید، می توانید از عبارت site: در قسمت سرچ بهره ببرید. با این کار گوگل تنها صفحاتی را به عنوان نتیجه نشان تان می دهد که مربوط به سایت ذکر شده باشند.

Site: iranvij.ir

همچنین اگر محقق هستید و به سرچ دقیق احتیاج دارید، می توانید از صفحه جستجوی پیشرفته گوگل تحت عنوان Advanced Search و به آدرس http://www.google.com/advanced_search مراجعه کنید.

قبل از سرچ کردن کمی روی معنای عبارت فکر کنید و بهترین کلید واژه ها برای جستجو را بیابید و استفاده کنید.


به نقل از ایران ویج
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
راه‌اندازی نیروهای واکنش سریع سایبری توسط ناتو

راه‌اندازی نیروهای واکنش سریع سایبری توسط ناتو

[h=1]
[/h]
ناتو در نظر دارد تا پایان سال 2012 میلادی نیروهای واکنش سریع سایبری خود را وارد مرحله عملیاتی کند.


مرکز فنی ناتو موسوم به «توانمندی‌های واکنشی حوادث رایانه‌ای» (NCIRC) بخش اصلی مبارزه با جرایم سایبری ناتو به حساب می‌آید. این مرکز مسئول دفاع از کلیه سایت‌های ناتو می‌باشد.
در صورت حمله به سامانه اطلاعاتی ناتو، متخصصان این سازمان در نظر دارند تا سریعاً وارد عمل شده و دست به اقدامات مقابله‌ای بزنند. هدف از این کار، بازگرداندن سامانه‌ها به حالت عادی در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام شده است.
جیمی شیا، معاون دبیر کل بخش چالش‌های امنیتی نوظهور ناتو، در این خصوص گفته است: «میزان حملات سایبری هر روزه در حال افزایش است، چه این حملات علیه سامانه‌های ناتو باشند و چه علیه سامانه‌های حیاتی کشورهای عضو. ناتو باید قادر باشد تا کمک‌های دفاع سایبری را به اعضای خود ارائه دهد تا آنها بتوانند در مقابل این حملات از خود محافظت کنند، آنها را شناسایی کنند، و به هنگام وقوع آنها، برای محدود کردن خسارات از خود واکنش سریع نشان دهند.»
طرح ایجاد این نیرو در راستای سیاست دفاعی ناتو اعلام شده و ناتو از سال 2011 کار ایجاد آن را شروع کرده و تا اواخر سال 2012 قصد دارد این نیرو را وارد مرحله عملیاتی کند.

ناتو همچنین در نظر دارد تا از این تیم و تجهیزات آن در مانور «همکاری سایبری» خود که هر ساله در ماه نوامبر انجام می‌دهد استفاده کند. تیم واکنش سریع سایبری ناتو پس از عملیاتی شدن به صورت شبانه‌روز فعالیت خواهد کرد

ناتو اعلام کرده است که هسته اصلی این تیم متشکل از شش کارشناس امور سایبری است که می‌توانند با همکاری یکدیگر دست به مأموریت‌های سایبری بزنند، و تعداد آنها متناسب با مأموریت مورد نظر متغیر خواهد بود. از جمله تجهیزاتی که قرار است در اختیار این تیم قرار بگیرد عبارت است از تجهیزات مخابراتی و فناوری اطلاعات همچون تلفن‌های ماهواره‌ای، تجهیزات جمع‌آوری مدارک دیجیتالی، رمزگذاری پیام‌ها، مدیریت نقاط آسیب‌پذیر، امنیت شبکه و غیره.
 

venus4164

عضو جدید
لوگوی گوگل برای اختراع زیپ (+عکس)

لوگوی گوگل برای اختراع زیپ (+عکس)


گوگل 132مین سالروز اختراع زیپ را كه موجب پیدایش زیپ‌های كنونی و انقلابی در صنعت لباس شد، جشن گرفت.

به گزارش ایسنا، گوگل به مناسبت سالروز تولد گیدئون سندباك، لوگوی صفحه ورودی خود را زیپی كرد.

این اقدام تغییر لوگوی گوگل كه در برخی سال‌روزهای خاص اتفاق می‌افتد، این‌بار برای مخترع زیپ به وقوع پیوست و گوگل صفحه جست‌وجوی خود را در دو طرف زیپی كه از وسط آن رد می‌شود قرار داد.

وی كه از توسعه‌دهندگان و مخترعان زیپ به شمار می‌رود در 24 آوریل سال 1880 در سوئد به دنیا آمد و برای ادامه تحصیلات در رشته برق به آلمان و سپس در سال 1905 دیگر بار به آمریكا مهاجرت كرد و یك سال بعد در شركت اتصالات جهانی ایالت نیوجرسی به عنوان مدیر طراح مشغول به كار شد و سرانجام در سن 74 سالگی درگذشت.

او با اختراع زیپی دندانه‌دار و دو ردیفه كه روبروی یكدیگر تعبیه شده بودند، اهرمی (دسته‌ای) را در بالای این ردیف‌ها در نظر گرفت كه دندانه‌های ردیف مقابل را در قسمت خالی پشت سر دندانه مقابل قرار می‌داد و این باعث مستحكم شدن ردیف‌ها می‌شد كه به هیچ عنوان هیچ‌یك از آن‌ها امكان بالا و پایین شدن نداشتند و علاوه بر این سندباك، ماشین ساختی را نیز برای تولید زیپ‌های جدید، اختراع كرد.
 

تورج پوربهرام

عضو جدید
کاربر ممتاز
نیمی از کاربران اینترنت «انسان» نیستند

پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که ۵۱ درصد فعالیت‌های اینترنتی نه از سوی انسان‌ها، بلکه از سوی کاربرانی از جنس نرم‌افزار صورت می‌گیرد.

به گزارش «مرواهاست» به نقل از سایت PC Authority، موسسه تحقیقاتی Incapsula در آمریکا با بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که فقط ۴۹ درصد از ترافیک اینترنت در اختیار انسان‌هاست.

بر اساس این یافته‌ها، ۲ درصد ترافیک وب از سوی اسپمرهای خودکار تامین می‌شود.

نرم‌افزارهای جاسوسی ۱۹ درصد این ترافیک را بر عهده دارند و ۲۰ درصد نیز به موتورهای جست‌وجوگر می‌رسد.

۵ درصد این مقدار هم در اختیار ربات‌های خزنده قرار دارد.
 

ali_vb

اخراجی موقت
کاربر ممتاز


قوی ترین و پر سرعت ترین کامپیوتر دنیا که نامش Roadrunner است و تا کنون برای شبیه سازی انفجار های اتمی از آن استفاده می شد.

اما به تازگی چند سری تحقیقات جدید در دستور کار استفاده از این ابر رایانه قرار گرفته و دانشمندان در اویل طرح موفق شده اند که بیش از ۱۰ هزار حالت مختلف از رشته DNA ویروس ایدز را شبیه سازی کنند و روی آنها تحقیقاتی انجام دهند .​

چند هسته ای؟؟
ram چند گیگی داره؟
 

M.A777

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان گل سلام.
ازونجایی که من در زمینه ی کنسول Playstation 3 تخصصی کوچیکی دارم،این کامپیوتر از سی پی یو ارتقاء یافته ی Cell استفاده کرده.
این سی پی یو ها معماری نامتقارن دارند یعنی 8 هسته ی فرعی (SPE) و یک عدد هسته ی اصلی (PPE) .تمامی هسته ها میتونن وضایف متفاوتی داشته باشن.هر هسته کش خاص خودش رو داره و میتونه با یک پهنای باند مرکزی با رم ارتباط داشته باشه.هسته ی اصلی میتونه وظیفه ی هماهنگی SPEـها و یا نوع دکودینگ و یا مدل پردازش رو برای هر هسته ی فرعی مشخص کنه.حتی این سی پی یو میتونه کارهای گرافیکی رو هم انجام بده.
این سی پی یو بخاطر اینکه از 8 هسته ی فرعی استفاده میکنه،نیاز به حافظه های پرسرعتی هم داره.در کنسول Ps3 که یک 15 هزارم این ابر رایانه قدرت داره،از یک رم 3.2 گیگاهرتزی استفاده شده (یک باس مرکزی 400 مگاهرتز و 8 کانال که بهش میگن XDR و سازندش هم سامسونگ هست) و البته این رم 256 مگابایت XDR مخصوص سی پی یو Cell در این کنسول طراحی شده.شما وقتی با کنسول کار کنید،کنسول در عرض 7 تا 10 ثانیه بوت میشه (حتی با سنگین ترین هارد) و اجرای گرافیکیش هم بینهایت قدرتمند هست طوری که بازی Uncharted 3 که بالاترین گرافیک سال 2011 تاریخ بازی های کامپیوتری شناخته شد،توسط این کنسول با فریم ثابت اجرا میشد در رزولیشین 1080P .و برای 3 بُعدی هم در رزولیشین 720P
.

امیدوارم توضیحاتم به دردتون خورده باشه:gol:ببخشید اگر اشتباهی بود :)
 

Similar threads

بالا