حسینیه باشگاه مهندسان ایران

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وقتش رسیده بانو ...
حالا باید پای عهدی که در کودکی بستی بمانی ...
وقتی که امیرالمونین(ع) به تو اعداد می آموخت ...
گفت بگو یک ... گفتی یک ...
گفت بگو دو ... سکوت کردی ...
پدر تکرار کرد بگو دو دخترم ...
و در پى سومین بار، چشمهاى معصومت را به پدر دوختى و گفتى :
بابا! زبانى که به یک گشوده شد، چگونه مى تواند با دو دمسازى کند؟
.
.
و حالا بناست تو بمانى و همان یک ! همان یک جاودانه و ماندگار...
.
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خیمه ات سوخت …

دلم سوخت …

همه عالم سوخت …

بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر حسین بن علی (ع) را برید، همان حافظ کل قرآن و جانباز جنگ صفین بود که بارها تا مرز شهادت هم پیش رفته بود !

----> وای حسیـــــــــــــن ....
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
ابریست که خون دیده بارد غم تو
زهریست که تریاق ندارد غم تو

در هر نفسی هزار محنت زده را
بی دل کند و زدین برآرد غم تو

***

از دیده‌ی سنگ خون چکاند غم تو
بیگانه و آشنا نداند غم تو

دم در کشم و غمت همه نوش کنم
تا از پس من به کس نماند غم تو...
***
ای ناله‌ی پیر خانقاه از غم تو
وی گریه‌ی طفل بی‌گناه از غم تو

افغان خروس صبح گاه از غم تو
آه از غم تو هزار آه از غم تو...
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقامه عزای امام حسین(ع) در منظر علامه طباطبایی

علامه محمد‌حسین طباطبایی(ره) می‌فرماید: ای کاش بنده یک مرثیه‌خوان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بودم. همه سال‌هایی که سرگرم درس و بحث بوده‌ام با یک مرثیه‌خوانی امام حسین علیه‌السلام برابری نمی‌کند.
مرحوم حجت‌السلام وجدانی فخر می‌گوید:
بعد از ظهر عاشورایی به قبرستان «حاج شیخ (قبرستان نو)» در قم رفته بودم که دیدم مرحوم علامه در گوشه‌ای از قبرستان هستند. برای عرض ارادت نزدیک شده و عرض سلام و ادب کردم.
آن بزرگ چند بار از سوز و گداز به من فرمودند:
«آقا وجدانی! می‌دانید امروز چه روزی است؟!»

عرض کردم: «بله؛ امروز عاشوراست.»
فرمودند:«می‌بینی همه دنیا، موجودات، آسمان، زمین و جمادات ـ همه ـ در حال اشکِ خون ریختن و گریستن بر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام هستند؟!»
متعجب شده و دانستم که ایشان خبر از حقایق هستی می‌دهند. در همین حال، ایشان خم شده و سنگی از زمین برداشته، آن را به سان سیبی با دست از وسط شکافتند و میان آن را به من نشان دادند.
با چشمان خودم، در میان سنگ، خون دیدم! و ساعتی با بهت و حیرت غرق مشاهده آن بودم. وقتی به خود آمدم، متوجه شدم که علامه از قبرستان رفته‌اند و من در تنهایی به نظاره آن سنگ خونین‌جگر مشغولم!»
http://sobhroshan.blogfa.com/

 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
اقامه عزای امام حسین(ع) در منظر علامه طباطبایی

علامه محمد‌حسین طباطبایی(ره) می‌فرماید: ای کاش بنده یک مرثیه‌خوان حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بودم. همه سال‌هایی که سرگرم درس و بحث بوده‌ام با یک مرثیه‌خوانی امام حسین علیه‌السلام برابری نمی‌کند.
مرحوم حجت‌السلام وجدانی فخر می‌گوید:
بعد از ظهر عاشورایی به قبرستان «حاج شیخ (قبرستان نو)» در قم رفته بودم که دیدم مرحوم علامه در گوشه‌ای از قبرستان هستند. برای عرض ارادت نزدیک شده و عرض سلام و ادب کردم.
آن بزرگ چند بار از سوز و گداز به من فرمودند:
«آقا وجدانی! می‌دانید امروز چه روزی است؟!»

عرض کردم: «بله؛ امروز عاشوراست.»
فرمودند:«می‌بینی همه دنیا، موجودات، آسمان، زمین و جمادات ـ همه ـ در حال اشکِ خون ریختن و گریستن بر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام هستند؟!»
متعجب شده و دانستم که ایشان خبر از حقایق هستی می‌دهند. در همین حال، ایشان خم شده و سنگی از زمین برداشته، آن را به سان سیبی با دست از وسط شکافتند و میان آن را به من نشان دادند.
با چشمان خودم، در میان سنگ، خون دیدم! و ساعتی با بهت و حیرت غرق مشاهده آن بودم. وقتی به خود آمدم، متوجه شدم که علامه از قبرستان رفته‌اند و من در تنهایی به نظاره آن سنگ خونین‌جگر مشغولم!»
http://sobhroshan.blogfa.com/


.
.
.

فوق العاده بود ...

ممنون ...
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
... ؟!

... ؟!

.
.
.

سوم امام حسین علیه السلام هم تموم شد ...

( وای از دل زینب ، وای ... )


خدایا سال دیگه هستم ... ؟!!!

به خدا غم دنیا تو دلمه ...

.
.
.


دمه غروب که شد ... !!

بغض گلوم رو گرفته ...




مهدی بیــــــا شب هجران سحر کن ...
 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
• امام صادق (سلام الله علیه) : •
يُنادِي منادٍ يَومَ القِيامَةِ: أينَ زَينُ‏العابِدينَ؟ فَكَأنّي أنظُرُ إلى عَليِّ بنِ الحُسَينِ يَخطُرُ بَينَ الصُّفُوفِ.
روز قيامت منادى‏اى ندا مى‏دهد: زيور عبادت كنندگان كجاست؟ پس گويا علىّ بن حسين رامى‏بينم كه ميان صفوف با ابّهت گام برمى‏دارد.

 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
• امام رضا (سلام الله علیه) : •
مَن كانَ يَومُ عاشُوراءَ يَومَ مُصيبَتِهِ وحُزنِهِ وبُكائِهِ، يَجعَلُ اللَّهُ يَومَ القِيامَةِ يَومَ‏فَرَحِهِ و سُرورِهِ.
هر كس كه عاشورا روز مصيبت و اندوه و گريه‏اش باشد، خداوند روز قيامت را روز شادى وسرورش گرداند.



 

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
امام حسين (سلام الله علیه) :

يُظهِرُ اللَّهُ قائِمَنا فَيَنتَقِمُ مِنَ الظّالِمينَ.


خداوند قائم ما را از پس پرده غيبت برون آورد و آن‏گاه او از ستمگران انتقام گيرد.


إثبات الهداة - ج 7 - ص 138 . حکمت نامه امام حسین (ع): ج1- ص254- ح211
 

abolfaZZzl

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکات مغفول مانده از واقعه عاشورا

به گزارش بی باک به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدجواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برخی مباحث مغفول مانده درباره واقعه کربلا به خبرنگار مهر گفت: یکی از مباحث مربوط به واقعه عاشورا که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، محوریت حق و اسلام است؛ چیزی بزرگتر از جان امام حسین(ع) که ایشان باید برای ماندگاری آن به شهادت برسند و آن اسلام عزیز است و این همان چیزی است که الان به دست ما به امانت سپرده شده و ما نیز باید آن را به طور صحیح به نسل آینده بسپاریم.

وی با بیان اینکه محور آن اسلامی که امام حسین(ع) برای نجات آن حرکت کرد توحید و ولایت الله است، افزود: امام حسین(ع)در بخش توحید، شرک ها و تبعیت از غیر را کنار می گذارد و در بحث ولایت الهی نیز ولایت هرچیزی و هرکسی غیر از خداوند متعال را کنار می زنند.
موسوی هوایی یادآور شد: مسئله دیگری که در مورد واقعه کربلا کمتر مورد توجه قرار می گیرد آن نظم و انسجامی است که در عاشورا بوده است و امام حسین(ع) به عنوان یک فرمانده تمام عیار جنگی در بین هزاران نفر دشمن محاصره شد اما مدیریت و چینش نیروها و مقاومت سپاه ایشان بسیار عظیم است و ما شاهد یک کار منظم و تشکیلاتی هستیم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات تصریح کرد: درسهای عاشورا برای تمام موقعیتهای زندگی بشر آموزنده است برای همین ما برای موقعیتهای مختلف می توانیم از مبانی و روشهای حرکت عاشورایی امام حسین(ع) در هر زمانی دریافت جدیدی داشته باشیم.

وی افزود: وقتی امام نقش ها را در صف آرایی مقابل دشمن تعیین می کنند اینکه در سمت راست چه کسی و در سمت چپ چه شخصی و پرچم اصلی در دست چه کسی باشد همه اینها نشان می دهد که این مسائل طراحی و برنامه ریزی شده است و گویای این مسئله است که در جامعه نیز باید هر کسی وظیفه خود را در جایگاه خویش درست انجام دهد تا هر کاری به سمت و سوی صحیح سوق داده شود.

حجت الاسلام موسوی هوایی با تأکید بر لزوم تبیین شجاعتها در کربلا تصریح کرد: متأسفانه کمتر به شجاعتها و رشادتها در واقعه کربلا پرداخته می شود درحالیکه آن روحیه شجاعتی که اهل بیت(ع) و اصحاب داشتند بسیار عجیب است و واقعا شجاعت و صبر در کربلا خجالت زده است در برابر این بزرگواران.


وی تأکید کرد: نکته بعدی بحث حرکت کاروان اسرا و آن حالات و ترسیم فضای حاکم بر کربلا و اهل بیت(ع) است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. یک بخش هم خطبه های این بزرگان در مسیر است به ویژه آن خطبه فصیح و بلیغ حضرت زینب(س) که گویی زبان علی(ع) در کام زینب(س) است و آن تحولی که با خطبه های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در آن جامعه ناآگاه و بی بصیرت ایجاد شد.

حجت الاسلام موسوی هوایی با اشاره به تأثیر تبلیغات منفی دشمن و جنگ روانی بنی امیه در ایجاد واقعه عاشورا تأکید کرد: نقش پیام رسانی اهل بیت امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا و به تصویر کشیدن فضای حاکم بر سخنرانی حضرت زینب و امام سجاد و آن فضای درونی و صبر آنان و ترسیم درست فضای بیرونی که این عزیزان در آن واقع شده بودند موجب روشنگری اذهان مردم نسبت به حرکت اباعبدالله الحسین(ع) خواهد شد.
 

صدای سکوت

عضو جدید
کاربر ممتاز
این عکسا خیلی قشنگه
من توی یه شهر کوچیک تقریبا نزدیکای اصفهان زندگی میکنم که مراسم شام غربیانمون خیلی قشنگ بود پیشنهاد میکنم یه نگاه بندازید
بماند که سال اولشون بود و بودجه مالی درست و حسابی واسه تهیه ی خیلی چیزا نداشتن
www.naghneh.org
مردمان بی ایمان چه میدانند رسم مهمانداری را!حسین می ماند ولبان خشک وسوز عطش یاران
ای وای ، خزان رسید وگل و غنچه را با هم پرپر کرد خزان رسید و لب غنچه را با خونش سیراب ساخت
عید قربان حسین بود روز عاشورا ،حاجی کهنه پیراهن پوشید و اسماعیلانش را قربانی کرد




خورشید از خجلت حسین در پس ماه پنهان شد و آسمان از شرم نگاه خونین حسین قرمز
.....
یا آب خجلت زده اهل بیت پیامبر نیست که لبان آنان را در حسرت قطره ای از خود نهاد؟آیا فرات دیگر تاب جاری شدن خواهد داشت که نوای العطش را شنید وراه به سویشان کج نکرد .
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]و اصبح فؤادها فارغاً[/h]
به مادرِ موسی قبل آن‌که سبدِ طفلش به آب بسپرد، وحی نازل کرد که مطمئنش کند. که بی‌قراری نکند. خودِ قرآن می‌گوید: دلِ مادرش را که خالی شده بود، نگه داشتیم، لابد که از هم نپاشد. همیشه فکر می‌کنم چه خوب که رباب هم این آیه‌ها را خوانده بود، بلد بود. اصلاً شاید همان لحظه‌ای که علیِ کوچک را سپرده بود دستِ حسین (ع)، همین آیه‌ را زیرِ لب خوانده بود. حتماً همان موقعی که از دور دیده بود حسین (ع) دارد می‌آید سمت خیمه‌ها و زیر عبایش چیزی مخفی کرده، خدا قلبش را دودستی نگه داشته بود که از هم نپاشد. حتماً نگه داشته بود.

http://baharnarenj89.persianblog.ir/post/384
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز

.
.
.


آنانکه رفتند خود را خرج امام حسین علیه السلام کردند

و

آنانکه ماندند باید خود را خرج امام زمانشان(عج) کنند

و گرنه

خرج جاهلیت مدرن خواهند شد ...



" شهید شعبانی "

.
.
.


اللهم عجل لولیک الفرج ...​
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز

[SUB]شیخ جعفر شوشتری[/SUB]

[SUB]از عظمت بلکه معجزه قرآن ، آن است که برخلاف دیگر کتابها تکرارش ملال آور نیست ، بلکه لطفش بیشتر می گردد ، مصیبت امام حسین (ع) هم همینطور است . هرچه خوانده یا شنیده شود باز تازه است . دیگر آنکه نگاه کردن به خط قرآن عبادتست ، تلاوت و گوش دادن به آن عبادتست ، مرثیه امام حسین (ع) ، هم چنین است ، خواندنش و گوش دادنش عبادتست ، گریاندنش و گریه کردنش نیز عبادتست .[/SUB]
[SUB]" مَنْ بَکی اَوْ بَکی اَوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنةِ " از جمله آنکه قرآن مجید به جمیع شئون معجزه است و ... و حسین (ع) هم به سربریده اش ، به اعضایش ، به بدنش همه معجزه است . " بخشی از کتاب سرای دیگر "[/SUB]
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
[SUB]مَهاتما گاندی ( رهبر استقلال هند )[/SUB]
[SUB]من زندگی امام حسین (ع) ، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خواندم و توجه کافی به صفحات کربلا نموده ام و بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد ، بایستی از سرمشق امام حسین (ع) پیروی کند .[/SUB]
[SUB]
محمد علی جناح ( قاعد اعظم پاکستان )[/SUB]

[SUB]هیچ نمونه ای از شجاعت ، بهتر از آنکه امام حسین (ع) از لحاظ فداکاری و تهور نشان داد در عالم پیدا نمی شود . به عقیده من تمام مسلمین باید از سرمشق این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربان کرد پیروی نمایند .[/SUB]

[SUB]بنتُ الشاطی ( نویسنده مصری )[/SUB]
[SUB]زینب ، خواهر حسین (ع) لذت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی امیه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت ، در همه حوادث سیاسی پس از عاشورا ، همچون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویان و برپایی حکومت عباسیان و ریشه دواندن مذهب تشیع ، زینب ،
قهرمان کربلا ، نقش برانگیزنده داشت .[/SUB]
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
حضرت زينب (س) مادر عاشورا

حضرت زينب (س) مادر عاشورا

.
.
.

گاهي درتاريخ، انسانهاي بزرگ و ارجمندي يافت مي شوند که مدال افتخار انسانيت را مي گيرند و بر قله رفيع شکوه و جلال مي ايستند و از محدوده زمان خود پا فراتر نهاده و زندگي شان براي هميشه در پيشاني تاريخ مي درخشد و همواره الگويي بزرگ براي انسانهاي حقجو مي شوند. اين افراد براي خود آفريده نشده اند بلکه متعلق به همه نسل هاي بعد از خود هستند.

حضرت زينب (س)، دختر امام علي (ع) و حضرت فاطمه (س) نمونه بارزي از اين افراد مي باشد. زندگي سراسر حادثه و مصيبت ايشان که با حادثه جانسوز کربلا گره خورده، تبيين کننده اهداف نهضت عظيم عاشورا و رسالت جدّ بزرگوار و امامان خويش است.

زينب (س) پس از شهادت برادر عهده دار رسالتي بزرگ مي شود، سرپرستي زنان و کودکان و از همه مهمتر رساندن پيام عاشورا به گوش مردمان فريب خورده و غافل از حق و باطل.

زينب (س) مادر عاشوراست.

نهضتي که امام حسين (ع) آن چنان عميق و وسيع و ماندگار، با آنهمه شکوه و زيبايي، از مدينه تا مکه و از آنجا تا کربلا، آورد و سرانجام از اول محرم سال 61 ه.ق. تا روز عاشوراي همان سال در سرزمين کربلا شکل گرفت و به ثمر رسيد. سپس زينب(س) بود که عهده دار نگهداري و رساندن پيام و رسالت برادر - اهداف قيام عاشورا- گرديد و آن را به کوفه و شام و مدينه و هرجاي ديگري که توانست ابلاغ نمود و با هجرت ها و مجاهدات خستگي ناپذير خود به تبيين آن پرداخت و همگان را از ماهيت ظلم ستيزي و حق جويانه آن آگاه کرد.

زينب (س) در شجاعت و شهامت، سخنوري و نطق، عقل و تدبير و هدايت و رهبري هر آنچه را که از محضر پيامبر (ص) و علي و فاطمه و حسنين (ع) آموخته بود در مرحله عمل پياده کرد و ذره اي ضعف از خود نشان نداد.
پيروزي نهضت عظيم حسيني (ع) مرهون زحمات و تلاش هاي بي وقفه زينب کبري (س) بوده و ويژگي هاي خاص اين بانوي بزرگوار در اسارت، موجب شد که اين نهضت جاويد و ماندگار مانده و به سرمنزل مقصود برسد.


نائبه الحسين

از جمله ويژگيهاي حضرت زينب (س) که جزء القاب ايشان نيز مي باشد نائبه الحسين است. اين ويژگي نائب برادر بودن خصوصيت و ويژگي منحصر و مخصوص ايشان مي باشد. زينب (س) در انجام رسالتي که بر عهده اش بود کوتاهي نکرد و هرچه در توان داشت در راه زنده نگهداشتن قيام و نهضت برادر خود بکار برد.

مرحوم سيد نعمت الله جزايري در اين باره مي گويد مقام و منزلت زينب (س) قريب مقام امامت بود که از طرف برادر در کربلا، در روز عاشورا يا شب آن نائل شد[1]. امام حسين (ع) در روز عاشورا و قبل از آن مکررا به مناسبت هاي مختلفي به خواهر خود وصيت و سفارش مي کرد که پس از شهادتش صبر و تحمل کند و هرگز کاري که موجب شادي دشمن مي شود انجام ندهد. آن زماني که حضرت(ع) از اسب به زمين افتاد، زينب بلافاصله خودش را به بالين برادر رساند، خود را روي بدن برادر انداخت و فرمود: آيا تو برادر مني؟ آيا تو پسر مادر مني؟ و .... با گريه و زاري زينب (س)، امام(ع) به هوش آمدند و فرمودند: ... "يا اُختاه هذا يوم التناد و هذا يوم الذي و عدني بهِ جدي و هو الي مشتاق"، خواهرم صبر پيشه کن. بنابراين آخرين کسي که در واپسين لحظات، سخن برادر را شنيد و از وصايا و سفارشات آن حضرت آگاه گرديد، زينب (س) بود.


حضور فعال در همه صحنه ها

از ديگر ويژگي هاي حضرت زينب (س) حضور فعال او در صحنه هاي جهاد و مبارزه با ستمکاران بود. از آن هنگامي که خودش را شناخت و توانست بين حق و باطل تمييز بدهد در جريانات سياسي-اجتماعي حضور داشت. گويي زينب بايد شاهد و ناظر حوادث تاريخ باشد تا در موقع مناسب بتواند به وظيفه خود که همان رساندن کاروان حسيني به سر منزل مقصود است عمل کند. زينب (س) شاهد بود که چگونه جد بزرگوارش مورد آزار و اذيت قرار گرفته، چگونه دنيا طلبان به خانه فاطمه (س)، محل نزول ملائکه الله هجوم بردند و چگونه آنجا را آتش زدند و مادرش را مضروب ساخته، پدرش را ريسمان بر گردن به طرف مسجد بردند. زينب حاضر بود، مي ديد که چگونه ميخ در به پهلوي مادر فرو مي رود و چگونه برادر کوچکش محسن سقط مي شود. زينب شاهد بيست و پنج سال خانه نشين شدن علي (ع) بود. وي شاهد بود که پس از خلافت پدرش چگونه دوستان و نزديکان او از شدت عدالت علي (ع) از دورش پراکنده شده و به دشمني با او برخاستند. زينب مي ديد که پدرش در اين مدت چهار سال و اندي با مشکلات اساسي و بزرگي همچون ناکثين و مارقين و قاسطين روبرو است و سرانجام شاهد ضربت خوردن و شهادت پدرش بوده است.

و باز هم در آن زماني که برادرش امام حسن(ع) پس از پدرش خلافت را به دست گرفته و با مشکلاتي مواجه مي شود و با بدترين و پليد ترين دشمن اسلام يعني معاويه به مبارزه مي پردازدشاهد و حاضربود. زينب مي بيند که ياران معاويه چشم و گوش بسته مطيع فرمان او بودند ، اما امام حسن(ع) ياراني دارد که به طمع دنيا حضرت را تنها گذاشته و به معاويه پيوستند. خيانتي که موجب شد حضرت به ناچار پيمان صلح را امضاء نمايد. آري زينب در جريان تمامي اين حوادث و اتفاقات قرار داشت.

و اما حضور زينب(س) با امام حسين(ع) در نهضت کربلا حکايتي ديگر است در اينجا زينب(س) هم هدف و آماج تير حوادث و مصائب قرار مي گيرد. هم بايد مصيبت از دست دادن برادر و بستگان نزديک خود را تحمل کند و هم اسير شود و در عين حال در اسارت بايد مبارزه و جهادي داشته باشد. زينب(س) بايد در همه عرصه هاي جهاد و مبارزه حضوري فعال داشته باشد هم خطيب باشد، هم محا فظ حضرت سجاد (ع) و اسراي ديگر، هم هدايتگر، خط دهنده، ترسيم کننده خط مشي سياسي و هم مبين احکام شرع و جوابگوي ياوه سرايي دشمن. زينب (س)بايد اهانت ها و دروغ ها و نسبت هاي بي اساس دشمنان به شهدا را پاسخ گويد و حقيقت امر را روشن سازد.

بنابراين در جريان اسارت اگر احيانا کسي به شهداي کربلا دروغ و افترايي را مرتکب مي شد، زينب(س) خاموشي و سکوت را بر خود روا نمي دانست و دروغش را بر ملا مي ساخت و در يک کلام حضور زينب در اسارت باعث شد که تاريخ عاشورا از هرگونه دروغ و تحريف مصون و محفوظ بماند.


.
.
.



حضرت زينب (س) پس از برادرش امام حسين (ع) مدت زيادي زندگي نکرد اما در همين مدت کوتاه توانست مسير تاريخ را تغيير دهد. ايشان در مدت حيات خود پس از عاشورا لحظه اي آرام ننشست و در امر پيام رساني با زبان حال و زبان قال فعاليت داشت. بطوريکه در کوفه و شام چنان سخنراني و عزاداري و نوحه سرايي نمود که شرايط و اوضاع و احوال را عوض کرد و يزيديان را در هراس و وحشت انداخت.

حضرت زينب (س) تا مزه پيروزي را در کام يزيديان و بني اميه تلخ نکرد و تا در جام فاتحين قطرات زهر کشنده نريخت راحت ننشست
و تا پايان عمر به اين کار پرداخت و سرانجام اين بانوي بزرگوار در نيمه رجب سال 62 ه.ق. به ديدار حق شتافت.

منابع ومآخذ:
1- ويژگي هاي حضرت زينب(س)، ناصر با قري بيد هندي، انتشارات مسجد مقدس جمکران، بهار1377.
2- زينب(س) فروغ تابان کوثر، محمد مهدي اشتهاردي، انتشارات برهان ، تابستان1379.
3- زينب کبري (س) عقيله بني هاشم، حسن الهي، بهار 1375.


http://www.ido.ir/cm1/#_ftnref11- خصا يص زينبيه ص337.
http://www.ido.ir/cm1/#_ftnref22-سيري در نهج البلاغه،ص29.
http://www.ido.ir/cm1/#_ftnref33- مناقب ابن شهر آشوب،ج3، ص 341،به نقل از زينب کبري عقيله بني هاشم.
http://www.ido.ir/cm1/#_ftnref44- احتجاج طبرسي ج2،ص109.
http://www.ido.ir/cm1/#_ftnref55- زينب کبري،ص63.
http://www.ido.ir/cm1/#_ftnref66- زينب کبري ص 62.



کربلا در کربلا مي ماند اگر زينب نبود سِرّ ني در نينوا مي ماند اگر زينب نبود


.
.
.

 

arak.mihaninsura

عضو جدید
بسْمِ الله الرَّحمنِ الرَّحیم.
السَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبدِ الله اَلسَّلامُ عَلَیكَ یَابْنَ رَسُوْلِ الله اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا بْنَ اَمیِر المُؤمِنِیَن وَ ابْنَ سَیِدِ الوَصیّیَن اَلسَّلامُ عَلَیكَ یَا بْنَ فاطِمَةَ سَیِدَةِ نِساءِ العْالَمِینَ اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یَا ثَارَ الله وَ اَبنِ ثَارِهَ وَالوِتْرَ الْمَوْتُورِ اَلسَّلامُ عَلَیكَ وَ عَلی الَأرواحِ الَّتِی حَلَتْ بِفِنآئِكَ عَلَیكُمْ مِنْی جَمِیعاً سَلامُ اللهِ اَبداً ما بَقَیتُ وَ بَقِیَ الَّلیلِ وَ النَّهارُ یا اَبا عَبدِ اللِه لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَتْ وَ عَظُمَتِ الُمصیبَةُ بِكَ عَلَینْا وَ عَلی جَمیِع اَهْلِ الِأسْلِام وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ اَلمُصیبَتكَ فی السَّمواتِ عَلی جَمیع اَهْلِ السَّمواتِ فَلَعِنَ اللهُ اُمَّةً اَسَسَتْ اَساسَ الظُّلمِ وَ الجُورِ عَلَیكُمْ اَهْلِ البَیتِ وَلَعَنْ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتی رَتَبِكُمُ اللهُ فیها وَ لَعَنَ اللهُ اُمةً قَتَلَتكُمْ وَ لَعَنَ اللهُ المُمهِدِینَ لَهُمْ بِا لتَمكیِن مِنْ قِتالِكُمْ بَرِئتُ اِلَی اللهِ وَ اِلَیكُمْ مِنهُمْ وَ اَشیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلیائهِمْ یا اَبا عَبدِ الله اِنی سِلْمٌ ِلِمَنْ سالَمَكُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَكُم اِلی یُومِ القِیمةِ وَ لَعَنَ اللهُ الُ زِیادٍ وَ ال مَروانَ وَلَعَنَ اللهُ بَنِی اُمَیةَ قاطِبَةً وَ لَعَنَ اللهُ بْنَ مَرجانَةً وَ لَعَنَ اللهُ عُمَرِبْنِ سَعْد وَ لَعَنَ اللهُ شِمراً وَلَعَنَ اللهُ اُمةً اَسْرَجَتْ وَالجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِكَ بِاَبی اَنتَ وَ اُمّی لَقَدْ عَظُمَ مُصابی بِكَ فَاَسئلُ اللهَ الَّذی اَكرَمَ مَقامَكَ وَ اَكْرَمَنی اَنْ یَرزُقَنی طَلَبَ ثارِكَ مَعَ اِمامٍ مَنصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلی اللهُ عَلَیهِ وَ الِه اَللّهُمَّ اَجْعَلنی عِندكَ وَجیهًا با الحُسَینِ عَلیهِ السَّلامُ فیِ الدُنیا وَ الأخِرَةِ یا اَبا عَبْدِ اللهِ اِنی اَتَقرَّبُ اِلیَ اللهِ وَ اِلَی رَسُولِهِ وَ اِلَی اَمیر الُمؤمِنینَ وَ اِلی فاطِمَةً وَ ِالی الْحَسَنْ وَ اِلَیكَ ِبمُوالاتِكَ وَ بالَبرائةِ ِممنِ اَسَّسَ ذلِكَ وَ بَنی عَلیهِ بُنیانَهُ وَ جَری فی ظُلمِه وَجَوْرِه عَلَیْكُمْ وَ عَلی اَشیاعِكُمَ بَرِئتُ اِلیَ اللهِ وَ اِلیكُمْ مِنْهُمْ وَ اَتَقَربُ اِلَی اللِه ثمَّ اِلَیكُمْ بِموالاتِكُمْ وَ مُوالاةِ وَلِیكُمْ وَ بِالبَرائةِ مِنْ اَعدائِكُمْ وَ النّاصِبینَ لَكُمُ الْحَرْبَ وَبالبرآئةِ مِنْ اَشیاعِهمْ وَ اَتباعِهمْ اِنیّ سِلمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ وَ حَربٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ وولٌّی لِمَن والاكُمْ وَ عَدُ وٌّ لِمَنْ عاداكٌمْ فَاسُئلُ الله اَلذی اَكرَمَنی بِمَعرفَتِكُمْ وَ مَعرفَةِ اَولیائِكُمْ وَرَزَقنِی اَلبرائَةَ مِن اَعدائِكُمْ اَنْ یَجعَلنِی مَعَكُمْ فی الدُّنیا وَ الاخرةِ وَ اَن یُثَبِتَ لی عِنْدَكُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فی الدُّنیا وَالأخرةِ وَ اَسَئلهُ اَن یُبَلغَنیَ المَقامَ الَمحمودَ لَكُمُ عِنْدَ اللهِ وَ اَنْ یَرزُقَنی طَلَبَ ثاری مَعَ اِمامٍ هُدی ظاهِرٍ ناطِقٍ بالحَقِ مِنْكُمْ وَ اَسئلُ اللهَ بِحَقِكُمْ وَ بِالشَانِ اَلذیِ لَكُمْ عِندهُ اَنْ یَعطنِی بِمصابی بِكُمْ اَفْضَلَ ما یُعطی مُصاباً بِمُصیبةً ما اَعْظَمَها وَ اَعظمَ رَزَیِتها ِفی اِلاسلامِ وَ فی جَمیعَ السَّمواتِ وَ الارضِ اَللهُمَّ اجْعَلنی فی مَقامی هذا ِممَنْ تَنالُهُ مِنكَ صلَواتٌ وَ رحمةٌ وَ مَغفِرةٌ اَللهُمَّ اَجْعَلْ مَحیایَ مَحیا محمدٍ و ال مُحمد وَ مَماتی مَماتَ مُحمدٍ وَ ال مُحمدٍ اَللهمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبركَتْ به بنوامَیَةَ وَ ابْنُ اكِلةَ الأَكبادِ الَّلعینُ ابنُ اللعینِ عَلی لِسانِك وَ لِسانِ نَبِیكَ صلیَّ الله علیهِ و اله فی كُلِ مَوْطِن وَ مَوقِفٍ وَقَفٍ فیهِ نَبیكَ صلی الله علیهِ و اللهمَّ الَعن اَبا سُفیانَ وَ معاویةَ وَ یزیدَ بْنَ مُعاویةَ عَلیهِمْ مِنكَ الَّلعنةُ اَبَدَ الابِدینَ وَ هَذا یَوْمٌ فَرِحَتْ به ال زِیادٍ وَ الُ مَروانَ بِقَتلِكُمْ اَلحسُیَن صَلواتُ اللهِ عَلیهِ اَللهُمَّ فَضاعَفْ عَلیهمُ اللعنَ منكَ وَالعذابِ الأَلیمَ اللهمَّ انی اتقربُ الیكَ فی هذا الیومِ وَفی مَوقفی هذا وَ اَیام حَیوتی بِالبرآئةِ مِنهم وَاللعنةِ عَلیهَمّْ السلامُ پس می گویی صَد مرتبه اللهمَّ العن اولَ ظالم ظلمَ حقَّ محمد و ال محمد و اخِرَ تابِع له علی ذالكَ اللهمَّ العنِ العصابةَ التی جاهدتِ الُحسین وَشایعتْ و بایِعتْ و تابِعتْ علی قِتله اللهمَّ العنهم جمیعاً پس میگوئی صد مرتبه السلام علیكَ یا ابا عَبداللهِ وَ علی الاَرواح الَّتی حَلت بفنآئِكَ علیكَ مِنی سلامُ الله ابداً ما بَقیتُ وَ بقیَ اللیلُ وَ النهارَوَ لاجعلهُ اللهُ اخرَ العهدِمنی لزیارتكم السلامُ علی الحسین وعلی علی بن الحیسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین پس می گوئی اللهمَ خُصَّ انتَ اَوّل ظالم باللعن منی وَابدَءُ به اولاًثمَّ الثانی وَالثالث َوَالرابعَ اللهمَّ العنِ یزید خامساً و العن عبیدَ اللهِ بن زیادٍ و ابن مرجانةَ و عمربن سعد وَ شمراً و ال ابی سفیانَ وَال زیاد و ال مروان و الی یوم القیامَة پس سجده می روی و میگوئی اللهمَّ لكَ الحَمد حمدَ الشاكرینَ لَكَ علی مصابهم الحمدُ للهِ علی عَظیمِ رَزیتی اللهمَّ ارزقنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُروُدِ وَثبِتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدِكَ مَعَ الحُسَینِ وَ اَصْحابِ الحُسَینِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهْجُهْم دُوْنَ الحُسَینِ عَلَیه السَّلام.
:gol:


التماس دعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا:gol:
 
بالا