مهم ترین اخبار فوتبال ایران

khooshe

مدیر بازنشسته
تساوي شهرداري تبريز برابر شاگردان مايلي‌كهن


تيم فوتبال شهرداري تبريز برابر سايپا با نتيجه تساوي دو بر دو متوقف شد.
تيم فوتبال شهرداري تبريز عصر امروز از ساعت 16:30 در ورزشگاه يادگار امام در حضور حدود هزار تماشاگر ميزبان سايپا بود.
اين ديدار با نتيجه تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد. جابر انصاري 52 و کريم انصاري‌فرد 64 براي سايپا و علي کريمي 63 و سعيد دقيقي 71 براي تيم ميزبان گلزني کردند.
قضاوت اين ديدار برعهده هدايت‌ ممبيني بود. وي به ميثم بائو از شهرداري و علي لطيفي از سايپا کارت زرد نشان داد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
تساوي مس كرمان و پيكان قزوين


ديدار تيم‌هاي مس و پيکان با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.
ديدار تيم‌هاي مس کرمان و پيکان قزوين در چارچوب هفته بيست و هفتم ليگ برتر از ساعت 16:30 در ورزشگاه شهيد باهنر کرمان و با حضور حدود 2 هزار هوادار برگزار شد.
در نيمه اول اين ديدار 2 تيم نتوانستند موقعيت چنداني روي دروازه‌ها خلق کنند و با نتيجه تساوي بدون گل به رختکن رفتند، اما در نيمه دوم جونيور بازيکن برزيلي پيکان در دقيقه 64 قفل دروازه مس را شکست.
شاگردان صمد مرفاوي پس از اين گل به حملات خود افزودند و چندين موقعيت روي دروازه پيکان ايجاد کردند که سرانجام با شوت ادينهو در دقيقه 72 به گل تساوي دست يافتند.
قضاوت اين ديدار بر عهده احمد صالحي بود. وي به محمد پوراسدا...، روح‌ا... سلطاني و محسن ارزاني از پيکان و احمد حسن‌زاده از مس کارت زرد نشان داد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
فولاد و راه آهن امتيازات را تقسيم كردند


ديدار تيم‌هاي فولاد خوزستان و راه‌آهن با نتيجه مساوي بدون گل به پايان رسيد.
ديدار تيم‌هاي فولاد خوزستان و راه‌آهن از هفته بيست‌وهفتم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي ايران از ساعت 16:30 در ورزشگاه تختي اهواز و در حضور حدود 2 هزار تماشاگر آغاز شد. اين مسابقه با نتيجه مساوي بدون گل به پايان رسيد.
فولاد با اين نتيجه 40 امتيازي و به رده ششم صعود کرد. راه‌آهن هم 30 امتيازي شد و در رده دوازدهم باقي ماند.
قضاوت اين ديدار به عهده عليرضا فعاني بود. وي در اين ديدار به سيامک سرلک و کاوه رضايي از فولاد کارت زرد نشان داد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
كمالوند: همچنان به آينده اميدواريم


سرمربي تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز گفت: با وجود از دست دادن دو امتياز مقابل نفت تهران کماکان به آينده اميدواريم.
فراز کمالوند پس از تساوي يک بر يک مقابل نفت تهران در حالي در نشست خبري حاضر شد که در ابتداي حضورش وقتي دوربين نود و خبرنگار اين برنامه را در سالن ديد، حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نشد و وقتي دوربين برنامه نود خاموش شد و ميکروفن اين برنامه از روي ميز برداشته شد، مقابل خبرنگاران قرار گرفت.
وي در مورد بازي گفت: بازي خوبي نبود. کيفيت زمين بد بود. نفت بازيکنان خوبي دارد و اگر شرايط زمين هموارتر بود دو تيم مي‌توانستند بازي تاکتيکي بهتري از خود نشان دهند.
کمالوند تصريح کرد: مسئولان ورزشگاه تختي خيلي تلاش مي‌کنند اما بايد دست آنها را باز بگذارند. تا وقتي در ماه يک بازي در اين ورزشگاه برگزار مي شود کيفيت چمن آن همين است.
سرمربي تيم تراکتورسازي ادامه داد: ما مي‌توانستيم پيروز ميدان باشيم اما پنالتي را از دست داديم. يک زماني پيش مي‌آيد که ما نتوانيم از موقعيت‌هاي خود استفاده کنيم.
سرمربي تراکتورسازي درباره پنالتي از دست رفته محمد نصرتي عنوان کرد: بهترين بازيکنان جهان هم گاهي پنالتي‌هاي خود را گل نمي‌کنند اما به هر حال اگر آن ضربه گل مي‌شد سه امتياز بازي براي ما بود.
کمالوند درباره اينکه همچنان به کسب سهميه آسيا مي‌انديشد، گفت: بازي‌هاي سختي پيش رو داريم. امروز دو امتياز مفت را از دست داديم ولي ما به آينده اميدواريم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
شريفي: حقيقي در بازي با ملوان محروم است

شريفي: حقيقي در بازي با ملوان محروم است

شريفي: حقيقي در بازي با ملوان محروم است


پس از اشتباهات به‌وجود آمده در خصوص پايان محروميت دروزابان تيم پرسپوليس،رئيس کميته انضباطي‌گفت:اين بازيکن در ديدار تيمش با ملوان بندر انزلي قطعاً محروم است.
مجتبي شريفي در مورد وضعيت عليرضا حقيقي اظهار داشت:با توجه به تخلفات اين بازيکن در ديدار با شاهين بوشهر،وي به 3 جلسه محروميت و پرداخت 30 ميليون تومان جريمه نقدي محکوم شده و در واقع اين دروازه‌بان در ديدار تيمش مقابل ملوان بندر انزلي محروم است.

وي افزود:حضور اين بازيکن در دربي بلامانع است اما با توجه به تعهدي که از اين بازيکن گرفته شده،اگر وي مرتکب تخلفي شود، مطمئناً بايد رابطه خود را با فوتبال قطع کند.

شريفي در پايان درخصوص تخلف حقيقي در بازي تيمش مقابل الوحده امارات گفت: با توجه به اينکه اين ديدار تحت نظارت کنفدراسيون فوتبال آسيا بوده، بايد در خصوص تخلف وي کميته انضباطي AFC نظر دهد. با توجه به تخلفات حرفه اي در آئين نامه کميته انضباطي،اين بازيکن را احضار خواهيم کرد و به شدت با او برخورد مي کنيم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
پس از 6 هفته دوري از ميدان: بازگشت کاپيتان سپاهان


کاپيتان تيم فوتبال سپاهان اصفهان پس از 6 هفته دوري از ميدان در ديدار برابر تيم صنعت نفت آبادان تيمش را همراهي خواهد کرد.

دیدار معوقه تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان در حالی روز ششم فروردین ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می شود که محرم نویدکیا برای زردپوشان اصفهانی در این دیدار به میدان می رود.
کاپیتان زردپوشان اصفهانی که در 6 هفته گذشته به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو قادر به همراهی تیمش نبوده است بار دیگر در این دیدار به میدان می رود تا حضور او قدرت خط میانی زردپوشان اصفهانی را افزایش دهد.
همچنین در این دیدار امید ابراهیمی به دلیل سه اخطاره بودن غایب خواهد بود و سایر بازیکنان سپاهان مشکلی برای همراهی تیم‌شان در دیدار با صنعت نفت ندارند.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
محسن ترکي داور داربي 70

محسن ترکي داور داربي 70

محسن ترکي داور داربي 70


محسن ترکي پس از قضاوت جنجالي در بازي هاي جام ملتهاي آسيا ، داربي را سوت مي زند.
درحالی که حسین عسگری از انتخاب تیم داوری داربی برای بازی شماره 70 که عصر روز دهم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود ، خبر داده و گفته بود این داور برای کم شدن حاشیه ها تا فاصله 48 ساعت به بازی معرفی نمی شود اما لیست داوران مسابقه نوروزی استقلال و پرسپولیس بدین شرح خواهد بود. محسن ترکی که دو داربی ابتدایی تیم های سرخابی را پس از سال ها که به داوری ایرانی سپرده شده ، بود قضاوت می کند. بر این اساس او با کمک های رسول فروغی و حیدر شکور ، دو کمک داور بین المللی کشورمان در این بازی ها حاضر می شود. فروغی در این گروه داوری جایگزین حسن کامرانی فر شده است که بعد از بازی های جام ملتها ، دیگر با محسن ترکی قضاوت نمی کند.

به گزارش خبرآنلاین کمیته داوران از 5 هفته قبل ترکی و سعید مظفری را برای این بازی کاندیدا کرده بود و به این دو قضاوت استقلال و پرسپولیس نداد تا از حاشیه های احتمالی مسابقه بکاهد. حسین عسگری اما در نهایت تصمیم گرفت بازی نوروزی را به نفر اول لیست الیت داوران ایران بسپارد تا شاید او از این طریق ناکامی در جام ملتها و حاشیه هایی که به دلیل تصمیماتش ایجاد شد را به فراموشی بسپارد.

ترکی در دو باری که قضاوت داربی را بر عهده داشت ، دو نتیجه مساوی برای بازی رقم خورد .
 

khooshe

مدیر بازنشسته
استقلال و پرسپوليس تمرين كردند

استقلال و پرسپوليس تمرين كردند

استقلال و پرسپوليس تمرين كردند


تيمهاي فوتبال استقلال و پرسپوليس نخستين تمرين خود را در سال 1390 برگزار کردند.

دو تيم تهراني استقلال و پرسپوليس، در فاصله يک هفته مانده تا هفتادمين داربي تهران، نخستين تمرين خود را براي آمادگي هرچه بيشتر برگزار کردند.
اين درحالي است که بازيکنان هر دو تيم به بهانه آغاز سال جديد هجري شمسي، چهار روز استراحت داشتند.
قرار است تيمهاي فوتبال استقلال و پرسپوليس روز دهم فروردين ماه براي هفتادمين بار به صورت رسمي به مصاف يکديگر روند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
سپاهان با اولين پيروزي در سال 90 صدرنشين شد

سپاهان با اولين پيروزي در سال 90 صدرنشين شد

سپاهان با اولين پيروزي در سال 90 صدرنشين شد


تيم فوتبال سپاهان با برتري مقابل صنعت نفت آبادان صدرنشين ليگ برتر شد.


ديدار معوقه از هفته پانزدهم ليگ برتر بين تيم‌هاي سپاهان و صنعت نفت آبادان از ساعت 17 در ورزشگاه فولاد شهر با حضور حدود 3 هزار تماشاگر برگزار شد که در پايان سپاهان با نتيجه 2 بر صفر صنعت نفت را شکست داد.
در نيمه اول دو تيم به نتيجه تساوي بدون گل رضايت دادند، اما در نيمه دوم اين شاگردان امير قلعه‌نويي بودند که به حملات خود افزودند و توانستند در دقيقه 60 با ضربه سر ابراهيم توره به گل دست يابند. حملات سپاهاني‌ها ادامه داشت و توانستند چندين موقعيت گل ديگر به وجود آوردند و سرانجام ابراهيم توره در دقيقه 90+1 گل دوم خود و تيمش را به ثمر رساند.
سپاهان با اولين پيروزي خود در سال 1390 با 55 امتياز به صدر جدول صعود کرد.
قضاوت اين ديدار برعهده عليرضا فغاني بود. وي به فرهاد آل‌خميس از نفت و جانواريو و محسن بنگر از سپاهان کارت زرد نشان داد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
قلعه‌نويي: اگر بگذارند و بخواهند سپاهان قهرمان مي‌شود


سرمربي تيم فوتبال سپاهان گفت: اگر بگذارند و بخواهند مطمئن باشيد سپاهان قهرمان ليگ برتر خواهد شد.



امير قلعه‌نويي پس از پيروزي 2 بر صفر سپاهان برابر صنعت نفت آبادان عنوان کرد: به غلام پيرواني تبريک مي‌گويم که توانسته تيم صنعت نفت را دگرگون کند. اصلا انتظار نداشتم تيم نفت اين گونه بازي کند و ما را زير فشار قرار دهد.
وي افزود: در نيمه اول غافلگير شديم و در نيمه دوم پس از شناخت از نفت توانستيم کارهاي تاکتيکي خود را در زمين پياده کنيم. خوشحالم که توانستيم به صدر جدول راه يابيم، اما تازه کار ما شروع شده است، زيرا هميشه حفظ صدرنشيني سخت‌تر است.
سرمربي سپاهان در مورد اعتراضش نسبت به قضاوت داور خاطرنشان کرد: در بين دو نيمه من با فغاني صحبت کردم و قصد بحث و جدل نداشتم. شايد به علت فشاري که تحمل مي‌کردم با صداي بلندي صحبت کردم.
قلعه‌نويي در خصوص قهرماني سپاهان تصريح کرد: از اول فصل 21 بازيکن خوب را جذب کرديم تا بتواينم در روزهاي فشرده ليگ بازي خوبي انجام دهيم. با اضافه شدن محرم نويدکيا تيم کامل‌تر خواهد شد و بازي‌هاي بهتري انجام خواهيم داد.
وي ادامه داد: اگر بگذارند و بخواهند که سپاهان قهرمان شود، مطمئن باشيد به اين عنوان دست خواهيم يافت.
سرمربي سپاهان با اشاره به زحمات مديران قبلي اظهار داشت: ما يک تيم نيستيم، بلکه يک باشگاه هستيم و زحمات تمام افراد در موفقيت تيم تاثير دارد. از تمام مسئولان و مديران سپاهان به علت فراهم آوردن شرايط مناسب تقدير و تشکر مي‌کنم.
قلعه‌نويي درباره دربي 70 گفت: تمام تمرکزم به سپاهان است و هيچ توجهي به ديدار استقلال و پرسپوليس ندارم.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
شانزدهمين نبرد سرخ آبي در بهار

شانزدهمين نبرد سرخ آبي در بهار

شانزدهمين نبرد سرخ آبي در بهار


تيم هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس تهران روز چهارشنبه هفته جاري، شانزدهمين جدال تاريخ خود را در فصل بهار برگزار مي کنند.

اين دو تيم تاکنون 69 بار به مصاف هم رفته اند که 15 مسابقه در فصل بهار برگزار شده است.
اين ديدار در حالي در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود که در 15 بازي گذشته دو تيم در بهار، استقلال صاحب 7 پيروزي، پرسپوليس 3 برد و 5 بازي نيز با نتيجه تساوي خاتمه يافته است.
اما درمجموع 69 ديدار گذشته، 21 پيروزي براي استقلال، 17 برد براي پرسپوليس و 31 بازي به تساوي انجاميده است.
نتايج کامل ديدارهاي گذشته دو تيم در ذيل آمده است:
1 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 16 فروردين سال 1347
2 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 20 دي سال 1347
3 - پرسپوليس 1 استقلال 3 ، 31 مرداد سال 1348
گل هاي تيم استقلال : احمد منشي زاده دقيقه 8 ، علي جباري 44 ، کارو حق ورديان 88
گل تيم پرسپوليس : ناظم گنجاپور دقيقه 72
4 - پرسپوليس صفر استقلال 1 (صفر بر 3)، 17 بهمن 1348
گل تيم استقلال: غلامحسين مظلومي 9
اين بازي تا دقيقه 82 ادامه يافت، اما در اين لحظه تيم پرسپوليس ميدان را به دليل اعتراض به نحوه قضاوت ترک کرد و فدراسيون فوتبال نتيجه را 3 بر صفر به سود استقلال اعلام کرد.
5 - پرسپوليس 2 استقلال 3، 3 مهر 1349
گل هاي تيم استقلال : جواد قراب 73، کارو حق ورديان 87، عباس مژدهي 88
گل هاي تيم پرسپوليس : علي پروين 7 ، حسين کلاني 23
6 - پرسپوليس 1 استقلال 1 (صفربر3)، 27 دي 1349
گل استقلال : عباس مژدهي 75
گل پرسپوليس : حسين کلاني 2
اين بازي تا دقيقه 75 يک بر يک مساوي بود که پرسپوليس به دليل اعتراض به قضاوت داور ، زمين را ترک کرد و طبق راي صادره از سوي فدراسيون فوتبال تيم استقلال 3 برصفر برنده شد.
7 - پرسپوليس 1 استقلال 1، 28 خرداد 1350
گل تيم استقلال : غلامحسين مظلومي 30
گل تيم پرسپوليس : صفر ايرانپاک 90
8 - پرسپوليس 4 استقلال 1، 15 بهمن 1350
گل تيم استقلال : علي جباري 75
گل هاي تيم پرسپوليس : حسين کلاني 43 و 90 ، صفر ايرانپاک 56 ، محمود خوردبين 75
9 - پرسپوليس 2 استقلال صفر، 3 فروردين 1351
گل هاي تيم پرسپوليس : صفر ايرانپاک 50 ، حسين کلاني 89
10 - پرسپوليس صفر استقلال 2، 11 اسفند 1351
گل هاي تيم استقلال : علي جباري 40 و87
11 - پرسپوليس صفر استقلال 1، 25 خرداد 1352
گل تيم استقلال: رضا عادلخاني 3
12 - پرسپوليس 6 استقلال صفر، 16 شهريور 1352
گل هاي تيم پرسپوليس : همايون بهزادي 90،86،50، ايرج سليماني 45 و 56، حسين کلاني 32

13- پرسپوليس 1 استقلال 1، 18 آذر 1352
گل تيم استقلال : علي جباري 70
گل تيم پرسپوليس : همايون بهزادي 46
14 - پرسپوليس صفر استقلال 1 ، 4 خرداد 1353
گل تيم استقلال : حسن روشن 88
15 - پرسپوليس 2 استقلال 1 ، 27 آذر 1353
گل تيم استقلال : غلامحسين مظلومي 60
گل هاي تيم پرسپوليس : صفر ايرانپاک 50 و اسماعيل حاج رحيمي پور 65
16 - پرسپوليس 1 استقلال 3، 15 ارديبهشت 1354
گل هاي تيم استقلال : غلامحسين مظلومي 11 و 62 ، مسعود مژدهي 47
گل تيم پرسپوليس : صفر ايرانپاک 53
17 - پرسپوليس 2 استقلال صفر، 25 مهر 1354
گل هاي تيم پرسپوليس : جهانگير فتاحي 22 ، اسماعيل حاج رحيمي پور 38
18 - پرسپوليس 1 استقلال 1 ، 27 اسفند 1354
گل تيم استقلال : مسعود مژدهي 20
گل تيم پرسپوليس : محمود خوردبين 85
19 - پرسپوليس 1 استقلال 1، 2 مهر 1355
گل تيم استقلال : هادي نراقي 26
گل تيم پرسپوليس : علي پروين 40
20 - پرسپوليس صفر استقلال 3، 18 ارديبهشت 1356
گل هاي تيم استقلال : محرم عاشوري 45، حسن روشن 83، سعيد مراغه چيان 88
21 - پرسپوليس 2 استقلال 1، 18 آذر 1356
گل تيم استقلال : حسن روشن 85
گل هاي تيم پرسپوليس : صفر ايرانپاک 15 و 34
22 - پرسپوليس صفر استقلال 1، 25 آبان 1358
گل تيم استقلال : غلامرضا فتح آبادي 42
اين بازي در دقيقه 75 به دليل هجوم تماشاگران به داخل زمين نيمه تمام ماند(اين ديدار دوستانه به مناسبت بزرگداشت مرحوم علي دانايي فر برگزار شد)
23 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 13 تير 1359
24 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 16 مهر 1360
25 - پرسپوليس 1 استقلال 1 ، 17 دي 1361
گل تيم پرسپوليس : غلامرضا فتح آبادي 10
گل تيم استقلال : بهتاش فريبا 87
26 - پرسپوليس صفر استقلال 1 ، 15 مهر 1362.
گل تيم استقلال: پرويز مظلومي 59
27 - پرسپوليس 3 استقلال صفر، 25 خرداد 1365
گل هاي تيم پرسپوليس : شاهرخ بياني 12 - پنالتي و 52، ناصر محمدخاني 60
28 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 7 فروردين 1366
29 - پرسپوليس 1 استقلال 1، 18 شهريور 1367
گل تيم استقلال : جعفر مختاري فر 60
گل تيم پرسپوليس : فرشاد پيوس 46
30 - پرسپوليس 4 استقلال 2 (وقت معمولي صفربرصفر) ، 19 اسفند 1367
گل هاي تيم استقلال ( پنالتي ): جعفرمختاري فر ، رضاحسن زاده
گل هاي تيم پرسپوليس ( پنالتي ) : مجتبي محرمي ، رحيم يوسفي ، محسن آشوري ، مرتضي کرماني مقدم
اين ديدار از سري مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي کشور برگزار شد.
31 - پرسپوليس 1 استقلال صفر، 17 آذر 1368
گل تيم پرسپوليس : رضا عابديان 18
32 - پرسپوليس 1 استقلال 2، 4 خرداد 1369
گل هاي تيم استقلال : عباس سرخاب 46 ، صمد مرفاوي 72
گل تيم پرسپوليس : نادر ميراحمديان 12
33 - پرسپوليس 1 استقلال 1، 28 دي 1369
گل تيم استقلال : شاهرخ بياني 62 - پنالتي
گل تيم پرسپوليس : فرشاد پيوس 75
34 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 4 بهمن 1370
35 - پرسپوليس صفر استقلال 2 ، 15 اسفند 1370
گل هاي تيم استقلال : صمد مرفاوي 8 ، صادق ورمزيار 15
36 - پرسپوليس صفر استقلال 1، 8 خرداد 1371
گل تيم استقلال : صمد مرفاوي 48
37 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 11 دي 1371
38 - پرسپوليس 2 استقلال 2 (صفربر3)،30 دي 1373
گل هاي تيم استقلال : صادق ورمزيار 79 - پنالتي ، ادموند اختر 87
گل هاي تيم پرسپوليس: فرشاد پيوس 51 - پنالتي ، بهزاد داداش زاده 56 اين بازي تا دقيقه 88 دو بر دو مساوي بود ، اما به دليل درگيـــري بازيکنان دوتيم و هجوم تماشاگران به داخل زمين نيمه تمام ماند و درنهايت با راي فدراسيون تيم استقلال 3 برصفر برنده شد.
39 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 7 بهمن 1373
40 - پرسپوليس 1 استقلال 3، 6 مرداد 1374
گل هاي تيم استقلال : ادموند اختر7 ، صادق ورمزيار 16 - پنالتي ، محمد تقوي 36
گل تيم پرسپوليس : مرتضي کرماني مقدم 49
41 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 8 دي 1374
42 - پرسپوليس 1 استقلال صفر، 27 مهر 1375
گل تيم پرسپوليس : ادموند بزيک 87
43 - پرسپوليس 3 استقلال صفر، 20 تير 1376
گل هاي تيم پرسپوليس : ادموند بزيک 30 ، مهدي مهدوي کيا 71 ، بهنام طاهر زاده 87
44 - پرسپوليس 1 استقلال صفر، 22 آبان 1377
گل تيم پرسپوليس : مهدي هاشمي نسب 45
45 - پرسپوليس 1 استقلال 1، 20 فروردين 1378
گل پرسپوليس : مهدي هاشمي نسب 3
گل استقلال : فرد ملکيان 43
46 - پرسپوليس 2 استقلال 1، 20 تير 1378
گل تيم استقلال : سهراب بختياري زاده 50
گل هاي تيم پرسپوليس : مهدي هاشمي نسب 12 - پنالتي ،افشين پيرواني 85
47 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 2 مهر 1378
48 - پرسپوليس 2 استقلال صفر، 8 اسفند 1378
گل هاي تيم پرسپوليس : مهدي هاشمي نسب 7 ، پايان رافت 80
49 - پرسپوليس 2 استقلال 2، 9 دي 1379
گل هاي استقلال : محمد نوازي 67 ، مهدي هاشمي نسب 86
گل هاي تيم پرسپوليس : بهروز رهبري فرد 57 - پنالتي ، علي کريمي 89
50 - پرسپوليس صفر استقلال 1 ، 5 اسفند 1379
گل استقلال : عليرضا اکبرپور دقيقه 72
51 - پرسپوليس 1 استقلال 1، 28 اسفند 1380
گل پرسپوليس : رضا جباري دقيقه 25
گل استقلال : محمد نوازي دقيقه 38 - پنالتي
52 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، 19 ارديبهشت 1381
53 - پرسپوليس 1 استقلال 1، 20 دي ماه 1381
گل استقلال : علي سامره دقيقه 1
گل پرسپوليس : علي انصاريان دقيقه 70 - پنالتي
54 - پرسپوليس 2 استقلال 1، 23 خردادماه 1382
گل هاي تيم پرسپوليس : يحيي گل محمدي 11 و بهنام ابوالقاسم پور 50
گل تيم استقلال : عليرضا اکبرپور 63
55 - پرسپوليس 1 استقلال 2، 25 مهرماه 1382
گل پرسپوليس : عيسي ترائوره 70
گل هاي تيم استقلال : علي سامره 8 و محمود فکري 57
56 - پرسپوليس 1 استقلال 1 ، 13 بهمن ماه 1382
گل تيم پرسپوليس : حامد کاويانپور 20
گل تيم استقلال : داود سيد عباسي 3
57 - پرسپوليس صفر استقلال صفر، اول آبان ماه 1383
58 - پرسپوليس 2 استقلال 3 ، 7 اسفند ماه 1383
گل هاي پرسپوليس : شيث رضايي 74 و سهراب انتظاري 77
گل هاي استقلال تهران :رضا عنايتي 68،محمود فکري 83 و پيروز قرباني 2+90
59 - پرسپوليس صفر استقلال 1 ، 13 آبان ماه 1384
گل استقلال : رضا عنايتي 56
60- استقلال صفر پرسپوليس صفر، 19 اسفندماه 1384
61 - پرسپوليس 2 استقلال 1 ، 12 آبان ماه 1385
گلهاي پرسپوليس : مهرزاد معدنچي 23 ، مهرداد اولادي 71 .
گل استقلال : اميرحسين صادقي 17
62 - استقلال 1 پرسپوليس 1، 10 فروردين ماه 1386
گل استقلال : علي عليزاده 43
گل پرسپوليس : عليرضا نيکبخت واحدي 13
63 - استقلال 1 پرسپوليس 1 ، 22 مهرماه 1386
گل استقلال : اميد روانخواه 57
گل پرسپوليس : محسن خليلي 83
64 - پرسپوليس 1 استقلال 1 ، 15 فروردين ماه 1387
گل پرسپوليس : محسن خليلي 26
گل استقلال : اميد روانخواه 4
65 - پرسپوليس 1 استقلال 1 ، 15 مهرماه 1387
گل پرسپوليس: علي کريمي 87
گل استقلال : آرش برهاني 46
66- استقلال 1 پرسپوليس 1 ، 26 بهمن ماه 1387
گل استقلال : مجتبي جباري 67
گل پرسپوليس : مازيار زارع 4+90
67- پرسپوليس 1 استقلال تهران 1، 11مهر ماه 1388
گل پرسپوليس :‌ عادل کلاه کج 51
گل استقلال :‌ فرهاد مجيدي 56
68-پرسپوليس 2 استقلال تهران 1، 14بهمن1388
گل پرسپوليس :‌ هادي نوروزي 37 و کريم باقري 87
گل استقلال : ‌فرهاد مجيدي 16
69- استقلال 1 پرسپوليس صفر ، 23 مهر 1389
گل استقلال : فرهاد مجيدي 1+90


 

khooshe

مدیر بازنشسته
دايي: اميدوارم داور در نتيجه دربي تاثير نداشته باشد


سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: اميدوارم داور مسابقه با استقلال، چه ايراني و چه خارجي در نتيجه بازي تاثير نداشته باشد.

علي دايي 4 روز مانده به دربي 70 گفت‌وگويي با سايت باشگاه پرسپوليس انجام داده است که مشروح آن را در زير مي‌خوانيد:
*پرسپوليس در برابر ملوان شروع خوب و پاياني تلخ داشت!
به نظرم نمي‌توان براي اين شکست دليلي جز دو اشتباه فردي و بچه‌گانه از سوي بازيکنان خودمان بيان کنيم و جالب اينکه روي هر دو گل، بيشتر از آنکه بازيکنان حريف صاحب موقعيت شوند، اشتباهات فردي بازيکنان ما باعث باز شدن دروازه‌ شد.

*خيلي ها معتقدند بازيکنان 2 اخطاره، براي اينکه دربي را از دست ندهند خيلي محتاط بازي کردند!
من هم با شما هم عقيده هستم. متاسفانه دو اخطاره‌هاي ما براي اينکه شانس بازي مقابل استقلال را از دست ندهند کمتر از انتظار ظاهر شدند و اين موضوع نيز يکي از دلايل ناکامي پرسپوليس در انزلي بود!

*در بازي چهارشنبه تا چه اندازه ترکيب اصلي دچار تغييرات مي‌شود؟
مطمئن باشيد در برابر استقلال تغييراتي در ترکيب اصلي خواهيم داشت. همه دايي را مي شناسند که تحت تاثير اسم و سابقه کسي قرار نمي‌گيرد. به همين جهت قصد دارم بازيکناني که در تمرينات قبل از مسابقه با انگيزه و آماده نشان دهند را در ترکيب اصلي قرار دهم.

*از استقلال کنوني چقدر شناخت داريد؟
تقريبا اکثر بازي‌هاي استقلال را ديده‌ام و اين تيم را حريف قابل احترام و بزرگي مي دانم که در تمام خطوط بازيکنان خوبي در اختيار دارد و تصور مي‌کنم بازي سختي پيش رو داريم.

*علي دايي تا چه اندازه به ايراني يا غير ايراني بودن داور دربي حساسيت دارد؟
راستش براي من فرقي نمي‌کند. مهم اين است که صادقانه و هوشيارانه قضاوت کند و حق را به حقدار بدهد. البته هيچ داوري نمي‌تواند ادعا کند که اشتباه نمي‌کند، اما درصد اشتباه و عمدي يا غير عمدي بودن خطاها مهم است. چه بسا که بارها مشاهده شده که داوران خارجي دربي نيز اشتباه داشته‌اند. به همين جهت، اميدوارم داوري چه ايراني و چه خارجي نقشي در نتيجه بازي نداشته باشد.

*مهم‌ترين خاطره شما در سال‌هايي که به عنوان بازيکن در برابر استقلال بازي مي‌کرديد، چيست؟
خاطره زياد دارم، اما هيچ وقت بازي سال 1373 که با نتيجه 2 بر صفر از حريف پيش افتاديم را فراموش نمي‌کنم. در آن ديدار درحالي که حاکم توپ و ميدان بوديم، به دليل جو حاکم، بازي مساوي و بالاخره نيمه کاره تمام شد که متاسفانه به خاطر مسائل بوجود آمده حاشيه‌اي در مسابقه، بازي 3 بر صفر به سود استقلال اعلام شد. اين دربي يکي از دربي‌هايي بود که هيچ وقت فراموش نمي‌کنم چون پرسپوليس مي‌توانست به راحتي در آن بازي صاحب يک پيروزي پر گل شود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
نشست خبري دربي 9 فروردين برگزار مي‌شود


نشست خبري مربيان سرخابي‌ سه‌شنبه ساعت 15 برگزار مي‌شود.

نشست خبري پيش از بازي دربي مربيان استقلال و پرسپوليس سه‌شنبه 9 فروردين ساعت 15 در محل روابط عمومي سازمان ليگ برگزار مي‌شود.
همچنين جلسه هماهنگي دربي پايتخت در همين روز و در ساعت 14 در روابط عمومي سازمان ليگ انجام خواهد شد.
ديدار تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس ساعت 17 چهارشنبه 10 فروردين در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مظلومي: مساوي نمي‌خواهم و فقط به شكست پرسپوليس فكر مي‌كنم


سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: در بازي روز چهارشنبه مساوي نمي‌خواهم و فقط به شکست تيم پرسپوليس فکر مي‌کنم.


پرويز مظلومي در خصوص آخرين شرايط تيم استقلال قبل از دربي 70 ، بازگشت مجتبي جباري به تمرينات اين تيم و ديگر مسائل مختلف فوتبال صحبت‌هاي را انجام داده که در زير مي‌خوانيد:
* شرايط استقلال در آغاز سال جديد و قبل از بازي با پرسپوليس چطور است؟
شرايط بسيار خوبي داريم و بازيکنان من هم از لحاظ روحي و هم از لحاظ رواني بسيار با انگيزه هستند، البته دربي شرايط خاص خودش را دارد و نتيجه آن قابل پيش بيني نيست و جايگاه تيم‌ها در جدول در اين بازي تاثير گذار نخواهد بود و اميدوارم هر دو تيم فوتبالي زيبا را ارائه کنند و در نهايت با پيروزي استقلال تمام شود. تمام بازيکنان استقلال مصمم هستند شکست پرسپوليس در دور قبل را به اين تيم تحميل کرده و دوباره آن نتيجه را تکرار کنيم.

* يعني هواداران دو تيم منتظر يک فوتبال زيبا باشند؟
از تماشاگران هر 2 تيم مي‌خواهم مثل بازي رفت تيم خودشان را تا دقيقه 90 تشويق کنند و به هر 2 تيم فرصت دهند تا دقايق پاياني کارهاي تاکتيکي را در زمين پياده کنند. آنها نيز مطمئن باشند که شاهد يک بازي جذاب و ديدني خواهند بود.

* از تيم پرسپوليس چقدر شناخت داريد؟
آنها تيم بزرگ و قابل احترامي هستند و همانطور که اشاره کردم جايگاه تيم‌ها در جدول در اين مسابقه تاثير گذار نيست. اين ديدار حيثيتي است و هر تيمي که بر احساساتش غلبه کند قطعا برنده از زمينه خارج خواهد شد. بازيکنان من نيز روحيه لازم را دارند و من اصلا دوست ندارم نتيجه بازي مساوي شود.

* يعني براي هر 3 امتياز به زمين مي‌رويد؟
شک نکنيد که تيم ما به يک امتياز فکر نمي‌کند و با وجود احترام زيادي که براي پرسپوليس قائل هستم فقط به قصد شکست اين تيم وارد زمين خواهيم شد.

* غيبت حوار در تمرينات استقلال به چه دليل است؟
اين بازيکنان براي همراهي تيم ملي عراق به کشورش رفته و ديروز بايد در تمرينات ما شرکت مي‌کرد که اين اتفاق نيفتاد. البته او به جمع ما اضافه خواهد شد و مشکلي از اين بابت نخواهيم داشت.

* به نظر مي‌رسد شب سختي را براي انتخاب 11 نفر اصلي مقابل پرسپوليس خواهيد داشت؟
از همين حالا براي انتخاب ترکيب اصلي استرس دارم. استقلال 20 ميليون هوادار دارد که هر کدام آنها يک ترکيب را مي‌پسندند. شايد باور نکنيد اما برخي از هواداران پيامک مي‌زنند و برايم ترکيب استقلال را مي‌فرستند. در تمرينات نيز ملاک ما آمادگي بازيکنان است و اگر بازيکني در ترکيب اصلي جاي نگيرد دليل بر ضعف او نيست و به مسائل تاکتيکي برمي‌گردد. ما يک گروه هستيم که تصميم مي‌گيريم و اميدوارم براي مسابقه با پرسپوليس تصميم خوبي بگيريم.

* اين روزها شايعات زيادي در مورد ناراحتي پور حيدري از جباري شنيده مي‌شود و گفته مي‌شود سرپرست تيم استقلال اعتراض‌هاي داشته است؟
ما ظهر ديروز به همراه آقاي پور حيدري در باشگاه جلسه داشتيم و با هم صحبت کرديم. ايشان از حرف‌هاي جباري ناراحت است و اين مسئله طبيعي است. حتي هنوز هم همه ما از صحبت‌هاي جباري ناراحت هستيم. اما کميته انضباطي در خصوص اين بازيکن تصميم گرفت و او را جريمه کرد و اجازه حضور اين بازيکنان را در تمرينات داد. قبلا هم گفته بودم به تصميم باشگاه احترام مي‌گذارم که حق باشگاه است در خصوص اين بازيکن تصميم بگيرد. حالا سهم باشگاه تمام شده و نوبت ما است که چگونه برخورد کنيم. فعلا هم اين بازيکن هم در اختيار بدنساز تيم است و مشغول بدنسازي است.

* يعني قصد نداريد از اين بازيکن استفاده کنيد؟
فعلا هيچ تصميمي در خصوص بازي کردن جباري ندارم.

* يعني اين بازيکن در دربي غايب خواهد بود؟
همانطور که گفتم فعلا تصميمي ندارم شايد تا روز آخر تصميم عوض شود.

* و به عنوان سؤال آخر گزينه مورد علاقه شما يعني کارلوس کرش دوباره به نيمکت تيم ملي نزديک شده است. در اين خصوص چه صحبتي داريد؟
تمام تمرکز من اين روزها به استقلال است اما اميدوارم در سال جديد که ما براي همه آرزوي موفقيت مي‌کنيم تيم ملي با انتخاب سرمربي جان دوباره‌اي بگيرد و روزهاي خوبي را پيش رو داشته باشد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
آخرين اخبار از هفتادمين نبرد استقلال و پرسپوليس


رئيس سازمان ليگ برتر از برنامه‌هاي ويژه اين سازمان براي هفتادمين ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس در روز دهم فرودين خبر داد و گفت: براي اين ديدار 75 هزار بليت فروخته خواهد شد که پيش بيني مي‌کنيم با توجه به تعطيلات نوروز ظرفيت ورزشگاه آزادي تکميل شود.

عزیز محمدی ضمن بیان این مطلب افزود: تمام تلاش سازمان لیگ برتر این است که دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در آرامش کامل و فضایی دوستانه و جوانمردانه برگزار شود که در این راستا برنامه های ویژه ای را هم برای تماشاگران در نظر گرفته ایم.
وی با بیان اینکه نشست هایی را با شهرداری منطقه 22 برای فراهم کردن امکانات رفاهی داشته اند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر ساله تعدادی از تماشاگران شهرستانی برای تماشای این دیدار به تهران سفر می کنند، هماهنگی هایی با شهرداری منطقه 22 صورت گرفته تا امکانات رفاهی در اختیار این هواداران قرار گیرد.
محمدی در توضیح بیشتر این طرح گفت: برای اولین بار قرار است در ضلع غربی ورزشگاه آزادی کمپی برپا شود که شرایط پذیرایی از تماشاگران شهرستانی برای اقامت کوتاه مدتشان در تهران را داشته باشد. ضمن اینکه قرار است شهرداری منطقه 22 از این تماشاگران پذیرایی کند و امکانات جانبی را نیز برای رفاه حال آنها در نظر بگیرد.
رئیس سازمان لیگ برتر در مورد میزان و شرایط بلیت فروشی دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته 75 هزار قطعه بلیت برای این بازی به فروش خواهد رسید که هواداران دو تیم می توانند بلیت ها را با همان قیمت های قبلی در محل ورزشگاه آزادی خریداری کنند.
عزیز محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات نوروز پیش بینی می کنیم ظرفیت ورزشگاه آزادی تکمیل شود که به همین دلیل تصمیم داریم در صورت استقبال تماشاگران و فروش 75 هزار بلیت، بازهم شرایط را برای ورود تماشاگران به طبقه دوم ورزشگاه فراهم کنیم تا همه علاقمندان بتوانند این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.
رئیس سازمان لیگ برتر در پایان با ابراز امیدواری از اینکه شاهد برگزاری دیداری کاملا جوانمردانه از سوی بازیکنان هر دو تیم باشیم خاطرنشان کرد: امیدوارم تماشاگران دو تیم نیز به آرامش این دیدار کمک کنند و تنها به تشویق تیم و بازیکنان مورد علاقه خود بپردازند تا شاهد برگزاری یک دیدار به یادماندنی باشیم.
دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر ساعت 17 روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
شكوري: دايي اجازه بدهد با دنده شكسته بازي مي‌كنم


مدافع تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: مي‌خواهم با دنده شکسته در دربي بازي کنم فقط اميدوارم دايي به من اجازه بدهد.

ابراهيم شکوري پس از دست دادن دربي 70 به دليل شکستگي دنده پس از برخورد با رحمان احمدي گفت: اتفاق تلخي بود که براي من افتاد و زياد دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم، اما هنوز اميدوارم در دربي به ميدان بروم.
وي افزود: به هيچ عنوان از رحمان احمدي دلخور نيستم چون او يکي از بهترين دوستان من در پرسپوليس است، بايد قبول کنيم فوتبال است و اين اتفاق‌ها پيش مي‌آيد و نبايد دلخوري از فردي داشته باشيم.
شکوري ادامه داد: وضعيتم تا فردا مشخص مي‌شود، در جلسه‌اي که با دايي و سپس دکتر زرينه پزشک تيم دارم، مي‌خواهم اگر اجازه بدهند با دنده شکسته در دربي 70 به ميدان بروم و اگر مورد قبول قرار گرفت با تمام وجودم به ميدان مي‌روم. در غير اين صورت براي پرسپوليس دعا مي‌کنم.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
محمود فكري: از نظر روحي و بدني آماده داربي هستيم


مربي تيم فوتبال استقلال تهران گفت: "بازيکنان ما از نظر روحي و بدني کاملا آماده بازي با پرسپوليس هستند."

محمود فکري درباره شرايط تيم استقلال در آستانه ديدار برابر پرسپوليس تهران گفت: "خوشبختانه پس از تعطيلات عيد نوروز، تمرين‌هاي خوبي را پشت سر گذاشتيم و شرايط بازيکنان‌مان هم از نظر روحي و رواني و هم از نظر بدني مطلوب است. بازيکن مصدوم يا محروم نداريم و تمام بازيکنان‌مان با آمادگي کامل در انتظار ديدار برابر پرسپوليس هستند."
وي در ادامه با بيان اين که داربي شرايط خاص خودش را دارد، افزود: "در اين بازي هر دو تيم دوست ندارند، بازنده باشند و اين مسئله حساسيت بازي را بيشتر مي‌کند. بازيکنان دو تيم هم دراين ديدار با تمام وجود بازي مي‌کنند و اين مسئله کار را سخت مي‌کند."
کاپيتان سال هاي پيش تيم فوتبال استقلال در پايان با ابراز اميدواري از حضور پرشور هواداران تيم‌اش در روز بازي برابر پرسپوليس در ورزشگاه آزادي خاطر نشان کرد: "هر چند پيش‌بيني نتيجه اين بازي بسيار سخت است ولي اميدوارم با تلاش زياد بازيکنان بتوانيم بازي را ببريم."


 

khooshe

مدیر بازنشسته
خوردبين ركوردار حضور در شهرآورد پايتخت


محمود خوردبين‌ سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس تهران از سال ‎ 1340در شهرآوردهاي پايتخت حضور داشته است تا به رکورد بي‌سابقه‌اي دست يابد.

اين پيشکسوت باشگاه پرسپوليس روز چهارشنبه اين هفته به رکورد 50 بار حضور در شهرآورد دست خواهد يافت تا فاصله خود را با علي پروين بازيکن و سرمربي اسبق اين تيم افزايش دهد.
پروين سابقه ‎ 44بار حضور در شهرآورد پايتخت را به عنوان بازيکن و سرمربي در کارنامه خود دارد.
پروين با ‎ 20بار حضور به عنوان بازيکن همچنان رکوردار شهرآورد پايتخت است و عليرضا نيکبخت واحدي، افشين پيرواني و محمود فکري با ‎ 18بار حضور در اين ديدار در مکان دوم قرار دارند.
کريم باقري کاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس نيز تاکنون 16 بار با پيراهن اين تيم در شهرآورد پايتخت حضور يافته است.
هفتادهمين ديدار دو تيم فوتبال پرسپوليس و استقلال تهران، عصر چهارشنبه اين هفته در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي‌شود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
نحوه خدمت رساني مترو براي شهرآورد پايتخت


روابط عمومي شرکت بهره‌برداري مترو تهران در اطلاعيه‌اي نحوه خدمت رساني به تماشاگران شهرآورد پايتخت را اعلام کرد.

روابط عمومي شرکت بهره‌برداري مترو تهران در اطلاعيه‌اي ضمن تبريک فرا رسيدن سال جديد اعلام کرد: با توجه به برگزاري مسابقه فوتبال بين دو تيم استقلال و پيروزي در روز چهارشنبه دهم فروردين ماه در ورزشگاه آزادي براي رفاه حال همشهريان جهت حضور در ورزشگاه آزادي از ساعت 14 الي 20 روز چهارشنبه کليه قطارها در خط پنج مترو (تهران – گلشهر) با فاصله گذر هر 15 دقيقه يک قطار از تهران و گلشهر به سمت ايستگاه ورزشگاه آزادي و بالعکس آماده نقل و انتقال مشتاقان فوتبال و طرفداران دو تيم مي‌باشند.
لازم به ذکر است؛ در صورت نياز اعزام قطارهاي فوق‌العاده نيز پيش‌بيني شده است.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
بيانيه باشگاه پرسپوليس خطاب به هواداران صادر شد

بيانيه باشگاه پرسپوليس خطاب به هواداران صادر شد

بيانيه باشگاه پرسپوليس خطاب به هواداران صادر شد


باشگاه پرسپوليس طي اطلاعيه اي از هواداران خود خواست با حضور پرشور در ورزشگاه آزادي، همچون هميشه حامي تيم محبوبشان در ديدار با استقلال باشند.

متن این اطلاعیه که روی خروجی سایت باشگاه پرسپولیس قرار گرفته به شرح زیر است:
« هواداران فهیم و دوست داشتنی
خدمتگزاران شما در باشگاه پرسپولیس همیشه بر آن بوده‌اند تا مسائل فنی و نتایج بازی‌ها را در کنار رعایت اصول جوانمردانه ببینند و این امر میسور نخواهد شد مگر با همکاری، اراده و حمایت شما هواداران فهیم و دوست داشتنی.

همان گونه که پیش از این نیز گفته‌ایم، هواداران، روح فوتبال هستند و بدون آن‌ها این ورزش مهیج، خالی از هرگونه جذابیتی می‌شود. راز اثر گذاری این خیل عظیم اما، تنها در کمیت و تعداد آنان نیست که کیفیت بالای فرهنگی ایشان که مرهون هویت تاریخی این مرز و بوم است هر ناظری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شهرآورد بزرگ پایتخت، به معنای واقعی کلمه، جشنواره و ویترین فوتبال ایران است که می‌تواند نمایشی با شکوه از توجه به مسایل اخلاقی در کنار رقابتی جدی باشد. به همین جهت از هواداران عزیزمان می‌خواهیم با حضور پرشور خود در ورزشگاه، همچون همیشه به حمایت از تیم محبوبشان بپردازند و برای ثبت روزی باشکوه در تاریخ پرافتخار پرسپولیس، در کنار سرخپوشان محبوب پایتخت باشند. »
دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و هشتم دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر ساعت 17 روز چهارشنبه هفته جاری به قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
بيانيه باشگاه استقلال در آستانه دربي

بيانيه باشگاه استقلال در آستانه دربي

بيانيه باشگاه استقلال در آستانه دربي


باشگاه استقلال در بيانيه‌اي از هواداران خود درخواست کرد براي بازي فردا به ورزشگاه بيايند.

سايت باشگاه استقلال نوشت:
" باشگاه استقلال در آستانه دربي پايتخت با صدور اطلاعيه‌اي از عموم هواداران خود دعوت به عمل آورد با حضور در ورزشگاه آزادي مثل هميشه ياور و پشتيبان پرافتخارترين تيم ايراني در قاره کهن بوده و زمينه را براي پيروزي تيم محبوبشان فراهم کنند.

متن اطلاعيه باشگاه استقلال به شرح زير است:
يا مقلب القلوب و الابصار، يا مدبراليل والنهار، يا محول الحول والاحوال، حول حالنا الي احسن الحال.
فرا رسيدن بهار و عيد سعيد نوروز را به تمامي ايرانيان تبريک مي گوييم و اميدواريم به فضل و رحمت الهي سالي شاد و پربرکت را در پيش داشته باشيم.
در اين روزهاي مبارک و خجسته تمامي مجموعه استقلال از هيچ تلاشي دريغ نمي‌ورزند تا سالي پر از موفقيت را به تمامي هواداران عزيز که سرمايه اصلي استقلال هستند هديه کنند.
در تمامي موفقيت‌هاي بزرگي که در تاريخ استقلال به ثبت رسيده است نقش هواداران پررنگ بوده و اين يک نعمت بزرگ براي استقلال است که از وجود اين عزيزان بهره‌مند است.

باشگاه استقلال در آستانه هفتادمين شهرآورد تهران چشم انتظار حضور پرشور هوادرانش در سکوهاي آزادي است تا مثل بازي رفت پيروزي و سه امتياز به نام استقلال ثبت شود.
پيروزي هدف تمامي مجموعه استقلال است که با تمام وجود در زمين به ميدان مي‌روند تا هديه‌اي بزرگ را به استقلالي‌هاي عزيز عيدي بدهند.
مطمئن هستيم هواداران استقلال با رعايت نظم و اخلاق جوانمردي و اسلامي درس بزرگي به تمامي هواداران مي‌دهند و اين حضور گسترده به طور حتم مي‌تواند سرآغازي براي کسب پيروزي‌هاي بزرگ‌تر در آسيا، ليگ برتر و جام حذفي در سال 90 باشد. "


 

khooshe

مدیر بازنشسته
حاشيه نشست مطبوعاتي دربي 70

حاشيه نشست مطبوعاتي دربي 70

حاشيه نشست مطبوعاتي دربي 70


قبل از آغاز نشست خبري ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال، سرمربيان اين 2 تيم همراه با کاپيتان استقلال گفت‌وگويي خصوصي انجام دادند.

علي دايي و پرويز مظلومي، سرمربيان پرسپوليس و استقلال همراه با فرهاد مجيدي قبل از آغاز نشست خبري ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال در کنار يکديگر و به دور از چشم خبرنگاران گفت و گويي خصوصي انجام دادند.
اين جلسه اختصاصي در حالي برگزار شد که نشست هماهنگي بازي فردا که بين سرپرستان و مسئولان ذيربط اين بازي برگزار شد به طول انجاميد و باعث شد اين 3 نفر قبل از برگزاري نشست کمي معطل شوند. البته در صورتي که سپهر حيدري، کاپيتان پرسپوليس نيز در زمان مقرر در ساختمان سازمان ليگ حضور پيدا مي‌کرد؛ اين نشست در حضور کاپيتان سرخ پوشان برگزار مي‌شد که به علت تأخير وي، اين مدافع در اين جلسه غيبت داشت.

*حضور پرشمار خبرنگاران در تعطيلات عيد باعث تعجب مسئولان سازمان ليگ شده است به طوري که آنها اعلام کردند با توجه به تعطيلات، انتظار حضور اين تعداد خبرنگار را براي نشست خبري ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال نداشتند.
اين نشست از ساعت 15:10 امروز در محل سازمان ليگ آغاز شده است.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مدير مجموعه ورزشي آزادي: بدون هيچ مشكلي داربي 70 را ميزباني مي كنيم

مدير مجموعه ورزشي آزادي: بدون هيچ مشكلي داربي 70 را ميزباني مي كنيم

مدير مجموعه ورزشي آزادي: بدون هيچ مشكلي داربي 70 را ميزباني مي كنيم


اردشير درويشي از آمادگي ورزشگاه آزادي براي ميزباني از هواداران سرخابي خبر داد.
مدير مجموعه ورزشي آزادي با اشاره به حل مشکل موتور خانه اين مجموعه گفت: بعد از انفجار موتورخانه مجموعه ورزشي آزادي با به کارگيري بهترين نيروها تاسيسات اين محل به حالت اول بازگشت و بدون هيچ مشکلي دربي 70 را ميزباني خواهد کرد.
اردشير درويشي اظهار داشت: در بدو ورودم به اين مجموعه متاسفانه موتورخانه ورزشگاه آزادي دچار انفجار شد و به دنبال آن يکي از ستون هاي ورزشگاه آسيب ديد اما، با همکاري پرسنل و معاونت فني شرکت توسعه و تجهيز و اماکن ورزشي اين مشکل برطرف شد.
وي تصريح کرد: ورزشگاه يکصد هزار نفري در حال حاضر از نظر پايداري هيچ مشکلي ندارد و فردا آماده ميزباني از هواداران سرخابي خواهد بود.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
فتح اله زاده: منتظر حضور هواداران پرشور استقلال در ورزشگاه آزادي هستيم

فتح اله زاده: منتظر حضور هواداران پرشور استقلال در ورزشگاه آزادي هستيم

فتح اله زاده: منتظر حضور هواداران پرشور استقلال در ورزشگاه آزادي هستيم


سرپرست باشگاه استقلال تهران گفت: بي صبرانه منتظر حضور آبي دلان و هواداران پرشور استقلال در ورزشگاه بزرگ آزادي هستيم.

به نقل از سايت رسمي باشگاه استقلال، علي فتح اله زاده روز سه شنبه افزود: استقلال با هوادارانش زنده است و با نفس آنها به زندگي ادامه ميدهد، در نتيجه حضور هر يک از اين عاشقان ميتواند در موفقيت آبي پوشان در ميدان فردا موثر واقع شود.
وي ادامه داد: هواداران بدانند استقلال براي برد در شهرآورد به حضور تک تک آنها نياز دارد و يقين دارم هواداران ما را در اين ميدان هم تنها نخواهند گذاشت.
فتح اله زاده تصريح کرد: از هواداران عزيز آبي دل ميخواهم در کمال آرامش به تشويق تيم محبوب خود بپردازند و همانند بازي رفت تا دقيقه 90 از حمايت تيم خود دست بر ندارند تا با لطف خدا نتيجه مطلوب حاصل شود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
بليط شهرآورد بعدي استقلال و پرسپوليس اينترنتي فروخته خواهد شد

بليط شهرآورد بعدي استقلال و پرسپوليس اينترنتي فروخته خواهد شد

بليط شهرآورد بعدي استقلال و پرسپوليس اينترنتي فروخته خواهد شد


دبير کميسيون ورزشي شوراي تامين استان تهران با بيان اينکه بليط شهرآورد بعدي پايتخت به صورت اينترنتي به فروش مي رسد گفت: بليط بازي فردا ساعت 7 صبح چهارشنبه در ورزشگاه آزادي به فروش مي رسد.

علیرضا جانه با اشاره به آمادگی کامل و اتخاذ تدابیر ویژه تمامی دستگاههای اجرایی نهادهای انتظامی و ایستگاههای اجرایی نهادهای انتظامی و دستگاههای خدمات رسان همچون اورژانس و اتوبوسرانی برای ارائه خدماتی مطلوب به تماشاچیان مسابقه روز چهارشنبه افزود: طرح انتظامی برای بازی دربی فردا آماده شده و برای حفظ و ارتقاء نظم و امنیت به اجرا گذارده می شود.
وی افزود: شورای تامین استان تهران به دنبال ایجاد رفاه و آرامش هرچه بیشتر برای مردم به خصوص تماشاچیان برای لذت بردن از بازی دو تیم پایتخت است.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری تهران یادآور شد: دراسفند ماه سال گذشته جلسات این کمیسیون با حضور تمامی دست اندرکاران این مسابقه برگزار شد و وظایف هر یک از دستگاههای اجرایی و نهادهای انتظامی دقیقا مشخص شده است.
جانه گفت: باتدابیری که انجام شده بلیت بازی بعدی این دوتیم در سال جاری به صورت اینترنتی به فروش می رسد.
دبیر کمیسون ورزشی شورای تامین استان تهران گفت: تمامی اعضای این کمیسون در زمان انجام مسابقه در استادیوم آزادی حضور دارند.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر ساعت 17 روز چهارشنبه - 10 فروردین - به قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
دايي به مظلومي: زودتر مي‌گفتيد تا مريض نشويم

دايي به مظلومي: زودتر مي‌گفتيد تا مريض نشويم

دايي به مظلومي: زودتر مي‌گفتيد تا مريض نشويم


سرمربي پرسپوليس خطاب به مظلومي گفت: زودتر مي‌گفتيد بيمار شده‌ايد تا ما مريض نشويم.

براي اولين بار نشست مطبوعاتي پيش از ديدار تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس عصر امروز در روابط عمومي سازمان ليگ با حضور مربيان و کاپيتان‌هاي دو تيم برگزار شد.
*علي دايي سوال خبرنگاري را که همواره با وي مشکل داشته بي پاسخ گذاشت و اعلام کرد که منتظر سوال بعدي است.
*پس از اينکه پرويز مظلومي و منصور پورحيدري اعلام کردند که پس از سفر از عربستان کمي دچار کسالت شده‌اند، دايي به شوخي به مظلومي گفت: زودتر اين موضوع را اعلام مي‌کرديد تا ما مريض نشويم.
*نشست مسئولان کانون هواداران دو باشگاه نيز پس از اتمام صحبت مربيان در محل روابط عمومي سازمان برگزار شد.
*شايعه تصادف فرهاد مجيدي در چند روز اخير مطرح شده بود و خبرنگاران پس از مشاهده وي در نشست مطبوعاتي سوالي را در اين زمينه مطرح نکردند
 

khooshe

مدیر بازنشسته
جانشين فرمانده يگان ويژه تهران بزرگ: مشكلي براي برگزاري ديدار پرسپوليس و استقلال نداريم

جانشين فرمانده يگان ويژه تهران بزرگ: مشكلي براي برگزاري ديدار پرسپوليس و استقلال نداريم

جانشين فرمانده يگان ويژه تهران بزرگ: مشكلي براي برگزاري ديدار پرسپوليس و استقلال نداريم


جانشين فرمانده يگان ويژه تهران بزرگ گفت: به اندازه مورد نياز نيروهاي پليس در ورزشگاه مستقر خواهند بود و مشکلي از اين جهت نداريم.

سرهنگ محسن ايزد‌‌خواه‌‌پيما در مورد ديدار فرداي پرسپوليس و استقلال که قرار است از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي برگزار شود گفت: براي اولين بار قبل از اين ديدار جلسه هماهنگي مسئولان اين مسابقه برگزار شد که کار خوبي بود، چرا که مسائل و مشکلات را در اين جلسه بيان کرديم.
وي ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران نهادهاي قضايي، انتظامي و خدماتي فردا در ورزشگاه آزادي حاضر هستند.

ايزد‌خواه پيما در پاسخ به اين سوال که چه تعداد نيروي پليس در ورزشگاه آزادي حضور خواهد يافت تصريح کرد: نمي‌توانم در اين مورد آماري ارائه دهم اما با توجه به نقاط قوت و ضعف دربي قبل به اندازه مورد نياز نيروهاي پليس در ورزشگاه مستقر هستند و مشکلي از اين جهت نداريم.
وي در مورد نقاط ضعف دربي گذشته يادآور شد: با توجه به اينکه در دربي 69 يکي از دو تيم به پيروزي رسيد اما حتي يک صندلي در ورزشگاه و يک شيشه اتوبوس نشکست و شعار غيراخلاقي نيز سر داده نشد.
جانشين فرمانده يگان ويژه تهران بزرگ در پايان گفت: مطمئنا دربي فردا بهتر از بازي گذشته خواهد شد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مجيدي: هيچ حاشيه‌اي نداريم و كاملا آماده‌ايم

مجيدي: هيچ حاشيه‌اي نداريم و كاملا آماده‌ايم

مجيدي: هيچ حاشيه‌اي نداريم و كاملا آماده‌ايم


کاپيتان استقلال گفت: براي ديدار فردا کاملا آماده هستيم.


فرهاد مجيدي در نشست مطبوعاتي پيش از بازي استقلال و پرسپوليس درباره حاشيه‌هاي به وجود آمده براي آبي پوشان عنوان کرد: من هم مانند مظلومي تعجب مي‌کنم که مسائل حاشيه‌اي براي تيم را مطرح مي‌کنيد. استقلال هيچ حاشيه‌اي ندارد و براي ديدار فردا کاملا آماده هستيم.
وي ادامه داد: برخي بازيکنان استقلال مانند وحيد طالب لو، مهدي امير آبادي و امير حسين صادقي در استقلال حضور دارند که تجربه چندين بازي دربي را دارند و اين مسئله وظيفه من را به عنوان کاپيتان تيم سبک‌تر مي‌کند.
مجيدي خاطرنشان کرد: از تمام تماشاگران درخواست دارم که به ورزشگاه بيايند و فقط تيم خود را تشويق کنند.
وي درباره مصاحبه منتشر شده در مجله‌اي مبني بر اتفاقات دربي‌هاي گذشته يادآور شد: من هيچ صحبتي با آن مجله انجام نداده‌ام و از آنها شکايت کرده‌ام.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
مظلومي: به هيچ وجه از جباري استفاده نمي‌كنم

مظلومي: به هيچ وجه از جباري استفاده نمي‌كنم

مظلومي: به هيچ وجه از جباري استفاده نمي‌كنم


سرمربي استقلال گفت: به هيچ وجه قصد استفاده از جباري را ندارم زيرا حاضر نيستم تيم را فداي نظم و انضباط يک بازيکن کنم.

پرويز مظلومي در نشست مطبوعاتي پيش از بازي فردا با پرسپوليس عنوان کرد: هميشه شرايط اين بازي حساس بوده و قبل از آغاز ديدار نيز فشار و استرس زيادي روي بازيکنان وارد مي‌شود که باعث مي‌شود مسائل تاکتيکي و فني به نحو احسن در زمين اجرا نشود. به همين دليل است که بازي قدرتي بر مسائل فني غلبه مي‌کند.
سرمربي استقلال خاطرنشان کرد: تمام تلاش خودم را کرده‌ام تا اين فشار و استرس را از بازيکنان بيرون کنم و اميدوارم که اين امر در بازي فردا محقق شود. به عنوان يک مربي توقع و آرزو دارم که بازي فردا يک ديدار جذاب و تماشايي باشد.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا شکست در دربي آخرين حضورش در تيم استقلال خواهد بود يادآور شد: تاکنون چنين موضوعي را از سوي مسئولان باشگاه نشنيده‌ام. ما برابر النصر بازي خوبي انجام داديم و موقعيت‌هايي به دست آورديم که متاسفانه نتوانستيم از آنها استفاده کنيم. در 20 دقيقه اول اين ديدار مي‌توانستيم 3 بر صفر پيروز شويم. استقلال خوب بازي مي‌کند اما نمي‌تواند نتيجه بگيرد. من به نيمکت چسبيده نيستم و تا زماني که مسئولان باشگاه مرا بخواهند محکم و با نظم و انضباط به کار خود ادامه مي‌دهم.
مظلومي درباره حاشيه‌هاي به وجود آمده در تيم استقلال اظهار داشت: استقلال حاشيه‌اي ندارد بلکه برخي‌ رسانه‌ها در جهت حاشيه سازي براي ما فعاليت مي‌کنند. برخي با من و برخي ديگر با استقلال مشکل دارند و هميشه به دنبال مسائل حاشيه‌اي هستند. ما حاشيه‌اي نداريم و من هر بازيکني را بر اساس توانايي در ترکيب تيم قرار مي‌دهم و همچنين با مسائل به وجود آمده در خارج از ميدان نيز برخورد مي‌کنم.
سرمربي استقلال در پاسخ به اين سؤال که آيا اين تيم محتاط بازي خواهد کرد، يادآور شد، در دربي گذشته که پرسپوليس‌ را شکست داديم روزنامه‌ها تيتر زدند، شهامت مظلومي باعث پيروزي شد. هر مربي بر طبق داشته‌هاي خود از تاکتيک مورد نظر استفاده مي‌کند. ما در برخي از بازي‌ها تدافعي بازي مي‌کنيم و با توجه به شرايط در برخي ديدارها نيز تهاجمي. اين داشته‌هاي تيم است که شرايط را به وجود مي‌آورد.
وي افزود: تعويض‌ها و تغييرات با مشورت همکاران و کادر فني صورت مي‌گيرد اما حرف آخر را من مي‌زنم. اين درست نيست که مي‌گويند استقلال پس از گل عقب مي‌کشد. ما بازي تهاجمي از خود به نمايش مي‌گذاريم و اگر جزء تيم‌هاي اول در رده گلزن‌ها نباشيم در رده‌هاي دوم و سوم جاي داريم. نمي‌دانم چگونه است که برخي اوقات مرا با شهامت توصيف مي‌کنند و برخي اوقات با لقب ديگري نام مي‌برند.
وي درباره اظهار نظر سرمربي پرسپوليس مبني بر قضاوت داور تصريح کرد: من نمي دانم دايي چه حرفي زده است. ما بايد تمام تلاش خود را انجام دهيم و کمک کنيم تا داور ايراني بتواند سربلند از اين بازي بيرون آيد. در ديدارهايي که به ضرر ما سوت زده شده اعتراض نکرده‌ايم. مثلا در بازي برابر سايپا که پنالتي ما گرفته نشد و هيچ اعتراضي نکرديم. کار خود را انجام مي‌دهيم و توجهي هم به مسائل داوري نداريم. اميدوارم روز خوب داوري باشد و عدالت را رعايت کنند.
مظلومي خاطرنشان کرد: مسائل روحي و رواني در اين ديدار بسيار تاثير گذار است. ما در طول هفته به جزء انجام کارهاي تاکتيکي روي مسائل روحي بازيکنان کار کرديم و از روز سوم که تمرينات خود را آغاز کرديم تمام اين شرايط را در نظر گرفتيم اما ناخودآگاه يک فشار و استرس بيروني قبل از آغاز بازي به بازيکنان وارد مي‌شود. دوستان و آشنايان و هواداران تيم با ارسال پيامک‌هاي خواستار پيروزي در اين ديدار هستند و اين خود فشار بر بازيکنان وارد مي‌کند.
مظلومي درباره خط خوردن مجتبي جباري از ليست استقلال يادآور شد: من در گذشته حرف‌هاي خود را درباره جباري زده‌ام اما بار ديگر مي‌گويم که او به علت مصاحبه‌هايش در اختيار کميته انضباطي قرار گرفت و کميته تصميم گرفت که وي را جريمه کند. اخراج يک بازيکن در حيطه اختيارات من نيست و کميته انضباطي نيز تصميم گرفت که با جريمه با او برخورد کند. او از سوم فروردين در تمرينات شرکت کرد اما کادر فني تصميم مي‌گيرد که چه بازيکني وارد ميدان شود. من به هيچ وجه قصد استفاده از جباري را ندارم زيرا حاضر نيستم تيم را فداي نظم و انضباط يک بازيکن کنم.
مظلومي ادامه داد: هر اتفاقي که مي‌خواهد بيفتد رخ دهد اما در شرايط کنوني از جباري استفاده نمي‌کنم و او هم اکنون در اختيار بدنساز تيم است تا از شرايط بدني خارج نشود. در هيچ جاي دنيا بازيکن عليه باشگاه و کادر فني صحبت نمي‌کند و آنها را زير سؤال نمي‌برد. با نظم و انضباط کار خود را ادامه مي‌دهم حتي اگر در اين راه فدا شوم.
وي درباره قهر منصور پورحيدري از استقلال يادآور شد: همانطور که خود پورحيدري تکذيب کرد هيچ مسئله‌اي وجود نداشت و او فقط پس از سفر عربستان کمي کسالت و نياز به استراحت داشت. قرار نيست هميشه سرپرست در تمرينات حضور داشته باشد، همان طور که مي‌بينيد او در نشست امروز حضور داشت و هيچ مشکلي در اين زمينه وجود ندارد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
دايي: نگران نيستم؛ هر اتفاقي بيفتد گردن مي‌گيرم

دايي: نگران نيستم؛ هر اتفاقي بيفتد گردن مي‌گيرم

دايي: نگران نيستم؛ هر اتفاقي بيفتد گردن مي‌گيرم


سرمربي پرسپوليس گفت: به هيچ عنوان نگران بازي با استقلال نيستم.


علي دايي در نشست خبري قبل از ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال که قرار است فردا از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي برگزار شود با تبريک سال نو به همه مردم ايران سخنانش را با تسليت به حميد استيلي آغاز کرد و گفت: به خانواده حميد استيلي به خاطر درگذشت جانگداز بردارش مسعود که بازيکن بسيار با اخلاق و يکي از بهترين‌هاي فوتبال ما از تمام جهات بود؛ تسليت مي‌گويم. واقعا حيف بود که مسعود از جمع ما جدا شد.
وي در مورد شناخت‌اش از اين بازيکن ادامه داد: چندين سال با وي بازي کرده و او را از نزديک مي‌شناختم. باز هم به حميد استيلي تسليت مي‌گويم و اميدوارم خداوند به وي صبر بدهد.

دايي در مورد شرايط بازي فردا گفت: از روز سوم عيد تمريناتمان را آغاز کرديم و ما هم مانند تيم استقلال، همانطور که پرويز مظلومي گفت، تمرينات خوبي را پشت سر گذاشتيم. البته جا دارد اين موضوع را بگويم که به شاگردي پرويز مظلومي افتخار مي‌کنم. سال اول در زمان بازيگري‌ام در تاکسيراني و بعدها در تيم صبا شاگرد مظلومي بودم و درست نيست زياد مقابل اين مربي صحبت کنم و نظر بدهم.
وي افزود: تمرينات منظمي را انجام داده و بازيکنان بسيار با انگيزه هستند. حساسيت دربي بالاست و طرفدار دو تيم نگاه ويژه‌اي به اين بازي هميشه داشته‌اند و حساب جداگانه‌اي روي اين ديدار باز مي‌کنند.
سرمربي پرسپوليس تصريح کرد: شايد با توجه به نتايج دو تيم برخي‌ها فکر مي‌کنند بازي فردا حساس نيست و نمي‌تواند در مسابقات ليگ تأثيري ايجاد کند اما به هيچ وجه اين طور نيست و از نظر فني اين ديدار در سطح بالا برگزار مي‌شود و حتي اميدوارم از بازي قبلي نيز بهتر شود.
وي يادآور شد: در تمريناتي که برگزار کرديم بازيکنان را از هر لحاظ آماده کرده و از هواداران مي‌خواهم با حضور در ورزشگاه آزادي تنها تيم خود را تشويق کرده و به مسائل حاشيه‌اي کاري نداشته باشند.
دايي افزود: فوتبال 90 دقيقه به اضافه وقت‌هاي اضافه است و هواداران بايد تيم را تشويق کنند. صبر و حوصله خوب است و اگر حمايت خوبي از ما شود بازيکنان از لحاظ فني مي‌توانند چيزهايي که از آنها خواسته‌ايم، در ميدان پياده کنند.
دايي در پاسخ به سؤال خبرنگاري که همواره با وي مشکل داشته است مبني بر اينکه براي بعد از دربي چه برنامه‌هايي دارد گفت: با احترام به همه کساني که در جلسه هستند و منتظر پاسخ من، بايد بگويم در پاسخ به اين سؤال هيچ صحبتي ندارم.
وي در خصوص بازي رفت دو تيم عنوان کرد: اين ديدار تمام شد اما با اينکه استحقاق باخت را نداشتيم، بازي را واگذار کرده و سه امتياز را از دست داديم. با اين حال آن مسابقه را فراموش کرده و فردا با يک بازي بهتر از دربي قبل فقط به سه امتياز فکر مي‌کنيم.
سرمربي پرسپوليس در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبني بر اينکه تا چه زمان مي‌خواهد با بازيکنان پرسپوليس نتايج را از دست دهد و اين موضوع که آيا اگر بازي فردا را هم واگذار کند باز هم از بازيکنان پرسپوليس حمايت خواهد کرد گفت: من پاسخگوي همه اتفاقات اين باشگاه هستم چرا که بازيکنان تمام سعي و تلاش خود را مي‌کنند اما برخي اوقات نمي‌توانند موفق باشند آنها مطمئنا اگر 100 درصد تلاششان را نکنند، 95 درصد با تمام وجود به ميدان رفته و با تلاش و با وجدان کار مي‌کنند. فوتبال پستي و بلندي زيادي دارد. يک زمان بازيکنان در شرايط خوبي به سر مي‌برد و امکان دارد همان بازيکن در زمان ديگري در شرايط افت قرار داشته باشد، باز هم مي‌گويم مسئول فني من هستم و همه اتفاقات را به گردن مي‌گيرم.
دايي تصريح کرد: تا به حال يک مصاحبه از زماني که سرمربي سايپا، تيم ملي و پرسپوليس بوده‌ام از من نديديد که بخواهم اتفاقات را به گردن بازيکنان تيمم بيندازم چرا که همه آنها با غيرت و وجدان کار کرده و به آنها افتخار مي‌کنم.
وي در مورد تاکتيک پرسپوليس در فردا يادآور شد: بهتر است تا قبل از اين مسابقه صبر کرده تا ببينيد تاکتيک تيم در خطوط مختلف و بخصوص خط حمله چگونه است.
سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال که آيا نگران داور دربي نيست گفت: در مورد محسن ترکي نظري ندارم که مي‌گوييد نگران باشم. براي اين داور آرزوي موفقيت مي‌کنم.
دايي در مورد اينکه ايراني‌هاي خارج از کشور نيز اين ديدار را تماشا مي‌کنند و چه صحبتي با آنها دارد گفت: با بازيکنانم صحبت کرده و از آنها خواسته‌ام به تيم داوري و حواشي کاري نداشته باشند. مطمئن باشيد بازي فردا قشنگ‌تر از دربي قبلي شده و ما هم اگر در کنار زمين اعتراضات را کم کنيم بازي بهتر خواهد شد.
وي ادامه داد: به هيچ عنوان نگران بازي نيستم. مي‌دانم يکسري نگاه‌ها وجود دارد که دوست دارد من موفق نشوم. سالم کار مي‌کنم و نگران نيستم و تا زماني که در اين فوتبال هستم نيز با تمام قدرت کارم را مي‌کنم. باز هم تأکيد مي‌کنم که خيلي‌ها دوست ندارند من موفق شوم. در آن سو نيز بسياري منتظر موفقيت علي دايي هستند.
دايي خاطرنشان کرد: کاري به اين صحبت‌ها ندارم و با تمام تلاش و وجدان راحت کار مي‌کنم. خوب تمرين کرديم و مي‌گويم با کمک خدا تمام کارهايي را که بايد براي دربي انجام مي‌داديم را انجام داديم. به اين سه امتياز احتياج داريم اما اميدوارم هر تيمي حقش است به آن برسد.
سرمربي سابق تيم ملي در مورد اينکه اين مربي از ايام عيد خاطره تلخي همراه با اين تيم داشته است گفت: هيچ زماني با احتمالات زندگي نمي‌کنم. فوتبال برد و باخت دارد و من هم عاشق و مديون مردم هميشه هستم. لطف خدا هميشه شامل حالم بوده و به دنبال يک بازي خوب و سه امتياز بازي فردا هستم و اميدوارم با رسيدن به آن دل هواداران را شاد کنم.

 

Similar threads

بالا