راهنمایی و مطالعه گروهی کارشناسی ناپیوسته معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mahmood321

عضو جدید
چکیده : از جناب دانشجو باید پرسید مگر فضای دانشگاه ما امروز وخیم و بحرانی است یا فضای دانشگاه‌های در سال‌های 60 و 61 ؟ اگر آن زمان وخیم تر بود پس مگر حضرت امام نمی‌توانستند با آنها مثل شما برخورد کنند و دانشگاه‌ها را با خاک یکسان کنند؟ و اگر وخیم‌تر نبود و اکنون اوضاع از آن زمان وخیم‌تر است پس شایسته نیست که کسی را جز خود ملامت کنیم و به جای تخریب دانشگاه‌ها به عملکرد غلط خود بازگشته و بنگریم چگونه نتوانسته‌ایم بر دانشجو تاثیر گذار باشیم و بی‌کفایتی خودمان را به بی‌تعهدی دانشجویان و اساتید تفسیر نکنیم و تقصیر را به گردن دانشجو و اساتید نیانداریم تا مجبور شویم نقش آلکاپون را با تخریب دانشگاه‌ها ایفا کنیم.

در پی اظهارات اخیر دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه علم و صنعت مبنی‌بر تصیمیم ایشان جهت با خاک یکسان کردن دانشگاه‌ها کشور دکترعبدالجبار کرمی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اظهارات در گفت‌و گو با دی‌پرس گفت: بیانات دانشجو مبین توهم عمیق ایشان و نوعی نگرش پارانوئیدی به جامعه دانشگاهی است که بی‌شک لازم است یک نفر وزیر علوم را از این توهم درآورد. البته این اولین باری نیست که این وزیر با دیدگاه منفی به دانشجویان اساتید و جامع علمی کشور می‌نگرد.
رئیس فراکسیون نمایندگان مستقل مجلس افزود: مطالب بیان شده توسط آقای دانشجو چیز جدید و نوظهوری در دانشگاه های کشور ما نیست و قطعا بزرگ‌نمایی و تبدیل آنها به هجمه‌های تهدید آمیز به صلاح کشور و جامعه علمی آن نیست و خروجی این تهدیدها و ارعاب‌ها چیزی جز عدم احساس امنیت تحصیلی و شغلی در دانشگاه‌ها و در نهایت فرار مغزها نخواهد بود.
این عضو کمسیون بهداشت و درمان اضافه کرد: در حالی کامران دانشجو اساتید و دانشجویان را با این ادبیات مورد خطاب قرار می‌دهد که مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان فضای دانشگاه‌ها را مطلوب و دانشگاه، اساتید و دانشجویان ما را پیشرفت‌طلب، نوآور، پرنشاط و با طراوت خواندند و ابراز داشتند: با این روحیه و با این نشاط مطمئن هستم و همه مطمئن باشند که فردای نظام جمهوری اسلامی به مراتب از امروز کشور پیشرفته‌تر خواهد بود و فرمودند من هرگز سخنان و حرف‌ها منفی را که بعضی از سر تعصب و بعضی از سر غفلت‌ها در گوشه و کنار می‌زنند و می‌خواهند نسل جوان را نسل روی گرداننده از آرمان‌ها معرفی کنند باور نکرده‌ام و نخواهم کرد.
کرمی‌ گفت: از جناب دانشجو باید پرسید مگر فضای دانشگاه ما امروز وخیم و بحرانی است یا فضای دانشگاه‌های در سال‌های ۶۰ و ۶۱ ؟اگر آن زمان وخیم تر بود پس مگر حضرت امام نمی‌توانستند با آنها مثل شما برخورد کنند و دانشگاه‌ها را با خاک یکسان کنند؟ و اگر وخیم‌تر نبود و اکنون اوضاع از آن زمان وخیم‌تر است پس شایسته نیست که کسی را جز خود ملامت کنیم و به جای تخریب دانشگاه‌ها به عملکرد غلط خود بازگشته و بنگریم چگونه نتوانسته‌ایم بر دانشجو تاثیر گذار باشیم و بی‌کفایتی خودمان را به بی‌تعهدی دانشجویان و اساتید تفسیر نکنیم و تقصیر را به گردن دانشجو و اساتید نیانداریم تا مجبور شویم نقش آلکاپون را با تخریب دانشگاه‌ها ایفا کنیم.
این نماینده مستقل افزود: این بیانات وزیر تبیین تفکرات قرون وسطایی است که مراکز علمی را تخریب و با خاک یکسان می کردند لذا وزیر محترم باید بداند قرون وسطی به پایان رسیده و اکنون در ابتدای هزاره سوم هستیم.
گفتنی است که در اسفند ماه سال گذشته نیز وزیر علوم توسط این نماینده به مجلس فراخوانده شد تا پاسخ‌گوی اظهارات نسنجیده خود در خصوص برخورد با اساتید و دانشجویان به بهانه دین مداری و امنیتی کردن فضای دانشگاهها باشد.همچنین کرمی به فراخوانده شدن وزیر علوم به مجلس با طرح سوالی از ایشان به پاسخ‌گویی به اظهارات اخیر خود در هفته آتی خبر داد.
 

mahmood321

عضو جدید
بدون شرح

بدون شرح



بكارت

غریزه‌ی جنسی یکی از مهمترین‌ مسائل زندگی انسان قرن حاضر است، به گونه‌ای که می‌توان سرنخ‌های آن‌را در اکثر فعالیت‌های انسان‌ها یافت. مسئله جنسیت و اعمال جنسی همواره در اکثر تمدن‌ها مبحث مهمی بشار می‌آمده، اگرچه در جوامع اولیه کاملا آزادی جنسی برقرار بوده است اما پس از بوجود آمدن تمدن همواره سعی بر آن بوده که آموزه‌ها و قوانینی برای کنترل کردن آن وجود داشته باشد. در جوامع اولیه که هنوز بحث مالکیت خصوصی در آن‌ها بوجود نیامده بود و انسان‌ها بصورت گروهی زندگی می‌کردند، هیچ تصوری برای تعلق زن و مرد وجود نداشت، از آن‌رو مضامینی مانند غیرت، تعهد نیز معنایی نداشتند. با مطرح شدن بحث مالکیت خصوصی انسان به دنبال بدست آوردن قدرت و ثروت رفت، زن به عنوان موجود زاینده ارزش بالای بدست آورد چرا که فرزندان نیروی کار و تضمین کننده‌ی قدرت شمرده می‌شدند. در تمدن‌ها بدوی زنانی که زاینده‌تر بودند و می‌توانستند فرزندان سالم‌تر و قوی‌تری را پرورش دهند با ارزش‌تر بودند. تا پیش از این مالکیت خصوصی در بحث روابط زن و مرد وجود نداشت و کمونیسم جنسی مطرح بود. اما زمانی‌که فرزندان سرمایه به‌شمار آمدند، مالکیت خصوصی زن نیز مطرح شد چراکه فرزند زاییده شده ارزش بالایی داشت. این نوع نگرش تاجایی‌ پیش رفت که مردان می‌خواستند مالکیت خصوصی زن را در قبل از ازدواج نیز داشته باشند و چنین چیزی باعث برجسته شدن بحث بکارت در زنان شد. چیزی که تا پیش از این هرگز مطرح نبود. آنچه یک دختر در زمانهای اوليه از آن نگرانی داشت از كف دادن بكارت نبوده، بلكه از آن می‌ترسيد كه مبادا شايع شود فلان دختر نازاست. غالباً چون زنی پيش از ازدواج فرزندی می‌آورد، باعث می‌شد که راحت‌تر شوهر اختیار کند؛ چراکه معلوم می‌شد كه اين زن عقيم نيست و فرزندانی خواهد آورد كه وسيله جلب مال و ثروت برای پدرشان خواهند بود. حتا اجتماعات اوليه، پيش از ظهور مالكيت خصوصی، به دختر باكره با نظر تحقير می‌نگريستند و اين را دليل عدم توجه مردان نسبت به آن دختر می‌دانستند. هنگامی‌كه خريداری زن معمول گرديد، قيمت زن باكره از زن ديگری كه ضعف اراده نشان داده و بكارتش را از كف داده بود بيشتر شد، و اين خود نيز، به ارزش و اخلاقی بودن عفت و بكارت كمك كرد؛ بكارت در اين هنگام نشانه امانت و وفاداری زن نسبت به شوهر شد، چراکه مردان به چنين امانتی محتاج بودند تا ترس و نگرانی آنان، از اينكه اموالشان به بچه‌های نامشروع برسد، رفع گردد. بکارت در زنان بسیار با ارزش شد، و از آنجایی که زنان برای تامین آینده‌شان نیازمند ازدواج کردن بودند، به چنین تبعیضی تن دادن، (از آنجایی که کمتر بکارت در مردان مطرح بوده، آن‌را تبعیض می‌نامیم). پس از آن خودِ ازدواج ارزشمند شد چرا که یکم آینده زنان را تامین می‌کرد و دوم اینکه برجسته بودن و خواستی بودن زنان را اثبات می‌کرد. پس بکارت به یک مسئله اخلاقی و عرفی تبدیل شد. این مسئله چنان ارزشمند شد که تمهیداتی برای حفظ آن و جلوگیری ...
 

mahmood321

عضو جدید
بدون شرح

بدون شرح

ببخشید موضوعات خارج ازچارچوب این تاپیک میدم ولی من بیشتراخباریامقالات روزکه تو ایمیلم میاد رادوست دارم بادوستان به اشتراک بذارم
 

Sepideh.mt

عضو جدید
کاربر ممتاز
شرمنده آقای mahmod321 که اینو میگم اما داستانها و اطلاعاتتون اینجا حیف میشه چون بچه ها میان واسه دوره هم بودن

واسه داستانا تو قسمت ادبیات تاپیک هست

اینجور اطلاعاتم میتونین تو قسمته گفتگوی آزاد ارائه بدین که حیف نشن ازشونم استفاده شه;)
 

دلنواز

عضو جدید
سلام.
راستش من زیاد در مورد کارشناسی نمی دونم چون خودمم تازه کنکور دادم.
کارشناسیه ناپیوسته رو طبق اطلاعاتی که تو دفترچه نوشته تا 3 سال و نیم وقت داری تمومش کنی اگه تموم نکنی میبازی

در کل فکر می کنم با ترمهای تابستونه(شایدم بدونه ترم تابستونه) میشه 4 ترمه تموم کرد.
تعداد واحدها هم بازم فکر می کنم حدودا 84 تا باشه.

در مورد اینکه چطور می تونی خودتو برسونی باید بگم که شما سعی کن اسکیستو خوب کنی..اسکیس زیاد تمرین کن که خیلی بدردت می خوره..هم الان هم اینشالا تو ارشد.
ترسیم فنیت هم باید قوی باشه..سه نما زیاد ببین..پلان زیاد ببین..با علائمهاشون آشنا شو..نقشه خونیت و قوی کن که همه جا به دردت می خوره..یه خورده وقت بذاری حله نگران نباش...
برا تاریخ و مباحث تئوری هم باید تا می تونی کتاب بخونی..همین
ممنون. اینجا که کسی خوشامد نمیگه هیچ، جواب سلام هم نمیدن. تا حالا تالار گفتگوی این جوری ندیده بودم. به هر حال از شما ممنونم. اگه در مورد اسکیس بیشتر توضیح بدید ممنون میشم. من اطلاعات معماریم در حد صفره. رتبم با 32 درصد ریاضی 5000 شده. با توجه به آخرین رتبه های پارسال فکر میکنم اهواز رو بیارم.
 

MEG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چه کم..
حال نکردم..نمی رم:surprised:
تو کاردانی 95 تا ترکوندیم..
اصل تعدادواحد کارشناسی ناپیوسته معماری 68 واحد هستش...بغیر ازو اون هر چند تا پاس بشه یا جبرانیه یا اختیاریه
ولی معمولا حول و حوشه 80 تا هستن اکثرا
 

The_Last_Samurai

عضو جدید
ممنون. اینجا که کسی خوشامد نمیگه هیچ، جواب سلام هم نمیدن. تا حالا تالار گفتگوی این جوری ندیده بودم. به هر حال از شما ممنونم. اگه در مورد اسکیس بیشتر توضیح بدید ممنون میشم. من اطلاعات معماریم در حد صفره. رتبم با 32 درصد ریاضی 5000 شده. با توجه به آخرین رتبه های پارسال فکر میکنم اهواز رو بیارم.
اسکیس به یه طراحیه سریع گفته می شه..
مثلا شما همینطور نشستید یهو یه طرح به ذهنت می رسه!شروع می کنی با مداد یا ماژیک یا هر چیز دیگه ای اون طرح رو میکشی..
حالا ممکنه این طرح ، طرح یه خونه باشه..ماشین باشه..میز وصندلی باشه..هر چیزی می تونه باشه.
یه زمانی هست به شما یه سری مشخصات میدن میگن اقا ما یه خونه می خوایم با 2 تا اتاق با 4 تا دستشویی:eek::surprised:...6 تا آدم می خوان توش زندگی کنن:eek:یکی دکتره..یکی مهندسه..یکی هنرمنده...خلاصه شما براساس نیازهای این افراد باید براشون خونه طراحی کنید..که شروع می کنید چند تا طرح سریع می زنید..که اصولا بهش اسکیس می گن.

مشخصاتی که نوشتم خب شوخی بود..ولی همینجوری..میگن یه زمین 500 متریه..یه خونه ی ویلایی می خوایم توش بسازیم..یه خونواده ی 5 نفری می خوان زندگی کنن..دختر دانشجو..پسر دانش آموز..
یا یه کتابخونه می خوایم......موضوع زیاد هست.
خیلی زود راه میوفتی..نگران نباش.
نرم افزار اتوکد رو حتما یاد بگیر..نرم افزار اصلیه ماهاست..برنامه های دیگه مثل تیریدی مکس(3d max) هم سعی کن یاد بگیری..نرم افزار زیاد هست..
تو همین انجمن و بگردی سر یه هفته همه چی میاد دستت.

نمنه ی چند تا اسکیس توپ....http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=176841

رفقا لطفا دوستمون رو راهنمایی کنید..بابا یه خورده بار علمی و ببرید بالا..ابرو داری کنید ترو خدا..
 

ArChitect _90

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرزاد تو دیگه جرا ...
من هرجی می کشم از این سنجشه.............
تورو خدا برین اینجا
http://www.ashrafi.ac.ir/ashrafi/index.php?module=news&nid=10
اینم شد زندگیی
آدم حس میکنه بچه مدرسه اسهه
نخندین ااااااااااااااا نخندین دیگه
يه سري به سايت دانشگاهتون زدم يعني ميخوان همه يه فرم لباس بپوشين؟اينكه خيلي بده:cry::cry::cry:


البته نگم يهو ديدي دانشگاه ماهه خواست از اين كارا بكنه
 

ArChitect _90

عضو جدید
کاربر ممتاز
باسلام خدمت دوستان
آقا چه خبره چراانقدرقیمت وسایل بالاهست وای خدای من یک ماژیک 1700تومن کاغذپوستی 75تومن من امشب یک 36هزارتومنی پیاده شدم اشکام درآمد :cry: خیلی گرانیه خدابه خیربرسونه بااین تعرفه های بالا
تو معماري تازه واردي مگه؟اينكه چيزي نيست؟بيشتر از انام پياده ميشي حالا:biggrin::biggrin:
 

ArChitect _90

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون. اینجا که کسی خوشامد نمیگه هیچ، جواب سلام هم نمیدن. تا حالا تالار گفتگوی این جوری ندیده بودم. به هر حال از شما ممنونم. اگه در مورد اسکیس بیشتر توضیح بدید ممنون میشم. من اطلاعات معماریم در حد صفره. رتبم با 32 درصد ریاضی 5000 شده. با توجه به آخرین رتبه های پارسال فکر میکنم اهواز رو بیارم.
سلام .كي تورو اذيت كرده.چون تازه واردي به جو باشگاه عادت نكردي؟برو به بچه ها پيام بزار حتم جواب ميدن.اينجا بچه ها خيلي مهربونن حتما پاسخگو ميشن.
 
آخرین ویرایش:

mahmood321

عضو جدید
سلام .كي تورو اذيت كرده.چون تازه واردي به جو باشگاه عادت نكردي؟برو به بچه ها پيام بزار حتم جواب ميدن.اينجا بچه ها خيلي مهربونن حتما پاسخگو ميشن.
سلام فرزانه عزیزنه دوست من تازه واردنیستم من درسم را سال 81تمام کردم اینم که گفتم چون خیلی وقته طرف این وسایل نرفته بودم
 

ArChitect _90

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام فرزانه عزیزنه دوست من تازه واردنیستم من درسم را سال 81تمام کردم اینم که گفتم چون خیلی وقته طرف این وسایل نرفته بودم
ببخشين فك كردم تازه ميخوايين وارد عرصه معماري بشين:confused:متاسفانه وسايل معماري خيلي گرونه من تازه ترم 2 هستم. مهر ميشم ترم 3ولي ترم اول تو درس ساخت ارائه هر هفته نزديك 15 تومن پياده ميشدم:cry::cry:
 

mahmood321

عضو جدید
شرمنده آقای mahmod321 که اینو میگم اما داستانها و اطلاعاتتون اینجا حیف میشه چون بچه ها میان واسه دوره هم بودن

واسه داستانا تو قسمت ادبیات تاپیک هست

اینجور اطلاعاتم میتونین تو قسمته گفتگوی آزاد ارائه بدین که حیف نشن ازشونم استفاده شه;)
ممنونم ازگوشزدی که داشتی بله خواهرم میدونم وبخاطرهمین هم هست که همیشه عنوان میکنم که دارم موضوعات خارج ازچارچوب میذارم یک چیزی بذاربگم درسته داستان ویا اطلاعات ازاین قبیل بایدتوبخش ادبی این فروم قراربگیره ولی چون من تواین تاپیک وتاپیک آموزش نرم افزارگشت وگذاری دارم وتبادل اطلاعاتی میکنیم خوب بعضی اوقات که میبینم بحث خارج ازتاپیک میشه مثل این که شما باهم مزاح میکنید خوب منم سعی میکنم برای اینکه یک مکثی باشه وشاید یک نگاه کوچیک البته هرکسی که بخواد میتونه استفاده کنه نمیخوام برم بالای منبر ولی شاید بعدها خیلی نیازبه این مکثها داشته باشی باید گذرزمان بشه
یک استادی داشتیم ریاضیات درس میدادخیلی آدم جدی ومنطقی البته این وصف حال طبیعی برای ایشان بود آخرهرکلاس یک کتابچه داشت شروع میکرد به گفتن داستان داستان زندگی برای بچه ها به خصوص برای من خیلی جالب بود حتی یک کتاب هم راجع به این موضوع بیرون منتشرکرد
به هرصورت امید هست که همگی موفق وپیروزباشید وهمیشه اینطورگرم وصمیمی گرچه زندگی لبه تیزی داره وبایددیدقسمت چی میشه
بازم ممنونم
 

mahmood321

عضو جدید
ببخشين فك كردم تازه ميخوايين وارد عرصه معماري بشين:confused:متاسفانه وسايل معماري خيلي گرونه من تازه ترم 2 هستم. مهر ميشم ترم 3ولي ترم اول تو درس ساخت ارائه هر هفته نزديك 15 تومن پياده ميشدم:cry::cry:
بله وسایل خیلی گرون شده من که باورم نمیشد بخاطرچندقلم کوچک کالا انقدرپول بدم
 

mahmood321

عضو جدید
سلام براقا محمود...ممنون
خوب هستین شما....چه میکنین با این روزهای انتظار؟
سلام به روی ماه دوست عزیز خودم هیچ سلامتی باید به صبرکردن عادت پیداکنیم
رفتم یکسری ازوسایل رابرای اسکیس خریداری کردم برای کلاس زبان هم میخوام برم ثبت نام کنم
چه کنیم باید خودمون رامشغول کنیم
ماژیک هم یکسرگرفتم البته فروشنده که خودش فکرکنم دانشجوی معماری بود این پیشنهادروکرد13تاماژیک گرفتم ویکسری ازوسایل دیگه
 

سعید معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک سوال ترمی غیرشهریه چقدرهزینه میکنید
بستگی داره...............
من یه ترم ماکت پلکسی گلاس برا یه مجتمع کار کردم...........حدودا 100 تومن برداشت.......
یه ترم ماژیک میگیری..........یهو 50 تومن یه روزه خرج بر میداره........
ولی در کل یه 200 سیصدی
اگه پروژه هاتا خودت ببندی تازه.............بر میداره
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا