╬♥╬ گالری تصاویر نجومی ╬♥╬

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز
زحل دو نور نمایش

زحل دو نور نمایش

 

moein_13

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تازه‌ترین تصاویر از قمر یخ‌فشان زحل

تازه‌ترین تصاویر از قمر یخ‌فشان زحل

فاطمه محمدی‌نژاد: فضاپیمای کاسینی که ششمین سال تحقیقات در منظومه سیاره‌ای زحل را پشت‌سر می‌گذارد، هفته گذشته طی پروازی کم ارتفاع بر فراز قمر انسلادوس تصاویر و اطلاعات جالبی را تهیه کرد. انسلادوس یکی از شگفت‌انگیزترین قمرهای زحل است که سطحی یخ‌زده داشته و یخ‌فشان‌هایی از درون آن به سطح فوران می‌کند.
هدف از این برخورد نزدیک، اندازه‌گیری شکل فوران‌ها و یخ‌فشان‌ها و مشاهده سطوح یخی موسوم به خطوط ببری روی سطح این قمر بود که در محل قطب جنوب این قمر واقع شده‌اند. دانشمندان معتقدند این سطوح یخی منشاء این فوران‌ها هستند.
کاسینی در این پرواز از ارتفاع یکصد کیلومتری سطح قمر انسلادوس عبور کرد. این هفتمین بار است که این کاوشگر به انسلادوس نزدیک می‌شد اما پرواز هفته گذشته به هدف بررسی قلب قطب جنوب این قمر و حضور یک دقیقه‌ای در میان ابرهای یخی برنامه‌ریزی شده بود. کاسینی در پروازهای پیشین به دنبال بخار آب، سدیم و مولکول‌های آلی می‌گشت، اما دانشمندان امیدوارند در جستجوی اخیر جاهای خالی را پر کرده و بهترین داده‌هارا بدست آورده باشند.

برای انجام این پرواز، مهندسان ناسان محاسبات فراوانی را انجام دادند تا مطمئن شوند کاسینی به راحتی بر فراز این آتشفاشان‌ها پرواز می‌کند. کاسینی با سرعت هشت کیلومتر بر ثانیه حرکت می‌کرد و این اطمینان می‌بایست حاصل می‌شد که که فوران‌ها به فضاپیما صدمه‌ای نخواهند زد.
دهانه‌های یخ‌فشان انسلادوس نخستین بار در سال 2005 / 1384 کشف شد. پژوهشگران حدس می‌زنند که این فوران‌ها می‌تواند نشانه‌ای از اقیانوسی مایع زیر سطح یخ‌زده انسلادوس باشد. انسلادوس با قطر 500 کیلومتر، تقریبا تمام نور خورشید رسیده به سطح را بازتاب می‌دهد که این باعث افت شدید دما تا سطح انجماد می‌شود؛ با این وضع، این قمر کوچک‌ترین شیء در منظومه شمسی است که سطحی این چنین فعال دارد. گرمای فوق‌العاده درون این قمر که از تاثیرات جزرومدی گرانش زحل حاصل شده، ممکن است باعث فوران این یخ‌فشان‌ها شده باشد. محققان در تلاشند تا اطلاعات بیشتری در مورد میزان مولکول‌های آلی سطح این قمر کشف کنند و بررسی کنند آیا شرایط لازم برای حیات در این قمر فراهم است یا خیر.
کاسینی پیش از این نیز در دی ماه 1387 در ارتفاع حدود 25 کیلومتری سطح انسلادوس پرواز کرده بود. عبور از فاصله 1600 کیلومتری سطح این قمر نیز برای ماه جاری برنامه‌ریزی شده است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بال‌های آتشین در دل راه شیری ... :gol::smile:



دانش > نجوم - با گذشت حدود یک‌سال از پرتاب ماهواره سنجش پرتوی زمینه کیهانی پلانک، تصاویری شگفت از اجرام کهکشان نیز آشکار شده است. نقشه پلانک از تابش زمینه کیهانی، اطلاعات کاملی از آغاز جهان را به همراه خواهد داشت.

تلسکوپ فضایی پلانک که از ماه می 2009 (اردیبهشت 1388) نقشه‌برداری از سراسر آسمان را در چهار جهت متفاوت آغاز کرده، به تازگی اولین مرحله این مأموریت را به پایان رسانده است.

به گزارش وایرد، پلانک که در مدار حرکت می‌کند، آسمان را به شکل نوارهای باریکی رصد خواهد کرد، برای درک بهتر این حرکت و شکل نقشه‌برداری این ماهواره، باید حرکت دستی را در نظر بگیرید که دارد سیبی را به شکل نواری باریک و ممتد پوست می‌کند، البته در جهت معکوس!


این تصویر که از اسکن تهیه‌شده توسط این ماهواره گرفته شده، ساختار و شکل ابرهای حاصل از غبار کیهانی را در فاصله حدود 500 سال نوری از ستاره خورشید نشان می‌دهد. نوار روشنی که این تصویر فروسرخ دور را به دو قسمت تقسیم کرده، صفحه مارپیچ کهکشان راه شیری است. بالای این نوار روشن، می‌توانید غبار سرد را مشاهده کنید که دارد به شکل قوسی به سمت بالا حرکت می‌کند. ترکیب رنگ‌ها در اینجا کمی غیرمتعارف است: طیف سرخ غبار سردتر را نشان می‌دهد و هر چقدر به سمت رگه‌های سفید پیش می‌رویم دما بالاتر خواهد رفت.

مأموریت ماهواره پلانک که توسط آژانس فضایی اروپا «اسا» به آسمان پرتاب شده، تهیه دقیق‌ترین نقشه تابش زمینه کیهانی جهان است که به زمان انفجار بزرگ، یعنی حدود 13.7 میلیارد سال پیش برمی‌گردد.
 

kemeia

عضو جدید
آژانس فضایی آمریکا مجموعه ای از بهترین تصاویری را که در سال 2009 از فضا گرفته شده انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، پس از مجله علمی National Geographic اکنون نوبت به ناسا رسیده است که در آغاز سال نو میلادی گزیده ای از زیباترین تصاویری را که در سال 2009 از آسمان گرفته شده است را انتخاب کند.
تصویری شگفت انگیز از سحابی خرچنگ. این تصویر در 23 نوامبر تهیه شده و ترکیبی از تصاویر رصدخانه فضایی پرتوهای ایکس چاندارا (رنگهای آبی)، تصاویر تلسکوپ فضایی هابل (رنگهای قرمز و زرد) و تلسکوپ فضایی فراسرخ اسپیتزر (رنگ بنفش) است.



در این گالری عکس تصویری از "ستاره دنباله دار سبز" در مقام نخست ایستاده است. این تصویر در 23 فوریه با یک دوربین 300 میلیمتری گرفته شده است. در این روز، این دنباله دار سبز حداکثر نزدیکی را با زمین داشته است. در عمق این تصویر ستارگان دیگری آسمان را به شکل خطهای سفیدی مزین کرده اند.
2- 15 ژانویه 2009 تلسکوپ فضایی هابل از سحابی سیاره ای NGC 2818 این تصویر را تهیه کرد. این ساختار سحابی در صورت فلکی قطب نمای جنوبی واقع شده است.
3- کهکشان مارپیچ NGC 6946 همچنین با عنوان کهکشان آتش بازی شناخته می شود. این تصویر را گروه "سوبارو" متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاههای مختلف ژاپن تهیه کرده است.
4- تصویری که پرده از چهره سطوح مختلف دی اکسید کربن یخی نزدیک به قطب جنوب مریخ بر می دارد.
5- تصویری شگفت انگیز از سحابی خرچنگ. این تصویر در 23 نوامبر تهیه شده و ترکیبی از تصاویر رصدخانه فضایی پرتوهای ایکس چاندارا (رنگهای آبی)، تصاویر تلسکوپ فضایی هابل (رنگهای قرمز و زرد) و تلسکوپ فضایی فراسرخ اسپیتزر (رنگ بنفش) است.
6- ابرهای بخار و خاکستر از آتشفشان "ساریچف" در جزایر کوریلی در روسیه و شمال شرقی ژاپن. این تصویر در مدت فاز آغازین فوران در 12 ژوئن گرفته شده است. این چشم انداز استثنایی را دوربینی از ایستگاه فضایی بین المللی تهیه کرده است.
7- سه کهکشان در هم بافته شده. این گروه کهکشانی با عنوان Arp 274 یا NGC 5679 شناخته می شود. حالت مارپیچ دو کهکشان این گروه در هم بافته شده و کهکشان سوم در منتهای سمت چپ تصویر قرار دارد. این منظومه کهکشانی در فاصله 400 میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی سنبله واقع شده است. این عکس را تلسکوپ فضایی هابل در اوایل آوریل گرفته است.
8- این عکس ترکیبی از تصاویری است که به مدت 45 دقیقه از آسمان بالای یک انبار غله در"کانتی رود" واقع در ویسکونسین در 15 فوریه گرفته شده اند.
9- تصویری از یک قمر زحل به نام "لاپتوس". این تصویر را کاوشگر کاسینی در 10 دسامبر تهیه کرد و نشان داد که چرا همیشه یک طرف این قمر تاریک و طرف دیگر آن روشن است.
10- مواد و گرد و غباری که از منطقه اطراف یک سیاه چاله در مرکز کهکشان غول پیکر "قنطوروس- آ" به خارج پرتاب می شود.
منبع : خبرگزاری مهر
 

سید سبحان

کاربر فعال
خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی باحال بود کاشکی همه مثل شما بودن
عکسای خیلی قشنگی بود
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تصاویر جدید تلسکوپ فضایی از کهکشان مسیه 66
فضا- همشهری‌آنلاین:

تلسکوپ فضایی هابل تصاویر جدیدی را از کهکشان مسیه 66 یکی از سه کهکشان واقع در صورت فلکی اسد (شیر) تهیه کرده است.

به گزارش مهر، در صورت فلکی سه تایی اسد (The Leo Triplet) سه کهکشان به نام‌های مسیه 65، مسیه 66 و NGC 3628 واقع شده‌اند که مسیه 66 واقع در 35 میلیون سال نوری از زمین وسیع‌ترین کهکشان حاضر در این مجموعه سه تایی است.

قطر این کهکشان 100 هزار سال نوری بوده و دارای یک بازوی نامتقارن است. این کهکشان از امواج متراکم گاز، گرد و غبار و ستارگان تشکیل شده است.


تصویر سه تایی اسد

تلسکوپ هابل موفق شده است تصاویر شگفت‌انگیز با جزئیات بسیار دقیقی از توده‌های گرد و غبار مسیه 66 تهیه کند. رنگ‌های آبی و صورتی در این تصاویر پارامترهایی هستند که ستاره شناسان به کمک آنها می‌توانند روش تکامل کهکشان‌ها را بازسازی کنند.


تصویر تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان مسیه
66
براساس گزارش Wired News، در مسیه 66 همچنین تعداد زیادی انفجارات ابرنواختران رخ داده است. این کهکشان مارپیچ از سال 1989 تا 2009 پذیرای سه حادثه انفجار ابرنواختری بوده است.
این افنجارها قادرند به طور موقت سراسر کهکشان را در یک دوره چند ماهه تاریک کنند. در مدت این دوره کوتاه، ابرنواختر میزان بسیار زیاد انرژی ساطع می‌کند. این میزان انرژی برابر با انرژی است که خورشید می‌تواند در مدت 10 میلیارد سال تولید کند.
 

عطر بارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
150 عکس برتر تلسکوپ هابل از فضا The 150 Best Hubble Space Images Ever

150 عکس برتر تلسکوپ هابل از فضا The 150 Best Hubble Space Images Ever


Quadruple Saturn Moon Transit Snapped By Hubble

Hubble Captures Full View of Uranus's Rings on Edge: Unannotated

Clear and Hazy Gas Layers in Uranus' Atmosphere


An Earth-Sized Storm on Saturn


Uranus 2003
 

عطر بارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازم ادامه

بازم ادامه


Mars Dust Storm Brews in Hellas Basin and Northern Polar Cap


Saturn Aurora — January 28, 2004



A Global Mars Map



Saturn Prior to Cassini Probe's Arrival


Uranus: 2005 (Unannotated)


Jupiter's New Red Spot - HST ACS/WFC: April 16, 2006


Saturn from 1996 to 2000



Hubble Image of M101



Galaxy NGC 3079



Spiral Galaxy NGC 4622 Spins "Backwards"


Star Cluster R136 in Nebula 30 Doradus



Warped Edge-On Galaxy ESO 510-G13



Hubble Photographs Grand Design Spiral Galaxy M81
 

عطر بارون

عضو جدید
کاربر ممتاز

Turbulent Cauldron of Starbirth in Galaxy Centaurus A, With Ground View (inset)



ACS Image of NGC 5866



The Heart of the Whirlpool Galaxy



Spiral Gas Disk in Active Galaxy M87



Feasting Black Hole Blows Bubbles from Galaxy NGC 4438



Gravitational Lens Captures Image of Primeval Galaxy



Galaxy Centaurus A



Trio of Galaxies Mix It Up



Star Cluster R136 in Nebula 30 Doradus



Hubble Interacting Galaxy Arp 148



Hubble/GALEX/Spitzer Composite Image of M81



Interacting Galaxy Pair Arp 87



Close Up of Ancient, White Dwarf Stars in the Milky Way Galaxy



Hubble Deep Field Image at Quarter Resolution



Spiral, Elliptical and Colliding Galaxies in the Hubble Deep Field South Image



Normal Spiral Galaxies 5 to 7 Billion Light-Years From Earth



A Gallery of 'Tadpole Galaxies'



A Distant Cluster of Galaxies



Remote Galaxy Clusters: Lost Ancestors to Our Milky Way Galaxy




A Survey of Quasar Host Galaxies
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تصاویری از زیبایی های خیره کننده فضا ...



این تصویر سیاه و سفید نسبتا تار (راست)، نخستین عکس گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل است. آینه هابل در ابتدای کار مشکلاتی داشت، اما همین تصویر نیز در مقایسه با عکس تهیه شده توسط یک تلسکوپ زمینی (چپ) از همان قسمت کهکشان راه شیری، از وضوح به مراتب بهتری برخوردار است.


1994 / 1373، اصلاح ابزارهای اپتیکی
تنها چند هفته بعد قرار گرفتن هابل در مدار، مشخص شد که آینه‌های آن شکل درستی برای فوکوس صحیح ندارد. به همین دلیل، ابزارهای اصلاح شده در طی یک ماموریت تعمیر در پاییز 1993 / 1372 به تلسکوپ اضافه شدند. نتیجه کار موفقیت‌آمیز بود. در این تصویر، کهکشان M100 قبل (چپ) و بعد (راست) از نصب ابزار اپتیکی جدید دیده می شود.


1995 / 1374، ستون‌های آفرینش
این ستون‌های عظیم غبار و گاز سرد در سحابی عقاب، در راس خود دارای حباب‌های گازی هستند که نسبت به گاز میان ستاره‌ای متراکم‌تر است. این نواحی می‌توانند در اثر وزن خود، فروبریزند و ستارگان جدید را به‌وجود آورند.


2000 / 1379، شفق قطبی در مشتری
همان‌طور که ما در زمین نور شمالگان داریم، سایر سیارات هم می‌توانند شفق قطبی داشته باشند. شفق قطبی اغلب در اثر انحراف بارهای خورشیدی توسط میدان مغناطیسی سیاره و برخورد آن‌ها به جو به وجود می‌آید، اما در سطح مشتری، شفق قطبی تحت تاثیر میدان‌های مغناطیسی قمرهای آن نیز اتفاق می‌افتد. تاثیرات این پدیده با جزئیات حیرت‌آوری در این عکس توسط هابل به تصویر کشیده شده است


2001 / 1380، طوفان مریخ
هابل علاوه بر عکس‌برداری از سحابی‌ها، تصاویر زیبای دیگری مانند این تصویر از طوفان مریخ تهیه می‌کند. در این عکس شما می‌توانید آغاز طوفان شن را (در کلاهک قطب شمال و سمت راست مریخ) ببینید. تصاویر بعدی هابل از این پدیده، فرو رفتن تمام سیاره را در طوفان شن نشان می‌دهد.


2001 / 1380، سحابی محبوب
هابل ترسی از تهیه تصاویر از اجسام محبوب قدیمی، مانند این عکس از سحابی کله اسبی ندارد. این سحابی در یک رای‌گیری اینترنتی، که در آن رای‌دهندگان اجسام مورد نظر خود را برای بررسی توسط هابل انتخاب می‌کردند، برگزیده شد.


2002 / 1381، ذات‌الکرسی رنگارنگ
قطعات باقی‌مانده از ابرنواختر جوان ذات الکرسی، نمایش رنگارنگی را به راه انداخته‌اند. خوشه‌های کوچکی که در بالای تصویر دیده می‌شود، قطعات باقی‌مانده از ستارگان هستند. قطر هر خوشه ده‌ها بار بزرگ‌تر از منظومه شمسی ما است.


2004 / 1383، گرفت سه‌گانه قمرهای مشتری
تصویر سایه سه قمر کالیستو، گانیمد و آیو بر روی مشتری، توسط هابل در پاییز سال 2004/ 1383 گرفته شده است. علاوه بر سایه‌های هر سه قمر (نقاط تاریک)، دو قمر مشتری (نقطه آبی گانیمد و نقطه سفید آیو است) نیز به خوبی در تصویر دیده می‌شود.


2004 / 1383، همکاری هابل برای یافتن دورترین کهکشان
در همکاری مشترک هابل با تلسکوپ‌های زمینی کک در هاوایی، هابل توانست این کهکشان را در فاصله حدود 4 میلیارد پارسکی (13 میلیارد سال نوری) ردیابی کند، که در آن زمان یک رکوردشکنی به شمار می‌آمد.


2005 / 1384، پژواک یک ستاره
این تصویر، جزو تصاویر هابل از ستاره متغیر V383 صورت‌فلکی تکشاخ است. در این تصویر تغییرات روشنایی غبارهای اطراف ستاره در طول زمان مشاهده می‌شود. این تصویر نشان می‌دهد که نور نیز همانند صوت، با گیرافتادن در میان ذرات غبار می‌تواند بازتاب شود.


2006 / 1385، اثبات وجود ماده تاریک
هابل در یکی دیگر از همکاری‌های خود با تلسکوپ فضایی اشعه ایکس چاندرا، توانست مدرکی را برای اثبات وجود ماده تاریک در عالم پیدا کند. حرکت گاز داغ (صورتی) در یک خوشه کهکشانی در اثر اصطکاک با محیط کند شده است، اما حرکت ماده تاریک که تنها تحت تاثیر جاذبه قرار می‌گیرد، تغییری نکرده است.


2008 / 1387، لکه جدید مشتری
هابل تصویری از سومین لکه قرمز مشتری، علاوه بر لکه قرمز بزرگ و لکه قرمز کوچک‌تر آن ثبت کرده است. این لکه نخستین بار در سال 2006 مشاهده شد. لکه سوم (سمت چپ) در مسیر برخورد مستقیم با لکه بزرگ قرار داشت و در اوایل ژوئن 2008 / خرداد 1387با آن برخورد کرد. طی این برخورد، لکه کوچک‌تر در اثر بادهای لکه بزرگ متلاشی شد.


2009 / 1388، سحابی پروانه‌ای
آخرین ماموریت سرویس هابل در اردیبهشت 2009 / 1388 انجام شد و 13 روز به طول انجامید. طی این ماموریت دو ابزار جدید به تلسکوپ اضافه شد، و بسیاری از ابزارهای آن تعمیر یا تعویض شد. در میان نخستین تصاویری که توسط ابزار جدید گرفته شد، این تصویر تماشایی از سحابی پروانه‌ای نیز وجود داشت.


2010 / 1389، هابل قدرتمند به پیش می‌تازد
هابل نه تنها به 20 سالگی رسیده، که توانایی‌اش در مقایسه با زمان پرتاب صد برابر شده است. این تصویر که جزو آخرین تصاویر گرفته شده توسط هابل است، بزرگ‌ترین کهکشان‌های مارپیچی واقع در صورت فلکی اسد را نشان می‌دهد که به همراه یکدیگر، با نام سه‌گانه اسد شناخته می‌شوند
 

Mitra_Galaxy

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خورشید با همه رنگ‌های زنده‌اش!

خورشید با همه رنگ‌های زنده‌اش!

رصدگر دینامیک خورشیدی سازمان ناسا که با هدف درک تاثیر خورشید بر روی زمین و فضای اطراف آن به خورشید سفر کرده است اولین تصاویر خود را با وضوحی بسیار بالا و جزئیاتی دقیق از سطح ستاره سوزان خورشید به زمین ارسال کرد.
فوران توده ای عظیم از مواد مذاب از سطح خورشید در ماه مارچ یکی از اولین پدیده هایی خورشیدی است که رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا شاهد آن بوده است. این پدیده که به انفجار برجسته شهرت دارد از ابرهای سرد پلاسمایی خورشیدی متولد می شوند که تحت تاثیر میدان مغناطیسی بر روی سطح خورشید باقی می ماند و هر زمان که بتواند خود را از چنگال جاذبه ناپایدار خورشید رها کند به شکل انفجاری مهیب پدیدار می شود.


حلقه خورشیدی
به گفته "ریچارد فیشر" از مسئولان این پروژه در ناسا، همه انسانها در اتمسفر خارجی یک ستاره زندگی می کنند، ستاره ای که تغییرات آن بر روی زمین، دیگر سیاره ها و کل منظومه خورشیدی تاثیرگذار است. برای مثال یک انفجار شدید خورشیدی می تواند توده هایی از ذرات باردار را به سمت زمین روانه سازد. این ذرات باعث اضافه شدن بار حفاظ مغناطیسی زمین شده و منجر به تخریب ماهواره های ارتباطاتی و شبکه های انرژی خواهد شد.


شیپور خورشیدی
یکی از مراحل فوران بزرگ خورشیدی که رصدگر دینامیک خورشیدی مراحل کامل آن را به ثبت رسانده است. در تصویر بالا فوران خورشیدی در حال نابودی است و حلقه آن به دو شاخک کوتاه تبدیل شده که تصویری از یک شیپور را یادآوری می کند.



خورشید و همه رنگهای زنده اش
در این تصویر بی نظیر که به بخشی از آسمان تابلوهای نقاشی امپرسیونیستها شباهت دارد سطح خورشید در میان رنگهای زنده و متنوعی نمایش داده شده است. این رنگها به واسطه تصویربرداری در طول موجهای مختلف نوری و ترکیب این تصاویر با یکدیگر خلق شده اند. در واقع در این تصویر اطلاعات خورشید در درجه حرارت یک میلیون تا دو میلیون کلوین ( 1.8 میلیون تا 3.6 میلیون درجه فارنهایت) با یکدیگر ترکیب شده و این عکس شگفت انگیز به وجود آمده است.



موجهای خورشیدی
نمایی نزدیک از چهره 143 هزار و 540 درجه فارنهایتی خورشید، صحنه ای از امواج خروشان را در میان پلاسمای خورشیدی یا گازهای باردار نمایش می دهد. این امواج که به واسطه فوران توده ای کرونالی خورشید به وجود می آید با سرعتی برابر نیم میلیون مایل بر ساعت دورتادور خورشید را درنوردیده و مقادیر زیادی ماده را جا به جا می کند.



زخمی بر بدن خورشید
موجی مشابه موج پیشین با حرارتی برابر 2.8 میلیون درجه فارنهایت با راندن مواد به اطراف با سرعتی بسیار بالا حفره های تاریکی را بر روی سطح خورشید حفر کرده و سطح ستاره حیات بخش زمین را زخمی می کنند.
بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، اطلاعات به دست آمده از رصدگر دینامیک خورشیدی یا SDO سازمان ناسا این امکان را به دانشمندان خواهد داد تا در برابر پدیده های اقلیمی بیشتر فعالانه حرکت کنند تا انفعالی به بیان دیگر با در دست داشتن اطلاعاتی از فعالیتهای خورشیدی و تاثیرات دقیق آنها بر روی زمین و محیط اطراف آن، دانشمندان راهکارهای تاثیرگذارتری را برای رفع بحرانهای اقلیمی در پیش رو خواهند داشت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
♥♥♥ ناسا از کامل‌ترین تصویر زمین پرده برداشت! ♥♥♥


سازمان فضایی آمریکا (ناسا) می‌گوید از دقیق‌ترین و شگفت‌انگیز‌ترین تصاویری که تاکنون از زمین گرفته شده‌اند، پرده برداشته است.
در یکی از این تصاویر که توسط سازمان فضایی آمریکا انتشار یافته است، آمریکای شمالی و مرکزی، بخش‌هایی از آمریکای جنوبی و اقیانوس‌های اطلس و آرام به وضوح و با کیفیت بالا دیده می‌شوند.
دانشمندان ناسا این تصاویر حیرت‌انگیز را با استفاده از هزاران «مشاهده ماهواره‌ای» و از صدها کیلومتر دورتر از سطح زمین ثبت کرده‌اند.
آن‌ها سپس عکس‌های سطح زمین، اقیانوس‌ها، سواحل دریاها و ابرها را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند و نتیجه آن چیزی شده است که در عکس زیر مشاهده می‌شود




Click this bar to view the full image.





فضانوردان این سری از عکس‌ها را با استفاده از ماهواره «ترا» که در فاصله 700 کیلومتری از سطح زمین قرار دارد، تولید کرده‌اند.
این در حالی است که این عکس‌ها حتی متخصصان ناسا را نیز هیجان‌زده کرده است.یک سخنگوی ناسا در این باره می‌گوید: «این عکس، بیشترین جزئیات را در میان عکس‌های گرفته شده از زمین دارد و زیبایی سیاره کوچک ما را نشان می‌دهد».
وی می‌افزاید: «این عکس با استفاده از مجموعه‌ای از مشاهدات ماهواره‌ای خلق شده است».
گفتنی است سازمان فضایی آمریکا از زمانی که نخستین ماهواره‌های مجهز به دوربین در اوایل دهه 60 میلادی به فضا فرستاده شدند، مشغول عکس‌برداری از زمین از فضا است.

 

veronikaa

عضو جدید
واااااااااااااای خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی قشنگ بودمرسیییییی.ادم وقتی به عکسای هابل نگاه میکنه یا کلا میره رصد واقعا میفهمه دنیای ما چهقد کوچولو هست و واعا ارزش اینهمه دروغ نیرنگ زیرابی رفتنو حرص خوردنو نداره.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وقتی زمین را از روی مریخ نگاه کنیم ... :gol::cap:




این تصویر جدیدی نیست و در واقع در هشتم مارس سال ۲۰۰۴ گرفته شده است. اما به احتمال زیاد تا به حال آن را ندیده اید، چرا که به نظر می رسد همین چند روز پیش توسط ناسا منتشر شده است. این نخستین عکس از کره زمین است که از روی سیاره ای دورتر از ماه گرفته شده. این عکس را مریخ نورد اسپیریت یک ساعت قبل از طلوع خورشید از روی سطح مریخ گرفته. تا پیشرفت هایمان به مان نشان بدهد که چقدر کوچک هستیم. ‏
 

Similar threads

بالا