سوال:این حجم رو چه جوری بسازم و تولید کنم

mohammad_87m@yah

عضو جدید
[FONT=&quot]سلام به بچه های مکانیک[/FONT]
[FONT=&quot]من هیچ چیز از مکانیک نمیدونم، 3تا عکس گذاشتم براتون، اگه بخوام حجم هایی مثل اینها رو بسازم، چه طور باید بسازم. ممنون میشم اگه کسی مطلبی میدونه بهم بده[/FONT].

[FONT=&quot]تصویر 1[/FONT]
[FONT=&quot]یا[/FONT]
[FONT=&quot]تصویر 2[/FONT]
[FONT=&quot]یا[/FONT]
[FONT=&quot]تصویر3[/FONT]
[FONT=&quot]اگه من فایل 3 بعدی یک حجمی مانند اینها رو داشته باشم، اگه بخوام این حجم رو بسازم چه جوری بسازم، با چه دستگاهی، با چه روشی، چه قدر هزینه ساخت یک نمونه میشه، تقریبا چه قدر هزینه خط تولید میشه. جنسش چیه[/FONT].

[FONT=&quot]با سپاس فراوان[/FONT]
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
فک نکنم هنوز نرم افزاری تولید شده باشه که بتونه به این شکل به یه فلز شکل بده...من دستگاه سه بعدی شو دیدم که با عکس سه بعدی جسم میساخت.. اما فقط میتونست بالای جسمو بتراشه و قابلیت اینو نداشت که بره زیر قطعه..!!
بدون قطعه اصلی خیلی سخته!! اگه داشته باشیش میتونی با قالب سازی مشابهشو دربیاری!!

بهت توصیه میکنم بری بخش ساخت و تولید و متالوژی و اینا..!
 

mohammad_87m@yah

عضو جدید
؟

؟

آقای safa_re5000 ممنون که راهنمایی کردین
من هیچ چیز از مکانیک و طراحی نمیدونم، فرضا اگه فایل 3بعدی تصویر2 را داشته باشم چه طوری میتونم اون رو تولید کنم
ممنون میشم مرحله به مرحله و واضح تر برام توضیح بدین.
مرسی
 

ram_call17

عضو جدید
بستگی داره به جنس،و تیراژ تولید.اگه تیراژ خیلی بالا باشه و جنسم مثلا پلیمر سخت،تولید بسیار هزینه میبره و دستگاه های گرانی میخواد.مثلا میشه با متالوژی پودر با کیفیت بالا بسازی.باید با متخصص با تجربه مشورت کنی!
 

mamad3pitch

عضو جدید
سلام
با توجه به اینکه آنها را روی کفپوشهای چوبی قرار داده اند، نباید وزن زیادی داشته باشند. یعنی تقریبا با قطعیت میگویم که اولا فلزی نیستند و ثانیا توخالی اند.
با توجه به این نکات، به نظر میرسد این قطعات صندلیهایی از جنس فایبرگلاس یا حداکثر پلاستیکی باشند. البته فکر کنم بهترین ماده و روش برای ساختن احجامی به این بزرگی، همان فایبرگلاس باشد. چون ارزان در میآید و برای ساختن قطعات در این حد بزرگ کاملا مناسب است. با پیچیدگیها و سوراخ-سمبه هایش هم مشکلی ندارد. به راحتی هم قابل رنگآمیزی است.
فایبرگلاس همان ماده ای است که در ساخت قایقهای معمولی از آنها استفاده میشود. همین قایقهای پاروئی یا موتوری و یا قو و ...! که احتمالا توی شهربازی و اینها .... دیده اید.
کار با فایبرگلاس پیچیدگی فنی و علمی زیادی ندارد. ولی وابستگی بسیار بسیار زیادی به تجربه دارد. بنابراین بهترین جواب را میتوانید از یک فایبرگلاسکار خبره بگیرید. فایبرگلاسکارها بیشتر یا توی کار ساخت و تعمیر قایقند یا ساخت و تعمیر قطعات بدنه ی ماشین های سنگین (کامیون و تریلی و ....) و بعضی از مخازن. شاید بعضیهایشان قطعات تزئینی و عجیب-غریب، مثل قطعات شما هم تولید کرده باشند (یه زمانی صندلیهای بیمارستانها فایبرگلاسی بود.)
فایل دو بعدی و سه بعدی هم نمیخواد. چند تا عکس با کیفیت، از زوایای مختلف که نشانشان بدهی، با یک سری ابعاد و اندازه های کلّی، میتوانند راحت جواب بدهند.
.
.
.
خودت که نمیخواستی بسازی؟! ..... حداقل پیشفرض من برای این جواب این بود.
آخه با توجه به توضیحاتی که دادم و اینکه گفته اید هیچی از مکانیک نمیدانید، فکر کنم بیخودی اذیّت بشوید اگر بخواهید خودتان رویش کار کنید. بخصوص اگر تعداد کمی بخواهید.
 

mohammad_87m@yah

عضو جدید
ممنون از پاسخ خوبتون
پس بهترین گزینه فایبر گلاسه.

1-حالا اگه بخوام به طور پیوسته ازش تولید کنم با فایبر گلاس هم میشه؟ یعنی مثلا میشه یه قالب براش ساخت و به طور مداوم از اون تولید کرد.

2-اگه بخوام مثلا تصویر 2 رو فقط یک دونه بسازم تقریبا هزینه اش چه قدر میشه؟

3-اگه بخوام خط تولید اون رو راه بندازم دستگاهاش کلا چقدر هزینه داره؟
 

mamad3pitch

عضو جدید
خواهش میکنم.
برای تولید پیوسته که با فایبرگلاس مشکل خاصی ندارید. کاملا امکانپذیره. ولی در هر صورت حتی برای همون یه دونه هم قالب لازم دارید. البته قالبهای فایبرگلاس به طور کلی نسبت به بقیه ی قالبها خیلی ارزون در میآد. چون نه تحت فشار قرار دارند و نه حرارت. ولی به هر حال باید ساخته بشند.
در مورد Fiber Glass اول یه کمی سرچ کنید و بعد برای قیمت بروید سراغ اونائی که کارشون اینه.
قبلا هم گفتم، فایبر گلاس تکنولوژی خاصّی نداره. من خیلی وقت پیش در موردش یه تحقیقاتی کردم. اگر اشتباه نکنم، برای تولیدش اول سطح قالب را یک ماده ی خاصی می پوشانند. با اسپری. بعد الیاف شیشه یا ... را روی اون پوشش قبلی قرار میدهند و دوباره یه ماده ی دیگه شبیه چسب را اسپری می کنند روی این الیاف، تا الیاف را به هم پیوند بده و یک پوسته ی یک تکه درست کنه. بعدش هم ولش می کنند تا خشک بشه. آخر کار هم الیاف اضافی را با تیغ میبرند و سمباده و پرداخت و رنگ و ... والسّلام!
یعنی تنها دستگاهی که توی این روش استفاده میشه (البته غیر از قالب) همون اسپری هاست! که اتفاقا بسیار هم شبیه است به همان اسپریهایی که برای رنگ کردن استفاده میکنند و وصلشان می کنند به پمپ هوا و .... . یعنی واقعا میشه گفت که دستگاه خاصی نداره و فقط وابسته است به مکان مناسب برای کار کردن (چون موادش بوداره) و تجربه و خلّاقیّت کننده!
این نهایت اطلاعات بنده بود در این زمینه. برای بحث هزینه و .... هم من واقعا هیچ دیدی ندارم. باید با فایبرگلاسکارها یا اونایی که مواد و لوازمش را میفروشند صحبت کنید. البته اگر اصفهانی باشید میتونم بگم کجاها بورسشونه و میتونید پیداشون کنید. اگر هم نباشید که ...... شرمنده!
 

mamad3pitch

عضو جدید
ایول ....خودشه!:w16:
دمتان گرم به خاطر این لینک! کلی حال کردیم.
اون زمانی که من در مورد فایبرگلاس سرچ میکردم همه ی منابعش انگلیسی بود.... ولی این تاپیک مرجع خیلی خوبیه. به نظر میآد کاملا هم قابل اعتماد باشه. کاملا هم گویاست.
در هر صورت ممنون:w27:.
 

raminbabak

اخراجی موقت
من یه بار در یه جا نحوه ساخت این جور چیزی رو دیدم......با فلز و سیمهای فلزی نازک اسکلت اولیه شو می ساختن دستی بعد یه نایلون مخصوص نسوز میچسبوندند به بنده بعدش با یه خمیر مومی رنگی حجم رو پر می کردن ..کاره ساده ای بود ولی به این قشنگی نبود ولی اونا این کار رو زود تمومش می کردن ....
 

metamoeen

عضو جدید
سلام! منم مثل شما به این بحث ها و طراحی لوازم خانگی واتومبیل دارم .تخصص بیشتر لین مباحث در حیطه بچه های طراحی صنعتیه!اونا بهتر و دقیقتر کمکتون میکنند. در ضمن این احجام 100%فلزی هستند ولی در ذهنتون نباید آهن بیاد که خیلی سنگینه!! فلزات یا آلیاژهای سبک،شکل پذیر،ضد زنگهای خوبی هستند که نیازی فایبرگلاس نیست البته شاید تصویر2 فلز نباشه چون به گونه ای به طراحی آزادانه ی صندلی پرداخته.....
در ضمن میشه برای تولید اون قطعات با نقشه های دقیقتون به کارگاه هایی که cncدارند بریدسفارش بدین تحویل بگیرید ولی گران باید دربیاد!!!
 

Similar threads

بالا