TURBIN POWER POINT

Luyd_ervin

عضو جدید
اطلاعاتی در مورد انواع توربینها :گازی از15مگاوات الی150مگاوات و توضیحی در مورد سیکلهای ترکیبی - توربینهای بخار-توربینهای ابی شامل کاپلن.فرانسیس.پلتون-توربینهای بادی- وجت توربینها
در خدمتتون هستم
 

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا اینجا اصلا چیزی میل میشه یا قراره پاسخگویی باشه؟
 

maverick

عضو جدید
با سلام :smile:

میشه بگید سرج در توربین ، دقیقاً چه ایرادی ایجاد میکنه ؟ چرا اصلاً توربین دچار سرج میشه ؟ چرا اینقدربرای ما مهمه که دچار سرج نشیم ؟


پ.ن: در مورد سرج در توربین همینقدر می دونم که موجب آسیب مکانیکال میشه به توربین اما چرا ایجاد میشه ؟ دقیقاً چه واکنشی رخ میده که دچار سرج میشیم ؟


مرسی
 

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام :smile:

میشه بگید سرج در توربین ، دقیقاً چه ایرادی ایجاد میکنه ؟ چرا اصلاً توربین دچار سرج میشه ؟ چرا اینقدربرای ما مهمه که دچار سرج نشیم ؟


پ.ن: در مورد سرج در توربین همینقدر می دونم که موجب آسیب مکانیکال میشه به توربین اما چرا ایجاد میشه ؟ دقیقاً چه واکنشی رخ میده که دچار سرج میشیم ؟


مرسی
پدیده سرج در کمپرسور اتفاق میوفته.سیستم طبیعت همواره به سمت کاهش فشاره.ما در کمپرسور فشار رو افزایش میدیم.یعنی کاری بر خلاف طبیعت.درسته؟پس باید نیرو مصرف کنیم.

تا جائیکه دیگه مومنتوم پاسخگوی افزایش فشار نیست.
اینجاست که خطوط سرج بوجود میاد.و خطرناکه چون خروجی کمپرسور وارد محفظه توربین میشه
 

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتیکه دیگه مومنتوم پاسخگوی افزایش فشار نیست.قانون طبیعت دوباره اثر خودشو نشون میده و جریانی به سمت فشار کمتر شکل میگیره.که بهش میگن جریان معکوس یا برگشت پذیر و چون در اتاق احتراق گرم شده.هنگام برگشت بخار آب داغ با پره ها برخورد میکنه
 

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
راههای جلوگیری:
جریانی رو با سرعت بالا وارد ورودی کنیم که باعث افزایش مومنتوم میشود.
با استفاده از شیر تخلیه بر روی کیسینگ 1تا3.5 درصد جرم را خارج کنیم.یک کنترولر هم بگذاریم که اگر فشار از حدی بیشتر شد شیر را باز کند و از حد دیگر که کمتر شد شیر را ببندد.
چرخه بازگشت پذیری رو به وجود بیاریم که جریان خروجی از شیر تخلیه رو به سرعت وارد چرخه کنه
 

maverick

عضو جدید
دیده سرج در کمپرسور اتفاق میوفته.سیستم طبیعت همواره به سمت کاهش فشاره.ما در کمپرسور فشار رو افزایش میدیم.یعنی کاری بر خلاف طبیعت.درسته؟پس باید نیرو مصرف کنیم.

تا جائیکه دیگه مومنتوم پاسخگوی افزایش فشار نیست.
اینجاست که خطوط سرج بوجود میاد.و خطرناکه چون خروجی کمپرسور وارد محفظه توربین میشه
با سلام :smile:

اقا ممنون از توضیحاتتون ، من از گفته های شما اینجور برداشت میکنم که سرج از کمپرسور ایجاد میشه و به توربین منتقل میشه ؟ و در حقیتت به نوعی جریان معکوسه که با جریان ایجاد شدخ در اتاق احتراق جهت عکس داره درسته ؟
پس در حقیقت سرج وقتی رخ میده که فشار بیشتر از توان کمپرسور رو بخواهیم ایجاد کنیم ؟ درسته ؟

اههای جلوگیری:
جریانی رو با سرعت بالا وارد ورودی کنیم که باعث افزایش مومنتوم میشود.

در کمپرسورهای گازی ولو هات انتی سرج همین کار را میکنه

با استفاده از شیر تخلیه بر روی کیسینگ 1تا3.5 درصد جرم را خارج کنیم.یک کنترولر هم بگذاریم که اگر فشار از حدی بیشتر شد شیر را باز کند و از حد دیگر که کمتر شد شیر را ببندد.
چرخه بازگشت پذیری رو به وجود بیاریم که جریان خروجی از شیر تخلیه رو به سرعت وارد چرخه کنه

ولو کلد انتی سرج هم تقریباً مشابه همین کار رو انجام میده
ممنون
 
آخرین ویرایش:

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام :smile:

اقا ممنون از توضیحاتتون ، من از گفته های شما اینجور برداشت میکنم که سرج از کمپرسور ایجاد میشه و به توربین منتقل میشه ؟ و در حقیتت به نوعی جریان معکوسه که با جریان ایجاد شدخ در اتاق احتراق جهت عکس داره درسته ؟
پس در حقیقت سرج وقتی رخ میده که فشار بیشتر از توان کمپرسور رو بخواهیم ایجاد کنیم ؟ درسته ؟



در کمپرسورهای گازی ولو هات انتی سرج همین کار را میکنه



ولو کلد انتی سرج هم تقریباً مشابه همین کار رو انجام میده
ممنون
سلام.شما چرا فکر میکنید همه مهندسان مکانیک آقا هستند؟;)
متنی که من نوشتم با توجه چیزی بود که این ترم در درس توربو ماشین یادگرفته بودم.ولی کلا آغاز سرج در کمپرسور و بدلیل افزایش فشار است.محفظه احتراق هم که در خروجی کمپرسور و ورودی توربین هست و اگه جریان ورودی به توربین برگشت کنه خطر ناک میشه
 

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
و در حقیتت به نوعی جریان معکوسه که با جریان ایجاد شدخ در اتاق احتراق جهت عکس داره درسته ؟
پس در حقیقت سرج وقتی رخ میده که فشار بیشتر از توان کمپرسور رو بخواهیم ایجاد کنیم درسته؟
بله جریان ورودی به محفظه احتراق در جهت افزایش فشار است و این جریان معکوس که شکل میگیرد در جهت کاهش فشار هست.
فشار بیشتر از توان رو نمیدونم
تا اونجائیکه مومنتوم دیگه پاسخگوی افزایش فشار نیست.توان هم که به مونتوم وابسته است.پس میتوان آنها رو بهم وابسته کرد
 

maverick

عضو جدید
سلام.شما چرا فکر میکنید همه مهندسان مکانیک آقا هستند؟;)

با سلام
تصحیح میکنم ، ممنون خانم محترم . اما اینکه چرا فکر میکنم همه مهندسین مکانیک (ویا غیر مکانیک ) آقا هستند دلیلش اینه که من تو کارم تا حالا مهندس خانم ندیدم :smile: راستش جاهایی که ما کار میکنیم همه مهندسین آقا هستند .

ممنون از راهنمایی هاتون


شاد باشید
 

maverick

عضو جدید
با سلام :smile:

یه فایل پاور پوینت درباره محوظه احتراق (کامباسشن چمبر ). تو بیشتر توربینها کلیت قضیه به همین صورتی هست که اینجا نوشته

انشا ا... که به درد دوستان بخوره :


4.1 مگ http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=530901

شاد باشید
 

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام :smile:

یه فایل پاور پوینت درباره محوظه احتراق (کامباسشن چمبر ). تو بیشتر توربینها کلیت قضیه به همین صورتی هست که اینجا نوشته

انشا ا... که به درد دوستان بخوره :


4.1 مگ http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=530901

شاد باشید
چرا بدردمون نخوره؟من نتونستم دانلود کنم.اگه میشه میل کنید.fluid2009@aol.com
ممنون
 

maverick

عضو جدید
با سلام :smile:

چرا بدردمون نخوره؟من نتونستم دانلود کنم.اگه میشه میل کنید.fluid2009@aol.com
عجیبه من لینک رو چک کردم و فایل رو هم دانلود کردم ، مشکلی نیست ، در هر حال فایل رو براتون میل کردم



شاد باشید
 

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام :smile:

عجیبه من لینک رو چک کردم و فایل رو هم دانلود کردم ، مشکلی نیست ، در هر حال فایل رو براتون میل کردم



شاد باشید
سلام.ممنون.ولی چندروز پیش من از 2shared هم نتونستم فایلی رو دانلود کنم.در صورتیکه بقیه تونسته بودن:cry:
 

bahman-m

عضو جدید
سلام
دوست من اگه امکانش هست ممنون میشم برای من هم میل کنید: *****
با تشکر

تذکر
درج میل در پست خلاف قوانین باشگاه می باشد
لطفا در رعایت کردن قوانین کوشا باشیم
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

esh013

عضو جدید
با سلام
تصحیح میکنم ، ممنون خانم محترم . اما اینکه چرا فکر میکنم همه مهندسین مکانیک (ویا غیر مکانیک ) آقا هستند دلیلش اینه که من تو کارم تا حالا مهندس خانم ندیدم :smile: راستش جاهایی که ما کار میکنیم همه مهندسین آقا هستند .

ممنون از راهنمایی هاتون


شاد باشید

من با این موضوع موافقم
 

esh013

عضو جدید
بله جریان ورودی به محفظه احتراق در جهت افزایش فشار است و این جریان معکوس که شکل میگیرد در جهت کاهش فشار هست.
فشار بیشتر از توان رو نمیدونم
تا اونجائیکه مومنتوم دیگه پاسخگوی افزایش فشار نیست.توان هم که به مونتوم وابسته است.پس میتوان آنها رو بهم وابسته کرد

اطلاعاتی که دادید خوب بود.موفق باشید
 
بالا