Exterior Lighting آموزش

aref3dsmax

عضو جدید
سلام.خوبید؟ میخوام تو این آموزش نورپردازی خارجی رو با هم تمرین کنیم.

بروز رسانی 2 اسفند: از این آموزش یه فیلم ساختم.حجمش بالای 3 گیگ هست نمی تونم آپلود کنم.کسی راهی برای فشرده سازی مثل MKV داره.سایز اصلی فیلمبرداری 1440*900 هست.خیلی تلاش برای کانورت کردم اما باحال نمیشه.کیفیت خیلی پائین میاد.
اگرم کسی خواست پست خصوصی بزنه


فایل اصلی با تنظیمات پیش فرض وی ری

این میشه



زمان رندر3 دقیقه 41 ثانیه.
اولین نکته ای که باید انجام بدیم اینه باید کاری کنیم زمان رندرهای اسکیسی ما به حداقل برسه.پس تنظیمات اسکیسی رو فعال میکنیم.


زمان رندر 20 ثانیه.



حالا باید به کار Global Ilumination رو نسبت بدیم.
و تنظیمات GI رو به حالت تنظیمات طلائی که توی ترجمه کتاب جامع وی ری اشاره کرده بودم می بریم.


زمان رندر 29 ثانیه.
 

aref3dsmax

عضو جدید
[h=2]نور پردازی[/h]
حالا سراغ نور پردازی بریم.روش ها زیاد هستن.من روش daylight رو آموزش میدم.



حالا که نور روز رو کار گذاشتیم با زدن تیک yes در حقیقت 1 آسمون مجازی 3 بعدی مرتبط با خورشیدمون ساختیم که یه سری ویژگی خاص داره.مثلا اینکه وابسته به مکان خورشید توی آسمونه.مثلا موقع غروب رنگش قرمز میشه یا صبح آبی میشه.و...
اگه انیمیشن باشه دوربین هرجا بچرخه آسمون کاملا 3 بعدی هست و 1 فضای فیزیکی شبیه سازی میشه.



می بینیم که رندر ما خراب شده و علتش اینه که نور خورشید درحالت پیش فرض بشدت زیاده و باید مهار بشه.ساده ترین راهش اینه که عدد intensity از 1 به 0.05 تغییر کنه.



می بینیم تقریبا کار ما تموم شده.
 

aref3dsmax

عضو جدید
نور پردازی و رنگ بندی

نور پردازی و رنگ بندی

[h=2]:)حالا بریم سراغ colot mappinig[/h]
خب کالر مپینگ خیلی مهمه.همیشه صحنه ها مثل این کار من بایه نور روز درست نمیشه و نیاز به یه سری تنظیمات بهتر داره.

معمولا برای کارهای خارجی از 2 تا color mappingبیشتر استفاده میشه.یکی همون liner که پیش فرض هست و یکی دیگه Expontital که گزینه مناسبی هست.

بین این 2 تا اختلاف عمده هست.
توی liner خیلی همه چی براق هست اما توی Expontitalتمامی کنتراست ها کنترل شده هست.خب بدی های Expontital اینه که رنگ مایه رو بشدت میکشه.پس باید از طرق دیگه رنگ و داستان رو کنترل کرد.



دوستان توجه کنن.عددهای color mapping کاملا براثر تکرار و خطا بدست میاد.برای هر پروژه ای با بقیه تفاوت داره.مثلا توی این پروژه اینطوره.
 

aref3dsmax

عضو جدید
سلام.برای چمن مکس اصلا از vray Fur یا autograss و.. استفاده نکنین.بشدت کند هستن.با روش displacment‌خیلی خوب به نتیجه میرسین.به شرطی که به نکات زیر دقت کنین

1- باید اندازه uvw map که به جسم میدیم متناسب باشه.اگه بیش از اندازه کوچیک یا بزرگ باشه چمن 3 بعدی تشکیل نمیشه.
2- سعی کنین تکسچر چمن با تکسچر displacment از یه جور باشن.مثلا برای این تمرین از Archexteriors3_05_grass_bump استفاده کردم
3- وقتی چمن 3 بعدی درست بشه رنگ مایه 40 تا 50 درصد کاهش پیدا میکنه و تاریک تر میشه.پس وقتی چمن 3 بعدی میدیم حواسمون به میزان روشنی تاریکی تکسچر باشه.
4- برای تنظیماتش حتما از شکل زیر تبعیت کنیم.

اینم تفارت با چمن 3 بعدی و بی چمن 3 بعدی.

 

jafarsydi

عضو جدید

میخکوب

عضو جدید
ممنون از آموزشت ولی تصاویر حذف شدن و فیلم آموزش مدلسازی و رندر خارجی قسمت دومش رو نمی تونم دانلود کنم ، میشه درستش کنی ؟؟
 

Similar threads

بالا