Ebook های رشته روانشناسی..

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کتاب ترس از دیدگاه روانکاوی

کتاب ترس از دیدگاه روانکاوی






نام نویسنده:هامبورگ یولای
زبان:پارسی
تعداد صفحه:25
قالب:PDF
حجم:634 KB


:::: توضیحات :

ترس یکی از پدیده هایی است که نقش بسیار تعیین کننده ای در تکامل انسان ابتدایی داشته است . همچنین در شکل گیری و توضیح شخصیت انسان و روابط اجتماعی وی ترس جزء فاکتور های اساسی محسوب می شود و درست سنجیدن نقش آن در روان شناسی و روان کاوی و همچنین در جامعه شناسی بسیار حائز اهمیت است . زندگی بسیاری از انسان ها همراه با ترس است و این در حالی است که شاید اغلب آنها بر علت و حتی وجود ترس های خویش ناآگاه هستند . ترس یکی از اجزای پایه ای روان پریشی است .






http://vatanpdf.com/index.php?dl_co.../ravanshenasi/TArs_Ravankavi_pdf-book.net.zip
 

k.o.l.s.o.o.m

عضو جدید
سلام میشه لطفا کتاب زندگی شادمانه رو از آلبرت الیس فایلشو بذارین . آخه اصلا گیرم نمیاد واسه خرید . خیلی خیلی متشکرم
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مقاله : انگیزه تحصیلی دانش آموزان‎ دوران ابتدایی

مقاله : انگیزه تحصیلی دانش آموزان‎ دوران ابتدایی

عنوان مقاله : انگیزه تحصیلی دانش آموزان‎ دوران ابتدایی
قالب بندی : Word


شرح مختصر : نخستین نکته ای که معلمان باید بدانند این است که انگیزش انسانی یک موضوع بسیار پیچیده است صدها روان شناس زندگی خود را صرف کرده اند تاعلت نحوه رفتار انسان را کشف کنند کوشش های آنان به موفقیت های زیادی منجر شده است امروزه ما نسبت به چند دهه ی قبل اطلاعات زیادی درباره ی این موضوع داریم اما این موفقیت ها بدین معنا نیست که درک و فهم ما کامل شده است و اکنون می توانیم به این دانش جدید تمام اشکال رفتارها و نگرش های ضد باروری در مدارس کلاسها را متوقف کنیم اگر موضوع انگیزش انسان اینقدر ساده بود معلمان به حل بسیاری از مشکلاتی که با اندک انگیزش دانش آموزان قابل رفع بود فایق می آمدند بنا براین معلمانی که برای افزایش انگیزش تحصیلی دانش آموزان فعالیت می کنند باید بینش و اهدافی متعادل داشته باشئد معلمان باید علاوه برداشتن اهدافی متعادل برای افزایش انگیزش تحصلی دانش آموزان باید آگاه باشند که مجموعه ی یکسانی از شیوه های علمی که در تمام موفقیت موثر باشند وجود ندارد. از آنجایی که تدارک محیط های مناسب برای دانش آموزان باعث افزایش انگیزش یادگیری آنان می شود از این رو معلمان باید زمان زیادی را جهت آموختن شیوه های آماده سازی محیط مناسب برای دانش آموزان صرف کنند،زیرا این عمل بسیار پیچیده است معلمانی که با تغییر پی در پی روش های تربیتی خود سعی در ایجاد تقویت و پیشبرد انگیزش تحصیلی هستند توصیه می شود که این عمل را بتدریج انجام دهند زیرا ایجاد تغییرات پی درپی حالتی از شوک در افراد ایجاد می کند

فهرست :
مقدمه
انگیزه تحصیلی
عوامل بی انگیزشی
راهکار های عملی برای افزایش انگیزه
روش های ایجاد انگیزه و ترغیب دانش آموزان به تحصیل
آموزش انگیزه
چهل نکته
درک معلمین، اولیا و دانش آموزان از این فرآیند چیست؟
بیست راهبرد
پیامی ازیک معلّم به همکاران
نتیجه گیری
منابع
 

پیوست ها

  • m-angizeh-tahsili-d-[www.prozhe.com].zip
    161.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مقاله : پژوهش آزمایشی‎

مقاله : پژوهش آزمایشی‎

عنوان مقاله : پژوهش آزمایشی‎
قالب بندی : Word


شرح مختصر : آزمایش به معنی تجربه روش های جدید و ارزشیابی اثرهای آن است و منظور از تحقیق آزمایشی، روشی است که دست کم یک متغیر تحقیق در کنترل پژوهشگر باشد تا بتواند با دستکاری آن، اثرش را بر متغیر دیگر بررسی نماید. به عبارت دیگر تحقیق آزمایشی روشی کنترل شده و منظم برای یافتن پاسخ این سوال است که «اگر متغیر الف تحت شرایط کنترل شده تغییر کند، چه اثری بر متغیر ب خواهد داشت ؟»‏. در تحقیق آزمایشی، متغیر مستقل (متغیر الف) به وسیله آزمایش کننده دستکاری می شود تا تأثیرات تغییرات آن بر متغیر دیگری (متغیر ب) که وابسته فرض شده است، مشاهده و اندازه گیری شود. به عنوان مثال در یک طرح آزمایشی که به منظور تعیین کارایی یک روش تدریس جدید بر یادگیری علوم طرح ریزی شده است، روش تدریس جدید متعیر مستقل است و یادگیری علوم متغیر وابسته است. این مثال نشان می دهد که به منظور برقراری رابطه علت و معلولی میان دو یا چند متغیر از طرح های آزمایشی استفاده می شود. در تحقیق آزمایشی، آزمایش‌کنندگان، محرک، رفتار یا شرایط محیطی (متغیر مستقل) را دست‌کاری می‌کنند، سپس چگونگی تاثیر این امر را در تغییر ‏وضعیت و یا رفتار آزمودنی (متغیر وابسته) مورد مشاهده قرار می‌دهند.‏ دست‌کاری آنها دقیق، منظم و کنترل شده است، آنها باید از عوامل دیگری که بر نتیجه کار اثر می‌کند (متغیرهای مزاحم یا اخلال گر) آگاه باشند و آنها را به ‏گونه‌ای کنترل نمایند یا از میان بردارند که بتوانند بین عامل دست‌کاری شده(متغیر مستقل) و آثار مشاهده‌شده (متغیر وابسته) رابطه‌ای منطقی ‏برقرار سازند.‏ در این روش، پژوهشگران ابتدا مسئله‌ای را تعریف می نمایند، سپس برای آن یک ‏پاسخ آزمایشی یا فرضیه پیشنهاد می‌کنند. آنان فرضیه را می‌آزمایند و بر اساس رابطه میان متغیرهای کنترل ‏شده‌ای که مشاهده کرده‌اند (رابطه متغیر مستقل و وابسته) فرضیه را تائید یا رد می‌کنند. باید توجه داشته باشیم که تائید یا رد یک فرضیه بر اساس ‏احتمال بیان می‌شود نه بر اساس یقین.‏ نکته بسیار مهم در روش آزمایشی این است که عناصر دست‌کاری شده و آثار مشاهده شده را می‌توان کنترل ‏کرد. کنترل مفهوم بسیار مهم و کلیدی در تحقیق آزمایشی است به نحوی که اگر بخواهیم یک تفاوت عمده بین تحقیق آزمایشی و سایر روش های تحقیق در نظر بگیریم، می توان از کنترل نام برد

فهرست :
مقدمه
ماهیت آزمایش
مفهوم علیت
ویژگی های پژوهش آزمایشی
کنترل در تحقیق آزمایشی
حذف متغیرهای ناخواسته
نمونه گیری تصادفی
انتخاب گروه کنترل
تکرار آزمایش
استفاده از روش‌های آماری
خطر تصنعی و ساختگی شدن
نوع و رویکرد روش
شناسایى مسئله و تدوین فرضیه
آزمون فرضیه
انتقال نتایج پژوهش
نحوه ی صورت بندى عنوان
طرح هاى پیش آزمایش
طرحهاى شبه آزمایش
شناسایى مسئله و تدوین نظریه
طراحى آزمایش
اجراى آزمایش
نحوه ی جمع آورى اطلاعات
شیوه هاى توصیف و تحلیل اطلاعات
بیان نقاط قوت و ضعف روش آزمایشى
معرفى یک نمونه با استفاده از روش مورد بررسى
 

پیوست ها

  • pazhooheshe-azmayeshi-[www.prozhe.com].zip
    56.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مقاله : مهارتهای روانی آموزشی جهت کمک به دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری

مقاله : مهارتهای روانی آموزشی جهت کمک به دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری

عنوان مقاله : مهارتهای روانی آموزشی جهت کمک به دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری
قالب بندی : PDF


شرح مختصر : برای ما معلمان، مقطع کنونی، زمان بسیار حساسی است؛ چرا که در آموزش بچه ها، نقش دشوار و سختی را در پیش رو داریم، و بدون تردید در قبال رشد هیجانی ، اجتماعی و تحصیلی بچه های دانش آموز مسئولیت سنگینی داریم. بطور هشدار دهنده ای، هر روز، کودکان و نوجوانان بیشتر و بیشتری در حال تجربه انواع استرس ها و ضربه ها در تمامی سطوح و شدت ان هستند. قطعا این موضوع می تواند در صورت عدم آمادگی لازم و به موقع، منجر به یک سناریوی آشفته و پریشان کننده برای ما معلمان شود. بر همین اساس، اگر ما معلمان بخواهیم در ایفای نقش حرفه ای(شغلی) مان فعال و موثر باقی بمانیم، نیازمند دسترسی مستقیم به نظریه ها و تحولات علمی اخیر در زمینه روانی-آموزشی -که یک مدل درمانی- اموزشی مرکب از نظریه ها و پژوهش های روانشناختی، جامعه شناختی، زیست شناختی، و آموزشی است- می باشیم. بر حسب همین ضرورت، کتاب حاضر در قالب یک راهنمای عملی(منویل) می تواند برای ما معلمان،موثر و کمک کننده باشد.

فهرست :
دانش آموزان دارای عادات مخل چگونه از مدل درمانی بهرمند می شوند
معلمان درمانگر برای دانش آموزان دارای عادات مخل چه می کنند
اکنون شما می توانید مهارت های معلم درمانگر را فرابگیرید
تفکر و گفتگوی منطقی
باورهای غیرمنطقی
کمک به کودکان برای تفکر منطقی
تلقین به دانش آموز
تکنیک مجادله
استفاده از خودگویی منطقی
مداخلات منطقی هیجانی
میانجی گری شناختی
دستکاری باورها
بازآموزی اسناد
مرور شناختی
بسط تفکر بدیل
معکوس کردن نقش منطقی RRR
تکنیک لاستیک صاف
تکنیک هیچ چیز بدتر از درصد بد نیست
استفاده از تکنیک اغراق های طنزآمیز
فرافکنی زمان
کمک به دانش آموز در درک اینکه نظام باوری اش منحصر به فرد است
تکنیک جستجوی کنترل
کمک به دانش آموزان مستعد خشم در فهم اینکه کنترل خشم یک منبع قدرت است
تکنیک به من اعتماد کن
استفاده از خود-گویی های RET
مرور باورهای منطقی
تکنیک واژه های کلیدی
مواجهه با باورهای منفی و خودشکن از دیدگاه عمل گرایانه
آموزش تمرینات شناختی
آموزش چگونگی تغییر تفکر غیرمنطقی به تفکر منطقی
استفاده از تصورات منطقی-احساسی
روش چراغ قرمز راهنمایی
 

پیوست ها

  • psycho-educational-skills-for-managing-students-[www.prozhe.com].zip
    511.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کتاب روانشناسی و دین نوشته کارل گوستاو یونگ

کتاب روانشناسی و دین نوشته کارل گوستاو یونگ




پشت جلد :
یونگ ، در دستگاه روانشناسی خود ، که مبتنی بر پژوهش تجربی است میکوشد که پدیده های گوناگونی را که به انسان مربوطند – و از جمله دین را – بر بنیاد شیوه های علمی بررسی کند و از توسل به هرگونه ملاحظات فوق طبیعی و یا فلسفی بپرهیزد.او در تبیین مفهوم و علائم دینی ، پای فعالیت خلاق ضمیر ناخودآگاه را به میان می آورد و در عین حال دین دین را محصول حالت مراقبه و تذکر و توجه دقیق به بعضی عوامل موثری می داند که انسان عنوان «قدرت ظاهر» را به آن اطلاق می کند .
.
.
.

  • دانلود کتاب با لینک مستقیم
  • تعداد صفحات : ۱۴۳
  • حجم فایل : ۵.۲۱ مگابایت
  • سال انتشار : ۱۳۹۰
  • ناشر : علمی و فرهنگی
  • دوره چاپ : هفتم
  • بازنشر : بوکیها دات کام
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به کودکان خواندن بیاموزید

به کودکان خواندن بیاموزید




درباره نویسنده : گلن .جی.دومان در سال ۱۹۴۰ از دانشکده فیزیکال تراپی دانشگاه پنسیلوانیا فارغالتحصیل شد و سپس در بیمارستان تمپل در فیلادلفیا مشغول خدمت گردید.در سال ۱۹۴۱ به خدمت ارتش امریکا در آمد و درجه ی سرهنگ دومی با در دست داشتن مدال d.s.c تاره نقره ،ستاره برنز،صلیب نظامی بریتانیاو مدالهای دیگر بازنشسته شد . او در رشته برگزیده ی خود به اخذ جایزه ی روبرتوسمینسن ،مدال طلای افتخار برزیل ، بخاطر خدمات خود به علوم اجتماعی آن کشور ، و مدارالها و جوایز دیگر نائل شده است .
.
.
.

  • دانلود کتاب با لینک مستقیم
  • تعداد صفحات :۱۶۶
  • حجم فایل : ۳.۴۴ مگابایت
  • سال انتشار : ۲۵۳۶ شاهنشاهی
  • ناشر : امیر کبیر
  • دوره چاپ: دوم
  • بازنشر :بوکیها دات کام
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کتابهای هرمان هسه

کتابهای هرمان هسه


.
.
.

[h=2]زبان ساده، خصوصیت هرمان هسه[/h]هرمان هسه در آثارش مبارزه جاودانه روح و زندگی را ترسیم نموده و با نگرشی هنرمندانه به دنبال ایحاد تعادل بین این دو پدیده قلم فرسوده‌است. هسه در خانواده‌ای اصلاح‌طلب در منطقه در جنوب آلمان به دنیا آمد و تحت تأثیر مادرش که مبلغ مذهبی در هندوستان بود، به فلسفه هندی روی آورد. از دهه سوم قرن بیستم، به عنوان تبعه سوئیس در منطقه «تسین» به گوشه گیری نشست. گرایش به رومانتیسم و طبیعت‌گرایی از نمودهای چشم‌گیر آثار قدیمی‌تر هسه است. این سبک در یکی از اولین رمان‌هایش به نام پیتر کامنسیند (۱۹۰۴)، که با استقبال بی‌نظیری روبرو شد، به چشم می‌خورد. وی به طور جدی به مشکلات انسان‌ها و روابط بین آن‌ها و همچنین نقش هنرمند در جامعه، پرداخته و در رمان‌های گرترود (۱۹۱۰) و رُسهالده«همان روزالده» (۱۹۱۴) این معضل را به شیوه هنرمندانه‌ای مطرح می‌نماید. هسه به عنوان نماینده جریانات صلح‌طلب – پاسیفیسم، از طرفدارانی مانند تئودور هویس برخوردار بود و در جمع دوستانش قرار داشتند. در این ارتباط افرادی هم از آلمان حملات خصمانه خود را علیه او آغاز کردند. وی پس از آشنایی با یوزف ب.لانگ ، از شاگردان کارل گوستاو یونگ ، هسه از طریق این مشاور با آثار زیگموند فروید و یونگ آشنا شد . هسه از طریق این آثار دریافت که هریک از فرار های دیوانه بار و فزاینده اش در فاصله ی سال های ۱۹۰۴ تا ۱۹۱۴ در واقع فرار از خویشتن بوده اند ، بازتاب درد ها وو رنج های درونی اش بوده اند در دنیای بیرون ، و نوشته هایش نیز قرینه سازی ای از خویشتن خودش بوده اند ، چنانچه که در ۱۹۲۱ در مقدمه یک نویسنده خاطر نشان کرد : ” تمام این داستان ها مربوط به خود من بودند ، بازتابی بودند از راهی که در پیش گرفته بودم ، از رویا ها و آرزو های پنهانم و از رنج تلخم.

[h=3]برای دیدن توضیحات تکمیلی درباره آثار و نویسنده اینجا کلیک کنید[/h][h=2]زندگی[/h]پدر هرمان هسه مدیریت مؤسسه انتشارات مبلغین پروتستان را به عهده داشت. مادرش دختر هندشناس معروف، دکتر«هرمان گوندرت» و مدیر اتحادیه ناشران کالو بود. کتاب‌خانه بزرگ پدربزرگ و شغل پدر، اولین باب آشنایی هرمان هسه جوان با ادبیات بود. از طریق پدر و مادرش که مبلغان مذهبی در هندوستان بودند، به جهان‌بینی و تفکرات فلسفی هند دست یافت. او که از اوان جوانی دارای روحی حساس و ضربه‌پذیر بود، در مقابل نابرابری‌های جامعه و تضاد درونی با پدر و مادرش، در سن پانزده‌سالگی از مدرسه کلیسائی ماول‌برون(جایی که صحنه و فضای قرون وسطایی داستان او نارتسیس و گولدموند را فراهم آورد) که بورس تحصیلی در رشته الهیات پروتستانتیسم را از آن داشت، فرار کرد .بعد از فرار دچار افسردگی حادی شد که والدینش او را در بادبول تحت نظر جن گیر مدرنی قرار دادند که سرانجام آن اقدام به خودکشی بود در نتیجه او را به آسایشگاه کودکان عقب افتاده ذهنی در اشتتن فرستادند سپس در کانشتات یک دورهٔ یکسالهٔ را آغاز و چندی بعد در شهر کالو به کارآموزی در یک کارگاه ساعت‌سازی مخصوص برج‌های کلیسا، مشغول و پس از اتمام این دوره در شهر توبینگن در رشته کتابفروشی به مدت سه‌سال، (۱۸۹۵ – ۱۸۹۸ میلادی) به کارآموزی پرداخت. سرگرمی دلخواه هسه در اوقات فراقت نقاشی و باغبانی بود. کارهای آبرنگ او دو نوع سبک متفاوت دارند واقع گرایانه و تخیلی .پس از موفقیت رمان پتر کامنتسیند وی با ماری برنولی ، که گویی از میان یکی از اشعار نخستین هسه بیرون آمده بود ، ازدواج کرد. وی که دختر خانواده ای سرشناس از ریاضیدانان بازل و نه سال یزرگتر از هسه بود و اثار شومان و شوپن را زیبا می نواخت و تا سال (۱۹۱۲ میلادی)زندگی مشترک خود را ادامه دادند. هسه در سال (۱۹۱۲ میلادی) به سوییس مهاجرت و در سال (۱۹۲۳ میلادی) تابعیت آن کشور را پذیرفت. وی یک سال پس از انتشار نارتسیس و گولدموند برای بار سوم در سال ۱۹۳۱ با خانم نینون آوسلندر ازدواج کرد. هرمان هسه به عنوان پرخواننده‌ترین نویسنده اروپائی در قرن بیستم شناخته شده‌است.



رضا نجفی در کتاب شناختی از هرمان هسه می‌گوید: «هسه از هنگام تولد در کالو و نزدیک جنگل سیاه تا هنگام مرگ در مونتانیولا در کنار دریاچه لوگانو، هرگز از طبیعت جدا نبود و تاثیر طبیعت را نمی‌باید در آثار هسه دست کم گرفت.» به گفته این منتقد، شباهت و همانندی جغرافیایی و طبیعت سوییس با ناحیه شواب (زادگاه هسه) در آلمان او را به پدیده مرزهای سیاسی بی اعتقاد ساخت و به مخالفت با ناسیونالیسم آلمانی برانگیخت. طبیعت آشنای سوییس مهاجرت را برای او ممکن کرد و با انزوا گزیدن در طبیعت آفرینش ادبی هسه به ثمر رسید.[SUP][۱][/SUP]
هرمان هسه به خاطر قدرت استعداد نویسندگی و شکوفائی اندیشه و شجاعت ژرف در بیان اندیشه‌های انسان‌مداری و سبک عالی نگارش، به دریافت جایزه نوبل نایل شد.
[h=2]فلسفه هندی[/h]بر اساس توجه و علایق خاصی که نویسنده در باب این فلسفه به دست آورده بود، در سال ۱۹۲۲ روایتی به نام سیدارتا منتشر کرد که از جمله پرخواننده‌ترین آثار وی می‌باشد. این کتاب نگرشی بر ریشه‌های روانشناسی در مذاهب جهانی و مکاتب عقلی است و هسه نیز در جستجوی رسیدن به مؤلفه‌ای است که تفاهم بین دو فرهنگ شرق و غرب را عملی سازد. شماری از صحنه‌های سیدارتا تابلوهای مثنوی مولوی را برای خواننده ترسیم می‌نماید. هنری میلر در باره این کتاب می‌گوید: سیدارتا داروی شفابخشی است که از انجیل عهد جدید مؤثرتر است. در پی برقراری ارتباط هرمان هسه با آلمان از طریق تفسیر و تعبیر آثارش به وسیله آمریکایی‌ها، نظرات مذهبی و سنتگرائی مشهود در نوشتارهایش، از دید خوانندگان مخفی ماند. در همین معنی، نویسنده اتریشی پتر هانکه در سال ۱۹۷۰ با تعجب اعتراف می‌کند:
«من کتاب‌های هسه را با کنجکاوی و تحیر تمام، خواندم. این مرد نه تنها یک شخصیت برجسته رومانتیک، معرفی‌شدهٔ آمریکایی‌ها است، بلکه نویسنده‌ای عاقل و قابل اعتمادی نیز می‌باشد.»هسه در سال ۱۹۲۳- ۱۹۲۴ میلادی تابعیت کشور سوییس را کسب و برای دومین بار ازدواج کرد.
[h=2]آثار هسه[/h][h=3]پیتر کامنسیند (Peter Camenzind ۱۹۰۴)[/h]زندگی جوانی را شرح می‌دهد که دهکده محدود و کوچک خود را ترک می‌کند تا سراسر جهان را زیر پا گذارد، اما او جویای هنر است و به زندگی از خلال زیبایی‌ها می‌نگرد و هسه به وسیله او می‌تواند نظرهای شخصی را درباره هنر و سرنوشت آن بیان کند و در جریان این جهانگردی برتری زندگی طبیعی را بر تمدن شهری نشان دهد و تمدن غرب را سخت به باد انتقاد گیرد. پیتر، قهرمان کتاب، پس از سرخوردگی از سیر و سیاحت به سرگردانی خویش پایان می‌دهد و به دهکده کوچک بازمی‌گردد و کمر اصلاح آن را برمی بندد. هسه در این اثر مسائل کودکی و نوجوانی را مطرح کرده وکسانی را وصف می‌کند که در جستجوی شناخت شخصیت خویش‌اند و غالبأ عصیان‌زده و گریزان از محیط زندگی، خود را به خطر می‌اندازد.
[h=3]زیر چرخ (۱۹۰۶ Unterm Rad)[/h]این رمان یکی از آثار محوری هرمان هسه است که منعکس‌کننده نشان‌های موجود در مجموعهٔ آثار او است. این کتاب نمایشی از تضاد بین آزادی‌های فردی و فشارهای تخریبی در جوامع مدرن است. هسه در این رمان سایه‌روشن‌هایی از دوران کودکی خود و برادرش «هانس» را ترسیم کرده‌است، که همانند شخصیت اصلی داستان، دست به انتهار می‌زند. زندگی در مدرسه کلیسای «ماول‌برون»، دوران کارآموزی و تصویر مناظر رؤیایی شهر زادگاهش، تراوشی از تجربه و دیدگاه نویسنده است که در کتاب «زیر چرخ» جان گرفته‌اند. فضای رومانتیسم غالب بر ماجرا، به قلم توانای هرمان هسه به دادگاهی تلخ علیه نظام آموزشی که سعی در سرکوب کردن استعدادها می‌نمود، تبدیل شده‌است.
[h=3]دمیان (۱۹۱۹ Demian)[/h]نوشتار اصلی: دمیان
دمیان یکی از پر آوازه‌ترین آثار هرمان هسه است، داستانی مربوط به دوران نوجوانی نویسنده که خود را در آن “سینکلر” نامیده‌است، نامی که در آغاز نویسندگی به عنوان تخلص خود انتخاب کرده بوده‌است. شاید بتوان گفت نخستین ثمره ی تولد دوباره ی هسه این رمان بود . این داستان نخستین بار در سال ۱۹۱۹ منتشر شد در سالی که هرمان هسه هشتاد و پنج ساله بود و به عنوان اعتراض به سیاست‌های نظامی آلمان، در سوئیس می‌زیست. دمیان شرح کند و کاو درونی مرد جوانی است که در پی دست یافتن به هویت و ارزش های شخصی است و بدین ترتیب افسانه ای است فرا دنیوی و تقریبا اسطوره وار . دمیان را حدیث نفس انسان دانسته‌اند، حسب حال ایامی از عمر آدمی که معمولاً در چنبره ارزش‌های قراردادی محبوس می‌شود و مجال ظهور نمی‌یابد. در ایران این کتاب توسط انتشارات تهران با ترجمه‌ای از محمد بقایی، منتشر شده‌است.
[h=3]گرترود (Gertrud ۱۹۱۰)[/h]این رمان بخشی از سرگذشت نویسنده‌است و شناخت فلسفی او را از «مسأله تنهایی» شرح می‌دهد. در نظر هسه زندگی یعنی تنهایی، انسان همیشه تنهاست و هنرمند تنهاتر از دیگران. داستان «گرترود» اعترافات یک موسیقیدان است.
[h=3]رُسهالده (Rosshalde ۱۹۱۴)[/h]این کتاب نیز مانند گرترود اعترافات یک هنرمند است؛ یک نقاش هنرمند. این دو اثر را می‌توان مکمل یکدیگر دانست.
[h=3]سیذارتا (۱۹۲۲ Siddhartha)[/h]هرمان هسه در این کتاب ضمن تحلیل مبانی فلسفه آسیائی(هندی)، اشتیاق خود را به یافتن روشی در جهت حل بحران جوامع بشری نشان داده‌است. داستان به گرد فرزند برهمانی دور می‌زند که در پی مداوا است. سیدارتا نام این جوان است که در راه رسیدن به مقصود، خود بینی و آلایش عشق شهوانی را که همانند زنجیرهای گران، مانعی بازدارنده بودند، به نرمی می‌گسلد و تضاد سرکش روح و زندگی را به فرایندی آشتی‌پذیر در نفس ریاضت کشیده خود مبدل می‌سازد. این کتاب توسط مترجم فقید پرویز داریوش به فارسی ترجمه شده است.
[h=3]گرگ بیابان (Der Steppenwolf ۱۹۲۷)[/h]این داستان به صورتی استعاری روح آسیب دیده مردم پس از جنگ، مردم شهرنشین و متمدن را نشان می‌دهد که ناگهان در وجود خود ظهور خوی حیوانی یا مردی گرگ‌صفت را مشاهده می‌کنند. با انتخاب اصطلاح “گرگ بیابان” کوشش هسه بر این است که وضعیت خاص خویش را تشریح نماید وضعیت آدمی که احساس می‌کند از دنیا و مردم عادی خویش بریده و چون گرگی در میان بره‌های اجتماع بورژوازی رها شده‌است. در کتاب گرگ بیابان، هسه مجدداً قلم خود را متوجه موضوعات اجتماعی و تازه‌ترین مسائل مطرح شده می‌نماید. شخصیت اصلی کتاب، «هاری هالر»، نماد مبارزه با معضلات دههٔ سوم قرن بیستم است.
[h=3]نارسیس و گلدموند (Narziss und Goldmund ۱۹۳۰)[/h]با این کتاب دورهٔ دیگری از خلاقیت هسه آغاز می‌گردد. نگرش نویسنده در این مقطع به داده‌های تاریخی، معطوف شده و تشابه ملموسی از واقعیت‌ها را به خواننده تلقین می‌نماید. این اثر عمیق‌تر از آنچه به نظر می‌رسد، ناظر بر زوایای تاریک روح و زندگی و پیشگامان این چالش است. او در پی یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز به منظور آشتی است.
[h=3]سفر به شرق (Die Morgenlandfahrt ۱۹۳۲)[/h]هسه در این داستان ادراک تازه‌ای از زندگی به دست می‌دهد و از عالم انسانیت پرتویی از کمال مطلوب عرضه می‌کند؛ که زندگی، مداوم و تولدی از نو است. بنابر گفته خود هسه سفری روحانی است نه سفری ارضی. سفر به شرق نشانی از تحول فکری نویسنده را در خود دارد؛ تحولی از فردیت‌گرایی به اندیشه‌ای توده‌گرا و اجتماعی.
[h=3]بازی تیله‌های شیشه‌ای (۱۹۴۳ Das Glasperlenspiel)[/h]این رمان بزرگ در دو جلد انتشار یافت. حوادث این رمان در قرن بیست و سوم میلادی می‌گذرد و هسه خواننده را با خود به سرزمین کمال مطلوب که به آن نام کاستالی Castalie داده، می‌کشاند، سرزمینی که مشتاقان عالم معنا، دور از غوغای جهان در آن سکونت دارند؛ این سرزمین نمایشی از تلفیق فلسفه غرب با عرفان شرق، زیبایی با افسون، فرمول‌های دقیق علمی با ترنم موسیقی است. سرگذشت قهرمان کتاب سرگذشتی است که هسه خود آرزوی آن را در سر می‌پروراند. نظر هسه آن است که بشر در هیچ مرحله‌ای از زندگی نباید عقب بماند و پیوسته باید در دایره‌ای جدید نفوذ کند، همچنان که در «بازی تیله‌های شیشه‌ای» تیله‌ها باید پیوسته پیش بروند، زیرا سرشت توقف را نمی‌شناسند.
تألیفات هسه مشتمل بر ده‌ها هزار نامه، هفتاد میلیون نسخه کتاب و نوشته‌های مختلف در سرتاسر جهان است. علاوه براین، هرمان هسه با بیش از شصت نشریهٔ پیشرو همکاری می‌کرد. وی در سال ۱۹۴۶ میلادی به دریافت جایزه نوبل در ادبیات نایل شد. از سال ۱۹۳۲ میلادی جایزه‌ای به نام او (Hermann-Hesse-Preis) به دیگر نویسندگان برگزیده اهدا می‌شود.
[h=2]بحران روحی و پایان زندگی[/h]
لوح یادبود هسه در زادگاهش


هرمان هسه متأثر از بیماری همسرش که مبتلا به شیزوفرنی بود، در سال ۱۹۱۶ به یک بحران عمیق روحی (افسردگی) مبتلا شد و تحت مداوا قرارگرفت. هسه در کتاب دمیان روایتی از جوانی، عناصر ساختاری – روان‌تحلیلی را ترسیم نمود. این کتاب به دلیل جو خصمانه‌ای که علیه وی بر فضای سیاسی – اجتماعی آلمان مسلط بود، به نام مستعار «امیل سینکلر» منتشر شد که در چاپ شانزدهم نام حقیقی نویسنده آشکار گردید. سالهای (۱۹۱۸ – ۱۹۱۹ میلادی) سال‌های جدایی از خانواده، گوشه‌گیری و اقامت در «تسین» بود. این حوادث در داستان‌های کوتاه وی رد پای خود را به روشنی بجای گذاشته‌است، مانند:

  • کلاین و واگنر Klein und Wagner/۱۹۱۹
  • آخرین تابستان کلینگزور Klingsors letzter Sommer/۱۹۱۹
هرمان هسه در (۹ اوت ۱۹۶۲ میلادی) در تسین واقع در سوئیس درگذشت.


.
.
.

دانلود مجموعه کتابهای هرمان هسه به صورت یکجا در کتابخانه بوکیها
حجم فایل :۱۹.۱۶مگابایت
ناشر: بوکیها دات آی آر
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کتاب آشتی با مرگ نوشته استفان رت شافن

کتاب آشتی با مرگ نوشته استفان رت شافن




درباره کتاب : مرگ بخشی از زندگی و یکی از حقایق آن است.
قسمتی از پیشگفتار :
به قلم سی موری پارکز
« کاش میتوانستم به مردم بگویم که مردن از سرطان چقدر هخوب است » . این کلمات حیرت آور را اخیرا از زنی شنیدم که چند روز بعد در آرامش تمام جان به جان آفرین تسلیم کرد.او هرگز دکتر کوبلر -اس را ندید اما تردیدی ندارم که اگر او بیمار بیمارستان بیلینگز می بود ، از اینکه میتوانست در سمینار دکتر راس درباره مرگ حرف بزند و از ترس دور از منطق پزشک و کشیش و بیمار ، سخن به میان آورد چقدر خوشحال می شد .
نه اینکه ترس از مرگ کاملا غیرمنطقی است . ما بعد از مرگ می ترسیم ، چشم پوشیدن از همه چیزهایی که دوست داریم باید دردناک باشد و از آنجائیکه مرگ ما ، اسباب اندوه دیگران می شود ،طبیعی است که بخاطر آنها اندوهگین باشیم … [متن کامل را در کتاب مطالعه فرمایید!]
.
.
.


  • دانلود کتاب با لینک مستقیم
  • تعداد صفحات : ۲۳۴
  • حجم فایل : ۱۴.۲ مگابایت
  • سال انتشار : ۱۳۷۶
  • ناشر : اوحدی
  • دوره چاپ : اول
  • بازنشر : بوکیها دات کام
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دانلود مجله ویستا- روانشناسی کودکان

دانلود مجله ویستا- روانشناسی کودکان

درباره کتاب : روزهای رو به یکنواختی و روال عادی و بی رنگ زندگی با کودکی که هر ثانیه از بودنش عشقی است بی اندازه در دنیای مردان و زنان متعهد به یکدیگر که با درد و سختی های بسیار ولی دل انگیز خویش همبستگی و گرما را بیشتر و فاصله ها را کمتر مینماید خاستار ِ کمی توجه بیشتر دارد . کتاب و یا مجله ی روانشناسی کودکان راهنمایی است کامل برای پشت سر گذاشتن این راه ِ سخت اما زیبا. بوکیها این مجله را که حاصل تلاش گروه ویستا می باشد را به تمامی مادران و پدران ایران زمین توصیه میکند.
.
.
.

 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فایل صوتی “گره ،خودشناسی” نوشته سعید بنکدار تهرانی

فایل صوتی “گره ،خودشناسی” نوشته سعید بنکدار تهرانی




درباره مجموعه: این نوشته که کتابی بسیار مفید با موضوع خودشناسی و عرفان میباشد را بوکیها به صورت یکجا در اختیار شما کاربران عزیز قرار میگیرد که نوشته سعید بنکدار تهرانی و در سایت منبع کتابهای صوتی منتشر شده است . امیدواریم که بیشترین بهره رو از مجموعه ببرید.
.
.
.


 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقاله : خانواده، اینترنت، بازی های یارانه ای

مقاله : خانواده، اینترنت، بازی های یارانه ای

عنوان مقاله : خانواده، اینترنت، بازی های یارانه ای
قالب : pdf
منتشر شده در : نشریۀ پیوند (وزارت آموزش و پرورش)،
خرداد1391
نویسنده : دکتر احمد به پژوه
استاد روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران



فهرست :
چند سوال
مقدمه
آثار منفی اینترنت
بازی های یارانه ای
انواع بازی ها
اثرات بازی های یارانه ای
اثر بازی های یارانه ای بر رفتار اجتماعی
اثر بازی های یارانه ای بر رشد شناختی
اثرات منفی بازی های یارانه ای
شیوه ی برخورد با بازی های یارانه ای
سخن پایانی
منابع



مشاهده پیوست AF93-2.pdf
 
آخرین ویرایش:

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقاله : عوامل موثر در ازدواج موفق (پیش از ازدواج)

مقاله : عوامل موثر در ازدواج موفق (پیش از ازدواج)

عنوان مقاله :
عوامل موثر در ازدواج موفق (پیش از ازدواج)

قالب : pdf
منتشر شده در : ماهنامه سیمرغ، بهمن 1384

نویسنده : دکتر احمد به پژوه
استاد روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران




فهرست :

چند سوال
مقدمه
ازدواج چیست؟
جلوه هایی از ازدواج ناموفق
خودشناسی و دیگر شناسی
هدف شناسی
ضرورت شناخت و آگاهی
خصلت های اخلاقی
تناسب اعتقادی و مذهبی
تناسب سنی
تناسب ظاهری و جسمی
ایجاد تعادل بین احساس و استدلال
تناسب فرهنگی و اجتماعی
تناسب خانوادگی
تناسب اقتصادی
نقش مسکن در ازدواج موفق
تناسب تحصیلی و علمی
تناسب هوشی
عامل جغرافیایی
تناسب در رغبت ها و علایق
اصل توکل
ضرورت آموزش و مشاوره ی پیش از ازدواج
چند توصیه
چند پیشنهاد
نیایش
منابع





مشاهده پیوست AF23.pdf


 

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود
کسی کتابی درباره شناخت ذهن و نحوه قرارگیری اطلاعات درون ذهن کتابی رو سراغ داره؟؟(ایا چنین کتابی درحوزه روان شناسی جای میگیره یا پزشکی؟!)
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقاله : هوش معنوی و کسب و کار

مقاله : هوش معنوی و کسب و کار

عنوان مقاله : هوش معنوی و کسب و کار
قالب : PDF



فهرست:

چکیده
انواع هوش های انسانی
هوش معنوی در مقابل خودمحوری
هوش معنوی در سازمان
هوش معنوی- مدل دانا زوهر
نتايج يك پژوهش صورت گرفته در مورد هوش معنوي در ايران
مراحل ساخت پرسشنامه
نتايج به دست آمده از تحقيق
ارائه پيشنهاد به پژوهش گران بعدي
منابع




مشاهده پیوست هوش معنوي .pdf
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
تکنیک های نظم بخشی هیجانی

تکنیک های نظم بخشی هیجانی

نام نویسنده : متيو مك كي و همكاران
مترجم:دكتر حسن حميدپور و همكاران
قالب : pdf
سال انتشار : پاییز 1390


چکیده :
هيجان يك پديده اساسي كاركرد انسان است كه بصورت بهنجار داراي ارزش سازگارانه اي براي افزايش اثربخشي ما در پيگيري اهداف مي باشد. همه ما هيجان هاي مختلفي تجربه مي كنيم و تلاش مي كنيم از طريق روشهاي اثربخش و غير اثربخش با آنها مقابله كنيم. مسئله واقعي تجربه هيجان ها نيست. بلكه توانايي ما در بازشناسي، پذيرش، در صورت امکان استفاده از آنها و با وجود هيجان ها، پيگيري كاركرد معمول خود مسئله اصلي مي باشد. بدون هيجان ها، زندگي فاقد معنا، بافت، غنا، لذت و ارتباط با ديگران خواهد بود. هيجان ها در مورد نيازها، ناكامي ها و حقوقمان با ما سخن مي گويند و مارا براي ايجاد تغ ييرات، فرار از موقعيتهاي دشوار يا آگاهي از رضايتمندي بر مي انگيزند. با اين وجود افرادزيادي وجود دارند که خود را غرق شده در هيجانات، هراسناك از احساسات و ناتوان از مقابله مي يابند زيرا بر اين باورند که غمگيني يا اضطراب شان مانع رفتار موثر مي باشند.اين كتاب داراي دو بخش است که در بخش اول مهارتهاي بنيادين نظم بخشي هيجاني مطرح مي شوند و در بخش دوم مهارت هاي پيشرفته نظم بخشي هيجان با توجه به تنوع هيجان ها و با آوردن نمونه هاي عملي در اختيار خواننده قرار داده مي شود تا آنچه را که برايش اثربخش و ياري دهنده است، انتخاب و به کار گيرد.


مشاهده پیوست emotion.stu.semnan.pdf





 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مقاله : ایجاد عادات مثبت در کودکان

مقاله : ایجاد عادات مثبت در کودکان

عنوان مقاله : ایجاد عادات مثبت در کودکان
قالب بندی : Word

شرح مختصر : تجربه های بالینی و آموخته های سالیان دراز , این باور را در من برانگیخته است که کودک بدون مسأله وجود ندارد. بنابراین یک خانواده خوب باید بتواند به نحوی شایسته مسائل فرزندان خود را حل کنداین کتاب در این باره نوشته شده است؛ یعنی به ما کمک می کند که چگونه مسائل فرزندان خود را حل کنیم. از قطر کتاب نترسید ! بسیار ساده و روان نوشته شده و خواندش طولی نمب کشد. در واقع آنچه شما به آن نیاز داریداین است که دوفصل اول را با دقت مطالعه کنید؛ بقیه مطالب, مجموعه اطلاعاتی الست برای حل و رفع مسائل و مشکلات کودکان از زمان تولد تا ۱۲ سالگی. امروزه نوع تربیت و مدت زمانی که پدران و مادران صرف رسیدگی به مسائل و مشکلات کودکان خود می کنند, آشکارا نسبت به ۴۰ سال قبل فرق کرده است. این روزها کمتر با بچه هایی برخورد می کنیم که به امان خدا رها شده اند و از نظر تربیتی مورد بی توجهی قرار گرفته اند, برعکس, امروزه قاعده این است که اولیائ در امر تعلیم و تربیت کودکانشان بسیار توجه دارند و همانطور که در این کتاب توجه می کنید , مسائل کودکان قابل فهم و قابل درمان نیز است. متأسفانه در تمام دنیا و از جمله در کشور ما , مراجعه به روانپزشک بویژه در مورد کودکان, باعث نگرانی اولیاء می شود. این نگرانی که دیگران درباره ما چه خواهند گفت ,مبادا این تصور پیش بیاید که بچه ما دیوانه است که به روانپزشک مراجعه می کند, و خلاصه وحشت از اینگونه برچسب های روانی, در همه جا وجود دارد؛ اما شما با خواندن این کتاب در می یابید که بیشتر گرفتاریهای کودکان, بدون مصرف دارو قابل حل و رفع است. نکته مهم دیگر این که همه پدر و مادر ها باید این نکته را باور کنند که می توانند رفتار کودکان و نوع نگرش آنها را عوض کنند و در نهایت به شخصیت آن ها شکل سنجیده ای بدهند. انتقال ارزش های یک نسل به نسل دیگر, یک وظیفه اجتماعی و فرهنگی است و هیچ چیز ناسالم تر از این نیست که کودک بدون این ارزشها بار بیاید. نکته مهم دیگر نحوه انتقال این ارزشهاست. زیرا چنانچه با خشونت و بی تفاوتی ارائه شود, کودک آن را پس می زند. من متأسفانه هر روز با چهره غم زده پدران و مادرانی روبرو می شوم که کودمان آنها گفتار و ارزشهای آنها را رد کرده اند و مسائلی از این دست که بچه ما درس نمی خواند؛ بی ادب و خشن است و برای حرف بزرگترها احترامی قائل نیستو نظائر آن , می شنویم. این گسستگی پیوند میان نسلها که باعث دوگانگی و اختلاف بین پدر و پسر و مادر و دختر می شود, قابل پیشگیری است و این کتاب راه حلهای بسیار مفیدی را در این زمینه پیشنهاد می کندئ.

فهرست :
روشهای اصل تربیت
چگونه تحسین کنیم
چگونه نادیده بگیریم
چطور تنبیه کنیم
مشکلات صبحگاهی
غر غر صبحگاهی
کودکانی که صبحانه نمی خورند
مشکلات شبگاهی
کودکانی که هنگام شب راه می روند
کودکانی که دچار وحشت شبانه هستند.
مشکلات توالت رفتن
شب ادراری
ناتوانی در کنترل عمل دفع مدفوع
ناتوانی در کنترل ادرار در روز
مشکلات بهداشتی
بدغذایی
بی اشتهایی
مشکلات کودکان با همسالان و خواهران و برادران
مشکلات دوستیابی و نگه داشتن دوستان
تسلیم جمع می شوند
ترسها:
ترس از تاریکی
ترس از صحبت کردن در جمع
پرورش هوش اخلاقی در کودکان
منابع
 

پیوست ها

  • adate-mosbat-koodakan-[www.prozhe.com]_2.zip
    99.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پایان نامه : بررسی عوامل مرتبط با کم توجهی به نماز در دانش آموزان مدارس

پایان نامه : بررسی عوامل مرتبط با کم توجهی به نماز در دانش آموزان مدارس

عنوان پایان نامه : بررسی عوامل مرتبط با کم توجهی به نماز در دانش آموزان مدارس
قالب بندی : PDF


شرح مختصر : در این پژوهش ، که با هدف بررسی عوامل مرتبط با کم توجهی به نـماز در دانش آموزان مدارس متوسطه ی شهر برازجان در سال تحصیلی ۹۴- ۱۳۹۳ صورت گرفته ، تلاش بر آن بوده است که ضمن آشنایی با دیدگاه ها و نظرات دانش آموزان نسبت به اقامه ی نماز ، موانع و محدودیت های موجود در اجرای اقامه ی نماز در مدارس متوسطه را شناسایی و راه های جذب و ترغیب دانش آموزان به اقامه ی نماز را بررسی نماییم . هم چنین تاثیر عوامل محیط خانواده ، مکان نامناسب ، زمان نامناسب ، عدم حضور مربیان در اقامه ی نماز ، برخورد نامناسب افراد مذهبی را بر کم توجهی به نماز در دانش آموزان دختر و پسر مورد تحلیل قرار دهیم . روش انجام تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی می باشد . نمونه مورد بررسی شامل تعداد ۳۶۰ دانش آموز پسر و دختر بود که با استفاده از نمونه گیری طبقه ای و خوشه ای از میان ۲ دبیرستان دولتی و ۲ دبیرستان نمونه ی دولتی انتخاب شدند . جمع آوری اطلاعات به وسیله پرسشنامه و پاسخ با مقیاس لیکرت پنج گزینه ای بوده است . نتایج پژوهش نشان میدهد که عنصر برخورد نامناسب افراد مذهبی با بالاترین میانگین و عنصر عدم حضور مربیان در اقامه ی نماز با پایین ترین میانگین از عناصر تاثیرگذار بر کم توجهی به نماز در دانش آموزان پسر و عنصر محیط خانواده با بالاترین میانگین و عنصر برخورد نامناسب افراد مذهبی با پایین ترین میانگین از عناصر تاثیر گذار بر کم توجهی به نماز در دانش آموزان دختر هستند

فهرست :
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
روش تحقیق
تعریف عملیاتی
فصل دوم: پیشینه ی تحقیق پیشینه ی نظری تحقیق
پیشینه ی عملی تحقیق
فصل سوم: روش شناسی
روش تحقیق
روش نمونه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
آمار توصیفی
آمار استنباطی و بررسی فرضیه ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
نتایج توصیفی
نتایج استنباطی
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
پیشنهاد های تحقیق
منابع و مآخذ
پیوست ها
پرسش نامه
 

پیوست ها

  • pn-namaz-danesh-amoozan-[www.prozhe.com]_2.zip
    511.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
عنوان مقاله : ایجاد عادات مثبت در کودکان
قالب بندی : Word

شرح مختصر : تجربه های بالینی و آموخته های سالیان دراز , این باور را در من برانگیخته است که کودک بدون مسأله وجود ندارد. بنابراین یک خانواده خوب باید بتواند به نحوی شایسته مسائل فرزندان خود را حل کنداین کتاب در این باره نوشته شده است؛ یعنی به ما کمک می کند که چگونه مسائل فرزندان خود را حل کنیم. از قطر کتاب نترسید ! بسیار ساده و روان نوشته شده و خواندش طولی نمب کشد. در واقع آنچه شما به آن نیاز داریداین است که دوفصل اول را با دقت مطالعه کنید؛ بقیه مطالب, مجموعه اطلاعاتی الست برای حل و رفع مسائل و مشکلات کودکان از زمان تولد تا ۱۲ سالگی. امروزه نوع تربیت و مدت زمانی که پدران و مادران صرف رسیدگی به مسائل و مشکلات کودکان خود می کنند, آشکارا نسبت به ۴۰ سال قبل فرق کرده است. این روزها کمتر با بچه هایی برخورد می کنیم که به امان خدا رها شده اند و از نظر تربیتی مورد بی توجهی قرار گرفته اند, برعکس, امروزه قاعده این است که اولیائ در امر تعلیم و تربیت کودکانشان بسیار توجه دارند و همانطور که در این کتاب توجه می کنید , مسائل کودکان قابل فهم و قابل درمان نیز است. متأسفانه در تمام دنیا و از جمله در کشور ما , مراجعه به روانپزشک بویژه در مورد کودکان, باعث نگرانی اولیاء می شود. این نگرانی که دیگران درباره ما چه خواهند گفت ,مبادا این تصور پیش بیاید که بچه ما دیوانه است که به روانپزشک مراجعه می کند, و خلاصه وحشت از اینگونه برچسب های روانی, در همه جا وجود دارد؛ اما شما با خواندن این کتاب در می یابید که بیشتر گرفتاریهای کودکان, بدون مصرف دارو قابل حل و رفع است. نکته مهم دیگر این که همه پدر و مادر ها باید این نکته را باور کنند که می توانند رفتار کودکان و نوع نگرش آنها را عوض کنند و در نهایت به شخصیت آن ها شکل سنجیده ای بدهند. انتقال ارزش های یک نسل به نسل دیگر, یک وظیفه اجتماعی و فرهنگی است و هیچ چیز ناسالم تر از این نیست که کودک بدون این ارزشها بار بیاید. نکته مهم دیگر نحوه انتقال این ارزشهاست. زیرا چنانچه با خشونت و بی تفاوتی ارائه شود, کودک آن را پس می زند. من متأسفانه هر روز با چهره غم زده پدران و مادرانی روبرو می شوم که کودمان آنها گفتار و ارزشهای آنها را رد کرده اند و مسائلی از این دست که بچه ما درس نمی خواند؛ بی ادب و خشن است و برای حرف بزرگترها احترامی قائل نیستو نظائر آن , می شنویم. این گسستگی پیوند میان نسلها که باعث دوگانگی و اختلاف بین پدر و پسر و مادر و دختر می شود, قابل پیشگیری است و این کتاب راه حلهای بسیار مفیدی را در این زمینه پیشنهاد می کندئ.

فهرست :
روشهای اصل تربیت
چگونه تحسین کنیم
چگونه نادیده بگیریم
چطور تنبیه کنیم
مشکلات صبحگاهی
غر غر صبحگاهی
کودکانی که صبحانه نمی خورند
مشکلات شبگاهی
کودکانی که هنگام شب راه می روند
کودکانی که دچار وحشت شبانه هستند.
مشکلات توالت رفتن
شب ادراری
ناتوانی در کنترل عمل دفع مدفوع
ناتوانی در کنترل ادرار در روز
مشکلات بهداشتی
بدغذایی
بی اشتهایی
مشکلات کودکان با همسالان و خواهران و برادران
مشکلات دوستیابی و نگه داشتن دوستان
تسلیم جمع می شوند
ترسها:
ترس از تاریکی
ترس از صحبت کردن در جمع
پرورش هوش اخلاقی در کودکان
منابع


این پست و پست بعدیش، فایل ها دانلود میشه اما باز نمیشه!
می خواستم بدونم فقط منم که این مشکل رو دارم یا برای بقیه باز میشه؟
 

ziba 22

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تئوری انتخاب
ویلیام گلاسر
این کتابو هم دارید؟
 

ahoora_96

عضو جدید
سلام و دوستان.
من رشته ام روانشناسی نیست اما به روانشناسی علاقه دارم. میشه راهنمایی کنید چه کتابهایی در زمینه روانشناسی خوبه که بخونم؟؟؟؟
این کتابهایی که معرفی کردید رو هم البته مد نظرم هست بخونمشون.
 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
کتاب (روانشناسی کاربردی برای معلمان) نوشته سوزان بنتهام و ترجمه رابعه موحد رو میخوام.
ممنون
 

Sogol1681

مدیر تالار روانشناسی
مدیر تالار
کاربر ممتاز

Sogol1681

مدیر تالار روانشناسی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام بینهایت ممنون از شما.
ولی آخه انگلیسیه :(

دیگه شرمنده من همین کتابو داشتم.. البته ترجمه ش موجوده منتهی پولی ه.
اگه واقعا نیازش دارید باید هزینه کنید بابتش..
البته این کتاب قبلا تحت عنوان "روان‌شناسی تربیتی" با ترجمه اسماعیل بیابانگرد و علی نعمتی توسط رشد در سال‭ ۸۴ ‬منتشر شده، شاید بتونید اینو گیر بیارید. هرچند خودم گوگل کردم و هیچکدوم رو رایگان در اختیار نذاشتن.
قیمتش حدودا ۲۴ تومن هست..
همواره شاد باشید و پرانرژی:gol:
 

mohammad azizi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دیگه شرمنده من همین کتابو داشتم.. البته ترجمه ش موجوده منتهی پولی ه.
اگه واقعا نیازش دارید باید هزینه کنید بابتش..
البته این کتاب قبلا تحت عنوان "روان‌شناسی تربیتی" با ترجمه اسماعیل بیابانگرد و علی نعمتی توسط رشد در سال‭ ۸۴ ‬منتشر شده، شاید بتونید اینو گیر بیارید. هرچند خودم گوگل کردم و هیچکدوم رو رایگان در اختیار نذاشتن.
قیمتش حدودا ۲۴ تومن هست..
همواره شاد باشید و پرانرژی:gol:

بله متشکرم از شما. تو کتابخونه ها نیست، 10 روز دیگه امتحان دارم ازش، برا همین میخواستم حداقل فایلشو داشته باشم، ولی دیگه مجبور شدم سفارش اینترنتی بدم ببینم کی به دستم میرسه.
بازم ممنون :gol:
 

Similar threads

بالا