Ebook های رشته روانشناسی..

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نام كتاب: هیچ چیز نمی تواند ناراحتم کند

نويسنده: آلبرت آلیس
تعداد صفحات: 47
نوع فايل:pdf
سايز فايل: 329KB

توضيحات: این کتاب راه و رسم کنار آمدن با مشکلات زندگی و داشتن احساس بهتر هنگام مواجه شدن با مشکلات را به شما آموزش می دهد.



پسوورد: www.newbook.ir
دانلود رايگان كتاب
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نام كتاب: چگونه بر استرس غلبه کنيم

نوع فايل:pdf
سايز فايل: 356KB

توضيحات: استرس واکنش فيزيکي بدن به موقعيتهاي ناخوشايند به عنوان بخشي جدانشدني از زندگي انسانها است.تعريف- استرس- کار بسيار دشواري است زيرا استرس وارده به هر فرد يا شخصي متفاوت از ديگري است. استرس خفيف از موضوعاتي نظير از دست دادن اتوبوس، ايستادن در صف به مدت طولاني و يا اخذ يک برگ جريمه و استرس شديد از طلاق، مشکلات خانوادگي و مرگ يکي از اعضاي خانواده ناشي مي‌شود. همچنين استرس مي‌تواند جسمي يا روحي باشد. استرس جسمي ناشي از کم‌خوابي، فعاليت جسمي شديد، رژيم ناسالم غذايي و يا بروز بيماري رخ مي‌دهد و استرس روحي از نگراني‌هاي مالي، پشت سر گذاشتن يک تجربه دردناک، بازنشستگي و اخراج از کار به وقوع مي‌پيوندد.با اين همه حجم زيادي از استرس از وظايف و مسئوليتهاي روزانه ما و موضوعات عادي نشأت مي‌گيرد.



پسوورد: www.newbook.ir
دانلود رايگان كتاب
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نام كتاب: بهداشت روان

نويسنده: آرمان کیوان نیا
تعداد صفحات: 89
نوع فايل:pdf
سايز فايل: 899KB

توضيحات: اين كتاب شامل مطالب زير مي باشد.اختلالات دو قطبی،اختلال استرسی پس از حادثه،داروهای ضدافسردگی،مشکل خواب،بیماری وسواسی جبری،بیماری جسمی و بهداشت روان،اختلالات شخصیتی و ...



پسوورد: www.newbook.ir
دانلود رايگان كتاب
 

tahazoha

عضو جدید
دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد با پاسخنامه

دانلود دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد با پاسخنامه

دانلود رایگان سوالات کارشناسی ارشد آزمون سراسری به همراه پاسخنامه


سال 90
http://abonan.persianblog.ir/page/arshad90

سال89
http://abonan.persianblog.ir/page/arshad89

سال88
http://abonan.persianblog.ir/page/arshad88

سال87
http://abonan.persianblog.ir/page/arshad87

سال86
http://abonan.persianblog.ir/page/arshad86


به درد من که خیلی خورد، امیدوارم برای شما هم مفید باشه

 

Sogol1681

مدیر تالار روانشناسی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
با زبان بدن، مچ همه را بگیرید!

با زبان بدن، مچ همه را بگیرید!




نام کتاب :با زبان بدن، مچ همه را بگیرید!ناشر :
برترین کتابزبان کتاب : فارسیتعداد صفحات :8قالب کتاب : PDFحجم فایل : 114 کیلو بایت پسورد : ندارد





 

Sogol1681

مدیر تالار روانشناسی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
21 درس از آنتوني رابينز...

21 درس از آنتوني رابينز...


موضوع: موفقیت




نام کتاب : 21 درس از آنتوني رابينز


ناشر : برترین کتاب
زبان کتاب : فارسی تعداد صفحات : 3قالب کتاب : PDFحجم فایل : 73 کیلو بایت پسورد : ندارد




 
آخرین ویرایش:

habib1400

عضو جدید
دانلود کتاب موفقیت

دانلود کتاب موفقیت

سلام
شما می توانید خلاصه کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز اثر انتونی رابینز را از اینجا دانلود کنید

دانلود کتاب
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
روانشناسی در بازار سرمایه‎

روانشناسی در بازار سرمایه‎

عنوان مقاله : روانشناسی در بازار سرمایه‎
قالب بندی : Word


شرح مختصر : علم اقتصاد به عنوان یکی از رشته‌های علوم انسانی که نحوه انتخاب و مبادله توسط افراد و پیامدهای اقتصادی کلان این تصمیم‌ها را در سطح جامعه مورد مطالعه قرار می‌دهد، همواره از سوی روانشناسان متهم به نادیده گرفتن شواهد و واقعیت‌ها مربوط به رفتار انسان‌ها بوده است. علم اقتصاد با پایه‌ریزی مبانی خرد رفتاری و شکل‌دهی منظومه‌ای از نظریات براساس این فروض، مدعی سازگاری با این رشته علمی است. از آنجا که واحد تحلیل در این دو علم، فرد و رفتار او می‌باشد تعامل بین علم اقتصاد و روانشناسی می‌تواند برای نظریه‌پردازی اقتصادی مورد استفاده اقتصاددانان قرار گیرد. لذا ما در این بحث با برشمردن کاستی‌های برخی نظریات اقتصادی در مواجهه با مشاهدات واقعی و برخی پیشروی‌های نظری در راستای گفتگوی این دو علم، به ضرورت و اهمیت مطالعات میان‌رشته‌ای در این حوزه می‌پردازیم. در نهایت نیز سعمی می‌کنیم با تأکید بر طراحی دوره‌های مطالعاتی میان‌رشته‌ای، چارچوب‌هایی جهت آموزش و پژوهش مناسب در این حوزه ارائه گردد.
پیش از مطرح شدن مالیه رفتاری در مدیریت مالی و اقتصاد، رفتار سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه بر مبنای نظریه مطلوبیت اقتصادی تفسیر می‌شد، در حالی که بررسی‌ها و پژوهش‌های متعدد علمی در زمینه رفتاری، میزان اهمیت عوامل روانشناختی را مشخص کرد. اگرچه نظریه‌های مالیه رفتاری موضوعاتی جدید هستند و پیشینه آن به یک دهه پیش بازمی‌گردد، ولی موضوع دخیل بودن ویژگی‌های روانشناختی و رفتاری افراد در تصمیم‌های خرید به دوره‌های پیش‌تر بازمی‌گردد. حال اینکه با توجه به پیشرفت‌های بازار سرمایه، باید تمامی عوامل درونی و بیرونی بصورتی ظریف و زیربینانه مورد بررسی قرار گیرند، چرا که ما با تفکرات، عقاید و ذهنیات بسیار متنوعی از افراد رو به رو هستیم که شناخت و درک غالب این ذهنیات از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد برای سرمایه‌گذاری پول عوامل بسیار زیادی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند، به عبارت دیگر سرمایه‌گذاران حتی پیش از به دست آوردن پول، راهکارهای متفاوتی را برای محل سرمایه‌گذاری پولشان در ذهن پرورش می‌دهند (جعبه سیاه خریداران) و در نهایت گزینه‌ای را انتخاب می‌کنند که با توجه به ذهنیاتشان از هر جهت به نفعشان باشد. عوامل بسیار زیادی بر قصد و تصمیم افراد به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تأثیرگذارند که می‌توان این عوامل را به دو دسته عوال درونی و عوامل بیرونی تقسیم‌بندی کرد. از جمله عوامل بیرونی می‌توان به شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مواردی مانند: میزان تبلیغات از سوی بورس، مسائل درون شرکتی و … اشاره کرد وی از آجا که تأثیر این عوامل از سوی تحلیل‌گران بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، تأثیر عوامل درونی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

فهرست :
مقدمه
رابطه نظری علم اقتصاد با روانشناسی
آینده تعامل علم اقتصاد و روانشناسی
آموزش و پژوهش در علم اقتصاد با تأکید بر مطالعات روانشناسی
مقدمه‌ای بر تحقیقات انجام شده درخصوص رفتار سرمایه‌گذاران در بازار
روانشناسی و رفتارشناسی
اعتماد به نفس کاذب
تنوع بخشی
پشیمانی
ریسک و بازده
کنترل خویشتن
حسابداری ذهنی
نتیجه گیری
 

پیوست ها

  • ravanshenasi-bazar-sarmaye-[www.prozhe.com].zip
    69 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پایان نامه : بررسی میزان افسردگی دختران مرکز بهزیستی در مقابل دختران عادی

پایان نامه : بررسی میزان افسردگی دختران مرکز بهزیستی در مقابل دختران عادی

پایان نامه : بررسی میزان افسردگی دختران مرکز بهزیستی در مقابل دختران عادی .....

لینک دانلود
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پایان نامه : رابطه بین هوش گاردنر و دست برتری‎

پایان نامه : رابطه بین هوش گاردنر و دست برتری‎

عنوان پایان نامه : رابطه بین هوش گاردنر و دست برتری‎
قالب بندی : PDF


شرح مختصر : هوارد گاردنر با گفتن اینکه تعاریف ارائه شده از هوش تنگ نظرانه و محدود است، باور رایج اتخاذ شده در مورد هوش را به چالش کشید. از این رو در کتاب چهارچوب های ذهن وجود هفت نوع هوش را مطرح کرد. نظریه هوش چندگانه با تمرکز بر طیف وسیعی از توانایی ها دارای کاربردهای گسترده ای برای آموزشهای خاص است. علاوه بر این هر فردی دارای هفت نوع هوش است. اغلب افراد قادرند هرکدام از هوشها معمولا به شیوه ای پیچیده با هم کار میکنند و راه های متعددی برای باهوش بودن در مقوله از هوش وجود دارند. هدف از این پژوهش بررسی تفاوت بین هوش های مطرح شده در نظریه گاردنر در بین دانش آموزان چپ دست برتر و راست دست برتر میباشد.


فهرست :
چکیده
مقدمه
تعریف هوش
نظریه هوش کلاسیک
هوش عاطفی یا هوش هیجانی
هوش معنوی چیست ؟
هوش چندگانه گاردنر
انواع هوش چندگانه
تعریف هوش های هفتگانه گاردنر
هوش و موفقیت
نظریه تازه در مورد هوش
دست برتری
فضای مربوط به چپ دستی و راست دستی در مغز
چپ دستی و ویژگی های رفتاری
نظریه های مربوط به چپ دستی
ارتباط تغییر دست برتر و لکنت زبان
ژن عامل چپ دستی
تفاوت رفتاری چپ دست ها و راست دست ها
تفاوت هوش منطقی و هوش هیجانی
پژوهش های انجام شده
جامعه آماری
نمونه آماری
نتیجه گیری
ضمائم
منابع
 

پیوست ها

  • pn-dast-bartari-hoosh-gardner-[www.prozhe.com].zip
    654.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پایان نامه : بررسی تاثیر روشهای مشاوره (فردی – گروهی) بر روی کاهش اضطراب دانشجویان

پایان نامه : بررسی تاثیر روشهای مشاوره (فردی – گروهی) بر روی کاهش اضطراب دانشجویان

عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر روشهای مشاوره (فردی – گروهی) بر روی کاهش اضطراب دانشجویان
قالب بندی : PDF


شرح مختصر : اصولا تفهیم و تفاهم بر سر مفاهیم و مباحث، در هر زمینه ای مبنای ارتباطات صحیح و منطقی در آن زمینه به حساب می آید. کاملا بدیهی و روشن است و پیش از آنکه خود را بر سر مفاهیم درگیر اختلاف نظر کنیم، باید بر مفاهیم عمومی و مورد اتفاق همه توقف کنیم و از برداشت های خاص پرهیز نماییم. مشاوره به مفهوم اصطلاحی و رایج خود فرآیندی فراتر از شور و مشورت ساده ای است که معمولا بدون هیچگونه تعهد و الزامی نسبت به عناصر و لوازم مشاوره صورت می پذیرد … مشاوره در مفهوم اصطلاحی خود صرفا به معنای مشورت دادن به مراجع و اظهارنظر راهنمایانه برای او در مورد یک مسئله و یا یک مشکل نمی باشد، مشاوره درواقع یک جریان است و فرآیندی است که سرمرحله آغازین، میانی و پایانی را در بر میگیرد… در حالی که یک مشورت دهی ساده، غالبا به دلیل عدم برخورداری از رابطه ای پایدار و مستمر، در حد راهنمایی معنا و مفهوم می یابد… در مشاوره براساس ارتباطاتی هماهنگ به نوعی تعامل و همکاری می پردازند که نتیجه آن تقویت، تکمیل، تغییر، تصحیح جنبه های رفتاری و شناختی مخاطبان خواهد بود. با‌ وجود اینکه همه ما گهگاهی اضطراب را تجربه می‌کنیم توضیح دادن به بچه‌ها راجع به اینکه اضطراب چگونه عمل می‌کند خیلی سخت است وقتی با کودکان مضطرب صحبت می‌کنیم خیلی مهم است که به آنها بفهمانیم که تنها نیستند. در دنیا میلیونها انسان هستند که گهگاه دچار اضطراب می‌شوند و خیلی مهم است که به آنها نشان دهیم که می‌توانند با شیوه‌های صحیح‌از پس این اضطراب برآیند. افکار غیر ضروری را کنار بگذارند و دید صحیح‌تری نسبت به موقعیت داشته باشند. و یاد بگیرند که قدم به قدم با ترسهایشان روبرو شوند

فهرست :
شناسایی روشهای مشاوره دانشجویان
مشاور تحصیلی
معنای لغوی مشاوره
انواع مشاوره
اضطراب
لزوم مشاوره
فرصت برای تفکر و خود یابی
روشهای راهنمایی و مشاوره
مشاوره انتخابی
مشاوره گروهی
اهداف مصاحبه ی مشاوره ای
مراحل مصاحبه مشاوره ای
فنون مشاوره
انواع روش های رهبری
شیوه های مشاوره
بازی درمانی
کاربرد آزمون در مشاوره
مراحل اجرای آزمون
فرم ها و پرشسنامه ها
عناصر مهم در مفهوم شناسی مشاوره
اهمیت مشاوره در خانواده
ویژگیهای مشاور
فنون و روشهای مشاوره در اسلام
اصول و روش‏های درمانگری شناختی
شناخت درمانی
نقش های شناخت
روش تدریس غیر مستقیم ( مشاوره ای )
نظریه های مشاوره
نظریه عقلانی – عاطفی
روشهای درمانی پیروان نظریه عقلانی – عاطفی
نظریه واقعیت درمانی
شیوه اجرای واقعیت درمانی
اضطراب
نگاهی به مقوله اضطراب در دانش آموزان
اضطراب در کودکان و نوجوانان
علا یم و نشانه های اضطراب
چه چیزهایی باعث بروز اضطراب دانش‌آموزان می شود؟
نیازهای دانش آموزان در مدارس
اضطراب به‌عنوان یک تعارض ناهشیار
اضطراب به‌عنوان پاسخ آموخته‌شده
اضطراب در معنای نداشتن کنترل
کنار آمدن با اضطراب
جامعه آماری
نمونه آماری و روش نمونه گیری
ابزار جمع اوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
تجزیه و تحلیلی داده ها
------------------------------------------------------------
لینک:
http://www.mediafire.com/?7crt8ot27cabv0g
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مقاله : مقایسه هوش هیجانی دو گروهِ مجرد دارای ارتباط و بدون ارتباط با جنس مخالف

مقاله : مقایسه هوش هیجانی دو گروهِ مجرد دارای ارتباط و بدون ارتباط با جنس مخالف

عنوان مقاله : مقایسه هوش هیجانی دو گروهِ مجرد دارای ارتباط و بدون ارتباط با جنس مخالف
قالب بندی : PDF


شرح مختصر : تحقیق حاضر به بررسی مقایسة هوش هیجانی گروهی که با جنس مخالف رابطه دوستی دارند و گروه فاقد این ارتباط، در افراد مجرد (دختر و پسر) ۱۷ ـ ۳۹ ساله شهر تهران می پردازد. برای این پژوهش، که در آن از آزمون هوش هیجانی بار ـ ان استفاده شده است، تعداد ۱۲۰ نفر از افراد مجرد (۶۰ نفر دختر و ۶۰ نفر پسر) شهر تهران، به روش تصادفی انتخاب شده اند. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده های کمی با استفاده از روش آماری T برای گروه های مستقل مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج مهم این پژوهش: حاکی از آن است که بین میانگین نمرات دو گروه (دارای رابطه و بدون رابطه دوستی) در متغیر های حل مسئله، خود شکوفایی، واقع گرایی، خوش بینی، عزّت نفس، کنترل تکانش، انعطاف پذیری، خود ابرازی و هوش هیجانی کلی تفاوت معنی دار وجود دارد، و در این موارد، تفاوت به نفع گروهی است که با جنس مخالف رابطه ندارند. در سایر متغیرها تفاوتی بین دو گروه وجود ندارد
کلمات کلیدی : هوش هیجانی، افراد مجرد و متاهل، پرسشنامه روانشناسی، شیوا زندی، مقاله روانشناسی، روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، پژوهش روانشناسی، دوستی با جنس مخالف، منحنی نرمال یا زنگی شکل، هوش عمومی،


لینک:
http://www.mediafire.com/?3vc4s3clra5fu6b
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[ پایان نامه ] : تعیین میزان سلامت روان در بین پرستاران شاغل در بیمارستانهای تهران‎

[ پایان نامه ] : تعیین میزان سلامت روان در بین پرستاران شاغل در بیمارستانهای تهران‎

عنوان پایان نامه : تعیین میزان سلامت روان در بین پرستاران شاغل در بیمارستانهای تهران‎
قالب بندی : Word


شرح مختصر : بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجود داشته و هیچ فردی در مقابل آن مصونیت ندارد و این خطری است که بشر را مرتباً تهدید می کند . خوشبختانه نهضت بهداشت روانی در نیم قرن اخیر افکار غلط و خرافات را در مورد بیماری های روانی کنار گذاشته و نشان داده اگر بیماری روانی را مانند سایر بیماریها زود تشخیص داده و درمان کنیم به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آن کاسته خواهد شد . بهداشت و ایجاد محیط سالم برای برقراری روابط صحیح انسانی است . از سلامت روانی تعاریف زیادی به عمل آمده که هر کدام با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی هر جامعه ای با دیگری متفاوت است با این وجود روانشناسان و روانپزشکان فردی را از نظر روانی سالم می دانند که تعادلی بین رفتارها و کنترل او در مواجهه با مشکلات اجتماعی وجود داشته باشد . کارشناسان سازمان بهداشت جهانی سلامت فکر و روان را اینطور تعریف می کنند : « سلامت فکر عبارت است از قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران ، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضاد ها و تمایلات شخصی به طور منطقی ، عادلانه و مناسب».

فهرست:
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
فرضیات تحقیق
ضرورت و اهمیت موضوع
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی
فصل دوم
مقدمه
تعریف سلامت روانی
جایگاه سلامت روان
ویژگی های سلامت روان
مولفه کلیدی سلامت روان
نگرشها در کار
نظریات در مورد سلامت روان
دیدگاه مزلو
دیدگاه روانی – اجتماعی و زیستی روانی
دیدگاه اریک اریکسون
دیدگاه کارن هورنای
دیدگاه اریک برن
دیدگاه هری استاک سالیوان
دیدگاه اریک فروم
رویکرد روانشناختی
دیدگاه کنراد لورنز
دیدگاه مک دوگال
دیدگاه اسکینر
رویکرد روانکاوی
دیدگاه فروید
دیدگاه یونگ
دیدگاه صفات موری
دیدگاه انسانگرایانه
نظریه هماهنگی جهت بالا برنده انگیزه در کار
پژوهشهای انجام شده
فصل سوم
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
ضریب اعتبار پرسشنامه
روش جمع آوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
تحلیل توصیفی
تحلیل استنباطی
فصل پنجم
خلاصه فصول
نتایج
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع
فهرست جداول
جدول شماره (فراوانی و درصد فراوانی پرستاران)
جدول شماره (فراوانی و درصد فراوانی سن پرستاران)
جدول شماره (شاخصهای آماری سلامت روان در پرستاران)
جدول شماره (فراوانی مشکلات مربوط به وضعیت سلامت روانی پرستاران شاغل در منطقه تهران)
جدول شماره (نمرات سلامت روان پرستاران زن و مرد)
جدول شماره (تفاوت سلامت روان در میان زنان و مردان)


http://www.mediafire.com/?0st4ag2c4akjjra
 

Sogol1681

مدیر تالار روانشناسی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دانلود رایگان نسخه پنجم کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی

دانلود رایگان نسخه پنجم کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی

دانلود رایگان نسخه پنجم کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی



DSM V
چاپ 2013


لینک دانلود رایگان DSM V
free download v5 ebook of Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders
معیارهای تشخیصی در روانشناسی و روانپزشکی ؛ دی اس ام 5 ؛ DSM ؛ دی اس ام؛ DSM V


برای دانلود نسخه چهارم (فارسی و زبان اصلی) کتاب مذکور به لینک زیر مراجعه فرمایید.










برگرفته شده از: psychology.blog

 
آخرین ویرایش:

Sogol1681

مدیر تالار روانشناسی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
تغییر و تحولات صورت گرفته در DSM 5

تغییر و تحولات صورت گرفته در DSM 5

DSM شامل یک علامت تجاری ثبت می‌باشد که متعلق به انجمن روان­پزشکان آمریکا APA می­باشد. در ایالات متحده آمریکا نیاز به جمع­آوری اطلاعات انگیزه اولیه برای طبقه­بندی اختلالات روانی به شمار می­رفت. اولین اقدام برای جمع­آوری اطلاعات درباره بیماری‌های روانی در آمریکا، ثبت فراوانی یک طبقه از بیماری‌های روانی تحت عنوان (کانا/ دیوانگی) در سرشماری سال ۱۸۴۰ بود. در سال ۱۸۸۰ بین هفت طبقه بیماری روانی تمایز قایل شدند که شامل (شیدایی، مالیخولیا، مونومانی (مشغولیت فکری بیمارگون، فلج ناقص، زوال عقل، می­بارگی و صرع) می‌باشد. در سال ۱۹۱۷ کمیته آماری انجمن روان­پزشکی آمریکا (انجمن پزشکی- روان­شناسی آمریکا) همراه با کمیسیون حل بهداشت روانی طرحی تصویب کرد که جهت سرشماری برای بیمارستان‌های روانی مورد استفاده قرار گرفت.

گرچه این سیستم در مقایسه با سیستم­های قبلی بیشتر یک سیستم بالینی بود ولی در درجه نخست هنوز یک طبقه­بندی آماری محسوب می­شد که بعداً چندین بار اصلاح شد.در جنگ جهانی دوم با توجه به حجم بالای مبتلایان به آسیب‌های روانی، روان­پزشکان آمریکا با سیل مراجعان مواجه شدند و ضرورت ارزیابی، اقدام و معالجه سربازان آسیب­دیده مشهود شد.

در واقع مرکز این حرکت به دور از مؤسسات فکری و کلینیک‌های سنتی بود. ارتش آمریکا با تشکیل یک کمیته به وسیله روان­پزشکان و سرتیپ ویلیام سی منیجر به طبقه­بندی و ایجاد یک برنامه که medical 203 نامیده می­شد، اقدام کرد که در سال ۱۹۴۳ مثل یک اطلاعیه فنی وزارت جنگ اعلام شد و توسط همه نیروهای مسلح پذیرفته شد. این طبقه­بندی بسیار تحت تأثیر اختلالات رفتاری سربازان بود. مقارن با آن سازمان بهداشت جهانی ششمین چاپ ICD را منتشر کرد که برای اولین بار در آن اختلالات روانی گنجانده شده بود. ICD-6 بسیار تحت تأثیر شدید مجموعه اصطلاحات اداره سربازان قرار داشت و شامل ۱۰ طبقه برای روان­پریشی­ها، ۹ طبقه برای روان­رنجوری­ها و ۷ طبقه برای اختلال‌های منش، رفتار و هوش بود. کمیته اطلاعات و آمار انجمن روان­پزشکی آمریکا، نسخه متفاوتی از ICD-6 را به عنوان اولین چاپ راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-I) در سال ۱۹۵۲ منتشر کرد.



منبع :خبرنامه
انجمن علمی روان شناسی بالینی ایران. زمستان ۱۳۹۱
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
تحلیل شخصیت اخلاقی ایرانیان

تحلیل شخصیت اخلاقی ایرانیان

عنوان مقاله: تحلیل شخصیت اخلاقی ایرانیان
قالب بندی : Word


شرح مختصر : چرا ما ایرانیان چنین خصوصیات اخلاقی یعنی چنین رفتار و گفتار و کرداری را داریم؟ آیا اینها ارثی است؟ اکتسابی است؟ بیماری است؟ اگر بیماری است، چگونه بیماری است؟ آیا علاج دارد؟ ابتدا لازم است در مورد شخصیت انسان به طور اعم صحبت کنیم و سپس به طور خاص به شخصیت ایرانیان بپردازیم درطول تاریخ، موضوعی که برای شناخت انسان همیشه مورد بحث بوده، چند شخصیتی،چندچهره ای و یا چندخلقی بودن انسان ها بوده است. اکثر اقوام به وجود دو شخصیت در هر فرد، اعتقاد کامل داشته و هر کدام برای آن علتی تعیین کرده و آن را به نامی می‌خواندند. آنها اعتقاد داشتند که این دو شخصیت مظهر زشتی و زیبایی، خوبی و بدی در انسان هستند که همیشه در درون او به جدال می پردازند تا یکی بر دیگری فایق آید و وجود شخص را تحت سیطره و کنترل خود درآورد. اریک برن می گوید وقتی شما مردم را تماشا می کنید و به حرفهایشان گوش می دهید، چه بسا جلوی چشمانتان حالت شخصیتشان عوض می شود. تغییرات ناگهانی در قیافه شان، در کلماتی که ادا می کنند، در ژست و حالات بدنشان دیده می شود. گاه رنگ صورتشان تغییر می کند، قلبشان به تپش می افتد، و نفسشان سریع می گردد. شخصی که بدین ترتیب تغییرمی کند، هنوز همان شخص است، یعنی با همان استخوان بندی، همان پوست و همان لباس، چه چیز او را از داخل تغییر می دهد؟ او از چه چیز به چه چیز تغییر می کند؟ این سوالی بود که برن را به تفکر واداشت و بعد از سال ها به این نتیجه رسید که در هر انسانی سه حالت مختلف شخصیت موجود است. برن آنها را Parent (والد یا والدین)، child (کودک) و Adult (بالغ) نام گذاری کرد.
فهرست:
تحلیل شخصیت اخلاقی ما ایرانیان
حق به معنای واقعی کلمه برای ما مطرح نیست
ما ایرانیان عاشق شعر و دلباخته شاعریم
تابلوهای نصب شده در جاده ها و شهرها
ایرانی بسیار وطن پرست است!
منابع
___________________________________
https://www.mediafire.com/?9jwu56vb0rvnzs2
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پایان نامه : بررسی ویژگی های شخصیت والدین دانش آموزان عقب مانده ذهنی

پایان نامه : بررسی ویژگی های شخصیت والدین دانش آموزان عقب مانده ذهنی

عنوان پایان نامه : بررسی ویژگی های شخصیت والدین دانش آموزان عقب مانده ذهنی
قالب بندی : PDF


شرح مختصر : تحقیق حاضر تحت عنوان بررسی ویژگیهای شخصیت والدین دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر جهت دستیابی به اهداف تحقیق است . تعداد کل مراکز دانش آموزان کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر درسطح شهرستان شاهین شهر ۳ مدرسه بود که به علت اندک بودن جامعه آماری هرسه مدرسه را انتخاب نموده واز هر سه مدرسه والدین ۱۰ نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات در این پژوهش باتوجه به موضوع پرسشنامه Scl90-R که دارای ۹۰ سوال برای ارزشیابی علائم روانی است جهت تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات بدست آمده از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید و از آزمون T استفاده شده است. جهت مشخص نمودن تفاوت میانگین های دو نمونه استفاده شد. میانگین علائم روانی در والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش بذیر ۹۹ درصد می باشد همچنین تحلیل نتایج خرده آزمونها نشان دادکه میانگین مادران در خرده آزمونهای شکایات جسمانی،حساسیت در روابط متقابل،افسردگی،اضطراب،برخاشگری،ترس مرضی وروان بریشی به طور معناداری بیشتر از بدران می باشد.اما در خرده آزمون های وسواس- اجبار،افکار بارانوئید و سوالات اضافی تفاوت معنا داری بین بدران ومادران دیده نشد.

فهرست:
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
فصل دوم : ادبیات تحقیق
تعریف شخصیت
اضطراب
پرخاشگری
وسواس جبری
افسردگی
خانواده و کودک معلول
تنیدگی چیست
تنیدگی در خانواده های کودکان معلول
پیشینه تحقیق
پژوهش های انجام شده در خارج از کشور
پژوهش های انجام شده در داخل کشور
فصل سوم: روش
مقدمه
طرح تحقیق
شیوه پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
روش جمع آوری اطلاعات
شیوه آماری
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
بیان فرضیه ها
بررسی فرضیه اصلی
بررسی فرضیه های فرعی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
__________________________________________
https://www.mediafire.com/?3qgp3cpvp1xd61c
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سلامت روحی و روانی افراد

تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سلامت روحی و روانی افراد

عنوان مقاله : تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سلامت روحی و روانی افراد
قالب بندی : Word


شرح مختصر : در دنیای امروز، شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در روابط مردم سرتاسر جهان ایفا می‌کنند . به ‌طوری که به جزیی جدایی‌ناپذیر از زندگی بیشتر مردم تبدیل شده‌اند . این در حالی است که اساس پیدایش این شبکه ها تسهیل و کوتاه نمودن مسیر ارتباطی میان افراد جامعه تلقی می گردد . در ایران نیز این پدیده نه چندان نوظهور روز به روز بر خیل مشتاقان خود می افزاید . شاید در گذشته نه چندان دور افراد شناخت کمی نسبت به ماهیت و چگونگی استفاده از این شبکه ها داشتند ، اما این روزها در زندگی روزمره شاهد آن هستیم که طیف متفاوت مردم راجع به این شبکه ها با هم صحبت و تبادل اطلاعات مینمایند . طبقات مختلف در جامعه از زن و مرد ، جوان و پیر، باسواد و بی‌سواد ، از آن حرف می‌زنند . عده‌ای بسیار مخالف آن‌ها بوده ، وجودشان را باعث مضرات اجتماعی و فساد اخلاقی برای طبقات جامعه دانسته و مایل به بستن ، تعطیل و فیلتر کردن آن‌ها هستند و در مقابل ، عده‌ای دیگر آن‌ها را مظاهری از تمدن جدید شمرده ، وجود آن‌ها را برای پیوستگی‌های اجتماعی مفید ، بلکه لازم می‌دانند . فراگیر شدن استفاده از این پدیده ، پیامدهای مثبت و منفی بسیاری را بر زندگی ما القاء نموده و در مواردی نیز تبعات گریز ناپذیری را بر ما تحمیل داشته است . تا آنجائیکه بعضا اصطلاحات مرسوم در این شبکه ها بخشی از فرهنگ محاوره افراد جامعه ما را تشکیل میدهند . در این تحقیق کوشیده ایم تا تاثیرات مثبت و منفی استفاده از این شبکه ها را بر روحیات افراد بررسی نموده و نتایج حاصله را به بوته نقد بنهیم .

فهرست :
مقدمه
اهمیت و ضرورت بررسی مطلب
فرضیه
متغیرها
قلمرو زمانی
قلمرو مکانی
روش تحقیق
جامعه آماری
آمار جهانی
آمار داخل کشور
نسبت جنسیت در سه شبکه اجتماعی پر بازدید تر
آمار ماهانه زمان سپری شده در شبکه های اجتماعی
نمودار جمعیت سنی کاربران شبکه های اجتماعی
روش جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل اطلاعات
نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری کلی
پیشنهادات
پیشنهادات به محققین بعدی
منابع و ماخذ
__________________________________________________
https://www.mediafire.com/?1ndpun1knb5jtlv
 

yoga_mhk

عضو جدید
دانلود کتاب نكته‌هاي كوچك زندگي (جلدهای 1، 2 و 3)

دانلود کتاب نكته‌هاي كوچك زندگي (جلدهای 1، 2 و 3)

کتاب نكته‌هاي كوچك زندگي

(جلدهای 1، 2 و 3)

Life's Little Instruction Book

نوشته:

اچ. جکسون براون، پسر

H. Jackson Brown, Jr.

ترجمه:

سایت روشنا



این کتابی است کوچک برای شما تا با تلاش‌های کوچک امابسیار باارزش، زندگانی خود و اطرافیان خود را شادتر، پربارتر، زیباتر و دلنشین‌ترکنید.
این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است،حاوی حدوداً 1500 جمله و عبارت امیدبخش، کاربردی، ساده و بسیار مفید می‌باشد که بابه کار بردن آنها می‌توانید به پیشرفت‌های قابل توجهی در زندگی خانوادگی، ارتباطبا افراد، وضعیت شغلی و ... خود دست یابید و هر روزتان را شادتر از روز قبل سازید.
جملاتی از این کتاب:
1- هر روز از سه نفر تعریف و تمجید کن.
2- حداقلسالي يك بار طلوع آفتاب را تماشا كن.
3- ازعبارات «متشكرم»، «سپاسگزارم» و «ممنونم» زياد استفاده كن.
4- هربهار گل بكار.
5- در«سلام گفتن» پيش‌قدم باش.
6- كتاب‌هايعالي بخر حتي اگر هرگز آنها را نخواهي خواند.
7- كفش‌هاي واكس‌زده بپوش.
8- دندان‌هايت را با نخ دندان تميز كن.
9- بدون هیچ دلیلی جشن کوچکی برای خودت یا خانواده‌اتبگیر.
10- هر وقت احساس کردی که به خاطر فعالیت‌ها وتوانایی‌هایت، لیاقت ترفیع شغلی یا اضافه حقوق را داری، آن را بلافاصله درخواستکن.


از اینجا دانلود کنید:
لینک دانلود




 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت

عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت

عنوان مقاله : عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان در جایگاه های سوخت
قالب بندی : Word



شرح مختصر : برای ورود به بحث ، ابتدا باید اخلاق را تعریف کنیم. اخلاق بطور ساده و خلاصه شامل شناخت صحیح از ناصحیح و آنگاه انجام صحیح و ترک ناصحیح است. تشخیص درست از غلط همیشه ساده نیست. بسیاری از دانشمندان علم اخلاق ادعا می کنند که باتوجه به اصول اخلاقی در مقام عمل همیشه یک راهکار درست وجود دارد و برخی دیگر معتقدند که راهکار درست بستگی به موقعیت و شرایط دارد و تشخیص اینکه کدام راهکار درست است درنهایت به عهده خود فرد است.اخلاق کار (BUSINESS ETHICS) نیز از دیدگاه افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. اما عموماً آن را شناخت درست از نادرست در محیط کار و آنگاه انجام درست و ترک نادرست می دانند. اخلاق در معنی، تشخیص درست از نادرست و خوب از بد، همیشه موضوع مورد بحث فلاسفه بوده، آنها به عنوان یکی از شاخه‌های فلسفه، در مورد آن سخن گفته‌اند. به علاوه بــرخی مانند هایک اخلاق را تمدن‌ساز به شمار می‌آورند.به طور کلی انسان ها در بعد فردی و شخصیتی دارای ویژگی های خاص اخلاقی هستند که پندار، گفتار و رفتار آنها را شکل می دهد. ممکن است همین افراد وقتی در یک جایگاه و پست سازمانی قرار می گیرند عواملی موجب شود که پندار، گفتار و رفتار متفاوتی از بعد فردی سر بزند که این ویژگی های انسانی بر روی میزان کارایی و اثر بخشی سازمان تاثیر بگذارد. از طرفی اخلاقی بودن یا نبودن رفتارها و عملکرد می تواند موجب بروز پیامدهای مثبت یا منفی در سطح سازمان گردد.هدف از این تحقیق بررسی عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان و به طور خاص کارکنان جایگاه سوخت اختصاصی بوعلی همدان می باشد. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه بوده و روش انجام آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات به روش میدانی می باشد. به عبارتی،منظور از مطالعات میدانی تحقیقاتی است که موضوع مورد مطالعه در اختیار محقق قرار داشته باشد و یا به عبارت دیگر محقق را بدان دسترسی باشد بعنوان مثال وقتی محقق هدفش مطالعه در زندگی کشاورزان ساکن یک روستا و یا قشری از جامعه و یا گروهی از کارگران یک موسسه تولیدی و یا مردم عشایری باشد مطالعه, از نوع مطالعه میدانی است و اطلاق اصطلاح میدانی به مفهوم ارتباط مستقیم و رویاروی محقق با پدیده های مورد مطالعه است .

فهرست :
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
مدل تحقیق
قلمرو زمانی تحقیق
قلمرو مکانی تحقیق
تعاریف عملیاتی
تعریف اخلاق از دیدگاه بعضی از بزرگان
اخلاق کاری
اخلاق در اسلام
رفتار متقابل مشتریان با کارگران جایگاه
رفتار مدیریت با کارکنان
امکانات رفاهی
ایمنی ، بهداشت و محیط زیست کارکنان
انواع رفتار اخلاقی
اصول اخلاقی درکار
تعهد و تخصص
حس مسئولیت پذیری
حفظ حقوق دیگران
به دنبال کار حلال بودن
تاثیر متغیرهای موثر بر اخلاق کار به صورت مجزا
روش تحقیق
جامعه آماری
روش گرد آوری اطلاعات
ابزار گرد آوری اطلاعات
نحوه تهیه پرسشنامه
روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها
روش تجزیه و تحلیل داده ها
فراوانی سن کارکنان
فراوانی سابقه کاری کارکنان
فراوانی تحصیلات کارکنان
فراوانی رفتار اخلاقی کارکنان
نتیجه گیری
منابع
__________________________________
https://www.mediafire.com/?p4gv0akz2ki1d5v
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎

بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎

عنوان مقاله: بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی‎
قالب بندی : Word

شرح مختصر : در طول سده های گذشته دیدگاه فلاسفه وشاعران موید این اصل بوده است که انسان نیاز دارد خود را خوب و منطقی واخلاقی جلوه دهد در صدسال گذشته نیز بسیاری از روانشناسان پذیرفته اند که انسان دارای عزت نفس می باشد برای انسان هیچ حکم ارزشی مهمتر از داوری او در مورد عزت نفس خویشتن نیست . ارزشیابی شخص از خویشتن قطعی ترین عامل در رشد روانی او میباشد این ارزشیابی به صورت احساسی است که انتزاع و شناسا یی ان دشوار است زیرا پیوسته تجربه میشود و جزئی از هر احساس و دخیل در هر واکنش احساساتی انسان است بنابراین این تصور که یک فرد از خویشتن دارد به طور ضمنی در همه ی واکنش های ارزشی تجلی می شود . از سویی دیگر عملکرد تحصیل و یا موفقیت افراد در مورد تحصیل و عوامل و شرایط و امکانات ومقتضیات ان از جمله موضوعات مورد علاقه و جالب توجه روانشناسان و صاحب نضران علوم تربیتی می باشد به نظر می رسد پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دارای یک رابطه متقابل می باشد یعنی از طرفی داشتن عزت نفس موجب پیشرفت تحصیلی می شود زیرا که خودباوری و تلقی مثبت از خویشتن در یادگیری و ایجاد نگرش برای تحصیل اثر می گذارد و موجب پیشرفت تحصیلی می شود از طرف دیگر موفقیت تحصیلی و رسیدن به مدارج بالا در کار اموزش موجب ارتقای عزت نفس می شود . به طور کلی پیشرفت های انسان در هر زمینه ای وتجربه ی موفقیت احساس خودباوری و ازشمندی و توانمندی در هر مورد باعث افزایش عزت نفس می شود . ویلیام جیمز اضهار می دارد که هر چند مفهوم خود و عزت نفس بسییار شبیه به هم هستند اما عزت نفس اشاره به به سطوح ارزشمندی دارد که فرد برای خود قایل است و به معنی درک و دریافت جایگاه و منزلت خود می باشد جیمز در اواخر ۱۸۸۰مطرح نمود که عزت نفس را میتوان براساس میزان ارتباط بین خودواقعی وخود ارمانی تعریف نمود. فاصله بین خود واقعی و خودآرمانی هر چقدر کمتر باشد فرد از عزت نفس بالاتری برخوردار است وهر چقدر فاصله بین این دو بیشتر یاشد میزان عزت نفس پایین تر خواهد بود رابسون عزت نفس را عبادت میداند از حس رضامندی خویشتن پذیری که از ارزیابی شخص درباره ی ارزشمندی قدرت و منزلت وجذابیتشایستگی و کفایت و توانایی برای ارضای تمایلات و خواسته های خود منتج می شود. در تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در شهرتبریز در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ می‌پردازند.


فهرست :
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت مسأله
تعریف عملیاتی
پیشینه تحقیق
مبانی نظری
مبانی تجربی
مدل تحلیلی
تعاریفی از عزت نفس
ابعاد عزت نفس
نیاز حرمت و احترام به خود
نشانه‌های عزت نفس ناسالم و عزت نفس سالم
عوامل مؤثر بر رشد عزت نفس کودکان و نوجوانان
عزت نفس تحصیلی و پیشرفت تحصیلی
دیدگاه‌های دانشمندان درباره عزت نفس
تأثیر اعتماد به نفس در موفقیت‌های تحصیلی
پژوهش‌های انجام یافته در خارج از کشور
پژوهش‌های انجام یافته در داخل کشور
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری
ابزارها
روایی و پایایی
روش‌های آماری
آیا بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟
آیا عزت نفس با جنسیت رابطه دارد؟
بحث بر یافته‌ها
محدودیت‌ها
پیشنهادها
منابع

_____________________________________________
http://pouriatiz.persiangig.com/document/ezate-nafs-pishrafte-tahsili-[www.prozhe.com].zip/download
 

designer2012

عضو جدید
اختلالات رفتاری(مقاله)

اختلالات رفتاری(مقاله)

[FONT=&quot]بسمه تعالی [/FONT]
[FONT=&quot]اختلالات رفتاری[/FONT]
[FONT=&quot]چکیده[/FONT][FONT=&quot] :[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]همانطور که میدانیم در این دوره به دلیل شیوع بیماری های روانی ضرورت آشنایی با آنان نیز بیشتر شده است.امیدوارم نوشته زیر مورد توجه[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]قرار گیرد. [/FONT]
[FONT=&quot]مقدمه:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT] [FONT=&quot]با احترام خوانندگان گرامی با مطالعه کتب متعدد روانشناسی و مجلات و با توجه به اهمیت موضوع اختلالات رفتاری تصمیم گرفتم درتحقیق زیر با محوریت سایکوزها و نوروز ها و عوامل پیدایش این اختلالات مختصری توضیح دهم.امید است مفید واقع شود. [/FONT]
[FONT=&quot]تعریف سلامتی و بیماری:[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]هنگامی که از اختلالات رفتاری سخن میگوییم منظورمان همان بی نظمیهای رفتار است.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]میتوانیم بیماری را در مقابل سلامتی،نابهنجاری را در مقابل بهنجاری و ناسازگاری را در برابر سازگاری قرار دهیم.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]سلامتی:به طور کلی سلامتی به حالتی گوییم که در آن،فرد خود را خوب،قوی و مطمئن احساس می کند.اگر بخواهیم سلامتی را بیشتر تشریح کنیم در واقع میتوانیم بگوییم: [/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]تعادلی است که بین ارگانیسم و محیط او وجود دارد.به طور کلی شخصی که بتواند تعارضهای خود را حل کند و در مقابل ناکامیهای اجتناب ناپذیر زندگی استقامت داشته باشد،از سلامت کامل برخوردار است،اما در مقابل شخصی که نتواند به این موفقیت دست یابد بیمار تلقی میشود. [/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]بیماری:به این معنی است که سلامتی یک فرد به خطر بیفتد،که به دنبال آن ضعف مقاومت بدن در مقابل مسمومیت ها و عفونت ها پیش می آید.بیمار به کسی گفته میشود که رنج میکشد و تصور میکند کارایی های خود را از دست داده است.یک فرد بیمار مانند یک کودک میشود که به افراد اطراف خود وابسته است.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]دو معیار برای تشخیص دقیق بهنجاری از نابهنجاری مورد استفاده قرار میگیرد که عبارتند از:آماری و آرمانی [/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]معیار آرمانی سلامتی یعنی مطابقت با قانونی که از هر جهت در حد خوب و قابل قبولی است.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]اما،معیار آماری سلامتی یعنی میانگین،فردی که از هر جهت در حد میانه قرار دارد.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]اگر بخواهیم دیدگاه آرمانی را در نظر بگیریم، بیماری یا نا بهنجاری جنبه ای منفی و مرضی پیدا خواهد کرد.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]روانشناسان،شخصی را از نظر روانی سالم میدانند که:[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]1.فعالیتهای او در اجتماع مورد قبول باشد.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]2.به فعالیتهای خود علاقه داشته باشد و از زندگی خویش راضی باشد. [/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]نوروزهابیماری های روانی را از نظر شدت و ضعف به دو گروه نوروزها و سایکوزها تقسیم میکنند.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]رایج ترین طبقه بندی رفتارهای نابهنجار، راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی-چاپ چهارم [/FONT]DSM-Iv[FONT=&quot]است.[/FONT] [FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] و سایکوزها:[/FONT]
[FONT=&quot]نوروز چیست؟[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]نوروز ها نوعی از اختلالات روانی هستند که عملکردهای اصلی شخصیت را شامل نمیشوند و فرد به آن ها آگاهی ها دارد.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]از انواع رایج آن عبارتند از:اضطراب،وسواس، ترسهای مرضی و هیستری.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]نوروز ها جز اختلالات رفتاری کنشی به حساب می آید. [/FONT]
[FONT=&quot]جنبه های مشترک نوروز ها:[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]1.زندگی انسانهای نوروتیک را نیروهای مرموز و تاریک،نیروهایی که یک فرد هیچ گونه کنترلی بر آنها ندارد،اداره می کنند.این نیرو ها شامل:عقده ها،احساسهای خودکم بینی، وسواسها و اضطرابها ریشه دارد.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]2.شخص نوروتیک به طورناآگاه سعی می کند رنجهای خود را با راه حلهای سازشکارانه حل کند،زیرا این راه حل ها اجازه نمی دهند تا او پرتگاهی را که در آن است ببیند. [/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]3.انسان نوروتیک همیشه قربانی تعارضهای درونی خود است.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]4.فرد نوروتیک در اضطراب دائمی به سر می برد اضطرابی که گاهی مبهم و گاهی بسیار وحشتناک است.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]5.شخص نوروتیک اغلب حرکاتی کودکانه دارد.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]6.فرد نوروتیک نمی تواند با واقعیت و با اجتماع خود سازگار شود. [/FONT]
[FONT=&quot]نوروزهای رایج:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]انسانهای این نسل به شیوه ای کاملا“مصنوعی زندگی میکند و این باعث شده است که انسانها در گرفتاری های متعدد و غرورهای دیوانه وار غوطه ور شوند و مواد مخدر به راحتی و فراوان در اختیار عموم قرار گیرد. [/FONT]
[FONT=&quot]نوروزهای کودکی:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]عدم تعادل در دوره کودکی باعث به وجود آمدن نوروزهای شدید دوران بزرگسالی می شوند.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]عدم تعادلهای کودک،هم نشانه های روحی و هم جسمی دارد:[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]1.از نظر روانی،کودک به جای اینکه تحرک و بی ثباتی سن خود را نشان دهد،بسیار خشک رفتار می کند.لجباز،دروغگو و ... است.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]2.نشانه های جسمی عبارتند از:شب ادراری،تیک و ... [/FONT]
[FONT=&quot]درمان نوروزهای کودکی: [/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]این بیماری در کودکی عمق زیادی ندارد.اگر خود والدین توانایی درمان این بیماری را نداشته باشند،چند جلسه مشاوره کافی خواهد بود تا این ریشه ها قطع گردد. [/FONT]
[FONT=&quot]نوروزهای بزرگسالی:[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]در بزرگسالی نوروزها عموما“ماهیت عاطفی دارند.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]حالت یک بزرگسال نوروتیک مثل این است که قسمتی از شخصیت او میگوید،بلی و قسمتی دیگر میگوید خیر.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]اضطراب،رایجترین و آشکارترین نشانه ی نوروزهاست.[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]آزمایشها نشان می دهد که اکثر دستگاه های بدن ممکن است تحت تاثیر این اختلالها قرار گیرد: دستگاه گوارش،دستگاه غدد و... [/FONT]
[FONT=&quot]علتهای نوروزهای بزرگسالی:[/FONT] [FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]1.علتهای جسمی،از قبیل:سیفلیس،کم خونی و...[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]2.علتهای کاملا“ جسمی،مثل مسمومیت،عفونت و ...[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]3.تعارضهای درونی،که 90% آن ها ریشه در تعلیم و تربیت دارند و به صورت احساس گناه و ... بروز می کنند. [/FONT]
[FONT=&quot]نوروزهای مهم:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]1.آستنی و نوراستنی[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]آستنی یعنی ضعف عصبی یا کمبود نیرو[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]نوراستنی یعنی ضعف عصبی دائم[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]2.اضطراب[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]3.وسواس[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]4.ترسهای مرضی[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]5.هیستری[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]6.پارانویا [/FONT]
[FONT=&quot]سایکوز چیست؟[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]تفاوت سایکوز و نوروز بر درجه آگاهی شخص از حالت خود مبتنی است.شخص سایکوز از بیماری خود آگاهی ندارد. [/FONT] [FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]سایکوزهای مهم:[/FONT] [FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]1.اسکیزوفرنی[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]2.مانیک-دپرسیو [/FONT]
[FONT=&quot]منابع:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]پکیج موسسه مجازی پارس[/FONT]
[FONT=&quot]• [/FONT][FONT=&quot]زمینه روانشناسی هیلگارد[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
 

Similar threads

بالا