4 روش موثر جذب سرمایه گذار برای استارتاپ ها

sorooshpardaz

عضو جدید
اینکه دیگران به ایده های نوآورانه شما در کسب و کار به همان صورتی که شما در مورد آن ایده فکر میکنید، بیندیشند کاری سخت است، هیچ کس یک سکه برای ایده ای بزرگ پرداخت نمیکند اکثر افراد ترجیح می دهند سرمایه خود را برای ایده هایی که تست شده و نتیجه مطلوب آن مشاهده شده، پرداخت کنند.

اگر برای بار اول است که کارآفرینی می کنید یا اینکه در کار خود چندین بار شکست خورده باشید در هر صورت شما خوب می دانید که برای نشان دادن قدرت استارتاپ خود به دیگران باید زحمت زیادی بکشید و این کار سریع اتفاق نمی افتد و برای موفقیت در کسب و کارهای نوپا باید اقداماتی گوناگون و هوشمندانه ای انجام داد.
در این مقاله تجارت الکترونیک به شما می گوییم چگونه کسب و کار خود را به سرمایه گذاران و مشتریان معرفی کنید به نحوی که مایل به خرید یا سرمایه گذاری روی استارتاپ شما شوند.
[h=3]1.توصیفات عددی داشته باشید.[/h] بسیاری از افراد داده های عددی را ترجیح می دهند.برای درک این موضوع به مثال زیر توجه کنید:
"70 میلیارد دلار زباله در آفریقا وجود دارد، استارتاپ ما می خواهد این زباله ها را به پول تبدیل کند." این توصیف دید بهتری نسبت به اینکه بگوییم: "ما میخواهیم خیابانهای نیجریه را تمیز کنیم." به سرمایه گذاران می دهد.
بصورت معمول هر سرمایه گذاری اگر بشنود به ازای هر دلاری که خرج می کند چه میزان سود و منفعت برایش بازمی گردد بهتر است و سریعتر قانع می شود.اما ارائه اطلاعات عددی به این معنی نیست که شما به هرکسی که از شما در مورد کسب و کارتان سوالی پرسید پاسخ دهید، این اطلاعات را فقط باید به کسانی که لازم است بدانند، بدهید.زمانیکه می خواهید ایده یا فکر خود را بفروشید اطاعات صحیح و آنهایی را که جذابترند ارائه دهید.
[h=3]2.در ابتدا مشکلات را توضیح دهید(دلیل وجودی کسب و کار)[/h] اکثر افراد تا زمانیکه احساس خطر و مشکل نکنند اقدامی نمی کنند. پس در وهله اول مشکلات را توضیح دهد و دلیل وجود استارتاپ خود را بیان کنید تا بدین ترتیب نشان دهید که کسب و کار شما مفید است و نیاز یا مشکلی را برطرف می کند.
[h=3]3.انتخاب نامی مناسب[/h] برای کسب و کار خود نامی مناسب انتخاب کنید. نام گذاری برای ایده ها نشان می دهد که در کار خود جدی هستید اجازه ندهید ایده های بزرگ شما پشت یک نام وحشتناک به دام بیفتند از طرفی اگر نام کسب وکارتان در ذهن سرمایه گذارانن شبیه به جک و یا طنز به نظر آید ممکن است از سرمایه گذاری منصرف شوند.
اکثر کار آفرینان این بخش را نادیده می گیرند و فکر میکنند ایده های آنها باید به نحوی قوی باشد که حتی بدون اسم یا با نامی معمولی هم موفق شود، اما انتخاب نام برای کسب و کاری امری حیاتی و مهم است.
[h=3]4.ارائه نقشه راه[/h] به هیچ وجه کسب و کار خود را بدون داشتن نقشه مسیر به سرمایه گذاران معرفی نکنید. ارائه نقشه مسیری که نشان دهد کسب و کار در هر برهه از زمان چه می کند و به کجا می رود یکی دیگر از مهمترین راههای جذب سرمایه گذار می باشد. در این نقشه می بایست مراحل مختلفی را در نظر بگیرید و موانع بالقوه را شناسایی کنید و روش های مقابله با آنها را نیز بیان کنید.
در نقشه مسیر باید به روشنی بیان کنید که :
- در کجا قرار دارید؟
- به کجا می خواهید بروید؟
- در طول مسیر چه اقدامات و نقاط عطفی دارید؟
- مشکلات احتمالی و روش های مقابله با آنها چیست؟
- منابع مالی در صورت نبود سرمایه گذار چه کسانی هستند؟
- تامین کنندگان چه کسانی هستند و چگونه به شما سرویس می دهند؟

منبع:سروش پرداز|تجارت الکترونیک
 
بالا