✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

  • بله

    رای: 0 0.0%
  • خیر

    رای: 6 100.0%
  • با ایمیلتان تماس می گیریم

    رای: 0 0.0%
  • با AEEW.blogfa

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    6

*Ertebat*

عضو جدید
همه آنچه که باید در مورد Galaxy S7 سامسونگ بدانید

همه آنچه که باید در مورد Galaxy S7 سامسونگ بدانید



این روزها شایعات فراوان در مورد گوشی هوشمند Galaxy S7 به گوش می‌رسد. ولی اگر قصد خواندن موثق‌ترین اخبار در مورد پرچمدار بعدی گوشی‌های سامسونگ را دارید، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

به گزارش موبنا، منابع آگاهی که از فرآیند داخلی شرکت سامسونگ مطلع هستند، تصاویر واقعی از این گوشی هوشمند را به دست آوردند و از این طریق موفق شدند ابعاد اصلی این محصول را منتشر کنند.

طول، عرض و ضخامت این گوشی هوشمند به ترتیب ۱۴۳٫۳۷، ۷۰٫۸ و ۶٫۹۴ میلیمتر است و بر این اساس می‌توان آن را هم‌اندازه Galaxy S6 دانست.

لازم به ذکر است که این گوشی هوشمند در دو مدل و با سه پردازنده مختلف تولید می‌شود و از این رو اندازه‌های مدل دیگر به ترتیب ۱۶۳٫۳۲، ۸۲٫۰۱ و ۷٫۸۲ میلیمتر برآورد شده است. این ابعاد را می‌توان معادل گوشی هوشمند Galaxy Mega 2 دانست.

با همه این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت گوشی هوشمند Galaxy S7 سامسونگ نمایشگر لمسی ۶ اینچی را در خود جا داده است.

به جز این مسئله، باید گفت که شکل ظاهری این گوشی هوشمند شباهت زیادی به مدل S6 دارد و سامسونگ در عوض سعی کرده است امکانات داخلی آن را ارتقا دهد. یک مدل از این گوشی هوشمند شامل پردازنده Snapdragon 820 کوالکام می‌شود و مدل دیگر هم تراشه Exynos 8890 سامسونگ را در خود جا داده است.

سامسونگ برای تاریخ ۲۱ فوریه یعنی یک روز پیش از آغاز به‌کار کنفرانس جهانی MWC 2016 بارسلونا کنفرانس مطبوعاتی بزرگی را ترتیب داده است تا در آن گوشی هوشمند جدید خود را در معرض دید عموم قرار دهد.

بدنه این گوشی هوشمند از فلز منیزیوم ساخته شده است و از دیگر امکانات مهم به کار رفته در آن می‌توان به سیستم ورودی USB Type-C، سیستم تشخیص فشار انگشت روی نمایشگر مانند فناوری ۳D Touch و دو تراشه مرکزی Exynos 890/SD820 سامسونگ اشاره کرد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
از هم‌اکنون با آیفون ۸ اپل آشنا شوید

از هم‌اکنون با آیفون ۸ اپل آشنا شوید



سه شرکت ژاپنی سونی، هیتاچی و توشیبا ائتلافی را با یکدیگر تشکیل دادند و بزرگترین مرکز تولید نمایشگرهای موبایلی جهان را با نام JDI راه‌اندازی کردند. شرکت اپل هم‌اکنون 1.7 میلیارد دلار در این مرکز سرمایه‌گذاری کرده است تا از محصولات آن استفاده کند.

به گزارش موبنا، اگر اخبار منتشر شده درست باشد، اپل یک برنامه‌ریزی استراتژیک و طولانی‌مدت در دست دارد تا بتواند با شرکای ژاپنی خود همکاری‌های بیشتری انجام دهد و محصولات آنها را در مدل‌های جدید گوشی هوشمند آیفون به کار برد.

منابع آگاه در تازه‌ترین خبرها اعلام کردند که مرکز JDI توافقات لازم را با اپل به انجام رسانده است تا نمایشگر لمسی گوشی هوشمند آیفون ۸ را تولید کند. تولید این نمایشگر فرآیند پیچیده‌ای دارد، زیرا به ۳D Touch فناوری‌های هوشمند دیگری هم در آن به کار گرفته شده است.

مرکز JDI‌ تمرکز زیادی بر نمایشگرهای OLED دارد و شرکت اپل می‌خواهد در سال ۲۰۱۸ میلادی که قرار است آیفون ۸ عرضه شود، فناوری نمایشگر در گوشی‌های هوشمند خود را تغییر دهد.

مرکز JDI اعلام کرد در بهار ۲۰۱۸ تولید انبوه نسل جدید نمایشگرهای OLED را آغاز می‌کند که این فعالیت با همکاری شرکت اپل انجام می‌شود. شایعات منتشر شده حاکی از آن است که اپل مذاکراتی را با دو شرکت سامسونگ و ال‌جی هم انجام داده است تا برای تولید نمایشگرهای OLED از آنها کمک بگیرد.

قرار است این گوشی هوشمند در دو مدل و با نمایشگرهای ۶ و ۶٫۵ اینچی عرضه شود و اپل برای آن دوربین اصلی ۱۴ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی در نظر گرفته است.

این گوشی هوشمند در سه مدل ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و از دیگر امکانات آن می‌توان به رم ۴ گیگابایتی، باتری ۲۵۰۰ میلی‌آمپری با توان ۱۸ ساعت استفاده مستمر از خدمات ۴G و ... اشاره کرد.


 

niazkav10

عضو جدید
دانلود سریال شهرزاد

دانلود سریال شهرزاد

شهرزاد ، بزرگ ترین و پرهزینه ترین سریال تاریخ ایران در بخش خصوصی است. برای پشتیبانی از سازندگان آن نسخه اورجینال سریال را خریداری کنید. در وب سایت تبلیغ رایگان نیازکاو، لینک دانلود سریال شهرزاد با کیفیت پایین قرار داده شده است که شما می توانید به منظور حمایت از سازندگان سریال شهرزاد به سایت رسمی شهرزاد مراجعه و این سریال جذاب را دانلود فرمائید. دانلود سریال شهرزاد دانلود رایگان سریال شهرزاد سریال شهرزاد شهرزاد
 

niazkav10

عضو جدید
بیوگرافی الناز حبیبی

بیوگرافی الناز حبیبی

آیا می خواهید به جدیدترین عکسهای الناز حبیبی دسترسی داشته باشید؟ بیوگرافی الناز حبیبی را می خواهید؟
فیلمهایی که الناز حبیبی در آنها ایفای نقش کرده است را می شناسید؟
عکس الناز حبیبی و همسرش را می خواهید.
به بخش عکس بازیگران وب سایت درج آگهی رایگان نیازکاو مراجعه کنید.
 

*Ertebat*

عضو جدید
یک گوشی بخرید؛ دو گوشی ببرید!

یک گوشی بخرید؛ دو گوشی ببرید!

اپراتور موبایلی AT&T از هم‌اکنون جشن پایان سال میلادی را برگزاری کرده است و بر این اساس قصد دارد دو گوشی هوشمند را تنها با پرداخت قیمت یک گوشی به مشتریان خود بدهد.

به گزارش موبنا، اگر این خبر درست باشد، برای کاربران بسیار قابل ملاحظه خواهد بود. زیرا کاربران با این کار می‌توانند به‌ازای هر گوشی هوشمندی که خریداری می‌کنند یک دستگاه گوشی دیگر هم رایگان هدیه بگیرند.

این طرح برای بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار در نظر گرفته شده است. بنابراین مدل‌هایی مانند Galaxy S6 و Galaxy S6 active سامسونگ و همچنین آیفون ۶s اپل این تخفیف را شامل می‌شود.

زمانی که کاربران یک دستگاه گوشی هوشمند را خریداری می‌کنند، می‌توانند گوشی دومی که قرار است هدیه بگیرند را تا همان قیمت به صورت آزادانه انتخاب کنند. البته در این زمینه نمی‌شود که به عنوان مثال یک دستگاه گوشی آیفون خرید و هدیه آن را از گوشی‌های ساسمونگ انتخاب کرد. زیرا گوشی اصلی و هدیه مربوط به آن باید ساخت یک برند باشند.

این طرح اندکی پیچیده است. ولی به هر حال، هر دو گوشی هوشمند به مدت ۲۴ ماه قفل می‌شوند تا فقط از خدمات شرکت مخابراتی AT&T استفاده کنند. بر اساس گوشی هوشمندی که کاربران انتخاب می‌کنند، هزینه ماهانه‌ای که باید در قبال آن بپردازند تا ۷۰ دلار هم افزایش میابد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
تجربه اینترنت پر سرعت با بسته های نیترو

تجربه اینترنت پر سرعت با بسته های نیترو

مشترکین بسته های آلفای همراه اول، می توانند با استفاده از سرویس نیترو، آلفا+ را تجربه کنند.

به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نیترو قابلیتی به منظور تجربه سرعت اینترنت نوترینو نسل ۳ برای مشترکین بسته های آلفا (نسل۲) است. با فعال سازی نیترو، سرعت بسته های آلفا افزایش یافته و برای مدت مشخصی به سرعت آلفا+ (سرعت نسل ۳) افزایش می یابد.
نیترو فقط برای مشترکین بسته های آلفا قابل استفاده بوده و فعال سازی آن، با شماره گیری #۷*۱۰۰* امکان پذیر است.
گفتنی است سرویس نیترو در دو بازه زمانی یک و سه روزه قابل فعال سازی است و مشترک حداکثر می تواند به اندازه کل حجمی که از بسته آلفای خود باقیمانده است، از سرویس نیترو استفاده کند.
در صورتی که اعتبار زمانی نیترویی که فعال شده از مدت زمان باقیمانده بسته آلفای مشترک بیشتر باشد، مشترک حداکثر تا پایان زمان بسته آلفای خود می تواند از نیترو استفاده کند. هر یک از مشترکین بسته های آلفا می توانند هر کدام یک از نیتروهای یک و یا سه روزه را فعال کنند.
با پایان یافتن بسته آلفا (اعتبار زمانی بسته تمام شود و یا حجم بسته به پایان برسد و یا بسته تمدید شود)، نیترو نیز غیرفعال می شود.
 

*Ertebat*

عضو جدید
نخستین خودروی جهان که با نیروی ذهن کنترل می‌شود

نخستین خودروی جهان که با نیروی ذهن کنترل می‌شود



محققان چینی در شهر تیانجین برای نخستین بار در جهان موفق به ساخت خودرویی شدند که راننده می‌تواند به کمک نیروی ذهن خود آن را کنترل کند.

به گزارش موبنا، این محققان اعلام کردند که خودروی آنها می‌تواند از مغز انسان برای کنترل بخش‌های مختلف خود استفاده کند تا راننده بدون دخالت دست بتواند وسیله نقلیه را به حرکت درآورد.

محققان دانشگاه Nankai چین با اعلام این خبر توضیح دادند که برای نخستین بار در تاریخ چنین خودرویی را ساخته‌اند که می‌تواند به کمک نیروی ذهن حرکت کند و برای ساخت آن بیش از دو سال زمان سپری شده است.

راننده در این خودرو یک کلاه هوشمند را روی سر خود قرار می‌دهد که این کلاه می‌تواند سیگنال‌های مغزی او را دریافت کند. بر این اساس اگر راننده تصمیم بگیرد که خودرو به جلو یا عقب حرکت کند، این اتفاق در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد و حتی قفل کردن ماشین هم می‌تواند بدون دخالت دست انجام شود.

گیرنده سیگنال‌های مغزی که توسط این محققان چینی ساخته شده است ۱۶ حسگر دارد که بر اساس سیستم هوشمندی موسوم به EEG کار می‌کند و به صورت مستقیم با مغز راننده در ارتباط است.
 

*Ertebat*

عضو جدید
انتقال سرور تلگرام به ایران برای پیگیری حقوق شهروندی

انتقال سرور تلگرام به ایران برای پیگیری حقوق شهروندی

سوسن صادقی: پلیس فتای ایران یک ماه به تلگرام فرصت داد تا برای ادامه فعالیت خود در ایران سرورهایش را به داخل کشور منتقل کند.

حسن نجفی سولاری، مشاور شورای عالی فضای مجازی: نیروی انتظامی که از جانب خود اولتیماتوم نمی‌دهد و اگر در نشست خبری بحث مهلت یک ماهه را برای انتقال سرور تلگرام به ایران اعلام کرده است باید طبق مصوبه‌ای از سوی شورای امنیت ملی باشد
رمضانعلی سبحانی فر عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه: اگر این شبکه سرور خود را به داخل کشور منتقل و کانال‌های غیر اخلاقی را مسدود نکند، امکان فیلتر شدن این شبکه در ایران بسیار قوی است و اگر این شبکه می‌خواهد کاربران ۲۰میلیونی خود را از دست ندهد، بهتر است که این انتقال را انجام دهد

این خبر را اواسط هفته گذشته سردار کمال هادیان فر، رئیس پلیس فتای ناجا در نشست مطبوعاتی اعلام کرد و گفت: چون شرکت تلگرام بیشترین کاربران ایرانی را در شبکه اجتماعی خود دارد، باید سرور این شبکه را به ایران منتقل کند. بعد از اعلام این خبر این سؤال مطرح شدکه آیا قاعده و قانون خاص بین‌المللی برای انتقال سرور یک سایت به کشور دیگر وجود دارد؟ انتقال این شبکه چه محاسنی برای شرکت مربوطه و کشور متقاضی انتقال سرور دارد و آیا موضوع تحریم ها در خودداری از انتقال این شبکه به ایران مؤثر است؟ «ایران» نظر کارشناسان حوزه‌ آی تی را در این باره جویا شد.
انتقال سرور با نظر مدیر شبکه
«نیروی انتظامی که از جانب خود اولتیماتوم نمی‌دهد و اگر در نشست خبری بحث مهلت یک ماهه را برای انتقال سرور تلگرام به ایران اعلام کرده است باید طبق مصوبه‌ای از سوی شورای امنیت ملی باشد.»
حسن نجفی سولاری، مشاور شورای عالی فضای مجازی فتا با بیان مطلب فوق به «ایران» می‌گوید: هیچ تصمیمی بدون رأی‌گیری در این کارگروه انجام نمی‌شود و در این باره حتماً در کارگروه تصمیم‌گیری شده است.
نجفی سولاری که خود به برخی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مشاوره می‌دهد، می‌گوید: ممکن است اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نظرات مختلفی داشته باشند. به عبارتی برخی موافق و برخی مخالف مصوبات و صورتجلسه‌های مطرح شده در این کارگروه باشند ولی اگر اعضا به اقناع نرسند، رأی‌گیری می‌کنند. همانند مصوبه‌ای که در مجلس مطرح می‌شود. به نظر من اعضا موازی کاری نمی‌کنند.
علی توسلی نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان صنفی رایانه‌ای (نصر) تهران نیز با بیان اینکه قانون و قاعده بین‌المللی برای انتقال سرور شبکه یا سایت از کشوری به کشور دیگر وجود ندارد به «ایران» می‌گوید: انتقال سرور یک شبکه اجتماعی به نظر مدیر سایت یا شبکه اجتماعی بستگی دارد.
کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتای ناجا با اشاره به اینکه تاکنون پاول دوروف مدیر تلگرام با انتقال سرور شبکه اجتماعی خود به ایران موافقت نکرده است می‌گوید: مدیرعامل تلگرام ادعا کرده که به دلیل وجود تحریم‌ها امکان انتقال سرور وجود ندارد.
حال این سؤال مطرح است که آیا تحریم‌ها تنها عامل عدم انتقال سرور این شبکه پرمخاطب به کشور است. علی توسلی نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران در این باره به «ایران» می‌گوید: نمی‌دانم چقدر تحریم در این مسأله تأثیر دارد ولی حتی اگر این شبکه‌ها هم مشمول تحریم باشند، دی ماه تحریم‌ها برداشته می‌شود، بنابراین این شبکه اجتماعی دیگر از این بابت مشکلی نخواهد داشت و براحتی می‌تواند سرور خود را به داخل کشور ایران منتقل کند. به نظر من به نفع شرکت تلگرام است که این انتقال را انجام دهد و فکر می‌کنم سرانجام چنین کاری را انجام دهد.
شبکه اجتماعی و ارزان بودن اینترنت
بجز بحث تحریم چه دلایلی مانع از انتقال سرور تلگرام به ایران می‌شود؟ و این انتقال چه مزایایی در بر دارد؟ عده‌ای می‌گویند شاید دلیل خودداری از انتقال این شبکه به کشور، محدود کردن فعالیت این شبکه در ایران باشد.
علی توسلی نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران می‌گوید: امکان محدود کردن شبکه‌ای از داخل کشور وجود ندارد حتی اگر سرور تلگرام به ایران منتقل شود تنها خود شرکت است که می‌تواند اعمال محدودیت کند. در حقیقت چون در ورودی دیتا کسی نمی‌تواند محدودیت ایجاد کند و تنها در بخش دسترسی خروجی است که می‌توان فیلترینگ را اعمال کرد بنابراین امکان اعمال محدودیت وجود ندارد مگر خود مدیریت بخواهد محدودیت‌ها را اعمال کند.
علی توسلی می‌افزاید: وقتی ما از ایران به سرور خارجی وصل می‌شویم تا از شبکه‌ای استفاده کنیم، اینترنت زیادی مصرف می‌کنیم ولی وقتی از داخل کشور به این سرور وصل شویم دیگر هزینه اینترنت وجود ندارد و اینترانت شبکه داخلی کشور میزبان است که به شبکه وصل می‌شود. بنابراین درخواست و خواسته ایران از مدیر تلگرام برای انتقال سرور این شبکه به ایران منطقی است. این شبکه از همانجا می‌تواند «هاست» کند و به طور قطع چیزی که در خارج از ایران تولید می‌شود را می‌تواند به داخل کشور منتقل کند.
حل مشکلات با انتقال سرور به کشور
رمضانعلی سبحانی فر عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی نیز معتقد است وقتی که شرکت تلگرام نزدیک به ۲۰ میلیون کاربر در ایران دارد به نفع خودش است که سرورش را به کشور انتقال دهد. سبحانی فر نماینده مردم سبزوار به «ایران» می‌گوید: اگر سرور شبکه اجتماعی خارجی به داخل منتقل شود باید از قوانین ایران تبعیت کند بنابراین خیلی از مشکلات داخلی ما حل می‌شود.
سبحانی فر می‌افزاید: اکنون گروه‌ داعش از شبکه‌های اجتماعی برای نفوذ و صدمه زدن به کشورها استفاده می‌کنند و همان‌طور که امنیت دیگر کشورها را به خطر انداخته‌، امنیت کشور ما را نیز به خطر می‌اندازند بنابراین در این راستا می‌توان با انتقال سرور، از شبکه تلگرام استفاده خوبی کرد. از سوی دیگر اگر سرور به داخل کشور منتقل شود، امکان رصد و مسدود کردن کانال‌های غیراخلاقی نیز وجود خواهد داشت به عبارتی تا زمانی که این نوع کانال‌ها در این شبکه قابل دسترس باشد، امکان فعالیت تلگرام در داخل کشور وجود ندارد. یعنی اگر این شبکه سرور خود را به داخل کشور منتقل و کانال‌های غیر اخلاقی را مسدود نکند، امکان فیلتر شدن این شبکه در ایران بسیار قوی است و اگر این شبکه می‌خواهد کاربران ۲۰ میلیونی خود را از دست ندهد، بهتر است که این انتقال را انجام دهد. از این‌رو به نفع تلگرام است که سرور خود را به ایران منتقل کرده و با قوانین جمهوری اسلامی ایران هماهنگ باشد تا کاربران خود را از دست ندهد.
حسن نجفی سولاری مشاور شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه بجز بحث مسدود کردن کانال‌های غیر اخلاقی آنچه مهم به نظر می‌رسد پیگیری حقوق شهروندی است، می‌گوید: در حال حاضر امکان پیگیری حقوق شهروندی وجود ندارد و علت تلاش مسئولان کشور درباره مذاکره با مدیران شبکه اجتماعی تلگرام برای انتقال سرور به ایران، پیگیری حقوق شهروندی است.
وی می‌افزاید: وقتی شبکه‌ای در کشوری پرطرفدار باشد هر اتفاقی ممکن است بیفتد که نیاز به پیگیری حقوقی دارد بنابراین اگر سرور در کشور نباشد امکان پیگیری حقوقی نیز وجود ندارد و در این میان حقوق شهروندی ضایع می‌شود. حقوق انسان‌ها محترم است و حق دادرسی و اقامه دعوا را برای همه قائل شده است بنابراین باید سرور شبکه در دسترس باشد تا اگر از حقوق شهروندی سوء‌استفاده شد، بتوان به آن دست یافت یا اینکه مرجع حقوقی اجازه داشته باشد، تحقیق کند که چه کسی عامل ضایع شدن حق دیگری بوده است.
به هرحال با تمامی موارد فوق باید گفت؛ شبکه اجتماعی تلگرام یک شبکه پرطرفدار است و داستان آن جدا از دیگر شبکه‌های اجتماعی فعال در کشور است چرا که اکثر رسانه‌ها حتی آنها که در روزهایی که خبر فیلترینگ تلگرام داغ بود در راستای القای مضر بودن این شبکه مطالبی را انتشار داده بودند نیز در این شبکه کانال خبری خود را راه‌اندازی کرده‌اند و از این طریق با مخاطبان خود در ارتباط هستند با این حال باید منتظر ماند و دید بعد از پایان مهلت یک‌ماهه سرنوشت تلگرام به کجا ختم می‌شود.
 

*Ertebat*

عضو جدید
بهترین ابزارهای اندرویدی سال ۲۰۱۵ به انتخاب گوگل

بهترین ابزارهای اندرویدی سال ۲۰۱۵ به انتخاب گوگل

از هم‌اکنون تا پایان سال 2015 میلادی حدود دو هفته باقی مانده است و شرکت گوگل به عنوان متولی اصلی توسعه سیستم عامل موبایلی اندروید، بهترین ابزارهایی که طی یک سال گذشته در فروشگاه Play Store عرضه شده را انتخاب کرده است.

به گزارش موبنا، گوگل در این زمینه گزارشی را با عنوان «بهترین ابزارهای سال ۲۰۱۵» منتشر کرد و توضیح داد این ابزارها در بخش‌های مختلف و با کارایی‌های متفاوت انتخاب شده‌اند. لیست این ابزارها به قرار زیر اعلام شده است:

ابزار Backgrounds HD مخصوص تغییر تصویر پس‌زمینه
ابزار Candy Camera برای عکاسی بهتر و آسان‌تر در حالت سلفی
ابزار Colorfy – Coloring Book مخصوص کودکان
ابزار Cute – Beauty Shoping مخصوص فروش لوازم آرایش با کمترین قیمت
ابزار djay Free – DJ Mix Remix Music مخصوص ویرایش موسیقی‌ها
ابزار Dubsmash مخصوص دریافت بهترین فایل‌های صوتی و تصویری
ابزار Language Learning – busuu مخصوص یادگیری زبان‌های مختلف
ابزار Microsoft Word برای نوشتن متن‌ها
ابزار Retrica مخصوص عکاسی و ویرایش عکس
ابزار Skype مخصوص برقراری تماس‌های اینترنتی
ابزار SwiftKey برای تغییر صفحه‌کلید
ابزار TouchPal Emoji Keyboard مخصوص اضافه کردن شکلک‌ها به صفحه‌کلید
ابزار Trucaller – Caller ID & Block مخصوص مدیرتی تماس‌های ارسالی و دریافتی
ابزار Twitch مخصوص انجام بازی‌های آنلاین
ابزار Weather & Clock Widget مخصوص اعلام آب و هوا، و ساعت رسمی کشورها

نمایندگی سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
به‌روزرسانی نقشه گوگل برای استفاده در حالت افلاین

به‌روزرسانی نقشه گوگل برای استفاده در حالت افلاین

شرکت گوگل در کنفرانس I/O امسال اعلام کرد که سرویس Google Maps تا پایان سال 2015 میلادی یک به‌روزرسانی کلی را شامل می‌شود.

به گزارش موبنا، با اعلام این خبر چند ماه خبر نسخه ویژه این سرویس برای دستگاه‌های موبایلی اندرویدی به‌روز شد و به کاربران امکان داد تا در حالت آفلاین هم بتوانند از قابلیت‌های مسیریابی نقشه هوشمند استفاده کنند.

در این نسخه به‌روز شده کاربران اندرویدی همچنین توانستند در حالت آفلاین از اطلاعات سازمانی ابزار موبایلی و قیمت بنزین در پمپ‌بنزین‌های مختلف هم باخبر شوند.

امروز شرکت گوگل یک به‌روزرسانی دیگر انجام داد و این بار نسخه Google Maps برای دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر سیستم عامل iOS خدمات جدی را در اختیار گرفت.

ابزار Google Maps مخصوص دستگاه‌های موبایلی ساخته شده در شرکت اپل به‌روز شد تا این کاربران هم بتوانند به صورت کامل از نقشه این شرکت در حالت آفلاین استفاده کنند. در این نقشه کاربران می‌توانند مسیریابی، انتقال بسته، دوچرخه‌سواری، مسیرهای پیاده‌روی و ... را به صورت آفلاین در اختیار بگیرند.

شرکت گوگل اعلام کرد که کاربران دستگاه‌های موبایلی اپل همچنین می‌توانند در نسخه جدید این نقشه الکترونیکی به صورت آفلاین قیمت سوخت در پمپ‌های بنزین را دریافت کنند و آدرس نزدیک‌ترین پمپ بنزن به موقعیت خود را هم بیابند.

 

hraha97

عضو جدید
درباره رشته مشاوره توانبخشی کسی اطلاعی داره ؟

درباره رشته مشاوره توانبخشی کسی اطلاعی داره ؟

درباره رشته مشاوره توانبخشی کسی اطلاعی داره ؟
کارش چیه ؟ بازار کارشه در آینده چجوریه ؟ می شه با کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی مرکز مشاوره زد یا نه ؟ و ...
آیا کار این وبسایت هم مشاوره توانبخشی هست یا نه ؟
 

*Ertebat*

عضو جدید
خانم‌ها هم صاحب ساعت مچی هوشمند می‌شوند

خانم‌ها هم صاحب ساعت مچی هوشمند می‌شوند

ساعت هوشمند Huawei Watch از چند ماه قبل وارد بازار شد و این طور که شایعات جدید نشان می‌دهد، شرکت چینی در حال کار کردن روی مدل جدید این ساعت مچی مخصوص خانم‌ها است.

به گزارش موبنا، از هم‌اکنون پیش‌بینی شده است که در نمایشگاه CES 2016 که ژانویه سال آینده برگزار می‌شود، از مدل جدید ساعت مچی هوشمند هوواوی رونمایی شود که این ساعت برای خانم‌ها طراحی شده است.

این ساعت هوشمند جدید نمایشگر دایره‌ای دارد که البته برای آن شکل‌های شیک طراحی شده است و قرار است با بند و ظاهر زنانه عرضه شود.

این قابلیت‌ها می‌تواند با ساعت مچی قدیمی و جدید هوواوی هماهنگ شود و البته به صورت ویژه مشتریان خانم مورد نظر قرار بگیرند.

مدل زنانه ساعت هوشمند هوواوی نمایشگر کوچک‌تری نسبت به مدل Moto 360 دارد و البته یک نسخه ویژه از آن با بدنه‌ای از جنس طلا ساخته شده است.

منابع آگاه می‌گویند این محصول که مدل بعدی Huawei Watch محسوب می‌شود هم‌اکنون در دست توسعه است و قرار است از نیمه دوم سال ۲۰۱۶ فروش آن آغاز شود.
 

*Ertebat*

عضو جدید
تداوم عرضه سیمکارت‌های فعال توسط دستفروشان و دکه‌های مطبوعات

تداوم عرضه سیمکارت‌های فعال توسط دستفروشان و دکه‌های مطبوعات

اپراتور چندملیتی ام تی ان - ایرانسل، در دولت تدبیر و امید نیز راه خود را پیدا کرده و همچنان به عرضه سیمکارت های ثبت نام نشده اما فعال، توسط دستفروشان و برخی دکه های روزنامه فروشی سطح شهر تداوم داده است.

به گزارش خبرنگار موبنا، این اقدام در حالی طی ماهها و هفته های اخیر تداوم یافته که ماه گذشته میلادی، همین اپراتور چند ملیتی بدلیل اقدام مشابه در کشور نیجریه، به ازای هر مشترک یکهزار دلار آمریکا و در مجموع بیش از پنج میلیارد دلار جریمه شده است.
جالب اینکه دولت نیجریه، دغدغه ای بنام شبکه های ماهواره ای ضدنظام را هم ندارد و این جریمه را فقط بدلیل احتمال سوءاستفاده از این سیمکارتهای فعال توسط گروه های تروریستی، آدم ربایی و اخاذی، از این اپراتور طلب کرده است.
حکم دادگاهی در نیجریه برای تخلف اپراتور چندملیتی ام تی ان برای عرضه سیمکارت های ثبت نام نشده فعال در این کشور به استعفای مدیرعامل این اپراتور که ترکیب نژادی ، مذهبی و ملیت سهامداران آن هم مشخص نیست، منجر شد.
این اپراتور در چند پروژه از جمله ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی در شرق کشور، جاسوسی از مراکز حساس در جمهوری اسلامی ایران، خوش خدمتی به امیرنشین امارات و تقدیم جزایر ایرانی به این امیرنشین تازه تاسیس، حذف نام خلیج فارس از لیگ فوتبال ایران و جایگزینی نام خلیج «ع ر ب ی» توسط خواهرخوانده اش (اتصالات) در لیگ فوتبال امارات و بی توجهی به قانون مصوب سال ۸۳ مجلس در خصوص لزوم شفافسازی فعالیت این قبیل شرکتها و ضرورت واگذاری ۲۱ درصد از سهامش در بورس هم در کارنامه خود دارد که تاکنون بنابدلایلی برخوردی با این شرکت و یا حتی هیات مدیره مادام العمر آن هم صورت نگرفته است.
این اپراتور که از حمایتهای تمام قد وزارت ارتباطات در دولتهای نهم، دهم و بویژه یازدهم برخوردار است، تاکنون سه برابر پروانه اولیه اش یعنی بیش از ۴۰ میلیون سیمکارت در ایران توزیع کرده و معلوم نیست از این میزان چه تعداد متعلق به مشترکین واقعی این اپراتور است.
شبکه های ضدانقلاب «من و تو»، «بی بی سی فارسی» و «صدای آمریکا» فقط چند ماه پس از ورود این اپراتور به ایران و عرضه گسترده سیمکارت های اعتباری راه اندازی شدند.
ماههاست که بخش قابل توجهی از دکه های سطح شهر تهران و برخی دستفروشان در مقابل مراکز خرید و فروش، بویژه عرضه کنندگان گوشی، سیمکارت های پنج هزار تومانی این اپراتور را بدلیل فعال بودن، به قیمت ۲۰ هزار تومان به مشتریان خاص می فروشند، اما مسئولان تاکنون در این زمینه خود را به ندیدن و نشنیدن زده اند.
مسئولان دولتی و حتی اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تاکنون بنابه مصلحت اندیشی هایی، از هرگونه موضع گیری علیه این اپراتور چندملیتی طی سالهای اخیر پرهیز کرده اند.
خبرنگاران مجله «تلفن همراه» و پایگاه اطلاع رسانی «موبنا» برای اثبات این تخلف، چندین سیمکارت فعال این اپراتور را از چند نقطه مختلف شهر تهران خریداری و در صورت لزوم آماده ارائه آنها به مراجع ذی صلاح هستند.
یک عضو شورای مرکزی حزب مشارکت که بدلیل برخی اقدامات اعضای آن در فتنه ۸۸، قوه قضاییه هرگونه فعالیت این حزب را ممنوع اعلام کرد، و اکنون جدا از سمت معاونت وزیر ارتباطات و عضویت در هیات مدیره چندشرکت ، عضو کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم هست، روز گذشته در پاسخ به تداوم این روند و چرایی سکوت مسوولان دولت یازدهم، از هرگونه اظهار نظر پیرامون این تخلف فرهنگی ، اجتماعی ، قضایی و امنیتی این شرکت چند ملیتی خودداری کرد.

نمایندگی سانترال
 

mnti.ir

عضو جدید

*Ertebat*

عضو جدید
فیلترینگ زیرپوستی اما هوشمند تلگرام

فیلترینگ زیرپوستی اما هوشمند تلگرام



فیلترینگ زیرپوستی اما هوشمند تلگرام تعدادی از کاربران تلگرام دیروز هنگام ارسال بعضی از پیام‌ها خطایی دریافت کردند که به آنها می‌گفت اجازه ندارند و نمی‌توانند با توجه به محدودیت‌های داخلی کشور بعضی از پیام‌ها را برای دیگران ارسال کنند. به نظر می‌رسد این آغازی برای شروع فیلترینگ هوشمند تلگرام در ایران باشد.

این روش که می‌توان آن را فیلترینگ هوشمند یا محتوایی خواند، این‌گونه عمل می‌کند که کاربران برای ارسال بعضی از پیام‌هایی که به نظر می‌رسد در آنها واژگان یا عبارت‌های مشمول فیلترینگ وجود دارد با محدودیت مواجه می‌شوند و پیام‌های واجد این کلمات را نمی‌توانند برای افراد دیگر ارسال کنند یا در گروه‌ها به اشتراک بگذارند. این روش به این ترتیب عمل می‌کند و به جای پیام اصلی، پیام دیگری با این مضمون و البته به زبان انگلیسی ارسال می‌شود: «sorry, this bot is unavailable in your country due to local restrictions» و به مخاطبان خبر محدودیت‌های تازه را می‌دهد. درواقع هم فرستنده و هم گیرنده به جای پیام اصلی، همین پیام را مشاهده می‌کنند. اگرچه مسئولان به‌ویژه مسئولان دولتی همزمان با نقد و نظرها و بالا گرفتن چالش‌ها درباره تلگرام در ایران همواره تاکید کرده بودند که این نرم‌افزار را فیلتر نمی‌کنند و با این موضوع مخالفند اما حالا به نظر می‌رسد دست‌کم از نظر محتوایی اتفاقات تازه‌ای در تلگرام افتاده است و کلماتی ازجمله نام‌ها و اسامی مسئولان و عبارت‌ها و واژگانی که عموما در ایران مشمول خط قرمزها هستند اگر در متنی وجود داشته باشد، با تنظیماتی که در تلگرام اعمال شده، امکان انتشار پیدا نمی‌کند. پیش از این و زمانی که هنوز شبکه‌های اجتماعی این‌چنین متداول نشده بود هم مخابرات ایران محدودیت‌های واژگانی برای ارسال پیامک‌ها اعمال کرده بود؛ به این ترتیب که پیامک‌هایی که حاوی واژگان ممنوعه بود، اساسا ارسال نمی‌شد، حالا پیامی که از دیروز به برخی کاربران ارسال شده به‌نوعی یادآور همان شیوه است. پیش از این ایران در ارتباط با شبکه اینستاگرام هم فیلترینگ هوشمند را اعمال کرده بود؛ به این معنا که نرم‌افزار اینستاگرام را به‌طورکلی فیلتر نکرده و همچنان کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند اما بخشی از محتوای صفحاتش ازجمله صفحات غیراخلاقی از دسترس ایرانی‌ها خارج شد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان طی یک هفته گذشته

لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان طی یک هفته گذشته

لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان طی یک هفته گذشته

این دوره زمانی که تنها چند روز تا پایان سال 2015 میلادی باقی مانده است برای بزرگان صنعت جهانی تلفن همراه ارزش زیادی دارد و این مراکز می‌کوشند از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.

به گزارش موبنا، در این روزها مدل‌های قدیمی آیفون با نمایشگر ۴ اینچی چندان مورد توجه قرار نگرفته‌اند و البته مدل آیفون ۶s هم بر حسب تعداد دستگاه‌های فروخته شده در یک هفته گذشته رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

گوشی تازه‌وارد YU Yutopia که چندان شناخته شده نیست در این دوره زمانی توانست خود را در جمع پرفروش‌ترین گوشی‌ها قرار دهد و Galaxy Note5 سامسونگ هم در سومین هفته از آخرین ماه ۲۰۱۵ رتبه هفتم را به دست آورد.

لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا طی هفته سوم از دسامبر ۲۰۱۵ به قرار زیر اعلام شده است

گوشی هوشمند Galaxy J7 سامسونگ – رتبه هفته قبل: اول – رتبه دو هفته قبل: اول
گوشی هوشمند Galaxy J5 سامسونگ – رتبه هفته قبل: دوم – رتبه دو هفته قبل: دوم
گوشی هوشمند Redmi Note 3 شیائومی – رتبه هفته قبل: سوم – رتبه دو هفته قبل: پنجم
گوشی هوشمند Galaxy S6 سامسونگ – رتبه هفته قبل: چهارم – رتبه دو هفته قبل: ششم
گوشی هوشمند Galaxy J2 سامسونگ – رتبه هفته قبل: پنجم – رتبه دو هفته قبل: سوم
گوشی هوشمند Galaxy Grand Prime سامسونگ – رتبه هفته قبل: ششم – رتبه دو هفته قبل: چهارم
گوشی هوشمند Galaxy Note5 سامسونگ – رتبه هفته قبل: هفتم – رتبه دو هفته قبل: هفتم
گوشی هوشمند آیفون ۵s اپل – رتبه هفته قبل: هشتم – رتبه دو هفته قبل: در لیست موجود نبوده
گوشی هوشمند YU Yotopia – رتبه هفته قبل: نهم – رتبه دو هفته قبل: در لیست موجود نبوده
گوشی هوشمند آیفون ۶s اپل – رتبه هفته قبل: دهم – رتبه دو هفته قبل: نهم
 

*Ertebat*

عضو جدید
۶ گوشی هوشمند پیشرفته‌ای که نیمه اول ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند

۶ گوشی هوشمند پیشرفته‌ای که نیمه اول ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند


۶ گوشی هوشمند پیشرفته‌ای که نیمه اول ۲۰۱۶ عرضه می‌شوند

سال 2015 رو به اتمام است و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند از هم‌اکنون خود را برای سال جدید میلادی آماده می‌کنند.

به گزارش موبنا، در ژانویه ۲۰۱۶ یعنی کمتر از سه هفته دیگر بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان موسوم به CES 2016 برگزار می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها پرچمداران بعدی خود را طی این اتفاق در معرض دید عموم قرار می‌دهند و پس از آن در ماه فوریه MWC 2016 به عنوان بزرگترین اتفاق موبایلی جهان در بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود.

با این دو اتفاق کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بهترین گوشی‌های سال آینده در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میلای در معرض دید عموم قرار بگیرند.

لیست بهترین گوشی‌هایی که قرار است طی شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ وارد بازار جهانی شوند به قرار زیر منتشر شده است:

گوشی هوشمند ZenFone 3 ایسوس: این محصول با دوربین مجهز به زوم اپتیکال ۳ برابری و رم چهار گیگابایتی، با قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود.

گوشی هوشمند HTC One M10: این محصول یکی از زیباترین طراحی‌ها را بین بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۶ دارد که از مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به نوعی فلز جدید مخصوص بدنه و نمایشگر ۴ هزار پیکسلی آن اشاره کرد.

گوشی هوشمند LG G5: این محصول نمایشگر ۵٫۶ اینچیبا کیفیت QHD دارد که دوربین اصلی ۲۱ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را هم شامل می‌شود.

گوشی هوشمند Galaxy S7 و S7 edge سامسونگ: مدل اصلی این گوشی هوشمند با نمایشگر ۵٫۲ اینچی از نوع Super AMOLED با کیفیت QHD عرضه می‌شود. از دیگر امکانات آن می‌توان به دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD اشاره کرد.

گوشی هوشمند Xperia Z6 سونی: این محصول ژاپنی چهار مدل مجزا دارد که اندازه نمایشگر آنها بین ۴ تا ۶٫۴ اینچ است. مدل اصلی این گوشی با نمایشگر ۵٫۲ اینچی عرضه می‌شود که با بدنه باریک و قابلیت ضدآب به دست کاربران می‌رسد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
گوگل تبلتی ساخته است که دنیای پیرامون را سه‌بعدی می‌بیند

گوگل تبلتی ساخته است که دنیای پیرامون را سه‌بعدی می‌بیند

گوگل تبلتی ساخته است که دنیای پیرامون را سه‌بعدی می‌بیند

گوگل نخستین بار در سال 2014 طرحی را با نام Project Tango مطرح کرده بود تا بر اساس آن دنیای گوشی‌های هوشمند را برای کاربران جهانی متحول کند.

به گزارش موبنا، در این طرح از یک دوربین دیجیتال دوگانه و تعداد حسگر هوشمند استفاده می‌شود که بر اساس آن گوشی هوشمند یا رایانه لوحی می‌تواند موقعیت جغرافیایی خود را در یک دنیای سه‌بعدی تشخیص دهد.

طرح Project Tango تهیه نقشه‌های سه‌بعدی در فضای بسته را بسیار آسان می‌کند و صرف اینکه کاربران در محیط پیرامون خود قدم بزنند، دوربین‌ها به صورت خودکار نقشه سه‌بعدی فضا را در اختیار او می‌گذارند.

آگهی تبلیغاتی مشترکی که امروز توسط دو شرکت گوگل و لنوو منتشر شد، نشان داد که این شرکت‌ها قصد دارند هفتم ژانویه در نمایشگاه CES 2016 از نخستین دستگاه الکترونیکی مبتنی بر Project Tango رونمایی کنند.

در این آگهی تبلیغاتی گفته شد: «دستگاه‌های موبایلی می‌بایست دنیای پیرامون خود را ببینند و آن را هدایت کنند. این کار دقیقا همان روشی است که ما در زندگی روزمره خود دنبال می‌کنیم».

منابع آگاه پیش‌بینی کردند شرکت چینی لنوو در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان از یک دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر فناوری Project Tango رونمایی کند که البته جزییات این گوشی هنوز منتشر نشده است.

سال گذشته گوگل نخستین کیت خود برای توسعه Project Tango روی رایانه‌های لوحی را ارایه کرد. بر اساس این کیت یک دستگاه رایانه لوحی مبتنی بر تراشه NVIDIA Tegra K1 مجهز به چهار هسته پردازشگر، رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و نمایشگر ۷ اینچی ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی ارایه شد. در آن زمان فقط ۴۰۰۰ دستگاه از این محصول ساخته شده بود که به قیمت ۱۰۲۴ دلار فروخته می‌شد.


خرید سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
واقعیت مجازی با بدن و ذهن ما چه کار می‌کند؟

واقعیت مجازی با بدن و ذهن ما چه کار می‌کند؟

«اِرین بِل» که یک عینک واقعیت مجازی را به چشمان خود زده بود، روی یک تکه تخته معلق ایستاده بود و زمانی که محققان دانشگاه استانفورد از او خواستند یک گام به جلو بردارد، نتوانست این کار را انجام دهد.

به گزارش موبنا، خانم بل در اصل روی فرش ایستاده بود و عینک واقعیت مجازی با ذهن و بدن او کاری کرده بود که تصور می‌کرد روی یک تخته معلق در رودخانه ایستاده است و راهی برای نجات ندارد. او در این خصوص توضیح داد: «می‌دانستم که در دنیای واقعیت مجازی حضور دارم. ولی ذهنم نمی‌پذیرفت که این دنیا واقعی نیست و نباید از آن بترسم. بدن و ذهن من به صورت ناخودآگاه در مقابل این فضا طوری عکس‌العمل نشان می‌داد که گویی در دنیای واقعی در چنین شرایطی گرفتار شده‌ام».

تاثیرات فیزیلوژیکی سیستم‌های واقعیت مجازی بر بدن انسان یکی از اتفاقاتی است که در این زمینه تجربه می‌شود و قرار است که در سال ۲۰۱۶ میلادی این فناوری به صورت گسترده وارد بازار جهانی شود.

شرکت‌های سامسونگ و گوگل هم‌اکنون نخستین مدل از عینک‌های واقعیت مجازی خود را وارد بازار کردند. در این میان شرکت‌های سونی، فیسبوک، HTC و ... هم می‌کوشند طی چند ماه آینده نخستین عینک هوشمند با این قابلیت را در اختیار کاربران بگذارند.

همزمان با این اتفاقات شرکت‌های بزرگی چون Walt Disney و ۲۱st Century Fox به صورت گسترده محتویات مناسب عینک‌های واقعیت مجازی را تولید کرده‌اند و از فیلم‌های کوتاه گرفته تا بازی‌های ویدیویی، در انتظار ورود این عینک‌ها به بازار جهانی هستند.

پروفسور «جِرِمی بیلنسان» از دانشگاه استانفورد پس از ۱۵ سال تحقیق در این زمینه متوجه شده است که دنیای واقعیت مجازی به زودی نحوه تفکر، رفتار و عملکرد کاربران را تغییر می‌دهد و عرصه فناوری را متحول می‌کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
تلگرام با افزایش ۲۰ برابری سرعت ارسال تصاویر GIF به‌روز شد

تلگرام با افزایش ۲۰ برابری سرعت ارسال تصاویر GIF به‌روز شد



اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که تلگرام را برای ارتباطات روزانه خود مورد استفاده قرار می‌دهید، بد نیست بدانید این اپلیکیشن به‌روز شده است تا کارآمدتر، جذاب‌تر و مفیدتر باشد.

به گزارش موبنا، این روزها امکان ارسال تصاویر متحرک GIF در انواع ابزارهای پیام‌رسان فراهم شده است و البته همه کاربران تمایل به ارسال آن ندارند. ولی اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که در متن گفت‌وگوهای خود از این تصاویر هم استفاده می‌کنید، نسخه به‌روز شده تلگرام به شما امکان می‌دهد این فرآیند را سریع‌تر از قبل انجام دهید.

شرکت تلگرام به انجام این به‌روزسانی توضیح داد کاربران در نسخه جدید می‌توانند تصاویر متحرک GIF را نسبت به گذشته ۲۰ برابر سریع‌تر ارسال کنند و به صورت مستقم به بات‌های (bot) داخل نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.

با این به‌روزرسانی کاربران می‌توانند در ابتدای متن مورد نظر خود نام یکی از بات‌های جدید از جمله gif@ - wiki@ - imdb@ - bing@ - vid@ - bold@ را وارد کنند و نتیجه آن را ببینند. به عنوان مثال، اگر تمایل داشته باشید سال نو میلادی را با تصاویر متحرک به دوست خود تبریک بگویید، در ابتدا می‌بایست عبارت gif@ را وارد کنید تا پس از نوشتن کلمه مربوطه یک لیست از تصاویر متحرک مربوط به تبریک سال نو میلادی برای شما باز شود و از بین آنها بتوانید تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شرکت تلگرام همچنین توضیح داد که در نسخه به‌روز شده این ابزار از روش‌های جدید رمزگذاری داده بهره می‌برد. بر این اساس زمانی که یک تصویر GIF به متن گفت‌وگو اضافه می‌شود، تلگرام به صورت خودکار آن را مجدد رمزگذاری می‌کند و به فایل ویدیویی mpeg4 تبدیل می‌کند تا فضای کمتری اشغال کند. این اتفاق باعث می‌شود حجم فایل‌های تصویری GIF تا ۹۵ درصد کاهش یابد و سرعت ارسال آنها ۲۰ برابر شود.

تلگرام ادعا می‌کند با این به‌روزرسانی سریع‌ترین ابزار ارتباطی جهان را در اختیار کاربران خود قرار داده است.
 

*Ertebat*

عضو جدید
سونی نخستین تصویر ویدویی ۴۸ هزار پیکسلی جهان را منتشر کرد

سونی نخستین تصویر ویدویی ۴۸ هزار پیکسلی جهان را منتشر کرد



کیفیت 4 هزار پیکسلی که این روزها بسیار مرسوم شده است برای سونی کافی نیست. این شرکت چندی پیش نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به نمایشگر 4 هزار پیکسلی را با نام Xperia Z5 Premium عرضه کرد و هم‌اکنون قصد دارد گام‌های بزرگتری در این زمینه بردارد.

به گزارش موبنا، سونی هم‌اکنون تصمیم گرفته است نخستین تصویر ویدیویی ۴۸ هزار پیکسلی ۳۶۰ درجه‌ای جهان را ایجاد کند. این تصویر به کمک برخی فناوری‌های دیجیتالی مخصوص دوربین‌ها گرفته می‌شود که تاکنون وارد بازار نشده‌اند.

در حقیقت شرکت ژاپنی سونی قصد دارد ۱۲ دستگاه گوشی هوشمند Xperia Z5 Compact را به صورت همزمان مورد استفاده قرار دهد. تمام این گوشی‌ها در یک جعبه ویژه ساخته شده توسط چاپگر سه‌بعدی قرار گرفته‌اند.

لنز دوربین این ۱۲ گوشی هوشمند در همه جهات قرار گرفته است و هر کدام از آنها در آن واحد تصویر ویدیویی ۴ هزار پیکسلی تهیه می‌کنند. سونی با مجموع تصاویر ۴ هزار پیکسلی ۱۲ گوشی هوشمند می‌تواند تصویر ۴۸ هزار پیکسلی مورد نظر خود را تهیه کند.

اگر شما به عینک‌های واقعیت مجازی دسترسی داشته باشید، هم‌اکنون می‌توانید نتیجه این تلاش سونی را مشاهده کنید.


 

*Ertebat*

عضو جدید
نام موتورولا از بازار جهانی گوشی حذف می‌شود

نام موتورولا از بازار جهانی گوشی حذف می‌شود


زمانی که شرکت لنوو خرید مرکز تولید دستگاه‌های موبایلی Motorola Mobility را در سال 2014 کامل کرد، با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که قصد دارد تولید گوشی هوشمند با برند موتورولا را ادامه دهد و البته محصولات پیشرفته‌تری در این زمینه عرضه کند.

به گزارش موبنا، به هر حال به نظر می‌رسد که اولویت‌های شرکت چینی لنوو با گذر زمان عوض شده و تصمیم بر آن است که این برند برای همیشه کنار گذاشته شود.

«ریک اوسترلو» مدیرعامل شرکت موتورولا در این خصوص گفت: «ما به مرور زمان نام موتورولا را حذف می‌کنیم».

مرکز تولید دستگاه‌های موبایلی موتورولا هم‌اکنون خود را با نام لنوو معرفی می‌کنند و این مسئله به آن معنی است که در آینده نزدیک با واحد تولید تلفن‌های همراه لنوو ادغام می‌شود. پیشرفته‌ترین گوشی‌های موتورولا در سری محصولات Moto عرضه می‌شود و گوشی‌های رده پایین آن هم در سری Vibe به دست کاربران می‌رسد.

از این پس تمام گوشی‌هایی که در سری Moto شرکت موتورولا تولید شوند، لوگوی آبی‌رنگ لنوو را هم شامل می‌شوند و البته لوگوی موتورولا که شبیه به حرف انگلیسی M است هم روی آنها وجود دارد.


 

*Ertebat*

عضو جدید
عرضه گسترده تجهیزات شبکه ایسوس در نمایشگاه CES 2016

عرضه گسترده تجهیزات شبکه ایسوس در نمایشگاه CES 2016



محصولات رده بالای ایسوس، همواره در نمایشگاه های بین المللی درخشیدند و جوایز متعددی را نیز به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار موبنا، این بار ایسوس در نمایشگاه معتبر CES 2016 در شهر لاس وگاس امریکا ۵ جایزه خلاقیت را در بخش های مختلف دریافت کرده است.
در بخش تجهیزات شبکه، روتر جدید سه باندهRT-AC5300 ایسوس یکی از این جوایز را به خود اختصاص داد.
روتر سه بانده و هشت آنتنRT-AC5300 به عنوان سریعترین روتر بی سیم جهان شناخته می شود که با استفاده از پردانده Broadcom® NitroQAM™ حداکثر سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را در باند ۲٫۴ گیگاهرتز و حداکثر سرعت ۲۱۶۷ مگابیت برثانیه را در دو باند مجزای ۵ گیگاهرز پدید می آورد که با ترکیب هر سه باند این غول هشت آنتن، سرعتی معادل ۵۳۳۴ مگابیت برثانیه را در محیط بی سیم در دسترس قرار می دهد.
RT-AC5300 با چهار جفت آنتن و پیکربندی ۴x4 MIMO، دستگاهی ایده آل برای بازی با کمترین وقفه در محیط شبکه و آنلاین، اشتراک محتوای تصویری با کیفیت ۴K در هر نقطه از خانه است. RT-AC5300 برای پوشش دهی همه نقاط نیز بهینه شده و با فناوری Beam Forming، با شناسایی فاصله دستگاه ها در محیط بی سیم، بسته به نیاز آنها سیگنال را تقویت می کند تا همه دستگاهای موجود در شبکه، از بالاترین کیفیت استفاده کنند.
RT-AC5300 نیز به طور اختصاصی دارای یک حساب در شبکه مخصوص بازی WTFast® است که برای گیمرها، تجربه ای خاص از بازی در محیط آنلاین و اینترنت را به ارمغان می آورد.
WTFast® با استفاده از یک شبکه خصوصی برای گیمرها (GPN®)، شبکه ای اختصاصی برای سرورهای بازی ایجاد می کند و کاربر بصورت خودکار به این شبکه متصل شده و در بازی پینگ، لگ و تاخیر ( مهم ترین فاکتور در بازی های شبکه ای و تحت اینترنت) در حد محسوسی کاهش می یابد.
این امکان بدون نیاز به تنظیمی خاص یا روشن بودن کامپیوتر، به صورت خودکار وارد شبکه WTFast می شود و تمامی دستگاه های متصل به RT-AC5300 حتی کنسول های بازی یا دستگاه های هوشمند، می توانند از این محیط استفاده می کنند. در RT-AC5300 برای اتصال به شبکه کابلی، هر کاربر می تواند از بستر سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه استفاده کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
فروش سرویس اینترنت نامحدود با سرعت های ۴ مگابیتی

فروش سرویس اینترنت نامحدود با سرعت های ۴ مگابیتی



سرویس اینترنت نامحدود شرکت مخابرات استان تهران با سرعت های 1 ، 2 و 4 مگابیت به متقاضیان جدید واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار موبنا، کامران کاظمی معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب که فروش سرویس اینترنت نامحدود با سرعت ۱۲۸ کلیوبیت در استان تهران متوقف شده است گفت: سرویس اینترنت نامحدود به دوصورت پیش پرداخت(Pre Paid) و پس پرداخت (Post Paid) به متقاضیان جدید قابل ارائه است.
معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران ضمن بیان این مطلب که واگذاری در حالت پیش پرداخت بصورت ۳ ماهه و پس پرداخت بصورت ۱۲ ماهه است.
 

*Ertebat*

عضو جدید
ساماندهی سیمکارت‌های بی‌نام تا پایان سال

ساماندهی سیمکارت‌های بی‌نام تا پایان سال

زهرا رفیعی: سامانه‌ای که قرار بود افراد در آن مشخصات سجلی خود را وارد کرده و به تعداد سیمکارت‌هایی که به نام آنها صادر شده دسترسی یابند باز هم به تأخیر افتاد.

درحالی‌که قرار بود این سامانه ابتدا در پایان شهریور و سپس در پایان آذر راه‌اندازی شود، این بار معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با همشهری اطمینان خاطر داد که این پروژه تا پایان سال راه‌اندازی شود.

ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت، بخشی از پروژه بزرگ‌تری است که در کمیته جلوگیری از انتقال ترافیک غیرمجاز بین‌المللی به اجرا درآمده است. در مرحله‌ای از این پروژه، در روز‌های اخیر سامانه‌‌ای به نام شاهکار راه‌اندازی شده که فقط اپراتورها به آن دسترسی دارند و امکان احراز هویت مشترکان فراهم شده است.به این معنا که اپراتورها بعد از استعلام هویت، نسبت به ارائه هرگونه سرویسی اقدام خواهند کرد. در عین حال سرویس‌دهی به کسانی که احراز هویت نمی‌شوند به‌طور کل قطع می‌شود.

راه‌اندازی این سامانه فقط برای اپراتور‌ها، در حالی است که قرار بود تا پایان شهریور‌ماه سامانه‌ای راه‌اندازی شود که همه مردم بتوانند سیم‌کارت‌هایی که در اپراتورهای مختلف به نامشان است را استعلام کنند؛ چه اینکه تا پیش از این نیز مردم می‌توانستند به اپراتور‌های مختلف مراجعه کنند و درخواست استعلام بدهند.

اما حالا غلامرضا داداش‌زاده درباره این وعده سازمان تنظیم مقررات می‌گوید: «اپراتور‌ها با ارائه دلایل امنیتی می‌گفتند که ما به غیراز مشترکین خودمان، به کسی دیگر نمی‌توانیم سرویس بدهیم. ولی ما از چند‌ماه قبل آنها را موظف کردیم که تعداد سیم‌کارت‌هایی که هر فرد در هر اپراتور دارد را به مردم اطلاع‌رسانی کنند. بعد از این هرگونه اقدامی که مشترکان بخواهند در هر اپراتور انجام دهند اعم از خرید سیم کارت، تغییر سیم‌کارت، فعال‌سازی‌ یک سرویس و... نیازمند استعلام هویت از این این سامانه است. این سامانه نیز مستقیما به ثبت احوال متصل است. درصورتی‌که مشخصات سجلی تطابق نداشته باشد سیم کارت مسدود می‌شود و فقط با مراجعه مالک اصلی خدمات ارائه خواهد شد.»

این پروژه برای جلوگیری از تخلف کسانی اجرایی شده که با هویت دیگران اقدام به خریداری و فعال‌سازی‌ سیم‌کارت و در نتیجه سوءاستفاده از آن می‌کردند. معاون سازمان تنظیم مقررات با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تخلفات از طریق راه‌اندازی همین سامانه مشخص شده می‌گوید: «در چند‌ماه اخیر ۴ هزار دفتر پیشخوان دولت بازرسی و ۱۲۱ دفتر در کل کشور به‌دلیل سوءاستفاده از مدارک مشترکان پلمب شده است. این پروژه پیشگیری همچنان ادامه دارد.»

معاون سازمان رگولاتوری در پاسخ به این سؤال که مشترکانی که در اپراتور‌اهای دیگر، سیم‌کارت ندارند چگونه متوجه چنین تخلفی شوند چنین می‌گوید: «ما به‌دنبال یک سامانه متمرکز برای این کار هستیم. قرار بود تا ۳۰آذر امسال چنین سامانه‌ای را راه‌اندازی کنیم. اپلیکیشن‌ مورد نیاز برای اتصال به مرکز داده اپراتور‌ها تکمیل شده ولی به دلایل امنیتی که هنوز راه‌حلی برای آن نتوانسته‌ایم پیدا کنیم، آن را راه‌اندازی نکرده‌ایم. این کار زمان‌بر است و امیدواریم تا پایان امسال آن را رونمایی کنیم. در این سامانه امکان اطلاع از تمام سیم‌کارت‌هایی که به نام هر فرد ثبت شده وجود دارد.»

مشکل سیم‌کارت‌های قدیمی

آنچه تا‌کنون بررسی و ساماندهی شده است مربوط به سیم‌کارت‌های صادر شده بعد از سال ۹۰است. درحالی‌که اصلی‌ترین مشکلاتی که سیم‌کارت‌های بدون هویت ایجاد کرده‌اند مربوط به سیم‌کارت‌هایی است که قبل از سال۹۰ خریداری شده‌اند. در آن سال‌ها قانون محدودیت مالکیت سیم‌کارت بیش از ۹عدد وجود نداشت. به همین دلیل سازمان رگولاتوری با شکایت عده‌ای از مشترکان مواجه شد و با حکمی از سوی دیوان عدالت اداری، وقفه‌ای در اجرای فاز دوم به‌وجود آمد. غلامرضا داداش‌زاده، معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات رادیویی می‌گوید:«هنوز مجوز رسیدگی به سیم‌کارت‌های پیش از سال۹۰ به ما داده نشده است. امیدواریم در دو هفته آینده با حفظ حق مالکیت مردم به این بخش از پروژه نیز رسیدگی شود. مشکل سوءاستفاده و کلاهبرداری در کشور بیشتر توسط سیم‌کارت‌هایی انجام می‌شود که پیش از سال۹۰ واگذار شده است و بعضا افرادی هستند که در حدود ۳ تا ۱۲هراز سیم کارت دارند.ما درحال تنظیم فرایندی هستیم که در آن اگر سیم‌کارتی فروخته شده، مالکیت آن نیز منتقل شده باشد. نباید سیم‌کارت‌ها بدون استفاده تلنبار شود یا به‌صورت اجاره‌ای در اختیار دیگران قرار گیرد. سیم‌کارت‌هایی که قبل از سال۹۰ خریداری شده‌اند همه فعال نخواهند ماند و خط‌هایی که از آنها سوء‌استفاده می‌شود، قطع خواهد شد.»

با اجرایی شدن ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت می‌توان امیدوار بود، از پرونده‌های کلاهبرداری و مزاحمت در قوه قضاییه یا میزان ترافیک مکالمات غیرمجاز بین‌المللی کاسته می‌شود.

جالی خالی سامانه استعلام

زمان‌بر بودن ارائه اطلاعات درباره اینکه چه تعداد سیم‌کارت به نام هر شهروندی فعال است، باعث می‌شود خیلی‌ها اراده‌ای برای اطلاع از این موضوع نداشته باشند. در برابر، به‌دلیل عدم‌سختگیری دفاتر خدمات تلفن همراه در احراز هویت خریداران سیم‌کارت و اسناد هویتی ارائه شده، ممکن است سیم‌کارت‌هایی به نام شهروندان فعال باشد و آنها از این موضوع بی‌خبر باشند. تنها راه‌حل این ماجرا راه‌اندازی یک سامانه استعلام ساده است. قوه قضاییه بارها اعلام کرده که فروش سیم‌کارت بدون انتقال سند آن به مالک جدید نافی مسئولیت حقوقی مالک قبلی نیست. براساس هشدار معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درصورت واگذاری سیم‌کارت به شخص دیگر بدون تکمیل مراحل انتقال امتیاز و ارتکاب جرم توسط آن شخص، مالک برای پاسخگویی به مراجع قانونی احضار می‌شود.


 

*Ertebat*

عضو جدید
ماه آینده نخستین گوشی جهان مبتنی بر فضای پردازش ابری عرضه می‌شود

ماه آینده نخستین گوشی جهان مبتنی بر فضای پردازش ابری عرضه می‌شود


نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر فضای پردازش ابری موسوم به Nextbit Robin مراحل پیشرفت خود را در کمپین Kickstarter پشت‌سر گذاشت تا آماده ورود به بازار جهانی شود.

به گزارش موبنا، مدل اولیه این گوشی هوشمند ۲۹۹ دلار قیمتگذاری شده بود و شرکت سازنده هم‌اکنون تلاش می‌کند مدل نهایی را با امکانات منحصر به فرد با قیمت ۳۹۹ دلار پیش‌فروش کند.

نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۵ این گوشی هوشمند معرفی شد و این بار تا زمان ورود آن به بازار جهانی مدت کوتاهی باقی مانده است. شرکت Nextbit اعلام کرد ۱۰۰۰ کاربر عضو کمپین Kickstarter که از پروژه تولید این محصول پشتیبانی کردند، آن را در تاریخ ۱۶ فوریه در اختیار می‌گیرند.

البته در تاریخ مذکور فقط مدل GSM این گوشی هوشمند عرضه می‌شود و مدل دیگر با قابلیت پشتیبانی از سیستم مخابراتی CDMA اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی به دست کاربران می‌رسد.

گوشی هوشمند Nextbit Robin نخستین دستگاه موبایلی جهان مبتنی بر فضای ابری است و همه اطلاعات خود از جمله داده‌ها، اپلیکیشن‌ها، اطلاعات چندرسانه‌ای و ... را روی فضای ابری ذخیره می‌کند. حافظه داخلی این گوشی هوشمند ۳۲ گیگابایت است و البته کاربران به همراه آن ۱۰۰ گیگابایت حافظه رایگان روی فضای ابری را هم در اختیار می‌گیرند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در هفته نخست ۲۰۱۶

لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در هفته نخست ۲۰۱۶



سال 2016 بالاخره از راه رسید و دور تازه رقابت در عرصه گوشی‌های هوشمند آغاز شد. با آغاز سال جدید میلادی میزان علاقمندی کاربران به خرید گوشی‌های جدید افزایش یافت تا شرکت‌های موبایل‌ساز فعالیت خود را گسترش دهند.

به گزارش موبنا، بررسی‌ها در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی نشان داد Galaxy J7 همچنان بیشترین محبوبیت را برای کاربران دارد و البته مدل J5 هم بسیار پرفروش است.

گوشی هوشمند Galaxy J2 سامسونگ نیز رتبه ششم پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ابتدای سال جدید میلادی را به خود اختصاص داده است و در مجموع نشان می‌دهد که سامسونگ بخش اعظم این جدول را از آن خود کرده است.

کارشناسان بر اسای یک بررسی جهانی لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان در هفته نخست سال ۲۰۱۶ میلادی را به قرار زیر منتشر کردند:

گوشی هوشمند Galaxy J7 سامسونگ

گوشی هوشمند Galaxy J5 سامسونگ

گوشی هوشمند K4 Note لنوو

گوشی هوشمند Galaxy A5 سامسونگ

گوشی هوشمند Galaxy S6 سامسونگ

گوشی هوشمند Galaxy J2 سامسونگ

گوشی هوشمند Galaxy Grand Prim سامسونگ

گوشی هوشمند Galaxy Note 5 سامسونگ

گوشی هوشمند آیفون ۵s اپل

گوشی هوشمند Redmi Note 3 شیائومی

دستگاه سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
پاسخگویی واعظی برای خریدهای وزارتخانه از یک شرکت خاص

پاسخگویی واعظی برای خریدهای وزارتخانه از یک شرکت خاص

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در خصوص خریدهای وزارتخانه از یک شرکت خاص به مجلس پاسخگو باشد، گفت: وزیر باید پاسخ دهد که چرا برای تهیه فیبر نوری جهت زیر ساخت ها، اینترنت ملی و شبکه اطلاعات ملی تنها از شرکت شهید قندی یزد خرید می کنند.

حسین آذین نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال خود از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز دوشنبه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح می شود، گفت: اینجانب و چهار نماینده استان کرمان در خصوص تهیه فیبر نوری برای زیر ساخت ها، اینترنت ملی و شبکه اطلاعات ملی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوالی مطرح کردیم.

وی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز، افزود: متاسفانه مسئولین وزارت ارتباطات برای تهیه فیبر تنها از شرکت شهید قندی یزد خرید می کنند در حالی که از شرکت های دیگر از جمله مجتمع صنعتی رفسنجان خریدی نمی شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجتمع صنعتی رفسنجان حدود هفت تا هشت هزار سهامدار دارد، اضافه کرد: چرا وزارتخانه تنها از یک شرکت خرید می کند و خریدی از دیگر شرکت ها تولید کننده لوازم و تجهیزات مرتبط، ندارد.

آذین با تاکید بر اینکه وزیر باید با حضور در مجلس در این زمینه پاسخگو باشد، افزود: وزیر باید پاسخ دهد که چرا خریدهای این وزارتخانه تنها از یک شرکت است و به شرکتهای دیگر توجهی نمی شود.

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز دوشنبه جهت پاسخ به شش سوال ۱۳ نماینده در کمیسیون فرهنگی و صنایع و معادن مجلس حاضر می شود.

البته وی ۲ بار برای پاسخگویی به سوال نماینده مشهد به مجلس نرفت و نمایندگان تهدید کردند که چنانچه برای بار سوم حضور نیابد طرح استیضاح وی تهیه خواهد شد.

عدم حضور وزیر در مجلس استیضاح وی را رقم خواهد زد.
 

*Ertebat*

عضو جدید
یاهو بزرگترین حجم اطلاعات جهان را جمع‌آوری کرد

یاهو بزرگترین حجم اطلاعات جهان را جمع‌آوری کرد

یاهو بزرگترین حجم اطلاعات جهان را جمع‌آوری کرد
سیستم یادگیری ماشینی از اپلیکیشن‌های کاربردی گرفته تا خودروهای خودران مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی برای تشخیص تصاویر و موتورهای تشخیص هویت آنلاین هم به کار گرفته می‌شود.

به گزارش موبنا، شرکت یاهو به منظور استفاده هرچه بهتر از سیستم‌های یادگیری ماشینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بزرگترین مجموعه داده‌ها در جهان را جمع‌آوری کرده است دانشمندان علوم یادگیری ماشینی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

این داده‌ها مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به کاربران ناشناخته است که در بخش‌های Yahoo News و Yahoo Sport فعالیت کرده‌اند.

شرکت یاهو اعلام کرد در این اقدام بیش از ۱۱۰ میلیارد فایل اطلاعاتی مربوط به اتفاقات مختلف را گردآوری کرده است که به عبارت دیگر می‌توان گفت ۱۱۰ میلیارد رکورد اطلاعاتی بر اساس کلیک کاربران روی اخبار یا اقدامات مشابه جمع‌آوری شده‌اند.

حجم این میزان اطلاعات در مجموع ۱۳٫۵ ترابایت محاسبه شده است که البته یاهو با فشرده سازی آن را به ۱٫۵ ترابایت تغییر داده است. این رقم نسبت به حجم داده‌هایی که یاهو پیش از این جمع‌آوری کرده بود ۱۰ برابر بیشتر است.

شرکت یاهو در بیانیه خود توضیح داد: «داده‌ها مایع حیات برای سیستم‌های یادگیری ماشینی محسوب می‌شوند. دسترسی به حجم گسترده اطلاعات به دانشمندان این امکان را می‌دهد تا بتوانند به صورت دقیق‌تر در این زمینه مطالعه کنند و خدمات بهتر و کارآمدتری را ارایه دهند».
 

*Ertebat*

عضو جدید
لیست آلوده‌ترین شهرهای جهان به بدافزار

لیست آلوده‌ترین شهرهای جهان به بدافزار

شرکت Enigma Software از بزرگترین تولیدکنندگان نرم‌افزارهای ضدویروس لیستی از شهرها را منتشر کرده است که اگر می‌خواهید رایانه شخصی‌تان به بدافزار آلوده نشود، بهتر است از رفتن به این شهرها خودداری کنید.

به گزارش موبنا، البته اگر واقع‌بینانه به این قضیه نگاه کنیم باید گفت که زندگی در یک شهر آلوده به ویروس‌های سایبری به معنی خطر بیشتر برای کاربران نیست و اگر افراد از نرم‌افزارهای ضدویروس استفاده کنند، می‌توانند ایمنی لازم را برای خود برقرار سازند.

با این وجود حضور ویروس‌ها و بدافزارها در بعضی شهرها بیشتر از دیگر شهرها گزارش شده است. مرکز مهندسی Enigma برای انتشار گزارش خود بیش از ۲۵ میلیون رایانه آلوده در ۱۵۰ شهر مختلف جهان را بررسی کرد.

در پایان این بررسی مشخص شد میزان آلودگی سایبری در شهر کوچک لیتل راک در آرکانزاس نسبت به میانگین جهانی ۱۴ برابر بیشتر است و در رتبه دوم این لیست شهر تامپا در ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد که ۸ برابر بیشتر از میانگین‌های جهان ویروس‌ها در آن دیده می‌شوند. در رتبه سوم این لیست هم شهر سنت لوئیس با آلودگی ۷ برابر بیشتر از میانگین جهانی قرار گرفته است.

«پاتریک مورگانلی» مدیر مرکز Enigma اعلام کرد کاربرانی که در این شهرها زندگی می‌کنند نسبت به دیگر افراد بیشتر در معرض آلودگی‌های سایبری و آسیب‌های احتمالی قرار می‌گیرند.

لیست ۱۰ شهر آلوده آمریکا به بدافزارهای سایبری به قرار زیر اعلام شده است:

شهر لیتِل راک – ۱۴۱۲ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر تامپا – ۸۴۲ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر سنت لوئیس – ۶۹۲ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر اورلاندو – ۶۸۵ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر دِنوِر – ۶۱۲ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر آتلانتا – ۵۷۶ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر نیوارک – ۴۴۹ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر سالت لِیک سیتی – ۴۲۱ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر مادیسون – ۳۷۰ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی
شهر کلِوِلند – ۳۴۹ درصد آلوده‌تر از میانگین جهانی



فروش سانترال پاناسونیک
 
بالا