✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

✿◕ ‿ ◕✿ اخبار متفرقه نت و وب سایت ✿◕ ‿ ◕✿

  • بله

    رای: 0 0.0%
  • خیر

    رای: 6 100.0%
  • با ایمیلتان تماس می گیریم

    رای: 0 0.0%
  • با AEEW.blogfa

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    6

*Ertebat*

عضو جدید
ایران رتبه چهارم جهان در ارائه خدمات میزبانی وب را کسب کرد

ایران رتبه چهارم جهان در ارائه خدمات میزبانی وب را کسب کرد

علی اصغر انصاری با اشاره به سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افزایش حجم ترافیک اینترنتی در داخل کشور، راه‌اندازی دیتاسنترهای داخلی را در جهت افزایش حجم ترافیک اطلاعات در داخل کشور موثر ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون با اقدامات صورت گرفته، ایران از نظر میزبانی وب (سرور هاستینگ) در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه اول را دارد و کشورهای ترکیه و مصر در این زمینه، بعد از ایران هستند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه ۶۵ درصد از سایت‌های پربازدید و پرظرفیت ایرانی که از سوی کاربران ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در داخل کشور میزبانی می‌شوند، افزود: از این لحاظ ایران در دنیا رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

وی علاوه بر سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر حمایت از حضور سرورهای اینترنتی در داخل کشور، صرفه اقتصادی میزبانی داخلی را از دیگر دلایلی عنوان کرد که سبب شده سایت‌های اینترنتی، به میزبانی داخل کشور رغبت نشان دهند.

انصاری با اشاره به اینکه برخی از مراکز داده (دیتاسنتر) ایجاد شده توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران با مرکز تبادل ترافیک شرکت ارتباطات زیرساخت (IXP) در ارتباط بوده و برخی نیز به صورت محلی فعال هستند خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌هایی که دیتاسنترهای داخلی برای اپراتورهای تامین محتوا دارند این است که می‌توانند از این طریق به صورت مستقیم به درگاه تبادل ترافیک شرکت ارتباطات زیرساخت متصل شوند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه دیتاسنترها محل نگهداری، پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات هستند گفت: طرح راه‌اندازی دیتاسنترهای استانی در کشور که مراحل نهایی خود را می‌گذراند بر مبنای تکنولوژی رایانش ابری، کل ظرفیت اینترنت کشور را برای پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات و در نهایت تبدیل شدن به ترافیک اینترنتی، تامین می‌کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل بیچاره‌مان کرده است!

پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل بیچاره‌مان کرده است!

در پی چاپ مطلبی با عنوان «پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل بیچاره‌مان کرده است» در روزنامه قدس، که از زبان یکی از خوانندگان بیان شده بود، سیل پیامک‌های مردمی درباره ارسال تبلیغات اجباری از سوی اپراتورهای همراه به روزنامه رسیده است. بخش کوچکی از این اعتراض‌های مردمی را در این نوبت مرور می‌کنیم.
با سلام خدمت عزیزان صدای جامعه، به نظر من ایرانسل با این پیامک‌های بی محتوا آشکارا داره از شارژهامون دزدی میکنه و هرچی هم شکایت کردیم هیچ مسؤولی جوابگو نبود. ۳۳۲۳٫٫٫٫۰۹۳۷
باورکنید این پیامک‌های ایرانسلی دیوانه‌ام کرده و سریع شارژمو کم میکنه. من که راضی نیستم. من باید چکار کنم؟ ۹۲۲۶٫٫٫٫٫۰۹۳۸
خدا خیرتان بدهد! ما هم از این همه پیام تبلیغاتی خسته شده‌ایم. تشکر ازروزنامه مردمی قدس. حسن منجمی ۶۴۶۰٫٫٫٫۰۹۳۹
باید رسوایشان کنید. حرامشان باد درآمدی که از راه پیام‌های تبلیغی در می‌آورند. ۰۶۰۸٫٫٫٫۰۹۱۵
چرا اپراتورها بدون اجازه تبلیغات می فرستند؟ ۰۳۱۲٫٫٫٫۰۹۱۵
با سلام، ایرانسل آهنگ اجباری می فرستد لغو هم نمی کند تبلیغات هم همین طور. ۱۷۵۸٫٫٫٫۰۹۲۱
دو سه هفته است جرأت نمی‌کنم هزارتومان شارژ کنم چون به چند ساعت نکشیده، آب می‌رود بدون برقراری هیچ تماسی! ۲۲۵۶٫٫٫٫۰۹۳۸
دزدی آشکارا از شارژ خطوط را خلاقیت می‌دانند. به نظر من این عده خیلی پر رو تشریف دارن. کاری به حلال یا حرام بودن ندارند. آقا من نمی خوام پولدار شم! ۱۱۵۰٫٫٫٫۰۹۳۶
آقای ایرانسل! لطفا برای بنده هیچ گونه پیام تبلیغاتی نفرستید! ۳۹۴۰٫٫٫۰۹۳۶
اپراتورها همه شون مثل همدیگه اند، بی اجازه وارد حریمت میشن، مزاحمت و دزدی می کنن. ۸۰۱۸٫٫٫٫۰۹۱۵
باسلام، این دوستمون درست گفته. بخدا بین من و اعضای خانواده‌ام ناراحتی پیش اومد سر این قضیه. چون اونها ایرانسل دارن و از من هم هفته ای شارژ میخوان، گفتم کمترحرف بزنید دیدم نه آقا، مشکل اینه که دارن ازشون دزدی میکنن. منم کاری از دستم برنمیاد. لطفاً به مسؤولان بگین تو رسانه‌ها جوابگو باشند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
جریمه پنج میلیارد دلاری MTN در نیجریه

جریمه پنج میلیارد دلاری MTN در نیجریه



سیفیسو دابنگوا (Sifiso Dabengwa) مدیر عامل MTN بزرگترین اپراتور مخابراتی آفریقا به علت جریمه سنگین از سوی رگولاتوری کشور نیجریه از سمت خود استعفا داد.

این استعفا به دنبال دو هفته کلنجار بی‌نتیجه این اپراتور چند ملیتی با رگولاتوری نیجریه و درخواست غرامت ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری انجام شد.

پنجم آبان‌ماه جاری بود که رسانه‌ها گزارش دادند رگولاتور ارتباطی نیجریه شرکت تابعه MTN را به دلیل عدم قطع سیم‌کارت‌های رجیستر نشده، ۵٫۲ میلیارد دلار جریمه کرد.

به موجب دستور رگولاتوری نیجریه، شرکت ام‌.تی‌.ان ملزم شده بود که اطلاعات بیومتریک کاربران خود را نیز روی سیم‌کارت‌ها ثبت کند.

رگولاتوری نیجریه اما به دلیل وقت‌کشی و تاخیر در قطع سیم‌کارت‌های ثبت نشده ۵٫۱ میلیون مشترک نیجریه‌ای از سوی MTN در ماه‌های اوت و سپتامبر سال جاری میلادی، تصمیم به جریمه این اپراتور گرفت.

میزان جریمه در نظر گرفته شده به ازای هر مشترک قطع نشده ۲۰۰ هزار نایرا (واحد پول نیجریه) بوده که مجموعا حدودا ۵٫۲ میلیارد دلار شده است.

کمیته ارتباطات نیجریه در حالی این تصمیم را گرفته که ام‌تی‌ان مدعی شده بود در حال مذاکره با رگولاتوری این کشور است تا حتی‌الامکان حقوق مشترکان این اپراتور در صورت قطع سیم‌کارت‌هایشان تضییع نشود.

رگولاتوری نیجریه اعلام کرده بود که این میزان سیم‌کارت ثبت نشده احتمالا مورد استفاده سارقان و آدم‌ربایان بوده و از این جهت بحث‌های اپراتور مذکور بر سر اعمال تخفیف و نادیده گرفتن این کوتاهی، بیهوده است.

شرکت ام‌تی‌ان موظف شده بود این رقم را تا اواسط نوامبر ۲۰۱۵ پرداخت کند.

در همین حال آرتور گلدستاک یک محقق اقتصادی در کشور آفریقای جنوبی به سایت زددی‌نت گفته، اعتماد سرمایه‌گذاران MTN در سال‌های اخیر با صدمه زیادی مواجه شده و استعفای دابنگوا (مدیرعامل مستعفی این اپراتور) یک تلاش برای اتخاذ تدابیری عملی جهت بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران MTN محسوب می‌شود.

به گفته وی خروج ناگهانی مدیر عامل شرکت MTN در میانه مذاکرات در زمانی عجیب رخ داده در حالیکه وی می‌بایست به عنوان بخشی از حل مساله به کار خود ادامه می‌داد.

در بخشی از گزارش سایت MTN به نقل از مدیرعامل مستعفی این اپراتور آمده است: من با توجه به شرایط ناخوشایندی که در ارتباط با MTN در کشور نیجریه رخ داد، به خواست شرکت و سهامداران استعفای خود را اعلام می‌کنم.

آنطور که سایت رسمی این اپراتور گزارش داده، سیفیسو دابنگوا که از آوریل ۲۰۱۱ مدیر عامل MTN بود حالا جای خود را به فوتوما نهلکو از معاونان وی به‌عنوان مدیر موقت MTN داده است. مدیر عامل موقت این اپراتور آفریقایی به مدت ۶ ماه سرپرست موقت MTN بوده و بعد از آن مدیر عامل جدیدی منصوب خواهد شد.

فوتوما نهلکو وعده داده تا در طول دوران سرپرستی خود تمام تلاشش را برای تعیین تکلیف و به سرانجام رساندن پرونده سیم‌کارت‌های ثبت نشده با رگولاتوری نیجریه به کار بندد. وی دومین اولویت خود در این مدت را کمک به یافتن مدیر عاملی مناسب برای MTN اعلام کرده است.

اقتصاد نیجریه تا چندی پیش در زمره اقتصادهای روبه رشد سریع محسوب می‌شد که اخیرا و به دنبال کاهش بی‌سابقه نرخ نفت از یک سو و افزایش فعالیت‌های تروریستی در این کشور، این روند رشد اقتصادی دچار مشکلات جدی شده و دولت این کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.

اما موضوع استعفای مدیر عامل MTN در ایران از آن جهت اهمیت دارد که رویداد مشابهی در خصوص عرضه سیم‌کارت‌های بی‌هویت در کشور ما نیز همچنان در جریان بوده و در سیاستی متفاوت از سوی رگولاتوری کشورمان، نه تنها خبری از اعلام تعداد مشخص این سیم‌کارت‌ها و جریمه متخلفان نیست، بلکه سرنوشت ساماندهی این سیم‌کارت‌ها، همچون پرونده طولانی مدت بورسی شدن ایرانسل دایما به زمانی در آینده موکول شده و این پرونده نیز همچنان باز مانده است.

تغییر مدیر عامل کل ام‌تی‌ان به عنوان شریک ۴۹ درصدی ایرانسل در شرایطی رخ می‌دهد که سهامداران این شرکت به جد در خصوص سرنوشت این شرکت نگران بوده و اخبار غیر رسمی حکایت از افت قابل ملاحظه ارزش سهام این اپراتور آفریقای جنوبی دارد.

در چنین شرایطی موضوع دیگری که سرنوشت MTN را در ایران تاثیرگذار می‌کند به ماجرای جدید ورود این اپراتور آفریقایی به یکی از پروژه‌های کلان ارتباطی ایران باز می‌گردد. در همین خصوص دو هفته قبل مدیرعامل اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌‌نت گفت: شرکت آفریقایی MTN (مالک ۴۹ درصد سهام اپراتور دوم تلفن‌همراه) برای خرید سهام این اپراتور وارد مذاکره شده است.

مدیرعامل اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌نت ادامه داد: اما اینکه MTN چند درصد سهام ایرانیان نت را خریداری کند بسته به مذاکرات و قیمت دارد.

وی گفته بود: فروش سهام از اختیارات مجمع سهامداران شرکت است و در این باره سهامداران باید اظهارنظر کنند.

باقری‌چناری با تاکید بر ادامه مذاکرات MTN با ایرانیان‌نت، گفت: MTN برای خرید سهام ایرانیان نت با وزارت ارتباطات نیز مذاکره داشته است؛ البته طبق قوانین دارنده پروانه نمی‌تواند پروانه اپراتور دیگری را خریداری کند اما سرمایه‌گذارها می‌توانند در شرکت‌های متعددی سرمایه‌گذاری کنند و از این جهت به نظر بنده وزارت ارتباطات نیز منعی برای این سرمایه گذاری ندارد.

مدیرعامل اپراتور فیبرنوری ایرانیان‌نت همچنین درباره تمدید پروانه ایرانیان‌نت گفت: ما ایرادات پروانه ایرانیان‌نت را به رگولاتوری اعلام کرده بودیم و قرار بود نتیجه را به ما اعلام کنند که اگرچه تا این ساعت نتیجه مکتوبی به دست من نرسیده اما اخیرا از زبان وزیر خبر تمدید پروانه ایرانیان‌نت را شنیده‌ایم.

ماجرای تمدید ناگهانی دوره انحصار ایرانیان‌نت با وجود بی‌خبری مدیر عامل این شرکت نیز از این قرار بود که در شرایطی که دریافت‌کنندگان پروانه‌ FCP بر این تصور بودند که دوره انحصار ایرانیان‌نت در نیمه نخست سال آینده به سرانجام رسیده و ۷ شرکت دارنده مجوز FCP نیز می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده وارد سرمایه‌گذاری در مهمترین مزیت رقابتی در عرصه اینترنت پرسرعت یعنی فیبرنوری شوند، وزیر ارتباطات در "مراسم اعطای پروانه‌ها" تاریخ انقضای انحصار ایرانیان‌نت را تغییر داد.

ایرانیان‌نت که به صورت چراغ‌خاموش در حال مذاکره با MTN بود، حالا و به گفته محمود واعظی تا سال ۱۳۹۹ دوره انحصار خود را تمدید یافته می‌بیند. موضوعی که به گفته آگاهان فرصت مناسبی برای ایجاد انگیزه در MTN برای کسب سهمی جدید از بازار ارتباطات به وجود می‌آورد.

در همین راستا چندی پیش یک شرکت اینترنتی نزدیک به وزارت ارتباطات که این روزها به شکل غیر مستقیم در حال بازارسازی و تبلیغ برای MTN در ایران است، نیز ورود این اپراتور آفریقایی به بخش ارتباطات ثابت و فیبرنوری ایران را کاملا مثبت ارزیابی کرده و گفته بود سایر اپراتورهای FCP (احتمالا به جز ایشان!) امکان ماندگاری و رقابت در این عرصه را نخواهند داشت.

به گزارش عصر ارتباط شرکت MTN در سال‌های اخیر توانسته بود از محل مشارکت خود در پروژه اپراتور دوم ارتباطات سیار ایران با شرکت ایرانسل سود خوبی کسب کند. کما این که بر اساس گزارش ۶ ماه قبل رویترز این شرکت با رفع تحریم‌ها قادر خواهد بود حدود یک میلیارد دلار دیگر از دارایی خود را از ایران خارج کند.

نیک کرشاو رئیس بخش روابط سرمایه‌گذاران ام‌تی‌ان در این زمینه گفته بود: ما در مجموع یک میلیارد دلار در ایران داریم که این مبلغ شامل بازپرداخت وام اعطایی به ایرانسل از سوی ام‌تی‌ان و همچنین سود فعالیت‌هایمان در ایران است.

حالا و با توجه به مشکلات مالی اخیر شرکت MTN باید دید ماجرای یک میلیارد دلار پول سرگردان این شرکت که از مدت‌ها قبل گفته می‌شد در ایران و به علت تحریم‌ها بلوکه مانده، به سمت رفع مشکلات این شرکت در خارج از ایران خواهد رفت و به این ترتیب مشارکت در پروژه فیبرنوری منتفی خواهد شد، یا آنکه با توجه به چراغ سبزهای مکرر مسوولان وزارت ارتباطات در جریان به تعویق انداختن بورسی‌شدن ایرانسل و تمدید انحصار ایرانیان‌نت، این شرکت پول خود را در بازار ارتباطات ایران به کار خواهد گرفت.

تلفن سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
جریمه پنج میلیارد دلاری MTN در نیجریه

جریمه پنج میلیارد دلاری MTN در نیجریه



سیفیسو دابنگوا (Sifiso Dabengwa) مدیر عامل MTN بزرگترین اپراتور مخابراتی آفریقا به علت جریمه سنگین از سوی رگولاتوری کشور نیجریه از سمت خود استعفا داد.

این استعفا به دنبال دو هفته کلنجار بی‌نتیجه این اپراتور چند ملیتی با رگولاتوری نیجریه و درخواست غرامت ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری انجام شد.

پنجم آبان‌ماه جاری بود که رسانه‌ها گزارش دادند رگولاتور ارتباطی نیجریه شرکت تابعه MTN را به دلیل عدم قطع سیم‌کارت‌های رجیستر نشده، ۵٫۲ میلیارد دلار جریمه کرد.

به موجب دستور رگولاتوری نیجریه، شرکت ام‌.تی‌.ان ملزم شده بود که اطلاعات بیومتریک کاربران خود را نیز روی سیم‌کارت‌ها ثبت کند.

رگولاتوری نیجریه اما به دلیل وقت‌کشی و تاخیر در قطع سیم‌کارت‌های ثبت نشده ۵٫۱ میلیون مشترک نیجریه‌ای از سوی MTN در ماه‌های اوت و سپتامبر سال جاری میلادی، تصمیم به جریمه این اپراتور گرفت.

میزان جریمه در نظر گرفته شده به ازای هر مشترک قطع نشده ۲۰۰ هزار نایرا (واحد پول نیجریه) بوده که مجموعا حدودا ۵٫۲ میلیارد دلار شده است.

کمیته ارتباطات نیجریه در حالی این تصمیم را گرفته که ام‌تی‌ان مدعی شده بود در حال مذاکره با رگولاتوری این کشور است تا حتی‌الامکان حقوق مشترکان این اپراتور در صورت قطع سیم‌کارت‌هایشان تضییع نشود.

رگولاتوری نیجریه اعلام کرده بود که این میزان سیم‌کارت ثبت نشده احتمالا مورد استفاده سارقان و آدم‌ربایان بوده و از این جهت بحث‌های اپراتور مذکور بر سر اعمال تخفیف و نادیده گرفتن این کوتاهی، بیهوده است.

شرکت ام‌تی‌ان موظف شده بود این رقم را تا اواسط نوامبر ۲۰۱۵ پرداخت کند.

در همین حال آرتور گلدستاک یک محقق اقتصادی در کشور آفریقای جنوبی به سایت زددی‌نت گفته، اعتماد سرمایه‌گذاران MTN در سال‌های اخیر با صدمه زیادی مواجه شده و استعفای دابنگوا (مدیرعامل مستعفی این اپراتور) یک تلاش برای اتخاذ تدابیری عملی جهت بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران MTN محسوب می‌شود.

به گفته وی خروج ناگهانی مدیر عامل شرکت MTN در میانه مذاکرات در زمانی عجیب رخ داده در حالیکه وی می‌بایست به عنوان بخشی از حل مساله به کار خود ادامه می‌داد.

در بخشی از گزارش سایت MTN به نقل از مدیرعامل مستعفی این اپراتور آمده است: من با توجه به شرایط ناخوشایندی که در ارتباط با MTN در کشور نیجریه رخ داد، به خواست شرکت و سهامداران استعفای خود را اعلام می‌کنم.

آنطور که سایت رسمی این اپراتور گزارش داده، سیفیسو دابنگوا که از آوریل ۲۰۱۱ مدیر عامل MTN بود حالا جای خود را به فوتوما نهلکو از معاونان وی به‌عنوان مدیر موقت MTN داده است. مدیر عامل موقت این اپراتور آفریقایی به مدت ۶ ماه سرپرست موقت MTN بوده و بعد از آن مدیر عامل جدیدی منصوب خواهد شد.

فوتوما نهلکو وعده داده تا در طول دوران سرپرستی خود تمام تلاشش را برای تعیین تکلیف و به سرانجام رساندن پرونده سیم‌کارت‌های ثبت نشده با رگولاتوری نیجریه به کار بندد. وی دومین اولویت خود در این مدت را کمک به یافتن مدیر عاملی مناسب برای MTN اعلام کرده است.

اقتصاد نیجریه تا چندی پیش در زمره اقتصادهای روبه رشد سریع محسوب می‌شد که اخیرا و به دنبال کاهش بی‌سابقه نرخ نفت از یک سو و افزایش فعالیت‌های تروریستی در این کشور، این روند رشد اقتصادی دچار مشکلات جدی شده و دولت این کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.

اما موضوع استعفای مدیر عامل MTN در ایران از آن جهت اهمیت دارد که رویداد مشابهی در خصوص عرضه سیم‌کارت‌های بی‌هویت در کشور ما نیز همچنان در جریان بوده و در سیاستی متفاوت از سوی رگولاتوری کشورمان، نه تنها خبری از اعلام تعداد مشخص این سیم‌کارت‌ها و جریمه متخلفان نیست، بلکه سرنوشت ساماندهی این سیم‌کارت‌ها، همچون پرونده طولانی مدت بورسی شدن ایرانسل دایما به زمانی در آینده موکول شده و این پرونده نیز همچنان باز مانده است.

تغییر مدیر عامل کل ام‌تی‌ان به عنوان شریک ۴۹ درصدی ایرانسل در شرایطی رخ می‌دهد که سهامداران این شرکت به جد در خصوص سرنوشت این شرکت نگران بوده و اخبار غیر رسمی حکایت از افت قابل ملاحظه ارزش سهام این اپراتور آفریقای جنوبی دارد.

در چنین شرایطی موضوع دیگری که سرنوشت MTN را در ایران تاثیرگذار می‌کند به ماجرای جدید ورود این اپراتور آفریقایی به یکی از پروژه‌های کلان ارتباطی ایران باز می‌گردد. در همین خصوص دو هفته قبل مدیرعامل اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌‌نت گفت: شرکت آفریقایی MTN (مالک ۴۹ درصد سهام اپراتور دوم تلفن‌همراه) برای خرید سهام این اپراتور وارد مذاکره شده است.

مدیرعامل اپراتور فیبر نوری ایرانیان‌نت ادامه داد: اما اینکه MTN چند درصد سهام ایرانیان نت را خریداری کند بسته به مذاکرات و قیمت دارد.

وی گفته بود: فروش سهام از اختیارات مجمع سهامداران شرکت است و در این باره سهامداران باید اظهارنظر کنند.

باقری‌چناری با تاکید بر ادامه مذاکرات MTN با ایرانیان‌نت، گفت: MTN برای خرید سهام ایرانیان نت با وزارت ارتباطات نیز مذاکره داشته است؛ البته طبق قوانین دارنده پروانه نمی‌تواند پروانه اپراتور دیگری را خریداری کند اما سرمایه‌گذارها می‌توانند در شرکت‌های متعددی سرمایه‌گذاری کنند و از این جهت به نظر بنده وزارت ارتباطات نیز منعی برای این سرمایه گذاری ندارد.

مدیرعامل اپراتور فیبرنوری ایرانیان‌نت همچنین درباره تمدید پروانه ایرانیان‌نت گفت: ما ایرادات پروانه ایرانیان‌نت را به رگولاتوری اعلام کرده بودیم و قرار بود نتیجه را به ما اعلام کنند که اگرچه تا این ساعت نتیجه مکتوبی به دست من نرسیده اما اخیرا از زبان وزیر خبر تمدید پروانه ایرانیان‌نت را شنیده‌ایم.

ماجرای تمدید ناگهانی دوره انحصار ایرانیان‌نت با وجود بی‌خبری مدیر عامل این شرکت نیز از این قرار بود که در شرایطی که دریافت‌کنندگان پروانه‌ FCP بر این تصور بودند که دوره انحصار ایرانیان‌نت در نیمه نخست سال آینده به سرانجام رسیده و ۷ شرکت دارنده مجوز FCP نیز می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده وارد سرمایه‌گذاری در مهمترین مزیت رقابتی در عرصه اینترنت پرسرعت یعنی فیبرنوری شوند، وزیر ارتباطات در "مراسم اعطای پروانه‌ها" تاریخ انقضای انحصار ایرانیان‌نت را تغییر داد.

ایرانیان‌نت که به صورت چراغ‌خاموش در حال مذاکره با MTN بود، حالا و به گفته محمود واعظی تا سال ۱۳۹۹ دوره انحصار خود را تمدید یافته می‌بیند. موضوعی که به گفته آگاهان فرصت مناسبی برای ایجاد انگیزه در MTN برای کسب سهمی جدید از بازار ارتباطات به وجود می‌آورد.

در همین راستا چندی پیش یک شرکت اینترنتی نزدیک به وزارت ارتباطات که این روزها به شکل غیر مستقیم در حال بازارسازی و تبلیغ برای MTN در ایران است، نیز ورود این اپراتور آفریقایی به بخش ارتباطات ثابت و فیبرنوری ایران را کاملا مثبت ارزیابی کرده و گفته بود سایر اپراتورهای FCP (احتمالا به جز ایشان!) امکان ماندگاری و رقابت در این عرصه را نخواهند داشت.

به گزارش عصر ارتباط شرکت MTN در سال‌های اخیر توانسته بود از محل مشارکت خود در پروژه اپراتور دوم ارتباطات سیار ایران با شرکت ایرانسل سود خوبی کسب کند. کما این که بر اساس گزارش ۶ ماه قبل رویترز این شرکت با رفع تحریم‌ها قادر خواهد بود حدود یک میلیارد دلار دیگر از دارایی خود را از ایران خارج کند.

نیک کرشاو رئیس بخش روابط سرمایه‌گذاران ام‌تی‌ان در این زمینه گفته بود: ما در مجموع یک میلیارد دلار در ایران داریم که این مبلغ شامل بازپرداخت وام اعطایی به ایرانسل از سوی ام‌تی‌ان و همچنین سود فعالیت‌هایمان در ایران است.

حالا و با توجه به مشکلات مالی اخیر شرکت MTN باید دید ماجرای یک میلیارد دلار پول سرگردان این شرکت که از مدت‌ها قبل گفته می‌شد در ایران و به علت تحریم‌ها بلوکه مانده، به سمت رفع مشکلات این شرکت در خارج از ایران خواهد رفت و به این ترتیب مشارکت در پروژه فیبرنوری منتفی خواهد شد، یا آنکه با توجه به چراغ سبزهای مکرر مسوولان وزارت ارتباطات در جریان به تعویق انداختن بورسی‌شدن ایرانسل و تمدید انحصار ایرانیان‌نت، این شرکت پول خود را در بازار ارتباطات ایران به کار خواهد گرفت.
 

*Ertebat*

عضو جدید
استثنایی‌ترین حراج دنیا در ایران

استثنایی‌ترین حراج دنیا در ایران

حراج استثنایی بلک‌فرایدی (Black Friday) 6 آذر برابر با 27 نوامبر هم‌زمان با سایر کشورهای جهان برای نخستین بار توسط بامیلو در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار موبنا، بلک‌فرایدی، مهمترین اتفاق در حوزه خرده‌فروشی جهان است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه، آلمان، انگلستان، هند، چین، مکزیک و غیره برگزار می‌شود و بامیلو به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران قصد دارد این حراج استثنایی با تخفیف‌های ویژه را در ایران اجرا کند.
این حراج به مدت دو روز از نخستین ساعات روز۶ آذر آغاز می‌شود و تعدادی از محصولات محبوب با تخفیفی استثنایی به فروش می‌رسند.
بامیلو با استفاده از تجربیات خود در حوزه شناخت رفتار و نیاز مصرف کنندگان ایرانی به واسطه کمپین‌های موفق گذشته، سعی دارد با همکاری بهترین برندهای ایرانی و خارجی همگام با بازارهای جهانی فرصتی استثنایی برای مشتریان خود تدارک ببیند.
حراج بلک‌فرایدی در سراسر دنیا فرصتی بی‌نظیر برای خرید است که در دیگر اوقات سال امکان‌پذیر نیست و بامیلو قصد دارد به بهانه این حراج جهانی امکان یک خرید خاص وآسان با قیمت‌های کم نظیر را برای مصرف‌کنندگان ایرانی فراهم کند.
فروشگاه اینترنتی بامیلو با بیش از ۲۰۰ هزار کالا به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران طی یک سال بیش از ۱۵ میلیون بازدیدکننده داشته است.
همراه شدن با اتفاقات جهانی می‌تواند فرصتی استثنایی برای تجارت‌الکترونیک ایران و شکستن رکوردهای قدیمی باشد.
در این حراج که از ۶ آذر به مدت دو روز برگزار می‌شود، تعداد محدودی از محصولات محبوب مثل جدیدترین مدل آیفون با نیم میلیون تومان تخفیف و محصولات مختلف دیگری در بخش پوشاک، لوازم خانگی و لوازم بهداشتی و آرایشی با قیمت‌های باورنکردنی ارائه می‌شوند.
بلک فرایدی در سراسر دنیا روز جمعه برگزار می‌شود، در یک روز غیر تعطیل، ولی بیشتر ادارات و شرکت‌ها به کارمندان خود اجازه می‌دهند در این روز مرخصی بگیرند و خرید کنند.
حتی بسیاری از مردم برای خرید از فروشگاه‌هایی که در حراج بلک فرایدی حضور دارند به کشورهای دیگر سفر می‌کنند بلک فرایدی برای مردم علاوه بر خرید مایحتاج ضروری به معنای یک معامله پرسود همراه با رقابتی تنگاتنگ است.
۶ آذر مصرف‌کنندگان ایران برای اولین بار خرید در چنین فضایی را تجربه خواهند کرد.


 

*Ertebat*

عضو جدید
خرید تجهیزات لازم جهت نوسازی شبکه مخابراتی کشور

خرید تجهیزات لازم جهت نوسازی شبکه مخابراتی کشور



به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با امضای پروژه های بزرگ، خرید تجهیزات به منظور نوسازی شبکه مخابراتی کشور صورت گرفته است.

اسدالله دهناد در گفتگو با خبرنگار موبنا با اشاره به توسعه شبکه مخابرات و نوسازی شبکه مخابراتی کشور گفت: هم اکنون با تعریف ۲۰ پروژه بزرگ و قرارداد با شرکت های خارجی می توان گفت که خرید تجهیزات برای پروژه ها به منظور نوسازی شبکه مخابراتی کشور صورت گرفته است.
وی افزود: توسعه و نوسازی شبکه سرمایه می‌خواهد که این موضوع با نگاه مثبت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عملیاتی خواهد شد.
دهناد تصریح کرد: دولت باید با تعدیل تعرفه‌ها و یا پرداخت هزینه‌های طرح هم کدی مخابرات، این امکان و فرصت را به مخابرات بدهد تا بتواند سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: مخابرات بدون پشتیبانی همه‌جانبه دولت نمی‌تواند توفیق چندانی داشته باشد. مخابرات به عنوان یک بنگاه اقتصادی، نیازمند فضای کسب و کار کارآمد و پویا است که دولت باید برای بهبود این فضای کسب و کار، اقدامات همه‌جانبه‌ای انجام دهد.
دهناد با اشاره به کمبود درآمد مخابرات از مشترکان تلفن ثابت به ویژه در مناطق محروم که کفاف اجرای طرح های توسعه ای را نمی دهد ادامه داد: در این زمینه، طرح برقراری ارتباطات شهروندان با تعرفه مشخص به صورت ماهانه، در هیات مدیره شرکت مطرح شده اما در مورد آن تصمیم‌گیری خاصی صورت نگرفته است.

تلفن سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
ایسوس برند برتر نمایشگرهای مخصوص بازی در دنیا شد

ایسوس برند برتر نمایشگرهای مخصوص بازی در دنیا شد

ایسوس به عنوان یکی از پیشتازان در خط تولید سخت افزارهای حرفه ای و با ساخت و طراحی طیف کامل محصولات مورد نیاز یک سیستم گیمینگ، نام خود را به خوبی در ذهن گیمرها و کاربران حرفه ای این حوزه حک کرده است.

به گزارش خبرنگار موبنا، در یک سیستم مخصوص بازی، در اختیار داشتن یک کامپیوتر مجهز به قطعات حرفه ای امری است لازم، اما کافی نیست.
این گروه از کاربران به خوبی با مشخصات و محصولات مخصوص بازی از جمله نمایشگرهای ایسوس آشنا هستند و به عقیده آنها نمایشگرهای مخصوص بازی که توسط ایسوس ساخته و طراحی میشوند با نمونه های مشابه سایر برندها قابل مقایسه نیستند.
ایسوس با تفکیک نمایشگرهای خود در سطوح مختلف، امکان انتخاب متناسب با نیاز هر گروه از کاربران را مهیا کرده است. نمایشگرهای گیمینگ ایسوس با پشتیبانی از آخرین فناوری های روز دنیا و امکانات انحصاری برای گیمرها، به انتخاب اول این قشر از طرفداران ورزش های الکترونیکی تبدیل شده اند.
از جمله این ویژگی ها می توان به افزایش بسیار بالای نرخ تازه سازی و کاهش زمان پاسخگویی برای نمایش بلادرنگ تصویری با کیفیت در صحنه های اکشن اشاره کرد. همچنین با پشتیبانی از فناوری های G-SYNC و FreeSync که به ترتیب توسط دو شرکت تولید کننده های تراشه های گرافیکی NVIDIA و AMD معرفی شده اند، کیفیت تصویر در بازی دوچندان شده است.
از سوی دیگر ایسوس با در نظر گرفتن اهمیت سلامت کاربران، نیز دست به کار شده و علاوه بر دقت در جزئیات طراحی ارگونومیک، این نمایشگرها را به فناوریهای انحصاری دیگری نیز برای محافظت از چشم گیمرها مجهز کرده است. پیاده سازی فناوری Ultra-Low Blue Light برای حذف نورهای آبی زائد و فناوری Flicker Free برای جلوگیری از لرزش تصویر سلامت چشمان کاربران را در استفاده طولانی مدت تضمین میکند. تمامی نمایشگرهای سری گیمینگ ایسوس به سادگی از قابلیت چرخش و تنظیم ارتفاع متناسب با قد و زاویه دید کاربر برخوردار هستند تا کاربران بتوانند به راحتی وضعیت نمایشگر خود را تنظیم کنند.
طبق گزارش سایت معتبر Ranker، نمایشگرهای ایسوس، با پیشی گرفتن از دیگر رقبای خود در صدر جدول بهترین نمایشگرهای جهان قرار گرفته اند.
نمایشگرهای گیمینگ ایسوس با پشتیبانی از جدیدترین فناوری های موجود و با تکیه بر طراحی خاص خود جوایز متعددی نظیر GOOD DESIGN و iF را نیز دریافت کرده اند که در نهایت این سری از نمایشگرها را به برند برتر نمایشگرهای مخصوص بازی در دنیا تبدیل کرده است.
 

*Ertebat*

عضو جدید
این پیامک های لعنتی

این پیامک های لعنتی

جدیدترین شماره ماهنامه تلفن همراه با پرونده ویژه "این پیامک های لعنتی" و "پیامک های تبلیغاتی چگونه ارسال می شوند" منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موبنا، ماهنامه تخصصی تلفن همراه در صد و بیست و ششمین خود به اخباری همچون " برخورداری ۲۷۰ شهر ازپوشش نسل سوم همراه اولی ها"، فیلترینگ یا ادامه فعالیت مسئله این است" و "چرا سیگنال ها به ما نمی رسند؟" پرداخت.
"این پیامک های لعنتی" و "پیامک های تبلیغاتی چگونه ارسال می شوند" و راه حل هایی برای خلاصی از مزاحمت های پیامکی" از جمله مواردی بود که در پرونده ویژه این شماره مجله منشتر شد.
در بخش بانک این شماره جدید تلفن همراه، گزارشی در خصوص "بانکی در جیب ما"، "دورنمای خدمات موبایلی در جهان" و "امنیت در بانکداری موبایلی" منتشر شد.
طبق روال هرشماره از ماهنامه تلفن همراه در قسمت حوادث به مواردی همچون " راز سیمکارت اعتباری" ، "بازگشت به دنیای خلاف با فروش سیمکارت های موبایل" ، " کلاهبرداری پیامکی از داخل زندان" پراخته شد.
مخاطبین این شماره از مجله تلفن همراه می توانند در قسمت بررسی به مطالعه "ترکیبی زیبا از شیشه و فلز خمیده" ، " تنها چیزی که تغییر کرده، همه چیز است" و " یک گجت پوشیدنی خوش ساخت از سونی" بپردازند.
" برترین گوشی های دو سیمکارت"، " ۴ گوشی پرفروش بازار" و "جدیدترین گوشی های تلفن همراه" از جمله مواردی به شمار می آید که دربخش راهنمای خرید مجله تخصصی تلفن همراه جای گرفته است.

خدمات سانترال

 

*Ertebat*

عضو جدید
نشان ویژه «روابط عمومی آنلاین ایران» به همراه اول رسید

نشان ویژه «روابط عمومی آنلاین ایران» به همراه اول رسید



همراه اول نشان ویژه روابط عمومی آنلاین یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ایران را دریافت کرد.

به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران این مراسم با همکاری و نظارت IPRA (انجمن بین المللی روابط عمومی) برگزار و از همراه اول به عنوان برترین روابط عمومی آنلاین کشور تقدیر شد.
در این مراسم پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط دکتر رضا سلیمانی مدیرکل روابط عمومی مجمع قرائت شد و پس از آن دکتر بارت دی وریز رییس انجمن بین المللی روابط عمومی سخنرانی کرد.
در بخشی از متن تقدیرنامه اهدایی به روابط عمومی همراه اول آمده است: «... بی تردید، گسترش رسانه های نوین اجتماعی و ظهور آنها، فضای ارتباطی را توسعه داده و میدان عملکرد روابط عمومی را گسترش داده است. امروزه روابط عمومی پروسه ای دائمی و تمام وقت است و روابط عمومی آنلاین نماد ۷ در ۲۴ و عینیت بخشی به تعطیلی ناپذیری آن است.
بر این اساس، با توجه به بررسی ها و رأی هیئت داوران یازدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، نشان ویژه روابط عمومی آنلاین با عنایت به پیشرفت های روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در این زمینه، به آن مدیریت محترم اعطاء می شود».
این مراسم صبح روز یکشنبه ۲۴ آبان ماه با حضور دکتر بارت دی وریز رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی، پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران، دکتر امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و جمعی از اساتید داخلی و خارجی، مدیران، کارشناسان، دانشجویان و پیشکسوتان روابط عمومی ایران، در مرکز همایش های پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
گفتنی است همراه اول در مردادماه سال جاری نیز، موفق به دریافت تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی شده بود.


نمایندگی سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
تفاوت‌های مقابله با تهاجم فرهنگی در ایران و نیجریه

تفاوت‌های مقابله با تهاجم فرهنگی در ایران و نیجریه


ماهنامه تلفن همراه در سرمقاله یکصدوبیست و ششمین شماره اش که امروز روی کیوسک روزنامه فروشی های سراسر کشور قرار گرفته است، بر موضوع تفاوت برخورد با تهاجم فرهنگی در ایران و کشور آفریقایی نیجریه پرداخته است. متن این سرمقاله به شرح زیر است:

ابوالفضل شاکری: حتما بارها درباره ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان یا اصطلاح جنگ‌نرم شنیده‌ و به طور قطع طعم مزاحمت‌های تلفنی بوسیله سیمکارت‌های اعتباری زرد رجیستر (ثبت نام) نشده را نیز چشیده‌اید.
اگر کمی تامل کنید، متوجه می‌شوید که کمتر شهروندی است که بوسیله سیمکارت‌های اعتباری طی این سال‌ها گرفتار مزاحمت‌های گاه و بیگاه نشده باشد.
روند طی شده در برخورد با این معضلات گویای آن است که مسئولان تاکنون همواره در این زمینه یا شعار داده‌اند و یا به صدور بخشنامه و بیانیه اکتفا کرده‌اند؛ تاکنون کسی به یاد ندارد که به این دلیل در ایران با اپراتوری برخورد جدی صورت گرفته باشد، اما مسئولان رگولاتوری نیجریه برخلاف همتایان ایرانی خود، پس از اخطار به شرکت چند ملیتی ام.تی.ان که در ایران به اشتباه با نام مخفف ایرانسل شناخته می‌شود، این اپراتور را بیش از پنج میلیارد دلار جریمه کرده است. بله! بیش از پنج میلیارد دلار.
رگولاتوری نیجریه معتقد است چون ام.تی.ان به قوانین این کشور توجه نکرده و احتمال سوء استفاده از این سیمکارت‌ها بوسیله اشرار و دزدان وجود دارد، این اپراتور باید به ازای هر مشترکش، معادل یک هزار دلار آمریکا به نیجریه جریمه بپردازد.
این جریمه موجب استعفای مدیر عامل شرکت چند ملیتی ام.تی.ان و سقوط ارزش سهام این شرکت در بازارهای جهانی شده، اما نکته قابل تامل این است که همین اپراتور که براساس قراردادش قرار بوده تنها ۱۵ میلیون سیمکارت در ایران توزیع کند، اکنون از مرز ۴۰ میلیون سیمکارت نیز عبور کرده و جالب و البته تاسف‌بارتر اینکه، این بازارگشایی را مانند نیجریه با توزیع سیمکارت‌های بی‌نام و نشان یا با نام و نشان‌های جعلی بدست آورده است.
بارها در همین مجله و پایگاه خبری موبنا، درباره توزیع گسترده سیمکارت‌های ثبت نام نشده و خطرات آن نوشته و از روی دلسوزی هشدار داده‌ایم اما متاسفانه گوش شنوایی نیافته‌ایم. اما ظاهرا نیجریه‌ای‌ها بیشتر از ما در برخورد با مهاجمان به امنیت شهروندان آن کشور جدی هستند.
شاید آقای وزیر ارتباطات و رگولاتور محترمش بد نباشد از مسئولان کشور آفریقایی نیجریه درس بگیرند تا بدانند با یک شرکت خارجی متخلف باید چگونه برخورد کرد.
نکته جالب اینجاست که شرکت چند ملیتی ام.تی.ان در این کشور آفریقایی فقط برای فروش سیمکارت‌های ثبت نام نشده‌ای جریمه شده که همین امروز در دکه‌های روزنامه فروشی و دستفروشان، مقابل اغلب مراکز اصلی فروش موبایل در شهرهایمان به تخلف آشکارشان همچنان ادامه می‌دهند و تاکنون در ظاهر مسئولان ایرانی «خوشباورانه» نظر مسئولان ام.تی.ان را ملاک تصمیماتشان قرار داده‌اند.
فراموش نکنید که این شرکت چند ملیتی به جز هفت سال تخلف در این زمینه، تخلفات دیگری مانند «همدستی با اماراتی‌ها برای دست‌اندازی به خاک ایران، فریب مسوولان فدراسیون فوتبال ایران و حذف نام خلیج‌فارس با خرج پول از روی لیگ فوتبال ما، رخدادی که برحسب اتفاق و کاملاتصادفی(!) با حذف نام اتصالات از لیگ فوتبال امارات و نامگذاری آن به خلیج ع.ر.ب.ی همزمان ‌شد، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی، معرفی جزایر ایرانی به عنوان خاک امیرنشین تازه تاسیس امارات، جاسوسی از تاسیسات حساس و هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را هم در پرونده هشت سال فعالیتش در ایران دارد»؛ باز هم برایتان بگوییم!
آقای وزیر شما در مقابل این تخلفات چه کرده‌اید؟ آیا تنها ترس از خروج دستگاه‌های این شرکت از کشورمان باعث می‌شود که جریمه شان نکنید؟ یا مسایل دیگری هم هست...!؟ بگذریم... انتظار می‌رود این اقدام رگولاتوری نیجریه، مسئولان ایرانی را وادار به واکنش؛ و مدیران شرکت چند ملیتی ام.تی.ان را مجبور به توقف دستکم موقت برخی تخلفاتشان تا فروکش کردن این داستان کند، و باید از رگولاتوری نیجریه برای حمایت از حقوق ملت ایران و کمک غیرمستقیم برای مقابله با تهاجم فرهنگی تشکر کنیم و به جای روحانی متشکریم، این بار بگوییم، رگولاتور نیجریه، متشکریم.
 

*Ertebat*

عضو جدید
اینترنت پرسرعت در تمامی روستاهای گچساران وباشت برقرار می شود

اینترنت پرسرعت در تمامی روستاهای گچساران وباشت برقرار می شود

اینترنت پرسرعت در تمامی روستاهای گچساران وباشت برقرار می شود

با پیگیری وتلاشهای جدی غلامرضا تاج گردون و طی نامه معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت پرسرعت در تمامی روستاهای شهرستان های گچساران و باشت تا پایان سال جاری راه اندازی می گردد.

به گزارش آبشارنیوز به نقل از سایت دکتر غلام رضا تاج گردون نماینده اصلاح طلب مردم شریف مردم گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی ، دولت در پی راه‌اندازی دولت الکترونیک در سراسر کشور است و لازمه اجرای این طرح بهره مندی روستاها به اینترنت پرسرعت می باشد که با اتفاق این مهم در روستاهای شهرستان های گچساران و باشت اهالی این روستاها می توانند تمامی امور خود را بصورت الکترونیکی انجام دهند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
VIBE P1 لنوو در راه بازار تلفن همراه

VIBE P1 لنوو در راه بازار تلفن همراه



شرکت لنوو در کنفرانس خبری خود در نمایشگاهIFA 2015 ، دو تلفن همراه جدید از خانواده Vibe P را به صورت رسمی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار موبنا، تلفن های همراه Vibe P1 و Vibe P1m محصولات معرفی شده توسط این شرکت بودند که از باتری های با حجم بسیار بالا برخوردار هستند و قابلیت شارژ سایر محصولات همراه، ویژگی منحصر به فرد این تلفن های هوشمند می باشد.
VIBE P1 مجهز به نمایشگر ۵/۵ اینچی، Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ بوده و از تکنولوژی ضدخش gorilla glass3 برخوردار است.
دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی به همراه فلش دوگانه و سایر امکانات، p1 را از بابت عکاسی و فیلم برداری ممتاز کرده است.
تلفن هوشمند جدید لنوو، از چیپست ۸ هسته ای اسنپدراگون، با فرکانس ۵/۱ گیگاهرتز در کنار واحد پردازش گرافیکی ادرنو ۴۰۵ بهره می برد. در بخش حافظه دارای ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقاء تا ۱۲۸ گیگابایت است.
از دیگر خصوصیات VIBE P1 می توان به حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از ۴GLTE و ۲ سیم کارت همزمان اشاره کرد، اما اصلی ترین مزیت P1 در مقایسه با سایر تلفن های هوشمند، باتری شگفت انگیز ۵۰۰۰ میلی آمپری آن است که در حالت مکالمه با نگه داشتن ۴۹ ساعت شارژ هنگام اتصال به ۲G و بیش از ۴۴ ساعت هنگام اتصال به ۳G، خیال کاربر را از بابت شارژ راحت کرده است.
لنوو در این تلفن هوشمند، برای کاربر امکان انتقال شارژ از باتری P1 به سایر تلفن های همراه را از طریق کابل USB فراهم نموده است. در بخش نرم افزار، اندروید ۱/۵ برای این گوشی در نظر گرفته شده و سازنده نسخه ۶۸/۲ رابط کاربری Vibe UI خود را روی آن تعیبه کرده است.
P1 از دو سیمکارت به صورت همزمان پشتیبانی می کند و به زودی با طراحی خاص و مدرن در رنگ های پلاتینیوم و خاکستری، با یک سال گارانتی سازگار عرضه خواهد شد.


 

*Ertebat*

عضو جدید
راه حل مشکل کاربران ایرانی «اپل» مشخص شد

راه حل مشکل کاربران ایرانی «اپل» مشخص شد

مشکل کاربران ایرانی اپل پس از به روزرسانی سیستم عامل IOS همچنان ادامه دارد و این شرکت آمریکایی با بستن سرورهای خود به روی ایران، تمام خدمات این گوشی هوشمند را برای ایرانیان بلا استفاده کرده است.

به گزارش آنا، گوشی‌های اپل در ایران به تازگی دچار اختلالاتی شده‌اند و کاربران ایرانی نمی‌توانند به درستی از برنامه‌های آن استفاده کنند.

این مشکل پس از آپدیت کردن به IOS 9 به وجود می‌آید و دلیل آن فیلتر شدن سرورهای اپل برای کاربران ایرانی است. اگرچه کاربران نسخه‌های قدیمی این مشکل را ندارند، ولی به صورت مداوم با پیام «لطفا سیستم عامل خود را آپدیت کنید» مواجه می‌شوند.

وحید شمسائی کارشناس این حوزه در تشریح مشکل پیش آمده گفت: در حال حاضر تنها راهی که برای کار کردن با گوشی‌های آیفون وجود دارد، استفاده از وی پی ان است. با این کار آی‌ پی کاربران بیرون از ایران معرفی خواهد شد و قابلیت استفاده از برنامه‌ها را خواهند داشت.

وی ادامه داد: این فیلترینگ از سوی ایران انجام نشده است و خود کمپانی اپل سرورهای خود را به روی کاربران ایرانی بسته است. البته این کار اپل قابل درک نیست، چرا که بسیاری از کاربران اپل در ایران هستند و این اختلال باعث پایین آمدن فروش این گوشی‌ها در ایران می‌شود.

قبل‌تر هم مشکلاتی مانند استفاده از آی‌پی ایران برای تهیه «اپل آی‌دی» کاربران وجود داشت که با استفاده از وی‌پی‌ان مشکل آن برطرف می‌شد، ولی اختلال موجود بسیار سنگین‌تر از مشکل پیشین است.

تا پیش از این نرم افزار های رایگان برای ایرانی‌ها قابل دانلود بود و همه خریدها از سایت اپل با نرم‌افزارهای واسطه‌ای مانند سیبچه‌ و از طریق شبکه شتاب امکان پذیر بود، ولی با آپدیت به نسخه جدید هم «سیبچه» کارایی خود را از دست داده است و هم دانلود مستقیم از اپ استور برای آی‌پی ایران غیرممکن شده است.

سانترال تلفن
 

*Ertebat*

عضو جدید
تاتوی دیجیتال، آینده فناوری‌های پوشیدنی را تغییر خواهد داد

تاتوی دیجیتال، آینده فناوری‌های پوشیدنی را تغییر خواهد داد

شرکتی در آستین تگزاس با «تاتوی دیجیتال» می‌خواهد دنیای فناوری‌های پوشیدنی را تغییر دهد.

کمپانی TX با ضمیمه کردن حسگرهای دیجیتال به نقاشی روی بدن، سعی کرده تا سیستم مانیتور سلامت را روی پوست بنشاند و چرخش جدیدی در مفهوم فناوری‌های پوشیدنی به وجود بیاورد.

این کمپانی با کمک استودیوی Chaotic Moon که در کار خال‌کوبی است این کار را انجام داده است.

تاتوهای بیومتریک قابلیت کاشت به‌صورت موقت رادارند و کارهایی مانند سنجش ضربان قلب، مانیتور کردن سلامتی، درجه حرارت بدن و ... را پوشش می‌دهند.

اریک اشنایدر مدیر فناورانه در این استودیو از ایده‌های خود با تاتوی دیجیتال می‌گوید که با نصب این ابزار روی بازو می‌توان به‌اندازه یک سال پالس‌های سلامت بدن را برای پزشک خود ارسال کرد و تحت مانیتور دکتر قرار گرفت و اگر دکتر مشکلی را ببیند، بلافاصله با بیمار خود تماس خواهد گرفت.

وی همچنین از اطلاعات بانکی متصل شده به بدن صاحب حساب می‌گوید که ازلحاظ امنیتی کمتر موردحمله هکرها قرار خواهد گرفت و همه‌جا با خود انسان همراه و امکان گم‌شدن آن کمتر است.

بن لام، مدیر اجرایی این استودیو نیز از فراگیر شدن این فناوری در قرن ۲۱ می‌گوید و اینکه به‌زودی بخش‌های وسیعی از جامعه مدرن از این ابزار استفاده خواهند کرد. وی به کاربرد نظامی این فناوری نیز اشاره می‌کند و اینکه اگر سربازی درصحنه جنگ زخمی شود از طریق این تاتو می‌تواند ارشد خود را مطلع سازد و پزشکان از راه دور، وی را معالجه کنند و ...


 

*Ertebat*

عضو جدید
ضریب نفوذ اینترنت ایران به ۸۲ درصد رسید

ضریب نفوذ اینترنت ایران به ۸۲ درصد رسید



ضریب نفوذ اینترنت در کشور بر مبنای آمار سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت به ۸۲.۱۲ درصد رسیده است و این درحالی است که پیش از این ضریب نفوذ اینترنت در ایران، ۷۳ درصد بود.

به گزارش موبنا از مهر، سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، آخرین وضعیت نفوذ اینترنت در ایران را تا پایان ۳ ماهه اول سال ۹۴ اعلام کرد.

براساس آمار ارائه شده از کل اتصالات در کشور، ضریب نفوذ اینترنت با احتساب ۶۱ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۹۲۹ کاربر به دست آمده است و تعداد مشترکان اینترنت بر مبنای جمعیت ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار نفر در ایران، ۴۳ میلیون و ۲۶ هزار و ۲۷۹ نفر اعلام شده است.

اینترنت موبایل در صدر اتصالات ایرانی‌ها
در گزارش ضریب نفوذ اینترنت در ایران، بیشترین اتصالات کاربران ایرانی مربوط به اینترنت موبایل است و پس از آن اینترنت ADSL بیشترین کاربر را در کشور به خود اختصاص داده است.

براین اساس، ضریب نفوذ اینترنت ADSL در کشور به ۲۲.۰۷ درصد رسیده است و تعداد کاربران این فناوری، ۱۶ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۵۳ کاربر و تعداد مشترکان آن ۶ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۸۲۱ مشترک اعلام شده است.

همچنین ضریب نفوذ اینترنت موبایل با توسعه ۳G در کشور به ۳۸.۶۷ درصد رسیده و ۲۹ میلیون و ۵۸ هزار و ۷۱۹ ایرانی با موبایل خود به اینترنت متصل می‌شوند.

برآوردها از سایر شاخص‌های اتصالات در کشور نشان می‌دهد که همچنان ۶ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر در ایران از طریق اینترنت دایل‌آپ متصل می‌شوند و ضریب نفوذ این فناوری منسوخ شده با احتساب ۳ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۸۰ مشترک، ۹.۲۳ درصد است.

در این ارزیابی‌ها، ضریب نفوذ اینترنت وایمکس ۴.۰۳ درصد برآورد شده و ۳ میلیون و ۲۸ هزار و ۳۹۸ نفر از طریق این فناوری به شبکه اینترنت متصل می‌شوند.

شمار مشترکان اینترنت وایمکس نیز یک میلیون و ۲۱۱ هزار و ۳۵۹ مشترک اعلام شده است.

در شاخص اتصال اینترنت از طریق فناوری فیبر نیز ۶ میلیون و ۱۰۶ هزار کاربر در ایران وجود دارد و ضریب نفوذ این فناوری با احتساب ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار کاربر، ۸.۱۳ درصد برآورد می‌شود.

ضریب نفوذ اینترنت باندپهن به ۴۸.۳۷ درصد رسید
براساس ارزیابی‌های انجام شده، ضریب نفوذ اینترنت باندپهن در کشور که تا پایان سال ۹۳ حدود ۳۲.۳۱ درصد اعلام شده بود در پایان سه ماهه اول امسال به۴۸.۳۷ درصد رسیده است.

ضریب نفوذ اینترنت تهران، مازندران و قم از مرز ۱۰۰ درصد گذشت
در گزارش سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، ۵ استان تهران، مازندران، قم، اصفهان و خوزستان دارای بیشترین ضریب نفوذ اینترنت در کشور هستند و تهران با ۱۴ میلیون و ۳۹۲هزار کاربر دارای ضریب نفوذ ۱۱۸.۱۳ درصدی است و ۱۱ میلیون و ۸۵ هزار مشترک دارد.

همچنین استان مازندران با ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۴۷۲ کاربر و یک میلیون و ۹۱۹ هزار مشترک، از مرز ۱۰۰ درصد گذشته و ضریب نفوذ ۱۰۹ درصدی را به خود اختصاص داده است.

در این رده‌بندی استان قم با ضریب نفوذ ۱۰۰.۳۹ درصد و یک میلیون و ۱۵۶ هزار کاربر، اصفهان با ضریب نفوذ ۹۵.۴۶ درصد و ۴ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۷۷۲ کاربر و خوزستان با ضریب نفوذ ۹۴.۸۵ درصد و ۴ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۹۷ کاربر در رتبه‌های بعدی استان‌های دارای بیشترین ضریب نفوذ اینترنت قرار دارند.

برمبنای این شاخص‌ها، استان خراسان شمالی با ضریب نفوذ ۴۱ درصد، دارای کمترین ضریب نفوذ اینترنت و کاربر در کشور است.
 

*Ertebat*

عضو جدید
باریک‌ترین گوشی ویندوزی جهان عرضه شد

باریک‌ترین گوشی ویندوزی جهان عرضه شد


پس از Katana 01 ژاپنی‌ها هم‌اکنون یک گوشی هوشمند جدید دیگر را هم در اختیار دارند که روی آن سیستم عامل ویندوز 10 موبایلی نصب شده است.

به گزارش موبنا، این گوشی جدید EveryPhone نام دارد که در کارخانه ژاپنی Yamada Denki ساخته شده است و از هم‌اکنون مردم ژاپن می‌توانند آن را خریداری کنند.
این گوشی هوشمند تراشه مرکزی Snapdragon 410 را در خود جا داده است که نمایشگر لمسی ۵٫۵ اینچی با کیفیت ۷۲۰ پیکسل تصاویر را در آن به نمایش می‌گذارد.

گوشی هوشمند مذکور رم ۲ گیگابایتی را شامل می‌شود و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری، دوربین دیجیتالی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد.
گوشی هوشمند جدید ۱۳۸٫۶ گرم وزن دارد و طول، عرض و ضخامت آن به ترتیب ۱۵۴٫۸، ۷۸٫۶ و ۶٫۹ میلیمتر اعلام شده است تا بر این اساس این محصول به عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند ویندوزی تاریخ خود را معرفی کند.
ضخامت این گوشی هوشمند دقیقا مشابه آیفون ۶s اپل است و شرکت ژاپنی آن را با قیمت ۳۲۵ دلار به فروش می‌رساند. البته اگر مردم ژاپن تصمیم داشته باشند آن را با قرارداد مخابراتی دو ساله در اختیار بگیرند، بدون پرداخت هرگونه هزینه صاحب گوشی می‌شوند ماهانه ۱۴ دلار می‌پردازند.

تلفن سانترال
 

*Ertebat*

عضو جدید
عرضه کوچک‌ترین و ارزان‌ترین رایانه جهان به قیمت ۵ دلار

عرضه کوچک‌ترین و ارزان‌ترین رایانه جهان به قیمت ۵ دلار



شرکت Raspberry Pi به واسطه تولید رایانه‌های کوچک و ارزان‌قیمت خود شهرت جهانی دارد و توانسته است از این طریق خود را به عنوان تولیدکننده ارزان‌ترین رایانه‌های جهان معرفی کند.

به گزارش موبنا، این شرکت پیش از این رایانه‌هایی عرضه کرده بود که میانگین قیمت آنها بین ۲۵ تا ۳۰ دلار بود و یکی از ارزان‌ترین رایانه‌های جهان محسوب می‌شد.
ولی این طوری که اخبار جدید نشان می‌دهند، شرکت مذکور قصد دارد گام‌های بلندتری در این زمینه بردارد و به زودی رایانه جدید آن موسوم به Raspberry Pi Zero با قیمت ۵ دلار عرضه می‌شود.
اینکه بتوان یک رایانه کامل را با قیمت ارزان‌تر از ۵ دلار تولید کرد، نکته بسیار عجیبی است. این رایانه کوچک پردازنده Broadcom BCM2835 را در خود جا داده است و نسبت به مدل Raspberry Pi 1 که یک سال قبل عرضه شده بود ۴۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند.
برای ارزان‌ترین رایانه جهان رم ۵۱۲ مگابایتی از نوع LPDDR2 در نظر گرفته شده است و از دیگر امکانات آن می‌توان به ورودی کارت حافظه microSD، پورت mini-HDMI با خروجی ۱۰۸۰ پیکسل، و ورودی microUSB اشاره کرد.
طول، عرض و ضخامت رایانه ۵ دلاری به ترتیب ۶۵، ۳۰ و ۵ میلیمتر اعلام شده است که بر این اساس می‌توان آن را کوچک‌ترین رایانه جهان هم نامگذاری کرد.

 

*Ertebat*

عضو جدید
نخستین گوشی جهان با پردازنده ۱۰ هسته‌ای عرضه می‌شود

نخستین گوشی جهان با پردازنده ۱۰ هسته‌ای عرضه می‌شود



بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع آگاه در شبکه اجتماعی چینی Weibo، شرکت شیائومی در حال ساخت نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر پردازنده ده‌ هسته‌ای است.

به گزارش موبنا، نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی به پردازنده ده هسته‌ای که توسط چینی‌ها ساخته می‌شود، تراشه مرکزی MediaTek Helio X20 را در خود جا داده است.

این تراشه تمامی مراحل آزمایشی را پشت‌سر گذاشته است و البته منابع آگاه می‌گویند گوشی هوشمند شیائومی مبتنی بر این تراشه در خانواده گوشی‌های پیشرفته و پرقدرت طبقه‌بندی نمی‌شود.

بر اساس این شایعات گفته می‌شود که شرکت شیائومی قصد دارد این گوشی هوشمند را با قیمت ارزان در سری محصولات Redmi‌ وارد بازار کند و از این طریق بتواند مشتریان جدید به دست آورد.

قرار است نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر پردازنده ده هسته‌ای با نام Xiaomi Redmi 3 عرضه شود و البته این محصول با پرچمدار گوشی‌های شرکت چینی یعنی Xiaomi Mi 5 که طی چند ماه آینده معرفی می‌شود، متفاوت است.

شرکت شیائومی برای گوشی هوشمند Mi 5 قوی‌ترین پردازنده موبایلی جهان یعنی Snapdragon 820 را در نظر گرفته است و آن را رقیب جدی برای آیفون ۶s اپل و Galaxy S6 سامسونگ می‌داند.

منابع آگاه گزارش دادند نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر پردازنده ده هسته‌ای فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه می شود و برای آن قیمت زیادی در نظر گرفته نشده است.
 

*Ertebat*

عضو جدید
فقط ۱۱ درصد کاربران با تبلت عکس می‌گیرند

فقط ۱۱ درصد کاربران با تبلت عکس می‌گیرند



طی چند سال اخیر اندازه گوشی‌های هوشمند بزرگ و بزرگتر شد، تا حدی که در برخی مواقع می‌شد گوشی‌های هوشمند جدید را یک رایانه لوحی تلقی کرد.

به گزارش موبنا، در این راستا تبلت‌ها هم به حضور خود ادامه دادند و این امکان را برای کاربران فراهم کردند تا از روی این دستگاه‌های بزرگ مبتنی بر نمایشگر لمسی امکان برقراری تماس صوتی هم فراهم شود.

با این وجود یکی از قابلیت‌هایی که کمتر در رایانه‌های لوحی مورد استفاده قرار گرفته، دوربین اصلی و دوربین سلفی آن است.

کارخانجات تولید رایانه‌های لوحی بر این باورند که کاربران از تمام امکانات این محصولات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شرکت مایکروسافت به تازگی آخرین تبلت خود موسوم به Surface Pro 4 را با نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی روانه بازار کرد دوربین ویژه‌ای روی آن قرار داد که به کمک آن می‌توان عکس‌های حرفه‌ای گرفت.

اگرچه در برخی از انواع رایانه‌های لوحی کیفیت دوربین دیجیتالی بسیار قابل قبول است، ولی باید گفت صاحبان این دستگاه‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری با تبلت تمایل چندانی نشان نمی‌دهند.

نتایج حاصل از نظرسنجی جدید مرکز PhoneArena نشان داد تنها ۱۱٫۷ درصد از کاررانی که رایانه لوحی دارند با این دستگاه عکس می‌گیرند.

از بین کاربرانی که در این بررسی حضور داشتند ۴۷٫۸۳ درصد اعلام کردند که ممکن است در شرایط نیاز دوربین تبلت خود را مورد استفاده قرار دهند و این در حالی بود که ۴۰٫۴۷ درصد کاربران هم گفتند هیچ تمایلی به استفاده از دوربین دیجیتالی نصب شده روی این دستگاه موبایلی بزرگ ندارند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
گوشی‌های HTC را پیش‌ از عرضه عمومی به خانه ببرید

گوشی‌های HTC را پیش‌ از عرضه عمومی به خانه ببرید



شرکت HTC از طرح جدیدی موسوم به HTC Preview رونمایی کرده است که به موجب آن کاربران می‌توانند گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای ساخت این شرکت تایوانی را پیش از آنکه وارد بازار شود در اختیار بگیرند و مورد آزمایش قرار دهند.

به گزارش موبنا، در این طرح کاربران می‌توانند گوشی‌های جدید HTC را پیش از عرضه عمومی در اختیار بگیرند و آزمایش کنند. همچنین پیش از آنکه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به صورت عمومی عرضه شود، این امکان وجود دارد تا اعضای این طرح بتوانند نرم‌افزارهای جدید را مورد استفاده قرار دهند.

تنها نکته برای آنکه بتوانید این گوشی‌ها و نرم‌افزارهای جدید را در اختیار داشته باشید این است که یکی از هواداران HTC باشید و زمان خود را به صورت ویژه با محصول جدید سپری کنید.

ثبت‌نام در طرح HTC Preview برای دریافت گوشی جدید تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و تنها سوالی که از شما پرسیده می‌شود این است که به HTC بگویید از گوشی جدید در چه زمینه‌ای استفاده می‌کنید و علاقمندی شما در گوشی‌های هوشمند مربوط به کدام بخش می‌شود.

برای کاربرانی که هم‌اکنون صاحب یکی از گوشی‌های HTC هستند، تنها کافی است شماره سریال گوشی کنونی را به یکی از شعبات این شرکت ارایه دهنده تا به صورت خودکار ثبت‌نام شوند.

با ثبت نام کردن در این طرح می‌توانید در جریان طرح‌های محرمانه HTC برای عرضه گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای جدید قرار بگیرید.
 

*Ertebat*

عضو جدید
بیشتر صاحبان گوشی هوشمند علاقه‌ای به لوازم جانبی ندارند

بیشتر صاحبان گوشی هوشمند علاقه‌ای به لوازم جانبی ندارند


قاب محافظ یا کیف‌های مخصوص دستگاه‌های موبایلی جزء لوازم جانبی آنها محسوب نمی‌شود. با این وجود نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داده است کاربران به طور میانگین کمتر از سه لوازم جانبی را برای گوشی هوشمند خود به کار می‌برند.

به گزارش موبنا، بسیاری از شرکت‌های الکترونیکی درآمد اصلی خود را از تولید لوازم جانبی مخصوص گوشی‌های هوشمند تامین می‌کنند و از آنجایی که این دستگاه‌های موبایلی محبوبیت فراوان دارند، تولید لوازم جانبی برای آنها می‌تواند پرسود باشد.

باتری‌های قابل‌حمل مخصوص شارژ گوشی در هر مکان و زمان، کابل‌های USB و حافظه‌های فلش، اسپیکرهای بلوتوثی و هدفون‌ها، آداپتورهای MHL، انواد پایه‌های شارژی، پایه‌های نگهدارنده گوشی در اتومبیل و شارژرها، باتری‌های ثانوی و ... از جمله لوازم جانبی محبوب برای گوشی‌های هوشمند هستند.

کارشناسان مرکز PhoneArena با انجام بررسی جدید دریافتند بخش اعظم کاربرانی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند هیچ گونه لوازم جانبی را مورد استفاده قرار نمی‌دهند و برای آنها گوشی به تنهایی کفایت می‌کند.

نتایج این بررسی نشان داد ۱۹ درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند یک ابزار جانبی را برای آن مورد استفاده قرار می‌دهند و ۲۱ درصد آنها هم دو ابزار جانبی را متناسب با گوشی هوشمند خود در اختیار دارند.

علاوه بر این مشخص شد از بین همه کاربرانی که صاحب گوشی هوشمند هستند، ۱۲ درصد سه نوع ابزار جانبی را متناسب با این دستگاه موبایلی در اختیار گرفته‌اند.

این بررسی نشان داد صاحبان گوشی‌های هوشمند در بیشترین حالت ممکن سه ابزار جانبی را مورد استفاده قرار می‌دهند و در بیشتر مواقع ترجیح می‌دهند هیچ گونه ابزار اضافی با خود حمل نکنند.

به طور کلی بخش اعظم کاربرانی که در این بررسی شرکت کردند معادل ۲۸٫۷۸ درصد اعلام کردند هیچ گونه ابزار جانبی را به کار نمی‌گیرند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
نخستین گوشی جهان که می‌توانید آن را با آب و صابون بشویید

نخستین گوشی جهان که می‌توانید آن را با آب و صابون بشویید

گوشی‌های ضدآب این روزها به صورت محدود در بازار جهانی فروخته می‌شوند و سونی بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های ضدآب در جهان است. ولی باید توجه داشته باشید که این گوشی‌ها در مقابل حجم اندک آب مقاومت می‌کنند و نباید به صورت مداوم با رطوبت در ارتباط باشند.

به گزارش موبنا، دو شرکت KDDI‌‌ و Kyocera یک گام از این مرحله جلوتر رفته‌اند و گوشی هوشمند جدیدی را با نام Digno Rafre معرفی کردند که تمام نگرانی‌ها را در این زمینه از بین می‌برد.

این دستگاه نخستین گوشی هوشمند جهان است که به جز آب،‌ در مقابل صابون هم مقاومت می‌کند و به عبارت دیگر شما به راحتی می‌توانید آن را با آب و صابون بشویید. به عبارت دیگر، برای آنکه مطمئن شوید گوشی شما تمیز است می‌توانید هر روز آن را با آب و صابون نظافت کنید.

گوشی هوشمند Digno Rafre با آب گرم هم مشکلی ندارد و بر این اساس اگر دمای آب تا ۴۳ درجه سانتیگراد افزایش یابد مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود. توجه داشته باشید استانداردهای IP58 که در گوشی‌های ضدآب امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مقابل آب گرم مشکل دارند.

این گوشی هوشمند به یک نوار لاستیکی ویژه مجهز شده است که اگر داخل آب بیفتد، روی سطح آب باقی می‌ماند تا شما برای پیدا کردن آن مشکلی نداشته باشید.

گوشی هوشمند ژاپنی در رنگ‌های آبی، سفید و صورتی ساخته شده است و کاربران می‌توانند آن را با نمایشگر ۵ اینچی، رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و دوربین دیجیتالی ۱۳ مگاپیکسلی، با قیمت ۴۶۵ دلار خریداری کنند.


 

*Ertebat*

عضو جدید
ابتدای ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ موبایلی بازنشسته می‌شود

ابتدای ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ موبایلی بازنشسته می‌شود


شرکت مایکروسافت مدتی قبل نسخه موبایلی جدیدترین سیستم عامل خود را با نام Windows 10 Mobile عرضه کرد و همزمان با ورود دو گوشی هوشمند Lumia 950 و 950XL این پلتفرم را در اختیار کاربران جهانی گذاشت.

به گزارش موبنا، سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایلی هنوز به صورت گسترده وارد بازار جهانی نشده است. ولی مراکز خبری از هم‌اکنون زمان بازنشسته شدن آن را اعلام کردند.

شرکت مایکروسافت برنامه زمانبندی خود برای پشتیبانی از این محصول را منتشر کرد و توضیح داد که اوایل سال ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ موبایلی را کنار می‌گذارد.

در اسناد منتشر شده جزییات مربوط به نحوه بازنشسته شدن سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایلی مطرح شد. مایکروسافت نخستین بار در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۵ یعنی یک روز قبل از عرضه Lumia 950 و ۹۵۰XL این سیستم عامل را به صورت رسمی معرفی کرد.

ولی هم‌اکنون گفته شده است که ۸ ژانویه ۲۰۱۹ غول نرم‌افزاری جهان به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایلی پایان می‌دهد تا نسخه‌های جدیدتر جایگزین آن شوند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
آیفون ۶s Plus در جیب مرد آمریکایی آتش گرفت

آیفون ۶s Plus در جیب مرد آمریکایی آتش گرفت



داستان آتش گرفتن گوشی‌های هوشمند اتفاق جدیدی نیست. ولی اینکه بهترین گوشی‌های موجود در بازار که با قیمت گران به کاربران فروخته می‌شوند هم با این مشکل مواجه شوند، تامل‌‌برانگیز است.

به گزارش موبنا، زمانی که یک دستگاه گوشی هوشمند ارزان آتش می‌گیرد یا دچار مشکلاتی از این دست می‌شود، رسانه‌های خبری به آن توجه نمی‌کنند و شرکت سازنده هم مسؤولیت چندانی را نمی‌پذیرد. ولی اگر همین اتفاق برای گوشی‌های پیشرفته و گران صورت بگیرد، انعکاس بیشتری را به همراه دارد.

به هر حال، مرکز خبری WSB-TV Atlanta امروز خبری را منتشر کرد که در آن گفته شد یک مرد آمریکایی مجبور شد در پارکنیگ عمومی Home Depot شلوارش را از پایش بیرون بیاورد. زیرا گوشی هوشمند آیفون ۶s Plus در جیب شلوار او آتش گرفت.

این مرد که شلوار جین پایش کرده بود، احساس کرد دمای گوشی در جیبش بسیار بالا رفته است. او به سرعت عکس‌العمل نشان داد و پیش از آنکه گوشی را از جیبش بیرون بیاورد، متوجه شد که این دستگاه موبایلی آتش گرفته است.

او در جریان آتش گرفتن گوشی هوشمند آیفون ۶s Plus آسیب فیزیکی جدی ندید و البته مجبور شد شوار سوخته را دوباره بپوشد.

این مرد پس از مراجعه به یکی از شعبات اپل متوجه شد گوشی هوشمند آیفون ۶s Plus او در فرآیند تولید کارخانه‌ای مشکل داشته است و پیش از آنکه وارد بازار شود، توسط یکی از زیرمجموعه‌ اپل تعمیر شده است. البته شرکت مخابراتی این گوشی هوشمند را به عنوان دستگاه نو فروخته و این مطلب را اطلاع‌رسانی نکرده بود.

شرکت اپل اعلام کرد گوشی هوشمند این مرد آمریکایی را به صورت رایگان تعویض می‌کند که البته این اقدام رضایت کاربر را به همراه نداشت.

سانترال پاناسونیک
 

*Ertebat*

عضو جدید
Google Now به حرف شما گوش می‌دهد

Google Now به حرف شما گوش می‌دهد



ابزار موبایلی Google Now این روزها در دستگاه‌های اندرویدی محبوبیت زیادی دارد و گوگل با یک به‌روزرسانی سعی کرده است قابلیت‌های بیشتری را در آن ارایه دهد.

به گزارش موبنا، آخرین نسخه از این ابزار موبایلی که امروز ارایه شده است گزینه‌های مربوط به فرمان‌های صوتی کاربر را هم ارایه می‌دهد و به کمک آن می‌توانید انواع قابلیت‌های صوتی را هم در اختیار بگیرید.

شما از نسخه جدید ابزار موبایلی Google Now می‌توانید درخواست کنید تا تمام پیام‌های متنی شما را به صورت صوتی بخواند و همچنین یک پیش‌نمایش کلی از پنج پیام آخر راارایه دهد. از این طریق شما آسان‌تر می‌توانید پیام‌های خود را در محل کار مدیریت کنید.

اگر به صورت صوتی به این ابزار بگویید: «آخرین پیام‌هایم را به من نشان بده»، نسخه جدید Google Now می‌‌تواند به صورت خودکار پنج پیام آخر را برای شما نمایش دهد.

همچنین اگر به این دستگاه بگویید که قصد دارید به صورت صوتی پیام‌های متنی خود را گوش دهید، او می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

البته برای این کار می‌بایست چند جمله را به صورت ثابت حفظ کرده باشید. این جمله‌ها به قرار زیر تعریف شده‌اند: آخرین پیام‌هایم را به من نشان بده، جدید‌ترین پیام‌هایم را به من نشان بده، آخرین پیام‌هایم را برایم بخوان، جدیدترین پیام‌هایم را برایم بخوان.
 

*Ertebat*

عضو جدید
گوشی ارزان‌قیمت آیفون ۷c هم در راه است

گوشی ارزان‌قیمت آیفون ۷c هم در راه است


شایعات منتشر شده حاکی از آن است که اپل این روزها مدل بعدی گوشی هوشمند آيفون 5c را طراحی می‌کند و طی چند ماه گذشته اخبار فراوان در این زمینه منتشر شده است.

به گزارش موبنا، منابع آگاه از مارس امسال اخبار را مبتنی بر تولید گوشی هوشمند آیفون ۶c در شرکت اپل منتشر کردند و توضیح دادند که فوریه ۲۰۱۶ این محصول در خانواده گوشی‌های آیفون ۶s و ۶s Plus روانه بازار می‌شود.

شرکت اپل هنوز این اخبار را تایید یا تکذیب نکرده است. ولی امروز شایعه جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که همه کاربران و کارشناسان را متعجب کرده است.

بر اساس اخبار جدید گفته می‌شود که اپل از هم‌اکنون به فکر تولید مدل بعدی آیفون ۶c است و سال آینده گوشی هوشمند دیگری با نام آیفون ۷c روانه بازار می‌شود.

برخی کارشناسان می‌گویند که در این فرآیند اپل قصد دارد تولید آیفون ۶c را به طور کامل کنار بگذارد و در عوض گوشی هوشمند آیفون ۷c را عرضه کند.

یکی از منابع آگاهی که در شرکت Foxconn به عنوان بزرگترین شریک اپل و تولیدکننده گوشی‌های آیفون فعالیت می‌کند این خبر را منتشر کرد. او گفت گوشی هوشمند آیفون ۷c نمایشگر لمسی ۴ اینچی دارد که قرار است سپتامبر ۲۰۱۶ از آن رونمایی شود.

این گوشی هوشمند در خانواده آیفون ۷ تولید می‌شود و کاربران می‌توانند آن را با قیمت بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار خریداری کنند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
عروسک‌های باربی هم هک می‌شوند

عروسک‌های باربی هم هک می‌شوند

عروسک‌های باربی در سراسر جهان محبوبیت فراوان دارند و این روزها انواع الکترونیکی آن هم به فروش می‌رسد. ولی کارشناسان هشدار دادند که این عروسک‌ها می‌توانند هک شوند.

به گزارش موبنا، اطلاعات جدید منتشر شده از سوی شرکت امنیتی Bluebox نشان داد عروسک‌های محبوب Hello Barbie هم در معرض هک شدن قرار دارند. البته یک نوع ویژه از این عروسک‌ها که ۷۵ دلار قیمت دارد و برای آن قابلیت اتصال به اینترنت هم در نظر گرفته شده است این خطر را شامل می‌شود.

محققان دریافتند ابزار کاربردی مخصوص و سرور پردازش ابری مربوط به آن که این عروسک را به اینترنت متصل می‌کند، به هکرها امکان می‌دهد تا بتوانند مجوزهای امنیتی را دور بزنند و به متن گفت‌وگوهای انجام شده بین کودک و عروسک باربی دسترسی پیدا کنند.

این مسئله باعث شده است تا کارشناسان هشدار دهند که عروسک‌های باربی در معرض خطر امنیتی قرار دارند و هم‌اکنون پایان سال میلادی نزدیک می‌شود و فروش این عروسک‌ها بالا می‌رود، این خطر می‌تواند جدی‌تر دنبال شود.

این خطر را نخستین یک کارشناس امنیتی به نام «مَت جاکوبوسکی» شناسایی کرد. او متوجه شد حفره امنیتی موجود در نرم‌افزار مخصوص این عروسک‌ها دسترسی هکرها را به این محصول فراهم می‌کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
باشگاه استقلال علیه «ایرانسل» بیانیه داد

باشگاه استقلال علیه «ایرانسل» بیانیه داد

باشگاه استقلال علیه «ایرانسل» بیانیه داد

باشگاه استقلال به هوادارانش اعلام کرد تنها از طریق یک اپراتور خاص با آنها در ارتباط است.

به گزارش موبنا به نقل از سایت باشگاه استقلال، باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای نسبت به فعالیت‌های صورت گرفته غیر رسمی و بدون تایید باشگاه توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه به ویژه ایرانسل واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است:
باشگاه استقلال اعلام می‌کند سامانه ۳۰۹۰ ، تنها سامانه رسمی باشگاه استقلال برای ارتباط با هواداران بوده است. این سامانه که مورد تایید باشگاه استقلال است اخبار رسمی و مورد تایید باشگاه، آخرین اطلاعات از وضعیت تیم و دیگر جزئیات این باشگاه پرهوادار را به اطلاع هواداران می‌رساند. عواید عضویت در این سامانه نیز به طور مستقیم به باشگاه استقلال منتقل می‌شود که به این ترتیب هواداران با عضویت در این سامانه می‌توانند بدون واسطه از تیم محبوب خود حمایت کنند.
سامانه ۳۰۹۰ و باشگاه استقلال ضمن تشکر از اپراتور همراه اول برای حمایت از این سامانه اعلام می‌کند این سرویس در دیگر اپراتورها ازجمله اپراتور ایرانسل فعال نبوده و سامانه‌هایی نظیر ۸۰۱۰، ۸۰۳۰، ۸۰۱۱ و غیره که در آن از نام باشگاه و یا بازیکنان و مربیان استقلال استفاده می‌شود، فاقد صلاحیت و اعتبار لازم هستند و از نظر باشگاه استقلال نیز هیچ گونه رسمیتی ندارند و عواید فعالیت‌های آنها به باشگاه نمی‌رسد.
باشگاه استقلال با اعلام این موضوع از هواداران عزیز درخواست می‌کند که تنها با اپراتور همراه اول از سامانه ۳۰۹۰ استفاده کنند تا مقابل اقدامات سایر اپراتورهای غیر رسمی که به ضرر باشگاه پر طرفدار و مردمی استقلال خواهد بود، عکس‌العمل قاطعی نشان دهند. بدیهی است باشگاه استقلال از طریق مراجع ذی‌صلاح نسبت به پیگیری و توقف سوء‌استفاده سایر اپراتورها اقدام و حقوق باشگاه و هواداران پرشمار استقلال را استیفا می‌کند.
 

*Ertebat*

عضو جدید
گوگل در کمتر از یک ثانیه گروه خونی شما را تشخیص می‌دهد

گوگل در کمتر از یک ثانیه گروه خونی شما را تشخیص می‌دهد

گوگل حق امتیاز جدیدی را به ثبت رسانده است که بدون استفاده از سوزن می‌تواند گروه خونی افراد را شناسایی کند و به کاربرانی که می‌بایست سطح خون خود را به صورت مرتب آزمایش کنند امکان دهد تا بدون درد این کار را به راحتی انجام دهند.

به گزارش موبنا، دستگا جدیدی که گوگل ساخته است «جذب خون بدون سوزن» نام دارد که در اصل حجم فشرده گاز را از یک محفظه کوچک عبور می‌دهد تا میکروذرات‌ها از پوست شما عبور کنند و بدون استفاده از سوزن، گروه خونی و سطح خون بدن شما تشخیص داده شود.

در توضیحات مربوط به این حق امتیاز گفته شد: «این ابزار جدید باعث می‌شود برای آزمایش‌های مختلف حجم بسیار اندکی از خون دریافت شود. برای مثال، زمانی که می‌بایست بیمار آزمایش قند خون بدهد، این دستگاه با دریافت کمترین حجم خون نتایج مورد نیاز را ارایه می‌دهد».

شرکت گوگل نخستین بار در ۲۸ مه ۲۰۱۴ این حق امتیاز را ثبت کرده بود که البته در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۱۵ آن را به‌روز کرد و قابلیت‌های بیشتری را به آن افزود.

البته ثبت این حق امتیاز به این معنی نیست که گوگل در آینده نزدیک دستگاه مربوطه را وارد بازار جهانی کند. این دستگاه کوچک همچنان در مرحله آزمایش به سر می‌برد.
 
بالا