♣ معرفی ماهیان و آبزیان آکواریـــــوم آب شیرین ♣

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فیل ماهی (Elephant Nose)

فیل ماهی (Elephant Nose)

فیل ماهی (Elephant Nose)

اين ماهی که در نيجر و کنگو زندگی می کنه در آکواريومها تا 23 سانت می رسه.در ايران توليد نمی شه وچون وارداتيه خيلی هم گرونه.
بهتر است يک يا چندين تا از آنها را در يک تانک نگه داريد.اگر 3 يا چهار تا از آنها را در يک آکواريوم نگه داريد ،قويترين آنها ساير همنوعان خود را نگون بخت خواهد کرد.در گروه های شش يا بيشتر فيلی قويتر کمتر مهاجم خواد بود.
آنها ترجيح می دهند يک غار يا يک تکه لوله پلاستيکی را به عنوان خانه داشته باشند.
فيلی ها بسيار صلح جو و جذابند.بينی دراز آنها که در زير لبهايش واقع شده است واقعاً يک بينی نبوده اما بسيار حساس ودارای الکتريسته مناسب برای يافتن کرمهای ريز در آبهای تيره و تاريک می باشد.اگر شما يک توپ کوچک قلعی در آب بگذاريد آنها با آن بازی می کنند و البته اين به دليل خاصيت الکتريکی بينی آنهاست.
تانک مناسب برای آنها حداقل بايد 110 ليتر بوده و دارای سنگهای حداکثر 7 ميلی متری باشد.دمای مناسب بايد بين 25 تا 28 می باشد.در ضمن لازم است حتما در آکواريوم شما حتما بسته باشد زيرا آنها پرش کننده های بسيار فعالی هستند.حتی تمام سوراخ های درب آکواريوم را نيز بايد ببنديد،زيرا همان سوراخ حتی کوچک مکان مناسبی برای آنها برای بيرون پريدن از آکواريوم خواهد بود.
منبع : نیک صالحی
__________________
 

Hamzeh856

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
سیچلاید دوبوسی (tropheus duboisi)

سیچلاید دوبوسی (tropheus duboisi)

سیچلاید دوبوسی بومی دریاچه ی تانگانیکا در آفریقا است. ماهی های بالغ دارای پوستی سیاه همراه با یک نوار زرد در میان آن هستند. نکته ی قابل توجه در سیچلاید دوبوسی این است که ماهیان غیر بالغ دارای تفاوت در شکل ظاهری با ماهیان بالغ هستند. ماهی های نابالغ دارای رنگ سیاه با خال های سفید پراکنده بر روی آن هستند.

آکواریومی با تکه های سنگ و پوشانده شده با سنگ های ریز در کف برای این ماهی مناسب است. وجود گیاه در آکواریوم این ماهی توصیه نمی شود. چرا که سیچلاید ها به گیاهان صدمه وارد می کنند. دمای ۲۲ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۷٫۵ تا ۸٫۵ برای این ماهی مناسب است. لازم به ذکر است که سیچلاید دوبوسی از مانند اکثر سیچلاید های دریاچه ی تانگانیکا، ماهی گران قیمت و کمیابی است.
برای تکثیر این ماهی لازم است که یک نر با ۳ یا ۴ ماده در یک آکواریوم نگهداری شود تا ماهی نر جفت خود را انتخاب نماید. تشخیص جنسیت در این ماهی کار آسانی نیست. ماهی نر بالغ دارای نوار پهن تری بر روی بدن نسبت به ماهی ماده است. همچنین ماهی ماده پوزه ی گردتری نسبت به ماهی نر دارد. سیچلاید دوبوسی از جمله ماهیان دهان پرور است که نوزادان خود را در دهان نگهداری می نماید.
سیچلاید دوبوسی مانند سایر سیچلاید ها ماهی پرخاشگری است و بهتر است که با سایر هم نوعان خود در یک آکواریوم نگهداری شود. برای تغذیه ی این ماهی می توان از انواع غذاهای خشک و منجمد مناسب برای سیچلاید ها استفاده نمود.

اینم یه عکس از دبویسی خودم به همراه بچش تو عکس بعدی که تکثیر خودمه

13627636361.jpg

13616277781.jpg

 

Hamzeh856

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
اسکات سبز (Green Scat)

اسکات سبز (Green Scat)

اسکات سبز از دسته ماهیان لب شور است که توانایی زندگی در آب های شیرین را دارا می باشد. این ماهی دارای بدنی سبز و زرد به همراه خال هایی سیاه بر روی بدن می باشد. هرچه سن ماهی بیشتر شود نقاط بر روی بدن تیره تر شده و پشت ماهی، کوهان مانند می شود. زیستگاه این ماهی هند و اقیانوس آرام است و در اصل این ماهی بومی آب های نیمه شور است.
اسکات سبز به آکواریومی با حداقل حجم ۵۰ گالن همراه با گیاه و فضاهایی برای پنهان شدن نیاز دارد. بهتر است که آب آکواریوم این ماهی آبی نیمه شور باشد. برای این منظور به ازای هر دو گالن آب، ۳ تا ۴ قاشق چای خوری نمک به آب اضافه کنید. به دلیل نیمه شور بودن آب آکواریوم این ماهی، باید توجه داشت که گیاهان مورد استفاده در این آکواریوم سازگار با شرایط ذکر شده باشند. دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه ی سانتی گراد و پی هاش ۷٫۶ تا ۷٫۸ برای ماهی اسکات مناسب است.
ماهی اسکات سبز به سادگی در آب های شور اقیانوس تخمریزی می نماید. اما شرایط تخمریزی این ماهی در آب نیمه شور تا حدودی ناشناخته است. انتقال این ماهی از آب نیمه شور به آب شور موجب شادابی و طراوت پوست این ماهی در طول زمان می گردد.
رژیم غذایی ماهی اسکات باید بر پایه ی غذاهای گیاهی باشد و غذاهای پروتئینی نیز در کنار آن قرار گیرد. غذاهایی همچون جلبک دریایی تازه یا خشک شده، کاهو، میگوی آب شور و غذاهای خشک باکیفیت برای این ماهی مناسبند.
ماهی اسکات سبز با ماهی هایی همچون پوفر، آنجل مونو، ماهی آب پاش و سایر ماهیان آب های نیمه شور سازگاری دارد.

اینم ماهی اسکاتم ( هر ماهی ای که معرفی میکنم خودم دارمشون و یا داشتم )

13635987561.jpg
 

Similar threads

بالا